Orijinalini görmek için tıklayınız : Spor fren diski
AlwaysFast
27-05-2021, 22:12
Instagramda sporfrendisk diye bir hesap var. Delikli vs. performans diskleri satıyor. Yorumlar genelde iyi ama bilemiyoruz tabi kimseye güven kalmadı *****. Ben özel mesajla irtibata geçtim. Bana disklerin yavuzsan üretimi olduğunu söyledi. Sitesine bakınca en azından bir fabrika, tornacı Ahmet usta değil. Fiyatları normal diskten biraz daha pahalı ama ithal performans disklerine göre komik fiyat. Ne diyorsunuz denenir mi, tecrübesi olan var mı?
Denedik, alabilirsin kardesim
Herhangi bir performans beklentisi olmadan görüntü için alıyorsanız alın. Ama ben olsam almam gider TRW vs.vs. disk alırım.
geçen sene ben de merak edip detay sormuştum. bana da markalardan diskleri alıp katarlı bir ortağımız var onlarla yurtdışında özel atölyede işletip hazırlatıyoruz gibisinden bir cevap vermişti. sonradan konu fren olunca cesaret edip de almadım.
geçen sene ben de merak edip detay sormuştum. bana da markalardan diskleri alıp katarlı bir ortağımız var onlarla yurtdışında özel atölyede işletip hazırlatıyoruz gibisinden bir cevap vermişti. sonradan konu fren olunca cesaret edip de almadım.
yok artık ((:
plastik 463876357 piston brembo kapak takan tayfa çok seviyor bu diskleri
muratburunce
28-05-2021, 08:27
bende görmüştüm o sayfayı iletişime geçtim hatta kendi aracım için sormuştum üretmediklerini söylediler olsa alıp deneyecektim
Herhangi bir performans beklentisi olmadan görüntü için alıyorsanız alın. Ama ben olsam almam gider TRW vs.vs. disk alırım.
yerli mali konya mali sans verelim dedik, frenci tavsiyesi uzerine remsa balata bluemax delikli cizikli disk taktirdim. Titreme de var ugultu da var.
frenci zimmermann ayni kalite diyordu :)
piste ciksam kirilir, parcalanir mi, oldurur mu acaba? piste canini alip sokeyim en azindan biraz parasini cikarsin :D
200 ustu hizlarda Allahin hakki uc, dorduncu ye fren tutmuyor, hidroligi yenileyecegim ancak disk balatadan supheliyim..
yerli mali konya mali sans verelim dedik, frenci tavsiyesi uzerine remsa balata bluemax delikli cizikli disk taktirdim. Titreme de var ugultu da var.
frenci zimmermann ayni kalite diyordu :)
piste ciksam kirilir, parcalanir mi, oldurur mu acaba? piste canini alip sokeyim en azindan biraz parasini cikarsin :D
200 ustu hizlarda Allahin hakki uc, dorduncu ye fren tutmuyor, hidroligi yenileyecegim ancak disk balatadan supheliyim..
Kırılıp parçalanır mı bilmiyorum açıkçası. Yüksek hızda dümdüz otobanda tutmuyorsa frenler virajlı pistte denemek riskli olmaz mı ?
Kırılıp parçalanır mı bilmiyorum açıkçası. Yüksek hızda dümdüz otobanda tutmuyorsa frenler virajlı pistte denemek riskli olmaz mı ?
tutmamasi hidrolik harici sebepten olabilir mi ? ben pedal dibe inerse hidroliktendir diye dusunuyorum ama cok bilgim yok. rbf 660 hidrolik var ancak 3 seneye yaklasti.
hidrolik degisip denemek lazim tutmazsa soker atarim cope.
orjinal bmw diskleri catlak icindeydi ama bunlardan yine iyiydi.
AlwaysFast
31-05-2021, 12:40
Kendim de imalatçı olduğum için biliyorum; esasında disk gayet kolay bir parça, dökümün sertliği ve mikro yapısı doğru olduktan sonra gerisi basit talaşlı imalat.
