Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizelin Soğukta Gaz Yememesi
Selamlar;
Bu sorunu nadir de olsa yaşayanlar var. Benzinli araçlardaki gibi çok görülen bir arıza değil.
Ancak benzinlideki gibi çözümü kolay olmuyor.
Öncelikle 1.9 TDI özelinde sorayım;
Özellikle kış aylarında marşa bastıktan sonra 1-2dk içinde hareket etmek istendiğinde araç kesinlikle gaz yemiyor. Devir hiç yükselmiyor. Bazılarında 5-10dk sonra bile araç kendine ancak geliyor.
Manuel veya otomatik vites fark etmiyor.
Bu sorunu yaşayan, 10-20 bin para harcayıp sonuç alamayanlar var.
Enjektör ve turbodan olabilir deniyor. Ancak enjektör ve turbosu yapılan araçlarda da hiç bir sonuç alınamayanlar var.
Araç arıza kodu vermiyor.
Sorunu ben yaşamadım ancak az da olsa bu sorunu yaşayan arkadaşlar var. Çözüm bulunamıyor.
Fikir beyan edecek var mı? Yada tecrübesi olan, bu sorunu yaşayıp çözen?
berkay_aydin
21-04-2021, 21:02
ilk çalıştırmada beyaz duman görülüyor mu? yazılım olarak orjinal mi ? soğuktan kastınız 10 20 derece mi ?
ilk çalıştırmada beyaz duman görülüyor mu? yazılım olarak orjinal mi ? soğuktan kastınız 10 20 derece mi ?
Duman, ses veya harici hiç bir belirti yok. Geç çalışma yok.
Yazılımı orijinal olanda da var yazılımlı olanda da var sorun.
Soğuktan kasıt genellikle 10 derece altı. 10 derece üstü sıcaklıklarda pek görülmüyor.
Ekstradan şu iki sebepten olabilir mi?
- Fren pedalı basılı iken gaz pedalına sonuna kadar bassanızda araç 1100d/d’yı hiç geçmiyormuş. (Denemedim hiç)
Bu sebeple fren pedal müşürü bozuk olursa araç frene basıldığını algılayıp gaz yemeyebilir denmiş. Gaz pedalı 4-5 defa bırakılıp basılırsa araç gaz yermiş. Bundan olabilir deniyor. Ancak deneme şansımız olmadı.
(Fren pedal müşürü 2 devre. Devrenin biri fren lambalarını yakmak için, diğer beyine frene basıldı bilgisi vermek için.)
- Bir diğeri de turbo VNT’nin takılı kalması olabilir denmiş. Bu çok kafama yatmadı. Öyle olsa normal kullanımda da bir anormallik olması gerekir. Yada VNT’nin belirli bir yerde takılı kalıp hareket alanının daralması olabilir denmiş. Bu durumda sadece araç soğukken gaz yememe sorunu olabilir mi bilemedim.
berkay_aydin
21-04-2021, 21:49
Vakum hattında sıkıntı varsa dediğiniz durum olabilir, egzoz sesi kalınlaşır bu durumda vnt açık kaldığı için, vakum hattı göstergeli el pompası ile kolayca kontrol edilebilir kakaç vs. durumu
tolga_55
22-04-2021, 10:21
Ekstradan şu iki sebepten olabilir mi?
- Fren pedalı basılı iken gaz pedalına sonuna kadar bassanızda araç 1100d/d’yı hiç geçmiyormuş. (Denemedim hiç)
Bu sebeple fren pedal müşürü bozuk olursa araç frene basıldığını algılayıp gaz yemeyebilir denmiş. Gaz pedalı 4-5 defa bırakılıp basılırsa araç gaz yermiş. Bundan olabilir deniyor. Ancak deneme şansımız olmadı.
(Fren pedal müşürü 2 devre. Devrenin biri fren lambalarını yakmak için, diğer beyine frene basıldı bilgisi vermek için.)
- Bir diğeri de turbo VNT’nin takılı kalması olabilir denmiş. Bu çok kafama yatmadı. Öyle olsa normal kullanımda da bir anormallik olması gerekir. Yada VNT’nin belirli bir yerde takılı kalıp hareket alanının daralması olabilir denmiş. Bu durumda sadece araç soğukken gaz yememe sorunu olabilir mi bilemedim.
