Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW E90 335İ U.S Spec Manual



leventrc
23-09-2021, 18:32
Herkese selamlar.

Uzun zamandır foruma üyeyim. Bu zamana kadar hiçbir otomobilimi tanıtmamışım. Bir yerden başlamak lazım dedim :)

Aracım E90 335İ. Manual vites. 3.0 litre, sıralı 6 silindir, çift turbo 306hp 400nm N54 kodlu motora sahip. Sonradan çevirme vs. değildir. Orjinaldir.

Uzun zamandır hobi amaçlı da uğraşabileceğim, arkadan itişli, keyifli bir otomobil arayışındaydım. Tercihimi bu otomobilden yana kullandım. Bir parça boya harici boyasız, ve değişensiz 137.000km' de bir otomobildi. Düşük km' li kazasız, en önemlisi de manual vites ve nadide bir otomobil olunca çok düşünmedim. Hem hafta sonu keyif otomobili ile günlük kullanımdaki otomobili ayırmak istedim; hem de uzun yol ve virajlı yol eğlencesini bir arada bulmak istedim.

Araç her ne kadar kazasız, değişensiz ve düşük km' de olsa da mekanik ve kaporta olarak çok yıpranmış bir otomobildi.
benim de amacım komple restorasyon yapıp mükemmele yakın bir hale getirebilmekti. Biz de kolları sıvadık ve restorasyon sürecine başladık.

Aldığım ilk dönem hava şartları bozuk olduğu için fazla fotoğrafını çekemedim. Anca aldığım günün ertesi karda bir iki fotoğrafı var. o fotoğrafla başlayalım. Restorasyon sürecinden de kısa demeçler vereyim. En son bitmiş fotoğraflarından da paylaşırım.

https://i.hizliresim.com/av6hdjo.jpg (https://www.hizliresim.com/av6hdjo)

İlk iş BMW Almanya' dan sıfır km N54 B30 motorumuzun siparişini verdim. Motorun gelmesine yakın da aracın kaporta - boya işlerini hallettim.

Tamponlar, jantlar, kaliperler, kaput vb. bazı parçalar boyandı. Başta da belirttiğim gibi araç boyasızdı ama bazı parçaları ( Keşke boyatsaydınız. ) dedirtir cinstendi. Yılların getirdiği sürtme veya taş izleri ile kaplıydı. Ah memleketimin boya takıntısı... Böyle kötü görüneceğine boyatın tertemiz dursun işte... Kaporta boya kısmından vakit buldukça çektiğim fotoğraflar:

https://i.hizliresim.com/pmcfy3z.jpg (https://www.hizliresim.com/pmcfy3z)
https://i.hizliresim.com/jfibv88.jpg (https://www.hizliresim.com/jfibv88)
https://i.hizliresim.com/c2b28fz.jpg (https://www.hizliresim.com/c2b28fz)
https://i.hizliresim.com/4x92j5o.jpg (https://www.hizliresim.com/4x92j5o)
https://i.hizliresim.com/m8wm6tz.jpg (https://www.hizliresim.com/m8wm6tz)

Hazır motor vb. hiçbir şey yokken motor içini de bir güzel temizledik.

https://i.hizliresim.com/hyyo30x.jpg (https://www.hizliresim.com/hyyo30x)

Kaporta - Boya işleri bitti. şimdi her şey içime sinmeye başlıyor.

https://i.hizliresim.com/s066joy.jpg (https://www.hizliresim.com/s066joy)

Başrol oyuncumuz, motorumuz da geldi:

https://i.hizliresim.com/93aius9.jpg (https://www.hizliresim.com/93aius9)
https://i.hizliresim.com/1ypl19b.jpg (https://www.hizliresim.com/1ypl19b)

Sonunda araç sıfır motoruna ve bilimum sıfır parçalarına kavuştu. Aklınıza gelebilecek bütün parçalar sıfırı ile değişti. Tüm borularından filtresine, radyatörden devirdaimine, termostatından cıvatasına, Baskı balata, bobin, turbolar vs... Bütün parçalarımız sıfırlandı. Amaç kafa rahatlığı ve tepeden tırnağa sağlıklı bir 335i inşa etmek... Buyrunuz bir takım fotoğraflar:

https://i.hizliresim.com/aop5frz.jpg (https://www.hizliresim.com/aop5frz)
https://i.hizliresim.com/fzxjdyo.jpg (https://www.hizliresim.com/fzxjdyo)
https://i.hizliresim.com/kww9fup.jpg (https://www.hizliresim.com/kww9fup)
https://i.hizliresim.com/khe6m5t.jpg (https://www.hizliresim.com/khe6m5t)

335i' ler oldukça verimli ve hırçın bir motora sahip olsalar da yol tutuş bana göre bu otomobillerin tüm keyfini törpülüyor. Motoruna ve direksiyon hissiyatına resmen hakaret oluyor. sürüş zevkini çok daha ileriye taşıyacağım bir kombinasyon yapmaya çalıştım. Wavetrac LSD Diferansiyel, ST V2 Coilover ve Michelin Supersport lastikleri tercih ettim. ( Daha sonrasında kullandıkça frenlerin de yetersiz olduğunu anlayacağım. Onu da ilerleyen zamanlarda çözeceğim. ) Parçalar ve montaj fotoğrafları:

https://i.hizliresim.com/k6vbfhx.jpg (https://www.hizliresim.com/k6vbfhx)
https://i.hizliresim.com/bt5iqit.jpg (https://www.hizliresim.com/bt5iqit)
https://i.hizliresim.com/4fkptoq.jpg (https://www.hizliresim.com/4fkptoq)
https://i.hizliresim.com/o2nouak.jpg (https://www.hizliresim.com/o2nouak)
https://i.hizliresim.com/soica5v.jpg (https://www.hizliresim.com/soica5v)
https://i.hizliresim.com/oql6tf3.jpg (https://www.hizliresim.com/oql6tf3)
https://i.hizliresim.com/pzz93gi.jpg (https://www.hizliresim.com/pzz93gi)

Rodaj sonrasında aracımı hem rahatlatmak, hem de biraz daha keyifli bir hale getirmek adına VRSF Downpipe ve VRSF İntercooler aldım. parçaların ve fotoğrafların montajı:

https://i.hizliresim.com/sh8205o.jpg (https://www.hizliresim.com/sh8205o)
https://i.hizliresim.com/as94do4.jpg (https://www.hizliresim.com/as94do4)
https://i.hizliresim.com/6fpdx3v.jpg (https://www.hizliresim.com/6fpdx3v)
https://i.hizliresim.com/c448xj0.jpg (https://www.hizliresim.com/c448xj0)
https://i.hizliresim.com/5e0zm2s.jpg (https://www.hizliresim.com/5e0zm2s)
https://i.hizliresim.com/ol7d248.jpg (https://www.hizliresim.com/ol7d248)

Fren kiti, direksiyonun derilerinin yenilenmesi vb. küçük eksikliklerimiz haricinde hemen hemen tüm eksikliklerimizi giderdim. Gerisi zamanla keyfi yapılan değişiklikler olur. Rolling işlerinden bir türlü hazzetmedim. Ayrıca fazla pimpirikli bir insanım. O sebeple asla 500 hp vb. güçlerde olmayacak. amacım fazla yormadan hem virajlı yollarda, hem uzun yolda ve hem de ara sıra pistte keyfini sürmek. Doğru parçalarla, sağlıkla gelecek ve aracın potansiyeline göre ufak sayılabilecek güçler tercihimdir. Dış kozmetik olarak ise şimdilik memnunum. Belki ileride komple M Sport- CSL vb. bir jant kombinasyonu yapabilirim. Henüz böyle bir karar vermedim. Ama şimdilik bu '' Kuzu postunda kurt.'' versiyonu tercihimdir.

Yapım sürecindeki aşamaları fotoğraflamaya, sizlere de hikayeleştirip aktarmaya çalıştım. Yazıya dökmek için kaçırdığım ve fotoğrafını çekemediğim çok detay vardır. Ama işlerim yoğundu ve ***** pandemi sürecinde sanayi yeterince tehlikeliydi :) Umarım siz de okurken aynı keyfi alırsınız. Maşallah' ınızı eksik etmeyin :) Otomobillere tutkuyla bağlı olan herkese selam olsun. Allah herkese gönlündekini nasip etsin.

