PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW M4 Hakkinda Tavsiye



blow07
15-03-2021, 02:37
Herkese merhaba.

Halihazirda 2018 Fk8 Type-R kullanicisiyim. Mayis ayinda aracimi degistirecegim. 2021 FK8 Type-R ile 2018 BMW M4 ( coupe veya cabrio )(ortalama 40-50bin km) arasinda gidip geliyorum. Aracimi genel olarak pistte veya haftasonlari kullanacagim. Her iki aracin da bana gore arti ve dezavantajlari var. Sifir km olmasindan dolayi FK8 mantikli bir secim gibi geliyor. Ayrica ufak tefek makyaja ragmen 2018 e gore gelistirilmis bir kac ozelligi de ilgimi ceken kisimlar. Ama BMW M4'u de gucunden ve sportifliginden dolayı aklımı çeliyor . ikinci el olusu ve hakkinda bilgi sahibi olmadigim icin korkuyorum.
Sizce sifir fk8 mi yoksa ikinci el BMW M4 mu tercih etmeliyim. BMW M4 de dikkat etmem gereken noktalar nelerdir? Beni çok üzer mi?

Tavsiyeleriniz icin simdiden tesekkur ederim.


https://i.imgyukle.com/2021/03/15/Ns8FYf.jpg
https://i.imgyukle.com/2021/03/15/Ns8tPI.jpg

barti
15-03-2021, 15:17
merhaba typer kullanmadım ama hali hazırda m4ünü 3 ay önce satmış ve e92 m3ten sonra m4 kullanmış biri olarak kıyas bile edilemez diyorum.
2015 model ve 26binde almıştım yaklaşık 2 sene kullanıp 39 binde sattım.
Bana bakım harici herhangi bir masrafı olmadı , şahsen kendime göre kıyas yapacak olursam sesi bir kenara bırakırsak m3 m4ün yanında araba değil bence.v8di son atmosferikti romantizme hiç gerek yok.Aldıktan sonra yeni her zaman yenidir dedim.Ses olarak da equal length olarak bi sistem yaparsanız ses gayet smooth oluyor denendi onaylandı.Detaylarına bimmerpostdan bakabilirsiniz.
Ek olarak coupe her zaman tercih sebebidir.
Şimdiden hayırlı olsun.

PiscocuK
15-03-2021, 15:45
Yanlış anlama sakın bu sözlerimi ama bu kıyar BMW ye hakaret olmuş.Hadi golf-R type-R diyeceğim o bile eh eh.
Tamamen zevk işi ama senin yerinde olsam zaten fk8 kullandım diyip M4 alırdım

said_
15-03-2021, 15:55
Sanırım Amerikada alıcaksın.

BMW bence Civic e göre daha üstün bir araba.

Civic kötü bir araba değil ama, arada hem malzeme kalitesi farkı var hemde alt yapı olarak bambaşka. birisi FF layout diğeri FR.

sürüş dinamikleri daha farklı. Amerika şartlarında arıza vs gibi durumlarda BMW çok üzebiliyor. M4 e has dikkat edilmesi gerekene şeyler neler, muhtemelen yabancı BMW formlarında daha detay bilgi vardır.

eğer elimden iş gelir olası problemleri kendim de hallederim diyorsan BMW tercihim olurdu.

ama uzun soluklu kullanıcam ve başkada araban olmayacaksa, ben olsam Typer alırdım.

blow07
15-03-2021, 15:58
merhaba typer kullanmadım ama hali hazırda m4ünü 3 ay önce satmış ve e92 m3ten sonra m4 kullanmış biri olarak kıyas bile edilemez diyorum.
2015 model ve 26binde almıştım yaklaşık 2 sene kullanıp 39 binde sattım.
Bana bakım harici herhangi bir masrafı olmadı , şahsen kendime göre kıyas yapacak olursam sesi bir kenara bırakırsak m3 m4ün yanında araba değil bence.v8di son atmosferikti romantizme hiç gerek yok.Aldıktan sonra yeni her zaman yenidir dedim.Ses olarak da equal length olarak bi sistem yaparsanız ses gayet smooth oluyor denendi onaylandı.Detaylarına bimmerpostdan bakabilirsiniz.
Ek olarak coupe her zaman tercih sebebidir.
Şimdiden hayırlı olsun.