Cihaza bağlayın. gaz pedalına bastığınızda pedala basıldığını algılıyor mu kontrol edin derim.Aynı şekilde frene switchlerini de kontrol edebilirsiniz. Vakum hattındaki kaçaklar vs vnt tamamen açık yada kapalı olsa dahi araç gaz yer.
Cihaza bağlayın. gaz pedalına bastığınızda pedala basıldığını algılıyor mu kontrol edin derim.Aynı şekilde frene switchlerini de kontrol edebilirsiniz. Vakum hattındaki kaçaklar vs vnt tamamen açık yada kapalı olsa dahi araç gaz yer.
Gaz pedalında sorun yok. Fren müşürü kontrol edilecek. Ancak yabancı forumlarda fren müşürü değişimi ile de sorun çözülmemiş.
Burada olay ECU'da bitiyor. Bu kısıtlamayı yapan ECU. Ancak hangi veriden kaynaklı aracı 1100 devire sınırlıyor bulan yok. :)
Yabancı forumları alt üst ettim. Sorun yaşayanlar var ancak çözüm noktasında elde hiç veri yok.
Ve bir diğer merak ettiğim bu kısıtlama yazılımsal olarak kaldırılabilir mi acaba?
Evet havalar şu ara buralarda 0’ın altında. Sorun bende de görülmeye başlandı. Sorun mu aslında tam olarak onu da bilemiyorum.
Araç rölantide 2-3dk çalışsa bile ilk harekette kesinlikle devir 1000’in üzerine çıkmıyor.
Araç biraz hareket ettikten sonra (100mt bile gitmeden) araç normale dönüyor.
Evet havalar şu ara buralarda 0’ın altında. Sorun bende de görülmeye başlandı. Sorun mu aslında tam olarak onu da bilemiyorum.
Araç rölantide 2-3dk çalışsa bile ilk harekette kesinlikle devir 1000’in üzerine çıkmıyor.
Araç biraz hareket ettikten sonra (100mt bile gitmeden) araç normale dönüyor.
Mazot filtresi üzerinde soğukta katman oluşuyor diye düşünüyorum.
Bana da yazılımsal bir engel var gibi geliyor. Yani belirli şartlar oluşmadığı için ecu devirin artmasını engelliyor.
Ama bu şartları sağlayan sensörlerden birinde sorun var gibi. Ya şanzıman belirli sıcaklığa ulaşmıyor, yada sensör hatalı okuyor. Yada mazot sıcaklık sensörü yanlış okuyor gibi.
Havalar ısınmadan çözmem lazım. Yoksa seneye kalır.
berkay_aydin
28-01-2022, 11:54
Bana da yazılımsal bir engel var gibi geliyor. Yani belirli şartlar oluşmadığı için ecu devirin artmasını engelliyor.
Ama bu şartları sağlayan sensörlerden birinde sorun var gibi. Ya şanzıman belirli sıcaklığa ulaşmıyor, yada sensör hatalı okuyor. Yada mazot sıcaklık sensörü yanlış okuyor gibi.
Havalar ısınmadan çözmem lazım. Yoksa seneye kalır.
Yazılımda enjeksiyon başlangıcı yani Soi sıcaklığa göre ve bununda seçicisi var, bu sıcaklıkların devir eksenleri farklılık gösteriyor ancak hiçbir sıcaklık değerinde 1100 devirde limit gözükmüyor benim baktığım yazılım sıradan Arl motor için...
berkay_aydin
28-01-2022, 11:56
İlk çalıştırmada log alıp motor suyu sıcaklığı ve dış sıcaklık dahil herşey okunup mantıklı birşey çıkartılabilir aslında :)
Yazılımda enjeksiyon başlangıcı yani Soi sıcaklığa göre ve bununda seçicisi var, bu sıcaklıkların devir eksenleri farklılık gösteriyor ancak hiçbir sıcaklık değerinde 1100 devirde limit gözükmüyor benim baktığım yazılım sıradan Arl motor için...
Cevap için çok teşekkür ederim.
Benim motor da AVF bir fark yoktur. O zaman sorun başka bir şey.
Bu arada boşta devir çeviriyor, D veya R’de yapıyor bu olayı.
VCDS ile bir kayıt alayım ben o zaman.
Aklıma gelmişken mazot sıcaklığından yapar mı? Mazot aşırı soğukken enjeksiyonu sınırlayabilir mi acaba?
berkay_aydin
28-01-2022, 13:13
Cevap için çok teşekkür ederim.