Bittikten sonraki bir kaç fotoğrafıyla konuya ara verelim. Değişiklik yaptıkça paylaşacağım...

https://i.hizliresim.com/emcxhpp.jpg (https://www.hizliresim.com/emcxhpp)
https://i.hizliresim.com/4f7cpxh.jpg (https://www.hizliresim.com/4f7cpxh)
https://i.hizliresim.com/hkcfj7r.jpg (https://www.hizliresim.com/hkcfj7r)
https://i.hizliresim.com/65eewuh.jpg (https://www.hizliresim.com/65eewuh)
https://i.hizliresim.com/e1uub8t.jpg (https://www.hizliresim.com/e1uub8t)
https://i.hizliresim.com/kcnbwzd.jpg (https://www.hizliresim.com/kcnbwzd)
https://i.hizliresim.com/kn7y2sv.jpg (https://www.hizliresim.com/kn7y2sv)
https://i.hizliresim.com/nfswpuy.jpg (https://www.hizliresim.com/nfswpuy)
https://i.hizliresim.com/14nmnv5.jpg (https://www.hizliresim.com/14nmnv5)

EDİT; Aracın görsel işlerinin de tamamen bittiği, konunun 4. sayfasından görseller:

https://i.hizliresim.com/cmjjlu8.jpg (https://www.hizliresim.com/cmjjlu8)
https://i.hizliresim.com/ay3uxln.jpg (https://www.hizliresim.com/ay3uxln)
https://i.hizliresim.com/6df6e9b.jpg (https://www.hizliresim.com/6df6e9b)
https://i.hizliresim.com/24yt6qx.jpg (https://www.hizliresim.com/24yt6qx)
https://i.hizliresim.com/amah2u4.jpg (https://www.hizliresim.com/amah2u4)

AhmetKadir
23-09-2021, 20:10
Cok guzel maşallah, sedan manuel 335,muhtesem 3lu olmus, keyifle güzel gunlerde kullanin:)

2jz
23-09-2021, 20:44
Motor şanzıman ikilisi güzelmiş :) Gerekli eklentiler zamanla gelir iyi ilerliyorsunuz. Şu ön farları avrupa versiyona geçseniz daha iyi durur bence, amerikan tipi çok iyi gözükmüyor.

fatihdurutuna
23-09-2021, 22:07
Maşallah hayal kombinasyonlardan :) eski bir e90 330i sahibi olarak bir sonraki adım olarak hep 335 istiyordum , bir kaç hafta önce de aracınızın ilanını görünce ekürüye attım para olsada alsak diye :) burada görünce ayrı bir mutlu oldum, yapılması gereken herşey layığı ile yapılmış, kazasız belasız:)

Mutu
23-09-2021, 22:13
Maşallah 3.35 ve manuel ne güzel kombinasyon. Güzel günlerde kullanın.

BYET
23-09-2021, 22:14
Öncelikle aracınız hayırlı olsun keyifli sürüşler dilerim. Yazılan çizilenlere göre birçok otomobil tutkusu olan insanın yapmak istediği işlemleri tam olarak yapabilmeniz sizleri ve bizi çok mutlu etmiştir. Yıpranmış parçalar ve teknik aksamdaki verim kaybına yol açacak ürünler yenilenerek tam da istediğim ve hayal ettiğim bir yenileme işlemini gerçekleştirmeniz hayranlık verici. Üstelik aracın kendisine ait olan sedan + manuel + ahşap trim gibi sahibini özel hissettiren özelliklerin bulunması ve kuzu postunda kurt misalini düstur edinerek stock şekilde devam etmeniz hem aracınıza hem de kendi zevkinize olan saygınlığın ispatı niteliğinde olmuş. Bir de U.S Spec kasa olarak dış aksamda amerikanvari belirtisini devam ettirirseniz krom ön panjur + ön arka kare plakalık bu iş noktayı koymak gibi olur. Kesenize bereket afiyetle sevdiklerinizle beraber kullanmanız dileğiyle.. :) :)

R21TURBO 41
23-09-2021, 22:37
Masallah cok guzel olmus. Ugrastirmis ama sonuc cok basarili.

Seven7
23-09-2021, 23:06
Muhteşem bir proje olmuş. Kesenize bereket.

Araç mekanik olarak kesinlikle sıfır kondisyonuna gelmiş, görsel olarak da bir iki dokunuş hak ediyor bence.

Nazar değmesin.

SinanAdalı
23-09-2021, 23:11
Maşallah çok güzel, kazasız belasız.

MertSerhanÖ.
24-09-2021, 00:44
Ne denilebilir ki,herşeyiyle muhteşem.Ben okurken 4 kere falan battım,acıma öldüm maşallah baya harcamışsınız :D

Kazasız,belasız sürüşler:)

Ssamet
24-09-2021, 08:30
Emeğinize sağlık.

Yapılanlara bayıldım gerçekten.335 ve manüel olması tadından yenmecek bir kombin bence. Öne kare plaka fikrine katılıyorum.Bi de ben blackline stopları çok seviyorum.Tabiki sizin zevkinize kalmış.Güle güle kullanın :)

bosporuss06
24-09-2021, 08:35
335 sedan bulmak zor iş.Maşallah güle güle kullanın...

Jön Türk
24-09-2021, 09:24
https://irs2.4sqi.net/img/general/width960/64268402_UVBqX0g9qXBg1sKfeNwEw2JRjzbeu6cmVsx-ffyTozE.jpg

Eski arabam aklıma geldi jantları görünce :)

Kazasız belasız iyi günlerde kullanın..

janet
24-09-2021, 09:30
maşallah.
Bu foruma yazan okuyan birçok kişinin yapmak isteyeceği vakit, nakit, araç bulamayıp yapamadığı nadide bir araca ve projeye sahip olmuşsunuz.
Keyfle binin kazasız belasız

PiscocuK
24-09-2021, 09:54
Maşallah süper olmuş.Kazasız belasız keyifli sürüşler m3 avcısı

kifoz
24-09-2021, 10:20
harika proje olmuş, E90 sevilmeyen bir kasa olmasına rağmen ben bayılıyorum. motoru zaten efsane. ön farların avrupa versiyonuna değiştirilmesi çok yerinde olacaktır.

dkaya87
24-09-2021, 10:38
ilanın görülmesinden bugüne kadar geçen sürede hep içerisinde olduğum ve keyifle takip ettiğim bir proje oldu. her şeyiyle kusursuz olma yolunda emin adımlarla ilerliyorsun ve büyük eşiği aştık bundan sonrası daha da keyifli görsel dokunuşlar olacaktır.

m bodykit ve csl jant gerçekten güzel olur ama nedense bu hali benim için daha kıymetli, TR'de tek dedikleri bu olsa gerek :)

kazasız belasız kullanman dileğiyle, kocaman bir maşallah.

CüneytIşıkkent
24-09-2021, 10:55
Maşallah emeğinize kesenize sağlık kazasız belasız keyifle kullanın..Bende sizinle aynı mantıktayım heryeri çizik ezik göçük binmektense herkes keşke boyatıp tertemiz binse ama maalesef güzel ülkemin şartlarından ötürü insanlar daha arabayı almadan nasıl satarıma baktığı için bu pek mümkün olmuyor.

kurtbil
24-09-2021, 11:11
Maşallah Levent, kazasız belasız kullanman dileğimle :)

Sti_Ozan
24-09-2021, 11:24
Maşallah, hem emeğinize hemde kesenize sağlık. Bir çoğumuzun gittiği yere kadar gitsin diyeceği şeyleri kafa rahat olsun diye sıfırlamışsınız. Kazasız belasız keyifle sürersiniz umarım :)

berkay_aydin
24-09-2021, 14:13
Çok güzel, ellerinize sağlık, ülkemizde gördüğüm en güzel e90 şuan :)

KÖROĞLU
24-09-2021, 15:36
Müthiş gerçekten, paletteki makina pozu efsane olmuş. Araç çok güzel, kazasız belasız.

bkaraca
24-09-2021, 20:02
Sıfır motor yerine forged parçalarla revizyon neden düşünmediniz ?

Ciddi manyaklık söz konusu araba resmen sıfırlanmış. Kesenize bereket, elinize sağlık. Bebek gibi.

leventrc
24-09-2021, 20:29
Cok guzel maşallah, sedan manuel 335,muhtesem 3lu olmus, keyifle güzel gunlerde kullanin:)

Cok teşekkür ederim :)


Motor şanzıman ikilisi güzelmiş :) Gerekli eklentiler zamanla gelir iyi ilerliyorsunuz. Şu ön farları avrupa versiyona geçseniz daha iyi durur bence, amerikan tipi çok iyi gözükmüyor.

Çok teşekkürler :) Far konusunda haklı olabilirsiniz elbette ama bu hali benim hoşuma gidiyor. Ayrıca araç U.S versiyon ve orjinalinin çok dışına çıkmak istemiyorum.


