PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yazılım=REMAPS AMAN UZAK DURUN!



DANNY
12-10-2020, 17:19
Başlık umarım forumdaşların işine yarar diyerek anlatmaya başlıyorum;

Sıfır aldığım BMW 4.18i aracımı bir süre stok bindikten sonra arkadaş tavsiyesi ile Ankara'da "ünlü" Remaps'e yazılım için götürdüm. Yazılım yapıldı. Sorun olmaz değil mi dediğimde testler gayet iyi, birçok araca yapıldığını daha sorun çıkan araç görmediklerini söylediler. Bir süre gayet iyiydi gerçekten. Çok hızlı kullanan veya ani kalkışlar yapan biri sayılmam; sadece "seri olması gereken anlarda" ayağımın altında seri araba olsun isterim. Yaklaşık 6-7 bin km sonra Kızılay'ın ortasında tam da memur çıkış saati dur kalk trafiğinde vuruntu yapmaya başladı, araç yürüyor ama 30-40 km üzerine çıkmıyordu. Ekranda acil servise gitmem gerektiği yazıyordu. Götürdük... Bir de ne görelim 1 pistonda kırık diğerinde çatlaklar var. Ustam "erime değil" net kırıklar var yani "yazılım araca ağır gelmiş" dedi. Fotoğrafları çekip tanıdığım bir kaç iyi BMW motor ustasına da gösterdim. Yazılım mı vardı araçta? Basınç fazla geldiğinde böyle kırık olur dediler. Yani yine bütün kapılar yazılıma çıktı. Yazılımı yapan Remaps'i aradık falan ama hiç oralı dahi olmadılar. O araçların motorunda asıl problem diyerek mevzuyu geçiştirmeye çalıştılar. Etmeyin eylemeyin araç daha 29 binde bari yarı yarıya masrafı paylaşalım falan dedik ama mükemmel yazılım yaptığını düşünen insafsız bir kardeşimiz var işin başında maalesef... Remaps'in yaptığı "sözde mükemmel yazılım" bana yaklaşık 20 bin TL'ye patlamış oldu.

Demem o ki; madem o araçlarda sorun var, neden yazılım yapıyorsunuz?
Madem yazılımı yapıyorsunuz neden arkasında durmuyorsunuz?
Arkasında durmayacağınız yazılımı neden satıyorsunuz?
Bir de "yazılım kaynaklı aracınıza herhangi bir zarar gelmeyeceğine dair garanti veriyoruz" diye niye ucuz tüccarlık peşindesiniz?
Çünkü BMW'nin nispeten yeni ürettiği motor hatalı, Remaps'in yazdığı yazılım mükemmel... Şaka mısınız?
Remaps eşittir PİŞMANLIKTIR, Aman UZAK DURUN!
Umarım aynı araca binen ve aklında yazılım olan forumdaşlara bir fikir verebilmişimdir...

Raindrops
12-10-2020, 17:36
http://www.techturkey.com/forum/asiri_besleme/240454-bmw_418i_piston_catlatma_problemi.html

Geçmiş olsun. Keşke önce araştırma yapsaydınız da öyle yazılım yaptırsaydınız

DANNY
12-10-2020, 18:13
Çok teşekkür ederim Raindrops, işte konuşurken motor sağlığı için marj bırakıyoruz, bir şey olması çok düşük ihtimal, daha problem çıkan araç görmedik falan denilince akıl tutulması oluyor sanırım. Bu yazıyı da beni daha önce telefonla arayıp aynı araca sahip olduğunu söyleyen ve aynı yerde yaptırmak istediğini söyleyen şehir dışındaki tanımadığım arkadaşlara uyarı olsun diye bırakmak istedim.
Bilmeden bir kaç kişinin canını yakmış olmayayım, çünkü olumlu konuşmuştum. Muhtemelen onlar da beni Remaps üzerinden referans diye buldular...

levent
12-10-2020, 18:49
Geçmiş olsun
3 silindir BMW üniteleri malesef mimli, keşke yaptırmadan önce arastirsaymissiniz biraz nutuk tutulmuş anladığım kadarıyla :(
f ve g kasalarda remaps tr de en çok araba yapan firma bildiğim kadarıyla. Geçmişte probl yaşamamış olup size denk gelmesi kotu olmus

MeRtCaN
12-10-2020, 21:02
Geçmiş olsun

DANNY
12-10-2020, 22:00
Biliyorum işte o yüzden başlık açmak lazımdı. Hiç bir şekilde arkasında durulmuyor yazılımın, keşke bana da "size denk geldi tüh yahu" deyip bir cevap verselerdi. Yazılımımız mükemmel demeye devam ediyorlar... Aman kardeşler uzak durun...

