PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Octavia 1.5 tsi jant-yay ve ufak modlamalar için tavsiyeniz nedir?



Sti_Ozan
06-05-2021, 19:26
Herkese selamlar,

2019 Octaviamız var 1.5 TSI motor ve ailem ile kullanıyoruz. Ufak tefek değişiklikler yapmak istiyorum bu konuda bilgisi olanların tavsiyeleri benim için altın değerinde.

Kısaca ben hali hazırda aklımda olanları aşağıya yazayım ona göre farklı tavsiyeleriniz olursa onları da dikkate alırım.

1.5 TSI bildiğim kadarıyla yürütmeye çok açık bir motor değil, Bildiğimiz bir çok firma sadece yazılım ile stok değerleri 150 hp 250nm olan aracın 170hp 300nm olacağını söylüyor. Hatta bir çoğunun internet üzerinden hesaplama yaptığımız listelerinde bu motor seçeneği de yok. Sadece 2CR markası 180 hp ve 335nm gibi bir değer sunuyor ancak dsg için 310nm üstü tork değerinin çokta sağlıklı olmadığını düşünüyorum. Güçlendirme açısından K&N kutu içi filtre,DP,spor kat ve yazılım düşünüyorum. Bu değişikliklerle motorda 200-210hp civarı bir güç elde edebilir miyiz?


Araca Jant olarak 18'' Oz Ultraleggera yada Superturismo düşünüyorum. Hem hafif hemde şık durabilir,lastik olarakta Ps4 kullanırsam sanırım yol tutuş konusunda da biraz daha iyileştirebiliriz. Lastik ölçüsü olarakta 225/40/18 benim için uygun olacaktır sanırım.

Yay konusunda kafam fazlasıyla karışık. Aşırı bir basıklık istemiyorum maksimum lastik/çamurluk hizası fazlasıyla yeterli olacaktır. St nin 4cm lik yayı mevcut aynı zamanda Vogland'ın 3.5cm lik yayı mevcut ancak vogland kullananların arkayı biraz daha fazla bastığını söylediklerini okumuştum tam emin olamadım bu yaydan. St nin x model coilini tercih edebilirim ama araç sabit yükseklikte olacak ve sport paket olduğu için amortisörlerim diğerlerine oranla biraz daha sert. Coil kullanmama gerek varmı yada yaya göre şu konuda çok daha iyi olur dediğiniz bir yanı var mı? Aracın üzerinde şuanda 45/17 orjinal lastikleri var ve rahatsız edici bir sertlik yok.

Özetlemek gerekirse;

Şuanda aklımda olan yaptırmayı düşündüklerim

Jant: 18'' Oz Ultraleggera yada Superturismo
Lastik: 225/40/18 Ps4
Yay: 4 cm St yada 3.5 cm Vogland olabilir yada coil olacaksa St x olabilir.
Mod: Dp, spor kat , kutu içi filtre ve yazılım.

Beklentim aileminde günlük kullanırken polislerle sorun yaşamamaları yada masa gibi olduğu için seyahat ederken rahatsız olmamaları. Mutlaka araç sertleşecek ama dediğim gibi beklentim masa gibi de olmaması. Daha önceden 4cm pressli 45/17 lastikli fluence kullanıyorduk stok amortisör ile benim için çok sorun olmasada çukurlarda vs rahatsız ediyordu evdekileri.

Umarım aklımdakileri anlatabilmişimdir,değerli tavsiyelerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler :)

Oznsrl
06-05-2021, 19:51
Jantta lastikte hazırda var alıcağın zaman beni bul :)

erh
07-05-2021, 11:24
188 hp dynom var ayni motordan sadece yazilimla... cokta verimli ve guzel sonuclar veriyor. Hatta eski 1.4 tsilardan cok daha iyi diyebiliriz

Sti_Ozan
07-05-2021, 14:01
Jantta lastikte hazırda var alıcağın zaman beni bul :)
Tamamdır abi aklımdasın :)

188 hp dynom var ayni motordan sadece yazilimla... cokta verimli ve guzel sonuclar veriyor. Hatta eski 1.4 tsilardan cok daha iyi diyebiliriz
Hocam hangi yazılım firmasına yazdırdınız aracı? Her hangi bir problem oldu mu? Birde ne kadar süredir kullanıyorsunuz? Demek ki ben yanlış biliyor muşum. Teşekkürler bilgi için

Tunacan
07-05-2021, 17:38
Tamamdır abi aklımdasın :)

Hocam hangi yazılım firmasına yazdırdınız aracı? Her hangi bir problem oldu mu? Birde ne kadar süredir kullanıyorsunuz? Demek ki ben yanlış biliyor muşum. Teşekkürler bilgi için

Erhan kendi yazar..