Maşallah hayal kombinasyonlardan :) eski bir e90 330i sahibi olarak bir sonraki adım olarak hep 335 istiyordum , bir kaç hafta önce de aracınızın ilanını görünce ekürüye attım para olsada alsak diye :) burada görünce ayrı bir mutlu oldum, yapılması gereken herşey layığı ile yapılmış, kazasız belasız:)

Çok teşekkür ederim :) E90 ın kasa bütünlüğü ve ağır hissettiren yapısı gerçekten çok keyifli. Çok sevdiğim bir abimin aracına bir ara kayıtsız kalamadım. O sebeple ilana çıkardım. Ama sonradan vazgeçtim. Satılık değil artık :)


Maşallah 3.35 ve manuel ne güzel kombinasyon. Güzel günlerde kullanın.

Çok teşekkürler :)


Öncelikle aracınız hayırlı olsun keyifli sürüşler dilerim. Yazılan çizilenlere göre birçok otomobil tutkusu olan insanın yapmak istediği işlemleri tam olarak yapabilmeniz sizleri ve bizi çok mutlu etmiştir. Yıpranmış parçalar ve teknik aksamdaki verim kaybına yol açacak ürünler yenilenerek tam da istediğim ve hayal ettiğim bir yenileme işlemini gerçekleştirmeniz hayranlık verici. Üstelik aracın kendisine ait olan sedan + manuel + ahşap trim gibi sahibini özel hissettiren özelliklerin bulunması ve kuzu postunda kurt misalini düstur edinerek stock şekilde devam etmeniz hem aracınıza hem de kendi zevkinize olan saygınlığın ispatı niteliğinde olmuş. Bir de U.S Spec kasa olarak dış aksamda amerikanvari belirtisini devam ettirirseniz krom ön panjur + ön arka kare plakalık bu iş noktayı koymak gibi olur. Kesenize bereket afiyetle sevdiklerinizle beraber kullanmanız dileğiyle.. :) :)

Değerli düşünceleriniz için çok teşekkür ederim :) Hep beraber İnşallah. Krom ön panjur benim de aklımda. Ben siyaha kaplattım zaten. Her an orjinale dönebilirim. Bu hali de hoşuma gidiyor. ama oem durması da mantıklı.


Masallah cok guzel olmus. Ugrastirmis ama sonuc cok basarili.

Çok teşekkür ederim :)

Mutlu Değerli
24-09-2021, 20:46
4 kapı 2JZ daha güncellenmiş hali gibi düşünebiliriz :)

leventrc
24-09-2021, 21:01
Muhteşem bir proje olmuş. Kesenize bereket.

Araç mekanik olarak kesinlikle sıfır kondisyonuna gelmiş, görsel olarak da bir iki dokunuş hak ediyor bence.

Nazar değmesin.

Çok teşekkür ederim :) En zor sınavları verdik. Görsel yavaş yavaş vakit buldukça gelecektir.


Maşallah çok güzel, kazasız belasız.

Çok teşekkür ederim :)


Ne denilebilir ki,herşeyiyle muhteşem.Ben okurken 4 kere falan battım,acıma öldüm maşallah baya harcamışsınız :D

Kazasız,belasız sürüşler:)

Bu yorum çok güldürdü :):) Güzel yorumunuz için çok teşekkürler. Eh tabi yordu biraz :)


Emeğinize sağlık.

Yapılanlara bayıldım gerçekten.335 ve manüel olması tadından yenmecek bir kombin bence. Öne kare plaka fikrine katılıyorum.Bi de ben blackline stopları çok seviyorum.Tabiki sizin zevkinize kalmış.Güle güle kullanın :)

Çok teşekkür ederim :) Görsel olarak yavaş yavaş vakit buldukça yorumumu katacağım. En zor işlerini bitirdik. Şimdilik vakit buldukça sürüş yapalım :)


335 sedan bulmak zor iş.Maşallah güle güle kullanın...

Çok teşekkür ederim:) Evet sedan araştırmalarıma göre 3 - 4 adet varmış. Manual ise tekmiş. Ama dediğim gibi, benim araştırmalarıma göre. Şimdi biri çıkar hayır var yanlış biliyorsun der. Doğrudur derim. Net emin değilim. Adı üstünde kendimce bir araştırma.




Eski arabam aklıma geldi jantları görünce :)

Kazasız belasız iyi günlerde kullanın..

Çok teşekkür ederim :) Style 162 güzel bir jant. Çok ağırmış gibi bir imaj veriyor. Ama aslında diğer 335i jantlarıyla yaklaşık aynı kilolarda.


maşallah.
Bu foruma yazan okuyan birçok kişinin yapmak isteyeceği vakit, nakit, araç bulamayıp yapamadığı nadide bir araca ve projeye sahip olmuşsunuz.
Keyfle binin kazasız belasız

Çok teşekkür ederim :) Allah herkesin gönlüne göre versin.


Maşallah süper olmuş.Kazasız belasız keyifli sürüşler m3 avcısı

Çok sağol Emre abi. Çok teşekkür ederim :)


harika proje olmuş, E90 sevilmeyen bir kasa olmasına rağmen ben bayılıyorum. motoru zaten efsane. ön farların avrupa versiyonuna değiştirilmesi çok yerinde olacaktır.

Çok tesekkür ederim :) Sevilmeyen bir kasa olduğunu bilmiyordum. Benim etrafımda herkes genel olarak seviyor :) Zevkler renkler diyelim.


ilanın görülmesinden bugüne kadar geçen sürede hep içerisinde olduğum ve keyifle takip ettiğim bir proje oldu. her şeyiyle kusursuz olma yolunda emin adımlarla ilerliyorsun ve büyük eşiği aştık bundan sonrası daha da keyifli görsel dokunuşlar olacaktır.

m bodykit ve csl jant gerçekten güzel olur ama nedense bu hali benim için daha kıymetli, TR'de tek dedikleri bu olsa gerek :)

kazasız belasız kullanman dileğiyle, kocaman bir maşallah.

Bana arabayı bulan, beraber fizibilite yaptığım adam gibi adam :) Çok sağol dostum. En zoru bitti. Aylar sürdü ama çok güzel oldu. Loading %95 bitti. %5 i artık ufak tefek şeyler. şimdilik biraz sürelim :)


Maşallah emeğinize kesenize sağlık kazasız belasız keyifle kullanın..Bende sizinle aynı mantıktayım heryeri çizik ezik göçük binmektense herkes keşke boyatıp tertemiz binse ama maalesef güzel ülkemin şartlarından ötürü insanlar daha arabayı almadan nasıl satarıma baktığı için bu pek mümkün olmuyor.

Çok teşekkür ederim :) Ülkemizdeki otomobil kültürü işte...


Maşallah Levent, kazasız belasız kullanman dileğimle :)

Çok teşekkür ederim Can :)

leventrc
24-09-2021, 21:24
Maşallah, hem emeğinize hemde kesenize sağlık. Bir çoğumuzun gittiği yere kadar gitsin diyeceği şeyleri kafa rahat olsun diye sıfırlamışsınız. Kazasız belasız keyifle sürersiniz umarım :)

Çok teşekkür ederim :) Dediğiniz gibi; amaçlarımdan biri tamamen kafa rahatlığı. İstediğimde korkusuzca her yere gidebileceğim bir otomobil.


Çok güzel, ellerinize sağlık, ülkemizde gördüğüm en güzel e90 şuan :)

Çok teşekkür ederim değerli düşünceniz için :)


Müthiş gerçekten, paletteki makina pozu efsane olmuş. Araç çok güzel, kazasız belasız.

Çok teşekkür ederim:) Evet hayata tekrar daha canlı şekilde dönmeden biraz önce :)


Sıfır motor yerine forged parçalarla revizyon neden düşünmediniz ?

Ciddi manyaklık söz konusu araba resmen sıfırlanmış. Kesenize bereket, elinize sağlık. Bebek gibi.

Çok teşekkür ederim düşünceniz için :) Bunu tercih etmememdeki birinci sebep; kim revizyonunu yaparsa yapsın hiçbir zaman fabrikanın verdiği sıfır motorun yerini tutmayacaktır. ikinci sebep; 1000+ HP yürüyen N54 de var, 600HP yürüyen de. Bu işin sonu yok. Günün sonunda bir gün emniyet şeridine çekip aracı servise çekiyorsun ve acı reçeteyle karşılaşıyorsun. Daha güçlü bir otomobil beklentim olursa daha hızlısını alırım. Böyle bir beklentim yok. Küçük dokunuşlarla ve güvenli beygirlerle keyfini almayı tercih ederim. Bu zamana kadar hiçbir otomobilimi sonuna kadar zorlayarak kullanmadım. Garantici ve korumacıyımdır :) İstediğimde her yere gidebileceğim orjinal bir keyif otomobilim olsun bana kafi. Beygirler başkasının olsun. Dip not: N54 de kol ve piston zaten forged diye biliyorum.


