Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 TDİ MOTOR TEKLEME SORUNU ÇOK ACİL YARDIM LÜTFEN!!! (Çok yorulduk)
Herkese merhaba 1.6 tdi manuel cxxb motor kodlu 2016 model Skoda Octavia aracım var. Araçta 1.300 -2500 rpm arası yavaş yavaş hızlanmalarda tekleme sorunu var. Araçta stage 1 yazılım var dpf egr üstünde yazılım yapıldıktan sonra daha çok bu sorun olmaya başladı öncesinde de vardı fakat yazılım öncesi 2 ve 3. Viteste yapıyordu suan vites seçmiyor yavaş hızlanırken ve sabit hızlarda giderken yapiyor, dip gazlamazlarda sorun yok.
Yazılımla alakası olduğunu düşünmüyorum araçta önceden de bu sorun vardi.Serviste katolizor doluluğu 32 gram çıktı. Bu tekleme neden olabilir bu konuda tecrübesi olan varsa yardımcı olabilir mi çok acil araç tüplü aracın kerkinmesi gibi kerkiniyor çok sıkıldık bu durumdan.
Büyük ihtimalle egr kurum bağlamıştır o söylediğiniz devir aralığında genelde egr sorun çıkartıyor..
Büyük ihtimalle egr kurum bağlamıştır o söylediğiniz devir aralığında genelde egr sorun çıkartıyor..
Açıklamalara ek olarak araçta sabahları çalıştırmada enjektör isemesindeki yoğun koku gibi koku oluyor. Araçta hic duman atma yok ne soğukken beyaz ne enjektör isemesi ne kara duman ama o koku oluyor cold startlarda ve aracı garajda stop edecekken rölantide çalıştırmalarda
Açıklamalara ek olarak araçta sabahları çalıştırmada enjektör isemesindeki yoğun koku gibi koku oluyor. Araçta hic duman atma yok ne soğukken beyaz ne enjektör isemesi ne kara duman ama o koku oluyor cold startlarda ve aracı garajda stop edecekken rölantide çalıştırmalarda
Cold start olduğunda devirde dalgalanma oluyor mu? Oluyorsa eğer egrdir bu söyledklerinden sonra ben egr diyorm bi söktürüp temizletmen işe yarayabilir gibi. Aynı sorun bendede mevcuttu egryi temizlettim düzeldi araç 1.3cdti astra.
Cold start olduğunda devirde dalgalanma oluyor mu? Oluyorsa eğer egrdir bu söyledklerinden sonra ben egr diyorm bi söktürüp temizletmen işe yarayabilir gibi. Aynı sorun bendede mevcuttu egryi temizlettim düzeldi araç 1.3cdti astra.
Devir sabit kalıyor. sürekli rejenerasyon yapiyo araba 3-4 günde bir
Devir sabit kalıyor. sürekli rejenerasyon yapiyo araba 3-4 günde bir
dpf dolmus
dpf ımıtı 14 grm dır
14 grm ustunde araba jenerayona gecer
dpf ıptal olacak veya yenısını takacaksınz
KaradumanBerke
23-11-2020, 14:46
Birebir aynı sorunlardan Dpf ve egr iptali yaparak kurtuldum gayette mutluyum ama enjektörü yine de bir kontrol ettirin derim. Motorlar aynı değil ama sonuç olarak genele bakarsak çalışma prensibi aynı benim aracımda koku gibi bir durum yoktu. Belki yardımcı olabilir.
Birebir aynı sorunlardan Dpf ve egr iptali yaparak kurtuldum gayette mutluyum ama enjektörü yine de bir kontrol ettirin derim. Motorlar aynı değil ama sonuç olarak genele bakarsak çalışma prensibi aynı benim aracımda koku gibi bir durum yoktu. Belki yardımcı olabilir.
