Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 TSI BLG 170hp SC Kavrama Hatası Hk.



marikan
10-02-2021, 12:31
Bir abimizin 2007 1.4 TSI 170hp aracında SC kavraması ile ilgili bir problem yaşıyor. Kendi ağzından sorunu ve yapılanları doğrudan paylaşıyorum. İnşallah bir çözüm bulabiliriz.


İki hafta kadar önce, sabah işe giderken motor arıza ışığının yanıp söndüğünü bir müddet sonra sürekli yanmaya başladığını fark ettim.
Hemen sağa çekip torque ile bir tarama başlatıp arızaya baktım çıkan kod P10AE idi.
Nedir bu P10AE dedim cepten google yazdım.
"P10AE - Current sensor for magnetic clutch for mechanical charger Electrical malfunction" şeklinde bir cevap aldım.
Çevirisi "Mekanik şarj cihazı için manyetik kavrama için akım sensörü Elektrik arızası"
Türkçesi manyetik devirdaimin elektriğinde arıza var, ilk iş motor bölümündeki sigortaları cihazla kontrol ettim sağlam görünüyorlardı.
Sonrası motor bölümü sigorta kutusunun şemasını elde edip, devirdaimi kontrol eden sigortayı tespit ettim
Bizim BLG motorlarda F14 numaralı 10a sigorta, söktüm baktım sağlam görünüyor, güvenmeyip yeni bir 10a sigorta taktım.
Tekrar VCDS ile taradım aynı hata duruyor, hatayı sildim.
Her şey düzelmiş gibi görünüyordu, ertesi sabah yine aynı yolda aynı şekil giderken aynı hatayı aldım.
Bu sefer hatayı silmedim, işyerine gelince direk vcds ye bağlayıp hatanın detaylarını görmek istedim ve yaptım
Hata detayları burada.
3564 rpm devir hızında 90 km hızla giderken sıcaklık 87 derecede ve voltaj 14.224 de oluşmuş.

https://www.otoclubturkiye.com/forum/uploads/monthly_2020_12/image.thumb.png.c646d74847a217958730ba8ed74eb59e.p ng

Hatayı silip, ertesi gün takip etmeye başladım ve arabayı deyim yerindeyse okşayarak kullandım.
Baktım yine aynı hata ve oluşma değerleri aşağı yukarı aynı değerler.
Devirdaimi bundan 4 ay önceki bakımda değiştirmiştim, ilk şüpheli parça oydu tabi ama yine de elektriksel bir arıza olduğunu düşündüğümden, elektrikçiye gittim, devirdaim ile alakalı bütün sigorta, röle, kablo tesisatı incelendi kontrol edildi, test edildi fakat bir sorun görülemedi. Artık devirdaim in arızalı olduğu kanaati netleşmişti kafamızda, devirdaim söküldü, garantiden değiştirildi, yenisi takıldı, hatalar silindi.
Görünüşe göre hata ortadan kalktı derken, dün yine aynı hatayı verdi.
Bu arada araçta ısı artışı, soğutma problemi yok, güç kaybı yok ya da hissedilmiyor.
Dün tekrar aynı hatayı verdikten sonra, ECU nun sanki bir bug a düşmüş gibi davrandığını sürekli aynı hatayı verdiğini düşünerek, bir test yaptım.
F14 numaralı sigortayı çıkarttım, yeniden vcds ile tarama yaptım, bakayım hata kodu yine aynı mı olacak diye. Sigorta yerinden çıkartılıp yeniden tarama yaptığımda hata kodu değişti P10AD oldu, AD terimi devrede akım olmadığı anlamına geliyordu, yorumum demek ki ECU nun algılama problemi yoktu...

marikan
10-02-2021, 13:52
Hataya sebep olan SC manyetik kavrama için kullanılan akım sensörü (G582) 2007 öncesi modellerde varmış. Bu araç 2007 olduğu için bunda sigorta kutusunda bu sensörün olduğu röle yuvası boş. Ek bilgi olsun dedim

bilalMW
10-02-2021, 14:23
https://www.youtube.com/results?search_query=p10ae+vw+1.4+tsi

merhaba sorun mekaniksel bir sorun olabilir manyetik kavramayı söküp hasar/yıpranma-aşınma açısından kontrol edilebilinir. istenen değerde ayıramadığı için arıza veriyor olabilir.

marikan
10-02-2021, 14:37
https://www.youtube.com/results?search_query=p10ae+vw+1.4+tsi

merhaba sorun mekaniksel bir sorun olabilir manyetik kavramayı söküp hasar/yıpranma-aşınma açısından kontrol edilebilinir. istenen değerde ayıramadığı için arıza veriyor olabilir.

