Orijinalini görmek için tıklayınız : Punto 06 T-JET
hothatch
13-08-2020, 22:05
Herkese Merhaba,
Ben Umut, Ankara'da yaşıyorum, belki denk gelenler olmuştur bir süredir arananlar başlığı altında " B sınıfı hızlı bir araç " arıyordum. Hem biraz uğraşmalık hem de piste girmelik bir 2. araç arayışındaydım. Öncelikle yardımcı olan sorularıma cevap veren, araç bulmaya çalışan herkese çok ama çok teşekkür ederim. Bir çok güzel insan tanıma fırsatı buldum, aracı bulamamış olsaydım bile burada bu güzel insanlar ile tanışmak çok keyifliydi.
Gelelim T-jet maceramızın başlangıcına...
En başta kriterlerim çok netti, düşük km, kazasız, düzenli bakımları yapılmış bir araç arıyordum, bir çok B sınıfı Hot-warm Hatch araç baktım, kimisiyle anlaştım karşı taraf bozdu, kimsi ile anlaştık söylenen kadar temiz çıkmadı derken iyice soğumuştum piyasadan. Bir de bu sırada gördüm ki tüm kriterleri aynı anda karşılayan bir araç bulmak neredeyse imkansız, bu tarz araçlar ilana çıkmadan ya da çıkar çıkmaz satılıyor zaten. Öyle olunca baktım fiyatlarda alıp gidiyor tek tek vazgeçtim kriterlerimden. Tam artık araç aramaktan da vazgeçme aşamasındayken Haziran ayı başında bir Punto T-Jet çıktı karşıma. Baktım araç ilana yeni girmiş, biraz eksikleri var ama halledilmeyecek şeyler değil( baktım plaka da güzel:D), konuştuk arkadaşla atladım gittim Eskişehir'e.
Ve ilk karşılaşma... Şans eseri Eskişehir girişinde bir soluklanalım derken arkadaş ile denk geldik benzinlikte, dedik ekspere gideceğiz böyle kirli kirli olmaz.
https://i.hizliresim.com/Ugs9dY.jpg (https://hizliresim.com/Ugs9dY)
Neyse yıkadık kuruladık, sonra geçtim direksiyona gidiyoruz ekspere, motor canlı gerçekten, saçma bir ses gelmiyor aracın bir yerlerinden, ilk izlenimler güzel, üzerinde Eibach sportline 5'lik yay var, lastikler kötü durumda ama bir iki virajda yokladım, araba yatmıyor gayet keyifli(Daha önce kullandığım T-jet puntolara göre daha iyi yol tutuyordu), dedim tamam bir sıkıntı çıkmazsa alır gideriz.
İnşallah sürpriz çıkartmaz da alır gideriz bekleyişi...
https://i.hizliresim.com/z0OTTt.jpg (https://hizliresim.com/z0OTTt)
Ve Sürprizzzzz... Aracın depo koruma sacı sökülmüş, egzoz depoyu eritmiş. Dedim punto sonuçta bir depo ne kadar olabilir ki ? Demez olaydım. Depo 3500tl, araç benzinli ve egzoza çok yakın olduğu için tadilat işine girmek istemedim. Bunun dışında boya ile ilgilide bir iki sürpriz çıktı, şanzımanda yağ kaçakları vs var.
https://i.hizliresim.com/X0QSuB.jpg (https://hizliresim.com/X0QSuB)
Dedim bu seferde olmadı herhalde elimiz boş döneceğiz diye düşünürken, satıcı arkadaş makul biri çıktı, masrafları kabaca listeledik yarı yarıya paylaşalım dedik ve araç fiyatından düştük(Tabii her şeyin fiyatının arttığı gibi bu işlerinde fiyatı artmış, masrafı biraz az hesaplamışız ama sağlık olsun). Öyle olunca tam içime sinmese de artık bu defteri kapatmak istediğim için aldık aracı. Araçta benzin çok az seviyedeydi, ışık yanana kadar benzinde kullandım zaten henüz Eskişehir'den çıkmamıştık, benzini bitirip aracı LPG'ye alıp çıktık yola.
Arabayı aldık yola çıkacağız, eşe dosta whatsapptan göndermelik bir iki fotoğraf çekmeden olmaz...
https://i.hizliresim.com/DdJL2I.jpg (https://hizliresim.com/DdJL2I)
Çok şükür havaya uçmadan, hafif gazlamalı genelde sakin yolculuğumuz akşamüstü Ankara'ya varmamızla sona erdi.
Eksikleri var ama yakışıklı araba...
https://i.hizliresim.com/Q1slgD.jpg (https://hizliresim.com/Q1slgD)
Sürecin sonrasında işlerin yoğunluğunun artması ve depoyu bulamamış olmanın verdiği sıkıntı ile araç bir süre kapının önünde yattı, arada bir kısa turlar atıyorum ama bir türlü içim rahat etmiyor. Tabii bir yandan da bir kere zehri aldım uzun yolda, araba gerçekten keyif verecek belli, dedim hadi başlıyoruz.
Aracı o kadar yatırdık kapıda önce bir yıkamak lazım... Ee araç yıkamaya tek gidilmez...
https://i.hizliresim.com/KhEWql.jpg (https://hizliresim.com/KhEWql)
https://i.hizliresim.com/atv4wx.jpg (https://hizliresim.com/atv4wx)
https://i.hizliresim.com/odD6DA.jpg (https://hizliresim.com/odD6DA)
İlk aşamada aracın fren hidroliğinden, motor yağına, filtrelerine, antifrizine, bujisine kadar her şeyini yeniledim. Tüm sıvıları Motul kullandım. Bujiler OEM NGK İridium(Biraz tuzluymuş), genel bakımı böylece tamamladım.
Sonra sıra geldi büyük kalemlere, şanzımanın inmesi gerek, bir de triger, v kayış, su pompası vs. değişip değişmediği belli değil. Dedim aracın yaşı da var değiştirmemek olmaz. İyi güzel değiştirelim ama, sanayide çevre yok, sağdan soldan araştırıyorum, fiyat alıyorum ama güvenemiyorum bir türlü. O sıralar sağ olsun Murat abiden de akıl alıyorum (@MuratHlx ) kendisinin önerisiyle tuttum Fiat servisinin yolunu. Gittim tanıştık muhabbet ettik, fiyat aldık derken baktım fiyatlar çok mantıksız değil, 1 yıl garantisi de olacak, dedim tamam yaptırıyorum. Bayram sonrasına randevumuzu aldık. Gel zaman git zaman bizim randevu tarihi geldi, şanzımanı indirdik, sıvı contasını yeniledik, bir baktık debriyaj baltası zayıflamış, volanda da yanık var. Dedik açtık bu kadar yapacak bir şey yok girecek... pardon değişecek. Volan hareketli göbek olduğu için taşlama işine giremedik, sağ olsun o bize girdi bir miktar. Siparişleri verdik bekliyoruz. Bu sırada depoyu da bulduk, onuda takacağız inşallah. T-jet'in depo şamandıra ağzı diğer modellerden farklıymış, bu sebeple bulmak biraz zor oldu.
Fiat servisi genel anlamda güzel, ilgililer, fiyatlar makul seviyede, tek zayıf yanları stoklu çalışmıyorlar, bu sebeple ürün tedariği bir miktar uzun sürüyor. Bakalım alacağız inşallah bu hafta.
Aracımız kapalı garaj aracıdır, su basmasına karşı yerden yüksekte saklanmıştır...
https://i.hizliresim.com/kia1bx.jpg (https://hizliresim.com/kia1bx)
https://i.hizliresim.com/OtrDc3.jpg (https://hizliresim.com/OtrDc3)
Bu işlemler tamamlandıktan sonra aracın lastik ve ufak tefek görsel işleri kalıyor bir tek, ekonomik olarak bir miktar yoracak gibi özellikle de son yapılan işlemler, bu sebeple biraz aracın keyfini çıkartıp ondan sonra devam edeceğim gibi. Bir de aracı stage 1 ya da 2 yapma düşüncem var. Kafamdakiler şu şekilde: intercooler, egzoz ve yazılım yapıp 150Hp civarı takılabilirim(K&n kutu içi filtremiz var), ya da bulabilirsem vl-36,38 turbo ile 180 Hp civarı eğlence makinesine çevirebilirim. Henüz karar veremedim dediğim gibi önce biraz tadını çıkartmak istiyorum.
Bir de araç Ankara yolları için çok alçak, yaşayanlar bilir, şehrimizde yol olmadığı için süspansiyon çok fazla vuruyor, her vurduğunda da içim gidiyor, belki orijinal yaylara geçebilirim ya da 3 lük yay da olabilir. Sırf üzerindeki yaylar Eibach olduğu için bu işe hız vermiyorum, çünkü yol tutuşuna etkisi gerçekten güzel olmuş, yere yakın görüntüsü de hoşuma gidiyor. Eğer elinde orijinal yayları olan varsa iletişime geçebilir.
Uzun bir yazı oldu, şimdilik bu kadar. İşlemlere devam ettikçe güncelleme yapacağım. Veda ederken bir kaç fotoğraf daha koyalım.
