Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : AUDI A5 - 8T (2009-2016) -- Satin Alma Rehberi, Detaylar Hk.



ckrc
15-03-2022, 03:57
Arkadaslar selamlar, yakin zamanda 8T-A5 almayi planliyorum.

Kasa tipi olarak en cok hosuma giden, 2007-2016 arasi, 8T kodlu A5 modellerinden: hangi motor tipi en sorunsuzdur? DSG ne durumdadir yoksa hic riske girmeden manuel mi tercih edilmeli? Alinirken nelere dikkat edilmedilir, kronikleri nelerdir, benimle paylasir misiniz?

Avrupa'ya tasiniyorum, oradan alacagim icin, lutfen sadece TR paket ve modelleri icin paylasmazsaniz sevinirim. (Almanya'dan import pek cok alternatif var, biliyorsunuz orada sifir donanimla, ilginc motor+sanziman secenekleri oluyor.)

Donanim tercihim yok ama kesinlike sunroofsuz ve tercihen xenon-led farsiz istiyorum. (Ne kadar az hareketli+elektronik parca, o kadar az problem mantigindayim.)

Yogun calisiyorum ve cok kisitli bir zamanim var. Maalesef arac tamiri/bakimi icin minimum zamani harcamak istiyorum, o yuzden en sorunsuz motor + sanzuman+donanim kombinasyonunu ariyorum.

Arac genelde h.sonu ve cogunlukla sehirler-arasi kullanilacak (kayak, balik tutmak, gol-evi, vs. ve/veya ulkeler arasi). 4x2 cok rahat isimi gorur diye dusunuyorum.

drago
15-03-2022, 06:17
Normalde 3.0 tdi + stronic 200bin kmlerde bile kolay kolay sorun çıkaran bir kombin değildir, ama farlar bile halojen mantığında bakılırsa o zaman 4.2 atmosferik ve manuel bir s5 alırdım ki onda da sorun çıkabilir garantisi yok.

Direksiyon kutusu mesela, büyük ihtimal a4 ile aynıdır, a4te kronik bir arıza

ckrc
15-03-2022, 07:20
Normalde 3.0 tdi + stronic 200bin kmlerde bile kolay kolay sorun çıkaran bir kombin değildir, ama farlar bile halojen mantığında bakılırsa o zaman 4.2 atmosferik ve manuel bir s5 alırdım ki onda da sorun çıkabilir garantisi yok.

Direksiyon kutusu mesela, büyük ihtimal a4 ile aynıdır, a4te kronik bir arıza

Super bilgi! Cok tesekkurler. 3.0tdi alternatiflerde su an ama dizeldeki tek cekincem, olasi sehir-ici yasaklari.

Farlarin halojen olmasini isteme sebebim olur da sorun cikartirsa, yol uzerinde 5-10dkda cozelim kafasindaydi, beyin,kodlama vs gerek kalmadan. Sunroof isi tamamen trim sesinden ve su alma, tikanma dertlerinden hoslanmiyorum. Donanim bile kovaliyor olsam, sunroof kesinlikle olmayacak listemde olurdu.

4.2 atmosferik S5, kullanim amacina gore asiri gereksiz olur gibi. 1.8tfsilar nasildir bilginiz var mi?

pirasa
15-03-2022, 07:59
Super bilgi! Cok tesekkurler. 3.0tdi alternatiflerde su an ama dizeldeki tek cekincem, olasi sehir-ici yasaklari.

Farlarin halojen olmasini isteme sebebim olur da sorun cikartirsa, yol uzerinde 5-10dkda cozelim kafasindaydi, beyin,kodlama vs gerek kalmadan. Sunroof isi tamamen trim sesinden ve su alma, tikanma dertlerinden hoslanmiyorum. Donanim bile kovaliyor olsam, sunroof kesinlikle olmayacak listemde olurdu.

4.2 atmosferik S5, kullanim amacina gore asiri gereksiz olur gibi. 1.8tfsilar nasildir bilginiz var mi?

konudan bağımsız olarak bold yaptığım kesim hakkında ciddi misiniz? türkiyeden mi bahsediyoruz bide :D

CüneytIşıkkent
15-03-2022, 08:19
konudan bağımsız olarak bold yaptığım kesim hakkında ciddi misiniz? türkiyeden mi bahsediyoruz bide :D

Sanırım avrupa almanya gibi yerlerdeki emisyon durumlarından şehir içi giriş yasaklarından bahsediliyor:soru:

berkaym
15-03-2022, 08:29
emisyon sıkıntısı demeseydiniz 2.0 tdi manuel derdim, bakımlarını yaptıktan sonra gider, 1.8 tfsi dertli, 2.0tfsi'da makyajlı motor güzel diye biliyorum.

