Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Haydi ahali bana da bi araba bulalım.



MertSerhanÖ.
31-08-2021, 21:47
Selamlar sevgili techturkey ailesi.

Öncelikle herkese sağlıklı,güzel günler diliyorum.

Uzun süredir dizel gündelik araçlara biniyorum.Artık tekrardan şöyle daha premium hissettiren,hothatch öncelikli otomobil almayı istiyorum.

Bütçem normal şartlarda iyi,ama TR şartlarında düşük.Elalem benim belirlediğim bütçeyle kendi ülkesinde Porsche gt3 alıyor.Neyse.. :D

Max 180.000 TL'ye kadar;

Öncelik İbiza Cupra,Polo GTI vb.

Genel olarak Otomatik öncelikli,ama düzgün bulamazsam manuel'de olur.

Audi a1-a3 122 hp tsı olur.

Bu fiyat bandında ki tüm favorilerinizi veya satmakta olduğunuz sizin veyahut eşinizin araçlarını paylaşmanızı bekliyorum.


Şimdiden teşekkürler.

BERKİN
01-09-2021, 00:23
@b.kocer in a1 tsi i var isterseniz görüşün bi.

dkaya87
01-09-2021, 08:37
alfa romeo mito qv listeye eklenebilir.

MeRtCaN
01-09-2021, 09:48
122 lik tsi lara bulasma bence

MertSerhanÖ.
01-09-2021, 10:26
@b.kocer in a1 tsi i var isterseniz görüşün bi.
bi iletişime geçeyim.Teşekkür ediyorum.

alfa romeo mito qv listeye eklenebilir.
İlk otomatik tercihleri değerlendiriyim,mitoda aklımda teşekkürler.

122 lik tsi lara bulasma bence
Daha öncede kullanmıştım,çok bir sorun görmemiştim.Ne gibi eksilerini gördün abi? Nelere dikkat etmek lazım

onn_dear
01-09-2021, 10:50
122 lik tsi lara bulasma bence

+1 yaktığı kadar gitmez, 125lik, 140 veya 150 lik tsi lar candir.

individual
01-09-2021, 12:44
seat forumdan arkadaşın.

Cav motorlu ama güzel temiz bir araç.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-hirpalanmamis-sorunsuz-eksiksiz-bocanegra-858469190/detay

cnzdmr
01-09-2021, 12:57
seat forumdan arkadaşın.

Cav motorlu ama güzel temiz bir araç.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-hirpalanmamis-sorunsuz-eksiksiz-bocanegra-858469190/detay

Araç güzel duruyor gerçekten. Yapılan uygulamalar da gayet keyifli hale getirmiştir.

Sadece 70m egzoz capı biraz büyük geldi. Sonuçta 1.4 bir araç, 60mm üzeri fazla diye düşünüyorum :)

individual
01-09-2021, 13:28
Araç güzel duruyor gerçekten. Yapılan uygulamalar da gayet keyifli hale getirmiştir.

Sadece 70m egzoz capı biraz büyük geldi. Sonuçta 1.4 bir araç, 60mm üzeri fazla diye düşünüyorum :)

cidden güzel araç.ezgoz çapı evet değişebilir bencede 70mm fazla.

180.000TL bütce varsa 140.000TL ibiza fr'lar var CTH motor DSG 150HP Twincharge (180HP ile aynı motor) alınıp oynanabilir.

bir tane 120.000-130.000TL ibiza fr 5 kapılı vardı ilanı kalkmış oda güzeldi.

Mutu
01-09-2021, 20:13
Araç güzel duruyor gerçekten. Yapılan uygulamalar da gayet keyifli hale getirmiştir.

Sadece 70m egzoz capı biraz büyük geldi. Sonuçta 1.4 bir araç, 60mm üzeri fazla diye düşünüyorum :)

1.4 tsi gti cupralarda en ideal ölçü 70mmmiş. Dp ile de bu orandan desteklenirse ısı değerini ciddi düşürüyor denmişti. En verimlisi bu demişti, oranları değerlendiren yazılımı yapan usta kişi. 63mm de ısınma çok oluyor demişti(ilk dp çıkışı için)

cnzdmr
01-09-2021, 22:06
1.4 tsi gti cupralarda en ideal ölçü 70mmmiş. Dp ile de bu orandan desteklenirse ısı değerini ciddi düşürüyor denmişti. En verimlisi bu demişti, oranları değerlendiren yazılımı yapan usta kişi. 63mm de ısınma çok oluyor demişti(ilk dp çıkışı için)

Yani bunu log alıp farkettilerse eyvallah ama sonuçta hacim belli 1.4 bu araba.
Isınma için büyük Intercooler konması sanıyorum egzoz boru çapından daha etkili olur.