Depoyu bulduk getirdik ama inşallah hanım bizi evden atmaz serisi...
https://i.hizliresim.com/aPPoMD.jpg (https://hizliresim.com/aPPoMD)
https://i.hizliresim.com/CCSarm.jpg (https://hizliresim.com/CCSarm)
https://i.hizliresim.com/s6oTxW.jpg (https://hizliresim.com/s6oTxW)
Ortaya karışık..
https://i.hizliresim.com/0w1GvK.jpg (https://hizliresim.com/0w1GvK)
https://i.hizliresim.com/if1Lrg.jpg (https://hizliresim.com/if1Lrg)
https://i.hizliresim.com/atv4wx.jpg (https://hizliresim.com/atv4wx)
https://i.hizliresim.com/UrHf04.jpg (https://hizliresim.com/UrHf04)
Ds4 bir leylek türü müdür ?
https://i.hizliresim.com/p9Jv79.jpg (https://hizliresim.com/p9Jv79)
Elinize sağlık, kesenize bereket bu kadar masrafa girmişken en az 5 sene kullanmak lazım bu aracı.
Yere yakın araç sürmeye alışkın olmama karşın ankaranın hangi semti olursa olsun ara sokaklar berbat , ana yollarımız biraz olsun gönlümüze su serpiyor ama ara sokaklara girdiğimde o vurma sesleri tak tuk sinirimi fazlasıyla bozuyor.
Aracınız görüntü itibariyle göze hitap ediyor ancak ön arka yakınlık dengesini ayarladıktan sonra daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. (eğer aracın bagajında bir malzeme yoksa, ağırlıktan ötürü arka taraf öne nazaran yere yakın durmuyorsa tabi)
MURAT_HLX
14-08-2020, 01:48
çok çok sevindim hayırlısı olsun tekrardan setup konusunda acele etme bendeki setubu muhtemelen sana kurabiliriz telefon kadar uzaktayım :)
Maşallah kazasız sürüşler.
Maşallah güzel arabadır aynısının starjet kırmızısı bende vardı :)
Sti_Ozan
14-08-2020, 07:50
Maşallah,gereken masrafı da yapmışsınız zaten. Umarım keyifle sürersiniz,yalnız yukarıda da yazılmış arka daha aşağıda duruyor. Arkayı 1cm falan yukarı alsanız tam ayarı tutacak gibi. Kazasız belasız :)
Çok şık araç.
kazasız belasız inşallah.
hayırlı olsun yeni aracınız, yaptığınız harcamalarla da sıfır t-jet keyfi yaşarsınız umarım. yay değişimi mantıklı olacak gibi duruyor, zira arka taraf önden daha basık :)
Maşallah aracınız çok güzel kazasız belasız inşallah. Lpg takmasalarmış keşke :)
zOnstyLe
14-08-2020, 12:07
Kazasız belasız guzel harcatmıs :D Olsun bu zamanda 2. el ne alsan emin ol harcatıyor kimse neyi varsa tam soylemiyor cunku. En azından sorunları bastan gormussunuz yolda yada sonradan felakete donusebilirdi. Kazasız belasız surusler.
individual
14-08-2020, 12:33
maşallah nazar değmesin.keşke lpgsiz olsaymış.
bu arada fiat araçlarında bir kaç kez banada denk gelmişti ne var ya bu parçanın yenisini alırız alt tarafı depo yada alt tarafı karter kapağı dediğimiz ürünlerin fiyatlarını duyunca bende çok şaşırmıştım :)
sanırım çok satılan ürünler değil ondan pahalı
hayırlı olsun kazasız belasız kullanın.puntoların tek kapıları çok güzel duruyor 5 kapısına göre bence
Maşallah çok güzel görünüyor.
Masraf biraz sağlam olmuş anlaşılan. O yüzden uzun süre bilinen araca binmek en mantıklısı olacaktır. Depo onarımı mümkün değil miydi ?
3500 çok ciddi rakam depo için açıkçası,
Güzel günlerde binersin inşallah :)
Maşallah çok güzel görünüyor.
Masraf biraz sağlam olmuş anlaşılan. O yüzden uzun süre bilinen araca binmek en mantıklısı olacaktır. Depo onarımı mümkün değil miydi ?
3500 çok ciddi rakam depo için açıkçası,
Güzel günlerde binersin inşallah :)
hothatch
14-08-2020, 19:08
Elinize sağlık, kesenize bereket bu kadar masrafa girmişken en az 5 sene kullanmak lazım bu aracı.
Yere yakın araç sürmeye alışkın olmama karşın ankaranın hangi semti olursa olsun ara sokaklar berbat , ana yollarımız biraz olsun gönlümüze su serpiyor ama ara sokaklara girdiğimde o vurma sesleri tak tuk sinirimi fazlasıyla bozuyor.
Aracınız görüntü itibariyle göze hitap ediyor ancak ön arka yakınlık dengesini ayarladıktan sonra daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. (eğer aracın bagajında bir malzeme yoksa, ağırlıktan ötürü arka taraf öne nazaran yere yakın durmuyorsa tabi)
Teşekkürler, içime sinecek şekilde aracın mekanik kondisyonunu yükseltmeye çalışıyorum, kesinlikle katılıyorum size benimde amacım uzun süreler bu araç ile birlikte olmak.
Dediğiniz doğru aracın arkası önüne göre daha alçak duruyor, sebebini çözemedim henüz.
çok çok sevindim hayırlısı olsun tekrardan setup konusunda acele etme bendeki setubu muhtemelen sana kurabiliriz telefon kadar uzaktayım :)
Abi çok çok teşekkür ederim, gece gündüz demeden sorularıma hep cevap verdin, senin yardımların ve desteğin sayesinde aldık aracı. Evet senin aracın setup zaten kafamdaki, stok halinin biraz keyfini çıkartayım ondan sonra seni darlamaya başlarım yine (:
Maşallah kazasız sürüşler.
Çok teşekkür ederim. Hepimize kazasız sürüşler.
Maşallah güzel arabadır aynısının starjet kırmızısı bende vardı :)
Teşekkür ederim, bence kırmızı punto ya en çok yakışan renk, sadece solup pembeleşmemiş olanını bulmak lazım (:
Maşallah,gereken masrafı da yapmışsınız zaten. Umarım keyifle sürersiniz,yalnız yukarıda da yazılmış arka daha aşağıda duruyor. Arkayı 1cm falan yukarı alsanız tam ayarı tutacak gibi. Kazasız belasız :)
Teşekkürler. Evet arka taraf daha alçak. Açıkçası nedenini çözemedim. Belki de yaylar fazla yükten deforme olmuştur. Araç geri geldikten sonra bununla ilgileneceğim.
Çok şık araç.
kazasız belasız inşallah.
Çok Teşekkür ederim.
Çok hoş duruyor maşallah
Çok Teşekkür ederim.
hayırlı olsun yeni aracınız, yaptığınız harcamalarla da sıfır t-jet keyfi yaşarsınız umarım. yay değişimi mantıklı olacak gibi duruyor, zira arka taraf önden daha basık :)
Teşekkür derim. Sanırım 3lük kaliteli bir yaya geçeceğim ilerleyen zamanlarda, hem yürüyen aksamı korumuş olurum hem de bu sorun ortadan kalkacaktır diye düşünüyorum.
Maşallah aracınız çok güzel kazasız belasız inşallah. Lpg takmasalarmış keşke :)
Teşekkür ederim. Keşke... Yakıtı fazla değil aslında aracın, gayet kabul edilebilir seviyelerde ama yine de takmışlar önceki sahipleri. Neyse ki motor uyumlu lpg ile, bir de çok uzun zaman olmamış takılalı, bu sebeple çok dert etmedim alırken.
Kazasız belasız guzel harcatmıs :D Olsun bu zamanda 2. el ne alsan emin ol harcatıyor kimse neyi varsa tam soylemiyor cunku. En azından sorunları bastan gormussunuz yolda yada sonradan felakete donusebilirdi. Kazasız belasız surusler.
Evet harcattı valla :D, dediğiniz gibi hiç olmazsa masraflarını bilerek görerek aldım, çok şükür volan hariç bir sürprizi olmadı aracın, o da kabul edilebilir zaten. Bugün en temiz diye satılan bir aracı alsak, minimum 2-3bin tl yer diye düşünüyorum. Hepimize kazasız sürüşler (:
maşallah nazar değmesin.keşke lpgsiz olsaymış.
bu arada fiat araçlarında bir kaç kez banada denk gelmişti ne var ya bu parçanın yenisini alırız alt tarafı depo yada alt tarafı karter kapağı dediğimiz ürünlerin fiyatlarını duyunca bende çok şaşırmıştım :)
sanırım çok satılan ürünler değil ondan pahalı
Çok Teşekkür ederim. Bir çok parçası gerçekten ucuz, beni cezbeden yanlarından bir tanesi de bu özelliğiydi aslında. Ancak araca göre özelleştirdikleri parçalar gerçekten pahalı olabiliyor. Ama hiç olmazsa parça bulamama gibi bir durum yok, ne ararsanız bir şekilde bulunuyor, bu sevindirici en azından.
hayırlı olsun kazasız belasız kullanın.puntoların tek kapıları çok güzel duruyor 5 kapısına göre bence
Teşekkür ederim, katılıyorum kesinlikle 3 kapı daha çok yakışıyor bu araca.
Maşallah çok güzel görünüyor.
Masraf biraz sağlam olmuş anlaşılan. O yüzden uzun süre bilinen araca binmek en mantıklısı olacaktır. Depo onarımı mümkün değil miydi ?
