PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2021 Renault Megane Nihayet Geldi



FreeCaptiv3
11-02-2021, 00:09
Türkiye’de belki de en çok satan modellerden biri olan ve bizim emektarımızın torununun torunu 😊 olan Megane Sedan yenilendi. İşte yenilenen Megane’in özellikleri ve daha da önemlisi fiyatı hakkında detaylar:

2020 yılının son çeyreğinde gün yüzüne çıkan 2021 Renault Megane Sedan, Türkiye’de nihayet satışa sunuldu. Fiyatı mı? Yeni Renault Megane Sedan fiyatı 198 bin 100 TL’den başlıyor.

İçerisinde bir çok son teknoloji ürünü oyuncak barından yeni Megane Sedan, konfor ve güvenlik konusunda oldukça iddialı görünüyor. 10.2 inç büyüklüğündeki gösterge paneli ve Renault Easy Link sistemi ile donatılmış 9.3 inç büyüklüğündeki dikey ekran gibi oyuncaklar, insanı cezbetmiyor değil.

Bir önceki model Megane ile hemen hemen aynı hatları paylaşan bu yeni arkadaşa önden baktığımızda PureVision LED teknolojisine sahip farları görüyoruz. Hatları biraz daha keskinleşen bu far tasarımı, otomobilin ön yüzüne biraz olsun agresiflik katmış. Farlardan sonra gözlerimize çarpan ikinci şey ise, krom detaylar ile süslenmiş olan yeni ön ızgara. Oldukça şık ve elegant bir görünüme sahip bu ızgara ve far tasarımı bir bütün halinde değerlendirildiğinde oldukça hoş diyebilirim.

Yeni otomobilin dış tarafından devam edecek olursak, yıllardan beri BMW modellerinin “ışık paket” olarak bilinen özelliği, yeni Megane Sedan modeline nihayet gelmiş. Kapı kollarında aydınlatma özelliği olan bu yeni model, anlaşılan o ki kullanıcısını ya da sahibini mutlu etmek için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışmış.

7 farklı renk seçeneği bulunan yeni Megane Sedan modelini, 16, 17 ve 18 inç jantlar ile satın alabiliyorsunuz. Ebat büyüdükçe, konfor azalır. Aman diyelim.

Bu modelde bir de Adaptif Cruise Control bulunuyor ve bünyesinde Stop&Go özelliğini barındırıyor. Ayrıca yine önceki yıllarda çeşitli Volvo modellerinde standart olarak sunulan Aktif Acil Destek Sistemi, tehlikeyi sezdiği anda sürücüyü uyarıyor. Eğer sürücü tepki vermekte geç kalırsa, hemen devreye giriyor. Son olarak benim de olmazsa olmazlarımdan bir tanesi olan Arka Çapraz Trafik Uyarı Sisteminin bu modelde kullanılması oldukça hoşuma gitti.

Eğer yeni Megane Sedan’ın en dolu modelini alırsanız, auto-hold, şerit takip sistemi, kör nokta uyarı sistemi gibi özelliklere de sahip olabiliyorsunuz. C segmenti için neredeyse standart hale gelen bu özelliklere daha uygun maliyet ile sahip olmak, oldukça hoş.

Kaput kapağının altına bakalım biraz da. Yeni Megane Sedan modelinde 1.0 TCe (110 bg), 1.3 TCe (140 bg) benzinli ve 1.5 Blue dCi (115 bg) dizel motor seçenekleri bulunuyor. 1.0 TCe motor ile birlikte sadece manuel şanzıman seçeneği bulunuyorken, 1.3 TCe cephesinde 6 ileri manuel ya da 7 ileri EDC çift kavramalı otomatik şanzıman seçenekleri bulunuyor. Dizel motorda da aynı şekilde 6 ileri manuel ya da 7 ileri EDC otomatik şanzıman seçeneklerinden bir tanesini seçme şansınız var.

