PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : AKS Spacer magduriyeti



ysn zkn
13-07-2020, 14:41
arkadaşlar 17 mayıs tarihinde irtibata geçtiğim aks spacera 2013 polo için 5x100 15mm 2 adet arkalara spacer+uzun bijon sipariş geçtim.
21 mayısta elime ulaştı.(dipnot: montajla alakalı herhangi bir özel açıklama belirtilmedi.bunu neden yazdım birazdan anlayacaksınız.)
daha sonra uygun şekilde montajını gerçekleştirdik herhangi bir sorunumuz yoktu.
sonrasında yaklaşık son 4 veya 3 haftalık süreçte çukurlarda arkadan tak-tuk diye seslerle birlikte amortisör hassasiyeti arttı aşırı sertleşti.
4 temmuzda rot balansa gittim Allahtan gitmişim belkide sonumuz çok kötü olacaktı.arka tekerleri bir söktük ki spacerın göbek kısmı jantın göbeğinde kalmış yani anlayacağınız göbekler kopmuş bijon üstünde gidiyoruz.
hemen fotolarını çektim ve spacerı üreten arkadaşla paylaştım.
klasik esnaf hesabından hemen yanlış montaj diye yapıştırdı arkadaş.
bence montajda bir hata yok nedenini de şöyle açıklayayım araba aldığım arkadaştada spacer vardı ve satarken jantları ve spacerı söktü ve bu işlem sırasında göbekle falan hiç oynamadı göbek üstündeydi yani ;)
aks spacer üreticisi ise porya kapağını sökmeniz gerekiyordu oturtmamışsınız ondan kaynaklı dedi daha sonra konuşmalarımızda tam olarak şunu da yazdı "abi 1.5 luk dur 2 cm lik kirmaz zaten" dedi. ben burdan 1.5 likler kırılır dediğini anlıyorum be güzel kardeşim ben bu arabada can taşıyorum bu ne demek oluyor eğer kırılırsa üretmeyeceksin.
bizim gözlemdeğimiz arkadaş içerden göbeğin kasnağa bağlantı yüzeyini çok kısıtlı yapmış ve yüke binincede oralardan koptu.
neyse arkadaş yardımcı olacağını tekrar sipariş vermemi ve vereceğim siparişte 60 tl gibi komik bir rakam indirim yapacağını teklif etti şaka gibi :)
aldığım tekrar kırılır mı ne olduğu belirsiz bir durum biz parayı yoldan topluyoruz zaten neyse arkadaşın vicdanı rahatmış Allah çarşısını pazar etsin hayırlı işler diliyoruz kendisine konuyu açmamdaki amaç başkaları mağdur olup bi spacer yüzünden canlarından olmamaları herkese hayırlı günler...

https://i.hizliresim.com/wFtuSR.jpg (https://hizliresim.com/wFtuSR)
https://i.hizliresim.com/RFC6yb.jpg (https://hizliresim.com/RFC6yb)
https://i.hizliresim.com/kRnw1E.jpg (https://hizliresim.com/kRnw1E)

onurc
13-07-2020, 14:57
Allah korumuş geçmiş olsun , malzemenin çok zayıf olduğu ortada zaten.Fakat sizde bildiğim kadarıyla güzel araçlarınız oldu , piyasaya hakimsinizdir, neden en bilindik yerden almadınız ki .. :/
Can taşıyorum diyorsunuz fakat şu parçayı bana bedavadan verseler bagaja bile koymam.İstediği kadar garanti versinler. Bence kullanmayın,içiniz rahat etsin.Spacer ihtiyacı olmayan bir jant alın bence..

Diyadin
13-07-2020, 14:59
Merhaba,

Geçmiş olsun. Üreten firmayı yazarsanız iyi olur. Bizlerinde bilgisi olur.

DOHC
13-07-2020, 15:08
Merhaba,

Geçmiş olsun. Üreten firmayı yazarsanız iyi olur. Bizlerinde bilgisi olur.

Firma adı AKS Spacer, yazmış ya :).

CloudGrey
13-07-2020, 15:14
hacılar bence "spacer" başlı başına tartışılması gereken bir konu.

jant dışarda dursun istiyorsanız et'si düşük jant bakmak daha mantıklı gibi..

mikelazi
13-07-2020, 15:24
yurt dışında arkadaşım 10mm lik göndermişti banada.ilk aracımda orjinal bijonla kullandım.sıkıntım olmadı.ikinci aracımda oem bijon yetmedi.bir arkadaşım izmirli mgd mert erkekleri tavsiye etti.kendisinden uzun bijon için bilgi aldım. o spacerları kullama sıkıntı yaşarsın dedi.tabi bişey olmaz ısrarımla uzun bijonlarımı gönderdi.1 ay sonra rot balansa gittim jantlar söküldü bir baktım.arkadaşımın hediyeleri spacerdan bilezik kıvamına geçmiş.4 tanesinin 3ü konu sahibi arkadaş gibi kırılmıştı.

hemen mgd ile irtibata geçtim.10mm spacer istedim.yok dedi.yap dedim olmaz dedi.13mm altı olmaz dedi.ustanın isteğiyle 13mm yaptırdı ve gönderdi.şimdi düşünüyorumda 15mm bile istiyebilirmişim.okuyorsa burdan slm.olsun.

3 sean pist kastım halen sapa sağlamlar.çevremde bir çok kişiyede tavsiye etmişimdir.

sağolsun esnaflığıda 10 numaradır.

Ome_RS
13-07-2020, 15:28
Yuhh!!
Cinayete teşebbüs resmen. Referansı kuvvetli yerlerden alışveriş yapmaya dikkat etmek gerek.
SM, MGD, FG gibi firmalardan alın. Özellikle MGD fiyat/kalite olarak mantıklı.
Geçmiş olsun.

Wromm
13-07-2020, 16:31
Çok geçmiş olsun.

Spacer ararken gözüme çarpmıştı bu marka sahibinden ilanlarında. Sonra içime sinmediği için FG ve MGD arasında kalıp Ome_RS tavsiyesi ile MGD'den aldım. Hatta montajını yapalı 2 hafta oluyor. Firmaya güvensem bile acaba dedirtti.

CVK
13-07-2020, 16:42
hacılar bence "spacer" başlı başına tartışılması gereken bir konu.

jant dışarda dursun istiyorsanız et'si düşük jant bakmak daha mantıklı gibi..

Bunun en sıkıntılı olduğu mevzu, lastik pivot ekseni noktayı değiştirmesi ve n-split frenleme durumunda (sol tekerler kaygan sağ tekerler kuru zemin) frenleme dengesini bozup aracı döndürmesi. Bunu hesaba katan pek yok :D

https://de.wikipedia.org/wiki/Lenkrollradius#/media/Datei:Scrub_radius_posneg.svg

ruudvan
13-07-2020, 16:48
Bunun en sıkıntılı olduğu mevzu, lastik pivot ekseni noktayı değiştirmesi ve n-split frenleme durumunda (sol tekerler kaygan sağ tekerler kuru zemin) frenleme dengesini bozup aracı döndürmesi. Bunu hesaba katan pek yok :D

https://de.wikipedia.org/wiki/Lenkrollradius#/media/Datei:Scrub_radius_posneg.svg
bu söylediklerini araç üreten firmalarında pek taktığını sanmıyorum.

tuFAN
13-07-2020, 17:05
hacılar bence "spacer" başlı başına tartışılması gereken bir konu.

jant dışarda dursun istiyorsanız et'si düşük jant bakmak daha mantıklı gibi..
Evet aynen ama daha ET değerinin düştüğünde jantların dışarı çıktığını bilmeyen çok "arabacı" var

turboman
13-07-2020, 19:53
Bence fotoğrafta görünen hesap hatası o kadar ince yapılan bölge illaki kırılır bide aleminyum malzeme olunca daha dayanıksız olur. Ben 4 aracımdada spacer kullandım en son aracımda 3 cm kullandım ama uzun bijonlu değildi önce flanş arabaya takılıyor sonra başka bijonlarla flanşa takılıyor. Fg spacere yaptırmıştım en ufak sorun yaşamadım bide her aleminyum aynı değil 7075 aleminyum bu iş için uygun sertlikte. Siz iyiki erken farketmişsiniz bijonlar kesseydi teker sizi geçip giderdi allah korumuş...

Oznsrl
13-07-2020, 20:57
Siz iyiki erken farketmişsiniz bijonlar kesseydi teker sizi geçip giderdi allah korumuş...

Abi o kırılan kısım herhangi bir yüke maruz kalmıyor diye biliyorum aklımda öyle kalmış zaten farklı bir jant takınca plastik bilezik takıyoruz onlara bi yük binse zaten un ufak olması lazım

EREN34
13-07-2020, 21:52
bu söylediklerini araç üreten firmalarında pek taktığını sanmıyorum.

