Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Volvo S60 D2 Hybrid Setup Powershift Sorunsalı



KaradumanBerke
26-03-2022, 10:09
Herkese merhaba. Araç S60 D2 1.6 HDi TDCi artık her ne denirse. Turboyu ömrü dolmadan önlem amaçlı revizyona sokmak düşüncesi gündemde. Bende madem sökülecek direkt hybrid yapıp yola devam etmek istiyorum. DPF EGR hepsi orjinal kalacak ve gayet tatmin edici güçler alınıyor. Lakin sorun şurada ŞANZIMAN kaldırır mı ve sağlıklı bilgide bulamadım. Yurt dışında çoğu D2 ler 2.0 olduğu için yine bir bilgi bulamadım. Araba powershift şanzıman. Dikkatli kullanılıp yağ bakımı düzgün yapılırsa bir sorun yaratmıyor ama bir o kadarda nazlı ve yavaş. Bilgisi olan var mıdır? Deneyen, uygulayan, şahit olan var mıdır bu şanzımanla ilgili?

Konu buradan çıktı ufaktan sorunlar var gibi 2. sayfada sizlere danışmak istediğimi yazdım. Yardımcı olabilirseniz teşekkürler.

Yarbay
28-03-2022, 16:52
Herkese merhaba. Araç S60 D2 1.6 HDi TDCi artık her ne denirse. Turboyu ömrü dolmadan önlem amaçlı revizyona sokmak düşüncesi gündemde. Bende madem sökülecek direkt hybrid yapıp yola devam etmek istiyorum. DPF EGR hepsi orjinal kalacak ve gayet tatmin edici güçler alınıyor. Lakin sorun şurada ŞANZIMAN kaldırır mı ve sağlıklı bilgide bulamadım. Yurt dışında çoğu D2 ler 2.0 olduğu için yine bir bilgi bulamadım. Araba powershift şanzıman. Dikkatli kullanılıp yağ bakımı düzgün yapılırsa bir sorun yaratmıyor ama bir o kadarda nazlı ve yavaş. Bilgisi olan var mıdır? Deneyen, uygulayan, şahit olan var mıdır bu şanzımanla ilgili?


eğer yanlışım yok ise şanzımanı Getrag 6DCT250 ve eğer şanzıman o ise stok bile limitinde geziyor o şanzıman demek, aynı şanzımanda renault 1.5 dci megane 4lerde kullanılıyor ve manuel'de 260tq ken üretici bu şanzımanlı EDClisinde torque 250ye kısıtlıyor.

zaten 6DCT250deki 250si 250tq limitinden geliyor, 280e kadar zorlayanlar oldu (en azından renault'da) ama başında sorunsuz gibi görünsede sonrasında illa sorun çıkarıyor hep,özetle sizinde dediğiniz gibi oldukça nazlı bir şanzıman, mod tavsiye etmezdim açıkcası.

tiMachine
28-03-2022, 20:18
Herkese merhaba. Araç S60 D2 1.6 HDi TDCi artık her ne denirse. Turboyu ömrü dolmadan önlem amaçlı revizyona sokmak düşüncesi gündemde. Bende madem sökülecek direkt hybrid yapıp yola devam etmek istiyorum. DPF EGR hepsi orjinal kalacak ve gayet tatmin edici güçler alınıyor. Lakin sorun şurada ŞANZIMAN kaldırır mı ve sağlıklı bilgide bulamadım. Yurt dışında çoğu D2 ler 2.0 olduğu için yine bir bilgi bulamadım. Araba powershift şanzıman. Dikkatli kullanılıp yağ bakımı düzgün yapılırsa bir sorun yaratmıyor ama bir o kadarda nazlı ve yavaş. Bilgisi olan var mıdır? Deneyen, uygulayan, şahit olan var mıdır bu şanzımanla ilgili?

o topa girilmez cunku limitte bir sanzıman kullanıyorsun, renault ford ve volvo çift kavrama 250 torq limitli sanzıman kullanıyorlar.

KaradumanBerke
30-03-2022, 14:31
eğer yanlışım yok ise şanzımanı Getrag 6DCT250 ve eğer şanzıman o ise stok bile limitinde geziyor o şanzıman demek, aynı şanzımanda renault 1.5 dci megane 4lerde kullanılıyor ve manuel'de 260tq ken üretici bu şanzımanlı EDClisinde torque 250ye kısıtlıyor.

zaten 6DCT250deki 250si 250tq limitinden geliyor, 280e kadar zorlayanlar oldu (en azından renault'da) ama başında sorunsuz gibi görünsede sonrasında illa sorun çıkarıyor hep,özetle sizinde dediğiniz gibi oldukça nazlı bir şanzıman, mod tavsiye etmezdim açıkcası.