4 kapı 2JZ daha güncellenmiş hali gibi düşünebiliriz :)

Evet çok karşılaştırması yapılıyor :)

[RaCeR]
24-09-2021, 23:54
gel de bi yeni halini göreyim :) Maşallah bro keyifli günlerde kullan inşallah.

leventrc
24-09-2021, 23:57
;8719351']gel de bi yeni halini göreyim :) Maşallah bro keyifli günlerde kullan inşallah.

Çok teşekkür ederim brom çok sağol :) Yarın o tarafta bir işim var. 335 le çıkarım. Eğer dükkandaysan ugrarım sana.

[RaCeR]
25-09-2021, 00:37
Gel gel dükkandayım per perişan 500kmde taycan var seversin ��

BKaya35i
25-09-2021, 10:36
Öncelikle Maşallah,

İnstagram üzerinden de sohbet etmiştik,
İmrenilecek bir N54 sahibisin gerçekten.

Hazır intercooler var iken MHD software ben olsam kesin düşünürüm ki, ben çok memnunum..
Map ler arası geçiş çok kolay MHD' de, telefon uygulaması üzerinden pist için oem turbo ile stage 2+' a dönüp, günlük kullanımda stok yazılım ile devam edilebilir.
Motor inikken keşke en azından turbo inletleri ve outletleri de VRSF' den alıp büyütseydiniz..
İyi bir airbox ile kombinlenince +400 hp ve +600 tork, iyi bir yürüyen ile çok keyifli oluyor pistte, bir arkadaşımız test etmişti.
Yurt dışında bağlantı kolları için poliüretan dolu burç dönüşüm kitleri var, gergiler ile beraber E92 M3 tadında oluyor araba, ki E9X M3 bağlantı kolları ve yürüyen birebir uyumlu fakat burç revizyonuna göre daha maliyetli tabi.
Anladığım kadarıyla OEM' den şaşmama durumu var fakat E90' a en yakışan jant bence Apex Racing' in SM-10 semi concave 18" modeli mükemmel duruyor, ki bence bu araba bunu hakediyor diye düşünüyorum.

Söylenecek başka bişey yok, nokta bir N54 yapmışsınız, kesenize bereket, tebrik ederim.

Eworen
25-09-2021, 10:39
Çılgınlık ! :)
Maşallah yapılanlarda ciddi emek var maddi manevi olarak
Dış görünüş olarakta 320si görünüm ( jant-stop- body kit ) tamamdır başka işi yok
Harika güle güle kullanın.

marikan
25-09-2021, 11:33
Instagram’dan da takip ediyorum, maşallah diyelim tekrar.

phoenixs
25-09-2021, 20:33
Hayal ötesi gerçekten ,

Allah kaza bela vermesin tekerin hep düz bassın hocam.

Bu işten aldığınız lezzeti yeni projelerde de görmek isteriz.

Ferhat_V
26-09-2021, 00:23
arkaya 316 yazdır devam :)
maşallah güzel emek vermişsiniz..kazasız belasız günleriniz olsun.

gokhan g.
26-09-2021, 07:17
arkaya 316 yazdır devam :)
maşallah güzel emek vermişsiniz..kazasız belasız günleriniz olsun.

Aynı şey aklıma geldi :)
Vlog, 100-200 filan da çekin de bu güzellikten bizi mahrum etmeyin. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle

leventrc
05-10-2021, 20:32
Öncelikle Maşallah,

İnstagram üzerinden de sohbet etmiştik,
İmrenilecek bir N54 sahibisin gerçekten.

Hazır intercooler var iken MHD software ben olsam kesin düşünürüm ki, ben çok memnunum..
Map ler arası geçiş çok kolay MHD' de, telefon uygulaması üzerinden pist için oem turbo ile stage 2+' a dönüp, günlük kullanımda stok yazılım ile devam edilebilir.
Motor inikken keşke en azından turbo inletleri ve outletleri de VRSF' den alıp büyütseydiniz..
İyi bir airbox ile kombinlenince +400 hp ve +600 tork, iyi bir yürüyen ile çok keyifli oluyor pistte, bir arkadaşımız test etmişti.
Yurt dışında bağlantı kolları için poliüretan dolu burç dönüşüm kitleri var, gergiler ile beraber E92 M3 tadında oluyor araba, ki E9X M3 bağlantı kolları ve yürüyen birebir uyumlu fakat burç revizyonuna göre daha maliyetli tabi.
Anladığım kadarıyla OEM' den şaşmama durumu var fakat E90' a en yakışan jant bence Apex Racing' in SM-10 semi concave 18" modeli mükemmel duruyor, ki bence bu araba bunu hakediyor diye düşünüyorum.

Söylenecek başka bişey yok, nokta bir N54 yapmışsınız, kesenize bereket, tebrik ederim.

Çok teşekkür ederim :) İnstagram' dan çok bilgi alışverişi yaptık. Bunun için de ayrıca teşekkür ederim. Motor olarak çok ciddi güçler istemiyorum. 400+ Hp lerde aracın viraj konusunda rijitliği kayboluyor bence. Çok büyük güçlere gerek duymuyorum. Oem - oem' e yakın güçler benim tercihim. Ama yol tutuş olarak gelebilecek her türlü reçeteye açığım. M3 yürüyen defalarca kez gördüm. Sanırım sipariş geçeceğim. Yarın fren kiti sipariş veriyorum. Stoptech' ten güzel bir reçete yaptım. İnşallah beklentimi karşılar. Ki karşılayacakmış gibi duruyor. Görüntü olarak çok Oem' den caymama durumum yok aslında. Sadece bir süre bu haliyle binip Otomobili optimum keyifli hale getirmeye çalışıyorum. Sonrasında MSport tamponlar + güzel bir jant yapmak planlarım arasında var. Hak verirsiniz ki çok para harcadım. o sebeple görsel tarafı seneye yaparım diye düşünüyorum. Şimdilik sadece sürüş keyfine yönelik dokunuşlarla devam :)




Çılgınlık ! :)
Maşallah yapılanlarda ciddi emek var maddi manevi olarak
Dış görünüş olarakta 320si görünüm ( jant-stop- body kit ) tamamdır başka işi yok
Harika güle güle kullanın.

Çok teşekkür ederim :) Yukarıda da belirttiğim gibi; dış görünüş olarak Sürüş keyfini zirve yaptıktan sonra dokunuşlar yapacağım :)


Instagram’dan da takip ediyorum, maşallah diyelim tekrar.

Çok teşekkür ederim. Sizin emeğinize de maşallah. Ben de sizi takipteyim :)


Hayal ötesi gerçekten ,

Allah kaza bela vermesin tekerin hep düz bassın hocam.

Bu işten aldığınız lezzeti yeni projelerde de görmek isteriz.

Çok teşekkür ederim :) Allah herkese hayalindekini nasip etsin.


arkaya 316 yazdır devam :)
maşallah güzel emek vermişsiniz..kazasız belasız günleriniz olsun.

Çok teşekkür ederim. Evet bütün arkadaşlarım aynı espriyi yaptılar :)


Aynı şey aklıma geldi :)
Vlog, 100-200 filan da çekin de bu güzellikten bizi mahrum etmeyin. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle

Çok teşekkür ederim. Elimden geldiğince bir şeyler paylaşmaya çalışırım :)

leventrc
05-10-2021, 20:38
Geçtiğimiz hafta sonu Çanakkale' ye gittim. İlk uzun yolumuzu da yapmış olduk :) Araç uzun yoldan dolayı fazlasıyla kirli ve bolca sinek katili olsa da bir iki güzel fotoğrafını çektim. Bunları da paylaşmadan geçmeyeyim :)


https://i.hizliresim.com/tmlqlcy.jpg (https://www.hizliresim.com/tmlqlcy)

https://i.hizliresim.com/7b11jmv.jpg (https://www.hizliresim.com/7b11jmv)

|KaAn|
06-10-2021, 08:13
Çok teşekkür ederim düşünceniz için :) Bunu tercih etmememdeki birinci sebep; kim revizyonunu yaparsa yapsın hiçbir zaman fabrikanın verdiği sıfır motorun yerini tutmayacaktır. ikinci sebep; 1000+ HP yürüyen N54 de var, 600HP yürüyen de. Bu işin sonu yok. Günün sonunda bir gün emniyet şeridine çekip aracı servise çekiyorsun ve acı reçeteyle karşılaşıyorsun. Daha güçlü bir otomobil beklentim olursa daha hızlısını alırım. Böyle bir beklentim yok. Küçük dokunuşlarla ve güvenli beygirlerle keyfini almayı tercih ederim. Bu zamana kadar hiçbir otomobilimi sonuna kadar zorlayarak kullanmadım. Garantici ve korumacıyımdır :) İstediğimde her yere gidebileceğim orjinal bir keyif otomobilim olsun bana kafi. Beygirler başkasının olsun. Dip not: N54 de kol ve piston zaten forged diye biliyorum.