XoR
15-03-2022, 09:05
konudan bağımsız olarak bold yaptığım kesim hakkında ciddi misiniz? türkiyeden mi bahsediyoruz bide :D

Almanya özelinde durum bu şekilde.

"On 1 January 2019 a diesel ban was added for all vehicles that do not meet emission standard EURO 5 or higher. Unlike Darmstadt and Hamburg, where older diesels are banned from driving on a few specific streets, they are banned from driving anywhere within the low-emission zone of Stuttgart"

TarikS
15-03-2022, 12:43
Ben de TR'de binmek için arıyordum; 1.8 ve 2.0 TFSi olanların hepsine yağ yakma sorunu var. Kimisi sandık koymuş, kimisi komple motor toplamış. Benim araç bakarken edindiğim bilgi 150bin km görenlerin şanslı olduğu yönünde :) Yani sen de ya faturalı servis kayıtlı TAZE sandık motorlu alacaksın ya da bu motorları sileceksin

3.2 FSi A5'te vardır orada, dümdüz atmo motor, akarı kokarı yoktur heralde. Yoksa 2.0 TDi makul geliyor. 2.7 veya hatta en güzeli 3.0 TDi manuel olurdu sanırım. km 200binleri geçince otomatik şanzıman da dert. He ne olur çok dağ başı bir yerde yaşamıyorsan otomatik şanzımana bir şey olursa çıkma temiz bulup takar geçersin araban ertesi gün yürür hale gelir hemen.

Yerinde olsam 3.0 veya 2.0 TDi bakardım. Manuel en rahatı olur ve zaten şehirlereası kullanacaksan dert değil. Multitronic diye geçen şanzımanlar var galiba bu A5'te, ben korkulacak bir sorun duymadım açıkçası.

Cimmeria
15-03-2022, 12:55
euro6 harici dizellere bakmanin anlami yok zaten avrupada hemen hemen her yerde yasaklanıyor ardarda.

en mantiklisi km dusuk 3.2 bakmak, atmosferik motor, yag yakma derdi yok, her yerde kamera vs oldugundan super bir performansa ihtiyac yok gazlayayim cok atik olsun gibi bir derdin de olamayacagindan :)

Octavia RS
15-03-2022, 15:34
Sizin yerinizde olsam dizel almazdım endişenizde haklısınız avrupada muhtemelen dizel araç sahipleri yakın gelecekte sıkıntı çekecekler. 1.8tfsi a5 çok yetersiz geliyor tabi beklentiniz önemli. 2.0 tfsi da 211 hp olan motorlar sorunsuzdur diyemem eğer varsa 2.0 turbo fsi da 200hp versiyonu alınmalı fakat oda sıfır sorunsuz bir motor değildir(a5 lerde 200 hp versiyonu var mı bilmiyorum). 3.2 fsi olanları vardı belki ona bakılabilir oda tabi emisyon kurallarından sıkıntıya girmesse eğer :) Otomatik şanzıman olarak a5 lerde multitronik ve stronic var stronic daha akıcıdır ama sorunsuz demek zor manuel tercih edilebilir.

ckrc
15-03-2022, 15:58
Aynen, arac avrupada kullanilacagi icin dizellere biraz mesafeliyim. 2.0 TFSI -- 1.8 TFSI sanirim saatli bomba ama ben alirsam autoscout, europecars vb. 1 yil garanti veren bir aracidan alacagim icin motor konusunda biraz kafam rahat olabilir ama zaman kaybini dusunmem lazim.

A5'e alternatif, coupe olarak ne onerirsiniz? BMW 4, BMW 2, C Coupe, E Coupe?

Hangisi ciddi alternatifi olabilir. Tesekkurler. Bu segmentte hic bir bilgim yok, o yuzden hic bilmeyen birine anlatiyormus gibi paylasabilir misiniz?

drago
15-03-2022, 16:04
Super bilgi! Cok tesekkurler. 3.0tdi alternatiflerde su an ama dizeldeki tek cekincem, olasi sehir-ici yasaklari.

