Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 tsi 160 hp 207bin km araba bakımı hakkında
Merhaba bir alacak karşılığında scirocco aldım.
Araç 2009 model 1.4 tsi 207bin km cav kodlu. edit: 160hp edit2: manuel
Bu araba ile ilgili bakım yaptıracağım. Ama eski arabalarımdan bildiğim filtre bakımı, triger, baskı balata vs. km hesabına göre yapar geçerdim.
Önceden bindiğim arabalar da atmosferikti hep.
Bu kadar geçmişini bilmediğim bir araba ile daha önce karşılaşmadım. O nedenle fikir yürütemiyorum.
Arabanın şuan yürürü gayet iyi problemsiz. Tabi benim anladığım kadarıyla.
Ama Turbosu, zinciri vs. nedir ne durumdadır fikir yürütecek yetkinlikte değilim.
Bu arabada problemlerini önceden tespit edip önlem almak adına biraz para harcamam gerektiğini düşünüyorum.
Binmeyi de düşünüyorum. Yılda 8-10bin km maksimum binen bir insanım. 2 sene en az binmeyi düşünüyorum.
Neler yaptırmam, nelere baktırmam, nerelere gitmem lazım. Biraz detaylı şekilde bilgileriniz paylaşırsanız sevinirim.
Teşekkürler.
Edit: Şu an bir süre kendi memleketimde de olmadığım için tanıdığım ustalardan uzaktayım. Buraya sorayım dedim.
Gaziantep'teyim.
2 yıl Stage 4 cav Bocanegra, 2 yıl da Stage 2 cav Rocco kullandım. O km'lerde motorun orijinal olduğunu pek sanmıyorum. Yani muhtemelen sandık veya Nural Setup'a geçilmiştir. Düşük bir ihtimal de orijinal olabilir tabi.
Öncelikle motorun belli başlı kronikleri şöyle;
Zincir uzama yapabilir, sente kayabilir.
Devirdaim belirli aralıklarla bozulur.
Ateşleme sistemi arızaları belirli aralıklarla tekrarlar.
Bunun dışında oem motorlarda segman çatlatma sık görülür. Bir miktar yağ eksiltme yapabilir.
Öncelikle iyi bir motor ustasında kompresyon baktırın, içerinin sağlığını anlamış olursunuz. Ondan sonra senteye baktırın, belli bir raddeye kadar sente kaymadıkca uyarı vermiyor. Ama sente aparatıyla baktırırsanız az da olsa kaçık olup olmadığını anlarsınız. Onun devamında zincir değişir veya değişmezsiniz. Devirdaimi değiştirmenizi tavsiye ederim. Bugün olmasa bile bir gün illa ki bozulup yolda bırakacak. Devamında bkr7 buji ve r8 bobin yaparsanız ateşleme sorunu varsa eğer çözmüş olursunuz, yakıtınız bile düşer. Yakıt olarak Bp Ultimate tavsiye ederim. Katalizör varsa eğer o km'lerde aracı artık sıkmaya başlamıştır. Biraz da keyif almak istiyorsanız Downpipe yapabilirsiniz. Sonrasında dumpvalve elektrovana kontrolü yapabilirsiniz. Üst devirlerde basınç tutamama sorunu çok olur. Yağ olarak da Liqui Moly Toptec 4200 5/30 tavsiye ederim, yağ filtresi kesinlikle orijinal alınmalı.
.::EmrE::.
08-01-2021, 22:06
2 yıl Stage 4 cav Bocanegra, 2 yıl da Stage 2 cav Rocco kullandım. O km'lerde motorun orijinal olduğunu pek sanmıyorum. Yani muhtemelen sandık veya Nural Setup'a geçilmiştir. Düşük bir ihtimal de orijinal olabilir tabi.
Öncelikle motorun belli başlı kronikleri şöyle;
Zincir uzama yapabilir, sente kayabilir.
Devirdaim belirli aralıklarla bozulur.
