Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.5 dci Egzoz Modifiyesi konusunda yardim
Selamlar. Forumu uzun suredir takip ediyorum ancak konu acmak bugune nasip oldu. Konum yanlis yerdeyse kusura bakmayin.
Anlik bir yatirim karariyla aldigim 2017 Clio 1.5dci aracimi uzun sure kullanma karari alarak az da olsa keyif alabilecegim bir seye donusturmeyi dusunuyorum. Egzoz sisteminde yapilacak ufak gelistirmeler hakkinda birkac sorum var:
Dizel motordan pek bir ses beklentim olmamasiyla beraber ufak gazlamalar sirasinda insan ister ister istemez arkadan tok guzel bir ses duymak istiyor. Su anda aracimda yalnizca son varex bulunuyor. Benim aracta downpipe rezalet bir konumda oldugu icin bu noktada cok ugrastiracak, downpipe'a hic bulasmadan katalizor yerine duz boru ve EGR iptali yaptirsam bir downpipe'in araca katacagini bu ikisi de katabilir mi, yoksa bir downpipe sart mi?
-Ozellikle egzoz modifiyesi konusunda ilk tecrubem olacagi icin nasil bir siralama izlenmeli bilmiyorum. Once egzozcuda katalizor ve EGR sokulup, sonrasinda yazilimcida beyinsel mudahaleleri mi yapiliyor? Bu ise DP girerse siralama nasil olmali?
-Piyasadaki unlu firmalarin birinden yalnizca downpipe+komple duz boru icin 5.000 lira civari fiyat aldim ve bana gereginden fazla yuksek geldi. Bu isin ortalamasi kac liradir? Dp+duz boru+yazilim bana ortalama kaca patlar? Bu islemlerin hepsi icin Ankara'da onereceginiz yerler var midir?
-EGR iptali yalnizca yazilimsal olarak yapilsa yeterli mi, yoksa mekaniksel olarak da sokulmesi mi gerekiyor?
-Butun bu islemleri tek seferde yapabilecek ve bana yol gosterebilecek bir yazilim firmasi bulunuyor mu? Yoksa ben egzozcu-yazilimci arasi git-gel mi yapmaliyim?
-Daha once bu islemi yaptiran varsa aracinda duman atma problemi yasadi mi? Dumansiz sekilde en guzel uygulama ne olur?
-90bin km'deki arac icin EGR iptali ne derecede mantikli olur? Arastirdigima gore 200bin km uzeri araclara oneriliyor. Yakit tuketimi ne derecede artar?
Vaktini ayirip okuyan, cevaplayan herkese tesekkurler, saygilar.
Dizelden içine sinecek bir ses almak pek mümkün değil.
ses için değil ama işlevsellik için benim sıralamam dp, mekanik ve yazılımsal egr iptali (kapalı conta koyman yeterli) ve orta iptali ile birlikte son susturucu ve yazılım şeklinde olurdu. Duman yazılım ile alakalı dumansız istersen mekanik işlemler sonrası ona göre yazarlar.
Ben bayiden sıfır dizel araba alsam direk egr iptal ederim. 90binden sonra zaten motorun içine edilmiş oluyor kurtarabildiğim kardır diye yaptırıyosun.
dp ve düz boru için 5000 çok. 2000-3000 aralığında yapacak bir sürü yer var.
downpipe dediğin sey bu arada zaten kat yerine düz boru çekme tabiri ile aynı. Turbo çıkışındaki katı vs. iptal edip direk eksoz borusuna yönlendiren parçaya downpipe deniyor. İster katı sök içini kırdır, ister içinden boruyu geçir hepsi aynı şey.
muratburunce
05-08-2021, 08:54
1.4 tdi cordoba kullanıcısı olarak şuan setup'um
egr iptali + kat iptali komple düz sonra varex ve soft dumansız yazılım var
ses olarak benzili bir araç gibi değil ama çokta kötü değil tatmin ediyor baya
maliyet olarak yazılım + varex + egzoz işçiliği falan 1500 lira civarı oldu bana egzozu sıfır almadım 2. el bulup aldım
Dizelden içine sinecek bir ses almak pek mümkün değil.
ses için değil ama işlevsellik için benim sıralamam dp, mekanik ve yazılımsal egr iptali (kapalı conta koyman yeterli) ve orta iptali ile birlikte son susturucu ve yazılım şeklinde olurdu. Duman yazılım ile alakalı dumansız istersen mekanik işlemler sonrası ona göre yazarlar.
Ben bayiden sıfır dizel araba alsam direk egr iptal ederim. 90binden sonra zaten motorun içine edilmiş oluyor kurtarabildiğim kardır diye yaptırıyosun.
dp ve düz boru için 5000 çok. 2000-3000 aralığında yapacak bir sürü yer var.
downpipe dediğin sey bu arada zaten kat yerine düz boru çekme tabiri ile aynı. Turbo çıkışındaki katı vs. iptal edip direk eksoz borusuna yönlendiren parçaya downpipe deniyor. İster katı sök içini kırdır, ister içinden boruyu geçir hepsi aynı şey.
Degerli bilgileriniz icin cok tesekkurler. Downpipe ve kat yerine duz borunun farkli seyler oldugunu saniyordum, bilgilendik sagolun varolun.
Sifir arabaya neden EGR iptali yaptiracaginiz kafami karistirdi. O noktada EGR iptalinin ne gibi bir yarari olur? Hem mekaniksel hem beyinsel iptali birlikte yapan onereceginiz firma var mi?