3500 çok ciddi rakam depo için açıkçası,
Güzel günlerde binersin inşallah :)
Teşekkür ederim. Evet masraf bir miktar yüksek oldu ama günün sonunda mekanik olarak sağlıklı, içime sinen bir araç olacak. Gönül rahatlığıyla uzun süreler kullanırım.
Depo onarımı mümkündü aslında, ancak egzoza çok yakın bir bölgede kaçak olduğu için tamir kitlerine güvenemedim. İnternette satılan en iyi ürünün bile sıcaklık dayanımı 200 derece civarıydı diye hatırlıyorum. T-jet'lerde egt yüksek olduğu için deponun tekrar açmasından çekindim. Depoyu çıkma bulabildiğim için masrafı 10'da 1'e düşürdüm, o yüzden iyi oldu aslında. Bir de yeni depo ısı kalkanı ile birlikte takılacağı için bir daha aynı sorunu yaşamayız diye düşünüyorum.
burcinkarabacak
15-08-2020, 06:56
eski bir puntocu olarak hala yolda görünce baktığım bir araçtır. kazasız belasız güzel günlerde kullanmanız dileğiyle
saygılar
Hayırlı olsun. Maşallah. Ömer’den mi aldınız aracı? Ömer diye bir arkadaşta idi araç.
T-jetlerde parçalar aynı mı bilmiyorum ama corsa d-punto yürüyenleri aynıydı ben de corsada 5cm h&r ile yılda bir z rotları ve amortisör takozları bitiriyordum.
göze güzel geliyor keyifle uzun yıllar binin
Yiğit G.
15-08-2020, 14:34
Güle güle kullanın içimde uhde kalan bir araç. 2010 yılında evo modeli çıkmıştı, normalde punto pek sevmem ama hem makyajlı hemde içi çok güzeldi, gerçekten mest etmişti beni.. (o yıla göre)
https://i.hizliresim.com/YRuX8n.jpg
start stop falan vardı.. Fiyatı da çok uygundu 20.000 civarı idi tl sanırım. göztepe mi acıbadem mi E5 civarı satış yeri vardı almaya gittim tek kapı siyah yoktu, showroom da beyaz vardı sanırsam ya onu alıcaksınız ya da bekleyeceksiniz dediler. Karar veremedim o sırada uygun fiyata ev buldum. Evi alınca arabayı alamadım tabi içime oturmuştu. Hala o bayiye gittiğim günkü heyecanı unutmam. Güle güle kullanın
Yiğit G.
15-08-2020, 14:36
fazla mesaj---
Yiğit G.
15-08-2020, 14:39
fazla mesaj---
Yiğit G.
15-08-2020, 15:47
fazla mesaj---
hothatch
15-08-2020, 21:30
eski bir puntocu olarak hala yolda görünce baktığım bir araçtır. kazasız belasız güzel günlerde kullanmanız dileğiyle
saygılar
Çok teşekkür ederim.
Hayırlı olsun. Maşallah. Ömer’den mi aldınız aracı? Ömer diye bir arkadaşta idi araç.
Çok teşekkür ederim. Yok ben Eskişehir'den Erkan diye bir arkadaştan aldım. Daha önceki sahibi olabilir belki kendisi.
hothatch
15-08-2020, 21:32
eski bir puntocu olarak hala yolda görünce baktığım bir araçtır. kazasız belasız güzel günlerde kullanmanız dileğiyle
saygılar
Çok teşekkür ederim.
Hayırlı olsun. Maşallah. Ömer’den mi aldınız aracı? Ömer diye bir arkadaşta idi araç.
Çok teşekkür ederim. Yok ben Eskişehir'den Erkan diye bir arkadaştan aldım, daha önceki sahibi olabilir belki kendisi.
oguzhandincel
17-08-2020, 11:29
Hayırlı olsun. Maşallah yakışıklı araç. Focus'u almaya almadan önce niyetim b hb di, Punto,207 vs çok baktım ama çocuklu aile olunca bagaj ve iç genişlik nedeniyle c sedan a yöneldim :)
oguzhandincel
17-08-2020, 11:30
Hayırlı olsun. Maşallah yakışıklı araç. Focus'u almaya almadan önce niyetim b hb di, Punto,207 vs çok baktım ama çocuklu aile olunca bagaj ve iç genişlik nedeniyle c sedan a yöneldim :) ...
Yiğit G.
17-08-2020, 15:03
beyler forumda sorun olduğu için yukarıda ki mesajlarım 50 kere gitmiş.
hothatch
18-08-2020, 22:37
T-jetlerde parçalar aynı mı bilmiyorum ama corsa d-punto yürüyenleri aynıydı ben de corsada 5cm h&r ile yılda bir z rotları ve amortisör takozları bitiriyordum.
göze güzel geliyor keyifle uzun yıllar binin
Teşekkür ederim. Evet Corsa D ile puntonun yürüyende bir çok parçası ortak. Benimde amortisör takozlarım biraz ses yapmaya başladı açıkçası, bakalım 3cm yaya geçeceğim gibi duruyor. Fotoğraflardaki OPC'de de 5cm yay var, geçtiğimiz hafta rulmanları değiştirmek zorunda kaldık, vurmaktan dağıldı rulmanlar.
Güle güle kullanın içimde uhde kalan bir araç. 2010 yılında evo modeli çıkmıştı, normalde punto pek sevmem ama hem makyajlı hemde içi çok güzeldi, gerçekten mest etmişti beni.. (o yıla göre)
https://i.hizliresim.com/YRuX8n.jpg
start stop falan vardı.. Fiyatı da çok uygundu 20.000 civarı idi tl sanırım. göztepe mi acıbadem mi E5 civarı satış yeri vardı almaya gittim tek kapı siyah yoktu, showroom da beyaz vardı sanırsam ya onu alıcaksınız ya da bekleyeceksiniz dediler. Karar veremedim o sırada uygun fiyata ev buldum. Evi alınca arabayı alamadım tabi içime oturmuştu. Hala o bayiye gittiğim günkü heyecanı unutmam. Güle güle kullanın
Çok teşekkür ederim, Punto'nun 3 kapılısı gerçekten güzel bir tasarıma sahip. O dönemlerdeki fiyatları duyunca bir garip geldi, Şimdi o fiyata sıfır arabayı bırakın, 1990 model araba alınamıyor :)
Hayırlı olsun. Maşallah yakışıklı araç. Focus'u almaya almadan önce niyetim b hb di, Punto,207 vs çok baktım ama çocuklu aile olunca bagaj ve iç genişlik nedeniyle c sedan a yöneldim :) ...
Teşekkür ederim, bagaj ve iç genişlik diyince zaten b hb eleniyor (:. Benim b hb sevme nedenim hafif oldukları için hem daha iyi gidiyorlar hem de daha keyifli oluyorlar. Bu arada size de hayırlı olsun güle güle kullanmanız dileğiyle (:
hothatch
18-08-2020, 22:54
Küçük bir güncelleme yapayım, aracı bugün servisten teslim aldım. Toplu olarak bir kaç büyük iş birden yapıldığı için bir süre akıntı sızıntı, kötü bir ses ya da bir sorun var mı diye takip edeceğim, genelde bu tarz toplu işlerde özenmeden yapılan bir yer çıkabiliyor. Onun dışında Fiat servisleri hakkında kısa bir değerlendirme yapmak gerekirse; Fiyat olarak bence sanayiye göre çok yüksek değil, işçilik ve parça garantisini düşündüğümüzde bence makul bile sayılır. Araç 2 hafta serviste kaldı, bu sürecin büyük çoğunluğu parça beklemek ile geçti ki bence en zayıf noktaları burası, tedarikler uzun sürüyor. Fakat bu süreç içerisinde ikame araç tahsis ettiler, bu sebeple fazla beklemenin bir mağduriyeti olmadı. Son olarak servis çalışanları yapıcı bir tavırdaydı, depo takılması vs konusunda da çok yardımcı oldular. Genel anlamda servislerin belirli bir kalitede ve fiyat performans olarak uygun olduğunu söyleyebilirim.
Servisten arabayı çıkartır çıkartmaz hemen benzinliğe koştum, aracı ilk aldığımda depo sorunlu olduğu için depoyu dolduramamıştım içimde kalmıştı. Bugün hemen benzinliğe gidip anahtarı uzattım gönül rahatlığıyla dedim ki " Fulle "...
https://i.hizliresim.com/PgIeGA.jpg (https://hizliresim.com/PgIeGA)
Şaka bir yana depo sorununu çözmüş olmak içimi çok rahatlattı, artık gönül rahatlığıyla araca binebileceğim. Bir müsait olduğum zamanda da kolları sıvayıp solan farları eski haline getirerek dış görünüşteki eksikleri ufaktan toplamaya başlayacağım.
