Orijinalini görmek için tıklayınız : r56 cooper s 76mm
newzat_r56
18-01-2009, 21:00
arkadaşlar r56 kasa turbo cooper s de 60 lık düz boru ile downpipe wardı.downpipe 76 lık olduğu için egzozuda komple 76lık yaptık.ama niyeyse acaip bir düşüş oldu.acaba sıkışma olmadığındanmı böyle oldu??yakında chip yapıcaz bu şekilde kalmasımı daha iyi olur yoksa tekrar 60 *** dönmem daha iyi olur??
Öncelikle 60 mm ile 76 mmlik bir egzoz arasında küçük çaplı bir uçurum var. arada br değere yönelmeniz daha uygun olur eğer 60 mm nin kısıtlayıcı olduğunu düşünüyorsanız.
1.6 turbo bir araba için tavsiye edilen boru çapı 63 64 mm dir.
newzat_r56
18-01-2009, 21:53
Öncelikle 60 mm ile 76 mmlik bir egzoz arasında küçük çaplı bir uçurum var. arada br değere yönelmeniz daha uygun olur eğer 60 mm nin kısıtlayıcı olduğunu düşünüyorsanız.
1.6 turbo bir araba için tavsiye edilen boru çapı 63 64 mm dir.
bnde tekrar o çaplara dönmeyi düşünüyorum,peki borular öyle olsa son,76 olsa nası bişi olur??saçma bişeymi olur??
Backpressure gitmiş... Omer çok doğru demiş...
newzat_r56
18-01-2009, 23:54
peki şimdi boruları 64 yapsam,son 76 kalsa nasıl olur işe yararmı.sonuda 60 civarı bişeymi almam gerekir..??
turbo arabada ne backpressure u arkadaslar?
kesinlike back-pressure`a ihtiyaci yoktur turbo arabanin, kullandiginiz egzoz belki verimsiz bir egzoz olabilir(son susturucu) yaziliman sonra duzelecektir. yazilimsiz oldugu icin egzoz yuzunden acilan boost a belki ecu mudahale edip safe mode a falan geciyor olabilir, sikinti sebebi o olabilir. son susturucu ne? egzoz markasi ne?
Newzat :) Bak khan da aynısını söylüyor :) aynen söylediklerine katılıyorum khan ;) tamamen gereksiz bişeydir backpressure denilen sey. olası bütün backpressure, aracın performansına - yönde etki eder.. yıllardır atmosferik araba tune etmiş bir milletiz bence bütün bu backpressure sevdası o zamanlardan kalma :)
Yazılımla sorun çözülür kanısındayım bende.
tuvbodaki sloganızmı best exhaust no exhaust mantığı olmalıdır :)
mantıoğını söleyeyim size mantığıda şudur aşlırı sekidle TUrbonuzun hot side kısmı yeteri kadar back presssure ürettiğinden dolayı Egsozt ileçok bir derdiniz olmayacaktır bak bence senin sorunun basıncın yükselmeseinden dolayı Safe mode tarzi bişiy olabilir istersen serviste komple arizaların felan varsa sildir ve dene yada biyerlerden ufak çaplı bir kaçak olması bi kontrol et istersen
newzat_r56
19-01-2009, 22:39
kesinlike back-pressure`a ihtiyaci yoktur turbo arabanin, kullandiginiz egzoz belki verimsiz bir egzoz olabilir(son susturucu) yaziliman sonra duzelecektir. yazilimsiz oldugu icin egzoz yuzunden acilan boost a belki ecu mudahale edip safe mode a falan geciyor olabilir, sikinti sebebi o olabilir. son susturucu ne? egzoz markasi ne?
işte komple 76 boru ile 76 borla son susturucu war..
newzat_r56
19-01-2009, 22:41
tuvbodaki sloganızmı best exhaust no exhaust mantığı olmalıdır :)
mantıoğını söleyeyim size mantığıda şudur aşlırı sekidle TUrbonuzun hot side kısmı yeteri kadar back presssure ürettiğinden dolayı Egsozt ileçok bir derdiniz olmayacaktır bak bence senin sorunun basıncın yükselmeseinden dolayı Safe mode tarzi bişiy olabilir istersen serviste komple arizaların felan varsa sildir ve dene yada biyerlerden ufak çaplı bir kaçak olması bi kontrol et istersen
yok ya arıza fln yok öle bişi olsa ışık yakar,cama sinek çarpsa ışık yakıyor:D kaçak olduğunuda sanmıorum eğer kaçak olsa daha fazla bi düşüş olur..
küçük turbolarda ani genişleme acaip sonuçlara yol açabiliyor.