Diskim halen iyi vaziyette olduğundan diski tornalatıp balata değiştirmeye karar verdim.
turboman
31-05-2021, 22:40
Fren hortumlarınıda çelikle değiştirp kaliteli bi hidrolikle bile farkı görürsünüz ama pist farklı bi olay...
berkay_aydin
31-05-2021, 22:47
Ben yorumların tersine hiç memnun kalmadım, sadece görüntü amaçlı almıştım herhangi bir performans beklentim yoktu, orjinal servis ürünü disk balataya göre aşırı performans kaybı yaşadım, çevremdede memnun kalmayan en az 6-7 kişi var.
bu tür bir varoluşun piyasada iyi diye adının çıkması,zaten belli bir kitleye hitap ediyordur.
Sloganlarıda,her araca göre delikli disk var denmesi..Kafadan ofsayt zaten.
FreeCaptiv3
01-06-2021, 08:47
Nedense ben de bu tarz insta sayfalarına güvenmiyorum. Öte yandan tekrar konu açmanın gereksiz olacağını düşünerek bir soru yöneltmek istiyorum. Aracım '12 Golf TSI 122. Fren disklerinin ve balatalarının değişim zamanının geldiğini söylemişti servis en son yağ bakımında. Ben de bu parçaları ATE marka disk ve fren ile değiştirmek istiyorum fakat kafamda iki soru işareti var.
ATE Original serisi disk + balata işimi görür mü?
Yoksa ATE çizgili spor fren diski + seramik balata alsam sağ ayağımın altında bu değişimi (maaliyet fayda oranını düşünmenizi istiyorum) hissedebilir miyim?
Bu arada aracımın km'si: 88 bin.
Saygılar
Biz kendi otomobillerimiz için denedik yakın bir arkadaşımızın tezgahında. TRW'leri alıp işledik, görsel olarak şu an gayet güzel görünüyorlar.
Aslında büyük marka büyük marka dediğimiz üreticilerle aynı yöntem kullanılıyor çok da zor bir süreç değil. İşin içinde "büyük firmalar"ın matematiği tabi ki ön planda ama biraz araştırarak en uygununu yapmak da mümkün, çok büyük bir matematik yok. Bu işin mantıklısı iyi marka düz diskleri alıp işletmek, eğer bu yaptığımız keyif verirse diğer markaları da deneyeceğiz.
10-15 gün içinde takmış olacağız sonrasında mutlaka tecrübelerimi yazıcam.
https://i.hizliresim.com/b60bchs.jpg (https://www.hizliresim.com/b60bchs)
AlwaysFast
01-06-2021, 09:33
Biz kendi otomobillerimiz için denedik yakın bir arkadaşımızın tezgahında. TRW'leri alıp işledik, görsel olarak şu an gayet güzel görünüyorlar.
Aslında büyük marka büyük marka dediğimiz üreticilerle aynı yöntem kullanılıyor çok da zor bir süreç değil. İşin içinde "büyük firmalar"ın matematiği tabi ki ön planda ama biraz araştırarak en uygununu yapmak da mümkün, çok büyük bir matematik yok. Bu işin mantıklısı iyi marka düz diskleri alıp işletmek, eğer bu yaptığımız keyif verirse diğer markaları da deneyeceğiz.
10-15 gün içinde takmış olacağız sonrasında mutlaka tecrübelerimi yazıcam.
Benim de kendi tezgahım var, şimdi sizde görünce beni de kaşıntı tuttu:)
Delikleri farklı açılarda delmişsiniz, neye göre yaptınız, ara kanallara göre mi?
Delikler kaç çap? Yine aynı şekilde kanalı kaç çap frezeyle yaptınız? Teşekkürler.
Kaplamanın rengi vs. çok şık olmuş, elinize sağlık.