Internette baktigim kadari ile ortalama 50 bin km civarinda krank problemleri yasandigini ve malzeme ile iscilik olarakta pahali oldugunu duydum. Benim gozumu biraz korkutan konu o acikcasi. ayrica bimmerposta baktim ama m4 hakkinda cok detayli bilgilere ulasamadim genel olarak M3 ve diger araclar hakkinda bilgi daha fazla


Yanlış anlama sakın bu sözlerimi ama bu kıyar BMW ye hakaret olmuş.Hadi golf-R type-R diyeceğim o bile eh eh.
Tamamen zevk işi ama senin yerinde olsam zaten fk8 kullandım diyip M4 alırdım

Abi hakaret demeyelim de benimde aklimdan da gecen M4 , ama typer in sikintisiz olmasi ve m4 unde kapali kutu olmasi biraz aklimi kurcaliyor. Eger bana surprizler yasatmayacak bir araba ise M4 gercekten mantikli

blow07
15-03-2021, 16:01
Sanırım Amerikada alıcaksın.

BMW bence Civic e göre daha üstün bir araba.

Civic kötü bir araba değil ama, arada hem malzeme kalitesi farkı var hemde alt yapı olarak bambaşka. birisi FF layout diğeri FR.

sürüş dinamikleri daha farklı. Amerika şartlarında arıza vs gibi durumlarda BMW çok üzebiliyor. M4 e has dikkat edilmesi gerekene şeyler neler, muhtemelen yabancı BMW formlarında daha detay bilgi vardır.

eğer elimden iş gelir olası problemleri kendim de hallederim diyorsan BMW tercihim olurdu.

ama uzun soluklu kullanıcam ve başkada araban olmayacaksa, ben olsam Typer alırdım.

Evet Amerika'da alacagim. Butce sifir m4 almaya yetmiyor. Civic tanidigim bildigim ve mekanigi oldukca kolay bir araba. Gundelik olarak kullandigim bir aracim var , O yuzden alacagim arabayi genel olarak pistte kullanacagim. Her iki arac arasinda 10.000 dolar oynuyor. Muhtemelen alacagim m4 stock olacaktir butceden dolayi. Bir de aradaki farki type-r a yatirip piste daha hazir bir hale getirebilme imkanim var. Her ne kadar iki arac kiyaslanamasa da pist icin kiyaslamak bence mantikli geliyor.

PiscocuK
15-03-2021, 16:05
Internette baktigim kadari ile ortalama 50 bin km civarinda krank problemleri yasandigini ve malzeme ile iscilik olarakta pahali oldugunu duydum. Benim gozumu biraz korkutan konu o acikcasi. ayrica bimmerposta baktim ama m4 hakkinda cok detayli bilgilere ulasamadim genel olarak M3 ve diger araclar hakkinda bilgi daha fazla



Abi hakaret demeyelim de benimde aklimdan da gecen M4 , ama typer in sikintisiz olmasi ve m4 unde kapali kutu olmasi biraz aklimi kurcaliyor. Eger bana surprizler yasatmayacak bir araba ise M4 gercekten mantikli

Uzun süreli olmayacaksa M4 alınır ama aldım 2-3 sene değiştirmem dersen sıfır sıfırdır.Benim tercihim FK8 kullandığım için M4 olurdu

blow07
15-03-2021, 16:08
Uzun süreli olmayacaksa M4 alınır ama aldım 2-3 sene değiştirmem dersen sıfır sıfırdır.Benim tercihim FK8 kullandığım için M4 olurdu

Abi acikcasi uzun sureli olacak. En az 3-4 sene birlikteligimiz olacak. Suan kullandigim fk8 i de uzun sureli kullanma amacli ikinci el almistim ama muhtemelen benden onceki sahipleri de pistte araci yordular. O yuzden degisim istiyorum ama acikcasi hala da fk8 i seviyorum. Kesinlikle bagimlilik degil ama uzun vadede motor sagligi konusunda uzulmek istemiyorum. M4 un hem parcasi pahali hemde Amerikada isciliklerin cok pahali olmasi M4 u biraz korkutuyor.