utkunoa
12-10-2020, 22:20
b38 motorlar fabrikadan sıkıtırma oranı yüksek oldugu için özellikle ankara gibi rakımı yüksek yerlerde daha da titizlikle yapılması gerekiyor. Tecrübeniz kötü olmuş fakat ben 190 hp bandında 80 bin km dir f30 318i aracım var ve kullanmaktayım. Demem o ki motorun kronik sıkıntıları var o doğru fakat yapılan yazılımında malesef büyük bir titizlik ile yapılması gerekiyor. Yaşadığınız olaya üzüldüm geçmiş olsun

ghibli06
12-10-2020, 23:06
en büyük sorun şu, yeni nesil her araçta umuyoruz ki 50cc motor olsa yine 200 hp alınabiliyor... özellikle büyük markalar neden her kasada 4-5 tane farklı motor kullanıyor iyi araştırmak lazım, BMW 3 silindir b38 motorları ya benzin ekonomisi+ucuz prestij+düşük emisyon olsun diye ya da hybirdlerdeki hafif ,düşük hacimli ,benzinli güç ünitesi olarak geliştirdi... hybridlerde asıl güç elektrikten gelirken, standart tekil kullanılan araçlarda da gerekli yakıt tasarrufunu sağladılar, bunun ötesinde neden sürekli bir şeyler deniyoruz ki? BMW gitti bunu 4 kasalara koydu 4.18i olarak bedava paraya sattı, binin prestijini yaşayın; yok illa 200 hp olacak, falanca yapmış araba ok gibi olmuş, filancayı don lastiği gibi geçmiş... arkadaşlar sene 2020, elinizin altında dünya kaynak var, sorun soruşturun okuyun... biz söyleyince ters anlaşılıyor da google amcaya 'bmw b38 engine problems' yazınca 257.000 konu çıkıyor... geçmiş olsun, moral bozmak gibi olması da motoru inşallah iyi bir garajda 3 silindir toplamayı bilen bir ustada yaptırmışsınızdır..

DANNY
13-10-2020, 03:11
Geçmiş olsun dileklerinize ve ilginize çok teşekkür ederim. Ben aracın standart halinden çok memnundum. Yazılım yapılınca uçar, kaçar cümleleri havada uçuşur bilirsiniz. utkunoa'nın dediği gibi titizlikle yapılmayan bir iş olduğu belli oldu. Can da acıttı vesselam... ghibli06 üstadın dediği gibi bi dünya kaynak var açıp araştırmak gerekirmiş. Olan oldu, çok iyi bir BMW ustası kardeşim ile orijinal parçalar ile hallettik. Orijinal parçalara ulaşmak için de biraz kıvrandık ama neyse... Bu yaz yazılımsız olarak tabii ki; İstanbul - İzmir otobanında aracı yine sevmeye başladım. Şu an bir sorun yok ve umarım daha da olmaz...

muratburunce
13-10-2020, 08:23
geçmiş olsun bir anlık hevesle çıkılan yolda böyle şeylere denk gelmek insanın cidden hevesini ve güvenini kırıyor. 3 silindirli motorlara stok harici binmemek gerek sanırım arada kötü sürprizlerle karşılaşabiliyor büyük ve masraflı bir hayat tecrübesi olmuş size üzüldüm tekrar yaşamamanız dileğiyle iyi sürüşler

Amazing
13-10-2020, 09:05
Son zamanlarda sıkça gördüğümüz konu başlıklarından biri, Garaj kötüleme veya yazılım firması kötüleme. Bmw nin 3 silindirli motorları stock ken bile kırılabiliyor keşke biraz araştırma yapsaydınız. Yazılım firmasından nasıl bir garanti bekliyorsunuz her yaptığı arabaya garanti verse o adam batar , Motor durumu iyi olmayan biri art niyetli motoruna zarar vererek bunun vebalini firmayada yükleyebilir? Ha birde sanayideki ustaların en sevdigi olay araçta bir sorun varsa hemen YAZILIMDAN demesi paha biçilmez, aracın camı bozulsa yazılımdan diyen ustalar gördüm ben. Geçmiş olsun diyorum ama biri ile sorununuz varsa herkesin yeri yurdu belli bence bu şekilde konu başlıkları acılmasını dogru bulmuyorum

Diyadin
13-10-2020, 09:07
en büyük sorun şu, yeni nesil her araçta umuyoruz ki 50cc motor olsa yine 200 hp alınabiliyor... özellikle büyük markalar neden her kasada 4-5 tane farklı motor kullanıyor iyi araştırmak lazım, BMW 3 silindir b38 motorları ya benzin ekonomisi+ucuz prestij+düşük emisyon olsun diye ya da hybirdlerdeki hafif ,düşük hacimli ,benzinli güç ünitesi olarak geliştirdi... hybridlerde asıl güç elektrikten gelirken, standart tekil kullanılan araçlarda da gerekli yakıt tasarrufunu sağladılar, bunun ötesinde neden sürekli bir şeyler deniyoruz ki? BMW gitti bunu 4 kasalara koydu 4.18i olarak bedava paraya sattı, binin prestijini yaşayın; yok illa 200 hp olacak, falanca yapmış araba ok gibi olmuş, filancayı don lastiği gibi geçmiş... arkadaşlar sene 2020, elinizin altında dünya kaynak var, sorun soruşturun okuyun... biz söyleyince ters anlaşılıyor da google amcaya 'bmw b38 engine problems' yazınca 257.000 konu çıkıyor... geçmiş olsun, moral bozmak gibi olması da motoru inşallah iyi bir garajda 3 silindir toplamayı bilen bir ustada yaptırmışsınızdır..

