Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Audi A3 sedan için coilover tavsiyesi..



HasEl
21-03-2021, 17:09
Merhabalar, başlıkta belirttiğim gibi 2017 model makyajlı audi a3 sedan sportline 1.6 tdi bağımsız süspansiyonu olmayan araca sahibim, aracımın üzerinde 225/40-18 ölçüde Pirelli Pzero Pz4 lastikler ile kullandığım 18 jantlarım var. Halihazırda H&R marka 3,5 santimetrelik spor yaylarım var. Yayların kalitesi ile ilgili herhangibir sıkıntım yok fakat yaşadığım şehrin en azından kullandığım güzergah yolu çok iyi olmadığı için konfor açısından beklentim daha yüksekti aracıma coilover almak gibi bir niyetim var.

Sınırlı bilgim ile yapmış oldugum araştırmalar sonucu ''kendimce'' seçeneklerimi şimdilik 3 modele kadar indirmiş durumdayım.
1 - St markasının XA modeli birinci tercihim, yükseklik alçaklık ayarının yanında sertlik yumuşaklık ayarının olması ve TwinTube olmasının şehir içi kullanım için ideal olması bilgisine ulaştım,
2 - Bilstein B14 Pss, bu süspansiyon seti, bu setin sadece yükseklik ve alçaklık ayarı var yalnız st xa'dan artı olarak galvaniz paslanmaz gövdeli olması ve MonoTube olması.

Bu iki setin arasında nüans denecek kadar az fiyat farkı var hatta şöyle diyebilir aynı fiyat, açıkçası %55 st xa - %45 B14 Pss durumundayım,

3 - St X, bu set digerlerine göre bir miktar daha ucuz bu setin sadece yükseklik ve alçaklık ayarı mevcut.

Amacım imkan dahilinde maksimum konfor ve güzel görüntü, karar verdigimde seti yurtdışı sipariş şeklinde alacağım


Bu konuda tavsiyelerinize ihtiyacım var, degerli düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim,

izmirlicem
22-06-2021, 01:15
Paran varsa kw v3 olması lazım ondan takardim. İkisinden biri olacaksa st takarım. Aynı araca sahibiz bendeki desingline paket.

wolkanku
22-06-2021, 08:00
a5 aracımda kw v1 kullandım, 20" jantla birlikte.

arabama binen arkadaşlarım bu basıklığa bu janta rağmen konfor çok iyi , demek ki bu kadar basmayıp 18-19" taksan s class konforunda olacak diyorlardı.
kw v3 almanıza gerek yok. st xa gayet yeterli gelir.

AlwaysFast
22-06-2021, 11:23
A3 sedan aracım vardı. Eibach yaylarla 225-45-17ler ile çok sertti özellikle arkası plastik tümseklerde pickup gibi zıplıyordu. Sonra arkadaşımın ambition yayları ile takas yaptık. O hali bile sertti. Bağımsız süspansiyonluların arkası daha konforlu diye biliyorum. Bu sertlik olayından ve içinin küçüklüğünden sebep değiştirdim aracı. Tabi yol tutuşu da bir o kadar güzeldi yaylarla.

HasEl
01-07-2021, 13:27
Cevaplarınız için teşekkür ederim, St XA aldım fakat aracıma henüz montaj yapılmadı, araştırmaya ilk başladığımda Kw V3 almak niyetindeydim fakat o seviyeye ihtiyacım olmadıgını düşündüm, Bilstein B16 iyi bir alternatif olabilirdi ki yaklaşık 350 - 400 sterlin daha ucuzdu o dönem formlarda okuduğum kadarı ile günlük kullanımdan ziyade pist odaklı olduğu için hiç düşünmedim çünkü hiç piste çıkmayacağım :)
Son tahlilde gerçek manada St XA ve B14 Pss arasında kaldım fakat St Xa olarak son kararımı verdim umarım doğrular olanı yapmış ve doğru seçimi yapmışımdır,

BARR
01-07-2021, 14:53
Cevaplarınız için teşekkür ederim, St XA aldım fakat aracıma henüz montaj yapılmadı, araştırmaya ilk başladığımda Kw V3 almak niyetindeydim fakat o seviyeye ihtiyacım olmadıgını düşündüm, Bilstein B16 iyi bir alternatif olabilirdi ki yaklaşık 350 - 400 sterlin daha ucuzdu o dönem formlarda okuduğum kadarı ile günlük kullanımdan ziyade pist odaklı olduğu için hiç düşünmedim çünkü hiç piste çıkmayacağım :)
Son tahlilde gerçek manada St XA ve B14 Pss arasında kaldım fakat St Xa olarak son kararımı verdim umarım doğrular olanı yapmış ve doğru seçimi yapmışımdır,