CelalMrz
18-08-2020, 22:56
Keyifli araba kazasız belasız
hothatch
18-08-2020, 22:58
Keyifli araba kazasız belasız
Çok teşekkür ederim, herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
MURAT_HLX
19-08-2020, 00:01
bu yüzden direkt servise yönlendirdim seni,tahmin ediyorum volan'dan bekledin keşki alo deseydin onuda çözerdim sana :)
yay konusunda valla ben 2 senedir ultraracing kullanıyorum tam kıvamında düştü vurma sekme zıplama olmadan kullanıyorum fiyatlarıda makul düzeylerde ve ( mareanın z rotlarını takarsan punto'dan kısa bunlar güzel sonuç alırsın ),orjinal yay hiç arama bendekiler annem tarafından çöpe konmasaydı gönderirdim :D
maşallah güzel araç, yükleme konusunda da tjet motorlar çok başarılı. yunanistan'da özellikle çok güzel projeler yapılıyor. keyiflie kullanın.
hothatch
20-08-2020, 21:37
bu yüzden direkt servise yönlendirdim seni,tahmin ediyorum volan'dan bekledin keşki alo deseydin onuda çözerdim sana :)
yay konusunda valla ben 2 senedir ultraracing kullanıyorum tam kıvamında düştü vurma sekme zıplama olmadan kullanıyorum fiyatlarıda makul düzeylerde ve ( mareanın z rotlarını takarsan punto'dan kısa bunlar güzel sonuç alırsın ),orjinal yay hiç arama bendekiler annem tarafından çöpe konmasaydı gönderirdim :D
Eyvallah abi teşekür ederim tekrardan, dediğin gibi volan yüzünden bekledik en çok ama çözüldü güzel bir şekilde. Dediğin yaylara bakayım bir abi.
maşallah güzel araç, yükleme konusunda da tjet motorlar çok başarılı. yunanistan'da özellikle çok güzel projeler yapılıyor. keyiflie kullanın.
Teşekkür ederim, evet t-jet i araştırana kadar yunanlıların modifiye işinde iyi olduklarını bilmiyordum açıkçası, güzel projeler yapıyorlarmış gerçekten.
muratburunce
21-08-2020, 08:46
hayılrı olsun beklediğinize deymiş güzel bir araç almışsınız güzel günlerde kullanın
hothatch
24-08-2020, 20:00
hayılrı olsun beklediğinize deymiş güzel bir araç almışsınız güzel günlerde kullanın
Çok teşekkür ederim.
Umut melek
24-08-2020, 21:00
Kazasız belasız sürüşler dilerim ,
hothatch
24-08-2020, 21:31
Kazasız belasız sürüşler dilerim ,
Çok teşekkür ederim. Punto t-jet ile tanışmam sonrasında sizin aracın başlığında da epey keyifli zaman geçirmiştim, t jet'e karar vermemde etkenlerden biri olmuştu sizin konu:)
Maşallah güle güle kullanın. Sorunları çözmenize sevindim, insan şüpheyle binemiyor bir yere gidemiyor rahat rahat.
Nazar değmesin.
hothatch
30-08-2020, 19:59
Maşallah güle güle kullanın. Sorunları çözmenize sevindim, insan şüpheyle binemiyor bir yere gidemiyor rahat rahat.
Nazar değmesin.
Evet sorunlar çözülmeyince insanın binesi bile gelmiyor. Çok teşekkür ederim.
hothatch
24-10-2020, 21:07
Herkese tekrardan merhaba,
Konuya ufak bir güncelleme yapmak istedim. Araya askerlik vs. girmişti bu sebeple araçla ilgilenememiştim, bir de aracın muayenesi bitmişti onu yaptırmam gerekiyordu, bu sebeple sıvadık kolları başladık.
Aracı aldığımdan beri evo stoplar yüzünden uyarı lambası yanıyordu, bir de frene basarken sol sinyal verdiğimde şase yapıyordu. Araştırmalarıma göre uyarı lambasını söndürmek için göre 25 Watt 8-15 ohm soğutmalı dirençler gerekiyormuş, internetten bunların siparişi vererek başladım. Her iki tarafa da takmak için 2 adet almıştım ama sonradan öğrendim ki sadece sol tarafa takmak yeterli oluyormuş, o yüzden bende sadece sol tarafa taktım diğeri de yedek oldu ve arıza lambası işini çözdüm. Bir de şase problemi vardı bunun için soketi sökemeye çalıştım ama sağ olsun stopların montajını yapan arkadaş soketi yapıştırmış. Öyle olunca mecbur fren lambası üzerine kablo sarıp toprağa bağladım, böylece stoplarla ilgili bütün problemimiz çözülmüş oldu.
https://i.hizliresim.com/RcqxWB.jpg (https://hizliresim.com/RcqxWB)
https://i.hizliresim.com/Da4KOd.jpg (https://hizliresim.com/Da4KOd)
Sıra geldi muayeneye, randevumuzu aldık egzoz muayenesi ile birlikte bir güzel 460tl'mizi bayıldık başladık beklemeye. Bu işlem için neden bu kadar para veriyoruz onu daha çözebilmiş değilim zaten de neyse, bünyede bu kadar parayı farlarımın ayarsız olduğunu öğrenmek için vermiş olmanın gerginliği de var tabii, sonra geldi sıra teslim ettik TJE'yi başladık izlemeye.
https://i.hizliresim.com/gMtMHy.jpg (https://hizliresim.com/gMtMHy)
Ulan inşallah bir aksilik çıkmaz bekleyişi
https://i.hizliresim.com/a9KBIO.jpg (https://hizliresim.com/a9KBIO)
Ve süprizzz, adım okundu, gittim kağıdı almaya "abi sol ön lastiğin iç yanağında kesik var, bu yüzden kaldı senin araç" dedi, lastiklerin durumu kötüydü zaten biliyordum ama kesik olduğunu görmemiştim hiç, dedim yapacak bir şey yok iyi oldu ortaya çıkması. Zaten lastik alacaktım araca ama kasım ayını bekliyordum, yazlıklar biraz daha ucuzlar diye ama neyse alayım çıksın aradan dedim ve başladım araştırmalara. Tabii doların uçuşa geçmesiyle lastik fiyatları da yukarı doğru başlamış uçuşa. Epey bir araştırdım, bir çok kişiye sordum günün sonunda olumlu olumsuz yorumları ve fiyatı bir kefeye koyduğumda Falken ziex310 ecorun almaya karar verdim. Daha önce de zaten bakıyordum bu lastiğe özellikle testlerde fiyat performans olarak iyi duruyordu, tabii ki testlerde continental michelin seviyesinde bir lastik değil ama performans olarak onların çok uzağında değildi. Hal böyle olunca eylül ayında 430 liraya almadığım lastikleri 530 liraya aldım. Lastikleri çok deneme fırsatı bulamadım açıkçası, sadece 1 tane hakkıyla viraj yapabildim, orayı da dönerken bir önceki starmaxx lastikler ile 60km/h hızda kopma yaşarken falken ile 70 km/h hızda kafadan kopma yaşadım, şimdilik fena değil gibi. Yalnız bir nokta var ki aracın konforu çok arttı, bozuk yollardaki vurmalar kalmadı. Lastikleri değiştirirken eskimiş ve yazısı silinmiş jant göbeklerimizi de değiştirdik.
https://i.hizliresim.com/G0X865.jpg (https://hizliresim.com/G0X865)
Lastiklerde değişince tekrardan muayene için randevu aldım ve yine başladı bekleyiş.
https://i.hizliresim.com/jfcJcn.jpg (https://hizliresim.com/jfcJcn)
Bu sefer bir aksilik olmadan geçtik çok şükür, lastik işi de çözülmüş oldu, iyi oldu. Artık aracı yüklemek için önümüzdeki muayene engeli kalktı. Bu süreçte yurt içinde yurt dışında bir çok kişi ile görüştüm, bir çok kişi ile tanıştım özellikle en büyük çekincem 157k km'de bir araç olduğu için bir sorun yaşar mıyız idi. Ama kimle konuştuysam hiç bir sorun olmayacağını söyledi, kendi araçlarından örekler verdiler dolayısıyla kafam rahatladı bu konuda. Sağ olsun herkes bir fikir verdi, kendi tecrübelerini paylaştı. Murat abi sağ olsun yine sorularımı cevapsız bırakmıyor (:
Şu anda vl36 stock ya da vl37-39 hybrid setup düşünüyorum.
Vl39 sıfır bulunabiliyormuş hatta doutjet bu konuda çok yardımcı oldu, IHI turbo olduğu için çatlama problemini göz önüne aldığımızda sıfır almak çok mantıklı duruyor. Bir de çıkma vl36 seçeneği var, bu seçenek güç açısından daha iyi aslında ama çıkma ürünü alırken ne kadar kontrol etsek bile iç taraflarda başlamış bir termal çatlak olur da ilerler ve bu yüzünden kısa süre sonra bir basınç problemi yaşar mıyız diye korkuyorum, bu yüzden hala tam netleşemedim o konuda. Önümüzdeki günlerde bir piyasa ve stok araştırmasına başlayacağım, bu sayede turbo konusunu netleştirip alacağım. Bakalım ilerleyen günlerde yeni gelişmeler ile birlikte konuyu da güncelleyeceğim. Şimdilik görüşmek üzere.
Giderken bir kaç fotoğraf daha bırakayım.
https://i.hizliresim.com/c7tlps.jpg (https://hizliresim.com/c7tlps)
https://i.hizliresim.com/l8AU3a.jpg (https://hizliresim.com/l8AU3a)
https://i.hizliresim.com/uxB36r.jpg (https://hizliresim.com/uxB36r)
MURAT_HLX
25-10-2020, 13:30
setup işini çözelimde artık atarız bi tur :)
Shadow_Dancer
25-10-2020, 17:19
Anılarım canlandı, çok güzel maşallah..
forumun sessiz takipçilerindenimdir ancak bu araç nedense aşırı hoşuma gitti. kazasız belasız sürüşler dilerim
hothatch
25-10-2020, 19:56
setup işini çözelimde artık atarız bi tur :)
Ayıpsın abi, yazılım için Bursa'dayım kesin, istediğin kadar atarız tur :)
Anılarım canlandı, çok güzel maşallah..