İskenderin tolgaya (CZT) yaptığı dumppipe arıza ışığı ile alakasız 0.1 düşürdü standart basıncı. Turbodan hemen sonraki kısmı kontrol ettir. minicik turbo çıkışına (benimki 3-4parmak filan) 76 lık takınca akımın karakteristiğini bozmuş olabilirsin.
eger takilan downpipe in flowu iyiyse basinc artar, dusmez.
bence buyuk ihtimal baska birseylerden kaynaklaniyor. soyle bir etkisi olmus olabilir ama 76 lik downpipe ve egzoz ile az da olsa tork yukari kayar, sanki ilk gazda daha az ivmeleniyor gibi gelir ama ustlerde daha verimli olur.
OZ un kotrol etmenizi soyledigi,benim de katildigim; turboda sonraki kacak performansi pek etkilemez, onemli olan egzozdan onceki kacak.
newzat_r56
19-01-2009, 23:10
eger takilan downpipe in flowu iyiyse basinc artar, dusmez.
bence buyuk ihtimal baska birseylerden kaynaklaniyor. soyle bir etkisi olmus olabilir ama 76 lik downpipe ve egzoz ile az da olsa tork yukari kayar, sanki ilk gazda daha az ivmeleniyor gibi gelir ama ustlerde daha verimli olur.
OZ un kotrol etmenizi soyledigi,benim de katildigim; turboda sonraki kacak performansi pek etkilemez, onemli olan egzozdan onceki kacak.
egzozdan önceki derken?
amannn turbo yazacaktim ya:)
newzat_r56
19-01-2009, 23:20
turbodan önce nasıl bi kaçak olabilrki,nerde?
newzat_r56
19-01-2009, 23:30
aklımdaki fikir chip i yaptıkdan sonra eğer hala bi düşüklük olursa 64 e düşmek..nasıl?
küçük turbolarda ani genişleme acaip sonuçlara yol açabiliyor.
İskenderin tolgaya (CZT) yaptığı dumppipe arıza ışığı ile alakasız 0.1 düşürdü standart basıncı. Turbodan hemen sonraki kısmı kontrol ettir. minicik turbo çıkışına (benimki 3-4parmak filan) 76 lık takınca akımın karakteristiğini bozmuş olabilirsin.
eger takilan downpipe in flowu iyiyse basinc artar, dusmez.
bence buyuk ihtimal baska birseylerden kaynaklaniyor. soyle bir etkisi olmus olabilir ama 76 lik downpipe ve egzoz ile az da olsa tork yukari kayar, sanki ilk gazda daha az ivmeleniyor gibi gelir ama ustlerde daha verimli olur.
OZ un kotrol etmenizi soyledigi,benim de katildigim; turboda sonraki kacak performansi pek etkilemez, onemli olan egzozdan onceki kacak.
çapdaki genişleme büyük ve ani ise gazın akışı Ranthor'un dediği gibi farklı bir hal alabilir ve kısıtlayıcıbir etki yaratabilir, tamamen gazın hızı ve akış profiliyle alakalı bir durum aslında
oturup mach sayısınamı baksak ne:)
egzozdan önceki derken?
manifold ...
Ee peki 76 yapınca mı manıfoltta delık oldu? Ole sacma bı tesaduf olamaz heralde...
http://w3.gazi.edu.tr/~syasyerli/KM380/5a.pdf
b) Biçim Sürtünmeleri : Ani daralma, ani genişleme, dirsek, vana, akım ölçen aletler,
ve her çeşit bağlantı elemanının sebep olduğu sürtünmelerdir. Akışkanın sınır tabakası
duvardan ayrılır ve ortaya çıkan boşluklar emiş yaparak sınır tabakanın geri çekilmesine
ve girdaplar oluşumuna neden olur. Ani daralma ve genişlemede dar boru içindeki akış
hızına göre hesaplanan kinetik enerji belli bir katsayı ile çarpılarak sürtünme kayıplarını
verirler.
Yada
http://www.mm.anadolu.edu.tr/kimya/deneyler1/Deney1.pdf
yada
http://arsiv.mmo.org.tr/pdf/000005EE.pdf
İki kere kalmıştım hidrolikten, hala kabuslarıma giriyor ya, o yüzden girdim sitelere böyle aynı sorular, sular gazlar gidiyor sıkışıyor filan.