Bende de aynı araç var hatta aynı şekilde TDI H&R yaylarım var aynı jant lastik ölçüsündeyim. Aynı şekilde coilover arıyorum ben de, nereden ve ne kadara aldınız acaba? Taktırınca deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

HasEl
02-07-2021, 22:19
Bende de aynı araç var hatta aynı şekilde TDI H&R yaylarım var aynı jant lastik ölçüsündeyim. Aynı şekilde coilover arıyorum ben de, nereden ve ne kadara aldınız acaba? Taktırınca deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Muhtemelen hatırlamıyorsunuz ama ben sizden 225/45/17 lastik tavsiyesi aldım, sizde bendeki H&R (daha satın almamıştınız) yaylara talip olmuştunuz, ikimizde 18'' ölçüye geçmişiz (ultralegerra alacaktınız galiba) whatsapptanda görüşmüştük yanlış hatırlamıyorsam.

BARR
05-07-2021, 09:43
Muhtemelen hatırlamıyorsunuz ama ben sizden 225/45/17 lastik tavsiyesi aldım, sizde bendeki H&R (daha satın almamıştınız) yaylara talip olmuştunuz, ikimizde 18'' ölçüye geçmişiz (ultralegerra alacaktınız galiba) whatsapptanda görüşmüştük yanlış hatırlamıyorsam.

Şimdi hatırladım selamlar tekrar, taktırınca yorumlarınızı bekliyorum mutlaka :)

BARR
31-08-2021, 09:41
HasEl

SRK'da coil takılan A3 sedan sizin mi? Eğer sizin ise yorumlarınızı alabilir miyim? Bir de maliyeti ne oldu acaba.

Schumi
31-08-2021, 17:21
Ben olsam Bilstein B14 seçerdim. B14 pist odaklı diye söyleniyor Türkiye'de ama tam tersi yola en uygun coilover bence.

HasEl
01-09-2021, 08:49
Herkese tekrar merhabalar, evet SrkShopda takılan StXa bana ait, araç görüntü olarak istediğim seviyeye geldi diyebilirim, konfor olarak orijinal seviye ile arasına ne kadar fark var rakamsal olarak ne birşey söyleyemem fakat bir kayıp oldu diyemem araç sert degil daha tok bir hale diyebilirim, fiyatı buradan yazmam ne kadar doğru olur bilmiyorum size özleden ileteyim isterseniz.

HasEl
01-09-2021, 08:55
Merhaba coilover almaktan çok hangisini seçeceğim konusunda tereddütte kaldım diyebilirim ki hala Bilstein B14 alsamıydım demiyor degilim, birkaç yerde piste daha uygun diye okuduğum için cesaret edemedim diyelim, tavsiyeniz için teşekkür ederim,

BARR
01-09-2021, 09:13
Hayırlı olsun tekrar, H&R yaya göre nasıl dinamikler ve konfor?

HasEl
01-09-2021, 14:48
Teşekkür ederim, H&R yayları biliyorsunuz bir müddet kullandım onlarda da sıkıntı yaşamadım yol tutuş ve konfor olarak stoktan bir miktar sertti. Bana göre; H&R modele göre üretim yaptıgı için stok versiyonun düşürülmüş ama daha iyi yol tutan hali idi.
Coilover a gelecek olursak resimleri ne zaman paylaştılar bilmiyorum ama ben coiloverlı arabacımı 1 aya yakındır kullanıyorum, hatta uzun yol yapma imkanım dahi oldu izin için İzmir Gaziantep arası gittim geldim, yol boyunca ben eşim ve 2 çocuğum - bagajlarım ile gittim geldim hatta dönüş yolunda neredeyse gittiğim malzemenin 2 katı bagaj yükü ile geldim, en dip ayarda olmasına rağmen ne sürtme ne çarpma gibi bir sorun yaşamadım, eşim ki bu işlerden hiç anlamaz ''ne yaptıysanız çok güzel olmuş'' bile dedi,
Konfor ve yol tutuşa gelirsek xa versiyonun sertlik ve yumuşaklık ayarı olduğu için biz yumuşak ayar olarak ayarladık, şöyle söyleyim bundan sonra Allah nasip eder araç değişikliği yaparsam ilk yapacagım iş coilover almak olur, sert değil daha tok diyebiliriz, stok hali ile aralarında ''bana göre'' gece ile gündüz kadar fark var diyebilirim, yaylı halinden çok daha kararlı ve tok, konfor kaybı neredeyse yok diyebilirim
İzmirdeyim merak eden tecrübe etmek isteyen olursa bir mesaj kadar uzaktayım, teşekkür ederim..