Delikler aşırı büyük olmuş. Kanal aşırı derin ve küt köşeli ayrıca geniş olmuş. Görsel olarak güzel ama biraz balata düşmanı olmuş disk. :)
AlwaysFast
01-06-2021, 11:20
Diskteki deliklerin ısınmayı geciktirme dışında bir faydası var mı? Tam tersine yüzey alanı azalmış olmuyor mu?
Sürtünme ısınma gören balatanın materyeli gaz açığa çıkartır. Bu gazın tahliyesi amaçlı delik deliniyor. Soğutmaya fayda diskin içindeki hava kanalları ve yapısı ile daha çok ilgili. Ayrıca delik yada çizik disk yüzeyinde biraz azaltma yapıyor bu doğru.
AlwaysFast
01-06-2021, 15:20
Sürtünme ısınma gören balatanın materyeli gaz açığa çıkartır. Bu gazın tahliyesi amaçlı delik deliniyor. Soğutmaya fayda diskin içindeki hava kanalları ve yapısı ile daha çok ilgili. Ayrıca delik yada çizik disk yüzeyinde biraz azaltma yapıyor bu doğru.
Çok teşekkür ederim, hep düşünürdüm ne faydası var diye, kafama oturdu şimdi:)
Çıkmacıda arabamın çıkma diskini arayayım olmazsa, çok bir para tutmazsa delmek için alacağım.
AlwaysFast
01-06-2021, 17:19
Yeni konu açmak istemedim. Disk için irtibata geçtiğim arkadaş kesinlikle orjinal balata almamı dışarıda satılan balataların hepsinin ikinci kalite olduğunu vs söyledi. Serviste balata 800 lira dışarıda 200-250 lira(ferodo trw vs) sizce servis malına bu kadar para verilir mi? Ve hangi balatayı tercih etsem memnun kalırım?
Yeni konu açmak istemedim. Disk için irtibata geçtiğim arkadaş kesinlikle orjinal balata almamı dışarıda satılan balataların hepsinin ikinci kalite olduğunu vs söyledi. Serviste balata 800 lira dışarıda 200-250 lira(ferodo trw vs) sizce servis malına bu kadar para verilir mi? Ve hangi balatayı tercih etsem memnun kalırım?
Kesinlikle servis ürünü ALMA. BMW'lerde bir ötme sorunu oluyormuş çözülemeyen yan sanayi ile. Onun dışında TRW al gitsin.
Yeni konu açmak istemedim. Disk için irtibata geçtiğim arkadaş kesinlikle orjinal balata almamı dışarıda satılan balataların hepsinin ikinci kalite olduğunu vs söyledi. Serviste balata 800 lira dışarıda 200-250 lira(ferodo trw vs) sizce servis malına bu kadar para verilir mi? Ve hangi balatayı tercih etsem memnun kalırım?
Dogru soylemis.. serviste satilan balatayla ayni uretici bile olsa disardaki balata ayni degil. Ben servis disinda balata almiyorum. En iyi tutusu o sagliyo eger cok iyi bi sistem yapilmicaksa
Dogru soylemis.. serviste satilan balatayla ayni uretici bile olsa disardaki balata ayni degil. Ben servis disinda balata almiyorum. En iyi tutusu o sagliyo eger cok iyi bi sistem yapilmicaksa
Bu her otomobil markası için geçerli değil bence.
Bu her otomobil markası için geçerli değil bence.
Yani her arabayi tabi denemedim acikcasi ama simdiye kadar denediklerimin istisnasiz hepsi boyle cikti :) vw audi seat skoda opel bmw mercedes peugeot citroen volvo… bunlarda ayni marka piyasa nali ve yetkili servisten alinma olarak denedim bizzat.. inanki cok ciddi farkli…
Yani her arabayi tabi denemedim acikcasi ama simdiye kadar denediklerimin istisnasiz hepsi boyle cikti :) vw audi seat skoda opel bmw mercedes peugeot citroen volvo… bunlarda ayni marka piyasa nali ve yetkili servisten alinma olarak denedim bizzat.. inanki cok ciddi farkli…
Son 5 yıldır 4 tane sıfır Peugeot aldım. Ve ilk balatalar çok çabuk bitti. Peugeot için konuşursam orjinal balatalar çok kötü son 5 yıldır.