+1

Geçmiş olsun.

ghibli06
13-10-2020, 09:18
son söz de yazılımcıya olsun, belki binlerce iyi işi vardır ve de çoğunu da bilirim... ben olsam riskli sınıftaki motorlara yazılım yapmam, yaparsam da arkasında dururum, sonuçta kimse gelip de zorla yazılım yaptırmıyor, araç sahibine bütün riskler anlatılmalı...

zamanında Ankara Büyükşehir Belediyesinin bir binasını yapıyorum, müdüre hanım illa girişe cilalı granit istedi, dedim ki 'sayın müdürem, üstte saçak yok, yağmur yağarsa insanlar kayar düşer, gel şunu yakılmış ya da kumlanmış granit yapalım kimse kaymasın!'... 'olur mu öyle şey, parlak parlak çok seviyorum ben' dedi, işi tamamladık onların istediği gibi, 1 hafta sonra telefon geldi binanın önünü değiştirelim diye, biri düşmüş kolunu kırmış... diyeceğim o ki, işini iyi bilenler müşteriyi uyarmalı, çoğunluğumuz zaten bile bile lades diyoruz sonuçlarını az çok bilerek katlanıyoruz ama bazen özellikle genç arkadaşları dinlerken ağzım açık kalıyor, hiç bir yazılımın riski yokmuş, her motor %30 sıkıntısız güçlenirmiş, yazılımsız arabaya mı binilirmiş vs vs... sonrası ne yazık ki büyük hayal kırıklığı olabiliyor...

Dragger
13-10-2020, 09:23
Geçmiş olsun.

3 silindir motorlar maalesefki böyle, yazılımı hiç sevmiyorlar.

HaKo
13-10-2020, 09:34
yazılımcıya ben şurada suç bulurum , yazılımı hatalı olmayabilir ama ben bile bu işin bayağı dışında olduğum halde 50 kere bu 1.5 lerin kırdığını duydum. Adamı uyarırsın bak bu motorlarda böyle bir problem var, riski alıyorsan yaptır, benden söylemesi demeli. 3 kuruş alıcam diye bunu söylemiyorsa orada esnaflıkta sıkıntı vardır , yazılımda değil.

418i zaten sıkıntılı bir araç , o kasaya o motor kaldırmıyor, üstüne sıkıştırma, sonuç kaçınılmaz.

dgoo
13-10-2020, 10:03
Geçmiş olsun.
4.18 lerin sıkıntılı olduğunu bilmeyeni döverler yazılımcı mı bilmeyecek?
Burda iyi niyet göremiyorum. İyi bir esnaf bu dipnotu kullanıcı ile paylaşır.

CelalMrz
13-10-2020, 10:13
Aynı firma giulietta için aradığımda yok kardeşim yazmıyoruz adamlar 1.4den 170 beygir almış demişti bana halbuki

MURAT_HLX
13-10-2020, 10:20
Keşki altınızdaki makineyi birazcık araştırıp ona göre işlem yapsaydınız,geçmiş olsun

drago
13-10-2020, 12:43
Konu yavaş yavaş "eşeği çalanın hiç mi suçu yok"a dönüyor

Geçmiş olsun

Konuları görünce daha once başka aracıma yazılım yaptırmış olmama ragmen, mevcut 1.16d aracıma yaptırmaya korkuyorum.

ghibli06
13-10-2020, 13:49
Konu yavaş yavaş "eşeği çalanın hiç mi suçu yok"a dönüyor

Geçmiş olsun

Konuları görünce daha once başka aracıma yazılım yaptırmış olmama ragmen, mevcut 1.16d aracıma yaptırmaya korkuyorum.

Essegi çalan da gelsin ona da konuşuruz :)

akko
13-10-2020, 17:23
en büyük sorun şu, yeni nesil her araçta umuyoruz ki 50cc motor olsa yine 200 hp alınabiliyor... özellikle büyük markalar neden her kasada 4-5 tane farklı motor kullanıyor iyi araştırmak lazım, BMW 3 silindir b38 motorları ya benzin ekonomisi+ucuz prestij+düşük emisyon olsun diye ya da hybirdlerdeki hafif ,düşük hacimli ,benzinli güç ünitesi olarak geliştirdi... hybridlerde asıl güç elektrikten gelirken, standart tekil kullanılan araçlarda da gerekli yakıt tasarrufunu sağladılar, bunun ötesinde neden sürekli bir şeyler deniyoruz ki? BMW gitti bunu 4 kasalara koydu 4.18i olarak bedava paraya sattı, binin prestijini yaşayın; yok illa 200 hp olacak, falanca yapmış araba ok gibi olmuş, filancayı don lastiği gibi geçmiş... arkadaşlar sene 2020, elinizin altında dünya kaynak var, sorun soruşturun okuyun... biz söyleyince ters anlaşılıyor da google amcaya 'bmw b38 engine problems' yazınca 257.000 konu çıkıyor... geçmiş olsun, moral bozmak gibi olması da motoru inşallah iyi bir garajda 3 silindir toplamayı bilen bir ustada yaptırmışsınızdır..

+1 abi.

Geçmiş olsun problemi yaşayan arkadaşımıza.

Umarım Orijinal yazılıma dikkatli bir şekilde geçilmiştir.

Seven7
13-10-2020, 18:18
Çok geçmiş olsun. Bu kadar düşük km'li bir araçta yüksek çaplı masraf çıkması insanı maddi manevi üzer.

