Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir Garip Isınma Sorunu / TDI
deeperblack
04-12-2020, 00:08
Selam arkadaşlar,
2011 yılında sıfır aldığım emektar Golf 6 TDI ımız 135.000 km lere geldi.
Geçen sene kış başlarında kalorifer ısıtma ile ilgili bir sorun yaşadım.
Sıcağı açtığımda sadece şöför tarafı ısınıyor ama yolcu tarafından soğuk hava geliyordu.
Bir kez komple sistem temizlendi ama 2 gün sonra eski haline geldi.
İç kısımdaki radyatör peteğinin tıkalı olduğu söylendi. Komple torpido söküldü petek değişti ve sorun çözüldü
Geçen kışı sorunsuz atlattım.
Bu kış yine aynı sorun nüksetti. Bu sefer şöför tarafıda ısıtmamaya başladı.
Ek olarak Motorun geç ısınması -
Yokuş yukarı çıkarken hararetin 10 derece düşmesi ve yokuş aşağı inerken tekrar eski ısısına gelmesi gibi gariplikler de mevcut.
Çok sessiz bir bölgede yaşadığım için sabahları motor soğukken hafif rampa bile olsa iç kısımda su şırıltı sesi duyuyorum.
Aracın devirdim pompası geçen sene bu olaylardan önce değişti.
Bakımdan sonra 2 kere su eksiltme ikazı verdi ve su ekledim ama içerde herhangi bir ıslaklık vs ile karşılaşmadım.
Radyatörü değişen kişi yanlış antifriz sonucu içerde çamurlaşma olduğunu söyledi ama bana hiç mantıklı gelmedi.
Benzer bir sorun yaşayan yada önerisi olan varmıdır acaba ?
***** havalar buz oldu böyle giderse arabaya çorum kalorifer takıcaz :)
livaneli
04-12-2020, 19:10
termostat.
aracın genel su sıcaklık sorunu için termostat değiştirmenizi öneririm. kalorifer için ise petek temizlemeniz lazım yeniden , muhtemelen motor suyunda önceden oluşan çamurlaşma zamanla peteği tıkamış
Bu kış benimde kalorifer ısıtmadı. Hemen hararete baktım ısınmıyor termostat açık kalmış. Termostat değiştirdim şuan problem kalmadı.
Selam arkadaşlar,
2011 yılında sıfır aldığım emektar Golf 6 TDI ımız 135.000 km lere geldi.
Geçen sene kış başlarında kalorifer ısıtma ile ilgili bir sorun yaşadım.
Sıcağı açtığımda sadece şöför tarafı ısınıyor ama yolcu tarafından soğuk hava geliyordu.
Bir kez komple sistem temizlendi ama 2 gün sonra eski haline geldi.
İç kısımdaki radyatör peteğinin tıkalı olduğu söylendi. Komple torpido söküldü petek değişti ve sorun çözüldü
Geçen kışı sorunsuz atlattım.
Bu kış yine aynı sorun nüksetti. Bu sefer şöför tarafıda ısıtmamaya başladı.
Ek olarak Motorun geç ısınması -
Yokuş yukarı çıkarken hararetin 10 derece düşmesi ve yokuş aşağı inerken tekrar eski ısısına gelmesi gibi gariplikler de mevcut.
Çok sessiz bir bölgede yaşadığım için sabahları motor soğukken hafif rampa bile olsa iç kısımda su şırıltı sesi duyuyorum.
Aracın devirdim pompası geçen sene bu olaylardan önce değişti.
Bakımdan sonra 2 kere su eksiltme ikazı verdi ve su ekledim ama içerde herhangi bir ıslaklık vs ile karşılaşmadım.
Radyatörü değişen kişi yanlış antifriz sonucu içerde çamurlaşma olduğunu söyledi ama bana hiç mantıklı gelmedi.
Benzer bir sorun yaşayan yada önerisi olan varmıdır acaba ?
***** havalar buz oldu böyle giderse arabaya çorum kalorifer takıcaz :)
Benzer kmlerde VW TDI araçlara sahibiz.
Ben hiç bir zaman su eksiltme uyarısı almadım antfrizden dolayı.
Aynı kmlere sahip başka bir arkadaşım sanayide yaptırıp, araça yanlış antfiriz kullanmıştı, benzer şekilde devirdaim + radyatör ve termostat problemi yaşamıştı.
Bir kontrol edin, araç su kabında kırmızı vw servisinin kullandığı antfrizden mi var?
Antfriz kırmızı ise, Antfriz G13 mu yoksa G12 veya başka türevlerimi. Bence sizin sorununuz orijinal olmayan veya sınıfı uygun olmayan antfriz. CAY motorlu araçlarda büyük zararlara sebep olabiliyor, bilginize.
süleymann
30-12-2020, 14:11
Selam arkadaşlar,
2011 yılında sıfır aldığım emektar Golf 6 TDI ımız 135.000 km lere geldi.
Geçen sene kış başlarında kalorifer ısıtma ile ilgili bir sorun yaşadım.
Sıcağı açtığımda sadece şöför tarafı ısınıyor ama yolcu tarafından soğuk hava geliyordu.
Bir kez komple sistem temizlendi ama 2 gün sonra eski haline geldi.
İç kısımdaki radyatör peteğinin tıkalı olduğu söylendi. Komple torpido söküldü petek değişti ve sorun çözüldü
Geçen kışı sorunsuz atlattım.