Bu yorumla araç sizi,siz aracı bulmuşsunuz dedim.
Keyifli sürüşler

mimarsertac
06-10-2021, 08:52
Bence gorsel olarak harika duruyor. Herkes M yapiyor araci bu sekilde daha bir sleeper. 316 gorunumlu canavar.

BARR
06-10-2021, 09:09
Bakış açınız yaptıklarınız ve bilinciniz ayrı güzel, arabanız ayrı güzel.

Güle güle kullanın kazasız belasız zevkle keyifle.

16EC813
06-10-2021, 09:10
maşallah kazasız belasız
bmw de istedigim kasa ve konbin ne istediğini bilmek çok güzel ve bunu elde etmek daha da güzel
belki bigün :D

leventrc
06-10-2021, 12:53
Bu yorumla araç sizi,siz aracı bulmuşsunuz dedim.
Keyifli sürüşler

Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için :)


Bence gorsel olarak harika duruyor. Herkes M yapiyor araci bu sekilde daha bir sleeper. 316 gorunumlu canavar.

Çok teşekkürler, zaten bir süreliğine bu moddayız :)


Bakış açınız yaptıklarınız ve bilinciniz ayrı güzel, arabanız ayrı güzel.

Güle güle kullanın kazasız belasız zevkle keyifle.

Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için. Hep beraber kazasız belasız inşallah :)


maşallah kazasız belasız
bmw de istedigim kasa ve konbin ne istediğini bilmek çok güzel ve bunu elde etmek daha da güzel
belki bigün :D

Çok teşekkür ederim. Allah herkese gönlündekini nasip etsin :)

SkY
06-10-2021, 15:57
maşallah çok güzel,kazasız belasız kullanın..yaptıklarınız da ayrıca hem güzel hemde değer katan şeyler aracınıza.

leventrc
07-10-2021, 23:26
maşallah çok güzel,kazasız belasız kullanın..yaptıklarınız da ayrıca hem güzel hemde değer katan şeyler aracınıza.

Çok teÈ™ekkürler :)

akko
08-10-2021, 06:41
Tebrik ederim, özellikle boya vs düşüncüleriniz için :)
Araca kocaman maşallah.. Tüm her şeyin sıfırlanması vs.. tam istediğim proje :)
Zaten, manuel-sedan-335 olması apayrı güzel :)
Kazasız, belasız, keyifli sürüşler dilerim

Işık
16-10-2021, 11:48
Yol tutuş için H&R ön-arka viraj demiri tavsiye ederim. Hatta uyumluysa arkaya da 27mm takın. Zaten geri kalanları yapmışsınız.
Aracınız çok güzel, iyi günlerde kullanın.

300E
16-10-2021, 20:37
Araç kıymetli bir araç cidden, instagramdan severek takip ediyorum, kesenize bereket. :)

leventrc
17-10-2021, 09:32
Tebrik ederim, özellikle boya vs düşüncüleriniz için :)
Araca kocaman maşallah.. Tüm her şeyin sıfırlanması vs.. tam istediğim proje :)
Zaten, manuel-sedan-335 olması apayrı güzel :)
Kazasız, belasız, keyifli sürüşler dilerim

Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için :) Ben de sizin aracınızı sosyal medya hesabından takipteyim. Sizin aracınıza da kocaman bir maşallah. Rengiyle, duruşuyla harika.


Yol tutuş için H&R ön-arka viraj demiri tavsiye ederim. Hatta uyumluysa arkaya da 27mm takın. Zaten geri kalanları yapmışsınız.
Aracınız çok güzel, iyi günlerde kullanın.

Çok teşekkür ederim. Sway barlar yolda diyelim :) Yakında araca uygulamış olurum.


Araç kıymetli bir araç cidden, instagramdan severek takip ediyorum, kesenize bereket. :)

Değerli yolumunuz için çok teşekkür ederim :)

leventrc
17-10-2021, 10:36
Araçta yürüyen kısmında biraz değişiklik yaptım. Bir önceki coiloverlarda biraz problem yaşadım. Binlerce kişinin taktığı bir marka olduğu için burada büyük bir yanlış varmış gibi anlatmayacağım. Sonuçta istisnai bir durum oldu. Sertlik - yumuşaklık ayarında problem yaşadım diyelim. Bu noktada ise firma beni kesinlikle çaresiz bırakmadı. Ürünü sorunsuzca iade ettim.

Bu noktadaki attığımız adım Bilstein' lere geçmek oldu. Artık tam istediğim gibi oldu diyebilirim. Şehir içinde konfor olarak bir tık sert olmakla beraber rahatsız edici bir formda da değil. Performanslı sürüşlerde ise direksiyonun ilk tepkisini çok geliştirdi. Araç çok dengeli ve ciddi bir yol tutuş geldi. Sadece bazı viraj çıkışlarında eğer tam gaz oturmazsam önden kayma eğilimi gösteriyor. Bunu da önümüzdeki hafta sipariş vereceğim swaybarlarla ortadan kaldıracağım. Şimdi tam istediğim gibi oldu :)

https://i.hizliresim.com/qb6enfr.jpg (https://www.hizliresim.com/qb6enfr)
https://i.hizliresim.com/1s4t3ol.jpg (https://www.hizliresim.com/1s4t3ol)
https://i.hizliresim.com/av8gegk.jpg (https://www.hizliresim.com/av8gegk)

Gelelim frenlere; Fren konusunda da değişikliklere gittim. 335i' nin oem frenleri ( Bana göre ) her BMW modelinde olduğu gibi benim arabamda da fiyaskoydu.Uzun zamandır oem' in üstüne çıkmak istiyordum. Zaten ömrünün son günlerini yaşayan frenlerim Çanakkale' ye gidip gelmemle birlikte hem disk hem de balata olarak kendini bıraktı. Yani artık frenle alakalı kurduğum plan aciliyete bağladı. Çok daha farklı fren kitlerine yönelebilirdim. Ama durumun aciliyeti ve ülkemizde son zamanlarda kimsenin stok tutmaması beni biraz seçimsiz bıraktı. Ama yine de yılmadım ve mantıklı bir kombin yaptım. Zimmermann' ın ön - arka hava kanallı frenleri ile Ebc balataları uyguladım. Frenler gayet tatminkar bir hale geldi. Bunlar bittikten sonra farklı şeyler düşünebilirim. Ama şimdilik çok iyi hissettiriyorlar.

https://i.hizliresim.com/649kq3v.jpg (https://www.hizliresim.com/649kq3v)
https://i.hizliresim.com/cu8q34n.jpg (https://www.hizliresim.com/cu8q34n)
https://i.hizliresim.com/mskpga2.jpg (https://www.hizliresim.com/mskpga2)

Bu sene komple restorasyondan geçip resmen sıfırdan 335i ürettiğim için bütün pist organizasyonlarını kaçırmış ve anca bazılarına izlemeye gitmiştim. En sonunda Tracktürk' ün körfez organizasyonuna 90+3 de yetiştim. Hiçbir eksiği kalmayan, tepeden tırnağa sıfır parçaları olan aracımı tanıma zamanıydı. Hava da yağışlı olunca 335i ile resmen bir sınav vermeye başladım :) Ancak son seans yarı kuru - yarı ıslak bir zemin yakalayabildim. Geri kalan direk sağanak altındaki sürüşlerdi. Ama benim avantajıma oldu tabi ki. Bütün dinamiklerini test etmiş oldum.
Aracın ağırlık dağılımı gerçekten mükemmel konumda. Kendimi caddelere de inebilen bir DTM aracı sürüyormuş gibi hissettim. Normal yolda boyutlarını bana hissettiren otomobil resmen pistte gaza bastıkça küçülüyormuş gibi hissettirdi. Bu da E90' ın boyutlarının ne kadar ideal olduğunu bana tekrar kanıtladı. Yol tutuş ciddi derecede değişmiş. Arka fazlasıyla dengeli geliyor. Tek hoşuma gitmeyen bazı viraj çıkışlarında önce önden kayması. Bunu da swaybarlarla çözeceğiz.
Güç olarak ise bence fazlasıyla optimumda. Motoru kesinlikle yüklemeyeceğim. Rolling vs. sevmiyorum. Biraz daha çizgi adamıyım. Ve bu optimum sürüş keyfini asla bozmayacağım. Kesinlikle fazla güç beklentim yok. Pistten ve virajlı yollardan keyif almak istiyorum. Fazladan gelen güçlerle bu rijitliğin bozulmasını ve virajlarda cebelleşmeme neden olacak bir otomobil beklentim kesinlikle yok. Yükleme ile birlikte sürekli hale gelebilecek bobin, buji vs. arızalarına ise bu kadar dengeli bir otomobil yapmışken hiç katlanamam...Pistime de çıkarım, uzun yoluma da giderim diyelim :) Bu rafine haliyle mükemmel hissettiriyor.