Kusurun 10'da 4'ü araç sahibinin sahip olduğu aracın motoru hakkında bilgi sahibi olmadan, araştırmadan hizmeti satan kişinin sözüne itimat ettiği için, 10'da 6'sı da kazanacağı para için yazılımda çok fazla sorun çıkaran bu motora yazılım yaptığı ve araç sahibine bilgi vermediği için yazılım firmasının bence.

kalipson
13-10-2020, 18:29
Çok geçmiş olsun. Bu kadar düşük km'li bir araçta yüksek çaplı masraf çıkması insanı maddi manevi üzer.

Kusurun 10'da 4'ü araç sahibinin sahip olduğu aracın motoru hakkında bilgi sahibi olmadan, araştırmadan hizmeti satan kişinin sözüne itimat ettiği için, 10'da 6'sı da kazanacağı para için yazılımda çok fazla sorun çıkaran bu motora yazılım yaptığı ve araç sahibine bilgi vermediği için yazılım firmasının bence.

Katiliyorum ve arttiriyorum.. Bence oransal kusur tam tersi olmali hatta.

Ben mesela BTG Maslak'a yazilim yaptirayim dediydim. Donanimsal olarak turboyu buyuttugum icin ve ona uygun yazilim olmadigi icin yazilim yapmadilar mesela. Yapmak isteseler yaparlardi biliyorum. Gel abi, olur abi, hem de o bicim olur, vb vb de diyebilirlerdi. Ama kirma ihtimalini cok iyi bildikleri icin, sakin kullanim karakterimi bilmelerine ragmen kabul etmediler. Esnaflik budur bence.

DANNY
15-10-2020, 22:47
Sevgili Amazing kardeşim; postları tam okumadığınızı düşündüm ve nedense ben de garajınız olduğunu veya yazılım üzerine çalıştığınızı düşünüyorum desem normal mi olur? Yazılım firması/garajı (Remaps), web sayfasında aynen şöyle diyor;
" Her araca özel hazırladığımız yazılımlarımızla, aracınıza herhangi bir parça eklemeden maksimum güç alacağınızı, yapacağımız yazılımın aracınıza hiçbir şekilde zarar vermeyeceğini ve memnun kalmazsanız ücretinizi 15 gün içinde koşulsuz iade edileceğini garanti ediyoruz." İşte bu garantiden bahsediyorum sevgili Amazing. Çünkü bu söylem "AMAZING!!" :) Forumların amacı bilgiyi ve tecrübeyi paylaşmaktır şiarından yola çıkarak başıma geleni paylaştım, niyetim asla art değil bilakis ardımdan gelecekleri uyarabilmektir. Sevgiler...

DANNY
15-10-2020, 23:01
Geçmiş olsun dileklerinize tekrar teşekkür ederim dostlar. Muhtemelen "çalınan eşek" benim çünkü daha önce yine aynı garajda (Remaps) bir ara ağabeyimin kullandığı 1.6TDI Golf için yazılım yapılmıştı. Kısa süre sonra çok da sevdiğimiz başka bir ağabeyimize satıldı. Satıldıktan 20 gün sonra "eşek" yüküyle yine masraf açtı, yaptırıldı ve yazılım sildirildi. O zaman yazılımsal olup olmadığından emin değildik. Asla aklımızda 3-5 kuruşa tamah etmek olmadığı için sorunu karşı tarafa taşımadık bile... Şimdi aklımın çalındığından emin olduğum için başka eşeklikler yapmak isteyen varsa diye kutsal bilgi kaynağı olsun diye konuyu sizlerle paylaştım.:D Velhasıl, bizim 3 silindire dönersek hata payları konuşulmuş :) garaj sahibi ile görüştüğümüzde 6/4 veya 4/6 hata payını bırakın kabul etmeyi, yazılımın sorunsuz olduğunu ileri sürmüştü. Bakalım hukuk konuyla ilgili ne diyecek ;)

kalipson
16-10-2020, 01:21
Sevgili Amazing kardeşim; postları tam okumadığınızı düşündüm ve nedense ben de garajınız olduğunu veya yazılım üzerine çalıştığınızı düşünüyorum desem normal mi olur? Yazılım firması/garajı (Remaps), web sayfasında aynen şöyle diyor;
" Her araca özel hazırladığımız yazılımlarımızla, aracınıza herhangi bir parça eklemeden maksimum güç alacağınızı, yapacağımız yazılımın aracınıza hiçbir şekilde zarar vermeyeceğini ve memnun kalmazsanız ücretinizi 15 gün içinde koşulsuz iade edileceğini garanti ediyoruz." İşte bu garantiden bahsediyorum sevgili Amazing. Çünkü bu söylem "AMAZING!!" :) Forumların amacı bilgiyi ve tecrübeyi paylaşmaktır şiarından yola çıkarak başıma geleni paylaştım, niyetim asla art değil bilakis ardımdan gelecekleri uyarabilmektir. Sevgiler...

Firmadaki arkadaş(lar) emeyzinkin tanıdıkları belli ki. Çok da şeetmeyin bence :)

individual
16-10-2020, 14:06
ben şu soruyu çok merak ediyorum arkadaşlar bilenleriniz vardır sanırım.

öncelikle geçmiş olsun.

son bir kaç yıldır bir sürü yazılım firması var.burda saymakla bitmez.bu yazılım firmalarının hepsi araca bağladıkları cihaz ile default yazılımı alıp onu editleyip yenisinimi yüklüyor yoksa hazır olan yazılımlar var onlardanmı yüklüyor.örnek olarak.