Bu kış yine aynı sorun nüksetti. Bu sefer şöför tarafıda ısıtmamaya başladı.
Ek olarak Motorun geç ısınması -
Yokuş yukarı çıkarken hararetin 10 derece düşmesi ve yokuş aşağı inerken tekrar eski ısısına gelmesi gibi gariplikler de mevcut.
Çok sessiz bir bölgede yaşadığım için sabahları motor soğukken hafif rampa bile olsa iç kısımda su şırıltı sesi duyuyorum.
Aracın devirdim pompası geçen sene bu olaylardan önce değişti.
Bakımdan sonra 2 kere su eksiltme ikazı verdi ve su ekledim ama içerde herhangi bir ıslaklık vs ile karşılaşmadım.
Radyatörü değişen kişi yanlış antifriz sonucu içerde çamurlaşma olduğunu söyledi ama bana hiç mantıklı gelmedi.
Benzer bir sorun yaşayan yada önerisi olan varmıdır acaba ?
***** havalar buz oldu böyle giderse arabaya çorum kalorifer takıcaz :)
Öncelik probleminiz kalorifer radyatörü. Bunu bozan şey ise organik antifriz motorun içerinde su kannalrında ufak tefek çapaklar oluşuyor ister istemez buda kalorifer petegine giidyor. VW grubu araçların petek kanalları çok ince oldugu için çabuk tıkıyor.
yeni petek takılacak yedek su deposu degişecek ve serviste motor temizleme sülisynları var onun la motor içi komple temizlenecek. temizlik yapılırken kalorifer radyatör hortumları baglı olmayacak. bu işlemi en az 20vw grubu arabada yapmışımdır.
deeperblack
31-12-2020, 00:44
Radyatörü geçen sene değiştirmiştim ama dediğiniz gibi tekrar tıkanmış. Sorun yönlendirmeyi yapan motordaymış o değişti. Tekrar temizleme işlemi yapıldı, Şuan eski haline geldi ama antifrizi kontrol etmekte fayda var. Servisten. G13 alıp 3-4bin km sonra komple boşaltıp yenilemek en mantıklısı olacak sanırım.
selcukkoylu
04-01-2021, 11:43
vw de kalorifer peteği bi kere tıkanmaya başlarsa sürekli tıkanır. hastalığı bi kere kaptımı devamı gelir her sene aynı sorunu yaşarsın
sportinger
04-01-2021, 18:33
benzer sorun benim 2004 lagunamda yılar önce olmuştu. aracın da cift bölmeli klima sistemi varmı? başımdan geçeni yazayım; 2011 yılında 170 bin civarında idi bende sıfır almıştım aracı, istanbula seyahitmde kışın ortasında sag taraf soguk üflemeye başladı hem arka hem ön :) koli bandıyla 380 km yol patık. aracımın gögüs söküldükten sonra perde dedikleri bir parçanın arzalandığını anladık. cok dandik bir parça ama baya can sıkıyor geçmiş olsun...
selcukkoylu
05-01-2021, 06:02
KALORİFERİ TIKANMAYA BAŞLAYAN VAG GRUBU ARAÇLAR İÇİNDİR:
kalorifer i 2 kere temizlettim 2 kere de yeni petek taktım gene tıkandı. çözümü bu şekilde buldum.
önce bu filtreyi resimdeki gibi sisteme tak
şok marketten 3lt beyaz sirke al ve sisteme su ile ilave et
sirkeli su ile 3 gün gez ama 3 gün içinde bu filtreyi takip et gerekirse hergün temizle çünkü çok pislik gelecek.
4. gün sirkeyi boşalt sistemi su ile doldur boşalt yap. antifirizi koy. ama filtre kalsın. filtreyle yaşamayı öğren. peteği değiştirmene yada temizletmene gerek kalmaz.
https://i.hizliresim.com/CB95Uk.jpg
https://i.hizliresim.com/tfKMVg.jpg
https://i.hizliresim.com/t7A6Dz.jpg
ardicli2000
06-01-2021, 15:24
KALORİFERİ TIKANMAYA BAŞLAYAN VAG GRUBU ARAÇLAR İÇİNDİR:
önce bu filtreyi resimdeki gibi sisteme tak
https://i.hizliresim.com/tfKMVg.jpg
Abi filtre linkini de paylaşırsan ihtiyaç duyan arkadaşlar rahatlıkla bulabilirler.
golgeoyunu03
06-01-2021, 16:02
Arıtma sistemlerinde kullanılan kavanoz değil mi
selcukkoylu
07-01-2021, 23:46
Abi filtre linkini de paylaşırsan ihtiyaç duyan arkadaşlar rahatlıkla bulabilirler.
karaköy den aldım. link yok. tophaneye giden cadde üzerinde sağlı sollu filtreciler var. üstten hava alma vidası olanı alın.
selcukkoylu
07-01-2021, 23:48
Arıtma sistemlerinde kullanılan kavanoz değil mi
aynen öyle su sayaç öncesi filtre olarak geçiyor
deeperblack
07-01-2021, 23:50
aynen öyle su sayaç öncesi filtre olarak geçiyor
ısıda sorun çıkartmıyor mu ?
selcukkoylu
08-01-2021, 00:09
çıkartmıyor. hatta 105c ye kadar gördüm problem yok. yalniz çok çeşit var birkaç tanesinde cam plastik çatlıyo. bu resimdeki çok sağlam. özellikle bu olmalı
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.