Gelelim fasulyenin zararlarına. 2021 Renault Megane Sedan fiyat listesi ise şöyle:

Model Fiyat
Joy 1.0 TCe 115 bg 198.100 TL
Joy 1.3 TCe 140 bg 202.100 TL
Joy 1.3 TCe EDC 140 bg 287.100 TL
Joy 1.5 Blue dCi EDC 115 bg 311.100 TL
Touch 1.5 Blue dCi EDC 115 bg 325.100 TL
Icon 1.3 TCe EDC 140 bg 335.100 TL
Icon 1.5 Blue dCi EDC 115 bg 362.100 TL

Kaynak: Yeni 2021 Renault Megane Nihayet Geldi - Mustafa Onur Dikel (https://www.onurdikel.com.tr/otomobiller/yeni-2021-renault-megane-nihayet-geldi/)

GokhanRS
11-02-2021, 07:52
Fiyatları kes. 1.5 dci reno 300 bin. Deveye diken, bize miken yaranıyor demek ki. Şu fiyatları görünce araca yorum yapasım gelmiyor.

said_
11-02-2021, 08:19
Joy 1.3 TCe EDC 140 bg kesinlikle %50 lik dilime girmeliydi, çok tuhaf bir fiyatlandırma politikası, veya zaten dolar euro artar, %50 lik dilimdekiler bu paraya gelir diyemi düşündüler.

bu paralara filo haricinde neden gidip insanlar megane alsın anlamıyorum. bir sürü model seçeneği var

Grimlord
11-02-2021, 08:38
Otomatik manuel arasi fark 85 bin lira mı, yoksa ben mi yanlış gördüm? Şu fiyatlarla araba alan ciddi zengindir artık.

drago
11-02-2021, 09:12
HB ve gt-line olayı bitti mi megane'da?

cnzdmr
11-02-2021, 09:13
Otomatik manuel arasi fark 85 bin lira mı, yoksa ben mi yanlış gördüm? Şu fiyatlarla araba alan ciddi zengindir artık.

2013 yılında 82k ya 1.4tsi DSG Scirocco almıştım full :)

Şimdi o para manuel otomatik farkı olmuş Renault için. Ülkeye bak be...

srknzfr
11-02-2021, 09:25
Otomatik manuel arasi fark 85 bin lira mı, yoksa ben mi yanlış gördüm? Şu fiyatlarla araba alan ciddi zengindir artık.

Bildiğim kadari ile bunun sebebi “ötv dilimi”

Tabiki hala mantıksız ama :D

ahmetbaha-drs
11-02-2021, 10:35
Yanılmıyorsam Mayıs ayı sonunda Megane 1.5BlueDCI-Icon EDC için 198 ile 205'000tl arasında fiyat almıstım, şu aradaki farka yazık.

Cimmeria
11-02-2021, 15:11
Eğer yeni Megane Sedan’ın en dolu modelini alırsanız, auto-hold, şerit takip sistemi, kör nokta uyarı sistemi gibi özelliklere de sahip olabiliyorsunuz. C segmenti için neredeyse standart hale gelen bu özelliklere daha uygun maliyet ile sahip olmak, oldukça hoş.

Model Fiyat

Icon 1.5 Blue dCi EDC 115 bg 362.100 TL

Kaynak: Yeni 2021 Renault Megane Nihayet Geldi - Mustafa Onur Dikel (https://www.onurdikel.com.tr/otomobiller/yeni-2021-renault-megane-nihayet-geldi/)

yaziyi yazanin aylik gelirini merak ettim uygun maliyet algisindan dolayi :)

Mutu
11-02-2021, 15:31
Otomatik manuel arasi fark 85 bin lira mı, yoksa ben mi yanlış gördüm? Şu fiyatlarla araba alan ciddi zengindir artık.