BMW 4.18i stage 1 yazılım hazırda var gelen araçlara o yazılım mı yükleniyor.yoksa default yazılım alınıp editlenip yenisimi yapılır.

yenisi yapılıyorsa 1 saate yükleme yapılıyor çok kısa bir süre değilmi.yurt dışında bir kaç özel araca yazılım yapan birinin videosunu izlemiştim yarım günden fazla sürmüştü.

rahmitanir
16-10-2020, 14:29
İsini ciddiye alan firmalar, kendi argelerini yapip, kendi editledikleri dosyalari sadece atarlar. Ki bu firmalar genellikle sadece belli bir marka grubunda calisir ki, arge kaynaklari ancak yetisir bunlara.

Ama netten belli forum sitelerinden 50€ yazilim dosyasini satin alip, onun uzerinde cok ufak oynamalarla isini goturen kisim da mevcut.

DANNY
16-10-2020, 16:01
Bu Stage 1 denilen standart yazılımdı galiba yüklenen benim araca... Sitede öyle gösteriyordu. "Her araca özel yazılım yapıyoruz" falan da Remaps'ten Masallar kısmına dahil maalesef. Yazılım yapıldıktan sonra bilgi ve müzik eğlence sistemi hata vermişti; onun için de Ankara MM Garaj'a gitmek durumunda kalmıştım. İşin kontrol kısmında minik ayarlar çekilmişti tabi... Diğer firmaların nasıl çalıştığını bilemiyorum.

utkunoa
16-10-2020, 16:28
Ben mesela ne yaptığımı kısaca anlatayım. 2016 Yılında Bayiiden sıfır BMW 318i B38 motor kodlu araç aldım. Aracı almamın tek sebebi bu araçla ilgili tonlarca hurafe dolaşmasından ( bu konuda yazılan abuk sabuk cevaplar dahil ) kendi argemizi geliştirip türkiyede bizdeki yakıt kalitesinde nasıl sorunsuz sıkıntısız yazılım yapıp binebilirzdi. Çünkü motorda kullanılan birçok parça ağabeyi b48b16 ve b48b20 de hatta b58 de kullanılan parçalar ile ortak idi. Orjinal halinden tonlarca sayısız şekilde log aldık denemeler yaptık heşeyin cılkını cıkarana kadar yazılım yaptık. İçten yanmalı turbo bir motorda bakılması gereken ne var ise baktık ettik. havaya yakıta atmsofer basıncına göre yazılımları test ettik. Sonuç olarak alt devirde çok torku sevmeyen ancak tam tersi üst devirlerde inanılmaz istekli bir şekilde güç alabilen bir motora sahip. Bu tamamen benim tecrübelerime dayanan bir yorumdur. Aksini iddaa edenede saygı duyarım tabikide, Motordaki sıkıştırma oranı yüksek oldugundan basınca cok dokunmadan arka planda nerelere dokunarak güç alabilirizi devreye soktuk. Çokta güzel bir şekilde su an stock bir 320d 190 hp versiyonu ile kafaya kafaya yürür hale geldi. Bu demek değildir ki bu araba kırılmayacak etmeyecek. Herzaman risk faktörü var. bunu bütün müşterilede uygulama yaptırmaya geldiklerinde söylüyoruz. Zaten en büyük kronik sorunu su sogutmalı lanet olası turbo manifoldunun catlaması. Yazılım yapsanız da yapmasanızda bu basınıza gelebilir. Ha biiz fabrikadan full 14.7 olan lambda değerini zenginleştirerek içerdeki EGT yi düşürerek bir bakıma önüne geçmiş oluyoruz ancak risk malesef var. Benim aracım 80 bin km ye geldi ve ne turboda ne motorda su ana kadar en ufak bir sorun cıktı. şimdi bir sonraki etapta sıkıştırma oranını i8de kullanılan pistonlar ile düşürüp i8de kullanılan turboyu takacağım. Yani burda anlatmaya calıstıgım bazı seyler hakkında yorum yapılırken lütfen AMAN BU 3 SİLİNDİR KIRILIR EDİLİR ÇÖP tarzı konusmaktansa olayın biraz da olsa bilimine arge sine girip yorum yapmanız herkes için de daha saglıklı olur. Herkese saygılar sevgiler