Benim motor da AVF bir fark yoktur. O zaman sorun başka bir şey.
Bu arada boşta devir çeviriyor, D veya R’de yapıyor bu olayı.
VCDS ile bir kayıt alayım ben o zaman.
Aklıma gelmişken mazot sıcaklığından yapar mı? Mazot aşırı soğukken enjeksiyonu sınırlayabilir mi acaba?
Cr tdi'da karşılığı var ama pd veya vp de karşılığının olup olmadığı hakkında bilgim yok, birde yazılımın içeriği otomatik ve manuel olarak ayrılıyor yani daha önce yanlış kodlandıysa araç manuel yazılımda çalışıyor olabilir :)
Cr tdi'da karşılığı var ama pd veya vp de karşılığının olup olmadığı hakkında bilgim yok, birde yazılımın içeriği otomatik ve manuel olarak ayrılıyor yani daha önce yanlış kodlandıysa araç manuel yazılımda çalışıyor olabilir :)
VCDS’ten basit kodlamada manuel/otomatik kodlayabiliyorum. Oradan otomatik olarak kodlanmış şekilde.
Ancak ben araştırdığımda manuel şanzımanda da bu sorunu yaşayanlar var. İlginç bir olay.
Hyundai era da vardı bu sorun ve sanırım hala var kayınpeder kullanıyor. İlk soğukta gaz yemiyordu.
berkay_aydin
28-01-2022, 14:41
VCDS’ten basit kodlamada manuel/otomatik kodlayabiliyorum. Oradan otomatik olarak kodlanmış şekilde.
Ancak ben araştırdığımda manuel şanzımanda da bu sorunu yaşayanlar var. İlginç bir olay.
Anladım abi, kızdırma bujisi veya mekanik birşey olsa kesin yanamayan yakıt duman olarak gözükür elektroniksel ne olabilir ki etkilesin
Anladım abi, kızdırma bujisi veya mekanik birşey olsa kesin yanamayan yakıt duman olarak gözükür elektroniksel ne olabilir ki etkilesin
Duman gibi sorunlar yok. Normal zamanda herşey olması gerektiği gibi.
Şanzımandan şüphelenmeli miyim bilemedim. Yani şanzıman yüzünden bu şekilde bir sorun olabilir mi acaba?
yilmazcatalbas
29-01-2022, 15:33
Sizin motorunuz için bir şey diyemem ancak fikir verir belki euro 4-5-6 olarak multijet motorların tümünde aynı durumu yaşadım(araçların hepsini sıfır olarak alınmıştı). Ekstra olarak wgt crdi rioda da aynı durumu yaşadım. Çalışma vs bir sorun olmuyor duman yok sorun yok ancak 1dk boyunca sabit çalışmazsa stop edecek gibi kalkıyordu hepsi.
livaneli
29-01-2022, 18:41
Euro 4 Colt dizel AMT'de hiç yaşamadım bu sorunu. Gerçi buralar yılda yalnız üç beş gün eksiyi görür. O günlerde bile çalıştır yürüsün.
İki yıl önce Karaman'da -20'lerde de kullandım bir hafta, yine sorun yoktu.
Çözemedim halen; eğerki aracın önü müsait olurda hareket ederse hemen düzeliyor ama hareket edemeyeceği bir yerde ise (bir kaç gündür 40-50cm kar var ve araç kara saplanıyor) ısınmadan çıkaramıyorum.
Grimlord
30-01-2022, 10:15
Fluenceda da benzer sıkıntıyı yaşadık, ısıtma bujisinden sonra düzelmişti problem. Kontrol etmiş miydiniz?
Fluenceda da benzer sıkıntıyı yaşadık, ısıtma bujisinden sonra düzelmişti problem. Kontrol etmiş miydiniz?
DCI veya TDCI gibi motorlarda kızdırmadan bu tür problemler oluyormuş ama bizim pd TDI’ler farklı. Bunlarda kızdırma bujisi hiç çalışmasa bile bana mısın demiyor. Daha önce 3 tanesi bozukken bile böyle problemler yoktu. Zaten marşı da çok iyi şu an. -20’leri gördük sabah tek ısıtmada tek marşta çalışıyor çok şükür. Marş uzamıyor bile.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.