Yazılım öncesinde de vardı da yazılımla biraz artar gibi oldu ama yakıt değişince biraz düştü her zaman olmuyor arada oluyor bu sıkıntı.Egr iptalinin piston eritmesine neden olduğu söyleniyor o konuda da kafam karışık biraz daha takip edip egr ve dpf iptaline gidebilirim.
kazım2002
24-11-2020, 19:14
Direkt dpf EGR iptali yaparak Bu sorundan kurtulmanız %90 egrye körleme dpf içini boşaltmaya unutmayın kendim yazılımcıyım devamlı başımıza geliyir
KaradumanBerke
25-11-2020, 07:33
Yazılım öncesinde de vardı da yazılımla biraz artar gibi oldu ama yakıt değişince biraz düştü her zaman olmuyor arada oluyor bu sıkıntı.Egr iptalinin piston eritmesine neden olduğu söyleniyor o konuda da kafam karışık biraz daha takip edip egr ve dpf iptaline gidebilirim.
Egr ve dpf iptalini yaptığımız 3. aracımız birini 150 bin km ye yakın kullandık birini 100 bin + km kullandık. Şu an ki aracımı 1 senedir 30 bin km oldu kullanıyorum bu zamana kadar böyle bir sıkıntıyla karşılaşmadım. İlk defa sizden duyuyorum böyle bir soruna yol açtığını. İddaalı konuşamam işin ustaları daha iyi cevaplayacaktır lakin böyle bir sıkıntı yarattığını sanmıyorum. Yine de takipteyim böyle bir durum varsa gerekeni yapmak lazım.
Mehmetmert
25-11-2020, 12:07
Dpf’i iptal etmeyin. İcini degistirebiliyorlar, ayrica yazilimda afr zenginse dahada doldurur dpf’i.
Asagida doluluk oranina gore rejenerasyonlari bulabilirsiniz.
Pasif rej
Aktif rej
Servis rej
Degisim
https://i.hizliresim.com/x4iZQq.jpg (https://hizliresim.com/x4iZQq)
Ayrica ben dpfden oldugunu dusunmuyorum, yazilimi orijinale dondurup sorunu cozmek icin yakit sistemine/enjektore odaklanirdim...
Merhabalar;
Yazılım orjinale çevirin ve odis'e bağlayıp kaliteli bir depo katkısı ile dpf temizliği yaptırın würth, berner v.s Muhtemelen geçecektir.
Eğer yine devam ediyorsa ise enjektör testi gerekiyor. Bununla;
https://www.ryansautomotive.ie/wp-content/uploads/2015/06/deluxe-comon-rail-injector-leak-back-test-kit.jpg
Bu sonucunda eğer farklılık var ise enjektörleri üzerinde karekodlara göre tekrar kodlanması ve temel ayar yapılması gerekiyor.
Bundan sonra tekrar test edip arızalı olan enjektör/ler değişmesi gerekir.
+motor rölantide çalışırken hiç kerkinme var mı ? Eğer var ise çift kütleli volanda olabilir iç göbeği zamanla boşluk yapar.
mikelazi
25-11-2020, 14:20
dp-egr conta kesin çözüm :) ileride yeniden dolacakmı,tıkanıcakmı korkusuda yok
Egr ve dpf iptalini yaptığımız 3. aracımız birini 150 bin km ye yakın kullandık birini 100 bin + km kullandık. Şu an ki aracımı 1 senedir 30 bin km oldu kullanıyorum bu zamana kadar böyle bir sıkıntıyla karşılaşmadım. İlk defa sizden duyuyorum böyle bir soruna yol açtığını. İddaalı konuşamam işin ustaları daha iyi cevaplayacaktır lakin böyle bir sıkıntı yarattığını sanmıyorum. Yine de takipteyim böyle bir durum varsa gerekeni yapmak lazım.
Benim de bilgim yok sadece forumun birinde okumuştum
Merhabalar;
Yazılım orjinale çevirin ve odis'e bağlayıp kaliteli bir depo katkısı ile dpf temizliği yaptırın würth, berner v.s Muhtemelen geçecektir.