ghibli06
16-10-2020, 21:02
Ben mesela ne yaptığımı kısaca anlatayım. 2016 Yılında Bayiiden sıfır BMW 318i B38 motor kodlu araç aldım. Aracı almamın tek sebebi bu araçla ilgili tonlarca hurafe dolaşmasından ( bu konuda yazılan abuk sabuk cevaplar dahil ) kendi argemizi geliştirip türkiyede bizdeki yakıt kalitesinde nasıl sorunsuz sıkıntısız yazılım yapıp binebilirzdi. Çünkü motorda kullanılan birçok parça ağabeyi b48b16 ve b48b20 de hatta b58 de kullanılan parçalar ile ortak idi. Orjinal halinden tonlarca sayısız şekilde log aldık denemeler yaptık heşeyin cılkını cıkarana kadar yazılım yaptık. İçten yanmalı turbo bir motorda bakılması gereken ne var ise baktık ettik. havaya yakıta atmsofer basıncına göre yazılımları test ettik. Sonuç olarak alt devirde çok torku sevmeyen ancak tam tersi üst devirlerde inanılmaz istekli bir şekilde güç alabilen bir motora sahip. Bu tamamen benim tecrübelerime dayanan bir yorumdur. Aksini iddaa edenede saygı duyarım tabikide, Motordaki sıkıştırma oranı yüksek oldugundan basınca cok dokunmadan arka planda nerelere dokunarak güç alabilirizi devreye soktuk. Çokta güzel bir şekilde su an stock bir 320d 190 hp versiyonu ile kafaya kafaya yürür hale geldi. Bu demek değildir ki bu araba kırılmayacak etmeyecek. Herzaman risk faktörü var. bunu bütün müşterilede uygulama yaptırmaya geldiklerinde söylüyoruz. Zaten en büyük kronik sorunu su sogutmalı lanet olası turbo manifoldunun catlaması. Yazılım yapsanız da yapmasanızda bu basınıza gelebilir. Ha biiz fabrikadan full 14.7 olan lambda değerini zenginleştirerek içerdeki EGT yi düşürerek bir bakıma önüne geçmiş oluyoruz ancak risk malesef var. Benim aracım 80 bin km ye geldi ve ne turboda ne motorda su ana kadar en ufak bir sorun cıktı. şimdi bir sonraki etapta sıkıştırma oranını i8de kullanılan pistonlar ile düşürüp i8de kullanılan turboyu takacağım. Yani burda anlatmaya calıstıgım bazı seyler hakkında yorum yapılırken lütfen AMAN BU 3 SİLİNDİR KIRILIR EDİLİR ÇÖP tarzı konusmaktansa olayın biraz da olsa bilimine arge sine girip yorum yapmanız herkes için de daha saglıklı olur. Herkese saygılar sevgiler

çok güzel tecrübelerinizi yazmışsınız ama, her arabaya yazılım yapılır, her arabadan şu kadar güç alırım mantığının yanlış olduğunu öncelikle kendiniz kabul edip ona göre yönlendirmelisiniz... bmw deki çoğu motorun internal i ile ortak parçası olabilir, ama bmw nin herhangi bir 3 silindir motoru mu var ki onunla yapısal olarak karşılaştıralım? ucuz araba satalım, emisyon da düşsün diye üretilen bir motordan mitoloji yazmaya gerek yok bence, BMW V10 motoru neden bıraktı iyi araştırın madem bilimsellikten bahsediyoruz...

bazı şeyleri inkar etmenin bir mantığı yok, ben 30 yıllık BMW ciyim, hemen her modeline sadece binmedim çoğuna sahip oldum, ve de bu konuda o 'abuk sabuk' konuşmaları yaparken sallamıyorum, sadece bu forumda değil dünya forumlarıda da defalarca tartıştık bu konuyu ama sizin gibi 'hiç bir şey olmaz zaten ben 80 bin km dir kullanıyorum' iyimserliğinde de kimseye rastlamadım...

utkunoa
17-10-2020, 00:26
yaşınız benden büyük hali ile fikirlerinize saygı duyuyorum fakat ben 80bindir biniyırum hiçbirşey olmaz diye birşey yazmadım. sadece 80bindir türkiye şartlarına göre biraz standartlara göre yüksek biniyorum ve heran herşey olabilceğini yukardaki yazımdada belirttim. Benim burda bahsettiğim şey çok fazla ön yargı ile yorum yapılması. i8 in benzinli motoru ile yapısal olarak karşılaştırabilirsiniz bu arada.

ghibli06
17-10-2020, 00:37
en büyük sorun şu, yeni nesil her araçta umuyoruz ki 50cc motor olsa yine 200 hp alınabiliyor... özellikle büyük markalar neden her kasada 4-5 tane farklı motor kullanıyor iyi araştırmak lazım, BMW 3 silindir b38 motorları ya benzin ekonomisi+ucuz prestij+düşük emisyon olsun diye ya da hybirdlerdeki hafif ,düşük hacimli ,benzinli güç ünitesi olarak geliştirdi... hybridlerde asıl güç elektrikten gelirken, standart tekil kullanılan araçlarda da gerekli yakıt tasarrufunu sağladılar, bunun ötesinde neden sürekli bir şeyler deniyoruz ki? BMW gitti bunu 4 kasalara koydu 4.18i olarak bedava paraya sattı, binin prestijini yaşayın; yok illa 200 hp olacak, falanca yapmış araba ok gibi olmuş, filancayı don lastiği gibi geçmiş... arkadaşlar sene 2020, elinizin altında dünya kaynak var, sorun soruşturun okuyun... biz söyleyince ters anlaşılıyor da google amcaya 'bmw b38 engine problems' yazınca 257.000 konu çıkıyor... geçmiş olsun, moral bozmak gibi olması da motoru inşallah iyi bir garajda 3 silindir toplamayı bilen bir ustada yaptırmışsınızdır..

bunu ilk postta yazdım zaten, peki sizce bu kadar araç yazmayı beceremeyen mapper lar yüzünden mi kırılıyor yoksa git avını yakala diye gaz verdiğimiz kedimizin bir leopar olmamasından mı?

