Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Egzozdan Yoğun Duman Atma Sonrası Stop Etme Ve Çalışmama



ndt man
12-07-2021, 19:52
Merhaba,

Albea 1.2 16v lpgli aracım geçen ay yağ çubuğunu yerinden atıp yağ eksiltmişti benzinlikte farkettim ve yağı tamamlayıp eve geldim.filtreleri ve yağ değişimi yaptım ama yağ çubuğundan ve yağ kapağından ve egzozdan hafiften duman atmaya başlamıştı.

Aracı zorlamadan en fazla 90 la gidiyordum bir süredir. Ama motor etrafından bi yerlerden yağ eksiltmeye başlamıştı. Karter havalandırma borusunun çatlak olduğunu gördüm ordan buhar çıkıyordu ve aracın içine koku geliyordu bu sebeple.

Dün yağ çubuğuna baktım alt seviyenin 3 mm üstündeydi 1 lt yağ ekledim yola çıktım. Bir süre sonra egzozdan yoğun duman atmaya başladı ve motorun üstü yağ içindeydi. Biraz durdum dinlendirdim duman atmadı sonra tekrar duman attı ve stop etti. Şimdi araç çalışmıyor. Çekiciyle sanayiye çektirdim birine gösterdim motor gitmiş dedi.

Sizce en kötü ihtimal nedir? Yatak sarma olmuş mudur ya da silindirler zarar görmüş müdür?

turboman
12-07-2021, 20:29
Görmeden anca tahmin olur. Piston sekman eritmiş olabilir kompresörü alta verince doğal olarak motor her yerden yağ atar ve duman koku yapar. Az bi rakam çıkacağını sanmam hazırlıklı olun.

ndt man
12-07-2021, 22:05
Evet motoru açmadan bilinmez ama tahminen piston segman değişmeyle kurtulur mu yoksa silindirlere ya da kranka zarar vermiş midir?
Çalışmama sebebi elektriksel de olabilir mi heryer yağ oldu çünkü.

turboman
12-07-2021, 22:30
Kranka birşey olmaz yağsız kalmadıysa tabi. Piston eritip tek pistonla kurtaranda var komple motor yapanda açmadan bilinmez...

muratburunce
13-07-2021, 11:48
tamamen kapalı kutu altından ne çıkcak biraz şansa kalmış umarım en az zararla atlatırsınız

ndt man
13-07-2021, 17:44
2 tamirciye gösterdim kompresyonu aşağıya veriyor dedi motor mecbur inecek dediler ve 3-4 bin tl işçilik alırız dediler.

Bende kendim motoru açmaya başladım, etrafını açtım baya baya sıra geldi kapak kısmına. Bujileri söktüğümde yağ içindeydi hepsi. Bakalım kapak kalkınca neler görücem yarın.

Schumi
13-07-2021, 21:15
2 tamirciye gösterdim kompresyonu aşağıya veriyor dedi motor mecbur inecek dediler ve 3-4 bin tl işçilik alırız dediler.

Bende kendim motoru açmaya başladım, etrafını açtım baya baya sıra geldi kapak kısmına. Bujileri söktüğümde yağ içindeydi hepsi. Bakalım kapak kalkınca neler görücem yarın.

Aslında otomobiller İngiltere Almanya gibi ucuz olsa herkes kendisi yapma riskini göze alır. En kötü çöpe atarım arabayı der. Ama bu ülkede otomobil halen daha aşırı pahalı o yüzden ben mesleği bu olmadığı halde kendisi söküp takanları gerçekten tebrik etmek istiyorum. Umarım en ucuz ve sancısız şekilde atlatırsınız.

KÖROĞLU
14-07-2021, 14:47
Aslında otomobiller İngiltere Almanya gibi ucuz olsa herkes kendisi yapma riskini göze alır. En kötü çöpe atarım arabayı der. Ama bu ülkede otomobil halen daha aşırı pahalı o yüzden ben mesleği bu olmadığı halde kendisi söküp takanları gerçekten tebrik etmek istiyorum. Umarım en ucuz ve sancısız şekilde atlatırsınız.

Ben uzun zamandır kendim söküp takıyorum arabanın neyi varsa, ama motor işine cesaret edemem, ha böyle bişi olsa ben de kendim açardım açıkçası. Götürür rektefiyeci de toplatır, motorcuyla da anlaşır makinayı toplatır kendim takardım. Ama kapağı sökeyim takayım, senteye getireyim vs bunlar zor işler.