Sebebi vvergilendirme dilimi malesef. Biri %50 diğeri %80lik ötv dilimde.

turci
11-02-2021, 16:35
reis kısaca yeni araç almayın diyor,
belki kafasında Küba modeli var :)

onn_dear
11-02-2021, 18:16
Manuel ile edc arasında 85k tl fark var. Atarım vitesimi rahatıma bakarım. İnsanlardaki otomatik sevdası da saçmalık boyutunda. Daha düne kadar 4 kapıyı + bagajı manuel anahtarla kilitliyorduk, camları elle açıp kapiyorduk, şimdi vites değiştirmeye üşenir olduk... 85k farka değecek bir şey yok (şahsi görüşüm)

free-hifi
11-02-2021, 18:37
Manuel ile edc arasında 85k tl fark var. Atarım vitesimi rahatıma bakarım. İnsanlardaki otomatik sevdası da saçmalık boyutunda. Daha düne kadar 4 kapıyı + bagajı manuel anahtarla kilitliyorduk, camları elle açıp kapiyorduk, şimdi vites değiştirmeye üşenir olduk... 85k farka değecek bir şey yok (şahsi görüşüm)

130.000 bandını geçtiği için o fark yansıyor

kalipson
11-02-2021, 18:52
Manuel ile edc arasında 85k tl fark var. Atarım vitesimi rahatıma bakarım. İnsanlardaki otomatik sevdası da saçmalık boyutunda. Daha düne kadar 4 kapıyı + bagajı manuel anahtarla kilitliyorduk, camları elle açıp kapiyorduk, şimdi vites değiştirmeye üşenir olduk... 85k farka değecek bir şey yok (şahsi görüşüm)

Zamanın birinde Borusan İstinye'ye bu konu ile alakalı neden sürekli otomatik getiriyosunuz diye sormuştum...
İnsanlar bu kadar para veriyorum, vitesi de ben mi atacam diyolarmış ve dolayısıyla satışı daha zor oluyormuş. Şaka ama gerçek.

DOHC
11-02-2021, 19:13
Manuel ile edc arasında 85k tl fark var. Atarım vitesimi rahatıma bakarım. İnsanlardaki otomatik sevdası da saçmalık boyutunda. Daha düne kadar 4 kapıyı + bagajı manuel anahtarla kilitliyorduk, camları elle açıp kapiyorduk, şimdi vites değiştirmeye üşenir olduk... 85k farka değecek bir şey yok (şahsi görüşüm)

Valla düne kadar dediğin 30 yıl, bende 90 model broadway vardı öğrenci iken. Ön camlar elektrikli, merkezi kilitli falandı :)
90'lı yıllarda genelde D-E sınıfı arabalar otomatik vitesti, orası doğru.

Dodoo
11-02-2021, 20:25
Biz çok zengin bir milletiz. Teşekkürler.

220T
11-02-2021, 20:44
Liste fiyatları önemini kaybetti sayılır.Reelde işler biraz farklı.Bu yazıdaki 287 denilen araca, 214 teklif aldığını yazıyor insanlar.

220T
11-02-2021, 20:47
Ayrıca bu 1.3'ün kaderi de 1.7 dti gibi olacak sanki.Birileri büyük turbo+yazılımla iyi bir sonuç çıkarırsa bu araçlar da çok satılmaya başlar.

Schumi
11-02-2021, 22:31
Manuel ile edc arasında 85k tl fark var. Atarım vitesimi rahatıma bakarım. İnsanlardaki otomatik sevdası da saçmalık boyutunda. Daha düne kadar 4 kapıyı + bagajı manuel anahtarla kilitliyorduk, camları elle açıp kapiyorduk, şimdi vites değiştirmeye üşenir olduk... 85k farka değecek bir şey yok (şahsi görüşüm)

Sıkı bir manuel vites taraftarı olarak İstanbul trafiği bize pes ettirdi. Belki Mersin'de olsaydım hala manuel kullanırdım. :)

CloudGrey
11-02-2021, 22:44
Valla düne kadar dediğin 30 yıl, bende 90 model broadway vardı öğrenci iken. Ön camlar elektrikli, merkezi kilitli falandı :)
90'lı yıllarda genelde D-E sınıfı arabalar otomatik vitesti, orası doğru.

benim anamın brodway'ı bile otomatikti :)

o değilde şu yeni juke ne kadara gelicek acaba bilgisi olan varmı

FreeCaptiv3
11-02-2021, 23:43
yaziyi yazanin aylik gelirini merak ettim uygun maliyet algisindan dolayi :)

:) Orada aslında rakiplerine göre uygun maliyeti kastetmiştim :) Yoksa memurum :)

Schumi
12-02-2021, 00:09
Liste fiyatları önemini kaybetti sayılır.Reelde işler biraz farklı.Bu yazıdaki 287 denilen araca, 214 teklif aldığını yazıyor insanlar.