DOHC
17-10-2020, 07:15
"sadece "seri olması gereken anlarda" ayağımın altında seri araba olsun isterim. "
Bende bu cümleyi anlayamıyorum. Serilik ne zaman lazım olacak? Şehiriçi yollar, durumlar belli. Şehirdışı yolların neredeyse tamamı ya otoban ya da bölünmüş yol.
Araba 100 km hıza 1 sn erken çıksa ne olacak, 80-120 hızlanması 1 sn iyileşse ne olacak.
Turbo arabalarda ilave güçler almak kolay gibi görünüyor ama malesef sistemin 1 yeri (pistondan şanzımana kadar her parça olabilir) kırılabiliyor.
Size de geçmiş olsun.
Birşey yapmadan önce netten detaylı araştırma yapmak gerekiyor devrimizde.

onur_S
17-10-2020, 08:53
Ben mesela ne yaptığımı kısaca anlatayım. 2016 Yılında Bayiiden sıfır BMW 318i B38 motor kodlu araç aldım. Aracı almamın tek sebebi bu araçla ilgili tonlarca hurafe dolaşmasından ( bu konuda yazılan abuk sabuk cevaplar dahil ) kendi argemizi geliştirip türkiyede bizdeki yakıt kalitesinde nasıl sorunsuz sıkıntısız yazılım yapıp binebilirzdi. Çünkü motorda kullanılan birçok parça ağabeyi b48b16 ve b48b20 de hatta b58 de kullanılan parçalar ile ortak idi. Orjinal halinden tonlarca sayısız şekilde log aldık denemeler yaptık heşeyin cılkını cıkarana kadar yazılım yaptık. İçten yanmalı turbo bir motorda bakılması gereken ne var ise baktık ettik. havaya yakıta atmsofer basıncına göre yazılımları test ettik. Sonuç olarak alt devirde çok torku sevmeyen ancak tam tersi üst devirlerde inanılmaz istekli bir şekilde güç alabilen bir motora sahip. Bu tamamen benim tecrübelerime dayanan bir yorumdur. Aksini iddaa edenede saygı duyarım tabikide, Motordaki sıkıştırma oranı yüksek oldugundan basınca cok dokunmadan arka planda nerelere dokunarak güç alabilirizi devreye soktuk. Çokta güzel bir şekilde su an stock bir 320d 190 hp versiyonu ile kafaya kafaya yürür hale geldi. Bu demek değildir ki bu araba kırılmayacak etmeyecek. Herzaman risk faktörü var. bunu bütün müşterilede uygulama yaptırmaya geldiklerinde söylüyoruz. Zaten en büyük kronik sorunu su sogutmalı lanet olası turbo manifoldunun catlaması. Yazılım yapsanız da yapmasanızda bu basınıza gelebilir. Ha biiz fabrikadan full 14.7 olan lambda değerini zenginleştirerek içerdeki EGT yi düşürerek bir bakıma önüne geçmiş oluyoruz ancak risk malesef var. Benim aracım 80 bin km ye geldi ve ne turboda ne motorda su ana kadar en ufak bir sorun cıktı. şimdi bir sonraki etapta sıkıştırma oranını i8de kullanılan pistonlar ile düşürüp i8de kullanılan turboyu takacağım. Yani burda anlatmaya calıstıgım bazı seyler hakkında yorum yapılırken lütfen AMAN BU 3 SİLİNDİR KIRILIR EDİLİR ÇÖP tarzı konusmaktansa olayın biraz da olsa bilimine arge sine girip yorum yapmanız herkes için de daha saglıklı olur. Herkese saygılar sevgiler

Katiliyorum onlara gore hepsi oyle n13 de cat pat :D

ghibli06
17-10-2020, 09:41
Katiliyorum onlara gore hepsi oyle n13 de cat pat :D

N13 le B38 in en ufak benzerliği yok...

Amazing
17-10-2020, 09:52
Sevgili Amazing kardeşim; postları tam okumadığınızı düşündüm ve nedense ben de garajınız olduğunu veya yazılım üzerine çalıştığınızı düşünüyorum desem normal mi olur? Yazılım firması/garajı (Remaps), web sayfasında aynen şöyle diyor;
" Her araca özel hazırladığımız yazılımlarımızla, aracınıza herhangi bir parça eklemeden maksimum güç alacağınızı, yapacağımız yazılımın aracınıza hiçbir şekilde zarar vermeyeceğini ve memnun kalmazsanız ücretinizi 15 gün içinde koşulsuz iade edileceğini garanti ediyoruz." İşte bu garantiden bahsediyorum sevgili Amazing. Çünkü bu söylem "AMAZING!!" :) Forumların amacı bilgiyi ve tecrübeyi paylaşmaktır şiarından yola çıkarak başıma geleni paylaştım, niyetim asla art değil bilakis ardımdan gelecekleri uyarabilmektir. Sevgiler...



