Orijinalini görmek için tıklayınız : Off Road meselesi
Mutlu Değerli
05-06-2021, 23:06
https://www.youtube.com/watch?v=CO6I843Ipg0
Selim Ustaoğlu ile Off Road #2 | Dere Kaya Farketmez | VLOG - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=CO6I843Ipg0)
Arkadaslarla su videoyu DC'den izleyip muhabbet ederken laf lafi acti bende soyle bi dusundum de, biraz zengin sporu gibi duruyor. Herseyden ote vakit ve cash onemli faktor olmali
Bugun bu tarz islere girisecek olacagimizi varsayarsaniz
1 - Giris seviyesi ne alinabilir ? (Eski model ve yeni modelleri kiyaslarsak)
2 - Alinan aracin minimum giderleri nelerdir ? Bakim maliyetleri vs
3 - Bu araclarin normal kullanim icin arti ve eksileri nelerdir ?
4 - Nelere dikkat etmek gereklidir?
Bu islerde uzman, fikir sahibi, yapmasa bile en azindan bilgilere hakim kisilerin goruslerini bi merak ettim acikcasi
selamlar,
ben olayın uzmanı değilim ama arkadaşlarımdan edindiğim tecrübeyle söylersem evet biraz zengin sporu ama diğer yandan tamamen senin isteklerinle alakalı oluyor durum.
amerikancı arkadaşlarıma bakıyorum her hafta kaputa kadar çamura veya suya girmeye bayılıyorlar, aşağıda foto paylaştım :D sende bu kafada olursan masraflı iş. her seferinde alt yıkama vs yapman lazım yakıtını bir yerini kırmasını falan geçtim o bile para :) bu arkadaşlardan biri oto tamir firması olduğundan zaten kendi ilgileniyor, diğerleri de farklı sektörlerde firmaları var onlarda sorun olunca bu arkadaşa getiriyor :D ki sorun da illaki çıkıyor bu kadar zorlamaya
diğer yandan bende bir heves edip Toyota aldım bu işlerde en sorunsuz araçlardan biri olarak gördüğüm için, asla pişman da değilim. bende çamura suya girmekten zevk alıyorum ama benim asıl amacım dağ tepe gezmek dolaşmak normalde yaya veya arabayla gidemeyeceğim yerlere gitmekti ve bu amaç doğrultusunda da normal bir araba kadar masraflı takdir edersin ki. aldım alalı çıkan sorunlar kilit diferansiyelin yağı değişmesi gerekti, marş motoru bozuldu başka da birşey yok.
1 - Giris seviyesi ne alinabilir ? (Eski model ve yeni modelleri kiyaslarsak). bütçe belirtmediğin için max 200bin gibi düşünüp yazıyorum kare kasa cherokee veya grand cherokee 5.2/4.7, toyota hilux veya land cruiser. land rover tecrübe etmedim yorum yapmıyım. yukarıda anlattığım gibi senin amacın ne önemli olan o?
2 - Alinan aracin minimum giderleri nelerdir ? Bakim maliyetleri vs. - örnekle genelde büyük motor olduğundan normal arabaya 4 litre ağ koyuyosan bunlara 7-8 litre neredeyse ama atla deve olmaz genel bakım.
3 - Bu araclarin normal kullanim icin arti ve eksileri nelerdir? - şehir içinde trafikte falan bazen yoruyor insanı uzunluktan dolayı ama istanbulda kimse bulaşmıyor, görmez falan deyip yaklaşmıyorlar :D
4 - Nelere dikkat etmek gereklidir? - ne alırsan al donanımlı bir araba al alırken ama özellikte arabanın altına anlayan biri baksın takozla yükseltme gibi dandik işler yapılmışları boşver, sonradan yaptırmak gerçekten çok maliyetli. yükseltme falan geçtim sadece lastik takayım desen 2000 TL x 4 adet en basiti
şu iğrençliğe bakar mısın :D
https://i.hizliresim.com/6467alm.JPG (https://www.hizliresim.com/6467alm)
https://i.hizliresim.com/c0usxxj.JPG (https://www.hizliresim.com/c0usxxj)
Yukarıdaki mesaja katılmakla beraber, bence ilk araç olarak enjeksiyonlu lada niva falan olabilir.
Suzuki samurai-jimmy falan biraz daha hassas galiba parçaları.
kelalper
06-06-2021, 13:08
sonuç konu başlığında yazıyor zaten. Offroad bir mesele gerçekten. Selim in kullandığı aracın üzerindeki parçaların toplamı aracın 2 katıdır maliyet olarak.