Purmol35
15-03-2021, 16:13
Amerika da yaşayan bir kaç arkadaşın söylemesine göre, Tr den bile daha pahalı abd de alman binmek, işletme maliyeti vs. Japon araçlarının daha ucuz maliyetleri olduğu söyleniyor. Heves almak yada işletme maliyeti benim için sorun olmaz diyorsanız m4 tabiki type-r dan üstün. Pist koşturucam vs, diyorsanız eğer bütçe el veriyor ise, patlak bir type-r alınıp pist için yapılır ve pistte gazlanır. 1 tane de M4 alınıp onu da şahsi olarak kullanırsınız.

blow07
15-03-2021, 16:21
Amerika da yaşayan bir kaç arkadaşın söylemesine göre, Tr den bile daha pahalı abd de alman binmek, işletme maliyeti vs. Japon araçlarının daha ucuz maliyetleri olduğu söyleniyor. Heves almak yada işletme maliyeti benim için sorun olmaz diyorsanız m4 tabiki type-r dan üstün. Pist koşturucam vs, diyorsanız eğer bütçe el veriyor ise, patlak bir type-r alınıp pist için yapılır ve pistte gazlanır. 1 tane de M4 alınıp onu da şahsi olarak kullanırsınız.

Evet Alman araclarlari parca olarak pahali ve isletme maliyetleri yuksek. Patlak Type-R alma sansim yok cunku patlak olanlar bile en az 20-25k bandinda, kesinlikle deger kaybeden araclar degil ve aftermarket parcalari ucuz. Iki araca ayni anda binme sansim suan icin yok. ikisinden birisini tercih edecegim.

said_
15-03-2021, 16:25
Evet Amerika'da alacagim. Butce sifir m4 almaya yetmiyor. Civic tanidigim bildigim ve mekanigi oldukca kolay bir araba. Gundelik olarak kullandigim bir aracim var , O yuzden alacagim arabayi genel olarak pistte kullanacagim. Her iki arac arasinda 10.000 dolar oynuyor. Muhtemelen alacagim m4 stock olacaktir butceden dolayi. Bir de aradaki farki type-r a yatirip piste daha hazir bir hale getirebilme imkanim var. Her ne kadar iki arac kiyaslanamasa da pist icin kiyaslamak bence mantikli geliyor.

İlerleyen günlerde bütçeni zorlayacak veya piste çıktığında acaba bugün birşey olurmu diye korkutacaksa, BMW dan zevk alamazsın.

Veya kafayı kırıp bozulursa ben tamir ederim diyebilmen lazım . :)

Purmol35
15-03-2021, 16:25
Evet Alman araclarlari parca olarak pahali ve isletme maliyetleri yuksek. Patlak Type-R alma sansim yok cunku patlak olanlar bile en az 20-25k bandinda, kesinlikle deger kaybeden araclar degil ve aftermarket parcalari ucuz. Iki araca ayni anda binme sansim suan icin yok. ikisinden birisini tercih edecegim.

Ozaman tavsiyem kendi mevcut Fk8 inize biraz para harcayıp 1 sene daha idare etmeniz. En azından para biriktirip seneye 0 m4 alırsınız. Yanlış anlamayın ama 0 araç alıp üstüne masraf yapıp yada yapmayıp farketmez, pist e girmek bana pek mantıklı gelmiyor. Ben acırım yani şahsi olarak konuşuyorum, herkes için aynı şey geçerli değil tabiki de :)

blow07
15-03-2021, 16:41
İlerleyen günlerde bütçeni zorlayacak veya piste çıktığında acaba bugün birşey olurmu diye korkutacaksa, BMW dan zevk alamazsın.