Farlarin halojen olmasini isteme sebebim olur da sorun cikartirsa, yol uzerinde 5-10dkda cozelim kafasindaydi, beyin,kodlama vs gerek kalmadan. Sunroof isi tamamen trim sesinden ve su alma, tikanma dertlerinden hoslanmiyorum. Donanim bile kovaliyor olsam, sunroof kesinlikle olmayacak listemde olurdu.

4.2 atmosferik S5, kullanim amacina gore asiri gereksiz olur gibi. 1.8tfsilar nasildir bilginiz var mi?

1.8tfsi 3.0 tdi a göre çok daha sorunlu motor, 3.0 tdi yeni jenerasyonlarında hiç sorun duymadım ama 1.8 tfsi sayfalarca.

Ben 2.0 tdi quattro s-tronic 205bin km civarında sattım, 1 kere bile kavrama değiştirmedim, 200bin gibi şanzıman yağı ve şanzıma yağ filtrelerini değiştirdim devam ettim. Ama onlarda da ilerleyen kmlerde crankshaft balance problemi olabilir, sorunsuzluğun bu kadar ön planda olduğu bir derecelendirmede öneremem :)

Yine 200k üstü a7 3.0 tdi quattro amcam yeni sattı, sıfır sorun.

Atmosferik + manuel kombinasyonu olamıyorsa, şehirlere giriş çıkış sorunu yoksa 3.0 tdi manuel alın derim.

Ama namı diğer dizel GTR'ın tadı s-tronic ile çıkar diyip zehiri atayım :)

Audi A5 3.0 TDI Crazy Diesel Sound Compilation Part 1 - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=2HWQEVsjYBM)

ckrc
15-03-2022, 16:07
Sizin yerinizde olsam dizel almazdım endişenizde haklısınız avrupada muhtemelen dizel araç sahipleri yakın gelecekte sıkıntı çekecekler. 1.8tfsi a5 çok yetersiz geliyor tabi beklentiniz önemli. 2.0 tfsi da 211 hp olan motorlar sorunsuzdur diyemem eğer varsa 2.0 turbo fsi da 200hp versiyonu alınmalı fakat oda sıfır sorunsuz bir motor değildir(a5 lerde 200 hp versiyonu var mı bilmiyorum). 3.2 fsi olanları vardı belki ona bakılabilir oda tabi emisyon kurallarından sıkıntıya girmesse eğer :) Otomatik şanzıman olarak a5 lerde multitronik ve stronic var stronic daha akıcıdır ama sorunsuz demek zor manuel tercih edilebilir.

Su an yasadigim ulkede, kiralik arabalarda genelde 2.0 tsi. O yuzden 2.0 tsi motora yeteri kadar asina gibiyim ama sanirim 2021 bir 2.0 tsi ile 2015-2014 2.0 tfsi hacim harici ayni degildir, degil mi?

drago
15-03-2022, 16:09
Aynen, arac avrupada kullanilacagi icin dizellere biraz mesafeliyim. 2.0 TFSI -- 1.8 TFSI sanirim saatli bomba ama ben alirsam autoscout, europecars vb. 1 yil garanti veren bir aracidan alacagim icin motor konusunda biraz kafam rahat olabilir ama zaman kaybini dusunmem lazim.

A5'e alternatif, coupe olarak ne onerirsiniz? BMW 4, BMW 2, C Coupe, E Coupe?

Hangisi ciddi alternatifi olabilir. Tesekkurler. Bu segmentte hic bir bilgim yok, o yuzden hic bilmeyen birine anlatiyormus gibi paylasabilir misiniz?

4 bir seçenekse zaten diğer seçenekleri değerlendirmem bile :)

Bütçe varsa 4.40 yoksa 4.28 devam; 4.18 zaten yoktur heralde oralarda ama varsa uzak duracak şekilde

Cimmeria
15-03-2022, 18:52
Aynen, arac avrupada kullanilacagi icin dizellere biraz mesafeliyim. 2.0 TFSI -- 1.8 TFSI sanirim saatli bomba ama ben alirsam autoscout, europecars vb. 1 yil garanti veren bir aracidan alacagim icin motor konusunda biraz kafam rahat olabilir ama zaman kaybini dusunmem lazim.

A5'e alternatif, coupe olarak ne onerirsiniz? BMW 4, BMW 2, C Coupe, E Coupe?

