Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 hdi 110 p0238, p0234 ariza kodu sorunu



Supercharger
05-07-2021, 13:19
Merhaba. Aracın motorunda sıkıntı yok. Sigorta kutusu değişeli 1 sene oldu. Turbo orjinal revizyonlu. Enjektörler orjinal revizyonlu. Kütük basınç sensörü değişti, elektrovana orjinali ile değişti. Genel olarak sensörlerde bir sıkıntı yok gibi.

AMA ne yazık ki aracı devirli kullanımda veya yüksek hızlarda bu arızaları yakıp aracın turbo basıncı düşüyor 3bin deviri geçirmiyor. Bu sorunun kaynağı ne olabilir bir türlü çözemedik babamla. Ayrıca p1351 arızası da veriyor ısıtma rolesi değiştiği halde.

Araç 2006 C5 1.6 HDI 110HP

220T
05-07-2021, 14:32
Röle değiştiği hâlde p1351 hatasını alıyorsanız kızdırma bujileri de incelenmeli.

levent
05-07-2021, 16:23
Maf sensörü, akışmetre temizleyip hatta yenisini deneme şansı varsa değişip deneyin. Hatta şöyle diyim maf ın soketini çıkarıp kullandığında muhtemelen basınç hatalarını vermeyecek araban.

turbo revizeli demişsin, wg kolunun konumu da buna etki eder. genelde hybrid turbo yapılınca konum hatasından dolayı underboost/overboost hataları verebiliyor.

Supercharger
06-07-2021, 10:17
Maf sensörü, akışmetre temizleyip hatta yenisini deneme şansı varsa değişip deneyin. Hatta şöyle diyim maf ın soketini çıkarıp kullandığında muhtemelen basınç hatalarını vermeyecek araban.

turbo revizeli demişsin, wg kolunun konumu da buna etki eder. genelde hybrid turbo yapılınca konum hatasından dolayı underboost/overboost hataları verebiliyor.


Hocam turbo orjinal halde şuan hybrid yapmadık. Üzerinde ki turbonun modeli gt1544v wastegate değilde vnt yani elektrovanalı turbo var üstünde diye biliyorum. Dediklerinizi deneyip tekrar güncelleyeceğim konuyu. Mekanik bir sorunnolmamasına rağmen böyle olması insanı çıldırtıyor.

220T
06-07-2021, 13:04
Emme veya egzozunuzun tıkalı olmadığından emin misiniz?

Supercharger
07-07-2021, 17:28
Emme veya egzozunuzun tıkalı olmadığından emin misiniz?

Hocam babamın dediğinr göre tıkalı değil. Kat içi boş iptal. Egr hem mekanik hem yazılım iptal. Aracın durumu budur. Vallahi SSworks Serhat Sancaktar a götürmek istiyorum.

Supercharger
07-07-2021, 18:40
https://www.hizliresim.com/38qt4iw

Güncelleme: Maf sensörünü söküp yüksek devirde yürüdük. 2 dakika içinde yine arıza ışığı yaktı maalesef.

https://i.hizliresim.com/38qt4iw.jpg (https://www.hizliresim.com/38qt4iw)

EREN34
07-07-2021, 18:45
Emin oluması gereken noktalar:

Enjektörler-->PCM'in hesapladığı değerden fazla yakıt basmıyor olmalı. En azından sökülüp tezgahta bir kontrol edilse iyi olur.
Egzoz-->Turbo sonrası egzoz sisteminde kaçak.
Turbo
MAP-->Map sensörün okuduğu değerler range içinde mi? Özellikle arıza anında. Sensör temiz mi?
Yakıt Basınç Sensörü-->Takılı olmadığında da yapar.

Tüm bunlardan eminseniz tesisat sorununuz var gibi görünüyor.

220T
07-07-2021, 19:40
Araç boşta yüksek devir çevirdiğinizde de veriyor mu bu arızaları,yoksa sadece yükteyken mi?İkincisi de tam lambayı yakacakken duman verme var mı?

Supercharger
07-07-2021, 20:32
Araç boşta yüksek devir çevirdiğinizde de veriyor mu bu arızaları,yoksa sadece yükteyken mi?İkincisi de tam lambayı yakacakken duman verme var mı?

Hocam boşta uzun süreli gaz vermiyoruz ama bu hataları sadece yükte iken alıyoruz.

Supercharger
07-07-2021, 20:33
Emin oluması gereken noktalar:

Enjektörler-->PCM'in hesapladığı değerden fazla yakıt basmıyor olmalı. En azından sökülüp tezgahta bir kontrol edilse iyi olur.
Egzoz-->Turbo sonrası egzoz sisteminde kaçak.
Turbo
MAP-->Map sensörün okuduğu değerler range içinde mi? Özellikle arıza anında. Sensör temiz mi?
Yakıt Basınç Sensörü-->Takılı olmadığında da yapar.