Çok teşekkür ederim :)
forumun sessiz takipçilerindenimdir ancak bu araç nedense aşırı hoşuma gitti. kazasız belasız sürüşler dilerim
Çok teşekkürler, aracın görünüşünü benimde gerçekten hoşuma gidiyor. Çok daha iyileri sizlerin olsun :)
Dogukankyn
26-10-2020, 16:45
Maşallah araç aşırı yakışıklı duruyor lastik işi sürpriz olmuş ama iyi ki olmuş kesik lastikle Allah korusun kaza bile yapabilirdiniz . Gözüme batan tek detay sararmış far camları iç karartma sevmem ama nedense bu arabaya çok yakıştırdım camları da temizlense eminim daha güzel duracaktır :D iyi günler dilerim
hothatch
28-10-2020, 12:03
Maşallah araç aşırı yakışıklı duruyor lastik işi sürpriz olmuş ama iyi ki olmuş kesik lastikle Allah korusun kaza bile yapabilirdiniz . Gözüme batan tek detay sararmış far camları iç karartma sevmem ama nedense bu arabaya çok yakıştırdım camları da temizlense eminim daha güzel duracaktır :D iyi günler dilerim
Teşekkür ederim, sararmış farlarım beni de çok rahatsız ediyor ama üşengeçlikten bir türlü başlayamadım o işe:D. Grande punto s2 lerde orijinal olarak farların içi kararmış geliyor.
hothatch
29-11-2020, 16:12
Herkese selamlar,
Geçtiğimiz günlerde yoğun gazlamalı bir akşam sürüşünden sonra motorun sağında solunda bir şey var mı diye kaputu açıp bakınırken sağ köşede bir miktar yağ gördüm. Akşam akşam uğraşmamak için hiç bir yeri sökmeden çıktım eve, biraz araştırma yaptım, biraz bilenlere sordum derken o bölgede oluşan yağın yağ separatörü kaynaklı olduğunu öğrendim. Yağ separatörü üzerine araştırma yapınca da genellikle alt tarafında bulunan o-ring den ya da basınç kontrol valfinden (PCV) kaçak olduğunu gördüm. Bugün öğlen üst koruma kapağını söktüm. Bölgeye baktım yağ sızıntısı çok az miktardaymış, o-ring'in olduğu bölge tertemiz, sadece PCV'nin olduğu yerde yağlama var. PCV ye bağlanan boruyu sökeyim derken bir baktım borunun kauçuk tarafına takılan kelepçe boruyu parçalamış, kaçak buradan meydana gelmiş. Boruyu komple söktüm, hafta içi yenisini alıp takacağım. Onun dışında ne turbo da ne kapakta hiç bir sıkıntı yok her yer tertemiz.
Değişmesi Gereken Metal Boru:
https://i.hizliresim.com/kWNaMZ.jpg (https://hizliresim.com/kWNaMZ)
https://i.hizliresim.com/eOuYk1.jpg (https://hizliresim.com/eOuYk1)
Yalnız kararsız kaldığım bir yer var ve buradan sizlere danışmak istiyorum. Hazır çoğu şeyi sökmüşken Separatörüde söküp içini balata spreyi ile güzelce temizlemeli miyim yoksa bu şekilde bırakmalı mıyım ? Birde separatörden boruya sızan yağ miktarı da biraz fazla geldi gözüme, bu boru direkt olarak turbonun emiş hattına bağlanıyor, acaba turboya yağ basıyor mudur ?
Bir de boruyu sökmeden önce gözüme çarpan bir detay oldu. Turbonun üzerindeki ısı kalkanının cıvatası bir miktar uzun ve boruya temas etmiş, zamanla boruyu oymuş, boruyu takarken biraz çevirip takınca kurtarıyor, yenisini takarken dikkatli olmak gerek.
Oyuk:
https://i.hizliresim.com/lRHBF5.jpg (https://hizliresim.com/lRHBF5)
Hazır bir yerleri sökmeye başlamışken bir de hava filtresini sökeyim dedim, alırken K&N filtre olduğunu söylemişlerdi ama açıp bakmamıştım. Söktüğümde K&N ile alakasız, markasız bir filtre çıktı karşıma. Şimdilik ellemeyip yerine geri taktım ama en kısa zamanda iyi bir filtre almam lazım. Ancak bir kararsızlığı da burada yaşıyorum. Açık filtre mi almalıyım yoksa yine kutu içi mi emin değilim. Açık alırsam CAİ hattı ve güzel bir kutu yapmam gerek. Bir de kurdan kaynaklı K&N'in fiyatları uçmuş, daha uygun fiyatlı önerebileceğiniz filtre varsa tavsiyeye açığım.
Çakma K&N:
https://i.hizliresim.com/x66Jux.jpg (https://hizliresim.com/x66Jux)
Son olarak setup konusunda gelişmeler devam ediyor, Ocak ayında 180 Hp civarı bir güç alacağız eğer aksilik olmazsa, güncellemeler ilerleyen zamanlarda diyorum ve bir kaç fotoğraf ekleyerek bitiriyorum.
Anahtar kötü durumdaydı, bir ara onu da değiştirdim.
https://i.hizliresim.com/5BPAiZ.jpg (https://hizliresim.com/5BPAiZ)
https://i.hizliresim.com/5WutKD.jpg (https://hizliresim.com/5WutKD)
Aşırı parlak plaka ışığı eşliğinde bir kaç fotoğraf:
https://i.hizliresim.com/UWC3zO.jpg (https://hizliresim.com/UWC3zO)
https://i.hizliresim.com/20Xlwa.jpg (https://hizliresim.com/20Xlwa)
https://i.hizliresim.com/vRcWuN.jpg (https://hizliresim.com/vRcWuN)
https://i.hizliresim.com/EDCy4g.jpg (https://hizliresim.com/EDCy4g)
Backstage
01-12-2020, 13:59
Maşallah hocam ön plakalı siyah kaplama dışında çok güzel duruyor. T jet için açık filtre ekstra katar mı bilmem ama çok hoş bir ses alırsınız bilginiz olsun
Filtrenin plastik kısımlarında markası yazmıyor mu?
K&N kirlenince rengini kaybeder renkten mi K&N değil diye düşündün?
hothatch
01-12-2020, 17:20
Maşallah hocam ön plakalı siyah kaplama dışında çok güzel duruyor. T jet için açık filtre ekstra katar mı bilmem ama çok hoş bir ses alırsınız bilginiz olsun
Teşekkür ederim, açık filtreyi deneyeceğim gibi duruyor :)
Filtrenin plastik kısımlarında markası yazmıyor mu?
K&N kirlenince rengini kaybeder renkten mi K&N değil diye düşündün?
Etrafında hiç bir marka ya da parça numarası yazmıyor, bir de rengi mavi görünce dedim sahte ürün herhalde. Ama K&N in rengini kaybettiğini bilmiyordum, belki zamanla yazısı silinmiş bir K&N de olabilir o zaman
speed_emre
02-12-2020, 12:58
2009 Model cam tavanlısı vardı bende. Tamponlarına kadar boyasızdı. Stok bile güzel gidiyor. Yakıtı oturuş pozisyonu çok iyidi.
Bende tek eksiği ses sistemi , hız sabitleme , kararan dikiz aynası yoktu. 2010 Modelde vardı bunlar.
Tav olmuştum çok :D
Güle güle kullan. Kazasız belasız kullanmak nasip etsin.
hothatch
04-12-2020, 22:15
2009 Model cam tavanlısı vardı bende. Tamponlarına kadar boyasızdı. Stok bile güzel gidiyor. Yakıtı oturuş pozisyonu çok iyidi.
Bende tek eksiği ses sistemi , hız sabitleme , kararan dikiz aynası yoktu. 2010 Modelde vardı bunlar.
Tav olmuştum çok :D
Güle güle kullan. Kazasız belasız kullanmak nasip etsin.
Çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için. Cam tavanlısına binmiştim daha önce çok güzel oluyor, bende cam tavanlı olsun diye aramıştım epey ama bu nasipmiş (:
hothatch
17-03-2021, 21:38
Herkese Merhaba,
Uzun bir aradan sonra güncelleme çekmenin vakti gelmişti. Son mesajda bahsettiğim bir setup yapma konusu vardı. O mesajı yazdığım andan itibaren parça toplamaya ve plan yapmaya başlamıştım. Kafamdaki setup gündelik keyifli bir araç yapmaktı. Bu yüzden td04 setup fazla güçlü kalacaktı, gt1446 da işçilik fazla olacaktı, daha çok bolt-on bir setup istiyordum. Bu aşamada en mantıklı seçenek vl36-38 turbo ile 180-190 hp arası bir güç almaktı ancak temiz bir turbo bulamadım(Şu anda ***** sitede hiç olmadığı kadar fazla seçenek var vl36-38 de, sebebebini anlayamadığım bir şekilde). Bu sırada neredeyse sıfır vl39 hybrid turbo seçenek çıktı(Doutjet), olur mu olmaz mı derken aldık turboyu. Hybrid yapısı sayesinde 170hp civarı stabil bir güç alıyordu araç(kompresör tarafı vl38 den yarı çapta 0.5mm daha büyük ve billet pal yapısında), yeni nesil bir turboydu ve sıfırdı, bu sebeple içime çok sinen bir alışveriş oldu. Bu sırada 70lik uzun bir downpipe'ı da doğuhan sayesinde almış olduk.
