Orijinalini görmek için tıklayınız : Clio satip megan 4 almak
2015 dizel clio icon 105 bin km aracımı satıp 2016 2017 megan 4 touch donanım dizel otomatik ortalama 60-70 bin km araç almayı planlıyorum mantıklı bir hareket olur mu ? ***** korona döneminde düğün dernek işlerinden vaz geçtik sade bir nikah yapıcaz onun parasını arabaya yatırayım diyorum. Olurda bikaç ay sonra evdeki hesap çarşıya uymazsa satmam gerekirse minimum zararla hatta zararsız satılır diye düşünüyorum düşüncelerinin nelerdir aradaki 40-50 bin farka değer mi ?
2015 dizel clio icon 105 bin km aracımı satıp 2016 2017 megan 4 touch donanım dizel otomatik ortalama 60-70 bin km araç almayı planlıyorum mantıklı bir hareket olur mu ? ***** korona döneminde düğün dernek işlerinden vaz geçtik sade bir nikah yapıcaz onun parasını arabaya yatırayım diyorum. Olurda bikaç ay sonra evdeki hesap çarşıya uymazsa satmam gerekirse minimum zararla hatta zararsız satılır diye düşünüyorum düşüncelerinin nelerdir aradaki 40-50 bin farka değer mi ?
bagaj hacmi ciddi artacak
iç hacim çok gibi dursada önde fark edilmeyecek derecede arkada biraz extra mesafe katılacak
konfor anlamında gerek koltuk gerek süspansiyon adeta kopyası ikiside biraz tatlı sert süspansiyonlar,çok minimal bir fark varsa vardır
yalıtım yine aynı şekilde iyisiyle kötüsüyle (yan rüzgar sesi dahil) birebir aynı
yakıt clio 0.5lt daha az yakıyor özellikle sıkıştırarak süren biriyseniz bu 110luklar 90lıklara göre daha acımasız ama basmazsanız benzer yakıtlar
otobanda megane daha stabil, yani düz yolda çizgisini bozmadan ilerlemekte daha başarılı
öbür yandan clio daha kıvrak ve esnek makas vs takılan biriyseniz (ki umarım değilsiniz) clio 4 daha sağa sola sorun yaşamadan atabileceğiniz bir araç
görüntü,tabiki megane daha olgun ve başarılı duruyor.
clio 5 clio 4 satışlarında yapacağı zararı yaptı clio 4 fiyatları en iner ne çıkar
öbür yandan megane 4 neredeyse 6 yıldır var olan bir araç ve segmentinde herkes yeniledi şahsi fikrim çok uzun sürmez megane 5 çıkar,bu sizin aracın değerini düşürürmü düşürmezmi kimse bilemez ve o potansiyelde yok değil
huseyinturk
02-06-2021, 10:20
clio 4 satıp ne alsan memnun kalırsın. 2 sene 50.000 km kullandım koltuğu kendime göre ayarlayamadım clioda..
Daha çocuk yok birşey yok. Küçük araba 2 kişiye yeter.
50k TL altın-dolar al dursun derim.
İleride daha cazip seçenekler çıkacaktır bence değişim için.
clio 4 satıp ne alsan memnun kalırsın. 2 sene 50.000 km kullandım koltuğu kendime göre ayarlayamadım clioda..
bindiğiniz Clio 4 eğer ilk seri yani faz 1 (2012-2016) ve joy paket ise katılıyorum biraz kalas bir araç ve koltuğu dediğiniz gibi çok kısıtlı ayarlara sahip
öbür yandan faz 1 Icon + Faz 2 Joy/Touch modelleri gayet iyi yükseklik,derinlik,bel vs tüm ayarları mevcut Faz 2 icon ise deri ve akla gelecek tüm ayarları barındıyor.
huseyinturk
03-06-2021, 13:24
bindiğiniz Clio 4 eğer ilk seri yani faz 1 (2012-2016) ve joy paket ise katılıyorum biraz kalas bir araç ve koltuğu dediğiniz gibi çok kısıtlı ayarlara sahip
öbür yandan faz 1 Icon + Faz 2 Joy/Touch modelleri gayet iyi yükseklik,derinlik,bel vs tüm ayarları mevcut Faz 2 icon ise deri ve akla gelecek tüm ayarları barındıyor.
2015 ocak ayında sıfır aldım icon, iç tasarımı görsel olarak çook güzell olsada kullanış olarak çöp. Cam düğmelerinin olduğu konsolla direksiyon arasında 10-15 cm yer boşluk kalıyor sol diz oraya hapis oluyor. Bütün ayarlar var ama 52.000de sattım, koltuğu kendime göre hiç ayarlayamadım. Hatta bel ağrılarım başladı clio yüzünden zamanla. Hala arada yokluyor
Bu kadar ince düşünmenize gerek yok zira megane 4 kullanıcılarının 90% sizdeki farkındalığa sahip değil.