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/232151-fren_diski_delmek_-5.html
Son 5 yıldır 4 tane sıfır Peugeot aldım. Ve ilk balatalar çok çabuk bitti. Peugeot için konuşursam orjinal balatalar çok kötü son 5 yıldır.
Bitsin yaw :) tutsun da yeter ki :) ben bitme olarak bakmiyorum tutus icin bakiyorum bu arada.. evet orj balatalarin omru daha kisa dogrudur..
Son 5 yıldır 4 tane sıfır Peugeot aldım. Ve ilk balatalar çok çabuk bitti. Peugeot için konuşursam orjinal balatalar çok kötü son 5 yıldır.
Biten balata iyi balatadır modum. Biz de tam tersinden muzdaribiz. Yıllar geçiyor balatada en ufak aşınma yok! Sadece aynalaşma var. Bu çok daha kötü. Hem diski bitiriyor hem de tutuş çok zayıflıyor. Frenciler ezberci olduğu için gözle bakıp disklerin daha yeni diyor.
Ferodo DS2500 balata kullandım 4 piston Brembo kaliper ile. Valla bitmedi balata. :D Hemde 200 lerden hayvan gibi fren yapıyordum. Şahsen fren konusunda ben çok hassasım. Fren adamı ipten alır. 10 yıl kullanmazsın 1 kere lazım olur dedikleri cinsden birşeydir fren. Daha öncede tutuyordu frenler ama bu Avrupa Birliği olsun kanserojen maddelerin kullanımının azaltılması (asbest vs.vs.) olsun bunlar fren ve debriyaj gibi sürtünme tabanlı sarf malzemelerin ömürlerini ve performanslarını çok düşürdü.
skaratas2
28-06-2022, 15:32
Ben aldım kullandım...gayet fark etti, frenim iyilesti, memnundum ancak oda 6 ay içinde balans yapti...
Burak K.
01-07-2022, 17:54
Makyajsız E60'da kullanıyorum, ben satın almadım benim aracı aldığım kişi taktırmıştı. Makyajsız E60larda fren yapınca titremesi gibi bir sorunu var, sıfır disk takılsa dahi kısa bir süre sonra aynı hale geliyor. Bu yüzden bıkıp bunları denemişler, herhangi bir titreme yok. Frenleme mesafesi vs. bilemem tabi henüz bir problem yaşamadım.
BMW kullanıyorsanız balata mutlaka orjinal alın, tecrübeyle sabit.
Emynation
23-01-2023, 12:00
Merhaba arkadaşlar,
Bmw 3,20i ed 2013 model aracım var. Fren sistemin iyileştirme yapmak istiyorum zira üstündekiler aşırı kötü geliyor. Muhtemelen daha önceki sahibi de balataları felan yan sanayi taktığını düşünüyorum. Hiç güven vermiyor. Stage 1 yazılım da mevcut aracım da.
Lastiklerim 19” michelin ps4s
Ebc marka satan bir arkadaşsan fiyat aldım.
Kaliper 4 piston - balata - ön disk 355mm fiyatı 48500 TL.
Arka ebc gd serisi disk yellow stuff Balata takım fiyatı 8650 TL.
Bu kadar iyileştirmeye gerek var mı? Başka ne önerirsiniz ?
ghibli06
23-01-2023, 13:41
Merhaba arkadaşlar,
Bmw 3,20i ed 2013 model aracım var. Fren sistemin iyileştirme yapmak istiyorum zira üstündekiler aşırı kötü geliyor. Muhtemelen daha önceki sahibi de balataları felan yan sanayi taktığını düşünüyorum. Hiç güven vermiyor. Stage 1 yazılım da mevcut aracım da.
Lastiklerim 19” michelin ps4s
Ebc marka satan bir arkadaşsan fiyat aldım.
Kaliper 4 piston - balata - ön disk 355mm fiyatı 48500 TL.