Söküp taktıkça şunu fark ediyorum tecrübe çok sorunu hallediyor, ya da tecrübesizlik çok sorun yaratabiliyor.

turboman
14-07-2021, 22:13
Benim asıl mesleğim elektronik ama arabalara olan düşkünlüğüm sayesinde herşeyini kendim yapmaya başladım. Ama önce kendime olan güvenim sayesinde oldu. Bundan 10 yıl önce bi sierra almıştım 3500 tl ye şanzıman arızalı idi dedim en kötü bi şanzıman alırız ve aracı alıp bi kanala soktum ve bi baktım vites kolunun sekmanı çıkmış taktım ve şanzıman halloldu daha sonra araba fan açmaması sonucu conta yaktı ve tanıdık tamircilere yokladım kimse yapmaya yanaşmadı motorun zincirli olması ve senteye alırken bomba dedikleri gerginin daha yerine takmadan gerilmesi yani patlaması ile çöp olması. Dedim iş başa düştü parçacıya gittim kapak contası 25 tl idi gergi bombası 60 tl idi parçacı hemen bundan 3 taneden aşağı alanı görmedim dedi çünkü takması çok hassas dedi sen al üçtane dedi bende sen 1 tane ver ben o bildiğin ustalardan değilim dedim nasıl ustasın peki dedi usta değilim dedim 1 saat sonra arabayla gelirim dedim ve 1.5 saat sonra parçacının yanına arabayla gittim arabayı göstermeye adam şaşırdı ve bana sol motor kulağı hediye etti. Ve sonrası arabaydı swap motordu beyindi tesisattı derken her şeyini sanayiye gitmeden kendi yapan biri oldum çıktım.

KÖROĞLU
15-07-2021, 16:47
Benim asıl mesleğim elektronik ama arabalara olan düşkünlüğüm sayesinde herşeyini kendim yapmaya başladım. Ama önce kendime olan güvenim sayesinde oldu. Bundan 10 yıl önce bi sierra almıştım 3500 tl ye şanzıman arızalı idi dedim en kötü bi şanzıman alırız ve aracı alıp bi kanala soktum ve bi baktım vites kolunun sekmanı çıkmış taktım ve şanzıman halloldu daha sonra araba fan açmaması sonucu conta yaktı ve tanıdık tamircilere yokladım kimse yapmaya yanaşmadı motorun zincirli olması ve senteye alırken bomba dedikleri gerginin daha yerine takmadan gerilmesi yani patlaması ile çöp olması. Dedim iş başa düştü parçacıya gittim kapak contası 25 tl idi gergi bombası 60 tl idi parçacı hemen bundan 3 taneden aşağı alanı görmedim dedi çünkü takması çok hassas dedi sen al üçtane dedi bende sen 1 tane ver ben o bildiğin ustalardan değilim dedim nasıl ustasın peki dedi usta değilim dedim 1 saat sonra arabayla gelirim dedim ve 1.5 saat sonra parçacının yanına arabayla gittim arabayı göstermeye adam şaşırdı ve bana sol motor kulağı hediye etti. Ve sonrası arabaydı swap motordu beyindi tesisattı derken her şeyini sanayiye gitmeden kendi yapan biri oldum çıktım.

Keşke bende de elektronik temel olsaydı. Şanslısın bu konuda. Benzer hikayeler bende de var. Esnaf tak geç işine dönmüş. Hatta Ford ka için ürettiğim ve sadece 2 cıvata sıkılıp takılacak parçaya burun kıvıran ben bunu takmam diyen usta!!! Lar gördüm. Şaka gibi gerçekten.

Ve iç kimse sen ben gibi özenerek de yapmıyor.
Elden geliyorsa en temizi kendin yapacaksın.

turboman
15-07-2021, 22:38
Keşke bende de elektronik temel olsaydı. Şanslısın bu konuda. Benzer hikayeler bende de var. Esnaf tak geç işine dönmüş. Hatta Ford ka için ürettiğim ve sadece 2 cıvata sıkılıp takılacak parçaya burun kıvıran ben bunu takmam diyen usta!!! Lar gördüm. Şaka gibi gerçekten.

Ve iç kimse sen ben gibi özenerek de yapmıyor.
Elden geliyorsa en temizi kendin yapacaksın.
Aynen elektronik babadan gelme merak ve hobi gibi oldu aslında mesleğim hobim oldu çıktı. Bu memlekette sanayiye kul olmuyorsan en şanslı birisin demektir. :)

ndt man
30-07-2021, 00:12
Evet motoru söktüm ve topladım aracı çalıştırdım sorunsuzca :)

Motor silindir kapağını söktüğümde gördüğüm manzara kapkaraydi açıkçası :D pistonlar kurum bağlamış piston üstlerinde yağ vardı. Kapağı kapakçıya kontrol ettirdim sorun yoktu.

Karteri açıp pistonları söktüğümde yağ segmanlarının hepsinin kırıldığını gördüm. Kompresyon segmanlarında sorun yoktu.