Bu kadar acımasız olmayaydın eyiydi :)

EREN34
13-07-2020, 21:56
Abi o kırılan kısım herhangi bir yüke maruz kalmıyor diye biliyorum aklımda öyle kalmış zaten farklı bir jant takınca plastik bilezik takıyoruz onlara bi yük binse zaten un ufak olması lazım

Bro bilezikte bilezik jant ile aracın porya faturası arasında kaldığından yük binmiyor ama spacer'da öyle değil. Hatta spacer'datüm yükü o fatura taşır, o yüzden incecik spacer'lar hariç faturasız spacer kullanmayın derler.

Bir de o bilezikleri hızlı arabada kullanacaksan alm. malzemeden yaptır. (Konu ile pek alakası yok ama elim gitmişken yazıverdim :D )

CVK
13-07-2020, 22:38
bu söylediklerini araç üreten firmalarında pek taktığını sanmıyorum.


https://www.youtube.com/watch?v=wUwYyZaPhoA

daha ne olsun :D

ERK_RS
14-07-2020, 01:09
Öncelikle yaşadığınız durum için çok üzüldüm.
Allah korumuş gerçekten.

Satıcıyı hiç tanımam, ürünü de kesinlikle savunmuyorum ama daha önce 4-5 defa vw grubuna spacer monte edilirken gördüm;
hepsinde porya kapakları çıkartılmıştı.
Çünkü kapaktan dolayı spacer sıfır öpmüyor.

turboman
14-07-2020, 16:37
Abi o kırılan kısım herhangi bir yüke maruz kalmıyor diye biliyorum aklımda öyle kalmış zaten farklı bir jant takınca plastik bilezik takıyoruz onlara bi yük binse zaten un ufak olması lazım
Yanlışın var tam tersi amacı zaten jantı merkezlemek ve bijona binen yükü hafifletmek zaten olayda yüzük kırıldıktan sonra başlıyor ve bijonu gevşetmiş muhtamelen. Uzun bijonlu spacerler daha sağlam olmalı yoksa böyle sonuçlanır. Ben arabama bu tarz spacer takmam üste para verseler. Diğer tip olanlardan kullandım hep sorun yaşamadım.

dkaya87
14-07-2020, 16:45
hayati parçalarda ar-ge çalışması yapılmamış ürün kullanmak bana oldukça riskli geliyor. yay, spacer, coilover, jant gibi parçalarda kesinlikle marka tercih edilmeli.

Balistique
14-07-2020, 16:57
Sonra neden Türkiye marka çıkaramıyor. Nasıl çıkarsın bu kafayla ?!

ruudvan
14-07-2020, 17:54
hayati parçalarda ar-ge çalışması yapılmamış ürün kullanmak bana oldukça riskli geliyor. yay, spacer, coilover, jant gibi parçalarda kesinlikle marka tercih edilmeli.

baştan amacım muhalefet olmak kesinlikle değil.
ne gibi bir arge yapılabilir bunu sormak istiyorum.
malzeme sertliği kırılma direnci yada işleme ısısından bahsetmiyorum. bunlar üreticinin sorunu değil çünkü.
amacım üreticiyide koruman değil tüketiciyide. sadece soru.
arge dediğin nedir ve nasıl yapılır daha dogrusu spacer üreticisi mi daha çok arge yapmalı yoksa rotil üreticisi mi veya bijon üreticisi mi?

ghibli06
14-07-2020, 18:00
fotolara baktım, göbek yük almış yani lastik net yalpalamış... normalde oraya bant bile sarsan tekeri merkezler, ya göbek porya ile uyumsuz ya bijonlar sıkmamış ya da sıktıysa da gevşemiş...belki de bijonlar yarım mm büyüktü jantı tam sıkmadı...

AvcI
15-07-2020, 13:48
arkadaşlar 17 mayıs tarihinde irtibata geçtiğim aks spacera 2013 polo için 5x100 15mm 2 adet arkalara spacer+uzun bijon sipariş geçtim.
21 mayısta elime ulaştı.(dipnot: montajla alakalı herhangi bir özel açıklama belirtilmedi.bunu neden yazdım birazdan anlayacaksınız.)
daha sonra uygun şekilde montajını gerçekleştirdik herhangi bir sorunumuz yoktu.
sonrasında yaklaşık son 4 veya 3 haftalık süreçte çukurlarda arkadan tak-tuk diye seslerle birlikte amortisör hassasiyeti arttı aşırı sertleşti.
4 temmuzda rot balansa gittim Allahtan gitmişim belkide sonumuz çok kötü olacaktı.arka tekerleri bir söktük ki spacerın göbek kısmı jantın göbeğinde kalmış yani anlayacağınız göbekler kopmuş bijon üstünde gidiyoruz.
hemen fotolarını çektim ve spacerı üreten arkadaşla paylaştım.
klasik esnaf hesabından hemen yanlış montaj diye yapıştırdı arkadaş.
bence montajda bir hata yok nedenini de şöyle açıklayayım araba aldığım arkadaştada spacer vardı ve satarken jantları ve spacerı söktü ve bu işlem sırasında göbekle falan hiç oynamadı göbek üstündeydi yani ;)
aks spacer üreticisi ise porya kapağını sökmeniz gerekiyordu oturtmamışsınız ondan kaynaklı dedi daha sonra konuşmalarımızda tam olarak şunu da yazdı "abi 1.5 luk dur 2 cm lik kirmaz zaten" dedi. ben burdan 1.5 likler kırılır dediğini anlıyorum be güzel kardeşim ben bu arabada can taşıyorum bu ne demek oluyor eğer kırılırsa üretmeyeceksin.
bizim gözlemdeğimiz arkadaş içerden göbeğin kasnağa bağlantı yüzeyini çok kısıtlı yapmış ve yüke binincede oralardan koptu.
neyse arkadaş yardımcı olacağını tekrar sipariş vermemi ve vereceğim siparişte 60 tl gibi komik bir rakam indirim yapacağını teklif etti şaka gibi :)
aldığım tekrar kırılır mı ne olduğu belirsiz bir durum biz parayı yoldan topluyoruz zaten neyse arkadaşın vicdanı rahatmış Allah çarşısını pazar etsin hayırlı işler diliyoruz kendisine konuyu açmamdaki amaç başkaları mağdur olup bi spacer yüzünden canlarından olmamaları herkese hayırlı günler...

https://i.hizliresim.com/wFtuSR.jpg (https://hizliresim.com/wFtuSR)
https://i.hizliresim.com/RFC6yb.jpg (https://hizliresim.com/RFC6yb)
https://i.hizliresim.com/kRnw1E.jpg (https://hizliresim.com/kRnw1E)

şimdi konuyu görünce Sefayı aradım, olay gerçekleştiğinde lastikcinin hatası olduğunu söylemişsin şimdi farklı bir şey, neyse ortada bir yanlış anlaşılma var diyerek konuyu kapatalım, sana ürünün iadesini ve yenisi göndereceğini söylemiş,

şahsen ben 1000hp setuplı aracımda onun yaptığı spacerları kullanıyorum, gerek ilgi alaka göstermesi benimde bir esnaf olmam nedeniyle bana yaklaşımı doğru noktada...

makul seviyede olup kabul edip konuyu kapatmak gerekiyor,

AvcI
15-07-2020, 13:59
fotolara baktım, göbek yük almış yani lastik net yalpalamış... normalde oraya bant bile sarsan tekeri merkezler, ya göbek porya ile uyumsuz ya bijonlar sıkmamış ya da sıktıysa da gevşemiş...belki de bijonlar yarım mm büyüktü jantı tam sıkmadı...

porya göbeği oturuyor ama arka taraf sıfıra sıfır oturmamış gibi, bijonu sıktığın torkla itme yaptığı icin spaceri göbekten kırmış ve yerine oturmuş spacer, kapaga bakarsan zaten spacerin ön tarafında kalmış arka hiç oturmadan sıkılmış direk sanki

MeRtCaN
15-07-2020, 15:08
FG Spacer dan ve Sm Spacerdan polo aracıma sayısız spacer aldım taktım
çesıt cesıt hemde
hıc porya gobegı vs sokmedık
uretım hatası var bu spacerda

yilmazcatalbas
15-07-2020, 18:45
Sonra neden Türkiye marka çıkaramıyor. Nasıl çıkarsın bu kafayla ?!

Yorum çok acımasız olmuş, halbuki gerçekten dünya standartlarında üretim yapan yerli firmalar mevcut.

FG, MGD hem çok ilgili hem de gerçekten işinin hakkını veriyor(İllaki bunlar gibi firmalar vardır ama bunlar bizzat tecrübe ettiğim firmalar). MGD FG'ye göre biraz daha uygun rakamlı ama arada öyle dağlar yok.

Ome_RS
16-07-2020, 07:37
Yorum çok acımasız olmuş, halbuki gerçekten dünya standartlarında üretim yapan yerli firmalar mevcut.