Arka ebc gd serisi disk yellow stuff Balata takım fiyatı 8650 TL.
Bu kadar iyileştirmeye gerek var mı? Başka ne önerirsiniz ?
aynı araçtan var bende de, kaliper değişimi son derece gereksiz bence... Borusan'dan oem disk+balata alıp değiştirin kafi bence.... neden OEM disk balata derseniz dışarıdan aldıklarımız hep bir titreme ve ses yapıyor, çoğu Çin malı...
Merhaba arkadaşlar,
Bmw 3,20i ed 2013 model aracım var. Fren sistemin iyileştirme yapmak istiyorum zira üstündekiler aşırı kötü geliyor. Muhtemelen daha önceki sahibi de balataları felan yan sanayi taktığını düşünüyorum. Hiç güven vermiyor. Stage 1 yazılım da mevcut aracım da.
Lastiklerim 19” michelin ps4s
Ebc marka satan bir arkadaşsan fiyat aldım.
Kaliper 4 piston - balata - ön disk 355mm fiyatı 48500 TL.
Arka ebc gd serisi disk yellow stuff Balata takım fiyatı 8650 TL.
Bu kadar iyileştirmeye gerek var mı? Başka ne önerirsiniz ?
Stage 1 için bu kadarına gerek olacağını sanmıyorum
Ben aşağıdaki siteden ate almıştım ama ben alırken çizgili disk stokta yoktu
BMW 3 Serisi 2012-2019 F30 Yedek Parca Fiyatları | otosupermarket.com (https://www.otosupermarket.com/kategori/bmw-3-seri-f30-2012-2019-yedek-parca?marka=ate-fren)
Ate disk ate seramik balata ve ate typ 200 ile gayet iyiydi performans
FaikYILMAZSOY
23-01-2023, 19:30
Eger yurtdışında tanidik varsa getirtebileceginiz gidip gelen gurbetci akraba vs avrupa fiyatları bayagi uygun çıkıyor ben Golf 5 Gti icin ras gele duz marka disk ve balata seti baktim burda 3500 tl spor disk frenden galiba 4000 civari fiyat aldim brembo Xtra veya max disk ve xtra balatalar 281 euro ya geliyor. Baktigimda 5600 tl gibi bir rakamdi malzemeye kiyasla bayagi uygun geldi.
eminkilic61
24-01-2023, 10:15
Merhaba arkadaşlar,
Bmw 3,20i ed 2013 model aracım var. Fren sistemin iyileştirme yapmak istiyorum zira üstündekiler aşırı kötü geliyor. Muhtemelen daha önceki sahibi de balataları felan yan sanayi taktığını düşünüyorum. Hiç güven vermiyor. Stage 1 yazılım da mevcut aracım da.
Lastiklerim 19” michelin ps4s
Ebc marka satan bir arkadaşsan fiyat aldım.
Kaliper 4 piston - balata - ön disk 355mm fiyatı 48500 TL.
Arka ebc gd serisi disk yellow stuff Balata takım fiyatı 8650 TL.
Bu kadar iyileştirmeye gerek var mı? Başka ne önerirsiniz ?
bu rakamlara değer mi bilmem
bulabilirseniz M performans kit takın, satarkende artısı olur
onun dışında, ,iyi disk, iyi balata, iyi hidrolik tatmin eder gibi
ertantamer
24-01-2023, 19:26
Merhaba arkadaşlar,
Bmw 3,20i ed 2013 model aracım var. Fren sistemin iyileştirme yapmak istiyorum zira üstündekiler aşırı kötü geliyor. Muhtemelen daha önceki sahibi de balataları felan yan sanayi taktığını düşünüyorum. Hiç güven vermiyor. Stage 1 yazılım da mevcut aracım da.
Lastiklerim 19” michelin ps4s
Ebc marka satan bir arkadaşsan fiyat aldım.
Kaliper 4 piston - balata - ön disk 355mm fiyatı 48500 TL.