Tüm bunlardan eminseniz tesisat sorununuz var gibi görünüyor.

Enjektörlerde sıkıntı yok ama geri kalanlarına bakılması lazım. Map sensörünün okuduğu değerlerin range içinde olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

EREN34
08-07-2021, 11:48
Enjektörlerde sıkıntı yok ama geri kalanlarına bakılması lazım. Map sensörünün okuduğu değerlerin range içinde olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

Servis manual'lerinde yazar. Onun dışında bulman çok zor diyebilirim. Peugeot planet'ı full kullanan bir özel servis de bu bilgilere ulaşabilir.

220T
09-07-2021, 12:34
Turbo ve cooler hortumlarını bizzat kendiniz bir kontrol edin.Özellikle kelepçeleri kendiniz bir sıkın.

tolga_55
10-07-2021, 08:35
Turbo ve cooler hortumlarını bizzat kendiniz bir kontrol edin.Özellikle kelepçeleri kendiniz bir sıkın.


yazılanlara baktım. geriye vnt ayarı kalıyor. fap programını android telinize indirin. anlık Ecu ne istiyor? Turbo ne basabiliyor? bunları kontrol edin.

levent
13-07-2021, 00:20
Enjektörlerde sıkıntı yok ama geri kalanlarına bakılması lazım. Map sensörünün okuduğu değerlerin range içinde olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

log almanız lazım,

aktüel ve istenen değerleri karşılaştırarak görebilirsiniz. voltaj yada basınç olarak da anlaşılır iki türlü de.

vnt var turbonuzda bu arada ama wastegate de var. elektronik kontrollü değil o vakum kontrollü bu arada, onun vidası var bozulunca da benzerini yaşatır yine basınç okuyarak karşılaştırarak görebilirsiniz.

ferroo
08-09-2021, 09:46
log almanız lazım,

aktüel ve istenen değerleri karşılaştırarak görebilirsiniz. voltaj yada basınç olarak da anlaşılır iki türlü de.

vnt var turbonuzda bu arada ama wastegate de var. elektronik kontrollü değil o vakum kontrollü bu arada, onun vidası var bozulunca da benzerini yaşatır yine basınç okuyarak karşılaştırarak görebilirsiniz.

konuyu saptırıcam ama merak ettım bırseyı bu focusun uzerındeki turbonun ustunde vakum kontrollu wastegate var sanırım. bunun ayarıyla oynasak ne oluyor?

levent
09-09-2021, 05:32
konuyu saptırıcam ama merak ettım bırseyı bu focusun uzerındeki turbonun ustunde vakum kontrollu wastegate var sanırım. bunun ayarıyla oynasak ne oluyor?

3 dişe kadar sık yada gevşet töleransı olduğu söylenir geri kalan herşey fabrikasyon ise,

teoride sıktıkça peak artar üstlerde basınç daha fazla tutar ve gevşettikçe daha altta basınç gelir ama üstlerdeki basma kabiliyeti zayıflar.

nacizane tavsiyem turbo üreticilerin verdiği değerlerde, uygun makineler üstünde ayarlanması yönünde. tabi bu ayar işi revize sonrası iç hareketli parçaların değişimi sonucunda oluşabilecek hafifleme yada ağırlaşmaya göre yine o uygun makineler üzerinde gözlemlenerek ayarlanmalı.

ferroo
13-09-2021, 11:55
3 dişe kadar sık yada gevşet töleransı olduğu söylenir geri kalan herşey fabrikasyon ise,

teoride sıktıkça peak artar üstlerde basınç daha fazla tutar ve gevşettikçe daha altta basınç gelir ama üstlerdeki basma kabiliyeti zayıflar.

nacizane tavsiyem turbo üreticilerin verdiği değerlerde, uygun makineler üstünde ayarlanması yönünde. tabi bu ayar işi revize sonrası iç hareketli parçaların değişimi sonucunda oluşabilecek hafifleme yada ağırlaşmaya göre yine o uygun makineler üzerinde gözlemlenerek ayarlanmalı.

o zaman ben üstündeki vidasını 3 4 diş sıksam daha fazlamı peak yapar üstler daha dolu olur değilmi?

tolga_55
16-09-2021, 15:53
o zaman ben üstündeki vidasını 3 4 diş sıksam daha fazlamı peak yapar üstler daha dolu olur değilmi?

VNT Kolunu uzatırsan basınç üstlerde gelir kısaltırsan altlara gelir. Ayarını bozmamanı tavsiye ederim.