Başlıca sorunlar. Sürekli bakımlı olacak özellikle turbosu dayanıklı olacak çünkü soğuk hava çekebilme şansı yok ve sürekli devrede olacak. Benzinli olacaksa çok hafif olacak ve hacimli olacak. Düşük devir torku olmadığı için hacim şart. Lada ile zor bu tip maceralar. Her jant göbeğinde ayrıca kilit sistemi olacak vs. Difransiyel kilitleri özel olacak. Amortisörler aynı şekilde. Altta komple koruma olmalı yoksa şaft falan sürekli yamulur. darbeyi yiyince. Radyatör büyütülecek önden hava gelmedği için motoru soğutabilsin. Var oğlu var.
Ben bir çok grupta co pilotluk yapıyorum.Şimdi sana şu araba iyi diyemem bunu senin böyle gruplarla birkaç defa gidip kendin ölçüp biçip kendine en uygun aracı seçmen olacaktır.
CüneytIşıkkent
07-06-2021, 09:10
Resimlerde görüldüğü kadar ciddi girilecekse kesinlikle zengin sporu..Kendi açımdan bahsedecek olur isem Vw Touareg 3.2 kullanıyorum ne kadar zorlarsam zorlayayım herhangi bir yerde kalmadım bu zamana kadar çoğu benim diyen pick up vs..lerin girip çıkamadığı yerlere girdim ama en önemli faktör bu işlerde lastik onu acı tecrübe ettim :) ben şuan bf a/t kullanıyorum hem ş.içi hem arazide gayet kullanışlı üst hızlarda lastik sesi rahatsız etmeyecek ise tabi. onun dışında her çamur sonrası iyi bir alt yıkama kesinlikle şart ekstra durumlarda illa ki alt takım vs.. masraflarıda olabiliyor.
lada niva ile başladım. hafta sonları hobi amaçlı gezerim diye
daha sonra gücü yetmedi. birazda çürükleri vardı sattım.
gittim 91 model 2.5turbo dizel pajero aldım. hemde en hard donanımlı. exterem lastık vınc vs vs....
cikmadıgı tepe aşamadığı engel yoktu ama onuda verdim. neden verdim?
her dağa cıkışta kendımı tutamayıp zor engelleri aşmaya çalışıyordum ve her aşağıya indiğimde 1.000tl min masraf oluyordu. halbuki çıkarken kendi kendime buğün aksiyona girme diyordum ama olmuyordu.
çok konforsuzdu 2 saat yol gidiyorduk zaten yolda enerjimiz bitiyordum.
alacağınız araç biraz konforlu olsun ve yeni model olsun. gerisi önemli değil.
Burak Mehmet
07-06-2021, 09:26
dostum selam,yorum..
10yılı aşkın süredir kendi araçlarımla offroad yapıyorum.. Ankaranın önde gelen gruplarından birisinin kurucularındanım.. Bir aracım hep sabit ( 1991 jeep XJ cherokee h.o.) onlarca offroad aracım oldu.
Önceliklegözün korkmasın yok 1600 cc araç ile offroad olmaz yok kilitsiz offroad aracı olmaz.. hepsi olur.. Fabrikadan çıkan her arazi aracı offroad kabiliyeti olan araçlardır. donanımı gereksinim belirler zamanla gereksinimleri sen hissedersin.
Tavsiyem öncelikle ne yapmak istediğine karar ver.. Çamurdamı debeleceksin tırmanışmı yapacaksın orman yolunda mı kullanacaksın piknikçi misin ?
ona göre seçersin aracını..
maliyetlerde gözünü korkutmasın mal senin malın ruhsatı senin üzerine alıyorsun sonra satıyorsun cebinden çıkan yine cebine giriyor..
benim ufaklıklardan bir kaçını paylaşayım detaylı olarak sormak istenilenlere açığım.
https://i.hizliresim.com/gzgom99.jpg (https://www.hizliresim.com/gzgom99)
2006 nissan navara le... 2.5 dci sadece at lastik var
https://i.hizliresim.com/ji4cjs2.jpg (https://www.hizliresim.com/ji4cjs2)
1994 suzuki vitara jlx sadece mt lastik var
https://i.hizliresim.com/faczfot.jpg (https://www.hizliresim.com/faczfot)
2004 jeep cherokee kj get yükseltme snorkel at lastik vinç var
https://i.hizliresim.com/cycfz5x.jpg (https://www.hizliresim.com/cycfz5x)
bu evlat..
1991 jeep cherokee xj h.o.