özgür67
01-09-2021, 15:42
Leon fr aracımda eibach sportline kullanan biri olarak biraz daha basık olsun coile mi geçsem duygusunu bastıramıyorum.Son yorumunuzu okuyunca duygular tavan yaptı:)Fotoyu gördüm basıklık tam istediğim gibi olmuş.Kazasız belasız kullanın:)

BARR
03-09-2021, 11:14
Teşekkür ederim, H&R yayları biliyorsunuz bir müddet kullandım onlarda da sıkıntı yaşamadım yol tutuş ve konfor olarak stoktan bir miktar sertti. Bana göre; H&R modele göre üretim yaptıgı için stok versiyonun düşürülmüş ama daha iyi yol tutan hali idi.
Coilover a gelecek olursak resimleri ne zaman paylaştılar bilmiyorum ama ben coiloverlı arabacımı 1 aya yakındır kullanıyorum, hatta uzun yol yapma imkanım dahi oldu izin için İzmir Gaziantep arası gittim geldim, yol boyunca ben eşim ve 2 çocuğum - bagajlarım ile gittim geldim hatta dönüş yolunda neredeyse gittiğim malzemenin 2 katı bagaj yükü ile geldim, en dip ayarda olmasına rağmen ne sürtme ne çarpma gibi bir sorun yaşamadım, eşim ki bu işlerden hiç anlamaz ''ne yaptıysanız çok güzel olmuş'' bile dedi,
Konfor ve yol tutuşa gelirsek xa versiyonun sertlik ve yumuşaklık ayarı olduğu için biz yumuşak ayar olarak ayarladık, şöyle söyleyim bundan sonra Allah nasip eder araç değişikliği yaparsam ilk yapacagım iş coilover almak olur, sert değil daha tok diyebiliriz, stok hali ile aralarında ''bana göre'' gece ile gündüz kadar fark var diyebilirim, yaylı halinden çok daha kararlı ve tok, konfor kaybı neredeyse yok diyebilirim
İzmirdeyim merak eden tecrübe etmek isteyen olursa bir mesaj kadar uzaktayım, teşekkür ederim..

Aslında yaylar çok güzel ama bu düşüklük ile OEM amortisörler baş edemiyor bence. Yaylanma fazla ve amortisörde pay yok. Özellikle yüksek hızda sıkıntılı viyadük geçişlerinde vs vs. O yüzden coil haricinde zaten ne yay takılırsa takılsın aynı durum olacak. Yay konusunda en iyisi HR farklı yaylı araçlara bindim, MQB de HR en iyi düşme, konfor ve yol tutuş sunuyor. Coil alacağım sanırım ben de sürüş zevkimi baya arttıracak gibi duruyor para işini çözmek lazım :D

cnzdmr
03-09-2021, 15:05
Aslında yaylar çok güzel ama bu düşüklük ile OEM amortisörler baş edemiyor bence. Yaylanma fazla ve amortisörde pay yok. Özellikle yüksek hızda sıkıntılı viyadük geçişlerinde vs vs. O yüzden coil haricinde zaten ne yay takılırsa takılsın aynı durum olacak. Yay konusunda en iyisi HR farklı yaylı araçlara bindim, MQB de HR en iyi düşme, konfor ve yol tutuş sunuyor. Coil alacağım sanırım ben de sürüş zevkimi baya arttıracak gibi duruyor para işini çözmek lazım :D

Çok güzel özetlemişsiniz aslında fazla düşüklük ile orjinal amortisörler başa çıkamıyor. Özellikle ''Bounce'' durumunda.
H&R lar 3.5 cm olanı bile her zaman en güzel düşüklüğü veriyor hem vag hem diğer markalarda ancak araç gerçekten 3 cm düştüğü için stok amortisörler bazı durumlarda saçmalamaya başlıyor. Bunu da performanslı kullanımda ve hafif bozuk yollarda veya kasislerde anlıyorsunuz.

Örneğin Eibach pro kit yani 3.5 luk taksanız bu sefer aracınız max 2cm düştüğü için, stok amortisörler bir miktar daha alan bulup esneme yapabiliyorlar. Buda günün sonunda daha az düşüklük ancak daha stabil bir performans sunuyor.