FG, MGD hem çok ilgili hem de gerçekten işinin hakkını veriyor(İllaki bunlar gibi firmalar vardır ama bunlar bizzat tecrübe ettiğim firmalar). MGD FG'ye göre biraz daha uygun rakamlı ama arada öyle dağlar yok.

Şu kısım için yorum yapayım. Everest kadar fark var.
MGD den 390tl ye yaptırdığım spacer için FG 1000Tl dedi.

Anıl E.
16-07-2020, 07:58
Porya göbeğini lastikçi nasıl bir hata yolu ile sökebilir ki ? Lastikçiyle alakası yok

üretim hatası gibi duruyor. Geçmiş olsun

dkaya87
16-07-2020, 08:18
baştan amacım muhalefet olmak kesinlikle değil.
ne gibi bir arge yapılabilir bunu sormak istiyorum.
malzeme sertliği kırılma direnci yada işleme ısısından bahsetmiyorum. bunlar üreticinin sorunu değil çünkü.
amacım üreticiyide koruman değil tüketiciyide. sadece soru.
arge dediğin nedir ve nasıl yapılır daha dogrusu spacer üreticisi mi daha çok arge yapmalı yoksa rotil üreticisi mi veya bijon üreticisi mi?

her bir parçanın yük direnci, çalışma prensibi vs gibi birçok dinamiği var kendi içerisinde, en azından çalışan parçalarda bunların daha önceden test edilmesi benim için önemli. en azından üretimin yapıldığı yerde işin ehli mühendis çalışması kritik. bi tornacının göz kararı yaptığı, malzemesinin ne olduğnunu bilmediğim bi spacer koymak bana sağlıklı gelmiyor. kesilmiş, soğuk pres yay veya marka spor yay kullanmak gibi. tercihim her zaman kalitesine güvendiğim marka yay olur.

gokhankenar
16-07-2020, 09:11
spacer la çok alakası yok ama birşey sormak istiyorum. Porya göbeğinden daha geniş göbekli bir jant takarsak bijon kesme riski yaşatır mı ?

NOT: bijon ölçüleri birebir aynı

redbull35
16-07-2020, 09:19
Balans ve kesme yapabilir. Tornacıda göbeklere uygun bilezik yaptırmanız gerekir

yilmazcatalbas
16-07-2020, 10:54
Şu kısım için yorum yapayım. Everest kadar fark var.
MGD den 390tl ye yaptırdığım spacer için FG 1000Tl dedi.

Doğrudur. Bende 310 TL fark çıkmıştı. Dediğiniz gibiyse tabiki ciddi rakam.

ruudvan
16-07-2020, 14:17
her bir parçanın yük direnci, çalışma prensibi vs gibi birçok dinamiği var kendi içerisinde, en azından çalışan parçalarda bunların daha önceden test edilmesi benim için önemli. en azından üretimin yapıldığı yerde işin ehli mühendis çalışması kritik. bi tornacının göz kararı yaptığı, malzemesinin ne olduğnunu bilmediğim bi spacer koymak bana sağlıklı gelmiyor. kesilmiş, soğuk pres yay veya marka spor yay kullanmak gibi. tercihim her zaman kalitesine güvendiğim marka yay olur.

işlenen malzeme aluminyum yada demir yada çelik.
bunlarında kaliteleri var bilindiği üzere.
bu ürünü işleyecek adam yada firmanın bir arge çalışmasına ihtiyacı yok. bu soylediğiniz testleri zaten zamanında birileri yapıp formülleri oluşturup üretime almış.
gelelim kırılan yere . tornacı değilde orayı avrupa bir marka üreticide üretse o parçanın kırılacağı var ise kırılır.hammaddenin üretiminde sıkıntı vardır kırılır.
aracın bilezik kısmı çok incedir kırılır.çok sıkılmıştır kırılır.ısıtılmıştır kırılır.
teknik açıdan düşünüyorum cnc torna yada elle işlenen ürün ölçüye göre istenilene göre işleniyorsa hiçbir argeye ihtiyacı yok.
burdan şuda anlaşılmasın .malzeme elma ise elma kullanılacak. elma yerine armut kullanıp kırılıyorsa üretici suçludur.

Özgür Ozan
16-07-2020, 14:18
baştan amacım muhalefet olmak kesinlikle değil.
ne gibi bir arge yapılabilir bunu sormak istiyorum.
malzeme sertliği kırılma direnci yada işleme ısısından bahsetmiyorum. bunlar üreticinin sorunu değil çünkü.
amacım üreticiyide koruman değil tüketiciyide. sadece soru.
arge dediğin nedir ve nasıl yapılır daha dogrusu spacer üreticisi mi daha çok arge yapmalı yoksa rotil üreticisi mi veya bijon üreticisi mi?

Hocam beni yanlış anlamayın ama maalesef çok talihsiz bir yorum olmuş, ki bu konudaki bir önceki mesajınızda da araç üreticilerinin farklı sürtünme katsayısındaki zeminler için lastikler arası frenleme kuvveti farkını göz önünde bulundurmadığını falan söylemişsiniz. Ansys ve benzeri yapısal ve dinamik analiz programları nelerdir, ne işe yarar ? Tasarladığınız ürünleri önce analiz programlarında sonra gerçek saha şartlarında test etmek neden gereklidir ? Yorulmaya bağlı kırılma nedir, analizleri nasıl yapılır ? Fabrikaların sırasıyla tasarım, analiz, üretim, test ve kalite birimleri ne için vardır, ne iş yapar ? Bu soruların ve daha nicesinin cevaplarını detaylı şekilde verebiliyor olmanız lazım bu kadar keskin ve iddialı konuşmak için.
Kızmayın ama makine mühendisliği ya da herhangi bir mühendislik eğitiminiz var mı(hangi okuldan olduğu dahi çok önemliyken ben sadece var mı yok mu onu merak ediyorum)? Ya da hiç büyük bir otomotiv ya da mühendislik şirketinde herhangi bir pozisyonda çalıştınız mı ? Bu kadar kendinden emin ve mesnetsiz yorum yapabilmek için bu sorularımın ikisine de hayır cevabı veriyor olmalısınız.

Özgür Ozan
16-07-2020, 14:26
işlenen malzeme aluminyum yada demir yada çelik.
bunlarında kaliteleri var bilindiği üzere.
bu ürünü işleyecek adam yada firmanın bir arge çalışmasına ihtiyacı yok. bu soylediğiniz testleri zaten zamanında birileri yapıp formülleri oluşturup üretime almış.
gelelim kırılan yere . tornacı değilde orayı avrupa bir marka üreticide üretse o parçanın kırılacağı var ise kırılır.hammaddenin üretiminde sıkıntı vardır kırılır.
aracın bilezik kısmı çok incedir kırılır.çok sıkılmıştır kırılır.ısıtılmıştır kırılır.
teknik açıdan düşünüyorum cnc torna yada elle işlenen ürün ölçüye göre istenilene göre işleniyorsa hiçbir argeye ihtiyacı yok.
burdan şuda anlaşılmasın .malzeme elma ise elma kullanılacak. elma yerine armut kullanıp kırılıyorsa üretici suçludur.

Lütfen bilmediğiniz konularda daha fazla yorum yapmayın. Ne demek kırılacağı vardır kırılır ? O malzemeyi üreten adam testlerini yapmıştır falan ? Malzeme üreten adam sana malzemenin mekanikj özelliklerini verir, senin nerede nası bir tasarım yapıp, o malzemeyi nerede kullanacağın o adamın sorumluluğunda değildir. Sen tasarlarken malzemenin hangi noktası ne kadar stres altında kalıyor hesaplarsın, ayrıca da analiz yapıp doğrularsın. Sonrasında da çıkan stress değerin malzemenin uts ya da utc değerinin altında ve istediğin güvenlik katsayısını karşılıyorsa kullanırsın. Yok karşılamıyorsa ya tasarım değişir ya da malzeme. Bu öyle çok sıkmışsın kırılmış gibi bir şey değil. Emin olun ar-ge yapılarak alınan bir malzeme, senin ustanın çok sıkması da göz önünde bulundurarak ekstra güvelik katsayılarıyla tasarlanıyor.

mikelazi
16-07-2020, 14:56
spacer la çok alakası yok ama birşey sormak istiyorum. Porya göbeğinden daha geniş göbekli bir jant takarsak bijon kesme riski yaşatır mı ?

NOT: bijon ölçüleri birebir aynı

risk tabiki var.göbek tam merkezlemediği için.balans ayarındada sıkıntı yaşatabilir.iyi rotbalanscı halleder ama çoğu uğraşmaz.

oem fabrika bijonlarıyla.göbek ölçüsü 54,jant 56 kullandım 2 sene.