Veya kafayı kırıp bozulursa ben tamir ederim diyebilmen lazım . :)

BMW hic anladigim bir arac degil. Hic tecrubem yok. O yuzden acikcasi bilgi istiyorum :))


Ozaman tavsiyem kendi mevcut Fk8 inize biraz para harcayıp 1 sene daha idare etmeniz. En azından para biriktirip seneye 0 m4 alırsınız. Yanlış anlamayın ama 0 araç alıp üstüne masraf yapıp yada yapmayıp farketmez, pist e girmek bana pek mantıklı gelmiyor. Ben acırım yani şahsi olarak konuşuyorum, herkes için aynı şey geçerli değil tabiki de :)

suan kendi mevcut fk8 ime bakimiydi eksikleriydi derken (Lastik, disk, pad, transmission bakimi vsvs ) para harcar isem, zaten sifir fk8 parasina yaklasacak :)) 2018 aracimla da zaten pistlere cikiyorum keyfi olarak. Tamamen stock sekilde aracim o yuzden masraf yapmadan vermek istiyorum. Suan kafam tamamen %50 M4 - %50 type-R arasinda.

Purmol35
15-03-2021, 16:46
BMW hic anladigim bir arac degil. Hic tecrubem yok. O yuzden acikcasi bilgi istiyorum :))



suan kendi mevcut fk8 ime bakimiydi eksikleriydi derken (Lastik, disk, pad, transmission bakimi vsvs ) para harcar isem, zaten sifir fk8 parasina yaklasacak :)) 2018 aracimla da zaten pistlere cikiyorum keyfi olarak. Tamamen stock sekilde aracim o yuzden masraf yapmadan vermek istiyorum. Suan kafam tamamen %50 M4 - %50 type-R arasinda.

Madem bmw bilginiz yok ve dediğiniz paralar a mal olacak, bildiğiniz araçtan devam edin Fk8 alın geçin. Huyunu suyunu biliyorsunuz, hemde maliyet olarak da bmw den önde.

blow07
15-03-2021, 16:48
Madem bmw bilginiz yok ve dediğiniz paralar a mal olacak, bildiğiniz araçtan devam edin Fk8 alın geçin. Huyunu suyunu biliyorsunuz, hemde maliyet olarak da bmw den önde.

Kesinlikle oyle. surekli ayni seyleri konustugumu farkettim . :) Az daha M4 hakkinda bilgi sahip olmak istiyorum sanirim. :)

BYET
15-03-2021, 19:28
Mantıksal açıdan bakıldığı takdirde hem sizin Fk8'den hoşlanmanız hem de işçilik-parça maliyetleri açısından oldukça tatmin edici ancak afedersiniz M4 ise ben buradayım kardeşim diyor :)

SNGR
15-03-2021, 21:00
Ben yerinizde olsam zaten typer kullanıyorum der m4 için tüm şartlarımı zorlardım, gerekirse 1 yıl pisti felan silerim aklımdan para biriktiririm, yetmezse günlük kullandığım aracıda daha basic bir modele düşürürüm.Düşük km bir m4 çekerim garaja.

kalipson
15-03-2021, 21:11
Ben yerinizde olsam zaten typer kullanıyorum der m4 için tüm şartlarımı zorlardım, gerekirse 1 yıl pisti felan silerim aklımdan para biriktiririm, yetmezse günlük kullandığım aracıda daha basic bir modele düşürürüm.Düşük km bir m4 çekerim garaja.

Gördüğüm kadarıyla, henüz neticelenmiş bi durum ortada olmasa da, benzer bi ikileme ben de düşmüştüm (yıl 2008 ya da 2009 olması lazım) ve yönümü C sınıfı bir hothatch'e çevirmiştim zamanında. O zamanın baba M'lerinden (o zamanlar hala miss gibi güncelliğini koruyorlardı ve bolca düzgünü bulunabiliyordu ama tabii kimse ileride kolay ulaşılamayacaklarını öngöremiyordu haliyle) e36 M3 alacaktım ama işte kolaya kaçıp M'den vazgeçmiştim. O gün bugündür hala M alacaz. :/

Zaman ve imkanlar ne gösterir bilinmez ama ben olsam imkan varken affetmez M alırdım. Kolay olanı ilerde tekrar alabilirsiniz zaten. Bilmiyorum, uzaktan gazel okumak bize kolay geliyor klavye başında, ama tabii ki en iyi değerlendirmeyi siz yapacaksınız.