Buraları hatmettik :) Kavrama değişti. Hatta geleninde arızalı olduğu düşünülüp tekrar değişti.
Aracın gidişinde sorun yok. Basınç verileri kontrol ettiğinde de sc ve turbo görevini yapıyor görünüyor.
Ancak bu G582 sensörü hatası geliyor.
Bu sensör 2007 öncesinde sigorta kutusunda imiş. 2007'den itibaren buradan kaldırılmış. Aramama rağmen 2007 sonrasında konumunu bulamadım. Komple kaldırılmış olabilir.
Ancak ECU neden böyle bir kontrol yapıyor anlamadık. ECU yazılımı daha önce serviste güncellenmiş. 9975'e güncellenmiş görünüyor.

marikan
11-02-2021, 21:11
Güncel: Aracın tesisat şemasını bulduk. Şemada bahsettiğim G582 (SC kavraması için akım sensörü) kaldırılmış. Çok arıza verdiği için kaldırıldığını öğrendik.
Şemada kavrama doğrudan ecu tarafından kontrol ediliyor.

Şimdi kafamdaki soru; bu araçta G582 sensörü yoksa bu ecu neden böyle bir kontrol yapıp hata kodu veriyor. Bu ecuya 2007 öncesi BLG motorun yazılımı yüklenmiş olabilir mi? Çünkü 2007 öncesi veya sonrası fark etmiyor ikisi de BLG motor diye geçiyor.

bilalMW
13-02-2021, 02:15
Güncel: Aracın tesisat şemasını bulduk. Şemada bahsettiğim G582 (SC kavraması için akım sensörü) kaldırılmış. Çok arıza verdiği için kaldırıldığını öğrendik.
Şemada kavrama doğrudan ecu tarafından kontrol ediliyor.

Şimdi kafamdaki soru; bu araçta G582 sensörü yoksa bu ecu neden böyle bir kontrol yapıp hata kodu veriyor. Bu ecuya 2007 öncesi BLG motorun yazılımı yüklenmiş olabilir mi? Çünkü 2007 öncesi veya sonrası fark etmiyor ikisi de BLG motor diye geçiyor.

en son ne zaman güncelleme yapıldı serviste hocam ?

marikan
13-02-2021, 11:41
en son ne zaman güncelleme yapıldı serviste hocam ?

Güncelleme olayı eski. 2010 veya 2011’de serviste güncellenmiş araç.

marikan
13-02-2021, 11:51
Sorun aracın aküsü tamamen bitip 3-4 saat bu şekilde kaldıktan sonra olmaya başlamış.
Muhtemelen yazılımdan bu sensör kontrolü 2007 ve sonrasında kapatılmış.
Araç aküsüz kalıp ecu resetleyince geri açıldı belki. VCDS’de bazı sensörlerin kontrolü açılıp kapatılabiliyor ama G582’yi bulamadık.

Oznsrl
13-02-2021, 13:02
akü diyince aklıma geldi mesela renault un otomatik viteslerinde megane 3 fluence v.b akü zayıf yada düşük amper takılmışsa edc beyni arıza verebiliyor hatta servis otomatikler için takviye tavsiye etmiyor beyine zarar verme olasılığı olduğu için vw de böyle birşey varmıdır bilmiyorum da sadece fikir amaçlı söyledim akü en azından sağlam olanla değişip denenebilir

marikan
13-02-2021, 14:16
akü diyince aklıma geldi mesela renault un otomatik viteslerinde megane 3 fluence v.b akü zayıf yada düşük amper takılmışsa edc beyni arıza verebiliyor hatta servis otomatikler için takviye tavsiye etmiyor beyine zarar verme olasılığı olduğu için vw de böyle birşey varmıdır bilmiyorum da sadece fikir amaçlı söyledim akü en azından sağlam olanla değişip denenebilir

Akü değişti, şu an akü ile ilgili sorun yok. Ama o akünün bittiği gün olan oldu :)