Ateşleme sistemi arızaları belirli aralıklarla tekrarlar.
Bunun dışında oem motorlarda segman çatlatma sık görülür. Bir miktar yağ eksiltme yapabilir.
Öncelikle iyi bir motor ustasında kompresyon baktırın, içerinin sağlığını anlamış olursunuz. Ondan sonra senteye baktırın, belli bir raddeye kadar sente kaymadıkca uyarı vermiyor. Ama sente aparatıyla baktırırsanız az da olsa kaçık olup olmadığını anlarsınız. Onun devamında zincir değişir veya değişmezsiniz. Devirdaimi değiştirmenizi tavsiye ederim. Bugün olmasa bile bir gün illa ki bozulup yolda bırakacak. Devamında bkr7 buji ve r8 bobin yaparsanız ateşleme sorunu varsa eğer çözmüş olursunuz, yakıtınız bile düşer. Yakıt olarak Bp Ultimate tavsiye ederim. Katalizör varsa eğer o km'lerde aracı artık sıkmaya başlamıştır. Biraz da keyif almak istiyorsanız Downpipe yapabilirsiniz. Sonrasında dumpvalve elektrovana kontrolü yapabilirsiniz. Üst devirlerde basınç tutamama sorunu çok olur. Yağ olarak da Liqui Moly Toptec 4200 5/30 tavsiye ederim, yağ filtresi kesinlikle orijinal alınmalı.
TSİ'lara fısıldayan adam anlatmış olayı :)
2 yıl Stage 4 cav Bocanegra, 2 yıl da Stage 2 cav Rocco kullandım. O km'lerde motorun orijinal olduğunu pek sanmıyorum. Yani muhtemelen sandık veya Nural Setup'a geçilmiştir. Düşük bir ihtimal de orijinal olabilir tabi.
Öncelikle motorun belli başlı kronikleri şöyle;
Zincir uzama yapabilir, sente kayabilir.
Devirdaim belirli aralıklarla bozulur.
Ateşleme sistemi arızaları belirli aralıklarla tekrarlar.
Bunun dışında oem motorlarda segman çatlatma sık görülür. Bir miktar yağ eksiltme yapabilir.
Öncelikle iyi bir motor ustasında kompresyon baktırın, içerinin sağlığını anlamış olursunuz. Ondan sonra senteye baktırın, belli bir raddeye kadar sente kaymadıkca uyarı vermiyor. Ama sente aparatıyla baktırırsanız az da olsa kaçık olup olmadığını anlarsınız. Onun devamında zincir değişir veya değişmezsiniz. Devirdaimi değiştirmenizi tavsiye ederim. Bugün olmasa bile bir gün illa ki bozulup yolda bırakacak. Devamında bkr7 buji ve r8 bobin yaparsanız ateşleme sorunu varsa eğer çözmüş olursunuz, yakıtınız bile düşer. Yakıt olarak Bp Ultimate tavsiye ederim. Katalizör varsa eğer o km'lerde aracı artık sıkmaya başlamıştır. Biraz da keyif almak istiyorsanız Downpipe yapabilirsiniz. Sonrasında dumpvalve elektrovana kontrolü yapabilirsiniz. Üst devirlerde basınç tutamama sorunu çok olur. Yağ olarak da Liqui Moly Toptec 4200 5/30 tavsiye ederim, yağ filtresi kesinlikle orijinal alınmalı.
Önerileriniz için çok teşekkürler.
Cth kodlu scirocco sahibiyim yardimci olayim
Tum filtreler degismeli ve markalarin hepsi MANN olmali, motor yagi Liqui moly toptec 4200 5w30 LL olmali
Antifriz degisip motul uniquel g13 olmali, dsg ise arac sanziman ve mekatronik yagi degismeli. Sanziman yagi 2 litre liqui moly mtf5100 75w olcak, mekatronik yagi 1litre liqui moly direksiyon ve hidrolik yagi olacak yesil renk
Zincir seti, v kayisi, v kayis rulmanlari, kompresor kayisi vs degismek istersende zincir setini borsehung germany, kayislari continental, rulmanlari ina tavsiye ederim
Bunlar yapilirken mutlaka liqui moly nin engine flush uygulamasini yapin karterde sokulcek hazir tum kurum pislik kartere coker guzelce temizlersiniz.