ghibli06
15-03-2021, 21:13
Gördüğüm kadarıyla, henüz neticelenmiş bi durum ortada olmasa da, benzer bi ikileme ben de düşmüştüm (yıl 2008 ya da 2009 olması lazım) ve yönümü C sınıfı bir hothatch'e çevirmiştim zamanında. O zamanın baba M'lerinden (o zamanlar hala miss gibi güncelliğini koruyorlardı ve bolca düzgünü bulunabiliyordu ama tabii kimse ileride kolay ulaşılamayacaklarını öngöremiyordu haliyle) e36 M3 alacaktım ama işte kolaya kaçıp M'den vazgeçmiştim. O gün bugündür hala M alacaz. :/

Zaman ve imkanlar ne gösterir bilinmez ama ben olsam imkan varken affetmez M alırdım. Kolay olanı ilerde tekrar alabilirsiniz zaten. Bilmiyorum, uzaktan gazel okumak bize kolay geliyor klavye başında, ama tabii ki en iyi değerlendirmeyi siz yapacaksınız.

çok iyi hatırlıyorum...

utkunoa
15-03-2021, 22:44
m4 ile fk8 kıyaslaması malesef m4 e aşırı hakaret olmuş. m4 alır isen bakman gereken şeyler şunlar

- 2016 ve üstü alman
- crankhub denen illetin çözümü çok basit, piyasada upgrade crankhublar fazlası ile mevcut
- crankhub upgrade ettikten sonra stock motor 850 NM ye kadar taş gibidir kolay kolay birşey olmaz
- km yüksek alıcaksan şanzıman kavramasını kontrol ettirmen lazım
- şaft upgrade yemişmi, eski şaftlar carbon yenileri carbon değil. seyir halinde şasede vibrasyon hissedersen şafta baktırmanı kesinlikle öneririm
- carbon ceramic alırsan arabanın iyi niyet garantisi olmasına özen göster. diskler masraf açarsa bir hayli masraflı.
- servis bakımlı olmasına özen göster
- yazılımlıların %80i amerikadaki piyasada çer çöp yazılım yapılmış arabalar ve motor ciddi tork yuklenmiş araçlar. bunlardan uzak durmaya calıs
- soğuk motorda cold start sonrası motoru dinle ve çanak sesi varmı onu dinle. bazı araçlarda kronik yağ soguk ike çanak sesi var.

daha da aklıma birşey gelmiyor. senin aklıdna birşey olursa burdan cevaplayabilirim.

blow07
15-03-2021, 23:49
m4 ile fk8 kıyaslaması malesef m4 e aşırı hakaret olmuş. m4 alır isen bakman gereken şeyler şunlar

- 2016 ve üstü alman
- crankhub denen illetin çözümü çok basit, piyasada upgrade crankhublar fazlası ile mevcut
- crankhub upgrade ettikten sonra stock motor 850 NM ye kadar taş gibidir kolay kolay birşey olmaz
- km yüksek alıcaksan şanzıman kavramasını kontrol ettirmen lazım
- şaft upgrade yemişmi, eski şaftlar carbon yenileri carbon değil. seyir halinde şasede vibrasyon hissedersen şafta baktırmanı kesinlikle öneririm
- carbon ceramic alırsan arabanın iyi niyet garantisi olmasına özen göster. diskler masraf açarsa bir hayli masraflı.
- servis bakımlı olmasına özen göster
- yazılımlıların %80i amerikadaki piyasada çer çöp yazılım yapılmış arabalar ve motor ciddi tork yuklenmiş araçlar. bunlardan uzak durmaya calıs
- soğuk motorda cold start sonrası motoru dinle ve çanak sesi varmı onu dinle. bazı araçlarda kronik yağ soguk ike çanak sesi var.

daha da aklıma birşey gelmiyor. senin aklıdna birşey olursa burdan cevaplayabilirim.

m4 alirsam kesinlikle competition dusunuyorum. Base modelleri cok icime sinmiyor. peki bakim maliyetleri ve yedek parca fiyatlari hakkinda bilginiz var mi ? Bakimin cok fazla olacagini sanmiyorum fakat sonucta hassas ve hic bir bilgim olmayan araclar.

utkunoa
16-03-2021, 11:16
parçaları pahalı, bu tarz bir araç kullanılıcaksa hangi parçayı en ucuz nerden bulurum diye cok kafa patlatmanıza gerek yok. çünkü her parçada nerdeyse M logosu görceğiniz için fiyatları siz tahmin edin :)