Her zaman söylerim stok amortisör ile kullanılacaksa Eibach prokit en mantıklı çözümler arasında. H&R görüntü olarak çok daha güzel oluyor ama sanki amortisör de değişmeli diyorsunuz biraz kullanınca. Ama en güzel kombin spor yay+spor amortisör veya coil tabi ki. Bu da tamamen bütçe ile alakalı...

G_TT_I
04-09-2021, 12:56
Cevaplarınız için teşekkür ederim, St XA aldım fakat aracıma henüz montaj yapılmadı, araştırmaya ilk başladığımda Kw V3 almak niyetindeydim fakat o seviyeye ihtiyacım olmadıgını düşündüm, Bilstein B16 iyi bir alternatif olabilirdi ki yaklaşık 350 - 400 sterlin daha ucuzdu o dönem formlarda okuduğum kadarı ile günlük kullanımdan ziyade pist odaklı olduğu için hiç düşünmedim çünkü hiç piste çıkmayacağım :)
Son tahlilde gerçek manada St XA ve B14 Pss arasında kaldım fakat St Xa olarak son kararımı verdim umarım doğrular olanı yapmış ve doğru seçimi yapmışımdır,

Kw v3 ile arada ucurum fark var ama bir okadar b14den iyi, dogru karar olmus.
Dogru set up ile pist odaklida olur sorun yok,
Yol icin high/low speed ayarlari dogru yapilirsa konforla gazlanir.

Bilstein nuh nebiden kaldi ve eski bilstein yok, fiyatlari hic degismedi ama uretim maliyeti dusuruo kar odakli oldular,
Arge anla,adinda hic birsey yok eski serilerin uzerine delik delip rebound yapmaya calistilar, 1/2 ozel urun cikti oda ohlins parasi gibi.

Omur boyu garanti buyuk yalanmis, sayisiz setimde lazim olmadi 1 kere lazim oldu saka gibiler.
Kw'de sikintinti yasansada bir sekilde destek verdiler.

corner balancing, on arka -3'lerde camer set up'lari yoksa v3 gersiz, baslangic seviyesi olarak st iyi.

akko
09-09-2021, 14:39
Teşekkür ederim, H&R yayları biliyorsunuz bir müddet kullandım onlarda da sıkıntı yaşamadım yol tutuş ve konfor olarak stoktan bir miktar sertti. Bana göre; H&R modele göre üretim yaptıgı için stok versiyonun düşürülmüş ama daha iyi yol tutan hali idi.
Coilover a gelecek olursak resimleri ne zaman paylaştılar bilmiyorum ama ben coiloverlı arabacımı 1 aya yakındır kullanıyorum, hatta uzun yol yapma imkanım dahi oldu izin için İzmir Gaziantep arası gittim geldim, yol boyunca ben eşim ve 2 çocuğum - bagajlarım ile gittim geldim hatta dönüş yolunda neredeyse gittiğim malzemenin 2 katı bagaj yükü ile geldim, en dip ayarda olmasına rağmen ne sürtme ne çarpma gibi bir sorun yaşamadım, eşim ki bu işlerden hiç anlamaz ''ne yaptıysanız çok güzel olmuş'' bile dedi,
Konfor ve yol tutuşa gelirsek xa versiyonun sertlik ve yumuşaklık ayarı olduğu için biz yumuşak ayar olarak ayarladık, şöyle söyleyim bundan sonra Allah nasip eder araç değişikliği yaparsam ilk yapacagım iş coilover almak olur, sert değil daha tok diyebiliriz, stok hali ile aralarında ''bana göre'' gece ile gündüz kadar fark var diyebilirim, yaylı halinden çok daha kararlı ve tok, konfor kaybı neredeyse yok diyebilirim
İzmirdeyim merak eden tecrübe etmek isteyen olursa bir mesaj kadar uzaktayım, teşekkür ederim..

Söylediklerinize birebir katılıyorum.
Daha önce polo aracımda da ST XA kullanmıştım.
Leon FR alınca yay alıp geçsem mi diye çok arada kaldım fakat dayanamayıp yine sıfır ST XA aldım. Konfor kaybı değil ama dediğiniz gibi daha tok oldu araç.
Benim ki en yumuşakta değil 4-5 tık sertte şuan, fazlasıyla memnunum.
Sanırım Polo'da başladım bu maceraya bundan sonra da vazgeçemeyeceğim.. :D

BARR
09-09-2021, 15:19
Ya bana 1449 bulun yada coil alacağım heeeytt :hehe: