PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : E36 m43 afm-turbo sorunsalı



turboman
06-05-2021, 19:49
Selam
M43 motorlu 98 model e36 mız var bunu turbo yapacağız aracı alalı 1 yıl oldu alt yapı malzemeleri turbo manifold intercooler gibi parçaları yavaş yavaş topladım ancak bu motorlarda akışmetre afm diye geçen parçayı beyin takmadan nasıl iptal ederiz. Şimdi diyceksiniz beyin takmadan turbo olmaz. Evet olmaz ama ben lpg de kullanacağım için arabanın ecusuna ihtiyaç olmayacak. Önceleri turbo araçlarım oldu bunuda turbolama amacım aşırı bi güç beklentim yok 0.5 barda gündelik kullanmak. Motor 260000 km de sağlıklı şuan yağ yakma üfleme yok. Ancak şu başbelası afm den nasıl kurtuluruz amacım bu. Olmazsa en son çare beyin takmak ama beyinle uğraşmak istemiyorum sonuçta lpg de kullanacağız bilen yapan eden fikri olanlardan yardım. Şu başımızdaki covid belasından tüm millet olarak en kısa zamanda kurtulmak dileğiyle...

ghibli06
06-05-2021, 22:31
Selam
M43 motorlu 98 model e36 mız var bunu turbo yapacağız aracı alalı 1 yıl oldu alt yapı malzemeleri turbo manifold intercooler gibi parçaları yavaş yavaş topladım ancak bu motorlarda akışmetre afm diye geçen parçayı beyin takmadan nasıl iptal ederiz. Şimdi diyceksiniz beyin takmadan turbo olmaz. Evet olmaz ama ben lpg de kullanacağım için arabanın ecusuna ihtiyaç olmayacak. Önceleri turbo araçlarım oldu bunuda turbolama amacım aşırı bi güç beklentim yok 0.5 barda gündelik kullanmak. Motor 260000 km de sağlıklı şuan yağ yakma üfleme yok. Ancak şu başbelası afm den nasıl kurtuluruz amacım bu. Olmazsa en son çare beyin takmak ama beyinle uğraşmak istemiyorum sonuçta lpg de kullanacağız bilen yapan eden fikri olanlardan yardım. Şu başımızdaki covid belasından tüm millet olarak en kısa zamanda kurtulmak dileğiyle...

MAP a dönmek harici çare yok, tabii ki ECU ile birlikte olacak hem madem turbo yapacaksın üzerindeki 80 li yılların ECU sü ile çok sağlıklı olmayacaktır, mantıklı bir stand alone zamanı gelmiş...

Zorbey
06-05-2021, 23:54
Abi tofaşları standalone beyin yapmadan sıralı sistem lpg ile çalıştırabiliyorlar. O tarz bi işlem yapabilirsin. Ama sadece lpg'de kullanman gerekir diye düşünüyorum

turboman
07-05-2021, 00:33
MAP a dönmek harici çare yok, tabii ki ECU ile birlikte olacak hem madem turbo yapacaksın üzerindeki 80 li yılların ECU sü ile çok sağlıklı olmayacaktır, mantıklı bir stand alone zamanı gelmiş...
İyide ecuyla yazılımdır zart zurt işleri ve yazılımcıların arkasında gezmemek adına düşündüm m20 motorlara dönüşüm yapmışlar nette araştırdım kendi ecusuyla

turboman
07-05-2021, 00:35
Abi tofaşları standalone beyin yapmadan sıralı sistem lpg ile çalıştırabiliyorlar. O tarz bi işlem yapabilirsin. Ama sadece lpg'de kullanman gerekir diye düşünüyorum


O sistem karbüratörlü araçlarda oluyor ecusuda bobinin devir saati çıkışından gelişigüzel çalıştırıyor. Benim araba zaten sıralı lpg mevcut

ghibli06
07-05-2021, 00:52
İyide ecuyla yazılımdır zart zurt işleri ve yazılımcıların arkasında gezmemek adına düşündüm m20 motorlara dönüşüm yapmışlar nette araştırdım kendi ecusuyla

zaten çok yavaş bir ecu yü daha da eskisiyle değiştireyim diyorsun?

turboman
07-05-2021, 01:04
zaten çok yavaş bir ecu yü daha da eskisiyle değiştireyim diyorsun?
:) yanlış anladın abi m20 motorlardaki afmyi söküp yeni nesil mesela m50 deki akışmetreyi uyduruyorlar ben arabanın ecusunu değiştirmiyecem afm to maf yapmaktan bahsettim bi ümit ;)

Chn53
07-05-2021, 07:12
:) yanlış anladın abi m20 motorlardaki afmyi söküp yeni nesil mesela m50 deki akışmetreyi uyduruyorlar ben arabanın ecusunu değiştirmiyecem afm to maf yapmaktan bahsettim bi ümit ;)

Afm ile maf aynı şey.

Air flow meter , mass air flow

ghibli06
07-05-2021, 10:33
:) yanlış anladın abi m20 motorlardaki afmyi söküp yeni nesil mesela m50 deki akışmetreyi uyduruyorlar ben arabanın ecusunu değiştirmiyecem afm to maf yapmaktan bahsettim bi ümit ;)

AFM ile MAF aynı, yukarıda dediğim gibi ancak map a geçersen sorunun çözülür...

turboman
07-05-2021, 11:10
Afm ile maf aynı şey.

Air flow meter , mass air flow
Aynı değil afm klapeli eski sistem, maf yeni tip olan ben maf a geçmek istiyorum. Map için ecu değişmesi lazım.

ghibli06
07-05-2021, 11:14
Aynı değil afm klapeli eski sistem, maf yeni tip olan ben maf a geçmek istiyorum. Map için ecu değişmesi lazım.

aynı derken okuma sistemi aynı anlamında yazdık, okuma değerleri tutuyor mu bilmiyoruz ki? birebir aynı okuduğunu sanmıyorum...

turboman
07-05-2021, 11:37
aynı derken okuma sistemi aynı anlamında yazdık, okuma değerleri tutuyor mu bilmiyoruz ki? birebir aynı okuduğunu sanmıyorum...
Öyle bakarsak üçüde aynı görev yapıyor ama Afm mekanik okuyor, maf ve map dijital olarak okuyor. Diğer araçlarda afm den maf a geçiş yapılıyor. Benim sorum m43 için varmı? Yurt dışında kitleri var m20 motorlara göre

ghibli06
07-05-2021, 12:23
Öyle bakarsak üçüde aynı görev yapıyor ama Afm mekanik okuyor, maf ve map dijital olarak okuyor. Diğer araçlarda afm den maf a geçiş yapılıyor. Benim sorum m43 için varmı? Yurt dışında kitleri var m20 motorlara göre

tamamen yanlış biliyorsun, MAP sensörü basınç okur diğer ikisi hava geçişindeki genleşmeden giren havayı 'tahmin' eder... bu yüzden verimsizdir...

turboman
07-05-2021, 17:57
tamamen yanlış biliyorsun, MAP sensörü basınç okur diğer ikisi hava geçişindeki genleşmeden giren havayı 'tahmin' eder... bu yüzden verimsizdir...
Yanlış veya doğru bunun önemi yok benim için. Benim ihtiyacım arabamdaki akışmetreden nasıl kurtulurum bunla ilgili bi fikrin tecrüben varmı o önemli

ghibli06
07-05-2021, 18:09
Yanlış veya doğru bunun önemi yok benim için. Benim ihtiyacım arabamdaki akışmetreden nasıl kurtulurum bunla ilgili bi fikrin tecrüben varmı o önemli

ben olması gereken çözümü ilk postta yazdım zaten, senin isteyeceğin tarzı bir cevap değilse onu bilemem...

ghibli06
07-05-2021, 18:12
MAP a dönmek harici çare yok, tabii ki ECU ile birlikte olacak hem madem turbo yapacaksın üzerindeki 80 li yılların ECU sü ile çok sağlıklı olmayacaktır, mantıklı bir stand alone zamanı gelmiş...

bu cevap seni tatmin etmediyse ne yazalım başka?

turboman
07-05-2021, 19:40
bu cevap seni tatmin etmediyse ne yazalım başka?
Yabancı formlarda yapan var şöyle örnek vereyim m43 motorlu e46 larda yeni tip var yani oem ecusu üstünde fabrikasyon yani standalone beyin takmadan yapabilirmiyiz m44b19 3.18ti larda yeni tip var onlardaki gibi uydurabilirmiyiz m50-m52 de yeni tip bunlarinkinden uydurabilirmiyiz demek istiyorum eğer ecu değişmesi gerekse ona yapacağım masrafa m50 koymak daha mantıklı lpg de kullanacağım için. Umarım anlamıssındır abicim :)

ghibli06
07-05-2021, 19:48
Yabancı formlarda yapan var şöyle örnek vereyim m43 motorlu e46 larda yeni tip var yani oem ecusu üstünde fabrikasyon yani standalone beyin takmadan yapabilirmiyiz m44b19 3.18ti larda yeni tip var onlardaki gibi uydurabilirmiyiz m50-m52 de yeni tip bunlarinkinden uydurabilirmiyiz demek istiyorum eğer ecu değişmesi gerekse ona yapacağım masrafa m50 koymak daha mantıklı lpg de kullanacağım için. Umarım anlamıssındır abicim :)

ben senin ne dediğini anlıyorum ama diyorum ki yapacağın çalışma ecu değişşiminden daha kolay değil, MAF 0-5V aralığında ECU ye bilgi gönderirken AFM ler 5-0V aralığında ters çalışır çoğunlukla, bazıları ise 0-9V arası çalışır yani sen bunu beynin istediği verilerle korelasyon yapman gerekir, bunu da yapmak demek yine ECU değişimini ya da ECU ye çok ciddi modif. gerektirir

https://i.resmim.net/QsVCF.jpg (https://klasresim.com/i/QsVCF)

her iki ssitemin birbirinden farkını grafikte görebilirsin, ben bunu eşitlerim diyorsan eyvallah...

turboman
07-05-2021, 21:30
ben senin ne dediğini anlıyorum ama diyorum ki yapacağın çalışma ecu değişşiminden daha kolay değil, MAF 0-5V aralığında ECU ye bilgi gönderirken AFM ler 5-0V aralığında ters çalışır çoğunlukla, bazıları ise 0-9V arası çalışır yani sen bunu beynin istediği verilerle korelasyon yapman gerekir, bunu da yapmak demek yine ECU değişimini ya da ECU ye çok ciddi modif. gerektirir

https://i.resmim.net/QsVCF.jpg (https://klasresim.com/i/QsVCF)

her iki ssitemin birbirinden farkını grafikte görebilirsin, ben bunu eşitlerim diyorsan eyvallah...
Ha şimdi sen beni anladın bende seni :)
O zaman oem ecu ile birlikte değişim yaparsam olur yani. Mesela m43b19 ların ecu ve tesisat farklı ise tesisatla bir değişim yaparsam olur değilmi yine belirteyim turboyu lpg de kullanacağım lpg ecusundan ve wideband ile ayar yapacağım mantıklı değilmi ?

ghibli06
07-05-2021, 21:33
Ha şimdi sen beni anladın bende seni :)
O zaman oem ecu ile birlikte değişim yaparsam olur yani. Mesela m43b19 ların ecu ve tesisat farklı ise tesisatla bir değişim yaparsam olur değilmi yine belirteyim turboyu lpg de kullanacağım lpg ecusundan ve wideband ile ayar yapacağım mantıklı değilmi ?

BMW tesisatlarını iyi inceleyip almak lazım, ecu ile birlikte alacağın komple tesisat çalıştırır ama dediğim gibi astarı yüzünden pahalı gelebilir...

turboman
07-05-2021, 21:53
BMW tesisatlarını iyi inceleyip almak lazım, ecu ile birlikte alacağın komple tesisat çalıştırır ama dediğim gibi astarı yüzünden pahalı gelebilir...
Tesisat kolay işim o zaten şemalarını indirip aradaki farklara göre belkide kendi tesisatına ekleme yapabilirim hondalarda çok yaptım eg-ek k20_k24 swaplarda olduğu gibi veya biraz daha zor olabilir.
Zaten herşey aynı sadece bir tek biri çift egzantrik. İnşallah egzantrik okuyucusu yoktur varsa uğraştırır...

turboman
07-05-2021, 21:56
Baktımda tek egzantrikmiş m43b19 aklım m44 e gitti. :)
Egr valfi var ekstra görünen diğer herşey aynı

Ramoxa
23-06-2021, 00:08
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://splitsec.com/wp-content/uploads/technotes/TN2_AFM_to_MAF_Conversion.pdf&ved=2ahUKEwjhk5XMnazxAhWQuKQKHbhhCZAQFjARegQIIhAC&usg=AOvVaw08d857i_BWzy74yGmb_eh_
Belki yardımcı olabilir.

turboman
23-06-2021, 02:07
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://splitsec.com/wp-content/uploads/technotes/TN2_AFM_to_MAF_Conversion.pdf&ved=2ahUKEwjhk5XMnazxAhWQuKQKHbhhCZAQFjARegQIIhAC&usg=AOvVaw08d857i_BWzy74yGmb_eh_
Belki yardımcı olabilir.

Eyvallah. Buna baktım daha önce ama bu parça bi beyin parası kadar. Günümüz şartında ulaşması zor malesef

Ramoxa
23-06-2021, 15:45
O zaman 2 sey var yapabileceginiz
1. E46 m43b19 motorun komple tesisatini ecusununalip takmak ki bence gereksiz olur
2. Tak calistir ecu icin 3500 tl fiyat aldim ki bedeva orjinal tesisatin sadece afm soketini degistirip standole yapmak

ghibli06
23-06-2021, 16:39
O zaman 2 sey var yapabileceginiz
1. E46 m43b19 motorun komple tesisatini ecusununalip takmak ki bence gereksiz olur
2. Tak calistir ecu icin 3500 tl fiyat aldim ki bedeva orjinal tesisatin sadece afm soketini degistirip standole yapmak

o paralara gelin komple tesisat yaptırayım...