Hangisi ciddi alternatifi olabilir. Tesekkurler. Bu segmentte hic bir bilgim yok, o yuzden hic bilmeyen birine anlatiyormus gibi paylasabilir misiniz?

performans aramiyorsan e coupe, performans da olsun koy yollarinda az biraz gazlarim dersen 435 yada 440 olabilir. 2,3 ve cler cok ufak kaliyor a5 ve e yanında

ckrc
15-03-2022, 22:24
4 bir seçenekse zaten diğer seçenekleri değerlendirmem bile :)

Bütçe varsa 4.40 yoksa 4.28 devam; 4.18 zaten yoktur heralde oralarda ama varsa uzak duracak şekilde

4 tabiki bir secenek olabilir, aralarinda 3-5 bin euro fark var totalde. 4.28'den devam diyoruz o zaman.

Octavia RS
15-03-2022, 23:01
Su an yasadigim ulkede, kiralik arabalarda genelde 2.0 tsi. O yuzden 2.0 tsi motora yeteri kadar asina gibiyim ama sanirim 2021 bir 2.0 tsi ile 2015-2014 2.0 tfsi hacim harici ayni degildir, degil mi?

Ufak tefek farklar vardır tabi yıllara göre o motorun temeli çok eskidir aslında 2004 2005 falan olması lazım golf 5 gti ile ilk cıktı sonra yıllar icinde degisti gelisti v.s

Fakat bmw 4 secenekler arasındaysa ben direk 4 derim. ilk nesil a5 ler cok güzel coupesini özellikle cok severim ama eskidi artık 2007 den beri üretiliyordu. hacimli güçlü bir 4 serisi bence çok iyi olur

ckrc
16-03-2022, 20:20
428 - 245 ps'ye dondum. Seklini ve kullanici profilini her ne kadar sevmesem de, daha mantikli ve reliable bir tercih olacak gibi duruyor. Herkese cok tesekkurler.

berkaym
17-03-2022, 09:26
başka alternatif varsa c250 coupe'de olabilir

ckrc
20-03-2022, 01:27
Bmw'den anlayan arkadaslar, su 3 ilana bakabilir mi?

Używane BMW Seria 4 - 96 900 PLN, 98 000 km, 2015 - otomoto.pl (https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-4-428x-drive-m-pakiet-ID6Ev9BR.html)

Używane BMW Seria 4 - 99 900 PLN, 102 200 km, 2014 - otomoto.pl (https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-4-428i-xdrive-coupe-2014-dealer-bmw-dobrzanski-ID6EwJt7.html)

Używane BMW Seria 4 - 82 000 PLN, 85 500 km, 2014 - otomoto.pl (https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-4-bmw-428i-n26-xdrive-2014r-ID6DFJbL.html)

ckrc
20-03-2022, 01:30
başka alternatif varsa c250 coupe'de olabilir

Cok alternatifini goremedim, ama bakacagim kesinlikle.

drago
20-03-2022, 07:24
Bmw'den anlayan arkadaslar, su 3 ilana bakabilir mi?

Używane BMW Seria 4 - 96 900 PLN, 98 000 km, 2015 - otomoto.pl (https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-4-428x-drive-m-pakiet-ID6Ev9BR.html)

Używane BMW Seria 4 - 99 900 PLN, 102 200 km, 2014 - otomoto.pl (https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-4-428i-xdrive-coupe-2014-dealer-bmw-dobrzanski-ID6EwJt7.html)

Używane BMW Seria 4 - 82 000 PLN, 85 500 km, 2014 - otomoto.pl (https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-4-bmw-428i-n26-xdrive-2014r-ID6DFJbL.html)

Sıralama doğru

cnzdmr
20-03-2022, 08:20
428 bakıyorsanız N20 lerin kronik durumu da Timing Chain dir. 100k km üstü zincir değişmiş olması gerekir.
Ayrıca devirdaim ve soğutma suyu da çok kritik bu motorda. Geçmişi temiz düzenli bakım yapılmış bi araç bakın mutlaka.

ckrc
24-03-2022, 00:33
428 bakıyorsanız N20 lerin kronik durumu da Timing Chain dir. 100k km üstü zincir değişmiş olması gerekir.
Ayrıca devirdaim ve soğutma suyu da çok kritik bu motorda. Geçmişi temiz düzenli bakım yapılmış bi araç bakın mutlaka.

Super bilgi, sogutma suyu derken, degisim mi gerekiyor acaba? Devirdaim ve Zincir degisimine dikkat edecegim.