Bloğu ölçtürdüm yüzey çok az %3-4 gibi çökme var kurtarır dediler. Silindirlerde bozulma ve çizilme yoktu ki çok şanslıymışım yoksa blok da sökülecekti.

Standart ölçülerde piston segman alınacak dediler. Aslında pistonları değiştirmeyecektim ama kırık segmani çıkarırken pistonun kenarını kırdım çok gevrekmiş. Diğerleri de sıkıntı çıkarmasın sonra diye takım piston segman aldım.

Bujiler de kararmıştı onları da temizleyip diş aralığını ayarlayıp taktım.

Kapağı yıkattım sübap lastiklerini degistirecektim ama zamanım yoktu onlar kaldı.

1 takım piston segman takımı aldım 850 tl goetze marka.
1 takım kol yatak aldım aslında pek gerek yoktu ama garanti olsun dedim glyco marka 130 tl.
1 takım buji kablosu 140 tl.
1 takım conta ve orjinal silindir kapak contasi 300 tl.
1 takım saplama aldım 120 tl.
Karter havalandırma hortumu çatlamıştı 130 tl.
Piston kol çaktırması 150 tl.
Sıvı conta 30 tl.
Yağ filtresi 25 tl
Yağ 120 tl.

İşçilik hariç 2000 tl'ye maloldu.

muratburunce
30-07-2021, 09:01
Evet motoru söktüm ve topladım aracı çalıştırdım sorunsuzca :)

Motor silindir kapağını söktüğümde gördüğüm manzara kapkaraydi açıkçası :D pistonlar kurum bağlamış piston üstlerinde yağ vardı. Kapağı kapakçıya kontrol ettirdim sorun yoktu.

Karteri açıp pistonları söktüğümde yağ segmanlarının hepsinin kırıldığını gördüm. Kompresyon segmanlarında sorun yoktu.

Bloğu ölçtürdüm yüzey çok az %3-4 gibi çökme var kurtarır dediler. Silindirlerde bozulma ve çizilme yoktu ki çok şanslıymışım yoksa blok da sökülecekti.

Standart ölçülerde piston segman alınacak dediler. Aslında pistonları değiştirmeyecektim ama kırık segmani çıkarırken pistonun kenarını kırdım çok gevrekmiş. Diğerleri de sıkıntı çıkarmasın sonra diye takım piston segman aldım.

Bujiler de kararmıştı onları da temizleyip diş aralığını ayarlayıp taktım.

Kapağı yıkattım sübap lastiklerini degistirecektim ama zamanım yoktu onlar kaldı.

1 takım piston segman takımı aldım 850 tl goetze marka.
1 takım kol yatak aldım aslında pek gerek yoktu ama garanti olsun dedim glyco marka 130 tl.
1 takım buji kablosu 140 tl.
1 takım conta ve orjinal silindir kapak contasi 300 tl.
1 takım saplama aldım 120 tl.
Karter havalandırma hortumu çatlamıştı 130 tl.
Piston kol çaktırması 150 tl.
Sıvı conta 30 tl.
Yağ filtresi 25 tl
Yağ 120 tl.

İşçilik hariç 2000 tl'ye maloldu.

valla helal olsun bunlar elinizden geliyorsa mükemel bir durum ustayım diye gezen bir çok kişi yapamaz şu saydıklarınızı

KÖROĞLU
30-07-2021, 10:38
Evet motoru söktüm ve topladım aracı çalıştırdım sorunsuzca :)

Motor silindir kapağını söktüğümde gördüğüm manzara kapkaraydi açıkçası :D pistonlar kurum bağlamış piston üstlerinde yağ vardı. Kapağı kapakçıya kontrol ettirdim sorun yoktu.

Karteri açıp pistonları söktüğümde yağ segmanlarının hepsinin kırıldığını gördüm. Kompresyon segmanlarında sorun yoktu.

Bloğu ölçtürdüm yüzey çok az %3-4 gibi çökme var kurtarır dediler. Silindirlerde bozulma ve çizilme yoktu ki çok şanslıymışım yoksa blok da sökülecekti.

Standart ölçülerde piston segman alınacak dediler. Aslında pistonları değiştirmeyecektim ama kırık segmani çıkarırken pistonun kenarını kırdım çok gevrekmiş. Diğerleri de sıkıntı çıkarmasın sonra diye takım piston segman aldım.

Bujiler de kararmıştı onları da temizleyip diş aralığını ayarlayıp taktım.

Kapağı yıkattım sübap lastiklerini degistirecektim ama zamanım yoktu onlar kaldı.