ön arka heavy duty akslar (ön dana 30 arka dana 35 )
kısa oranlı ayna mahruti
arka lsd kilit
4,5 inç long arm yükseltme kiti
32,11,5/15 mt lastik
büyük radyatör
https://i.hizliresim.com/4nupqb7.jpg (https://www.hizliresim.com/4nupqb7)
2010 toyota hilux 3,0 elegant
3 inç oldman emu yükseltme kiti
ön arka vinç
315-70/16 mt lastik
https://i.hizliresim.com/8r6kqpa.jpg (https://www.hizliresim.com/8r6kqpa)
1998 jeep grand cherokee 5,9
4,5 lift kit
33,11,5 16 mt lastik
ön arka vinç
https://i.hizliresim.com/973wypu.jpg (https://www.hizliresim.com/973wypu)
2010 toyota hilux 3,0 elegant
get yükseltme
265-75/17 mt lastik
vinç
az çok işin içindeyim benim yorumum şu bir offroad aracı alma offroad aracı olan birisini dost edin
e.sezgin
07-06-2021, 16:02
4 yıldır enjeksiyonlu lada niva kullanıyorum. Muhtemelen bu işlere giriş için fiyat olarak daha ucuzu yoktur.
Hep söylendiği gibi amacın ne olduğu önemli. Mesela benim prensibim araca mümkün olduğunca zarar vermemek. çamurda debelenmeyi severim ama kaputa kadar suya girmem, ciddi engebelere emin olmadan dalmam vs. zevk meselesi, arabanın bir yerini kırma ve yolda kalma riski bana maceradan çok stres gibi geliyor. Hal böyle olunca ıvır zıvır işler dışında yılda 1 kez bakım yaptırıyorum, yürüyende eskiyen ne varsa komple değiştirip gerisini düşünmüyorum.
Bu sene araç üstü çadır da taktırdım, hafif offroad+kamp bana yetiyor. Benim için nivanın tek kötü yanı uzun yolda güçsüz kalması ve gürültülü olması. yenileri baya sessizmiş ama hala güçsüz :)
Bu işin sonu yok, orası kesin ama giriş seviyesi nivadır bence. büyük abilerinin bir takım 18 inç jant + mt lastik parasına bir niva nerdeyse baştan aşağı yenilenir :D
e.sezgin
07-06-2021, 16:17
Karakterler bir acaip cikmis, yeniden kopyaliyorum.
4 yildir enjeksiyonlu lada niva kullaniyorum. Muhtemelen bu islere giris icin fiyat olarak daha ucuzu yoktur.
Hep soylendigi gibi amacin ne oldugu onemli. Mesela benim prensibim araca zarar vermemek, camurda debelenmeyi severim ama kaputa kadar suya girmem, ciddi engebelere emin olmadan dalmam vs. zevk meselesi, arabanin bir yerini kirma ve yolda kalma riski bana maceradan cok stres gibi geliyor. Hal boyle olunca ivir zivir isler disinda yilda 1 kez bakim yaptiriyorum, yuruyende eskiyen ne varsa komple degistirip gerisini dusunmuyorum.
Bu sene araç ustu cadir da taktirdim, hafif offroad+kamp bana yetiyor. Benim icin nivanin tek kotu yani uzun yolda gucsuz kalmasi ve gurultulu olmasi. yenileri baya sessizmis ama hala gucsuz :)
Bu isin sonu yok, orası kesin ama giris seviyesi nivadir bence. Guzel bir takim 18 inc jant + mt lastik parasina bir niva bastan asagı yenilenir :D
selim ustaoğlu gibi bir off road yapmak hem maliyet yani yüksek bi bütçe hemde beceri ister off road'u hakkını vererek yapan biri kendisi benim kanımca
ama giriş seviyesi olacaksa lada niva fiyat performans arabası
nivayla bu işe girecekseniz çürük olayı önemli ladaların çürük olayı var parça maliyeti ucuz
az çok işin içindeyim benim yorumum şu bir offroad aracı alma offroad aracı olan birisini dost edin
Bu şey gibi olmuş, en iyi çocuk kardeşinin çocuğu, en iyi tekne kankanın teknesi :)
üstteki videoda olsun diğer videolarda olsun dikkatimi çeken bir şey var. bir arabaları süren araç sahipleri var, bir de onların yanında yürüyen, onlara direktif veren ve yolu açmaya çalışan tayfa var. çileyi bu yolu açmaya çalışan, dışarda takılan tayfa çekiyormuş gibi geliyor. sefasını da diğer kişiler arabanın içindeki kişiler sürüyormuş gibi. değişik bir düzen.