1000kg aracımda

dkaya87
16-07-2020, 15:12
işlenen malzeme aluminyum yada demir yada çelik.
bunlarında kaliteleri var bilindiği üzere.
bu ürünü işleyecek adam yada firmanın bir arge çalışmasına ihtiyacı yok. bu soylediğiniz testleri zaten zamanında birileri yapıp formülleri oluşturup üretime almış.
gelelim kırılan yere . tornacı değilde orayı avrupa bir marka üreticide üretse o parçanın kırılacağı var ise kırılır.hammaddenin üretiminde sıkıntı vardır kırılır.
aracın bilezik kısmı çok incedir kırılır.çok sıkılmıştır kırılır.ısıtılmıştır kırılır.
teknik açıdan düşünüyorum cnc torna yada elle işlenen ürün ölçüye göre istenilene göre işleniyorsa hiçbir argeye ihtiyacı yok.
burdan şuda anlaşılmasın .malzeme elma ise elma kullanılacak. elma yerine armut kullanıp kırılıyorsa üretici suçludur.

dostum dediğin mantıkla aynı demir ve çimentoyu kullanan hiç bir binanın yıkılmaması lazım ama depremde hangileri yıkılıyor hangileri ayakta hepimiz gördük. herkesin kendi tercihidir saygı duyarım ama bunca senedir arabalara binerim kendimce bişeyler yaparım, yürüyene direk etkisi olan parçalarda marka olmayan ürünleri ben kendi adıma tercih etmiyorum. kırılan spacerlar, yerinden çıkan ısıtılmış yaylar, kopan amortisörler, çukurda parçalanan replika jantlar beni bu tercihe itiyor maalesef. markaların pahalı olduğunu kabul ediyorum ancak benim canımdan kıymetli olmadığını düşünüyorum.

ysn zkn
16-07-2020, 16:26
şimdi konuyu görünce Sefayı aradım, olay gerçekleştiğinde lastikcinin hatası olduğunu söylemişsin şimdi farklı bir şey, neyse ortada bir yanlış anlaşılma var diyerek konuyu kapatalım, sana ürünün iadesini ve yenisi göndereceğini söylemiş,

şahsen ben 1000hp setuplı aracımda onun yaptığı spacerları kullanıyorum, gerek ilgi alaka göstermesi benimde bir esnaf olmam nedeniyle bana yaklaşımı doğru noktada...

makul seviyede olup kabul edip konuyu kapatmak gerekiyor,

ben lastikcinin hatası var diye bir kelime kullanmadım 3. kişi olarak buraya bu şekilde yazıyorsunuz bilmeden etmeden insanları karalamayın.

"ben montaj hatası olmadığını düşünüyorum ama diyelim ki öyle zaten onda da porya kapağını sökmeniz gerekiyor diye bir bilgi paylaşmadınız" yazdım.
burda benim bir öyle bir böyle dediğimi nasıl çıkartıyorsunuz?

iş yoğunluğum nedeniyle siteye çok giremiyorum o yuzden sizin yazdığınızı da bugün arkadaş beni az önce arayınca okudum ve konuştuk mağduriyetimizi gidereceğini söyledi.
altını özellikle çizmek istiyorum ben bu konuyu buraya açarken başka birileri zarar görmesin diye açtım karşı taraftan bir şey bekleyerek açmadım ki zaten bu ortamda da olduğunu yada arkadaşlarının olduğunu bilmiyorum.

hadi git işine palavra yapma diyen arkadaşlar olabilir eğer bir şey bekleyerek açsaydım face ve instaya arkadaşı etiketleyerek yazardım ki bunu yapan yüzlerce insan var. bunu da özellikle belirteyim.

neyse konuyu fazla uzatmaya gerek yok herkese hayırlı işler hayırlı günler.

ghibli06
16-07-2020, 17:35
ben lastikcinin hatası var diye bir kelime kullanmadım 3. kişi olarak buraya bu şekilde yazıyorsunuz bilmeden etmeden insanları karalamayın.

"ben montaj hatası olmadığını düşünüyorum ama diyelim ki öyle zaten onda da porya kapağını sökmeniz gerekiyor diye bir bilgi paylaşmadınız" yazdım.
burda benim bir öyle bir böyle dediğimi nasıl çıkartıyorsunuz?

iş yoğunluğum nedeniyle siteye çok giremiyorum o yuzden sizin yazdığınızı da bugün arkadaş beni az önce arayınca okudum ve konuştuk mağduriyetimizi gidereceğini söyledi.
altını özellikle çizmek istiyorum ben bu konuyu buraya açarken başka birileri zarar görmesin diye açtım karşı taraftan bir şey bekleyerek açmadım ki zaten bu ortamda da olduğunu yada arkadaşlarının olduğunu bilmiyorum.

hadi git işine palavra yapma diyen arkadaşlar olabilir eğer bir şey bekleyerek açsaydım face ve instaya arkadaşı etiketleyerek yazardım ki bunu yapan yüzlerce insan var. bunu da özellikle belirteyim.

neyse konuyu fazla uzatmaya gerek yok herkese hayırlı işler hayırlı günler.

bence doğrusunu yaptın konu açarak, bu iş çok hassas... Allah korusun direk kaza sebebi... ama montaj yaparken sen de başınd dur ki tam oturdu mu bijonlar tam sıktı mı kontrol et...bir yanlışlık olduğu ortada...

SpeedlinE™
16-07-2020, 18:04
Şu kısım için yorum yapayım. Everest kadar fark var.
MGD den 390tl ye yaptırdığım spacer için FG 1000Tl dedi.

arkadaşım yaptırdı yakın zamanda civic eu8 aracına 5 bijon typer jantı takabilmek için 4den 5e çevirici dört adet 1000tl verdi. sizin hangi işleme 1000 idi abi? 4 tane mi?

ardicli2000
16-07-2020, 18:34
dostum dediğin mantıkla aynı demir ve çimentoyu kullanan hiç bir binanın yıkılmaması lazım ama depremde hangileri yıkılıyor hangileri ayakta hepimiz gördük. herkesin kendi tercihidir saygı duyarım ama bunca senedir arabalara binerim kendimce bişeyler yaparım, yürüyene direk etkisi olan parçalarda marka olmayan ürünleri ben kendi adıma tercih etmiyorum. kırılan spacerlar, yerinden çıkan ısıtılmış yaylar, kopan amortisörler, çukurda parçalanan replika jantlar beni bu tercihe itiyor maalesef. markaların pahalı olduğunu kabul ediyorum ancak benim canımdan kıymetli olmadığını düşünüyorum.

Markalarin pahali olmasinin temel sebebi de gerekli arkye çalişmalarini yapmalari ve üretimde doğru! malzemeyi kullanmalari. 22 ayar bilezik 18 ayar bilezikten pahali oluyor işte. Kaliteli iki marka arsinda ucuzu seçilebilir. Ama zaten o da ne idüğü belirsizlerden pahali olacaktir. Serbest piyasa ekonomisinin temelince niş ürünler hariç bu geçerlidir. S kasa E kasadan E kasa da C kasadan pahali olduğu gibi..... Bu hiçbir zaman değişmeyecek.

gokhankenar
16-07-2020, 18:57
risk tabiki var.göbek tam merkezlemediği için.balans ayarındada sıkıntı yaşatabilir.iyi rotbalanscı halleder ama çoğu uğraşmaz.

oem fabrika bijonlarıyla.göbek ölçüsü 54,jant 56 kullandım 2 sene.

1000kg aracımda

Herhangi bir sıkıntı yaşadınız mı ? Balans kaçması falan ?

Seven7
16-07-2020, 19:25
spacer la çok alakası yok ama birşey sormak istiyorum. Porya göbeğinden daha geniş göbekli bir jant takarsak bijon kesme riski yaşatır mı ?

NOT: bijon ölçüleri birebir aynı

Kesinlikle tavsiye etmiyorum. Aynı bijon ölçüsüne sahip göbek çapı farklı bir jant taktım aracıma, göbek tam oturmadığı için bileziksiz takılmış jant gibi zıplaya zıplaya gidiyor araç. Balans tutmuyor ve tüm yük bijonlara biniyor. Eğer illa takılması isteniyorsa tornacıda özel bilezik yapılmalı ya da jantın göbeği doldurulmalı.

hakan308
16-07-2020, 22:45
bende astra h gtc aracıma spacer yapmıştırmıştım aynı olay benimde başıma geldi. Benim durumum astra h larda porya uzunluğu en az 1.7mm olması lazımmış üreten arkdaş bunu bilmediği icin hatalı üretim olduğunu kabul etti para iadesini anında yaptı o yönden teşekkür ediyorum arkadaşa kaza bela olmadan cıkartmış oldum

CVK
16-07-2020, 23:03
Hocam beni yanlış anlamayın ama maalesef çok talihsiz bir yorum olmuş, ki bu konudaki bir önceki mesajınızda da araç üreticilerinin farklı sürtünme katsayısındaki zeminler için lastikler arası frenleme kuvveti farkını göz önünde bulundurmadığını falan söylemişsiniz. Ansys ve benzeri yapısal ve dinamik analiz programları nelerdir, ne işe yarar ? Tasarladığınız ürünleri önce analiz programlarında sonra gerçek saha şartlarında test etmek neden gereklidir ? Yorulmaya bağlı kırılma nedir, analizleri nasıl yapılır ? Fabrikaların sırasıyla tasarım, analiz, üretim, test ve kalite birimleri ne için vardır, ne iş yapar ? Bu soruların ve daha nicesinin cevaplarını detaylı şekilde verebiliyor olmanız lazım bu kadar keskin ve iddialı konuşmak için.
Kızmayın ama makine mühendisliği ya da herhangi bir mühendislik eğitiminiz var mı(hangi okuldan olduğu dahi çok önemliyken ben sadece var mı yok mu onu merak ediyorum)? Ya da hiç büyük bir otomotiv ya da mühendislik şirketinde herhangi bir pozisyonda çalıştınız mı ? Bu kadar kendinden emin ve mesnetsiz yorum yapabilmek için bu sorularımın ikisine de hayır cevabı veriyor olmalısınız.