Türkiye piyasasında
Renault
Dizel
Bakımlı
kriterlerini sağlayan her araba göz açıp-kapatıncaya kadar satılır.
edit: Yarbay'ın detaylı anlatımını konu sahibi yazmış sanaraktan cevaplamıştım.
Şu kısım hala tam olarak düşüncelerimi yansıtıyor.
"Türkiye piyasasında
Renault
Dizel
Bakımlı
kriterlerini sağlayan her araba göz açıp-kapatıncaya kadar satılır."
FreeCaptiv3
03-06-2021, 15:16
Ben zamanında 2017 Model Touchrome modeline sahiptim. 1.2 olanından. 6 ay kullanamadım canım sıfır km arabayı. Sonra satıp Golf aldım. Uzun yollar artık çok daha rahat. Tavsiye ederim :)
2015 ocak ayında sıfır aldım icon, iç tasarımı görsel olarak çook güzell olsada kullanış olarak çöp. Cam düğmelerinin olduğu konsolla direksiyon arasında 10-15 cm yer boşluk kalıyor sol diz oraya hapis oluyor. Bütün ayarlar var ama 52.000de sattım, koltuğu kendime göre hiç ayarlayamadım. Hatta bel ağrılarım başladı clio yüzünden zamanla. Hala arada yokluyor
Belkide haklısınız ben 80kg 1.72cm olunca pek bu sıkıntıları yaşamadım ama dediğiniz gibi arkadaş 1.90, 120kg ise olabilir.
Ben zamanında 2017 Model Touchrome modeline sahiptim. 1.2 olanından. 6 ay kullanamadım canım sıfır km arabayı. Sonra satıp Golf aldım. Uzun yollar artık çok daha rahat. Tavsiye ederim :)
bende onu demeye çalıştım, ha clio 4 ha megane 4 ikiside aynı halt biri taka bir pok , sert süspansiyonlar, sert koltuklar, orta karar malzeme kalitesi, rüzgar sesi, yerli üretim yani ne beklenebilirse o.
fakat bir golf aşığı olarak şunu size net söyleyeyim Golf'te premium olmayı isteyen isterkende aslında konfor sunmak için yol tutuştan feragat eden bir araç.
çokça insan ile inatlaştım adam ben bilmem kaç kmdir sürüyorum şöyle tank gibi böyle zıpkın gibi vs vs
abi youtube'da bir golf 7 moose test diyin şok oğlu şoku yaşayın akabinde birde clio 4 moose test diyinde kıyaslayın derim biri evet stabil bir araç değil (clio 4) ama benim limitim bu demesini bile bir araç ve gerek olduğunda hiç beklenmeyecek derecede kıvrak ve çevik
öbür yandan golf ben yere sağlam basarım hissi güveni veren ama an gelip acil manevra gerekken sahibini ciddi üzebilen bir araç,
bunun temel sebebi dediğim gibi yumuşak süspansiyon= konforun en ucuz yolu= bodyroll= ani manevralarda 2 şerit kayma vb
2016-2019 seneleri arasında clio 4 1.5 dci joy(faz 1) + fluence 1.5 dci icon kullandım
2019 senesinden beri ikinci el aldığım 2017 megane touch dci edc + 2020 0.9 tce joy(faz 2) kullanıcısı olarak cliodan indikten sonra megane'a binince çok daha rahat ve geniş hissediyorum. Kuşkusuz en bariz fark bagaj kapasitesinde olacaktır. Şehirler arası seyahatleriniz fazla olacak ise yol tutuş vs. daha güvenilir bir araç olacaktır. her iki araç da fazlasıyla yol sesi alıyor clio'da bazen müziği duyamıyorum megane'da ise sürücü tarafından değil ama yolcu tarafından fazlasıyla yol sesi alıyorum Icon donanımlarda yalıtım daha iyidir. Üsttekii yorumların hepsine katılıyorum kaite olarak çok benzer araçlar.
Fiyatlar tabi ki çok yüksek ama teknoloji sever biriyseniz yeri geldiğinde touch(megane) donanım güncel şartlarda yeterli olmayacaktır otomatik far+yağmur ssensörü+ katlanır ayna+ dijital klima+ ekran yok tek kullanışlı yanı anahtarsız giriş ve çalıştırma sanırım icon clio'da bu özellikler hali hazırda var.
Aradaki fiyat farkına bakılırsa bu özellikler için değer mi inanın orasını ben de bilemiyorum.
