ilkerhan
02-02-2022, 21:53
Merhaba dostlar,
Daha önceki şirket araçlarım dahil olmak üzere sahip olduğum tüm araçlar dizeldi. İkinci el aldım aracı. 100 Km kadar kullandım. Dolayısıyla benzinli bir aracın huyunu suyunu bilmiyorum. Bu konuda desteğinize ihtiyacım var.
Araç 2004 model, gerçekten orijinal 137.000 Km'de Atiker microfast LPG takılı.
- LPG'de tekleme vardı, Benzine aldım. Benzinde tekleme daha da arttı, Bir süre benzinde kullandım. Tekleme falan kalmadı. Benzinde yağ gibi çalışıyor. LPG'ye geçince hem LPG tekliyor, hem benzin tekliyor. Tekrar benzinde bir süre kullanınca düzeliyor. Şu anda sadece benzinde kullanıyorum bir sorun yok.
LPG kablom var, Gaz basıncı 1.25-1.35 bar arası geziyor. Benzin enjeksiyon süreleri benzinde iken 2.80ms civarı, gaza geçince 1,80 civarına düşüyor. Bu durumu düzeltmek için önce gazcıya mı gitmeliyim? Yoksa ateşleme sistemini mi kontrol etmeliyim?
- Sabahları çalıştırdığımda hafif bir benzin kokusu ile egzoz normal daha sonra 2-3 dk içinde egzozdan sigara yoğunluğunda beyaz buhar geliyor, gaza bastıkça buhar artıyor, hararet normale gelince buhar kalmıyor. Hafiif bir egzoz gazı geliyor. (Su eksiltme yok, yağda bulanma yok, suda yağ yok. Genleşme kabını motor çalışıyorken açtığımda hafif bir fıslama ile birlikte seviyesini koruyor, köpürme kabarma kaynama yok. OBD ve termometre ile suyun sıcaklığını kontrol ettiğimde 88 derecede hep sabit. Sıkışık trafikte ve çevre yolunda hararet hep ortada) Bu durum normal midir? Contam mı yanık? (Genleşme kabının çevresinde hafif terleme vardı. Yeni ve orijinal kapak aldım terleme kalmadı.)
- Motor soğukken kalorifer peteğinden su sesi geliyor, ısınınca ya geçiyor ya da trafikten ben farketmiyorum. Kalorifer ısıtmasında hiç bir sorun yok. Ses normal midir?
- Arka sileceğim yarım tur atıp direksiyonun çevresinden birkaç defa röle sesi geliyor ve silecek duruyor. Aç kapa yaptığımda eski pozisyonuna gelip tekrar duruyor. Silecek motorunu açtığımda kırık parça yoktu. Arızayı rölelerde mi aramalıyım? Yoksa silecek motorunu tamamiyle dağıtıp konum sensörünü mü kurcalamalıyım?
- Aracı ilk aldığımda labda 1. sensörün ısıtma devresinde geçici arıza kaydı bırakmış, arızayı sildim tekrarlamadı. Arıza kodu:P1135 idi. Lambda sensörüm gidici mi? Değiştirmeli miyim?
- Bujilerim üzerindekiler Bosch marka, fabrikanın önerdiği NGK marka. Belirttiğim gibi benzinde hiç şikayetim yok. Orijinali almalı mıyım?
Biliyorum çok soru sordum ama, elim biraz tornavida tutar. Meslek elektronik. Motosikletimi falan kendim tamir ederim. Komple dağıtma ve toplama dahil. Bundan dolayı vereceğiniz bilgiler altın değerinde benim için. Daha önce hep dizel motorlu araçlar kullandığım için benzinlinin huyunu suyunu bilmiyorum. Bütçemde maalesef bu araca yetti. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Daha önceki şirket araçlarım dahil olmak üzere sahip olduğum tüm araçlar dizeldi. İkinci el aldım aracı. 100 Km kadar kullandım. Dolayısıyla benzinli bir aracın huyunu suyunu bilmiyorum. Bu konuda desteğinize ihtiyacım var.
Araç 2004 model, gerçekten orijinal 137.000 Km'de Atiker microfast LPG takılı.
- LPG'de tekleme vardı, Benzine aldım. Benzinde tekleme daha da arttı, Bir süre benzinde kullandım. Tekleme falan kalmadı. Benzinde yağ gibi çalışıyor. LPG'ye geçince hem LPG tekliyor, hem benzin tekliyor. Tekrar benzinde bir süre kullanınca düzeliyor. Şu anda sadece benzinde kullanıyorum bir sorun yok.
LPG kablom var, Gaz basıncı 1.25-1.35 bar arası geziyor. Benzin enjeksiyon süreleri benzinde iken 2.80ms civarı, gaza geçince 1,80 civarına düşüyor. Bu durumu düzeltmek için önce gazcıya mı gitmeliyim? Yoksa ateşleme sistemini mi kontrol etmeliyim?
- Sabahları çalıştırdığımda hafif bir benzin kokusu ile egzoz normal daha sonra 2-3 dk içinde egzozdan sigara yoğunluğunda beyaz buhar geliyor, gaza bastıkça buhar artıyor, hararet normale gelince buhar kalmıyor. Hafiif bir egzoz gazı geliyor. (Su eksiltme yok, yağda bulanma yok, suda yağ yok. Genleşme kabını motor çalışıyorken açtığımda hafif bir fıslama ile birlikte seviyesini koruyor, köpürme kabarma kaynama yok. OBD ve termometre ile suyun sıcaklığını kontrol ettiğimde 88 derecede hep sabit. Sıkışık trafikte ve çevre yolunda hararet hep ortada) Bu durum normal midir? Contam mı yanık? (Genleşme kabının çevresinde hafif terleme vardı. Yeni ve orijinal kapak aldım terleme kalmadı.)
- Motor soğukken kalorifer peteğinden su sesi geliyor, ısınınca ya geçiyor ya da trafikten ben farketmiyorum. Kalorifer ısıtmasında hiç bir sorun yok. Ses normal midir?
- Arka sileceğim yarım tur atıp direksiyonun çevresinden birkaç defa röle sesi geliyor ve silecek duruyor. Aç kapa yaptığımda eski pozisyonuna gelip tekrar duruyor. Silecek motorunu açtığımda kırık parça yoktu. Arızayı rölelerde mi aramalıyım? Yoksa silecek motorunu tamamiyle dağıtıp konum sensörünü mü kurcalamalıyım?
- Aracı ilk aldığımda labda 1. sensörün ısıtma devresinde geçici arıza kaydı bırakmış, arızayı sildim tekrarlamadı. Arıza kodu:P1135 idi. Lambda sensörüm gidici mi? Değiştirmeli miyim?
- Bujilerim üzerindekiler Bosch marka, fabrikanın önerdiği NGK marka. Belirttiğim gibi benzinde hiç şikayetim yok. Orijinali almalı mıyım?
Biliyorum çok soru sordum ama, elim biraz tornavida tutar. Meslek elektronik. Motosikletimi falan kendim tamir ederim. Komple dağıtma ve toplama dahil. Bundan dolayı vereceğiniz bilgiler altın değerinde benim için. Daha önce hep dizel motorlu araçlar kullandığım için benzinlinin huyunu suyunu bilmiyorum. Bütçemde maalesef bu araca yetti. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.