"1972 den negativen, spurstabilisierenden Lenkrollradius beim Audi 80,"

Audi – Wikipedia (https://de.wikipedia.org/wiki/Audi)

1972 de üstüne çalışmaya başlamış firmalar. Audi vs. başka firmaları özel olarak bulamadım.

What Is Scrub Radius And Why Is It Important? (https://www.carthrottle.com/post/what-is-scrub-radius-and-why-is-it-important/)

ruudvan
17-07-2020, 02:16
Lütfen bilmediğiniz konularda daha fazla yorum yapmayın. Ne demek kırılacağı vardır kırılır ? O malzemeyi üreten adam testlerini yapmıştır falan ? Malzeme üreten adam sana malzemenin mekanikj özelliklerini verir, senin nerede nası bir tasarım yapıp, o malzemeyi nerede kullanacağın o adamın sorumluluğunda değildir. Sen tasarlarken malzemenin hangi noktası ne kadar stres altında kalıyor hesaplarsın, ayrıca da analiz yapıp doğrularsın. Sonrasında da çıkan stress değerin malzemenin uts ya da utc değerinin altında ve istediğin güvenlik katsayısını karşılıyorsa kullanırsın. Yok karşılamıyorsa ya tasarım değişir ya da malzeme. Bu öyle çok sıkmışsın kırılmış gibi bir şey değil. Emin olun ar-ge yapılarak alınan bir malzeme, senin ustanın çok sıkması da göz önünde bulundurarak ekstra güvelik katsayılarıyla tasarlanıyor.
önceki sorularının hepsine hayır cevabını veriyorum ve ekliyorum

https://cdn11.bigcommerce.com/s-kgd1xb3/images/stencil/1280x1280/products/335/1414/Screen_Shot_2015_04_10_at_9.46.37_**__78794.142903 5177.png?c=2

şu malzemedeki argeyi bana anlatır mısın?

bu adam argeyi civata kısmında mı yoksa agız kısmındaki sac parçada mı yapmış?

ruudvan
17-07-2020, 02:25
dostum dediğin mantıkla aynı demir ve çimentoyu kullanan hiç bir binanın yıkılmaması lazım ama depremde hangileri yıkılıyor hangileri ayakta hepimiz gördük. herkesin kendi tercihidir saygı duyarım ama bunca senedir arabalara binerim kendimce bişeyler yaparım, yürüyene direk etkisi olan parçalarda marka olmayan ürünleri ben kendi adıma tercih etmiyorum. kırılan spacerlar, yerinden çıkan ısıtılmış yaylar, kopan amortisörler, çukurda parçalanan replika jantlar beni bu tercihe itiyor maalesef. markaların pahalı olduğunu kabul ediyorum ancak benim canımdan kıymetli olmadığını düşünüyorum.

https://rennlist.com/forums/attachments/racing-and-drivers-education-forum/533105d1304353243-bbs-mag-wheel-failure-wheel-broke.jpg

senle aynı düşüncedeyim . tabiki doğru malzeme doğru işçilik olmalı en başında.
ama gel görki bbs te olsan o aluminyum bi yerden sonra çatlayabilir.
bunun argeyle gram alakası yoktu. spacer için misal doğru tercih 7075 tir.
gidip hammaddeyi kendin üretecek halin yok. üretiyorsanda spacer yapmakla uğraşmazsın orası ayrı.
malzemeyi kütük olarak aldın.
tezgaha bağladın. pc den dosyayı oluşturdun ve kestirdin.müşteriye sattın 10 gün geçti ve malzeme hatasndan dolayı kırıldı.burda ne gibi bir arge bekleniyor?

volume81
17-07-2020, 08:19
https://rennlist.com/forums/attachments/racing-and-drivers-education-forum/533105d1304353243-bbs-mag-wheel-failure-wheel-broke.jpg

senle aynı düşüncedeyim . tabiki doğru malzeme doğru işçilik olmalı en başında.
ama gel görki bbs te olsan o aluminyum bi yerden sonra çatlayabilir.
bunun argeyle gram alakası yoktu. spacer için misal doğru tercih 7075 tir.
gidip hammaddeyi kendin üretecek halin yok. üretiyorsanda spacer yapmakla uğraşmazsın orası ayrı.
malzemeyi kütük olarak aldın.
tezgaha bağladın. pc den dosyayı oluşturdun ve kestirdin.müşteriye sattın 10 gün geçti ve malzeme hatasndan dolayı kırıldı.burda ne gibi bir arge bekleniyor?

Arge kısmı pc'den dosyayı oluşturmada aslında :)

nereye ne kadar yük binecek ?
malzeme bu yükü nereye kadar kaldırabilir ?
işleme hassasiyeti nedir ?

Gibi gibi bir çok etken var malzeme bu kırılacağı varsa kırılır demekle olmuyor. aynı malzeme ile farklı bir tasarım ile daha sağlam yapılabilir.

Sağlam olan ağırdır performans kaybı vs yaşatabilir
hafif olan yürüyene en az yük bindirir vs gibi

Arge demek tüm bileşenleri hesaplayıp kullanılacak araçta optimum ayarı tutturmak aslında :)

mikelazi
17-07-2020, 10:09
Herhangi bir sıkıntı yaşadınız mı ? Balans kaçması falan ?

bijonlar dandik çin malı olmadıkça bir sıkıntı yaşamazsın.

zaten yazlık-kışlık kendim değiştirir kontrolde ederdim.tek sıkıntı iyi rotçu ve o anki ruh hali.

bu farklı göbeği 3 aracımda kullandım.şuanki aracımda spacer kullandığım için tornacıda 2mm.lik bilezik yaptırdım.

Yigit-Y
17-07-2020, 10:22
Malzeme kalitesi sorunu var

Spacer a karşı değilim.

Sağlam malzemeden yapılsaydı bu sorun olmayacaktı sonuçta

Bazı araçlarda şart malesef.

Malzeme ve işçiliği iyi olan yerlerden tedarik edilirse sorun olmaz

Geçmiş Olsun.

Özgür Ozan
17-07-2020, 15:16
önceki sorularının hepsine hayır cevabını veriyorum ve ekliyorum

https://cdn11.bigcommerce.com/s-kgd1xb3/images/stencil/1280x1280/products/335/1414/Screen_Shot_2015_04_10_at_9.46.37_**__78794.142903 5177.png?c=2

şu malzemedeki argeyi bana anlatır mısın?

bu adam argeyi civata kısmında mı yoksa agız kısmındaki sac parçada mı yapmış?