Evet bende bu işi yapıyorum . Ve bahsettiniz firma ile daha önce hiç bir diyaloğum olmadı ama benim şahsi düşüncem bu şekilde karalama politası yapmanız doğru değil. Ozaman Servisden bir belge alın 'Aracınızın bu hale gelmesi yazılımsal ' olduğuna dair , sonra mahkemeye verin :)

Amazing
17-10-2020, 09:53
Firmadaki arkadaş(lar) emeyzinkin tanıdıkları belli ki. Çok da şeetmeyin bence :)




İnan hiç tanımıyorum :) ben sadece kendi düşüncemi belirtim Burdaki herkes gibi

utkunoa
17-10-2020, 10:45
bunu ilk postta yazdım zaten, peki sizce bu kadar araç yazmayı beceremeyen mapper lar yüzünden mi kırılıyor yoksa git avını yakala diye gaz verdiğimiz kedimizin bir leopar olmamasından mı?

ben farklı firmalar hakkında kesinlikle yorum yapmam ve kismeninde adını kötülemem haddimede değidlir. herkesin kendisine göre bir argesi işi yönetim şekli vardır. Ben kısaca bu motor ile ilgili tecrübelerimi aktardım. Yorumda okuyanlara kalmış.

ghibli06
17-10-2020, 13:32
ben farklı firmalar hakkında kesinlikle yorum yapmam ve kismeninde adını kötülemem haddimede değidlir. herkesin kendisine göre bir argesi işi yönetim şekli vardır. Ben kısaca bu motor ile ilgili tecrübelerimi aktardım. Yorumda okuyanlara kalmış.

Öncelikle şunu belirteyim, sitede yazdığınız şeyleri keyifle okuyorum, kimseye bir itham ya da karalama da yapmıyorsunuz ben TR de yapılan işleri de kastetmedim... BMW aynı bank da tek sayılı silindir kullandığında titreşimi kesemedi, V10 lardan 4-5 senede vazgecmesinin sebebi de bu oldu, tek bankda 3 silindir olunca da aynı sorunu yaşıyor V10 kadar olmasa da... İnternaller en önemli 2 unsur öncelikle yağlama hemen ardından da balans gelir ki bunların yazılımla alakası yoktur, bunlar sağlamsa malzemenin dayanabildigi yere kadar yazarsınız ama B38 bin bu konudaki sorunlarını da hiç problemi yokmuş gibi davranmak doğru olmaz...

DANNY
18-10-2020, 16:01
Sevgili dostlar, iyi araştırmış,motor hakkında ciddi bilgiye sahip ve riskleri bilen bir kullanıcı olsaydım; vurun abalıya da... El İnsaf! Aracınıza herhangi bir zarar kesinlikle gelmez denilmesi, daha önce hiç problem yaşamadık denmesi, yüzlerce yazık denmesi vb. sözlere iyi niyetli bir yaşam sürdüğümden inandım. İşte bu kadar basit aslında... Basit olmayan şey şu; bu işi yıllardır yapan biri tarafından ve yüzlerce belki de binlerce sorunsuz motor yazdım denilerek kandırılmak, sonra da bu motorlar zaten sorunlu gibi savunmalar, en kötüsü ise karalama yaptığımın düşünülmesi. Sevgili Amazing Kardeşim sen çok başarılı bir yazılımcı olabilirsin belki, çok da dürüst bir esnaf da olabilirsin ancak benim muhatabım maalesef bana böyle yaklaşmadı. Uyarılarımı belki siz kardeşlerim haricinde aklında yazılım yaptırmak olan birileri görür de benim gibi kandırılmaz diye yapıyorum. Çünkü ben kandırıldığımı düşünüyorum, firmaya yorum da yapmak en doğal hakkım. Kötü, hatta ayıplı bir hizmet aldım. Ne yapmalıydım? Tüh be, ben bunu hak ettim, kötü şans mı demeliydim? Hukuki yoldan hakkımı arayacağım tabii ki...

MeRtCaN
18-10-2020, 16:02
DANNY Abi özel de bi soru sordum cevap vermedin bi dönus yaparsan sevinirim

M_PROJECT
18-10-2020, 16:33
Sevgili dostlar, iyi araştırmış,motor hakkında ciddi bilgiye sahip ve riskleri bilen bir kullanıcı olsaydım; vurun abalıya da... El İnsaf! Aracınıza herhangi bir zarar kesinlikle gelmez denilmesi, daha önce hiç problem yaşamadık denmesi, yüzlerce yazık denmesi vb. sözlere iyi niyetli bir yaşam sürdüğümden inandım. İşte bu kadar basit aslında... Basit olmayan şey şu; bu işi yıllardır yapan biri tarafından ve yüzlerce belki de binlerce sorunsuz motor yazdım denilerek kandırılmak, sonra da bu motorlar zaten sorunlu gibi savunmalar, en kötüsü ise karalama yaptığımın düşünülmesi. Sevgili Amazing Kardeşim sen çok başarılı bir yazılımcı olabilirsin belki, çok da dürüst bir esnaf da olabilirsin ancak benim muhatabım maalesef bana böyle yaklaşmadı. Uyarılarımı belki siz kardeşlerim haricinde aklında yazılım yaptırmak olan birileri görür de benim gibi kandırılmaz diye yapıyorum. Çünkü ben kandırıldığımı düşünüyorum, firmaya yorum da yapmak en doğal hakkım. Kötü, hatta ayıplı bir hizmet aldım. Ne yapmalıydım? Tüh be, ben bunu hak ettim, kötü şans mı demeliydim? Hukuki yoldan hakkımı arayacağım tabii ki...

Sorununuz mahkemeye tasindiysa konuyu kilitliyorum, sonuclandiginda sonuca gore isterseniz acariz.