Pistten bir iki fotoğraf paylaşayım ve son güncellememi sonlandırayım :)


https://i.hizliresim.com/e7act0w.jpg (https://www.hizliresim.com/e7act0w)
https://i.hizliresim.com/moxuvsm.jpg (https://www.hizliresim.com/moxuvsm)
https://i.hizliresim.com/679sash.jpg (https://www.hizliresim.com/679sash)
https://i.hizliresim.com/q5hyq41.jpg (https://www.hizliresim.com/q5hyq41)
https://i.hizliresim.com/bt7emt7.jpg (https://www.hizliresim.com/bt7emt7)
https://i.hizliresim.com/cbofgur.jpg (https://www.hizliresim.com/cbofgur)

onur_S
17-10-2021, 12:36
Araçta yürüyen kısmında biraz değişiklik yaptım. Bir önceki coiloverlarda biraz problem yaşadım. Binlerce kişinin taktığı bir marka olduğu için burada büyük bir yanlış varmış gibi anlatmayacağım. Sonuçta istisnai bir durum oldu. Sertlik - yumuşaklık ayarında problem yaşadım diyelim. Bu noktada ise firma beni kesinlikle çaresiz bırakmadı. Ürünü sorunsuzca iade ettim.

Bu noktadaki attığımız adım Bilstein' lere geçmek oldu. Artık tam istediğim gibi oldu diyebilirim. Şehir içinde konfor olarak bir tık sert olmakla beraber rahatsız edici bir formda da değil. Performanslı sürüşlerde ise direksiyonun ilk tepkisini çok geliştirdi. Araç çok dengeli ve ciddi bir yol tutuş geldi. Sadece bazı viraj çıkışlarında eğer tam gaz oturmazsam önden kayma eğilimi gösteriyor. Bunu da önümüzdeki hafta sipariş vereceğim swaybarlarla ortadan kaldıracağım. Şimdi tam istediğim gibi oldu :)

https://i.hizliresim.com/qb6enfr.jpg (https://www.hizliresim.com/qb6enfr)
https://i.hizliresim.com/1s4t3ol.jpg (https://www.hizliresim.com/1s4t3ol)
https://i.hizliresim.com/av8gegk.jpg (https://www.hizliresim.com/av8gegk)

Gelelim frenlere; Fren konusunda da değişikliklere gittim. 335i' nin oem frenleri ( Bana göre ) her BMW modelinde olduğu gibi benim arabamda da fiyaskoydu.Uzun zamandır oem' in üstüne çıkmak istiyordum. Zaten ömrünün son günlerini yaşayan frenlerim Çanakkale' ye gidip gelmemle birlikte hem disk hem de balata olarak kendini bıraktı. Yani artık frenle alakalı kurduğum plan aciliyete bağladı. Çok daha farklı fren kitlerine yönelebilirdim. Ama durumun aciliyeti ve ülkemizde son zamanlarda kimsenin stok tutmaması beni biraz seçimsiz bıraktı. Ama yine de yılmadım ve mantıklı bir kombin yaptım. Zimmermann' ın ön - arka hava kanallı frenleri ile Ebc balataları uyguladım. Frenler gayet tatminkar bir hale geldi. Bunlar bittikten sonra farklı şeyler düşünebilirim. Ama şimdilik çok iyi hissettiriyorlar.

https://i.hizliresim.com/649kq3v.jpg (https://www.hizliresim.com/649kq3v)
https://i.hizliresim.com/cu8q34n.jpg (https://www.hizliresim.com/cu8q34n)
https://i.hizliresim.com/mskpga2.jpg (https://www.hizliresim.com/mskpga2)

Bu sene komple restorasyondan geçip resmen sıfırdan 335i ürettiğim için bütün pist organizasyonlarını kaçırmış ve anca bazılarına izlemeye gitmiştim. En sonunda Tracktürk' ün körfez organizasyonuna 90+3 de yetiştim. Hiçbir eksiği kalmayan, tepeden tırnağa sıfır parçaları olan aracımı tanıma zamanıydı. Hava da yağışlı olunca 335i ile resmen bir sınav vermeye başladım :) Ancak son seans yarı kuru - yarı ıslak bir zemin yakalayabildim. Geri kalan direk sağanak altındaki sürüşlerdi. Ama benim avantajıma oldu tabi ki. Bütün dinamiklerini test etmiş oldum.
Aracın ağırlık dağılımı gerçekten mükemmel konumda. Kendimi caddelere de inebilen bir DTM aracı sürüyormuş gibi hissettim. Normal yolda boyutlarını bana hissettiren otomobil resmen pistte gaza bastıkça küçülüyormuş gibi hissettirdi. Bu da E90' ın boyutlarının ne kadar ideal olduğunu bana tekrar kanıtladı. Yol tutuş ciddi derecede değişmiş. Arka fazlasıyla dengeli geliyor. Tek hoşuma gitmeyen bazı viraj çıkışlarında önce önden kayması. Bunu da swaybarlarla çözeceğiz.
Güç olarak ise bence fazlasıyla optimumda. Motoru kesinlikle yüklemeyeceğim. Rolling vs. sevmiyorum. Biraz daha çizgi adamıyım. Ve bu optimum sürüş keyfini asla bozmayacağım. Kesinlikle fazla güç beklentim yok. Pistten ve virajlı yollardan keyif almak istiyorum. Fazladan gelen güçlerle bu rijitliğin bozulmasını ve virajlarda cebelleşmeme neden olacak bir otomobil beklentim kesinlikle yok. Yükleme ile birlikte sürekli hale gelebilecek bobin, buji vs. arızalarına ise bu kadar dengeli bir otomobil yapmışken hiç katlanamam...Pistime de çıkarım, uzun yoluma da giderim diyelim :) Bu rafine haliyle mükemmel hissettiriyor.

Pistten bir iki fotoğraf paylaşayım ve son güncellememi sonlandırayım :)


https://i.hizliresim.com/e7act0w.jpg (https://www.hizliresim.com/e7act0w)
https://i.hizliresim.com/moxuvsm.jpg (https://www.hizliresim.com/moxuvsm)
https://i.hizliresim.com/679sash.jpg (https://www.hizliresim.com/679sash)
https://i.hizliresim.com/q5hyq41.jpg (https://www.hizliresim.com/q5hyq41)
https://i.hizliresim.com/bt7emt7.jpg (https://www.hizliresim.com/bt7emt7)
https://i.hizliresim.com/cbofgur.jpg (https://www.hizliresim.com/cbofgur)
merhaba bilincli bmw surucusu gormek sevindirici, sahsi fikrim eskiyen bmwlerin geneli cakal oluyor, o yuzden orjinal olan her zaman gozume guzel geliyor, bobrekleri orjinal krom takmayi dusunuyormusunuz
ikincisi korfezde en iyi sure ne geldi
ayrica e90 larda ekstra birsey takmadan kamber ayari yapilabildigini bir arkadasim soylemisti, onlere biraz negatif kamber verilirse onden kaymayi azaltabilir.
kazasiz belasiz

leventrc
17-10-2021, 13:18
merhaba bilincli bmw surucusu gormek sevindirici, sahsi fikrim eskiyen bmwlerin geneli cakal oluyor, o yuzden orjinal olan her zaman gozume guzel geliyor, bobrekleri orjinal krom takmayi dusunuyormusunuz
ikincisi korfezde en iyi sure ne geldi
ayrica e90 larda ekstra birsey takmadan kamber ayari yapilabildigini bir arkadasim soylemisti, onlere biraz negatif kamber verilirse onden kaymayi azaltabilir.
kazasiz belasiz

Teşekkürler; ''Eski'' BMW lerin genelinin çakal olma durumunu pek anlayamadım. Motor, mekanik ve dış görünüş olarak kullanıcısının yaptığı saçma sapan dokunuşlar arabayı kötü gösterebilir. Ama bence bütün markalar için geçerli bir durum bu. Ne güncel arabalar var üstünde anlamsız şeyler olan. Ben eski yeni diye ayırt etmiyorum açıkçası. Otomobilde krom pek sevmiyorum. Gündelik 2021 Passat' ım var. Onun bile kromları bazen gözümü rahatsız ediyor. Deneyebilirim, bu konuda çok keskin değilim. Ama gözüme böyle daha güzel gözüküyor. Umarm araç siyah böbreklerden çakal gözükmez. Ya da bırakalım gözüksün, ben beğendikten sonra ne farkeder :)

Yazıda da belirttiğim gibi; ıslak zemin, Yeni biten araç, bir kaç kez fren noktasını kaçırdığım için dip fren yaptım. Geri kalanı yeni taktığım frenleri korumakla geçti. Amacım yeni yaptığım aracın dinamiklerini öğrenmekti. Süre kasmadım. Ama bu şartlarda yanlış hatırlamıyorsam 54,xxx bir süre gelmişti.

