PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : turbo basıncı



06ebt86
24-11-2020, 10:04
2005 model 1.3 cdti corsa aracımda cift taraflı hibrit turbo egr iptal kat iptal emulatör ve stega2 yazılım mevcut.

aracımla dip gaza oturunca basınc 1.5 barı görüp geri 1.2 ye düsüyor sonra geri 1.5 cıkıyor ve hızlanma yavaş

eğer hızlanma ile dogru orantılı gaza basarsam basınc direk 1.5 oluyor ve araç daha iyi hizlanıyor.

sorun tam olarak nerde yazılımda mı turboda mı ?

06ebt86
24-11-2020, 10:52
https://i.hizliresim.com/9b3TzB.png (https://hizliresim.com/9b3TzB)
https://i.hizliresim.com/pPVxTf.png (https://hizliresim.com/pPVxTf)
https://i.hizliresim.com/wC8W17.png (https://hizliresim.com/wC8W17)

muratburunce
24-11-2020, 12:19
sanırım dip gaz yapınca biryerden basınç kaçırıyor araç yavaş yavaş basınca çok basınç olmadığı için kaçak çok olmuyor gibi

06ebt86
24-11-2020, 12:23
sanırım dip gaz yapınca biryerden basınç kaçırıyor araç yavaş yavaş basınca çok basınç olmadığı için kaçak çok olmuyor gibi

basıc kacagı olsa hep olmaz mı basın anlık 1.2 düşüp geri 1.5 cıkıyor arabada anlık olarak onda bi kesiliyor geri geliyor

muratburunce
24-11-2020, 13:26
basıc kacagı olsa hep olmaz mı basın anlık 1.2 düşüp geri 1.5 cıkıyor arabada anlık olarak onda bi kesiliyor geri geliyor

dip gazdaki basınçla yavaş yavaş olan basınç aynı olmuyodur birden basınç yüklenince bi yerden kaçırıyor olabilir hortumları falan kontrol etmekte fayda var ufak bir delik olabilir

06ebt86
24-11-2020, 16:31
dip gazdaki basınçla yavaş yavaş olan basınç aynı olmuyodur birden basınç yüklenince bi yerden kaçırıyor olabilir hortumları falan kontrol etmekte fayda var ufak bir delik olabilir

bi kontrol ettiriyim kaçak işini inş kolay olur sorunu çözmesi

kazım2002
24-11-2020, 19:17
Egr kör tapa yapılmadıysa ondan kaçırır

06ebt86
24-11-2020, 21:30
Egr kör tapa yapılmadıysa ondan kaçırır

Egr hem yazilim hem mekanik iptal

EREN34
24-11-2020, 22:13
Egr hem yazilim hem mekanik iptal

Kör tapa dediği benim bildiğim egr'nin sökülüp egr yuvasına kalın lam'dan parça yapılması ve parçanın conta ile yerine takılmasıyla oluyor.

Eğer EGRiptali EGR sökmeden fişlemesi çekilip yazılımdan kapandıysa fazla basınçta EGR'nin kendisi kaçak yapabilir.

06ebt86
25-11-2020, 09:51
Kör tapa dediği benim bildiğim egr'nin sökülüp egr yuvasına kalın lam'dan parça yapılması ve parçanın conta ile yerine takılmasıyla oluyor.

Eğer EGRiptali EGR sökmeden fişlemesi çekilip yazılımdan kapandıysa fazla basınçta EGR'nin kendisi kaçak yapabilir.

egr manuel olarak serviste sökülüp araya kaplı conta konulup körlendi yazılımlada iptal edildi egrde sorun oldugunu düşünmüyorum.

fuatozkan
25-11-2020, 10:24
westgate tutamıyor olabilir belki ani yüklenmede ?

06ebt86
25-11-2020, 10:54
westgate tutamıyor olabilir belki ani yüklenmede ?

olabilir cünkü bundan önceki turbomda hibritti böyle yapmıyordu turboyu değiştirdim başladı direk :(

fuatozkan
25-11-2020, 12:59
olabilir cünkü bundan önceki turbomda hibritti böyle yapmıyordu turboyu değiştirdim başladı direk :(

Kaçak olsa geri çıkmaz çünkü o basınca tekrar.

Bence westgate ve egzoz salyangozu kontrol edilmeli çatlak kırık olabilir

Hakan Girginer
25-11-2020, 13:31
https://i.hizliresim.com/9b3TzB.png (https://hizliresim.com/9b3TzB)



Sorun ve çözüm bu fotoğrafta.