Resim görünmüyor ama diğer arkadaşa verdiğiniz cevaptan yola çıkarsak ar-ge üretim esnasında yapılmaz zaten, üretimde yapılan ür-ge olarak geçer. Ayrıca bu demek değil ki ar-ge yapılan birşey kırılmaz, adam haddinden çok daha fazla çukura düşmüştür kırılır yani. Tasarım için konuşacak olursak, aşağıda bir arkadaşın da dediği gibi olay tasarlarken tüm bileşenleri optimize edebilmekte yoksa alüminyumu aldım cnc de işledim neyini araştırayım meselesi değil, herhangi bir köşeye verilecek 0,5mm radiusun bile oraya binen stress ve yük dağılımlarında ne kadar etkili olduğunu bilseniz ar-ge nin nerede ve niye yapması gerektiğini anlarsınız. Ancak, ben sizin olaya bakış açınızdan ortak noktada buluşabileceğimize inanmadığım için konuya başka mesaj atmayacağım.

ghibli06
17-07-2020, 16:29
Resim görünmüyor ama diğer arkadaşa verdiğiniz cevaptan yola çıkarsak ar-ge üretim esnasında yapılmaz zaten, üretimde yapılan ür-ge olarak geçer. Ayrıca bu demek değil ki ar-ge yapılan birşey kırılmaz, adam haddinden çok daha fazla çukura düşmüştür kırılır yani. Tasarım için konuşacak olursak, aşağıda bir arkadaşın da dediği gibi olay tasarlarken tüm bileşenleri optimize edebilmekte yoksa alüminyumu aldım cnc de işledim neyini araştırayım meselesi değil, herhangi bir köşeye verilecek 0,5mm radiusun bile oraya binen stress ve yük dağılımlarında ne kadar etkili olduğunu bilseniz ar-ge nin nerede ve niye yapması gerektiğini anlarsınız. Ancak, ben sizin olaya bakış açınızdan ortak noktada buluşabileceğimize inanmadığım için konuya başka mesaj atmayacağım.

hocam bence aranızda ciddi bir anlama hatası var, aslında birbirinizden çok farklı düşünceler değil, şöyle ki: bilet bir blok hazırlıyorsun, malzemenin ne olması gerektiğini araştırdın alaşımda karar kıldın doğru mu? XXX Alum. dan sertifikalı alaşım kütüğü yatırdın, koydun sonsuz eksenli CNC ye hazırladın ama blok ilk çalıştırmada patladı! şimdi blok çizimin hatasız ama aldığın ürün hatalı çıkmış olabilir değil mi? spacer gibi son derece basit bir çizimi ve doğru alaşımı yakalaması gereken bir kombinde, çizim doğruysa (kopyalaması en basit şey zaten ben çizimde tasarımda hata olduğunu düşünmüyorum), malzeme kırılıyorsa bunu AR-GE ile nasıl önleyebilirsin, AR-GE lik durum nerde bu işte?

R.I.P
17-07-2020, 17:20
Konuya pek dahil olmak istemiyorum ama girdi kontrolü, hammadde giriş kalite kontrolü, malzeme kabul spekleri vs gibi konular da bir ürününün geliştirilme sürecine dahil edilmelidir.

ruudvan
17-07-2020, 18:02
Resim görünmüyor ama diğer arkadaşa verdiğiniz cevaptan yola çıkarsak ar-ge üretim esnasında yapılmaz zaten, üretimde yapılan ür-ge olarak geçer. Ayrıca bu demek değil ki ar-ge yapılan birşey kırılmaz, adam haddinden çok daha fazla çukura düşmüştür kırılır yani. Tasarım için konuşacak olursak, aşağıda bir arkadaşın da dediği gibi olay tasarlarken tüm bileşenleri optimize edebilmekte yoksa alüminyumu aldım cnc de işledim neyini araştırayım meselesi değil, herhangi bir köşeye verilecek 0,5mm radiusun bile oraya binen stress ve yük dağılımlarında ne kadar etkili olduğunu bilseniz ar-ge nin nerede ve niye yapması gerektiğini anlarsınız. Ancak, ben sizin olaya bakış açınızdan ortak noktada buluşabileceğimize inanmadığım için konuya başka mesaj atmayacağım.
üstten bakmana gerek yok bende senin gibi düşünüyorum.söylediklerinde sonuna kadar haklısın .itirazım yok.
spacer ı gittik senin dediğin şekilde yaptık diyelim sen argesini düşündün ama lastikçi yada montajcı argesinin içinden geçecek. havalı sıkma ile vericek ayarı. bilezik boşluğu tam mı değilmi diye kontrol etmeyecek.gerekli tecavüz yapıldıktan sonra sendeki malzemede kırılacak.
sonucta firmalar insanlar ölmesin diye çalışma yapıyorlar ama yinede insanlar ölüyor.
bu yüzden o malzemenin kırılacağı varsa kırılır diyorum.

ruudvan
17-07-2020, 18:03
hocam bence aranızda ciddi bir anlama hatası var, aslında birbirinizden çok farklı düşünceler değil, şöyle ki: bilet bir blok hazırlıyorsun, malzemenin ne olması gerektiğini araştırdın alaşımda karar kıldın doğru mu? XXX Alum. dan sertifikalı alaşım kütüğü yatırdın, koydun sonsuz eksenli CNC ye hazırladın ama blok ilk çalıştırmada patladı! şimdi blok çizimin hatasız ama aldığın ürün hatalı çıkmış olabilir değil mi? spacer gibi son derece basit bir çizimi ve doğru alaşımı yakalaması gereken bir kombinde, çizim doğruysa (kopyalaması en basit şey zaten ben çizimde tasarımda hata olduğunu düşünmüyorum), malzeme kırılıyorsa bunu AR-GE ile nasıl önleyebilirsin, AR-GE lik durum nerde bu işte?

hay yaşa be abi.Allah razı olsun tam olarak anlamışsın.

ercan26esk
17-07-2020, 19:33
VW GOLF MK4 1.8T GTİ Spacer - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=fck_eWdCEg8&t=43s)

4 yıl önce kendim yaptırdığım spacerler malzeme 7075 alüminyum 50 bin km yol yapmışımdır taktım takılı hiç sökmedim malzeme kalitesi ve spacer tasarımı çok önemli...

sweatcaptain
18-07-2020, 05:25
Hayatta takmayacagim sey... gecmis zaman bir fuar icin arkadasimdan odunc jant aldim sadece fuarda durucak araba geri sokup vericem... evden 10 km gittim araba bir degisik gidiyor seke seke . Lastikciye girdim balans icin flansi bir soktum yuzu tornada yamuk alinmis... 1mm de olca captan farkettigi icin anca yolda anlasiliyor malsef ...buyuk gecmis olsun...

mikelazi
18-07-2020, 09:56
jant aplikasyonu için spacer bende takmam.spacerı araca vidalanıp,jantı spacera vidalanması pek güven vermez bana.

benim derdim sadece iz açıklığını genişletmek ve yol tutuşu arttırmak.

Tarzanjumbo
18-07-2020, 13:23
https://rennlist.com/forums/attachments/racing-and-drivers-education-forum/533105d1304353243-bbs-mag-wheel-failure-wheel-broke.jpg

senle aynı düşüncedeyim . tabiki doğru malzeme doğru işçilik olmalı en başında.
ama gel görki bbs te olsan o aluminyum bi yerden sonra çatlayabilir.
bunun argeyle gram alakası yoktu. spacer için misal doğru tercih 7075 tir.
gidip hammaddeyi kendin üretecek halin yok. üretiyorsanda spacer yapmakla uğraşmazsın orası ayrı.
malzemeyi kütük olarak aldın.
tezgaha bağladın. pc den dosyayı oluşturdun ve kestirdin.müşteriye sattın 10 gün geçti ve malzeme hatasndan dolayı kırıldı.burda ne gibi bir arge bekleniyor?

Burada da işte kendisini kanıtlamış standartlara uygun üretim yapan firmalar devreye giriyor.Çünkü o hammadde alındığında giriş kalite çatlak testi yapsaydı bu tarz durumlar minimuma iner.Kaldık ki otomotiv sanayinde eminim ki bunun standartları bellidir.Şimdi kim ne üretiyor bilemiyorum ama konuya döndüğümde diyelim ki üretici haklı montaj gerçekten yanlış yapılmış.Bu durumda mantıken üreticinin ürünü gönderirken montaj talimatlarını kutunun içine koyması iyi olurdu.

Tarzanjumbo
18-07-2020, 13:31
İki şekilde üretildiğini bildiğim spaceri alırım.
1.Bilgisayar ortamında tasarımı yapılmış.Sonlu elemanlar metoduyla sınır şartları uygulanarak analiz edilmiş.Hammedde seçimi ve ısıl işlemleri hesaba katılmış.Kalite süreçlerini yazmıyorum.Son olarak üretilen numune üzerinden araca bağlanarak yol şartlarında PSD(Power Spectral Density) diyagramı alınmış buna göre ömür hesapları yapılmış ürünler.
2.Bu imkanlara sahip olmayan ama tersine mühendislik ile 1.işlemleri yapan bir firmanın en azından hammaddesini analiz etttirmiş çekme testi vs yaptırıp kendi ürettiği ürün ile kıyaslama yapabilen işletmeler.
Son olarak birde bunları hiç birisini yapmayıp tecrübeden ilerleyip doğruyu tutturan yerlerde olabilir elbette herkesin kendi tercihi saygı duyarım ama bazı popüler markaların neden pahalı olduğu sorusunun cevabı bunlardır.

4rd4
18-07-2020, 14:36
Benımde aracım ıbıza 5x100 1.5 lık sm spacer kullanıyorum yıllardır. Aks den bir kere spacer almıstım ama uzun bıjon kırılmıstı takarken. Sımdıkı spacerımda da poryanın ortasındakı kapagı sokmem gerekıyor. O kapak sızde de mevcut. Ben o kapagı sokup spacer a taktım tornacıda. Tornacıda demıstı egerkı spacer ıle oynarsak orta kısmı elımızde kalır demıst. demekkı dogruymus. Uretım hatası gibi duruyor. Orta kısım cok ınce ayarlanmıs gibi. gecmıs olsun ucuz atlatmıssınız.

atituti
18-07-2020, 14:43
bu spacer işi beni hep dusundurmustu ta ki eski accordumda yanimda giden tekerleği görene kadar :) benden uzak olsun, kaliteli kalitesiz poryayla jantin arasina eklenen her madde mukavemeti dusuruyor , belki center lock adapter de olmaz boyle durumlar

utkunoa
18-07-2020, 16:39
Aynısı SM Spacerda başıma gelmişti seneler önce yine aynı şekilde MONTAJ HATASI dendi hiçbirşeyim telafi edilmedi. SM Spacer ın sahibini tanımama ragmen kendisinde yeni isteyeceğim spacerlarda bari makul düzeyde indirim sitedim o dahi yapılmadı. Birebir sizin yaşadığınızın aynısını yasadıgım için yazdım su an bunu :)

ysn zkn
13-04-2021, 14:25
konu silinebilir.

DOHC
13-04-2021, 15:20
konu silinebilir.

Sen hortlatmasaydın zaten çok arka sayfalarda kalmıştı konu :)

Ome_RS
13-04-2021, 15:26
konu silinebilir.

neden? ne gelişme yaşandı da bu talepte bulundunuz?

.::EmrE::.
13-04-2021, 16:59
ZM, FG, EA, XX, KK hiçbirine güvenmiyorum şahsen. Spacer riskli bir iş, alıyorsan bu işi dünyada en iyi yapandan alacaksın. H&R veya Eibach.

ghibli06
13-04-2021, 17:09
neden? ne gelişme yaşandı da bu talepte bulundunuz?

sildir orayı mahkemeye veririm dediyse...

MeRtCaN
14-04-2021, 09:07
ZM, FG, EA, XX, KK hiçbirine güvenmiyorum şahsen. Spacer riskli bir iş, alıyorsan bu işi dünyada en iyi yapandan alacaksın. H&R veya Eibach.

Hiç FG den spacer alıp kullandınız mı veya materiyalı incelediniz mi ?


Babası Amcası Tezesinin Oğlunda Cnc makinası olan Spacerci oldu
tamam cızım vs aynı hepsının

ama bu pıyasada kalıtelı ham madde ıle iş yapan fırma sayısı 2 yı geçmez
cunku ınsanların gozunde para hırsı var
musterı kazanma dertlerı yok

Gonul ısterkı h&r eibach almak
ama su ankı Tr nin sartlarında bu dovız kurlarında o spacerları almak bence aptallıktır

.::EmrE::.
15-04-2021, 21:13
Hiç FG den spacer alıp kullandınız mı veya materiyalı incelediniz mi ?


Babası Amcası Tezesinin Oğlunda Cnc makinası olan Spacerci oldu
tamam cızım vs aynı hepsının

ama bu pıyasada kalıtelı ham madde ıle iş yapan fırma sayısı 2 yı geçmez
cunku ınsanların gozunde para hırsı var
musterı kazanma dertlerı yok

Gonul ısterkı h&r eibach almak
ama su ankı Tr nin sartlarında bu dovız kurlarında o spacerları almak bence aptallıktır

Alıp kullanmadım, elime alıp baktığım kadarıyla da anlama imkanım yok tabiki. Ancak Almanların milyar dolarlık fabrikalarında yüzlerce testlerden ve sertifikalardan geçen ürünüleri ile kıyaslayınca hala güvenilir gelmiyor bana FG de.

özgür67
15-04-2021, 21:42
Bende 2 yıldır SM spacer kullanıyorum aracımda önler 12mm arkalar 15mm çok şükür sorun yaşamadım.Mertcana katılıyorum güncel kur ve piyasa şartlarında marka ürünlere ulaşmamız zorlaşıyor.Oz racing jant 18" 12 bin tl civarı ve birkaç aydır kendimle savaş halindeyim.Böyle giderse modifiye sevdamızın da sonu yakındır gibi geliyor

ghibli06
15-04-2021, 21:44
Bende 2 yıldır SM spacer kullanıyorum aracımda önler 12mm arkalar 15mm çok şükür sorun yaşamadım.Mertcana katılıyorum güncel kur ve piyasa şartlarında marka ürünlere ulaşmamız zorlaşıyor.Oz racing jant 18" 12 bin tl civarı ve birkaç aydır kendimle savaş halindeyim.Böyle giderse modifiye sevdamızın da sonu yakındır gibi geliyor

1.500 usd altı üstü... eskiden 3.000 tl ye alabiliyorduk...ya şimdi?

özgür67
15-04-2021, 21:48
Çok haklısın abi 1500 dolar altı üstü.Her geçen gün kaliteye ulaşmak zorlaşıyor.Replikalara gün doğuyor

ghibli06
15-04-2021, 21:49
Çok haklısın abi 1500 dolar altı üstü.Her geçen gün kaliteye ulaşmak zorlaşıyor.Replikalara gün doğuyor

tabi canım, eskiden 50bin usd lik projelere bile vasat deniyordu, şimdi 450 bin tl o proje...

.::EmrE::.
15-04-2021, 22:56
tabi canım, eskiden 50bin usd lik projelere bile vasat deniyordu, şimdi 450 bin tl o proje...

Bu ülkede ne modifiye yani hobinle uğraşabilirsin ne de hayal ettiğin makineyi satın alıp binebilirsin malesef. Eskiden öğrenci harçlığımla aldığım parçaları bugun maaşla alamıyorum. Öyle diyeyim :)

MeRtCaN
16-04-2021, 08:32
Alıp kullanmadım, elime alıp baktığım kadarıyla da anlama imkanım yok tabiki. Ancak Almanların milyar dolarlık fabrikalarında yüzlerce testlerden ve sertifikalardan geçen ürünüleri ile kıyaslayınca hala güvenilir gelmiyor bana FG de.

mesela ne gıbı sorun olabılır aldıgın spacer da ? kafandakı guvenebılırlılık nedır
merak ettım

TonyMontana
16-04-2021, 14:56
Türkiyede 7075 kullanmazda 5005 kullanır hatta para için st37 bile kullanırlar. Almanyada böyle bir durum söz konusu olamaz. Genel olarak iş ahlakı yönünden iki ülke arasındaki uçurumu açıklamaya gerek yok. Bence Emre ‘nin kafasındaki güvenilirlikte budur.

onurc
16-04-2021, 15:14
bınlerce km dır sorunsuz kullanan arkadaslarımız var bu yerlı spacerları..ama mesele o değil
ben güvenmem,güvenemem. arabanın kıçı güzel dursun diye riske gireceğine, fazla para ver arabana uygun jant al.
çeviri takıp 4 den 5 bijonlara geçenlere zaten söyleyecek söz bulamıyorum.

Ahmet.S
16-04-2021, 17:30
Türkiyede 7075 kullanmazda 5005 kullanır hatta para için st37 bile kullanırlar. Almanyada böyle bir durum söz konusu olamaz. Genel olarak iş ahlakı yönünden iki ülke arasındaki uçurumu açıklamaya gerek yok. Bence Emre ‘nin kafasındaki güvenilirlikte budur.
Almanyadaki firmalarda vergi cezası yiyiyor bir araştırın. İşini doğru yapan ilerliyor zaten hikaye anlatmaya gerek yok.

.::EmrE::.
16-04-2021, 18:27
mesela ne gıbı sorun olabılır aldıgın spacer da ? kafandakı guvenebılırlılık nedır
merak ettım

Ne gibi bir sorun olabilir diye soruyorsunuz spacer sorun konusunda. Başlıkta gördüğünüz sorunlar olabilir mesela. Kırılabilir,yamulabilir, çatlayabilir. Herhangi bir sertifikası var mı FG nin TSE dışında?

.::EmrE::.
16-04-2021, 18:33
Ayriyetten 70705 dediğiniz malzeme aluminyum + çinko karışımı bir alaşım. H&R da mesela magnezyum kullanılıyor. Kimyacı veya malzemeci değilim ancak basit bir araştırmayla konunun üretim maliyeti olduğunu okuyabiliyorum mesela.