Eğer yine devam ediyorsa ise enjektör testi gerekiyor. Bununla;
https://www.ryansautomotive.ie/wp-content/uploads/2015/06/deluxe-comon-rail-injector-leak-back-test-kit.jpg
Bu sonucunda eğer farklılık var ise enjektörleri üzerinde karekodlara göre tekrar kodlanması ve temel ayar yapılması gerekiyor.
Bundan sonra tekrar test edip arızalı olan enjektör/ler değişmesi gerekir.
+motor rölantide çalışırken hiç kerkinme var mı ? Eğer var ise çift kütleli volanda olabilir iç göbeği zamanla boşluk yapar.
Araçta rölantide sıkıntı yok bu yazılım öncesinde de olan biseydi bu gun sadece 1 kez yaptı mesela
Dpf’i iptal etmeyin. İcini degistirebiliyorlar, ayrica yazilimda afr zenginse dahada doldurur dpf’i.
Asagida doluluk oranina gore rejenerasyonlari bulabilirsiniz.
Pasif rej
Aktif rej
Servis rej
Degisim
https://i.hizliresim.com/x4iZQq.jpg (https://hizliresim.com/x4iZQq)
Ayrica ben dpfden oldugunu dusunmuyorum, yazilimi orijinale dondurup sorunu cozmek icin yakit sistemine/enjektore odaklanirdim...
Yazılım öncesi de dediğim sıkıntıyı yaşıyordum suan farklı yakıtlar deniyorum bu gun bir kez yaptı. Araç 20 bin km deyken dpf arizasi almıştım bu arada. Bu arızadan sonra bir iki kez daha kat arizasi yaktı araç sorun neyden bilemiyorum araştırıyorum.
tolga_55
30-11-2020, 12:14
Enjektör yada egr.
Enjektör yada egr.
Rölantide durunca motorda sirkelenme devir dalgalanması olmuyor olmadı dp egr iptali yapacağım umarım sorun ondan kaynaklıdır yazılımdan sonra biraz arttı gibi ama öncesinde de vardı
Rölantide durunca motorda sirkelenme devir dalgalanması olmuyor olmadı dp egr iptali yapacağım umarım sorun ondan kaynaklıdır yazılımdan sonra biraz arttı gibi ama öncesinde de vardı
zamanında yaptık kardeşim bu işleri , milleti yanlış yönlendirmeyin bizi yönlendirdiler şunu bunu iptal et falan , yapma kardeşim iptal etme hiçbişeyini, git adam gibi bir pompacıda bağlat cihaza enjektör değerlerine baksınlar önce enjektör ise SÖKTÜR temizlettir , sonra egr mi dolu sök temizlet geri taktır dpf mi dolu gerekirse sök temizlet taktır, ETME İPTAL , EGR soğutma sisteminden tut yakıt tasarrufuna ve motoru optimum sıcaklıkta tutmaya kadar bir sürü faydası var , dpf desen egzos sisteminin ÇOK ÖNEMLİ parçasıdır aracın çekişine kadar sıkıştırma bakımından POZİTİF ETKİSİ vardır
adam gibi dizelci bul baksınlar biz körledik İPTAL ETTİK, körlettik millete sonra ah vah yandım, SONRA PAŞA PAŞA GERİ TAKTIRDIK.
3 sene samsunda kaldım adam gibi işini yapan esnaf sayısı 10 parmağın 3 ünü geçmez NET ! AMAN DİKKAT ET
tolga_55
16-01-2021, 16:41
Rölantide durunca motorda sirkelenme devir dalgalanması olmuyor olmadı dp egr iptali yapacağım umarım sorun ondan kaynaklıdır yazılımdan sonra biraz arttı gibi ama öncesinde de vardı
1750-1900 devir arası şuan aracımda mevcut bu durum.
1ay önce motor takozunu değiştirdim yetkili serviste.
23x4 aksiyonu var dediler dpf ömrünü uzatmak içinmiş. Kesinlikle istemiyorum dedim. çünkü yakıt basıncını düşürdükleri ve daha sık rejenerasyona soktuğuna dair yazanlar vardı Alman forumlarında...