WG referans noktası turbo çıkışında, basıncın okunduğu nokta da manifoldun içinde.
Arada intercooler var. Hava akışı yükseldikçe IC giriş ve çıkışı arasında basınç farkı (DeltaP) oluşur. Çünkü hava, IC içinde çok ince kanallardan geçmek zorundadır, bu basınç farkı kaçınılmazdır.

O yüzden, tam gaz koşullarında turbo çıkışında X bar olan basınç ile WG açılır, ama bu akış, manifold içindeki MAP sensörüne daha düşük bir değer olarak yansır.
Pedala tam basılmadığında motorun daha yavaş devir alması ve gaz kelebeğinin yarattığı direnç hava akışını yavaşlatacağı için bu DeltaP durumu maskelenir.

Çözüm oldukça basit aslında.
Turbonun üzerindeki basınç referans çıkışı kör tapa ile kapatılır, WG hortumu uzatılarak IC çıkışı ile boğaz kelebeği arasında bir noktadan çıkış alınır.

Zaten turbo basıncının sağlıklı okunabilmesi için en uygun yöntem de budur.
Bunun nedeni de, bizim için önemli olan değerin manifold basıncı olması, buna ilave olarak manifold basıncını dalgalanmasını önlemektir.

IC çıkış borusuna bir adet nipel takmak da dünyanın sonu değil.

Hakan Girginer
25-11-2020, 13:46
Kendi aracımdan örnek vereyim:

Basınç referans noktası sarı daire içinde.

https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/rm5TXn.jpg (https://imageshack.com/i/pmrm5TXnj)

06ebt86
25-11-2020, 14:39
[QUOTE=Godless Commie;8687321]Kendi aracımdan örnek vereyim:

Basınç referans noktası sarı daire içinde.

https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/rm5TXn.jpg (https://imageshack.com/i/pmrm5TXnj)

wg ile turbo arası manuel boost var zaten ordan alıp tek taraf körleyim diğer ucu direk manifolda mı verecğiz

Hakan Girginer
25-11-2020, 14:48
wg ile turbo arası manuel boost var zaten ordan alıp tek taraf körleyim diğer ucu direk manifolda mı verecğiz

Hayır, manifolda değil. IC çıkış borusu üzerinde, gaz kelebeğinin öncesinde bir noktadan nipel ile çıkış alınacak.



https://www.miataturbo.net/attachments/diy-turbo-discussion-14/53988d1346793381-boost-sag-no-you-dont-need-ebc-2.gif

A noktasına kör tapa (iptal edilecek).

B noktasına nipel takılıp basınç referans hortumu takılacak. Hortumun diğer ucunda WG var.

06ebt86
25-11-2020, 15:05
Hayır, manifolda değil. IC çıkış borusu üzerinde, gaz kelebeğinin öncesinde bir noktadan nipel ile çıkış alınacak.



https://www.miataturbo.net/attachments/diy-turbo-discussion-14/53988d1346793381-boost-sag-no-you-dont-need-ebc-2.gif

A noktasına kör tapa (iptal edilecek).

B noktasına nipel takılıp basınç referans hortumu takılacak. Hortumun diğer ucunda WG var.

tamam anladım hafta sonu bir deniyim

06ebt86
26-11-2020, 11:02
https://www.youtube.com/watch?v=dJojZM9wvEw

rahmitanir
14-12-2020, 09:28
Hayır, manifolda değil. IC çıkış borusu üzerinde, gaz kelebeğinin öncesinde bir noktadan nipel ile çıkış alınacak.



https://www.miataturbo.net/attachments/diy-turbo-discussion-14/53988d1346793381-boost-sag-no-you-dont-need-ebc-2.gif

A noktasına kör tapa (iptal edilecek).

B noktasına nipel takılıp basınç referans hortumu takılacak. Hortumun diğer ucunda WG var.

1.4 Tjet motorlu kendi aracımda son viteste orta devirlerde dip gaz yapma durumunda overboost olabiliyordu. Bu açıklamayı okuyunca, ilk fırsatta WG referans basınç hattını cooler ile gaz kelebeği arasına aldım. Overboost durumu ortadan kalktı.

ilgili tesisat aşağıdaki gibi, yeni WG referans basınç hattı mavi boru ile gözüküyor. Ekranın sağından başlayıp, motorun arkasından, filtre tarafındaki N75'e ulaşıyor.
https://i.hizliresim.com/eC1Oie.jpg

Yine ufkumuzu açtığın için teşekkürler Hakan abi.

Premios
20-12-2020, 23:08
Hocam, bende pakkens basınç saati kullanıyorum.Aydınlatma için nasıl birşey kullandın ?