Orijinalini görmek için tıklayınız : Clio RS Motorlu Megane da Difransiyel Oranı (birşeyler kırlır mı?)
BesiktasCRX
25-06-2021, 20:16
Satın almayı düşündüğüm bir Renault Megane var Dostlar. Araca Clio RS'in 2.0 motoru takılmış ancak motor sağlıklı olmasına rağmen ben çekişini yeterli bulmadım. Motoru ustasına göstereceğim ama çok büyük ihtimalle bu motordan (turbolanmaz ise) daha fazla güç almamız pek mümkün değil.
Benim amacım aracın 1-2-3 viteslerde çok ciddi çekişi olması. Bunun için diferansiyeldeki ayna mahrutiyi değiştirerek aracı çok daha agresif hale getirsem acaba birşeyleri kırar mıyım? Ulaşmak istediğim son nokta aracın 100 kilometre hıza 3. viteste 5500 - 6000 devirde ancak çıkması. Bunu yapabilirsek tabii çekiş çok ciddi artacak. Aracın tam detayları elimde olmadığı için nasıl bir diferansiyel oranı ile buna denk gelir bilemiyorum.
Tabii ki aracın son sürati oldukça düşecek, yakıt tüketimi artacak ve uzun yol için hiç uygun olmayan bir hale gelecek. Ayrıca araç fazlaca patinaj çekecek. Daha önce başka bir araçta bu işlemi yaptığım için bunların farkındayım.
Sorum:
1- Bu teknik olarak mümkün mü? (uygun dişliyi bulabilir miyiz?)
2- Bu şekilde difereansiyel veya başka bir yerlerde birşeylerin kırılma riskini nasıl görürsünüz?
Teşekkür ederim
Ayna mahruti değişerek tüm vites oranların kısalır. Bu Clio RS lere kısa şanzıman biraz zor oluyordu eskiden. Sadece Cumhur vardı İzmit'te o yapardı. Başka bir aracın priz direk dişlisi işlem ile oluyordu. Direk oturmuyordu. Bir yerini kırmazsın ama 1inci vites komple iptal olur bence patinajdan.
BesiktasCRX
28-06-2021, 22:55
Ayna mahruti değişerek tüm vites oranların kısalır. Bu Clio RS lere kısa şanzıman biraz zor oluyordu eskiden. Sadece Cumhur vardı İzmit'te o yapardı. Başka bir aracın priz direk dişlisi işlem ile oluyordu. Direk oturmuyordu. Bir yerini kırmazsın ama 1inci vites komple iptal olur bence patinajdan.
Aynen dediğiniz gibi bütün vitesler etkilenecek, ancak 1. vites kesinlikle iptal olmaz bence. Yumuşak lastik ile gayet güzel kalkar diye düşünüyorum. Daha önce yaptığım değişimi düşünerek söylüyorum.
Şanzıman Clio RS değil, Aracın orjinal kendi şanzımanı. Araç 2000 Megane Coupe yani şanzıman Megane Coupe'a ait. Sadece Motor Clio RS.
Bu şanzıman için sözkonusu değişim mümkün mü. bilginiz var mı?
Aynen dediğiniz gibi bütün vitesler etkilenecek, ancak 1. vites kesinlikle iptal olmaz bence. Yumuşak lastik ile gayet güzel kalkar diye düşünüyorum. Daha önce yaptığım değişimi düşünerek söylüyorum.
Şanzıman Clio RS değil, Aracın orjinal kendi şanzımanı. Araç 2000 Megane Coupe yani şanzıman Megane Coupe'a ait. Sadece Motor Clio RS.
Bu şanzıman için sözkonusu değişim mümkün mü. bilginiz var mı?
Renault şanzımanlarını bilmiyorum ama Broadway dişlileri ile birşeyler yapıyorlardı diye aklımda kalmış. Uyumlu dişliler için Renault tecrübesi olanlar cevaplar.
mikelazi
29-06-2021, 09:33
Satın almayı düşündüğüm bir Renault Megane var Dostlar. Araca Clio RS'in 2.0 motoru takılmış ancak motor sağlıklı olmasına rağmen ben çekişini yeterli bulmadım. Motoru ustasına göstereceğim ama çok büyük ihtimalle bu motordan (turbolanmaz ise) daha fazla güç almamız pek mümkün değil.