Arabayı aldım. Aldıktan sonra bu gitgel durumu olmaya başladı. Hissiyatta silkeleme değil. Yavaş yavaş devirlenirken hafif tork gidiyor gibi oluyor. Normal kullanıcı çok zor farkeder. Tahminimce istemediğim halde yazılımı güncellediler.
Dpf i VagDPF uygulamasından kontrol ediyorum. 22 grama kadar doluyor. Rejenerasyonu gayet düzgün şekilde yapıyor. 400-500 km de bir.
yazılımdan sonra silkele sorunu yaşayanlar. yazılımda alt devirler fazla açılırsa silkeleme yapar. yazılımcınız alt devirleri biraz kısarsa sorun çözülecektir.
yazılımdan sonra silkele sorunu yaşayanlar. yazılımda alt devirler fazla açılırsa silkeleme yapar. yazılımcınız alt devirleri biraz kısarsa sorun çözülecektir.
açılan kapanan nedir onu anlamadım vanayımı açıp kapatıyorlar
öte yandan dpf egr iptali yapmaktan ziyade arabanın km yüksek ise dpf ye mekaniksel baktırın egr yede aynı şekilde. birde koku oluyorsa külbütör kaagının oralarda mazot kaçakları varmı onları kontrol edin. enjektörlerden dolayıda bu dediğiniz olma ihtimali yüksek
açılan kapanan nedir onu anlamadım vanayımı açıp kapatıyorlar
öte yandan dpf egr iptali yapmaktan ziyade arabanın km yüksek ise dpf ye mekaniksel baktırın egr yede aynı şekilde. birde koku oluyorsa külbütör kaagının oralarda mazot kaçakları varmı onları kontrol edin. enjektörlerden dolayıda bu dediğiniz olma ihtimali yüksek
Yorumum sizi neden bu kadar darladı ki kinayeli konuştunuz anlamadım. Halbuki ben sizinle ilgili birşey konuşmamıştım.
konumuza gelirsek siz ne demek istediğimi anladınız... ''vanayımı açıp kapatıyorlar'' aynen öyle vana var açıp kapatıyorlar. vanayı açarsanız fazla akar kaparsanız az akar.
alt devirlerde arabanın ölü devirlerinde siz vanayı istediginiz kadar açın güç alamazsınız ve araç saçmalamaya başlar. Bu açtıgınız turbo basıncı,rail basıncı,vnt ayarı, enj süresi olur. Siz hangisini anladıysanız işte. Tüm konu bundan ibaret.
selametle.
(Yukarıdaki tavsiyemi isteyen denesin, kimseyi zorlamıyoruz)
Yorumum sizi neden bu kadar darladı ki kinayeli konuştunuz anlamadım. Halbuki ben sizinle ilgili birşey konuşmamıştım.
konumuza gelirsek siz ne demek istediğimi anladınız... ''vanayımı açıp kapatıyorlar'' aynen öyle vana var açıp kapatıyorlar. vanayı açarsanız fazla akar kaparsanız az akar.
alt devirlerde arabanın ölü devirlerinde siz vanayı istediginiz kadar açın güç alamazsınız ve araç saçmalamaya başlar. Bu açtıgınız turbo basıncı,rail basıncı,vnt ayarı, enj süresi olur. Siz hangisini anladıysanız işte. Tüm konu bundan ibaret.
selametle.
(Yukarıdaki tavsiyemi isteyen denesin, kimseyi zorlamıyoruz)
yok beni hiçbirşey darlamadı araç sahibini ne tanırım ne ederim sadece açma kapama mevzusunu cok genel bi şekilde yazdığınız için merak ettim açıp kapananın ne olduğunu hepsi bu siz neden bu kadar ego yaptınızki :)
Yazılım yapan firma araca bağlanıp sorunu çözdü bilgilendirme için yazıyorum takip eden varsa diye enjektör turbo hala orjinal km 173 bin
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.