FreeCaptiv3
04-06-2021, 17:16
bende onu demeye çalıştım, ha clio 4 ha megane 4 ikiside aynı halt biri taka bir pok , sert süspansiyonlar, sert koltuklar, orta karar malzeme kalitesi, rüzgar sesi, yerli üretim yani ne beklenebilirse o.
fakat bir golf aşığı olarak şunu size net söyleyeyim Golf'te premium olmayı isteyen isterkende aslında konfor sunmak için yol tutuştan feragat eden bir araç.
çokça insan ile inatlaştım adam ben bilmem kaç kmdir sürüyorum şöyle tank gibi böyle zıpkın gibi vs vs
abi youtube'da bir golf 7 moose test diyin şok oğlu şoku yaşayın akabinde birde clio 4 moose test diyinde kıyaslayın derim biri evet stabil bir araç değil (clio 4) ama benim limitim bu demesini bile bir araç ve gerek olduğunda hiç beklenmeyecek derecede kıvrak ve çevik
öbür yandan golf ben yere sağlam basarım hissi güveni veren ama an gelip acil manevra gerekken sahibini ciddi üzebilen bir araç,
bunun temel sebebi dediğim gibi yumuşak süspansiyon= konforun en ucuz yolu= bodyroll= ani manevralarda 2 şerit kayma vb
Golf 7 nin yol tutuşu anlamında 6'dan biraz daha zayıf olduğunu duymuştum. Özellikle bağımsız süspansiyonlu bir Golf MK6, torsiyonlu bir Golf 7'ye göre daha iyi yol tutuyor bence. Tabi sadece fikir, golf 7'yi deneme şansım olmadı, bu ekonomik durumlar yüzünden olmayacak gibi de :)
Hali hazırda iki aracı da kullanıyordum. İkisi de çok farklı araçlar bence.
Sıfır kondisyonda 40 bin km 1.6 Joy var 2017 ilgilenirseniz eğer.
bende onu demeye çalıştım, ha clio 4 ha megane 4 ikiside aynı halt biri taka bir pok , sert süspansiyonlar, sert koltuklar, orta karar malzeme kalitesi, rüzgar sesi, yerli üretim yani ne beklenebilirse o.
fakat bir golf aşığı olarak şunu size net söyleyeyim Golf'te premium olmayı isteyen isterkende aslında konfor sunmak için yol tutuştan feragat eden bir araç.
çokça insan ile inatlaştım adam ben bilmem kaç kmdir sürüyorum şöyle tank gibi böyle zıpkın gibi vs vs
abi youtube'da bir golf 7 moose test diyin şok oğlu şoku yaşayın akabinde birde clio 4 moose test diyinde kıyaslayın derim biri evet stabil bir araç değil (clio 4) ama benim limitim bu demesini bile bir araç ve gerek olduğunda hiç beklenmeyecek derecede kıvrak ve çevik
öbür yandan golf ben yere sağlam basarım hissi güveni veren ama an gelip acil manevra gerekken sahibini ciddi üzebilen bir araç,
bunun temel sebebi dediğim gibi yumuşak süspansiyon= konforun en ucuz yolu= bodyroll= ani manevralarda 2 şerit kayma vb
Valla geyik testi gibi bir durumda gerek bu sitedeki üyelerin, gerekse yollardaki tüm sürücülerin %99'unun o manevrayı yapabilecek olduğunu sanmıyorum.
FreeCaptiv3
04-06-2021, 22:00
Valla geyik testi gibi bir durumda gerek bu sitedeki üyelerin, gerekse yollardaki tüm sürücülerin %99'unun o manevrayı yapabilecek olduğunu sanmıyorum.
Bir gece vakti başıma geldi benzer şey. Yolun ortasında tırın lastik kaplamasını son anda gördüm gece vakti. Geyik testi kadar teferruatlı olmasa da manevrayı yapabildim ve aracın yol tutuşundan memnun kaldım diyebilirim. Tabi profesyonel bir sürücü değilim.
Valla geyik testi gibi bir durumda gerek bu sitedeki üyelerin, gerekse yollardaki tüm sürücülerin %99'unun o manevrayı yapabilecek olduğunu sanmıyorum.
İyi ama geyik testinden almanız gereken mesaj bu değilki
Geyik testi arabanın ani sağ ve sol hareketlerine karşı oluşan bodyroll seviyesini ve bu oluşan bodyroll ile nasıl baş ettiğini gösteren bir durum.
Özetle öyle 50 yılda bir karşılaşacağın bir durumu göstermek amacıyla yapılmıyor arabanın süspansiyon sistemin, şasenin ne derecede iyi olduğunu göstermek için birebir bir test
Sanırım 5 kasasının büyüklüğünüde konforunuda tartışmaya gerek yok araç bu iki konudada bu teste dezavantaj ile girmesine rağmen testde olağanüstü sonuç alıyor
Bunu sağlayanda mühendislik, kalite
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.