PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.8 TDCİ yardım



fatalsarac
11-04-2021, 22:20
Selamlar dostlar benim bir sorunum var ve kafamda çözemiyorum biraz beni aşan konular yardımcı olursanız sevinirim
2010 90 lık connect aracım var motor arızalı aldım ve çıkma focusların 1.8 tdci 115hp olan motoruyla değiştirdim.
Enjektörlerim focus a göre motor zaten trigeri zincirli olan motordan ama turbom connectin 90lık turbosu olduğu için motorum 90lık çalışıyor.
bu 1.8 tdci motorlarda 75hp ve 90hp dışındaki beygirlerde (110luk connect 115 focus vs) vnt/vgt tip denilen turbolar var kimisi mekanik wastgateli kimisi elektronik wastgateli
Ben mekanik wastgate li bir focus turbosu buldum manifold vs herşey uyuyor tek sorun mekanik wastgateler vakum valfi yardımıyla belirli değerlerde vacumla açıyor yada kapatıyor diye biliyorum ama benim aracımda şu anda ki turbomda o sistem yok normal turbo basıncıyla wastgate açıyor. Bu alacağım vnt/vgt tip turbonun wastgateini basınçlı açılan tiple değiştirsem sağlıklı çalışırmı yada nasıl bir yol izlemem gerekir.
Hybrid turbo yapmak istemiyorum vnt/vgt turbolar klasik sistemli turbolara göre daha atik davranıyor (110luk connect le 90lık arasındaki kalkış ve uzama farkı gözle görünür).
İşin özü ve kısacası bu turboyu nasıl ve ne türlü çalıştırabilirim yada başka bir tavsiyeniz varmıdır yoksa bu düşünce kafamı çok kurcalıyor çıldıracağım :rolleyes::D:D

oss
19-04-2021, 14:11
basınçlı wg ile olur fakat vntnin stop noktasını ayarlaman gerekir

fatalsarac
29-04-2021, 14:12
Onu düşündüm ama ne kadar istikrarlı olur tahmin edemedim eski turbomum wg si 0.9 - 1 bar da açıyor ben yeni turbo yu 1.2 1.3lerde çalıştıracağım ona aktarsam ayar tutarmı. Yada yurtdışında nissan patrollere ve land rover discovery2 cilerin vakumlu wg ye dawes valve diye çekvalfli bir sistem kurmuş basınç la açtırıp vakum hattını kesiyorlar öyle mi yapsam bilemedim

Tarzanjumbo
29-04-2021, 16:06
Konuyla ilgili bilgim yok ama meraktan soruyorum. Motor beynini de değiştirdiniz mi?

fatalsarac
29-04-2021, 16:27
Konuyla ilgili bilgim yok ama meraktan soruyorum. Motor beynini de değiştirdiniz mi?

Değiştirmedim zaten değiştirmemek için böyle atraksiyonlara giriyorum ya :D
Amaç beyin ve tesisatı ellemeden manuel kontrol edebilmek

Tarzanjumbo
29-04-2021, 17:08
ECU haritası değişmediği için motorun şu anda 90 hp olarak çalışması muhtemel. İlk seri 90 vs 110 luk arasında sadece egr ve egzoz sisteminde farklılık vardı. Her şey aynı temel fark ecudan kaynaklanıyor. Bence turboyu değiştirseniz de haritayı düzenlemediğiniz sürece 90ps olarak kalacak motor. Ben olsam hiç bir şeyi değiştirmeden 110 luk connect haritasını yüklerdim.

fatalsarac
14-05-2021, 18:11
ECU haritası değişmediği için motorun şu anda 90 hp olarak çalışması muhtemel. İlk seri 90 vs 110 luk arasında sadece egr ve egzoz sisteminde farklılık vardı. Her şey aynı temel fark ecudan kaynaklanıyor. Bence turboyu değiştirseniz de haritayı düzenlemediğiniz sürece 90ps olarak kalacak motor. Ben olsam hiç bir şeyi değiştirmeden 110 luk connect haritasını yüklerdim.

araçta stage1 ve egr off yazılımı mevcut gidişindende şikayetim yok aslında ama amaç kalkıştaki serilik o da vgt turbodan kaynaklı olduğu için klasik turbomu vgt li tiple değiştirip alt devirleride canlandırmak istiyorum