İntercooler işinde t-jetlerde çok kullanıldığını bildiğim 2.0tfsi audi intercoolerını tercih ettim, fiyat performans olarak çok iyi bir seçenekti. Bunların yanı sıra oilcatch tank vs derken malzemelerin çoğu hazırdı. Sırada Yazılım ve mekanik işleri nerede yapacağız sorusu vardı. Mekanik için kafamda Opel Garage Hakan abi vardı, işçiliği, kişiliği, kalitesi tartışılmaz bir yer ve insandır hakan abi, güvenebileceğim ve arabayı gönül rahatlığıyla bırakabileceğim bir yer olduğu için gittim konuştum, sağ olsun kırmadı tamam yaparız dedi. Geriye yazılım kalmıştı bu aşamada bir çok yazılım firmasıyla konuştuk, kimisi stage 1 1.6 dizel yazmaktan çok mutlu olduğu için ilgilenmedi, kimisi fiyatta çok uçtu, kimisi şehir dışındaydı derken hakan abi Vmax Performance ile konuşalım dedi(12 yıldır birlikte çalışıyorlar). Vmax performance Almanya'da çok fazla td04 setup t-jet yapmış gerçekten ciddi bir tecrübe birikimleri vardı, ancak Türkiye'de hiç yapmamışlardı ilk araç biz olacaktık, fiyatta mantıklı gelince anlaşmış olduk.
Ertesi gün aracı sökmeye başladık, turbomuzun egzoz tarafı her vl37 t-jetin kaderinde olduğu şekilde çatlamıştı, zaten turboyu değiştireceğimiz için dert etmedik. Yeni turbomuz ve eski turbomuz yanyana
https://i.hizliresim.com/wh8Pp4.jpg (https://hizliresim.com/wh8Pp4)
Egzoz manifoldunda da çatlak olmasını bekliyorduk, 120lik t-jetler de yine kronik bir sorun. Ancak bu problem 150-155-180 lik t-jetlerde bulunmuyor, bunun sebebi güçlü versiyonlarda çelik manifold kullanılmasından kaynaklı. Bizim manifoldumuzun üstü çatlaktı ancak iç tarafında da çatlakalar vardı, üst tarafı kaynaklasak bile iç tarafı kurtaramayacaktık. Durum böyle olunca acaba manifold bulabilir miyiz düşüncesiyle yıldız sanayisine gittik. Bir kaç manifold bulduk ancak onlarda çatlaktı, bir tane sıfır bulduk ama istedikleri fiyata custom manifold yaparız dedik çıktık. Tam artık vazgeçecekken girdiğimiz bir dükkanda 155'lik mitodan çıkma tertemiz bir çelik manifold bulduk. Fiyatı da çok uygun olunca direkt aldık. Geri döner dönmez temizleyip boyadık ve yerine taktık.
https://i.hizliresim.com/eAiQjs.jpg (https://hizliresim.com/eAiQjs)
https://i.hizliresim.com/IypQha.jpg (https://hizliresim.com/IypQha)
Sıra geldi intercoolera, ön tarafa coolerı tutturduk ama bir sorun vardı, tamponda bulunan sis farları ile coolerın çıkışları girişim yapıyordu. Daha öncesinden boru bağlantı kısımlarından bir miktar kesmemiz gerektiğini söylenmişti ama o detayı tamamen unutmuşum. Önümüzde iki seçenek vardı ya coolerı kesecektik ya da takmayacaktık. Kestiğimiz zaman geri kalan kısımdaki çap hem konik yapıda hem de düzgün hortum sıkmamıza izin vermeyecek yapıda olacaktı. Bir de elimizde redüksüyon borular olmadığı için bizi geciktirecek bir iş olma yolunda ilerliyordu. Hal böyle olunca takmaktan vazgeçtik, nasıl olsa Ankara'da havalar nisan ayına kadar soğuk, bizi böyle idare eder sonra daha uygun bir cooler alırız dedik ve borularımızı temizleyip oem coolerımızı geri taktık.
https://i.hizliresim.com/rJ6b6O.jpg (https://hizliresim.com/rJ6b6O)
https://i.hizliresim.com/mU2ds4.jpg (https://hizliresim.com/mU2ds4)
Bu sırada Vmax Ümit abi yazılımı çoktan yüklemişti. Biz de montajı tamamlayıp ufak tefek egzoz işleri için koç egzozun yolunu tuttuk.
https://i.hizliresim.com/VUi5C2.jpg (https://hizliresim.com/VUi5C2)
İlk yazılımımızdan sonra loglarımızı aldık, incelmelerimizi yaptık derken baktık cooler yeterli gelmiyor, IAT çok artıyor, dedik bu işi çözelim. Bu sırada 2. yazılımımız geldi, hem biraz avans açtık hem de basınç açtık. Bu sırada bir sorun olmaması için duman ve basınç testlerini yaptık, bir baktık cooler tarafından duman geliyor, bu işin tuzu biberi oldu coolerı kesin çözmemiz gerekiyordu.
Yeni cooler için kafamda mishimoto Z line vardı yurtdışından temin edilebiliyordu. Ancak daha hızlı çözebilir miyiz diye araştırma yaparken custom yaptıralım hızlı olsun dedik, istenen fiyatlar yüksek geldi, universal alalım dedik onlarda biraz yüksekti, tr de bir tane mishimoto z line buldum ona da 3 intercooler parası istenince, vergisi kargosu dahil amazondan 1500tl ye aldım ve 1 hafta da teslim edildi cooler. Hemen takma denemelerine başladık, baktık borulama ihtiyacı olacak. Dedik adres belli koç egzoz.
https://i.hizliresim.com/4xv8rL.jpg (https://hizliresim.com/4xv8rL)
https://i.hizliresim.com/iGSzRH.jpg (https://hizliresim.com/iGSzRH)
https://i.hizliresim.com/cE0H7b.jpg (https://hizliresim.com/cE0H7b)
https://i.hizliresim.com/3fztgw.jpg (https://hizliresim.com/3fztgw)
Bu iş de tamamdı ancak araçta basınç dalgalanması diye adlandırabileceğimiz durum vardı, MAP üzerinden basıncı normal okuyorduk, kelebeğimizde tamamen açıktı ama bir türlü çözemediğimiz bir durumun içerisinde bulduk kendimizi. Bir ara bujileri gaplamayı düşündük, westgate i sıktık-gevşettik ama düzelmedi. Bu sırada yurtdışı forumlarda araştırırken bunun 500 abarthlarda çok yaygın bir problem olduğunu ve kaynağının n75 ile westgate arasında bulunan hortumda bulunan en ufak bir kaçaktan bile kaynaklanabildiğini öğrendim. Hemen indim aracın başına bir baktım hortumda ufak kelepçe yırtıkları var. Hemen ertesi gün hortumları değiştirdik ve problemden kurtulduk. Şu anda araç stabil bir durumda, acaba biraz daha güç alabilir miyiz diye biraz daha avans açmayı deneyeceğiz, gelişmeler oldukça güncellemeye devam edeceğim.
Şimdilik veda ederken eklemek istediğim bir kaç şey var, herkesin yazılım konusunda onlarca sıkıntı çektiği, onlarca map denediği t-jet motorda Vmax performance sayesinde nokta atışı sorunsuz, sadece 2 kez yazılım yükleyerek bu noktaya geldik ve bu durum sayesinde doğru seçimi yaptığımı bir kez daha anlamış oldum. Ayrıca sabah akşam demeden sorularıma cevap veren, yol gösteren tavsiye veren herkese adlarını tek tek sayamayacağım herkese de ayrıca çok teşekkür ederim.
Geleneği bozmayalım, ortaya karışık fotoğraflar ile yazıyı bitiriyorum.
Yağ separatörümüzü sıfırı ile değiştirdik:
https://i.hizliresim.com/2VDbsO.jpg (https://hizliresim.com/2VDbsO)
https://i.hizliresim.com/fnW5sR.jpg (https://hizliresim.com/fnW5sR)
https://i.hizliresim.com/7jB9d8.jpg (https://hizliresim.com/7jB9d8)
Yeni hortumlarımız. İlerleyen zamanlarda daha iyi kelepçeler ve hortumlar ile değiştireceğim.
https://i.hizliresim.com/Wofwnq.jpg (https://hizliresim.com/Wofwnq)
Dogukankyn
18-03-2021, 13:13
Araç çok güzel oluş t-jet motorlara ülkemizde nedense tunning olmaz güç alamazsın boşa paran gider lafları yüzünden sıcak bakılmıyor -en azından benim çevremde gözlemlediğim durum bu- sizin bu tarz bir işi yapmanız çok iyi olmuş tekerinize taş değmesin. Plakanın olduğu parça beyaza dönse ve farlar temizlense dış görünüşte bir hayli hoş gözükür.
e.adakale
18-03-2021, 22:07
araciniza masallah buradaki diger eski gp cilerden biriyim severek bindigim güzel bir aracti ugrastigim sevkle sürüp yikadgim kullanmasi keyifli arac gp .
iyi sürüsler.
https://i.resimyukle.xyz/eOT2GR.jpg (https://resimyukle.xyz/i/eOT2GR)
usülüne göre yapılan setup'ları seviyorum, maşallah tam tadında olmuş her şey. kesenize bereket, ustaların da ellerine sağlık. süre alma şansınız oldu mu? ben de ankaradayım denk gelirsek araçlarımızı görmek adına denemek isterim. :)
hothatch
19-03-2021, 20:58
Araç çok güzel oluş t-jet motorlara ülkemizde nedense tunning olmaz güç alamazsın boşa paran gider lafları yüzünden sıcak bakılmıyor -en azından benim çevremde gözlemlediğim durum bu- sizin bu tarz bir işi yapmanız çok iyi olmuş tekerinize taş değmesin. Plakanın olduğu parça beyaza dönse ve farlar temizlense dış görünüşte bir hayli hoş gözükür.