Benim amacım aracın 1-2-3 viteslerde çok ciddi çekişi olması. Bunun için diferansiyeldeki ayna mahrutiyi değiştirerek aracı çok daha agresif hale getirsem acaba birşeyleri kırar mıyım? Ulaşmak istediğim son nokta aracın 100 kilometre hıza 3. viteste 5500 - 6000 devirde ancak çıkması. Bunu yapabilirsek tabii çekiş çok ciddi artacak. Aracın tam detayları elimde olmadığı için nasıl bir diferansiyel oranı ile buna denk gelir bilemiyorum.
Tabii ki aracın son sürati oldukça düşecek, yakıt tüketimi artacak ve uzun yol için hiç uygun olmayan bir hale gelecek. Ayrıca araç fazlaca patinaj çekecek. Daha önce başka bir araçta bu işlemi yaptığım için bunların farkındayım.
Sorum:
1- Bu teknik olarak mümkün mü? (uygun dişliyi bulabilir miyiz?)
2- Bu şekilde difereansiyel veya başka bir yerlerde birşeylerin kırılma riskini nasıl görürsünüz?
Teşekkür ederim
bu işlemi hangi araçta yapmıştınız(3. vites 5500de 100km/h)
BesiktasCRX
29-06-2021, 20:43
bu işlemi hangi araçta yapmıştınız(3. vites 5500de 100km/h)
B20 Motor Swaplı bir Civic. Kasa Türkiye'de satılmayan bir kasaydı. Araç bana geldiğinde bütün işlemler eski sahibi arkadaşım tarafından yapılmıştı. Araç aklınıza gelebilecek en toplama araba şeklindeydi. Motoru bile B20 blok, değişik üst kapak vs binbir yerden monteydi.
İşlemlerin çoğunu kendi yapmıştı. Kendisi aracı satılığa çıkarmak zorunda kalınca ben aldım ve nefis bir arabaydı
Tayfun-E30
30-06-2021, 10:00
amaç nedir? kısalınca 0-100 ü daha iyi olmayacak(düzgün tutanamayacak), arkadan itiş değil araba yanlamak için vs bir manası yok. durmadan vites bitirip virajda kafadan kayan bir araç elde etmekmi?
BesiktasCRX
30-06-2021, 12:15
amaç nedir? kısalınca 0-100 ü daha iyi olmayacak(düzgün tutanamayacak), arkadan itiş değil araba yanlamak için vs bir manası yok. durmadan vites bitirip virajda kafadan kayan bir araç elde etmekmi?
0 - 100 ü çok çok daha iyi olacak Hocam. Aracı şu anki hali ile kullandığım için bundan eminim. Tek gereken yumuşak lastik ve doğru süspansiyon.
Ben de daha önce aynen sizin gibi düşünüyordum ancak 300 beygir hatta 400 beygirlik önden çekiş araçlarla kapıştıkan sonra ve de bu tarz bir adet aracı kullandıktan sonra görüşüm tamamen değişti.
Burada araç turbo olsa ve aniden devreye giren büyük ve kontrolsüz bir turbo olsa haklısınız. Ancak atmosferik ve zaten motoru çok da güçlü olmayan bir araç için gaz pedalı kontrolü (ayakla -elektronik bir sisteden bahsetmiyorum) + doğru süspansiyon setup + yumuşak lastik ile gayet güzel bir araç ortaya çıkacaktır.
BesiktasCRX
30-06-2021, 13:00
Araç rengi siyah mı
Evet Üstadım
mikelazi
30-06-2021, 13:45
5500 de 100 yaparsa,7500de 136 kesici
4. vites 155-165 desek
5. vites 200-210 da hayat biticek.
0-100 koşturmaktansa,roll koşucak bir araba gibi geliyor bana
kesici örnek devir.
araca göre daha düşük veya yüksek olabilir.
5500 de 100 yaparsa,7500de 136 kesici
4. vites 155-165 desek
5. vites 200-210 da hayat biticek.