Elden ödeme yada aksesuar faturaları ile araçları %80 vergi dilimine sokmayarak 40-50 bin TL avantaj sağlanıyor çoğu markada. En azından Peugeot bayileri öyle yapıyor.

Mutu
12-02-2021, 11:11
Sıkı bir manuel vites taraftarı olarak İstanbul trafiği bize pes ettirdi. Belki Mersin'de olsaydım hala manuel kullanırdım. :)


Abi o trafiğe giriyorsan dünyanın en otomatik arabasını kullansan da saatlerce kutu içinde olmak sıkıntı malesef. 2 gündür önce Boğaziçi, sonra FSM trafiğinde 1.5 saat geçirdim, keşke otomatik olsaydı demedim hiç. Çünkü aynı alanda aynı zamanı geçirecektim, zaten ikiye uzun süre atamadığımdan vitesle oynama da olmadı. :) 5 saat durmadan uzunda araba süren ben 1.5 saaatte beyaz peynir gibi kalıplaştım koltukta haha Sıkıntı o kadar süre araç içinde kalmak malesef debriyaja basmak değil. (kişisel görüşüm)

Schumi
12-02-2021, 17:31
Abi o trafiğe giriyorsan dünyanın en otomatik arabasını kullansan da saatlerce kutu içinde olmak sıkıntı malesef. 2 gündür önce Boğaziçi, sonra FSM trafiğinde 1.5 saat geçirdim, keşke otomatik olsaydı demedim hiç. Çünkü aynı alanda aynı zamanı geçirecektim, zaten ikiye uzun süre atamadığımdan vitesle oynama da olmadı. :) 5 saat durmadan uzunda araba süren ben 1.5 saaatte beyaz peynir gibi kalıplaştım koltukta haha Sıkıntı o kadar süre araç içinde kalmak malesef debriyaja basmak değil. (kişisel görüşüm)

Mesele sadece köprü trafiğinde dur kalk değil. Karma trafikte de sürekli dur kalkış yap yavaşla 1-2 felan ciddi yorucu. Güzel prüzsüz bir otomatik ciddi konfor sağlıyor. Debriyaj tembelliği değil olay bence.

DOHC
12-02-2021, 17:43
:) Orada aslında rakiplerine göre uygun maliyeti kastetmiştim :) Yoksa memurum :)

Yazı senin miydi? Ben de copy link sanmıştım.
Keke o ekranlardan bahsederken 2-3 ekran resmi de koysaydın.

Purmol35
16-02-2021, 21:04
Manuel ile edc arasında 85k tl fark var. Atarım vitesimi rahatıma bakarım. İnsanlardaki otomatik sevdası da saçmalık boyutunda. Daha düne kadar 4 kapıyı + bagajı manuel anahtarla kilitliyorduk, camları elle açıp kapiyorduk, şimdi vites değiştirmeye üşenir olduk... 85k farka değecek bir şey yok (şahsi görüşüm)

Yeni leon fr da cam tavan opsiyonu 61k söylediklerine göre dsg si 330 - 350 bandına oturuyor. Renault yine az yaslıyor bence :D

cabrioleter
18-02-2021, 08:06
Yeni leon fr da cam tavan opsiyonu 61k söylediklerine göre dsg si 330 - 350 bandına oturuyor. Renault yine az yaslıyor bence :D

kademeli artan ötv saçmalığından oluyor bunlar.. yüzde 50'lik dilimden bir anda yüzde 80'lik dilime çıkıyor araç..