Degerli bilgileriniz icin cok tesekkurler. Downpipe ve kat yerine duz borunun farkli seyler oldugunu saniyordum, bilgilendik sagolun varolun.
Sifir arabaya neden EGR iptali yaptiracaginiz kafami karistirdi. O noktada EGR iptalinin ne gibi bir yarari olur? Hem mekaniksel hem beyinsel iptali birlikte yapan onereceginiz firma var mi?
Ankara'da önereceğim firma yok. Forumdan Mertcan var paşaoğlu bayisi sanırım ondan destek alabilirsin.
EGR yani exhaust gas recirculation yanan yakıttan çıkan gazı bir tur daha motora gönderip tekrar yakan emisyonu düşürmek vs. hedefleyen bir sistem. Zaten yakıtlar memleketimizde berbat durumda ike bir de yanmış gazı tekrar içeri basınca motorun anası belleniyor.
Bu da dolu egr valf görüntüsü. Var sen düşün emmeyi, bağlantılar vs vs. google amcada kısa bir araştırma yap açıklayıcı bilgiler mevcut.
https://timsahkriko.com/wp-content/uploads/2018/12/t%C4%B1kal%C4%B1-EGR-1200x900.jpg
ek not downpipe yaptıktan sonra araç dışına aşırı bir koku salıyor araç doğal olarak.
Bunu bilerek yaptırın sonra pişman olmayın, kapalı garajlar kabus oluyor ayrıca aile ile ortak kullanıyorsanız aracı rahatsız olurlar büyük ihtimal.
Ben downpipe yaptırıp söktürdüm sonrasında, kırmızı ışıkta durup cam açmak bile zor oluyor, uzun yolda aynı şekilde...
Ama ailece kullandığım arac olmasaydı sökmezdim heralde :)
ek not downpipe yaptıktan sonra araç dışına aşırı bir koku salıyor araç doğal olarak.
Bunu bilerek yaptırın sonra pişman olmayın, kapalı garajlar kabus oluyor ayrıca aile ile ortak kullanıyorsanız aracı rahatsız olurlar büyük ihtimal.
Ben downpipe yaptırıp söktürdüm sonrasında, kırmızı ışıkta durup cam açmak bile zor oluyor, uzun yolda aynı şekilde...
Ama ailece kullandığım arac olmasaydı sökmezdim heralde :)
Evet bazi araclarda fazlaca kokuya sebep olabiliyormus ama ayni araca ayni islemi yapan birkac kisiyle gorustum hepsi de kokunun yalnizca cold startta geldigini, sonrasinda da asla oyle bir duzeyde olmadigini soylediler. Tabii iyi arastirmak lazim, gazlayacagiz diye burnumuzdan olmayalim :D
Uzun yolda aracın içine dahi geliyor koku, gelmeme şansı yok downpipe dan sonra benden söylemesi :)
Cold start en fenası zaten, hele kapalı garaj varsa garajın içine siniyor o derece.
Aranel Ciryatan
06-08-2021, 07:58
Uzun yolda aracın içine dahi geliyor koku, gelmeme şansı yok downpipe dan sonra benden söylemesi :)
Cold start en fenası zaten, hele kapalı garaj varsa garajın içine siniyor o derece.
Kaçak olmasın sizin egzozun ön tarafta :) 4 yıldır DP ile biniyorum aracın arkasında uzun süre durmadığım sürece hissedilir bir koku yok. Öyle ışıkta aracın içine dolması vs ki klima kullanmayı sevmiyorum camım hep açıktır.
1.6 HDi bu arada.
araç 90 lıksa egr iptali ve iyi bi yazılım seni fazlasıyla mutlu eder ,zarbolarla papaz olmaya hiç gerekyok , zaten kıliyo itgibi gidiyo :D
benim aracım 2.0 benzinli idi. 76mm egzoz çapı ile bilmiyorum belki ondan dolayı daha fazla hissediliyordur.
söktüm maalesef sırf bu koku yüzünden.
Çevreyi de katlettiğimi düşündüm, psikolijik olarak baskı yaptı bana bu durum.
Aslında en ideali spor cat, 400cel deniyor sanırım büyük delikler oluyor katın içinde. Muayneden de geçilebiliyor sanırım emisyon değerleri açısından...
Aranel Ciryatan
06-08-2021, 09:10
Spor Cat benzinli için iyi aynen ama dizelde işin rengi değişiyor maalesef. Bu arada 2.0 206 GTi kullanmıştım komple düz boru sadece sonda spor son susturucu ile. Yine koku sıkıntısı pek olmazdı. Bence sizin DP'da bir kaçak vs vardı. Çünkü kabin içine o kadar girmesi için önden gelmesi lazım bence kokunun.
mikelazi
06-08-2021, 14:26
aklımdaki clio dci projem
dp-uygun çapta düz boru-son freeflow veya oem
egr,dpf iptalli dumansız yazılım-egr conta
sağlıklı 120+hp olsun yeter
araç 90 lıksa egr iptali ve iyi bi yazılım seni fazlasıyla mutlu eder ,zarbolarla papaz olmaya hiç gerekyok , zaten kıliyo itgibi gidiyo :D
90'lık, EDC olmasına rağmen gidişinden inanılmaz memnunum ama zamanında 2.0 impreza wrx tattıktan sonra başka şeyler keyif vermemeye başladı :D her hafta 2000 km'den fazla uzun yol yapıyorum o yolda kulaklar biraz şenlensin, varex sonrası kat iptali şart oldu gibi :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.