Swaybarlar daha etkili bir çözüm olacaktır. Dediğim gibi, ıslak zemin avantajıma oldu ve arabamı yeterince test edebildim.

onur_S
17-10-2021, 13:30
Teşekkürler; ''Eski'' BMW lerin genelinin çakal olma durumunu pek anlayamadım. Motor, mekanik ve dış görünüş olarak kullanıcısının yaptığı saçma sapan dokunuşlar arabayı kötü gösterebilir. Ama bence bütün markalar için geçerli bir durum bu. Ne güncel arabalar var üstünde anlamsız şeyler olan. Ben eski yeni diye ayırt etmiyorum açıkçası. Otomobilde krom pek sevmiyorum. Gündelik 2021 Passat' ım var. Onun bile kromları bazen gözümü rahatsız ediyor. Deneyebilirim, bu konuda çok keskin değilim. Ama gözüme böyle daha güzel gözüküyor. Umarm araç siyah böbreklerden çakal gözükmez. Ya da bırakalım gözüksün, ben beğendikten sonra ne farkeder :)

Yazıda da belirttiğim gibi; ıslak zemin, Yeni biten araç, bir kaç kez fren noktasını kaçırdığım için dip fren yaptım. Geri kalanı yeni taktığım frenleri korumakla geçti. Amacım yeni yaptığım aracın dinamiklerini öğrenmekti. Süre kasmadım. Ama bu şartlarda yanlış hatırlamıyorsam 54,xxx bir süre gelmişti.

Swaybarlar daha etkili bir çözüm olacaktır. Dediğim gibi, ıslak zemin avantajıma oldu ve arabamı yeterince test edebildim.

cakal olma durumu derken cin mali lastik, kafa inik press zip zip seken vs vs :) bmw lerde o cakal edition oldukca fazla yeni de de var, eskiler zaten acayip oldu , bende de siyah bobrek var ancak piyasadaki araclari gorunce kromlari geri taksam mi diye dusunmuyo degilim
maslak hunterda arkadasin 335 in yuruyenine kamber kaster vs ayarlar yapmislar hem az sariyor hem de pistte guzel donuyormus bilginiz olsun

leventrc
17-10-2021, 13:40
cakal olma durumu derken cin mali lastik, kafa inik press zip zip seken vs vs :) bmw lerde o cakal edition oldukca fazla yeni de de var, eskiler zaten acayip oldu , bende de siyah bobrek var ancak piyasadaki araclari gorunce kromlari geri taksam mi diye dusunmuyo degilim
maslak hunterda arkadasin 335 in yuruyenine kamber kaster vs ayarlar yapmislar hem az sariyor hem de pistte guzel donuyormus bilginiz olsun

Press' i hiç sormayın. Bu forumda da çok görüyorum yapan ve resmen nutkum tutuluyor. Savunanları görünce tansiyonum oynuyor :D
Çakal derken son mesajınızda ne demek istediğinizi daha net anladım. Şimdi oldu :)
Çekiş konusunda da durum şöyle; Wavetrac kilit çok güzel işler yaptığı için arka ne istersem onu yapıyor. Arkadaki tutunma çok iyi bir boyutta. Ön taraftaki sorun, arka net tutunma eğilimi gösterdiği için viraj çıkışında ufak bir önden kayma. O sebeple swaybarla çözümü daha mantıklı buluyorum.

Işık
17-10-2021, 17:23
E90'da ben sizin yol tutuş için yaptıklarınıza ek olarak E92'lerdeki alt arka gergiyi kullandım.
Genuine BMW - 33326777637 - Rear Chassis Brace (33-32-6-777-637) (https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/rear-chassis-brace/33326777637/)

dkaya87
18-10-2021, 12:23
eski bmw'lere çakal denmiş üzülerek geldim :) şaka bi yana bilinçli kullanıcı bulmak imkansıza yakın, o nedenle haklısınız. dediğinizi araba ararken çok yaşadım e30-34-36 lar gerçekten çok kötü durumda, elektrik teli, cırt kablo bağı ve akıllı vida dolu her yeri arabaların.
leventrc süper gidiyor proje, hakkını vere vere yapıp kullanıyorsun. kesene bereket

orhansah
18-10-2021, 12:45
profil fotoğrafını da bi değiştir be :D

Diyadin
18-10-2021, 13:03
Maşallah uygulamalar motor güçlendirme için düşünceleriniz harika, hepsine katılıyorum.

Maslak marka motors 18" apex jant stoklarda var tavsiye ederim.

Ben olsam 3.35i logosunu söküp tek egzoz yapardım :) Tam sleeper :)

BKaya35i
21-10-2021, 21:36
Çelik fren hortumu da listeye eklenmeli..

leventrc
22-10-2021, 08:18
E90'da ben sizin yol tutuş için yaptıklarınıza ek olarak E92'lerdeki alt arka gergiyi kullandım.
Genuine BMW - 33326777637 - Rear Chassis Brace (33-32-6-777-637) (https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/rear-chassis-brace/33326777637/)

Bunu da değerlendimeye aldım. Teşekkürler :)


eski bmw'lere çakal denmiş üzülerek geldim :) şaka bi yana bilinçli kullanıcı bulmak imkansıza yakın, o nedenle haklısınız. dediğinizi araba ararken çok yaşadım e30-34-36 lar gerçekten çok kötü durumda, elektrik teli, cırt kablo bağı ve akıllı vida dolu her yeri arabaların.
leventrc süper gidiyor proje, hakkını vere vere yapıp kullanıyorsun. kesene bereket

Çok teşekkür ederim kardeşim :) Daha da güzel olacak İnşallah. Küçük ufak tefek dokunuşlar kaldı sadece. Zamanla keyfi olarak tamamlıyorum aklımdakileri.


profil fotoğrafını da bi değiştir be :D

Orhan abimmm :D Değiştiremem, MINI tutkumdan asla vazgeçmedim :D O ilk aldığım MINI' ydi.


Maşallah uygulamalar motor güçlendirme için düşünceleriniz harika, hepsine katılıyorum.

Maslak marka motors 18" apex jant stoklarda var tavsiye ederim.

Ben olsam 3.35i logosunu söküp tek egzoz yapardım :) Tam sleeper :)

Çok teşekkür ederim :)


Çelik fren hortumu da listeye eklenmeli..

Aldım bile :) Goodridge aldım. Eli kulağındadır. Önümüzdeki hafta gelir diye tahmin ediyorum.

leventrc
29-10-2021, 03:12
Uyku tutmamış; '' Ne ile gözümü yorsam? '' diye düşünürken forumda aracımla ilgili son bir güncelleme yapayım dedim :)

***** restorasyon sürecinde aylarca serviste geçen süreç boyunca araç yeterince kirlenmişti. '' Her şeyi bitsin ondan sonra detailing' e geçerim. '' düşüncesiyle detailing kısmını en sona bıraktım. Her şey bittiğine göre sıra detailing' deydi :)

Aracımı çok yakın dostum Detailbox Garage Maçka Görkem' e teslim ettim. Beni tanıyanlar ne demek istediğimi bilir; Detailing işinden çok iyi anlarım :D iki günde bir, Bir iki saat bile olsa ben de aracıma fiziki bir emek vermiş oldum. Ama işin %90' ı Görkem' deydi ve her araçta olduğu gibi benim aracımda da harikalar yarattı sağ olsun. Buradan da teşekkür etmiş olayım :)

Demir tozu ve kil temizliği yapıldı. Ardından Polisaj ile çizik giderme uygulaması yapıldı. Son kat olarak Tac System UHS90 seramik koruma + Top Coat uygulandı. İçinde de detaylı iç temizliği yapıldı. Deri bakımı ve deri koruma uygulandı.

Farların içini açtırıp detaylı bir temizlik yaptırmayı düşünüyordum. Çok soluk gözüküyorlardı. Ama sorun içinde değil dış kısmının solukluğuymuş. Polisaj ile harika oldu. Bu da beni en çok sevindiren şey oldu. Far açtırmaktan kurtulmuş oldum.

Kaput logosu çok soluktu. Senelerin getirdiği bir yıpranma vardı. Oem olarak yeniledim. Küçük bir ayrıntı belki ama resmen araçta gençlik iksiri etkisi yarattı.