Sti_Ozan
07-05-2021, 21:03
Erhan kendi yazar..

Kendisini tanımıyorum,bilgim yoktu. Teşekkürler bilgilendirme için.

ahmetakbayir
08-05-2021, 17:00
Eibach 5 cm daha kolay bulunabilir bence

Sti_Ozan
08-05-2021, 18:24
Eibach 5 cm daha kolay bulunabilir bence

Hocam fikir için teşekkür ederim, st ve vogland çok kolay bulunabiliyor. Bildiğim kadarıyla eibach aralarındaki en sert yaylardan birisi

Oznsrl
08-05-2021, 19:32
Eibach yumuşaklığıyla ünlü bir yay diye biliyorum ben hatta eibach > hr > vogtland

Sti_Ozan
08-05-2021, 20:01
Eibach yumuşaklığıyla ünlü bir yay diye biliyorum ben hatta eibach > hr > vogtland

Abi inanır mısın benim de duyduğum tam tersi sıralama. Tecrübe edinen birisi bi aydınlatsa mükemmel olacak

Seven7
08-05-2021, 20:58
Genelde piyasada en yumuşak yay Eibach, en sert ama en fazla basanı da H&R’dır. Vogtland ikisinin arasında kalıyor.

Sti_Ozan
08-05-2021, 21:08
Genelde piyasada en yumuşak yay Eibach, en sert ama en fazla basanı da H&R’dır. Vogtland ikisinin arasında kalıyor.

Teşekkürler hocam bilgi için,St nin durumu nedir bilginiz var mı?

özgür67
08-05-2021, 21:31
Eibach ve h&r kullanan biri olarak eibach h&r nin yanında pamuk gibi kalıyor.Bu aracımda h&r nin fr için 5cm liği yoktu o yüzden eibach kullanıyorum.

Sti_Ozan
08-05-2021, 21:38
Eibach ve h&r kullanan biri olarak eibach h&r nin yanında pamuk gibi kalıyor.Bu aracımda h&r nin fr için 5cm liği yoktu o yüzden eibach kullanıyorum.

Teşekkürler hocam bilgi için, ben yanlış biliyormuşum demek ki. Eibach ı da listeye ekleyeyim ben

Pasha37
09-05-2021, 03:54
Vogtland 45mm kullanıyorum görüntü güzel ön arka eşit düştü.
Konfor olarak otoyol kullanımları çok keyifli ama ne zaman şehir içi plastik kasisler yada çukurlara girsek %30 fark var diyebilirim.
Cok kısa olduğu için sönümlemede olmuyor. Leon fr zaten sert yapıya sahip şimdilik güzel zaten sadece gazlamaya cıkıyorum keyfi geziyorum yeterli.


Not;
Eibach Polo 6c yay vardı 35mm onunki daha sertti diyebilirim.

Sti_Ozan
09-05-2021, 05:07
Vogtland 45mm kullanıyorum görüntü güzel ön arka eşit düştü.
Konfor olarak otoyol kullanımları çok keyifli ama ne zaman şehir içi plastik kasisler yada çukurlara girsek %30 fark var diyebilirim.
Cok kısa olduğu için sönümlemede olmuyor. Leon fr zaten sert yapıya sahip şimdilik güzel zaten sadece gazlamaya cıkıyorum keyfi geziyorum yeterli.


Not;
Eibach Polo 6c yay vardı 35mm onunki daha sertti diyebilirim.