Arka ebc gd serisi disk yellow stuff Balata takım fiyatı 8650 TL.
Bu kadar iyileştirmeye gerek var mı? Başka ne önerirsiniz ?
Bu dertten bende müzdaribim. Çok araştırdım ate seramiği övdüler kimisi ses yapıyo dedi. Bütün kapılar orjinal disk balataya çıktı. Dışarda orjinal diye satılanlardan almayın. Direk servisten alın takın. En iyisi bile orjinal gibi olmadığını söylüyorlar.
Bende ne olacak diyip ingiliz mali bi urun aldim disk-balata borg and becker mi oyle bi adi vardi.
Ilk 5-6k km cok iyiydi ama sonrasinda yuksek hizda fren yapinca titreme sorunu basladi.
Orjinalden sasmamak lazim, alirkende soylemislerdi ama dinlememistim…
.::EmrE::.
25-01-2023, 22:52
Benim Maserati'nin ön arka balataları değiştirdim, arkaları OEM bulduk ancak önleri bulamadığım için Ferodo ve Pagid var dediler, öneri üzerine Ferodo aldım, takan arkadaş araya bir macun vs. gibi birşey de sürdü ötme yapmasını engeller falan diyerekten, taktıktan 2 gün sonra ötmeye başladı.
Tiguan için Bosch aldım balataları, sıfır ötme. Bu zamana kadar tüm araçlarımda Bosch tercih ettim- eğer serviste değiştirmediysem- daha hiç sorun yaşamadım.
Yeni konu açmamak adına buradan yazmak istedim
2012 f30 320i aracım için ön disk ve balata alacağım. N20 motorlu aracımın disk ölçüsü internette araştırdığım kadarıyla 300mm. 328i n20 ler 312mm ön disk ölçüsüne sahip.
USA spec n20 lerde 320i de olsa 328i de olsa ön 312mm disk ile üretilmiş. Ancak Euro spec lerde 300 ve 312 olarak 2 farklı ürün çıkıyor.
Araçta Active Cruise control ve start stop varsa 312mm yoksa 300m ön disk diye notlarda gördüm. Benin araçta Active cruise control yok ama start stop var :)
Acaba yeni diski 312mm olarak alıp al-tak kullanabilir miyim ? Kaliperlerin değişmesi şart mıdır ?
yani mevcut kaliperlerle 12mm lik büyük disk çalışabilir mi ?
Ön disklerin çapıyla beraber kalınlıkları arasında da 2mm lik fark var.
300*22 ve 312*24
turboman
09-11-2024, 12:03
Yeni konu açmamak adına buradan yazmak istedim
2012 f30 320i aracım için ön disk ve balata alacağım. N20 motorlu aracımın disk ölçüsü internette araştırdığım kadarıyla 300mm. 328i n20 ler 312mm ön disk ölçüsüne sahip.
USA spec n20 lerde 320i de olsa 328i de olsa ön 312mm disk ile üretilmiş. Ancak Euro spec lerde 300 ve 312 olarak 2 farklı ürün çıkıyor.
Araçta Active Cruise control ve start stop varsa 312mm yoksa 300m ön disk diye notlarda gördüm. Benin araçta Active cruise control yok ama start stop var :)
Acaba yeni diski 312mm olarak alıp al-tak kullanabilir miyim ? Kaliperlerin değişmesi şart mıdır ?
yani mevcut kaliperlerle 12mm lik büyük disk çalışabilir mi ?
Ön disklerin çapıyla beraber kalınlıkları arasında da 2mm lik fark var.
300*22 ve 312*24
Mantıken düşünecek olursak 2mm kalınlık farkı diskin 1mm ön taraftan 1mm arka taraftan farkı sorun olmaz, çap olarak 12mm ise size kaliperin olduğu tarafta 6mm lik bir büyümeye tekamül eder. Farz edelim sizin kalipere uysa dahi size ekstra frenlemede katkı sağlamaz. Tam tersi fuzuli ağırlık yapar, faydası olması için kaliperinde değişip diskin dışına doğru olan alanda baskı uygulaması lazım. Onun yerine M paketlerdeki disc kaliperine geçmeniz daha iyi olacaktır benim görüşüm.