"7075 Aluminyum - Magnezyum alaşımlarına verilen kod. Magnezyum ve çinko alaşımları arasındaki temel farklardan biri, çinko ve çinko-alüminyum alaşımlarının döküm için daha düşük basınç ve sıcaklık gerektirmesidir. Daha düşük döküm sıcaklığı nedeniyle çinko - aluminyum üretim maliyetlerini düşürmeye yardımcı olabilir. "

dragon07
16-04-2021, 18:37
HR'da kullandım vs fakat bu işin atası FG spacerdir Furkan bu işi amatör degil profesyonel makinalarda ince işçilikle yapıyor 2milyonluk arabalara FG spacer taktım hiç problem yaşamadım

.::EmrE::.
16-04-2021, 18:48
HR'da kullandım vs fakat bu işin atası FG spacerdir Furkan bu işi amatör degil profesyonel makinalarda ince işçilikle yapıyor 2milyonluk arabalara FG spacer taktım hiç problem yaşamadım

FG iyidir hoştur birşey diyemem, kullanmadım.. Ancak DTM den tutun da F1 deki araçlara kadar malzeme üreten bir firma yanında nasıl bu işin atası oluyor onu anlayamadım. Sizin 2 milyonluk araca taktığınız spacer'ları adamlar DTM araçlarına takıyorlar. Aradaki araç fiyatı farkını söylemeye gerek yok sanırım.

Ö.mert
16-04-2021, 19:50
Son 13 Aracımın hepsini fg yaptı, fg bu işin kralıdır. 10 cm yaptırıp ağır off roadada girdiğim cok oldu taş gibi maşallah

TonyMontana
17-04-2021, 19:56
Almanyadaki firmalarda vergi cezası yiyiyor bir araştırın. İşini doğru yapan ilerliyor zaten hikaye anlatmaya gerek yok.

Araştırmaya gerek yok vergi cezasıyla burdaki konunun ne alakası var? Sen orda merdiven altında üretim gördünmü? Gördüysende yapan türklerdir.Bence sen hikaye anlatma.

zx6r
23-04-2021, 19:45
Geçenlerde arkadaş ortamında , spacer muhabbeti açıldı bu firmadan alacaktı arkadaş konuyu gösterdim
FG ye yönlendirdim ,
2 yıldır FG den başka spacer kullanmıyorum gerçekten işini iyi yapıyor
2 hafta önce m4 üme taktım arkalara 1.5 cm

zx6r
23-04-2021, 19:47
Şakası olacak bir konu değil
Bence adminler kapatmasın , herkes görsün

BYET
23-04-2021, 23:04
Bizim performansla uçmayla kaçmayla bir işimiz yok semtte sağa sola işe güce giderken kullanıyoruz arabayı şehir dışına bile neredeyse çıkmıyoruz bile tamam can güvenliği olarak dediğiniz önermeler mantıklı ancak yaşımız genç ve bazı isteklerimizi gerçekleştirmek istiyoruz bu seferde kalitelisine paramız yetmiyor iyi marka ürüne güç yetmiyor! Orta halli bir spacer markası yok mu önereceğiniz? Cebimizde 500-600 liradan fazla çıkmadan.

.::EmrE::.
23-04-2021, 23:41
Bizim performansla uçmayla kaçmayla bir işimiz yok semtte sağa sola işe güce giderken kullanıyoruz arabayı şehir dışına bile neredeyse çıkmıyoruz bile tamam can güvenliği olarak dediğiniz önermeler mantıklı ancak yaşımız genç ve bazı isteklerimizi gerçekleştirmek istiyoruz bu seferde kalitelisine paramız yetmiyor iyi marka ürüne güç yetmiyor! Orta halli bir spacer markası yok mu önereceğiniz? Cebimizde 500-600 liradan fazla çıkmadan.

İngilizlerin bir sözü var ; "Ucuz mal kullanacak kadar zengin değilim." takmayın abi, güç yetmiyor diye güvenlikten ödün vermek yerine stock kullan aracı gitsin.

.::EmrE::.
23-04-2021, 23:43
İngilizlerin bir sözü var ; "Ucuz mal kullanacak kadar zengin değilim."

Takmasak daha iyi, ancak bazen dediğin gibi şartlar buna el veriyor. Eğer başka seçenek yoksa ; mesela bir jant replikadır, orjinali 30 bin TL'dir, yapacak birşey yok. Ancak makas daha az ise orjinal ile bu tarz bir üründe iyi düşünmek lazım.

.::EmrE::.
23-04-2021, 23:58
İngilizlerin bir sözü var ; "Ucuz mal kullanacak kadar zengin değilim."

Takmasak daha iyi, ancak bazen dediğin gibi şartlar buna el veriyor. Eğer başka seçenek yoksa ; mesela bir jant replikadır, orjinali 30 bin TL'dir, yapacak birşey yok. Ancak makas daha az ise orjinal ile bu tarz bir üründe iyi düşünmek lazım.

muratburunce
24-04-2021, 08:35
İngilizlerin bir sözü var ; "Ucuz mal kullanacak kadar zengin değilim." takmayın abi, güç yetmiyor diye güvenlikten ödün vermek yerine stock kullan aracı gitsin.

dediğiniz çok doğru ama keşke bizde ingilterede yaşasaydık o sözü söyleyebilseydik tr şartlarında tam tersi durum ne yazık ki "en kalitelisini alacak kadar zengin değilim"

Ome_RS
24-04-2021, 14:46
Bizim performansla uçmayla kaçmayla bir işimiz yok semtte sağa sola işe güce giderken kullanıyoruz arabayı şehir dışına bile neredeyse çıkmıyoruz bile tamam can güvenliği olarak dediğiniz önermeler mantıklı ancak yaşımız genç ve bazı isteklerimizi gerçekleştirmek istiyoruz bu seferde kalitelisine paramız yetmiyor iyi marka ürüne güç yetmiyor! Orta halli bir spacer markası yok mu önereceğiniz? Cebimizde 500-600 liradan fazla çıkmadan.

mgd al. pişman olmazsın. FG gereksiz pahalı.

ysn zkn
25-04-2021, 11:14
arkadaşlar firma sahibi hatasını kabul etti ve bir takım yapıp gönderdi ve söylemediği "kapakları sökmek" yi yaparak montajlıyalım sorun olmayacak dedi ve o şekilde montajladık herhangi bir sorun şuanlık yok güncel kullanıyorum mağduriyet ortadan kalktığı için arkadaş rica etti konuyu silebilir miyiz diye olay bundan ibaret herkese hayırlı günler.

zx6r
25-04-2021, 11:24
arkadaşlar firma sahibi hatasını kabul etti ve bir takım yapıp gönderdi ve söylemediği "kapakları sökmek" yi yaparak montajlıyalım sorun olmayacak dedi ve o şekilde montajladık herhangi bir sorun şuanlık yok güncel kullanıyorum mağduriyet ortadan kalktığı için arkadaş rica etti konuyu silebilir miyiz diye olay bundan ibaret herkese hayırlı günler.


Bide aynı ürünü alıp arabana taktın mı , ne diyim ALLAH sonunu hayır eylesin

BarışSever
25-04-2021, 12:40
Buraya konu açılmasa ve sayfalarca mağduriyet konuşulmasa,firma sahibi hatasını kabul edip yeni spacer yollar mıydı:beuj:Sanmam

Y.Emre
25-04-2021, 13:25
Avrupalıyı gözünüzde çokta büyütmeyin, ben bolca gördüm :)

İşim bütçeden başlayıp devreye alma kısmına kadar proje hazırlamak ve uygulamak (komple fabrika projeleri). Burada çok harika görülen avrupalının pek çoğu kendince standartlarştırdığı makinlerinde basit revizyonlar istediğinde bile kitlenip kalan insanlar. Onlarda da her türlü insan var. binbir çeşit merdiven altı kurumla birlikte, burada Türkler yapsa ondan çalmış, bundan çalmış, bizim sorunumuz bu kendimiz yapamıyoruz hep başkalarını kopyalıyoruz diyeceğiniz durumun aynısı onlarda da var. aradaki fark marketingleri çok daha başarılı

örnek isteyen olursa özelden gönderebilirim basitçe

Y.Emre
25-04-2021, 13:27
Araştırmaya gerek yok vergi cezasıyla burdaki konunun ne alakası var? Sen orda merdiven altında üretim gördünmü? Gördüysende yapan türklerdir.Bence sen hikaye anlatma.

bu mesajı alıntılayacaktım, eksik olmuş



Avrupalıyı gözünüzde çokta büyütmeyin, ben bolca gördüm :)

İşim bütçeden başlayıp devreye alma kısmına kadar proje hazırlamak ve uygulamak (komple fabrika projeleri). Burada çok harika görülen avrupalının pek çoğu kendince standartlarştırdığı makinlerinde basit revizyonlar istediğinde bile kitlenip kalan insanlar. Onlarda da her türlü insan var. binbir çeşit merdiven altı kurumla birlikte, burada Türkler yapsa ondan çalmış, bundan çalmış, bizim sorunumuz bu kendimiz yapamıyoruz hep başkalarını kopyalıyoruz diyeceğiniz durumun aynısı onlarda da var. aradaki fark marketingleri çok daha başarılı

örnek isteyen olursa özelden gönderebilirim basitçe

TonyMontana
28-04-2021, 12:26
bu mesajı alıntılayacaktım, eksik olmuş

İstisna kaideyi bozuyormu? Memlekette elini sallasan ellisi. Haklısınız Almanya bizi kıslanıyor.