0-100 koşturmaktansa,roll koşucak bir araba gibi geliyor bana
kesici örnek devir.
araca göre daha düşük veya yüksek olabilir.
Aynı örnek verdiğiniz oranlara sahip bir 150hp civarında crx im vardı eskiden 205 de kesiciye girerdi ama ara hızlanma olsun kalkıs olsun çok keyifli idi.
sahil yolunda hafta sonu spor arabalara şaka yapardım 120-130 a kadar :D :D
içi komple sökük sadece sürücü koltuğu 900kg civarı bir ağırlığı vardı. Ne keyifliydi bee özledim :)
BesiktasCRX
30-06-2021, 15:13
5500 de 100 yaparsa,7500de 136 kesici
4. vites 155-165 desek
5. vites 200-210 da hayat biticek.
0-100 koşturmaktansa,roll koşucak bir araba gibi geliyor bana
kesici örnek devir.
araca göre daha düşük veya yüksek olabilir.
AYnen böyle. Hatta son viteste isterse 170 de bitsin. Zaten oraalara çıkmam bile.
Teknik olarak böyle bir dişli bulmak mümkün mü? Var mı 2000 Model Megane difreansyelini bilen bir arkadaş?
xxozanxx
30-06-2021, 15:51
F5R motorlu olan kasada JC5 şanzıman kullanılıyor. Motor değişmiş olsada olmasada şanzıman aynı olacaktı. 172 clio'lar da bu şanzımanı kullanıyor sadece uzantısı değişiyor. F7R atmosferikken ayna mahrutiyi kısalttım.14/63 yapmıştım bütün vitesler ciddi kısaldı. Son hız da 240'lardan 205'lere düşmüştü. Schumi nin dediği gibi R5 ve R9 ların ayna mahrutisi uyuyor ama biraz dışarda kalıyor yinede iş görüyor.Bursa'da Aziz usta harici kimse yapamıyordu 2006'lı yıllarda. Bana hiç sıkıntı çıkarmadı ama kesinlikle baskı balatayı değiştirmen lazım sıyırır hemen. Ben Valeo'nun 3 paletlisini kullanmıştım. Atmosferikken 200 hp'ye yakındı benim F7R başka sorun çıkmadı.
Daha sonra Maxi Megane'a geçmeden önce turboladım aracımı. Yaklaşık 450 hp civarıydı. 2008'de özgün yazılım yazarken otobanda 4. ve 5. vites aşırı torktan kırıldı. Sonra turboyu büyütüp Maxi Megane şanzımanı ve yürüyenine geçtim. Belirli bir güçten sonra akslar da kırılıyor.
BesiktasCRX
30-06-2021, 16:55
F5R motorlu olan kasada JC5 şanzıman kullanılıyor. Motor değişmiş olsada olmasada şanzıman aynı olacaktı. 172 clio'lar da bu şanzımanı kullanıyor sadece uzantısı değişiyor. F7R atmosferikken ayna mahrutiyi kısalttım.14/63 yapmıştım bütün vitesler ciddi kısaldı. Son hız da 240'lardan 205'lere düşmüştü. Schumi nin dediği gibi R5 ve R9 ların ayna mahrutisi uyuyor ama biraz dışarda kalıyor yinede iş görüyor.Bursa'da Aziz usta harici kimse yapamıyordu 2006'lı yıllarda. Bana hiç sıkıntı çıkarmadı ama kesinlikle baskı balatayı değiştirmen lazım sıyırır hemen. Ben Valeo'nun 3 paletlisini kullanmıştım. Atmosferikken 200 hp'ye yakındı benim F7R başka sorun çıkmadı.
Daha sonra Maxi Megane'a geçmeden önce turboladım aracımı. Yaklaşık 450 hp civarıydı. 2008'de özgün yazılım yazarken otobanda 4. ve 5. vites aşırı torktan kırıldı. Sonra turboyu büyütüp Maxi Megane şanzımanı ve yürüyenine geçtim. Belirli bir güçten sonra akslar da kırılıyor.
Şahanesin Hocam.
İhtiyaç olan bu tarz birinci elden bilgi aynen
xxozanxx
30-06-2021, 17:34
Rica ederim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.