Mantıken düşünecek olursak 2mm kalınlık farkı diskin 1mm ön taraftan 1mm arka taraftan farkı sorun olmaz, çap olarak 12mm ise size kaliperin olduğu tarafta 6mm lik bir büyümeye tekamül eder. Farz edelim sizin kalipere uysa dahi size ekstra frenlemede katkı sağlamaz. Tam tersi fuzuli ağırlık yapar, faydası olması için kaliperinde değişip diskin dışına doğru olan alanda baskı uygulaması lazım. Onun yerine M paketlerdeki disc kaliperine geçmeniz daha iyi olacaktır benim görüşüm.
Teşekkürler cevap için, valla uğraşamadım çok, yedek parçacıdan 300mm lik Hella-Pagid disk balata aldım geçtim. Bu hafta taktırıcam müsait bi zamanda.
Önceki aracımda Hella- Pagid den çok memnun kalmıştım bmw içinde onu tercih ettim umarım ötme, yalpalama fln olmaz.
turboman
10-11-2024, 14:26
Teşekkürler cevap için, valla uğraşamadım çok, yedek parçacıdan 300mm lik Hella-Pagid disk balata aldım geçtim. Bu hafta taktırıcam müsait bi zamanda.
Önceki aracımda Hella- Pagid den çok memnun kalmıştım bmw içinde onu tercih ettim umarım ötme, yalpalama fln olmaz.
Mantıklısını yapmışsınız. Uğraşmaya değmez anlamında yazmıştım açıklamayı hayırlı sürüşler.
initial-D
11-11-2024, 15:02
Yeni konu açmamak adına buradan yazmak istedim
2012 f30 320i aracım için ön disk ve balata alacağım. N20 motorlu aracımın disk ölçüsü internette araştırdığım kadarıyla 300mm. 328i n20 ler 312mm ön disk ölçüsüne sahip.
USA spec n20 lerde 320i de olsa 328i de olsa ön 312mm disk ile üretilmiş. Ancak Euro spec lerde 300 ve 312 olarak 2 farklı ürün çıkıyor.
Araçta Active Cruise control ve start stop varsa 312mm yoksa 300m ön disk diye notlarda gördüm. Benin araçta Active cruise control yok ama start stop var :)
Acaba yeni diski 312mm olarak alıp al-tak kullanabilir miyim ? Kaliperlerin değişmesi şart mıdır ?
yani mevcut kaliperlerle 12mm lik büyük disk çalışabilir mi ?
Ön disklerin çapıyla beraber kalınlıkları arasında da 2mm lik fark var.
300*22 ve 312*24
N20b20 mi?
2.0 f30 nasıl 300 mm oluyor anlamadım eğer öyleyse. E90 da 1.6 lar 300, 2.0 lar 312, 6 silindirler 330 mm
N20b20 mi?
2.0 f30 nasıl 300 mm oluyor anlamadım eğer öyleyse. E90 da 1.6 lar 300, 2.0 lar 312, 6 silindirler 330 mm
Evet n20b20 motor.
Avrupa'da 320i ler 300mm, 328i ler 312mm olarak çıkmış.
Amerikada tüm n20 motorlu 320i ve 328i ler 312mm ön diske sahip.
BMW nin enteresan işleri. bana kalırsa tüm 3 serileri 312 den başlamalı. 316 ve 318 harici de hepsi 330mm olmalı. Frenler yetersiz çünkü f serileri için.
buraya ekleme yapmış olayım, Hella Pagid lerde tırt çıktı
Eski diskler kadar olmasa da bunda da sert ve yüksek frenlemelerde titreme mevcut.
Sanırım çin üretimi olan tüm disklerde benzer sorunlar var.