Teşekkürler, aslında t-jet çok dayanıklı ve önü açık bir motor, stok motor ile 280-300hp ye kadar gidebiliyor. Ancak ben daha tadında ve günlük istediğim için çok büyütmedim işi, ama dediğiniz gibi insanlar hep önyargılı yaklaşıyorlar. Bakalım şimdi mekanik işleri bitirdik artık aracın dışı ve içiyle ilgili güncellemelere geçeceğim :)
araciniza masallah buradaki diger eski gp cilerden biriyim severek bindigim güzel bir aracti ugrastigim sevkle sürüp yikadgim kullanmasi keyifli arac gp .
iyi sürüsler.
https://i.resimyukle.xyz/eOT2GR.jpg (https://resimyukle.xyz/i/eOT2GR)
Teşekkürler. Gp'nin çıkışının üzerinden yıllar geçmiş olsa bile hala tasarımı göze hoş geliyor. :)
usülüne göre yapılan setup'ları seviyorum, maşallah tam tadında olmuş her şey. kesenize bereket, ustaların da ellerine sağlık. süre alma şansınız oldu mu? ben de ankaradayım denk gelirsek araçlarımızı görmek adına denemek isterim. :)
Çok teşekkürler, sizin konunun sıkı takipçisiyim :). Şu sıralar havanın uygun olmamasından dolayı süre alamadık ama corsa opc ile birkaç denememiz oldu, 1 - 1buçuk boy bir fark oluyor genelde aramızda opc önde gidiyor. Havalar biraz düzeldikten sonra sizle de bir deneme yapmak isterim bende sonucu merak ediyorum açıkçası :)
yilmazcatalbas
20-03-2021, 12:13
Çok tadında olmuş her şey emeğinize sağlık :icon_tup:
hothatch
21-03-2021, 16:46
Çok tadında olmuş her şey emeğinize sağlık :icon_tup:
Çok teşekkür ederim :)
Çok teşekkürler, sizin konunun sıkı takipçisiyim :). Şu sıralar havanın uygun olmamasından dolayı süre alamadık ama corsa opc ile birkaç denememiz oldu, 1 - 1buçuk boy bir fark oluyor genelde aramızda opc önde gidiyor. Havalar biraz düzeldikten sonra sizle de bir deneme yapmak isterim bende sonucu merak ediyorum açıkçası :)
corsanın setup nedir bilginiz var mı? sanırım bizim araçlardan biraz daha ağır kalıyor.
hothatch
22-03-2021, 19:35
corsanın setup nedir bilginiz var mı? sanırım bizim araçlardan biraz daha ağır kalıyor.
Corsa'da dbilas air intake kit var, bir de egzoz var, yazılım yok stok. Bildiğim kadarıyla 1220-1250 kilo ağırlığında, denediğimiz sırada teneke 16inch jant takılıydı. Gerçekten iyi giden bir araç, alt devirleri çok canlı onun da.
MURAT_HLX
22-03-2021, 19:39
Kardeşim eline sağlık yanlız stock internal 280 300 hp çok zor :) 210 220hplerde 3.yada 4.pistonun kapıyı çalabilir ki benim canlı birebir gördüklerim bunlar
hothatch
22-03-2021, 19:58
Kardeşim eline sağlık yanlız stock internal 280 300 hp çok zor :) 210 220hplerde 3.yada 4.pistonun kapıyı çalabilir ki benim canlı birebir gördüklerim bunlar
Eyvallah abi, senin de katkın yönlendirmelerin çok oldu setup için, ilk hybrid turboyu kafama sokan sendin, teşekkürler :) yakıtlı setup ile 250-280 arası geliyor diye biliyordum ben
MURAT_HLX
22-03-2021, 20:02
Eyvallah abi, senin de katkın yönlendirmelerin çok oldu setup için, ilk hybrid turboyu kafama sokan sendin, teşekkürler :) yakıtlı setup ile 250-280 arası geliyor diye biliyordum ben
Kardeşim elimden ne geliyorsa hiç problem yok telefon kadar uzağım sana o turboyu aldığın arkadaşa ben yaptırdım o turboyu vakti zamanında 1446 ayarında o aldığın turbo
Tjet motorun diğer turbolu makinelerden avantajı düz motor oluşu ama piston etekleri bi tık zayıf artı akslarına dikkat et servis bile getirmiyor aksları bilgin olsun
hothatch
23-03-2021, 20:13
Kardeşim elimden ne geliyorsa hiç problem yok telefon kadar uzağım sana o turboyu aldığın arkadaşa ben yaptırdım o turboyu vakti zamanında 1446 ayarında o aldığın turbo
Tjet motorun diğer turbolu makinelerden avantajı düz motor oluşu ama piston etekleri bi tık zayıf artı akslarına dikkat et servis bile getirmiyor aksları bilgin olsun
Eyvallah abi, sıfırdan kaldırmıyorum genelde zaten. Turbo çok altlarda dolduğu için ara hızlanmalar inanılmaz keyifli oluyor.
diablopolis
25-03-2021, 11:03
güzel proje olmuş, son haliyle verdiği güç nedir, süre aldınız mı?
hothatch
26-03-2021, 21:28
güzel proje olmuş, son haliyle verdiği güç nedir, süre aldınız mı?
Teşekkürler. Şu anda benzer setuplara, ufak denemelere ve hissiyata bakarak 170hp civarında bir güç aldığımızı söyleyebilirim. Ankara'da son bir buçuk haftadır hava sürekli yağışlı ve karlı bu yüzden henüz süre alamadık.
T-Jet'ler yükleme konusunda önü çok açık motorlar aslında, Yunanistan'da inanılmaz projeler yapılıyor. bizdeki usta ve yazılımcıların iş bilmezliği motorlara karşı ön yargı oluşturdu. düzgün bir araştırma ve setup ile sorunsuz güçler alınabilecek, uzun seneler kullanılabilecek projeler yapılabilir ki bu da onlardan biri oluyor. elinize emeğinize sağlık, kesenize bereket.
hothatch
29-03-2021, 22:09
T-Jet'ler yükleme konusunda önü çok açık motorlar aslında, Yunanistan'da inanılmaz projeler yapılıyor. bizdeki usta ve yazılımcıların iş bilmezliği motorlara karşı ön yargı oluşturdu. düzgün bir araştırma ve setup ile sorunsuz güçler alınabilecek, uzun seneler kullanılabilecek projeler yapılabilir ki bu da onlardan biri oluyor. elinize emeğinize sağlık, kesenize bereket.
Söylediklerinizde kesinlikle haklısınız, ülkedeki bir çok araca ve motora karşı oluşan ön yargı hep ustaların - yazılımcıların iş bilmezlikleri yüzünden oluyor maalesef.
Biz, bizi yarı yolda bırakmayacak, yeri geldi mi gündelik yeri geldi mi keyifli bir araç yapalım istedik. Teşekkürler yorumunuz için :)
tlgylmz106
03-04-2021, 00:10
Kardeşim elimden ne geliyorsa hiç problem yok telefon kadar uzağım sana o turboyu aldığın arkadaşa ben yaptırdım o turboyu vakti zamanında 1446 ayarında o aldığın turbo
Tjet motorun diğer turbolu makinelerden avantajı düz motor oluşu ama piston etekleri bi tık zayıf artı akslarına dikkat et servis bile getirmiyor aksları bilgin olsun
Linea t-jet ile aynı motor yürüyen var sanırım, ben lineasını düşünüyorum ama aks gibi bulunmayan parçaları mı var bi kaç yerden duydum çünkü ama kullanıcısı olarak deneyimlerinizi merak ediyorum. Günlük lpg ile kullanıcam, dp yazılım yaparım o kadar, şimdiden teşekkürler.