Allah belasını versin itünün! oh be içimi döktüm:)
kusura bakmayım.
eger takilan downpipe in flowu iyiyse basinc artar, dusmez.
ayni sekilde egzozunda flowu iyiyse cap buyudukce basinc artar.
akiskanlar dinamigindede hiz artisi icin tercih edilen yontem ya basinc arttirmak ya cap arttirmaktir. fakat eger cap arttirmak icin surtunme katsayisi yuksek bir model tercih ederseniz o zaman basinc dusebilir.
benim soylemim ayni akis profiline sahip yuzeyler icin gecerli, eger yapma downpipeda bir hata varsa o ayri, sonuc olarak elde yapilan parcanin icinin ve yapisinin akiskanligi olculmuyor, internal wastegateli turbolarda bu model daha da onemli cunku eger wastegate portunun tahliyesini duzgun yapmazsaniz, wastegate portundan gecen hava egzozdan gecen havanin onunde bir restrikte yaratiyor.
ama sanmiyorum ki r56 nin turbosu 76 lik bir malzemde restrikte yaratabilecek kadar bir flow uretsin.
dediginiz soyleme bende katiliyorum HKS nin igrenc yapili downpipelari ile kaliteli bir downpipe arasinda sti da inanilmaz sekilde basinc ve verim farkli oluyor.
bu tip sorunlara internette cozum bulmasi cok zordur, ustaniza gidin cozsun bence.
ayni sekilde egzozunda flowu iyiyse cap buyudukce basinc artar.
akiskanlar dinamigindede hiz artisi icin tercih edilen yontem ya basinc arttirmak ya cap arttirmaktir. fakat eger cap arttirmak icin surtunme katsayisi yuksek bir model tercih ederseniz o zaman basinc dusebilir.
benim soylemim ayni akis profiline sahip yuzeyler icin gecerli, eger yapma downpipeda bir hata varsa o ayri, sonuc olarak elde yapilan parcanin icinin ve yapisinin akiskanligi olculmuyor, internal wastegateli turbolarda bu model daha da onemli cunku eger wastegate portunun tahliyesini duzgun yapmazsaniz, wastegate portundan gecen hava egzozdan gecen havanin onunde bir restrikte yaratiyor.
ama sanmiyorum ki r56 nin turbosu 76 lik bir malzemde restrikte yaratabilecek kadar bir flow uretsin.
dediginiz soyleme bende katiliyorum HKS nin igrenc yapili downpipelari ile kaliteli bir downpipe arasinda sti da inanilmaz sekilde basinc ve verim farkli oluyor.
yalnız şöyle birşey var,
sabit debide(turbo basıncı değişmeden kabul edelim motordan çıkan gazın debisi sabit diyelim) kesit alanı arttığında(çap) hız artmaz, azalır. hızı azaltmanız akış profili açısından biraz daha düzgün yapıya geçmeyi sağlar ve basınç kayıplarının azalmasını sağlar. teoride laminer akış kabul edilebilir, fakat pratikte buna rastlamak çok zordur ve türbülanslı akış olur çoğu zaman belki çok küçük çaplarda çok düşük hızlarda laminer akıştan söz edilebilir
zaten eğer çap artışı çok çok abartı ise egzoz sisteminde gazın hızı azalacağı için belli bir gaz debisine kadar(devir) motorun çalışmasına negatif etkide bulunacaktır.
laminer akış:akışkanın hız profili kesitin ortasında maksimum çeperlerde minimum
türbülanslı akış:akışkanın hızı kesit boyunca aynı kabul edilebilir
http://www.hidrojeoloji.net/wp-content/uploads/image/8(5).jpg
foto hidroloji netten alıntıdır.
muhtemelen bu otomobildeki sorun dpnin düzgün olmaması bence eğer foto gelirse daha iyi karar verilebilr
Downpipe yanlış bilmiyorsam ALTA olması lazım. Eğerki böyle bir firmanın dizaynında sorun varsa büyük hayal kırıklığı :s
DoDo_hamann
20-01-2009, 13:22
downpipe'da sorun yok.downpipe takıldığında araç üstünde 60'lık boru ve borla son susturucu vardı,ciddi bir performans artışı sağlandı,ancak downpipe 76lık çıkışa sahip oldugu için 76lık boru çekildi,76lıktan sonra performans kazanmak yerine araba geriye gitti denmek isteniyor :)
dodo sana ne yapcaz performans artısı için :)
DoDo_hamann
20-01-2009, 15:27
sıkıldım olum ben araba alıcam az kaldı ozaman basıcaz boostu :)
bence de bu arabanin sorunu ya basincin fazla yukselmesinden dolayi safe mode a almasi, bunu basinci kisarakta yapabilir, avansi kisarakta veyahut ya compensationla benzin ilavesi yapar yada ikinci benzin haritasina gecebilir.