Alt devirlerin cansızlaşmasına sebep verecektir hem catless dp hem de 70mm lik çap.

Üst devirler tamam belki daha iyi oluyor ama kimse aracını sürekli sıkıştırmıyor eğer araç gündelik kullanılan bir araç ise.

Her neyse benim tsi lar ile ilgili çok tecrübem yok, kesin olarak bir şey söylemiş olmayayım ama genel tecrübeme göre 1.4 hacim için hele catless dp da varsa 70mm geniş bi oran.
Alt devirlerin ölmeme şansı yok gibi..

Mutu
02-09-2021, 11:56
Yani bunu log alıp farkettilerse eyvallah ama sonuçta hacim belli 1.4 bu araba.
Isınma için büyük Intercooler konması sanıyorum egzoz boru çapından daha etkili olur.

Alt devirlerin cansızlaşmasına sebep verecektir hem catless dp hem de 70mm lik çap.

Üst devirler tamam belki daha iyi oluyor ama kimse aracını sürekli sıkıştırmıyor eğer araç gündelik kullanılan bir araç ise.

Her neyse benim tsi lar ile ilgili çok tecrübem yok, kesin olarak bir şey söylemiş olmayayım ama genel tecrübeme göre 1.4 hacim için hele catless dp da varsa 70mm geniş bi oran.
Alt devirlerin ölmeme şansı yok gibi..


Bahsedilen motor hem sc hem de turbo beslemesine sahip ama. Alt devir dediğinde de sc mevcut. Tek beslemeli bir motor için belki dediklerin geçerli olabilir ama hem sc hem turbo alan bir araç için farklı olabilir durum. Polo gti'mi stage 2 ve 70mm dpli milltekle de, 1 ay da oem olarak da kullandım bu arada.

Diyadin
02-09-2021, 12:15
Hayırlı olsun,

Ben olsam 208 gti ve DS3 lerede bakardım.

1.4 tsi egzoz konusuna gelecek olursak big turbo k20 gibi best exhaust no exhaust kavramı biraz havada kalıyor. Küçük hacimli olduğu için back pressure dediğimiz sıkıştırmayı istiyor araba.

Twincharger 160-180 Tsi grubu günlükte de kullanılıyorsa kesinlikle orta rezonatör ve 60 mm kullanılmalı.

Sürekli yarış yakıtı ile tapagaz kullanılacaksa 70mm hatta 76mm daha iyi olur egt düşer.

MertSerhanÖ.
03-09-2021, 11:49
Çok teşekkür ederim herkese.Bir tane Ibiza Cupra ile görüşüyorum,hafta içi araca baktırıcam.Eğer her hangi bir problemi yoksa alacağım sanırım.

MertSerhanÖ.
11-09-2021, 23:29
Evet en son yazmış olduğum cuprayı almış bulunuyorum.Çok teşekkürler herkese:)

OnurG
12-09-2021, 00:04
Evet en son yazmış olduğum cuprayı almış bulunuyorum.Çok teşekkürler herkese:)

En son bütçe daha azdı konuştuğumuzda abi, hayırlı olsun allah kaza bela vermesin :)

MertSerhanÖ.
12-09-2021, 10:28
En son bütçe daha azdı konuştuğumuzda abi, hayırlı olsun allah kaza bela vermesin :)

evlendim kardeşim,hanım biraz altın verdi sağolsun hahahhahs:D

Çok teşekkür ediyorum,sağolasın:)

aykutsafakyaman
13-09-2021, 07:24
evlendim kardeşim,hanım biraz altın verdi sağolsun hahahhahs:D

Çok teşekkür ediyorum,sağolasın:)

Cupra satılık mı ?