MURAT_HLX
03-04-2021, 12:58
Linea t-jet ile aynı motor yürüyen var sanırım, ben lineasını düşünüyorum ama aks gibi bulunmayan parçaları mı var bi kaç yerden duydum çünkü ama kullanıcısı olarak deneyimlerinizi merak ediyorum. Günlük lpg ile kullanıcam, dp yazılım yaparım o kadar, şimdiden teşekkürler.
bir nevii punto sedan linea öyle düşünmek lazım,aksı bulmak çok zor bulunmuyor servis getirmiyor ben bu yüzden soğuyup satmıştım,sol aksı kısa olanı bi şekil uydurursun 1.9 jtd doblonun uyuyor ama sağ aks uzun taraf yani sıkıntılı normalde tjetin kullandığı şanzıman 1.3 75 mtjlerle aynı ben bu mantıklada gittim malesef elim boş dönüp ertesi gün takasa verip e46 almıştım,eğer çok çok üst setup yapacaksan td04 gibi motorun içinde yaşanmışlık olduğundan bir takım piston alıp motoru rektifeyeden geçirmeni tavsiye ederim piston etekleri zayıf ama piston altı ciddi şekilde sağlam gerçi diğer turbo makinelere göre yine sağlam düz motor olduğu için zaten 3 yada 4 piston kırılıyor genelde.termostat gövdesi çoğunda su kaçırır buna dikkat etmen lazım,max 120k dolaylarında debriyajı biter,rulman+volan+balatayı yeni değişen tjet bulmalısınki avantajın olsun,üzerinde bulunan turbo ve manifold çoğunda çatlaktır,çatlak ileri seviye değilse bi şey olmadan kullanabilirsin.triger değişirken sente aparatı kesinlikle kullanmalısın yoksa kocaman krank sensör hatasına sahip olursun.triger ve su pompanı kesinlikle fiat lancia almalısın hatta serviste değişirmelisin blok su tapalarını kesinlikle kontrol etmen gerekli,ben bilinen bir puntoyla bütünleşmiş birinden almıştım triger ve su pompasını değiştim faturasını göstermişti ne hikmetse 6 ay sonra su pompası kesip üst kapak yaptım yan sanayi parça kullanmış kendisi,bir dikkat etmen gerek yeri ise yağ soğutucusudur fiat contayı soğutucu ile sattığı için contayı bulamazsın ama 1.3 mtj 75liğin 2 takım contasını alıp soğutucunun üzerini zımparalarsan bu sorunuda çözersin,ben yazın 1500 tl'ye bulmuştum arabanın yanında yeni sahibine vermiştim 2 seferde soğutucu sıkıntısı yaşamıştım
geçmiş zamanımda alfa 156lar fiat marea hlx'ler hgt'ler ki yani italyan arabası çok kullandım sana tavsiyem ne olur tjet yerine 1.6 multijet linea alman sana her türlü avantaj sağlar şanzımanı m32 şanzıman olduğu için aksı üzülmeden bulunursun ki bulunuyor,
ben 4 sene 50 bin k tjet kullandım alt yapım stg2 idi yani istesem td04,enjektör 2 sensör değişip ekzantiriğe ellemeden güzel güçler alırdım,ki intercoolar,dp dahil 60mm egzoz,filtre,4 bar regülatör,revlimit yazılımla 90-190da -1.5 eğimde 17 sn dönüyordu ama akstan ötürü soğuyup sattım umarım yardımcı olabilmişimdir
tlgylmz106
04-04-2021, 14:27
bir nevii punto sedan linea öyle düşünmek lazım,aksı bulmak çok zor bulunmuyor servis getirmiyor ben bu yüzden soğuyup satmıştım,sol aksı kısa olanı bi şekil uydurursun 1.9 jtd doblonun uyuyor ama sağ aks uzun taraf yani sıkıntılı normalde tjetin kullandığı şanzıman 1.3 75 mtjlerle aynı ben bu mantıklada gittim malesef elim boş dönüp ertesi gün takasa verip e46 almıştım,eğer çok çok üst setup yapacaksan td04 gibi motorun içinde yaşanmışlık olduğundan bir takım piston alıp motoru rektifeyeden geçirmeni tavsiye ederim piston etekleri zayıf ama piston altı ciddi şekilde sağlam gerçi diğer turbo makinelere göre yine sağlam düz motor olduğu için zaten 3 yada 4 piston kırılıyor genelde.termostat gövdesi çoğunda su kaçırır buna dikkat etmen lazım,max 120k dolaylarında debriyajı biter,rulman+volan+balatayı yeni değişen tjet bulmalısınki avantajın olsun,üzerinde bulunan turbo ve manifold çoğunda çatlaktır,çatlak ileri seviye değilse bi şey olmadan kullanabilirsin.triger değişirken sente aparatı kesinlikle kullanmalısın yoksa kocaman krank sensör hatasına sahip olursun.triger ve su pompanı kesinlikle fiat lancia almalısın hatta serviste değişirmelisin blok su tapalarını kesinlikle kontrol etmen gerekli,ben bilinen bir puntoyla bütünleşmiş birinden almıştım triger ve su pompasını değiştim faturasını göstermişti ne hikmetse 6 ay sonra su pompası kesip üst kapak yaptım yan sanayi parça kullanmış kendisi,bir dikkat etmen gerek yeri ise yağ soğutucusudur fiat contayı soğutucu ile sattığı için contayı bulamazsın ama 1.3 mtj 75liğin 2 takım contasını alıp soğutucunun üzerini zımparalarsan bu sorunuda çözersin,ben yazın 1500 tl'ye bulmuştum arabanın yanında yeni sahibine vermiştim 2 seferde soğutucu sıkıntısı yaşamıştım
geçmiş zamanımda alfa 156lar fiat marea hlx'ler hgt'ler ki yani italyan arabası çok kullandım sana tavsiyem ne olur tjet yerine 1.6 multijet linea alman sana her türlü avantaj sağlar şanzımanı m32 şanzıman olduğu için aksı üzülmeden bulunursun ki bulunuyor,
ben 4 sene 50 bin k tjet kullandım alt yapım stg2 idi yani istesem td04,enjektör 2 sensör değişip ekzantiriğe ellemeden güzel güçler alırdım,ki intercoolar,dp dahil 60mm egzoz,filtre,4 bar regülatör,revlimit yazılımla 90-190da -1.5 eğimde 17 sn dönüyordu ama akstan ötürü soğuyup sattım umarım yardımcı olabilmişimdir
Çok teşekkür ederim abi verdiğin bilgiler için. Dizelim hiç olmadı düşünmüyorum da. Düşüncem biraz modelli, lpgye uyumlu, ufak tefek kurcayalabileceğim bi araç, o fiyat bandında da tjetler takıldı gözüme o yüzden sordum. Aklımda olacak hepsi tekrardan çok sağ olasın.
Alfistifosi
17-11-2022, 16:02
Bu araç şuan ilanda, almak isteyenler için bilgi paylaşayım. Sağ kapı değişen, ve direk işlemli. Yazıyorum çünkü ilanda belirtilmemiş. Gidecek arkadaşlar için bilgi olsun.
06TJE07 06 TJE 07
ibrahm_38
23-11-2022, 14:47
Bu araç şuan ilanda, almak isteyenler için bilgi paylaşayım. Sağ kapı değişen, ve direk işlemli. Yazıyorum çünkü ilanda belirtilmemiş. Gidecek arkadaşlar için bilgi olsun.
06TJE07 06 TJE 07
Evet araç satılık şu an, araç sahibi genç arkadaş ile bi araba ortamında denk gelmiştim. Arabayı satar mısın diye bi yoklamıştım hatta. Ama şu an arabaya iyi bakılmadığını düşündüm çünkü yorgun duruyordu o yüzden vazgeçtim.
Şimdi konuyu görünce araba gayet bilinçli hazırlanmış emek dolu bir araçmış. Keşke daha iyi korunsaymış..
hothatch
23-11-2022, 22:26
Ben aracı sattıktan sonra 2 kere daha el değiştirdi. Ben 5. Sahibiydim aracın, sağ kapı boya sağ çamurluk değişen, bagaj sol kapı ve sol çamurluk boyalı. Öyle büyük bir kazası ya da ağır bir işlemi yok arabanın. Bendeyken mümkün olduğunca iyi bakmaya ve sağlıklı tutmaya çalıştım, ancak benden sonra kaderi pek iyi olmadı sanırım.
eminkilic61
24-11-2022, 14:02
hayırlı olsun, keyifli bir araca benziyor
bir daha depo sorunu yaşanmasın diye, egzozun orası sarılabilir
eminkilic61
24-11-2022, 14:26
konu açılalı iki sene olmuş, hiç bakmamışım tarihe :D
hothatch
25-11-2022, 21:48
hayırlı olsun, keyifli bir araca benziyor
bir daha depo sorunu yaşanmasın diye, egzozun orası sarılabilir
Depoda başta ısı koruma sacı yoktu, bir insan o sacı neden söker hiç bir fikrim yok. Ben depoyu değiştirdikten sonra orijinal depo ısı koruma sacını da alıp takmıştım bir daha aynısı olmasın diye, ama sattık gitti tabii. Şimdi i20N ile devam, Bu arada gruptan Umut ben :D
eminkilic61
28-11-2022, 08:18
Depoda başta ısı koruma sacı yoktu, bir insan o sacı neden söker hiç bir fikrim yok. Ben depoyu değiştirdikten sonra orijinal depo ısı koruma sacını da alıp takmıştım bir daha aynısı olmasın diye, ama sattık gitti tabii. Şimdi i20N ile devam, Bu arada gruptan Umut ben :D
hahahah abi baştan desene ya :D
-Murat Özcan-
28-11-2022, 10:58
Maşallah kazasız belasız sürüşler dilerim.
Keyifli arabadır kendisi biraz gıdıklama ile çok iyi sonuçlar alınabilir :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.