Ben aldığımda üzerinde olan saçma sapan, kaliteden bir haber cam filmlerinden çok zahmetli de olsa sökmeyi başararak kurtuldum. Ama ne serüven... Resmen 2 gün boyunca arka camdaki kalıntılarla uğraştırdı araba. Hem rezistanslara zarar vermemek, Hem de tüm kalıntılarını sabırla sökmek hiç kolay olmadı... Cam filmini hiç sevmem. Bundan sonrasında bu şekilde film olmadan devam edeceğiz.

Ve geldik hem burada, hem de yakın çevremde çok konuşulan ön panjur ( Böbrekler. ) ve cam çıtalarının kromlarına :) '' Bu öneriyi kulak arkası yapmayacağım.'' dedim ve siyah kaplamaları söktüm. Kromları tekrar ortaya çıkarttık. Fena durmadı. Araç tam anlamıyla oem görüntüsüne kavuştu. Benim de gözüm alışır zamanla :)

Gelelim fotoğraflara :) Buyrunuz :

https://i.hizliresim.com/ay3uxln.jpg (https://www.hizliresim.com/ay3uxln)
https://i.hizliresim.com/amah2u4.jpg (https://www.hizliresim.com/amah2u4)
https://i.hizliresim.com/et2k3i5.jpg (https://www.hizliresim.com/et2k3i5)
https://i.hizliresim.com/6df6e9b.jpg (https://www.hizliresim.com/6df6e9b)
https://i.hizliresim.com/24yt6qx.jpg (https://www.hizliresim.com/24yt6qx)
https://i.hizliresim.com/cmjjlu8.jpg (https://www.hizliresim.com/cmjjlu8)

Detailing' in bitimiyle beraber paylaşmaya değer göreceğim önemli bir güncelleme kalmadı. En önemli şeyleri zaten paylaştım. Konuyu gereksiz yere şişirmeyelim. Haftaya rutin bakımıyla birlikte çelik fren hortumu takılacak ve Coilover' lar istediğim bir reçeteye göre ayarlanacak. Alt tarafı bir çelik fren hortumu için güncelleme yapıp kafa ütülemeye gerek yok :D Önümüzdeki baharda Swaybarları almış olurum. Bir de direksiyonun derisi yenilenecek. Bunun haricinde aracın her şeyi bitti. Bir aksilik olmadığı sürece bakımdan bakıma servise gideriz artık :)

drago
29-10-2021, 08:35
Krom yakışmış, güzel günlerde kullanın

-Ata-
30-10-2021, 22:24
Nargile edition 3 serilerinden sonra e90 kasa süper kombinasyon ve güzel dokunuşlar güle güle binin

grkm
31-10-2021, 16:30
Zaten çok kaliteli ve özel bir parça olan E90 N54'ü daha güzel hale getirebilmek bir zevkti.

Ağız tadıyla, kazasız, belasız ve cezasız binmen dileğimle :)

dkaya87
02-11-2021, 08:49
güzelliği ortaya çıktı maşallah :)

TolgaKaraman
10-11-2021, 13:47
Eline emeğine sağlık. Bu arabanın değerini bilen birisinin elinde olması çok sevindirici. Güzel günlerde kazasız belasız kullanman dileğiyle.

leventrc
15-11-2021, 01:04
Krom yakışmış, güzel günlerde kullanın

Çok teşekkürler :)


Nargile edition 3 serilerinden sonra e90 kasa süper kombinasyon ve güzel dokunuşlar güle güle binin

Teşekkürler :)


güzelliği ortaya çıktı maşallah :)

Çok sağol kardeşim :)


Eline emeğine sağlık. Bu arabanın değerini bilen birisinin elinde olması çok sevindirici. Güzel günlerde kazasız belasız kullanman dileğiyle.

Çok teşekkürler. Orjinalliğini bozmadan zarardan uzak; yararı olan dokunuşlarla devam ediyoruz :)


Zaten çok kaliteli ve özel bir parça olan E90 N54'ü daha güzel hale getirebilmek bir zevkti.

Ağız tadıyla, kazasız, belasız ve cezasız binmen dileğimle :)

Çok teşekkür ederim. Tekrar emeğine sağlık :) Bu arada son bir haftadır günlük olarak kullandım otomobili. Araç çok ciddi derecede geç kirleniyor. Net bir şekilde hissettiriyor kendini. Parlaklığı ve canlılığına da söyleyecek bir şey bulamıyorum. Mekanik diriliği dışına da yansıdı sayende :) Profesyonel detailing net bir şekilde her otomobilin ihtiyacı olan şey.
Bu fotoğrafı dün çektim. Bir haftadır da yıkatmadan günlük bindim:

https://i.hizliresim.com/236ez23.jpg (https://www.hizliresim.com/236ez23)

Diyadin
17-11-2021, 08:26
Maşallah :)

Bu oem görüntüye 3.20si jantı çok yakışır.

BYET
19-11-2021, 19:11
Bence yapılacak herşey oem şekilde yapılmış geriye ise ön ve arkaları eşitleyecek şekilde 2 cm spacer ile desteklemek ve isterseniz borusan oto plakalıklar ile tamamen fabrikasyon teslim görüntüsü vermek. Amerikan ön farlar aracı benzersiz yapıyor ayrıca elinize sağlık kesenize bereket ben bu aracı çok beğendim ve ayrıyeten sizin vizyonunuzu da :)

leventrc
21-11-2021, 00:36
Maşallah :)

Bu oem görüntüye 3.20si jantı çok yakışır.

Çok jant hastası değilim :) Böyle bir şey yaparsam M paket + hafif bir jant tercih ederim. Onu da yapmak istemiyorum. Çünkü neredeyse her E90 sahibi bu şekilde yapıyor zaten. öbürlerinden bir farkı kalmaz. Bu şekilde ''Future classic'' kafasında devam. Yoksa neler yapmadık ki... Jant işi kolay :) Style 162 modelini de açıkçası aracıma çok yakıştırıyorum. Diğer M jantları da zaten kilo olarak Style 162 ile hemen hemen aynı.0 Şimdilik full oem şeklinde devam.


Bence yapılacak herşey oem şekilde yapılmış geriye ise ön ve arkaları eşitleyecek şekilde 2 cm spacer ile desteklemek ve isterseniz borusan oto plakalıklar ile tamamen fabrikasyon teslim görüntüsü vermek. Amerikan ön farlar aracı benzersiz yapıyor ayrıca elinize sağlık kesenize bereket ben bu aracı çok beğendim ve ayrıyeten sizin vizyonunuzu da :)

Çok teşekkürler düşünceleriniz için :) Plakalıklar değişecek. Şirketin deposunda bir takım plakalık var da bir türlü hatırlayıp arabaya indirmedim. Mevcut plakalıklar da yakın arkadaşlarımın galerisi zaten. Yabancı değil yani :)
Spacer takmamamda iki sebep var. Birincisi güvenlik açığı( Ki bir dönem taktım ama güvenlik takıntımı aşamadığım için çıkarttım.). Bir daha takarsam güvendiğim bir marka tercih ederim. İkincisi takarsam eğer bu 2cm asla olmaz. 2cm zaten çok gereksiz fazla :) Çünkü ben bu aracı görsellik için hazırlamadım. Kaldı ki 2cm zaten görselde de çok kötü duracaktır :D Evet göze de hitap etmeli ama orjinal ve güven verici duruşu benim zevkime daha çok hitap ediyor. Zaten bu otomobili ağırlıklı olarak güvenli sürüş keyfi hedefleyerek hazırladım. 2cm lik bir spacer bu otomobilde yol tutuş noktasında da bence kesinlikle çalışmayacaktır. E90 ın geometrisinde hangi ölçü iyi bir seçenek verir onu çok iyi araştırmak lazım. Ama en önemlisi '' Güvenilir '' bir yol izlemek. Bunun da tekrar altını çizmek gerekir.

jojo59
09-08-2023, 12:52
Çok teşekkürler :)



Teşekkürler :)



Çok sağol kardeşim :)



Çok teşekkürler. Orjinalliğini bozmadan zarardan uzak; yararı olan dokunuşlarla devam ediyoruz :)



Çok teşekkür ederim. Tekrar emeğine sağlık :) Bu arada son bir haftadır günlük olarak kullandım otomobili. Araç çok ciddi derecede geç kirleniyor. Net bir şekilde hissettiriyor kendini. Parlaklığı ve canlılığına da söyleyecek bir şey bulamıyorum. Mekanik diriliği dışına da yansıdı sayende :) Profesyonel detailing net bir şekilde her otomobilin ihtiyacı olan şey.
Bu fotoğrafı dün çektim. Bir haftadır da yıkatmadan günlük bindim:

https://i.hizliresim.com/236ez23.jpg (https://www.hizliresim.com/236ez23)

Valla harika iş, emeğinize sağlık ��