Aracta yazilim varsa beru zse032 marka r8 bobin, ngk bkr7eix buji tavsiye ederim.
Onun haricinde fren disk ve balatalari kontrol et gerekirse degis ferodo, trw yada hella pagid tavsiye ederim. Fren hidroligide motul 5.1 tavsiye ederim
Agir hafif genel bakimi bu
Bu bilgiler için çok teşekkürler. Aklıma takılan bir şey olursa da danışmak isterim.
Hocam, VW servisleri gayet güzel diagnos yapıyor. Sanayide arabayı kurcalatmadan bir bakim öncesi ariza tespitine götür servise, sana her şeyi söylerler.
Araç 7 yaş + ise çoğu zaman piyasadan %20-25 pahali oluyor, garantili işcilik, garantili parça servis bakımları gibisi yok.
Sanayide bilinçsiz bakım arabayı gerçekten öldürüyor, manuala uygun, garantili yaptır geç.
Bu bilgiler için çok teşekkürler. Aklıma takılan bir şey olursa da danışmak isterim.
200bindeki araca engine flush falan yapmayın
Ben ckrc ye katılıyorum, 200bin bakımı için fiyat alın vosmerden, zubizu yaş indirimi falan dışarda yaptırmaya yakın fiyat çıkabilir.
Cth kodlu scirocco sahibiyim yardimci olayim
Tum filtreler degismeli ve markalarin hepsi MANN olmali, motor yagi Liqui moly toptec 4200 5w30 LL olmali
Antifriz degisip motul uniquel g13 olmali, dsg ise arac sanziman ve mekatronik yagi degismeli. Sanziman yagi 2 litre liqui moly mtf5100 75w olcak, mekatronik yagi 1litre liqui moly direksiyon ve hidrolik yagi olacak yesil renk
Zincir seti, v kayisi, v kayis rulmanlari, kompresor kayisi vs degismek istersende zincir setini borsehung germany, kayislari continental, rulmanlari ina tavsiye ederim
Bunlar yapilirken mutlaka liqui moly nin engine flush uygulamasini yapin karterde sokulcek hazir tum kurum pislik kartere coker guzelce temizlersiniz.
Aracta yazilim varsa beru zse032 marka r8 bobin, ngk bkr7eix buji tavsiye ederim.
Onun haricinde fren disk ve balatalari kontrol et gerekirse degis ferodo, trw yada hella pagid tavsiye ederim. Fren hidroligide motul 5.1 tavsiye ederim
Agir hafif genel bakimi bu
Şanzıman kuru tip olmasın?
Şanzıman kuru tip olmasın? ��
Dsg 7 DQ200’ler ~2.1 litre yağ alıyor
Servislere kayıtsız şartsız güvenmeyin :)
Ben doğuşa özellikle güvenmem. Yakın zamana kadar dsg, haldex... gibi konularda bunun yağı değişmez, o olmaz, bu olmaz diye kullanıcıları çok yanlış yönlendirdiler. Bir çok konu var yanlış yönlendirdikleri ama bunlar geri yerine koyulmayacak değere sahip parçalar.
bu forumu gerçekten çok seviyorum. :D
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
arabam 160 manuel.
Kuru tip sanzıman olarak gecsede Sanzıman yagı ve Mekatronik yagı bulunur :) Ben her 10 binde bir sanzımanıda mekatroniginde yagını degiştiririm Cıkan yag bildigin camur gibi leş gibi kokuyor :)
10 binde bir değiştirip dünyayı kirletme :) 60 bin 4 yıl bakım aralığı.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.