Orijinalini görmek için tıklayınız : Değişik bir su eksiltme
Araç 2016 octavia dizel.
Son 3 aydır falan 2 şekilde soğutma suyu eksiltiyor;
1) Araba soğuk, sabah ilk çalıştırmışım, 50 metre gitmeden soğutma suyu eksik uyarısı veriyor. Bakıyorum su seviyesi min altında. Durup genleşme tankını max seviyeye kadar dolduruyorum. 2-3 gün sonra aynı şekilde sabah uyarı veriyor. Arabayı akşam sıcakken kapattığımda uyarı yok, soğuyunca veriyor nedense. Halbuki motor soğuyunca su seviyesi artmalı.
2) Araba ile 40-50 km gidince, giderken soğutma suyu seviyesi uyarısı veriyor. Kenara çekiyorum. Motor sıcakken genleşme tankı kapağını 1-2 tur gevşetip basıncını alıyorum. Bu esnada su seviyesi normal seviyeye geliyor, arıza ekrandan gidiyor, yoluma devam ediyorum. Su ekleme falan yapmıyorum.
Su eklediğim zamanlarda ayak ucundan, muhtemelen kalorifer peteğinden, şırıl şırıl ses geliyor ama taban halılarında ıslaklık falan yok.
Arabanın altından su damlama falan yok.
Fikirleriniz nelerdir?
ghibli06
12-07-2020, 19:06
Araç 2016 octavia dizel.
Son 3 aydır falan 2 şekilde soğutma suyu eksiltiyor;
1) Araba soğuk, sabah ilk çalıştırmışım, 50 metre gitmeden soğutma suyu eksik uyarısı veriyor. Bakıyorum su seviyesi min altında. Durup genleşme tankını max seviyeye kadar dolduruyorum. 2-3 gün sonra aynı şekilde sabah uyarı veriyor. Arabayı akşam sıcakken kapattığımda uyarı yok, soğuyunca veriyor nedense. Halbuki motor soğuyunca su seviyesi artmalı.
2) Araba ile 40-50 km gidince, giderken soğutma suyu seviyesi uyarısı veriyor. Kenara çekiyorum. Motor sıcakken genleşme tankı kapağını 1-2 tur gevşetip basıncını alıyorum. Bu esnada su seviyesi normal seviyeye geliyor, arıza ekrandan gidiyor, yoluma devam ediyorum. Su ekleme falan yapmıyorum.
Su eklediğim zamanlarda ayak ucundan, muhtemelen kalorifer peteğinden, şırıl şırıl ses geliyor ama taban halılarında ıslaklık falan yok.
Arabanın altından su damlama falan yok.
Fikirleriniz nelerdir?
araçta ciddi bir soğutma sorunu var, sıcak motorda tapayı açarsan kaynamış su yukarı çıkar, arıza söner ama bu yanıltıcıdır, sabahleyin motor soğukken su eksikken tamamlayınca ertesi gün yine aynısı oluyorsa su ya bir yerden kaçıyor ya da bir yere kaçıyordur...
motor soğuyunca su seviyesi artmaz ki azalır. Bence devirdaim halinde kaçırmıyor gece durduğu yerde sabaha kadar ince ince eksiltiyor benm radyatör delinmişti eski arabada bazen bi anda bütün su akıyordu bazen 1 hafta su hiç eksilmiyordu
motor soğuyunca su seviyesi artmaz ki azalır. Bence devirdaim halinde kaçırmıyor gece durduğu yerde sabaha kadar ince ince eksiltiyor benm radyatör delinmişti eski arabada bazen bi anda bütün su akıyordu bazen 1 hafta su hiç eksilmiyordu
Motor soğuyunca basınç azaldığı için genleşme kabındaki su seviyesi artar diye biliyorum.
Motor ısınınca basınçtan dolayı seviye azalır ama su bir yere gitmez elbette.
araçta ciddi bir soğutma sorunu var, sıcak motorda tapayı açarsan kaynamış su yukarı çıkar, arıza söner ama bu yanıltıcıdır, sabahleyin motor soğukken su eksikken tamamlayınca ertesi gün yine aynısı oluyorsa su ya bir yerden kaçıyor ya da bir yere kaçıyordur...
Araç kiralık, dedikleri servise götüreceğim.
İnşallah bir yerden kaçıyordur.
Bir yere kaçmasını istemem (kapak contası, silindir içi vs :) ).....
Şırıl şırıl ses aklıma sistemde hava olma olasılığını getiriyor Havasını alma işlemini denemek lazım sanki...
Motor soğuyunca basınç azaldığı için genleşme kabındaki su seviyesi artar diye biliyorum.
Motor ısınınca basınçtan dolayı seviye azalır ama su bir yere gitmez elbette.
valla ben tam tersi diye biliyorum yani eski arabada o şekilde oluyordu motor sıcakken 2 parmak yukarıda oluyordu su seviyesi maximum u geçiyordu soğukken yerine geliyordu :)
Araç kiralık olduğu için özel Bosch car servise yönlendirdi.
Salı günü gittim, pompadandır dediler, ben inanmadım.
Pompa değişti salı günü, akşam aldım arabayı, 110 km sonra su yine sıfır.
Bugün yine gittim, el pompası ile basınç testi yapmışlar, basınç düşmemiş. Dışarı bir yere kaçak yok diyorlar.