Burak Mehmet
08-06-2021, 17:08
üstteki videoda olsun diğer videolarda olsun dikkatimi çeken bir şey var. bir arabaları süren araç sahipleri var, bir de onların yanında yürüyen, onlara direktif veren ve yolu açmaya çalışan tayfa var. çileyi bu yolu açmaya çalışan, dışarda takılan tayfa çekiyormuş gibi geliyor. sefasını da diğer kişiler arabanın içindeki kişiler sürüyormuş gibi. değişik bir düzen.
Trial yarışta değilsen o adamlara hiç ihtiyaç yok.. Hatta iş bilmeyen geveze biriyse işi zorlaştırabiliyor... çevrede inanılmaz “ya giderken bi de bizi götür” cü bir tayfa var. Bazısı gerçekten o ortamda olmak uğraşmak istiyor kendisi uğraşıyor hatta bazısı kılını kıpırtdatmıyor mangal zamanını bekliyor. İlk söylediğim gibi insanlar baş tacı..Ayrıca gerçekten direksiyonda olmaktan daha keyifli olabiliyor dışarıda olmak... Her şeyi görebiliyorsun.
4X4 Fiat Pandalar ile hafif offroad yapiyorlar ama ne derece tatmin eder bilmiyorum. hic offroad ile alakam yok ilgimde yok. ama cok kar yagan bir yer veya asfalt olmayan yollarda surecek olsam sanirim PAnda alirdim
aynen öyle ;) yancılık moda adam biniyor senin arabada mis gibi bütün gün aksiyon çıkıp gidiyor abi şahane birgün yaşadık diye sende sanayiye gidiyorsun ne girdi diye samurailer 15 amerikanlar 40 lira olduğu zamanlardı offroad işi şuan tamamen zengin sporu yapmayın abi hep kendi cebinizden gider
Trial yarışta değilsen o adamlara hiç ihtiyaç yok.. Hatta iş bilmeyen geveze biriyse işi zorlaştırabiliyor... çevrede inanılmaz “ya giderken bi de bizi götür” cü bir tayfa var. Bazısı gerçekten o ortamda olmak uğraşmak istiyor kendisi uğraşıyor hatta bazısı kılını kıpırtdatmıyor mangal zamanını bekliyor. İlk söylediğim gibi insanlar baş tacı..Ayrıca gerçekten direksiyonda olmaktan daha keyifli olabiliyor dışarıda olmak... Her şeyi görebiliyorsun.
Dışarıda olmak, mücadele etmek direktif vs çoğu zaman daha keyif verebiliyor bana,şartlar çamur vs çok ağır değilse. Olay doğa ile mücadele zaten..
Burak Mehmet
09-06-2021, 10:12
Dışarıda olmak, mücadele etmek direktif vs çoğu zaman daha keyif verebiliyor bana,şartlar çamur vs çok ağır değilse. Olay doğa ile mücadele zaten..
Bende vinçlemeye bayılırım mesela... makara kur, hesap yap,geometrik düşün, sürmekten daha keyifli geliyor...
mevzu hep offroad olarak geçiyor ama aslında istediğiniz şey ne onu bulmak önemli. 2008 den beri gerek avcılıktan dolayı gerekse pickup merakından sürekli arazideyiz. Bursada kendi halinde bi kaç grubumuzda var hatta. Offroad a başlamadan önce gruplarla ekiplerle bi kaç gezi tur yapmak gerekir yoksa iş eziyete dönebilir. Mesela kendi adıma konuşayım extreme offroad a geçip 37 lastikli wj ile 2 yıl turlar yaptım sonrasında baktımki ben daha ok advanture tarzına meyilliyim bu sefer pickup a geçip glamping - advanture arası gezilere kapmlara başladım. Son 1 yıldırda tek araba olarak 2,8 hilux ı kullanıyorum ama gördüm ki yanına tekrardan extreme bir araç gerekiyor bana onun için LN 65 alıp 35 lastik ön arka kilit yapıp vur kır modeline dönüyorum. Offroad işininde ucuz olduğunu söyliyen kişinin yanından kaçmanı tavsye ederim.Hiç bir şey olmasa derin çamur su geçişi o bu hiç arıza dahi göstermee dönüşünde komple alt üst motor yıkaman gerekiyorki biz anlaşmalı yıkamalarımızda hemen hemen her tur dönüşü bu işe araba başı 200-300 tl bırakıyoruz.
dönüşünde komple alt üst motor yıkaman gerekiyorki biz anlaşmalı yıkamalarımızda hemen hemen her tur dönüşü bu işe araba başı 200-300 tl bırakıyoruz.
Merak etmiştim hep o araçlara kaça yıkanıyor diye öğrenmiş oldum. :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.