Bmw'lerde oem-logolu disk harici disk kullanmayın, ilk başta sorunsuz dahi olsa 1000 km içerisinde ya yamulur ya tutmaz illa sorun yaşarsınız. Balatayı tolere eder ama diskte sadece oem
Bmw'lerde oem-logolu disk harici disk kullanmayın, ilk başta sorunsuz dahi olsa 1000 km içerisinde ya yamulur ya tutmaz illa sorun yaşarsınız. Balatayı tolere eder ama diskte sadece oem
Bunu çok duyuyorum BMW için ve anlam vermiyorum gerçekten. Birden fazla arabaya fren kiti tasarlamış üretmiş birisi olarak Bosch, Valeo, Bendix vs.vs. markaya yada M Sport'larda Brembo'ya ürettirdiği kaliper ile gene başkasına ürettirdiği disk arasında nasıl bir kimya var ki onlarca markada yan sanayi disk ile ötme çarpılma olmuyor da bunlara oluyor anlam veremiyorum. Türkiye'ye gelen yan sanayiler mi 2inci 3üncü kalite nedir.
Bunu çok duyuyorum BMW için ve anlam vermiyorum gerçekten. Birden fazla arabaya fren kiti tasarlamış üretmiş birisi olarak Bosch, Valeo, Bendix vs.vs. markaya yada M Sport'larda Brembo'ya ürettirdiği kaliper ile gene başkasına ürettirdiği disk arasında nasıl bir kimya var ki onlarca markada yan sanayi disk ile ötme çarpılma olmuyor da bunlara oluyor anlam veremiyorum. Türkiye'ye gelen yan sanayiler mi 2inci 3üncü kalite nedir.
Onu ben de çözemiyorum abi, ate-brembo vs. gibi kaliteli denilebilecek markaların dahi diskinden verim alamadım hiç bir zaman :icon_wack
Onu ben de çözemiyorum abi, ate-brembo vs. gibi kaliteli denilebilecek markaların dahi diskinden verim alamadım hiç bir zaman :icon_wack
BMW OEM diskleri Zimmerman üretiyor sanırım. Aftermarket Zimmerman alınan disklerde mi sorun ? :)
Bende çözemedim bu durumu, Hella Pagid de üst sınıf bir marka fren tarafında. VW kullanırken disk balata almıştım, OEM den daha bile iyi olmuştu.
BMW de tam tersi işler
BMW OEM diskleri Zimmerman üretiyor sanırım. Aftermarket Zimmerman alınan disklerde mi sorun ? :)
Bende çözemedim bu durumu, Hella Pagid de üst sınıf bir marka fren tarafında. VW kullanırken disk balata almıştım, OEM den daha bile iyi olmuştu.
BMW de tam tersi işler
Maalesef sorun oluyor. Zimmermann'ı, M Perf diye geçen 375 mm disk olarak kullandım, 1500 km sonra ilk yağmurda yamuldu (sakin kullanıyordum oysa), 2 defa tornaya soktum ama yine yamuldu :icon13:
Maalesef sorun oluyor. Zimmermann'ı, M Perf diye geçen 375 mm disk olarak kullandım, 1500 km sonra ilk yağmurda yamuldu (sakin kullanıyordum oysa), 2 defa tornaya soktum ama yine yamuldu :icon13:
Çok eneteresan gerçekten. Ben aldığım yere geri götüreceğim Pagid leri. Bu şekilde kullanamam, otobanda yüksek hızda fren yapınca inanılmaz sallanıyor araba. Kullandıkça daha da kötü olacak çünkü. Bu bence üretim hatası ama daha 200km olmadı diskleri takalı.
Oem disk alacağım yapacak bir şey yok.
BMW macerasına girersem yarış tipi disk alırım sanırım ben. 2 parça göbeği sökülenlerden. BMW bütün yan sanayi üreticilerine disk kalitesini OEM den düşük yapın yoksa lisans vermem mi diyor ne diyor acaba da böyle oluyor. Millet yurt dışında Porsche'ye bile aftermarket disk takıyor cayır cayır kullanıyor şikayet olmadan.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.