Ama kalorifer peteği bölgesi şırıltı sesini açıklayamıyorlar.
Havasını nasıl aldınız dedim pompa değişimi sonrası.
Adam "bunlarda otomatik sistem var, manuel hava tapası yok " dedi. Bilmediğim için inanmadım.
VAG grubu 1.6 dizellerde soğutma sistemi havası manuel alınamıyor mu? Bilen var mı?
Arabayı aldım, insanın çişini getirecek şekilde şırıl şırıl sesleri içinde gidip geliyorum sağa sola :)
gokhankenar
16-07-2020, 14:04
Araç kiralık olduğu için özel Bosch car servise yönlendirdi.
Salı günü gittim, pompadandır dediler, ben inanmadım.
Pompa değişti salı günü, akşam aldım arabayı, 110 km sonra su yine sıfır.
Bugün yine gittim, el pompası ile basınç testi yapmışlar, basınç düşmemiş. Dışarı bir yere kaçak yok diyorlar.
Ama kalorifer peteği bölgesi şırıltı sesini açıklayamıyorlar.
Havasını nasıl aldınız dedim pompa değişimi sonrası.
Adam "bunlarda otomatik sistem var, manuel hava tapası yok " dedi. Bilmediğim için inanmadım.
VAG grubu 1.6 dizellerde soğutma sistemi havası manuel alınamıyor mu? Bilen var mı?
Arabayı aldım, insanın çişini getirecek şekilde şırıl şırıl sesleri içinde gidip geliyorum sağa sola :)
kalorifer sisteminde bariz hava var. o şırıltının sebebi o :icon_tup::icon_tup:
araç egzozdan su buharı atıyor mu ?
kalorifer sisteminde bariz hava var. o şırıltının sebebi o :icon_tup::icon_tup:
Dedim bunu adamlara, onların bana dediği bu motorlarda hava otomatik atılıyor, manuel açılıp-kapanan hortum üzeri vidalar yok dediler.
Artık birkaç gün her sabah soğutma suyuna bakarak tamamlayacağım ki su biterek hava emmesin.
İnşallah kesilir ses ve sıkıntım.
araç egzozdan su buharı atıyor mu ?
Sanırım atmıyor, gerçi dikkat etmedim ama el pompası ile basınç testi yapmışlar, basınç düşmemiş.
Conta falan yanık olsa basınç düşerdi diye düşünüyorum.
Merhaba;
2 olasılık var. Önce kötü olan aftercooler ya da egr su soğutmalı içindeki peteklerden su veriyor su motora gidip buharlaşıyor.
iyi olan soğutma suyu sisteminde hava var ve vas6096 özel aletiyle soğutma suyu sisteminin havasını alınması gerekiyor. motor kodunuz muhtemel CLH,CXX,DDY motor ve otomatik soğutma suyu havası alma diye birşey yok.
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/K4YWau8srzgZzSTCUZ1jHEjzDIzgVa3sfiWThrr1xbM2N0_zMF bHPWsx2Ba9DCR_2zjygv0xbDDREkCvreAapl9B9b1qLb-tiNOI
Merhaba;
2 olasılık var. Önce kötü olan aftercooler ya da egr su soğutmalı içindeki peteklerden su veriyor su motora gidip buharlaşıyor.
iyi olan soğutma suyu sisteminde hava var ve vas6096 özel aletiyle soğutma suyu sisteminin havasını alınması gerekiyor. motor kodunuz muhtemel CLH,CXX,DDY motor ve otomatik soğutma suyu havası alma diye birşey yok.
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/K4YWau8srzgZzSTCUZ1jHEjzDIzgVa3sfiWThrr1xbM2N0_zMF bHPWsx2Ba9DCR_2zjygv0xbDDREkCvreAapl9B9b1qLb-tiNOI
Az önce arabanın kafası yokuşa gelecek şekilde bir yere çektim, soğutma suyu kapağını açtım.
30 dk kalorifer max sıcaklıkta arabayı çalıştırdım.
Sonra bir 30 dk'da kalorifer max sıcaklık + klima açık çalıştırdım.
Belki havasını alabilirim diye.
Soğutma suyu biraz eksildi, hemen tamamladım.
Şimdi kapak açık motor soğuyor, 2 saat sonra gidip suyu tamamlayacağım. Bakalım ne olacak.
Şöyle bir video buldum.
PC yardımı gerekiyor sanki
ELEKTRONİK DEVİRDAİM (SU POMPASI) HAVA ALMA (Vw, Audi, Seat, Skoda 1.6 tdi ) - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ZaMNUYesj6g)
Şöyle bir video buldum.
PC yardımı gerekiyor sanki
ELEKTRONİK DEVİRDAİM (SU POMPASI) HAVA ALMA (Vw, Audi, Seat, Skoda 1.6 tdi ) - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ZaMNUYesj6g)
normalde yukarıda belirttiğim özel takım bağlı şekilde odis üstünden havası alıyorduk zaten.
Egzozdan beyaz duman çıkışı var mı özellikle soğukken ? Eğer varsa egr den kaynaklı olabilir.
normalde yukarıda belirttiğim özel takım bağlı şekilde odis üstünden havası alıyorduk zaten.
Takım resmi gitmiş galiba, linkte yasaklı olmuş, göremiyorum bugün.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.