1 takım piston segman takımı aldım 850 tl goetze marka.
1 takım kol yatak aldım aslında pek gerek yoktu ama garanti olsun dedim glyco marka 130 tl.
1 takım buji kablosu 140 tl.
1 takım conta ve orjinal silindir kapak contasi 300 tl.
1 takım saplama aldım 120 tl.
Karter havalandırma hortumu çatlamıştı 130 tl.
Piston kol çaktırması 150 tl.
Sıvı conta 30 tl.
Yağ filtresi 25 tl
Yağ 120 tl.

İşçilik hariç 2000 tl'ye maloldu.

kapağı vs torklayıp taktınız değil mi ?

Subap lastikleri de değişse iyiymiş aslında. Elinize sağlık gayet uygun rakam. Sadece işçilik alırlardı o kadar usta! yapsa.

CüneytIşıkkent
30-07-2021, 15:05
Evet motoru söktüm ve topladım aracı çalıştırdım sorunsuzca :)

Motor silindir kapağını söktüğümde gördüğüm manzara kapkaraydi açıkçası :D pistonlar kurum bağlamış piston üstlerinde yağ vardı. Kapağı kapakçıya kontrol ettirdim sorun yoktu.

Karteri açıp pistonları söktüğümde yağ segmanlarının hepsinin kırıldığını gördüm. Kompresyon segmanlarında sorun yoktu.

Bloğu ölçtürdüm yüzey çok az %3-4 gibi çökme var kurtarır dediler. Silindirlerde bozulma ve çizilme yoktu ki çok şanslıymışım yoksa blok da sökülecekti.

Standart ölçülerde piston segman alınacak dediler. Aslında pistonları değiştirmeyecektim ama kırık segmani çıkarırken pistonun kenarını kırdım çok gevrekmiş. Diğerleri de sıkıntı çıkarmasın sonra diye takım piston segman aldım.

Bujiler de kararmıştı onları da temizleyip diş aralığını ayarlayıp taktım.

Kapağı yıkattım sübap lastiklerini degistirecektim ama zamanım yoktu onlar kaldı.

1 takım piston segman takımı aldım 850 tl goetze marka.
1 takım kol yatak aldım aslında pek gerek yoktu ama garanti olsun dedim glyco marka 130 tl.
1 takım buji kablosu 140 tl.
1 takım conta ve orjinal silindir kapak contasi 300 tl.
1 takım saplama aldım 120 tl.
Karter havalandırma hortumu çatlamıştı 130 tl.
Piston kol çaktırması 150 tl.
Sıvı conta 30 tl.
Yağ filtresi 25 tl
Yağ 120 tl.

İşçilik hariç 2000 tl'ye maloldu.

Helal olsun gerçekten emeğinize sağlık kimseye muhtaç olmadan kendi işinizi bu şekilde çözmek çok güzel bir duygu olsa gerek..Bizde elimizden iş geliyor sanıyoruz işte :hahaha:

ndt man
30-07-2021, 18:10
Teşekkürler güzel dilekleriniz için. Elinizden geliyorsa mekanik olduğu için o kadar da korkulacak şeyler değil gerçektende.
Sanayide bazı yardımsever ustaların olması da çok iyi oldu benim açımdan. Birisi bende olmayan t45 uç verdi, birisi tork anahtarı verdi.
Piston kolları, silindir kapağı felan hepsi uygun kiloyla sıkıldı.

Şimdi ne duman atma be çekişten düşme ne başka bişey var. Bayrama yetişmek için aceleye geldi zaman sıkıntısı olmasaydı subap lastiklerini de değiştirecektim ama şimdilik sıkıntı yok :)

Enes-x
31-07-2021, 00:47
Helal olsun,millet bu paralara yağ bakımını zor yaptırır oldu.

Araç kaç bindeydi arıza yaptığında?

ndt man
01-08-2021, 23:32
Arıza yaptığında 160 bindeydi. Orjinal km diye tahmin ediyorum açıkçası.

4LaRKaD
03-08-2021, 07:37
Gerçekten kendinizin halletmesine çok sevindim, benzer olayları bende yaşadım diye bilirim. İşin ilginç tarafı benim babam 1970 senesinden beri oto tamirci, aslen oto elektrikçi ama motor, mekanik dahil birçok şeyden anlar. Çocukluğum sanayide geçti, arabalara olan merakım yüzünden okul okumam diye bir civata sıkmayı dahi göstermedi. Çocukluğumdan beri hep motor mekaniğe meraklıydım, kurcalarken defalarca motor kırdım. Fakat sonunda hemen herşeyi öğrendim, şuan bazı konularda babamla fikir alış verişi yapacak konuma kadar geldim. Sahibi olduğum aracın şuan herşeyini kendim yapıyorum ve şundan eminimki sanayideki ustalar bizim kadar titiz çalışmıyodur :)