Bende bunu duymuştum,sanırım araçtan araca değişiyor. Yay sonrası illa ki bir sertleşme olacak ama masa gibi de olmasını istemiyorum. Sanırım st ile vogland arasında bi seçim yapmam gerekecek. Teşekkürler bilgi için :)

ahmetakbayir
10-05-2021, 16:19
Hocam fikir için teşekkür ederim, st ve vogland çok kolay bulunabiliyor. Bildiğim kadarıyla eibach aralarındaki en sert yaylardan birisi

Vogtland arkayı çok basar o yüzden pek tercih etmem diğerleri de eibacha göre sert en yumuşak eibach

Sti_Ozan
10-05-2021, 17:18
Vogtland arkayı çok basar o yüzden pek tercih etmem diğerleri de eibacha göre sert en yumuşak eibach

Vogland ve eibach için bildiğim distribütör var ama eibach için tedarikçi biliyor musunuz hocam?

tiMachine
10-05-2021, 23:12
HR ve Vogtland icin Yavuz abi Dragger yardımcı olacaktır eğer ilgilenirsen

01ayk01
11-05-2021, 09:59
Vogland ve eibach için bildiğim distribütör var ama eibach için tedarikçi biliyor musunuz hocam?

eibach'ın distiribütörü DP Tuning. Birkaç kez yay aldım TAVSİYE ETMİYORUM. Araba ve motora birebir uyumlu yay getirmiyolar. mesela , w213 yay'ı yolladılar bana 2 takım. ( 2 defa ödeme yapıp aldım ) benim araç 2016 e220d , w213 için genel bir yay getirmişler. Oluyormu oluyor , düşüyormu düşüyor. ama gel gelelim orantılı düşmedi , araba sağ tarafa doğru 1 cm yatık oldu iki yayda da. Arabanın orjinali öyledir dediler. Bende orjinal yayları geri taktım ölçtüm öyle bir fark söz konusu değildi. Çok firmadan mal aldım , en memnun kaldığım KA STYLE firması oldu. HR getiriyorlar ve direk modele motora uygun getiriyolar. Soner bey çok ilgili. En azından motora uygun değilse yay açık açık söylüyolar. HR'da öyle bahsedildiği gibi aşırı sert değil. LOW versiyonları araca göre sert olabiliyor. Mesela M sport süspansiyonlu arabaya LOW yay takınca aşırı sert oluyor gibi.

Sti_Ozan
11-05-2021, 22:18
HR ve Vogtland icin Yavuz abi Dragger yardımcı olacaktır eğer ilgilenirsen

Yavuz abinin forumdaki postunu da gördüm,numarayı aradım ama açmadı sanırım ofis telefonu. Teşekkürler bilgilendirme için :)


eibach'ın distiribütörü DP Tuning. Birkaç kez yay aldım TAVSİYE ETMİYORUM. Araba ve motora birebir uyumlu yay getirmiyolar. mesela , w213 yay'ı yolladılar bana 2 takım. ( 2 defa ödeme yapıp aldım ) benim araç 2016 e220d , w213 için genel bir yay getirmişler. Oluyormu oluyor , düşüyormu düşüyor. ama gel gelelim orantılı düşmedi , araba sağ tarafa doğru 1 cm yatık oldu iki yayda da. Arabanın orjinali öyledir dediler. Bende orjinal yayları geri taktım ölçtüm öyle bir fark söz konusu değildi. Çok firmadan mal aldım , en memnun kaldığım KA STYLE firması oldu. HR getiriyorlar ve direk modele motora uygun getiriyolar. Soner bey çok ilgili. En azından motora uygun değilse yay açık açık söylüyolar. HR'da öyle bahsedildiği gibi aşırı sert değil. LOW versiyonları araca göre sert olabiliyor. Mesela M sport süspansiyonlu arabaya LOW yay takınca aşırı sert oluyor gibi.

Dediğiniz durum cidden sıkıntı octaviada bende 1.5 tsi için yay bulamıyorum. Genel anlamda hepsi vag grubu olduğu için sanırım golf yada leon un 1.5 tsi için üretilen yayı benim araca da olacaktır. Benim araçta da spor süspansiyon var normale göre biraz daha sert ama çok bi düşüklük istemediğim için 3.5-4cm de sanırım geneli aynı histe olacaktır. Teşekkürler bilgiler için :)