Orijinalini görmek için tıklayınız : Pik Döküm Kaynağı...
ghibli06
18-07-2021, 10:00
arkadaşlar başımda bir bela var, aracın herşeyi bitti, stand alone a geçtik, herşeyi kontrol edebilen bir hale geldik, araç pamuk gibi çalışıyor her şey mükemmel, dedim ben de turboları da sökelim ne kadar kaçak göçek var halledelim, benim araba V6 olduğu için turbolar V nin altında, işçiliği çok zor... manifoldlardaki eğriliği planyaladık, yeni çelik contalar yaptırdık, hortumlar kelepçeler yenilendi vs, bu arada manifoldda 1.5 cm lik bir çatlak gördük, onu da güya çok iyi bir kaynakçıda 'garantili' kaynattırdık... ilk denemede poffff...
şimdi pik döküm kaynak olmaz diyenler çoğunlukta, daha önce bunu yaptırıp da başarılı olan var mı? aracın ebay de bile sadece diğer taraftaki manifoldu var satışta, haaa elde yaptırırım ama iki tarafı da yaptırmam gerekir o sebeple sizin tecrübelerinizi merak ediyorum...
turboman
18-07-2021, 18:23
Gazaltı kaynak yaptırmıştım turbo arabada bi sorun olmadı döküm manifoldda
alihan_27
19-07-2021, 00:12
E308L elektrotla wastegate kaynağı yapmıştım döküm manifolda. 2 sene sorunsuz kullandım. Kaynak öncesi parçanın 300 C üzerine ısıtılması, kaynak sonrası birkaç defa 400 C civarında gerilim giderme yapılması lazım.
arkadaşlar başımda bir bela var, aracın herşeyi bitti, stand alone a geçtik, herşeyi kontrol edebilen bir hale geldik, araç pamuk gibi çalışıyor her şey mükemmel, dedim ben de turboları da sökelim ne kadar kaçak göçek var halledelim, benim araba V6 olduğu için turbolar V nin altında, işçiliği çok zor... manifoldlardaki eğriliği planyaladık, yeni çelik contalar yaptırdık, hortumlar kelepçeler yenilendi vs, bu arada manifoldda 1.5 cm lik bir çatlak gördük, onu da güya çok iyi bir kaynakçıda 'garantili' kaynattırdık... ilk denemede poffff...
şimdi pik döküm kaynak olmaz diyenler çoğunlukta, daha önce bunu yaptırıp da başarılı olan var mı? aracın ebay de bile sadece diğer taraftaki manifoldu var satışta, haaa elde yaptırırım ama iki tarafı da yaptırmam gerekir o sebeple sizin tecrübelerinizi merak ediyorum...
Geçmiş olsun Maserati bey,
Kaynak üzerine aldığım eğitimlerden kısa bir özet geçerek size izlemeniz gereken yolu anlatayım.
Döküm malzemenin yüksek sıcaklık direnci fazla olsada genleşme katsayısı düşük olduğu için çatlamaya açık bir yapıya sahiplerdir.
Bu çatlamayı en aza indirgemek için öncelikle parça büyüklüğüne göre 400-500°C'de ön tav yapmalı ve düşük erime noktasına sahip kaynak çubukları kullanmanız gerekiyor. Sizin için en uygun elektrod tip ENI 422 yada ENI 424 'tür. 424 kullanılmasını tercih ederim bulunmazsa 422'de olur yerine. Magmaweld markasının ürünleri mevcut buradan tedarik edebilirsiniz.
Kaynak sonrası kontrollü soğutma yaparak kaynak yapılan yüzeyin büzüşmesini engelleyecek ve çatlamanın önüne geçeceksiniz.
Özetle;
Döküm kaynağında en iyi ve güvenilir sonuç almanız için yapmanız gerekenler;
Ön tavlama (parça büyüklüğüne göre 400-500°C)
Düşük sıcaklıkta eriyen elektrod ( ENI 422 yada ENI 424)
Yavaş soğutma (tercihen soğuyacak parçayı kademeli olarak ısıtarak soğutma)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.