bana gore ikinci olasilikta son susturucudan kaynaklanabilir. tabi gormedim yorum uretiyorum. ALTA DP yi gordum basarili bir urune benziyordu bana gore, zaten sikinti son susturucu ve boru degisiminden sonra olmus.
semih yorumunda haklisin cap arttigi zaman Hiz artmaz, flow artar. flow yerine hiz yazmisim. akiskanlar dinamiginde ise su ile hava arasinda, basinc altinda karakter farki buyuktur.(sende biliyorsundur) su turbulans dagitimda kararli davranirken, havada turbulans direnci daha fazladir. birde cebri basinc altinda calisan dinamik akisli sistemlerde restrikte azaltildigi zaman (cap artisinda) basinc ve flow artisi genelen gozlemlenir.(HIZ degil:) )
ama td04 turbo kullanan wrx`ler icinde genelen gozlemledigim ve birkac baslik altinda belirttigim soylemim bu durumda gecerli. ufak turbo buyuk capli egzoz sistemlerinde verimli tork devir bandi yukari kayiyor, buda arabanin ust devirde daha iyi ama alt devirde daha tepkisiz bir yapi kazanmasina sebebiyet veriyor. cozumu ise yazilimda turbo dynamiclerinin ve spool karakterinin biraz daha agresiflestirerek daha tepkili hale getirilmesi seklinde oluyor.
bin biraz daha chipli cdti ına :)
newzat_r56
20-01-2009, 23:13
evet downpipe alta,onda herhangi bir sorun olduğunu sanmıyoru..60 lık boru warken gayet iyiydi,76 ya dönünce bir düşüş yaşandı..
bence sen 60 lıga gerı donus yap capı buyutmen hawa akıskanlıgı bozmus anladıgım kadarıyla...
newzat_r56
21-01-2009, 21:23
bence sen 60 lıga gerı donus yap capı buyutmen hawa akıskanlıgı bozmus anladıgım kadarıyla...
baya sordum soruşturdum,gerek yok deniliyor güzel bir yazılımla bu sorunun üstesinden geliniceğini sölüyorlar..heralde bu şekilde halletcez..
YOK KORHAN ARıza marıza YOK :) ahah yanar olm sinek çarpsa anlıyor :) bek egsozu büyük gelmiş onuda yazmış ekrandA: )
newzat_r56
22-01-2009, 10:14
YOK KORHAN ARıza marıza YOK :) ahah yanar olm sinek çarpsa anlıyor :) bek egsozu büyük gelmiş onuda yazmış ekrandA: )
:D:D büyük son die arıza verdi
rc lemans
22-01-2009, 10:18
bu mınıyı bılıorum ben gıtmıyor bu araba galıba cakma S
DoDo_hamann
22-01-2009, 11:12
pertten toplama ondan böyle downpipe uppipe midpipe ne takarsan tak pert araba bi yere kadar:D
newzat_r56
22-01-2009, 11:55
napalm ya pert araba bu kadar gidiyo..:D
bu mınıyı bılıorum ben gıtmıyor bu araba galıba cakma S
bende ööle duydum :D
newzat_r56
22-01-2009, 21:55
peki bn bu sorunu 60 lık bi orta susturucu takarak çözebilirmiyimki??
peki bn bu sorunu 60 lık bi orta susturucu takarak çözebilirmiyimki??
Sen bunu sat dizel fiesta al. :D
Ya da Saleen'i kullan...
newzat_r56
23-01-2009, 10:41
Sen bunu sat dizel fiesta al. :D
Ya da Saleen'i kullan...
saleen bu havalarda yatıyo,havalar düzelsin çıkarırız..:)
saleen bu havalarda yatıyo,havalar düzelsin çıkarırız..:)
Yuw nolcak ben 325'i bile bu havalrda kullanıorum :D
newzat_r56
23-01-2009, 12:43
Yuw nolcak ben 325'i bile bu havalrda kullanıorum :D
:D:D:D doğru 325 kullanılırsa saleen çok rahat kullanılır..:D:D
newzat_r56
24-01-2009, 01:10
bu sorunu 60 lık ortasusturucu ile çözebilirmiyizki??
rc lemans
24-01-2009, 14:11
senın yapıcan benımle beraber 63 luk boru yapıcaksın 76 lık fazla be nezo
newzat_r56
29-01-2009, 02:02
76 lık downpipe dan sonra 65 lik fln düz boru çeksem,son 76 kalsa bi derece bu problem girilebilir heralde diye düşünüyorum..?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.