Çok teşekkür ederim. Biraz araştırma yaptım evet üzerinde ki şanzıman EDC ler ile aynı. Lakin arabanın stock hali 270 tork çoğu firma limitte ya da limitin bir tık altında tutmalarına rağmen bunlarda neden daha fazlası var. Aklımda ki bir soru işareti gitti ama bir yenisi eklendi. Uzun vadede sorun yaşar mıyım diye.


o topa girilmez cunku limitte bir sanzıman kullanıyorsun, renault ford ve volvo çift kavrama 250 torq limitli sanzıman kullanıyorlar.

Çok teşekkür ederim.

Sonuç olarak hybrid turbo setupı geçtim yazılım bile olmadan binmeye devam şu an.

Yarbay
30-03-2022, 16:31
Çok teşekkür ederim. Biraz araştırma yaptım evet üzerinde ki şanzıman EDC ler ile aynı. Lakin arabanın stock hali 270 tork çoğu firma limitte ya da limitin bir tık altında tutmalarına rağmen bunlarda neden daha fazlası var. Aklımda ki bir soru işareti gitti ama bir yenisi eklendi. Uzun vadede sorun yaşar mıyım diye.
.

Getrag Begins Series Production of New Powershift Transmission; Up to 20% Reduction in Fuel Consumption Compared to Conventional Torque Converter Automatic - Green Car Congress (https://www.greencarcongress.com/2010/04/getrag-20100416.html)

neden bilmiyorum ama satın alan firma geçişi sonrası neredeyse tüm geçmiş kayıtları pdfleri vs silmişler birtek yukarıdaki yazıyı buldum düşündüğümü/hatırladığımı destekleyecek.

bu şanzımanların dişli oranına,araca ve birkaç ince detayına bağlı olarak 240tqdan başlayıp %90ı 250tq olup belli başlı birkaç üreticide sınır 280tq'du bunun için ne gibi değişimler yapıldı bu alt varyantına bilmiyorum ama tek bildiğim çok büyük ihtimal alan firmalardan birinin Volvo olduğu çünkü en premium ürünleri üretiği üretici hep Volvoydu ,renault ford gibi diğerleri hep vasat serilerini aldı.

volvo takmışsa ben olsam korkmazdım ama dediğiniz gibi yazılım,hybrid turbo vs onada girişmezdim

Ahmetfikri
31-03-2022, 07:54
yağ değişimi yapılan şanzımansa 6DCT450dir muhtemelen neredeyse 2 katı dayanıklı

KaradumanBerke
16-04-2022, 11:08
yağ değişimi yapılan şanzımansa 6DCT450dir muhtemelen neredeyse 2 katı dayanıklı

Yağ değişimi yapılıyor. Yazılım ile kullanan bir kaç kişi buldum görüştüm. Kimi yazılımdan sonra şanzıman biraz daha rahatladı diyor kimi hiçbir şey değişmedi tepkiler aynı ama arabanın performası baya iyileştir diyor. Daha kimse şanzımanda sorun yaşadım demedi. Bu araçların arasında 250 bin km üstü olanlarda var. Lakin şunu düşünüyorum kimse yoğurdum ekşi demez. Neden bilmiyorum ama genel olarak her marka modelde herkesin arabası çok sorunsuz çok sıkıntısız.

Ahmetfikri
16-04-2022, 12:51
şanzımandan yana sorun çıkacağını sanmam ama yine de torka dikkat etmek lazım 400nm civarında en fazla volan dağıtır ki standartta bile çok sık değiştirenler oldu

207_TR
17-04-2022, 10:35
Ford araçlarda da kullanıldı ortak olarak, kodları aynı mı bilmem ancak Focus ve fiestalarda kavrama sorunundan çok araç sıkıntı yaşadı.

Mehmetmert
17-04-2022, 13:03
Bu arada mühendislik olarak 250nm'ye dayanıklı şanzıman üretilirse o aracın torku max 210nm civarı olmalı ki güvenlik katsayı 1.2 alınsın. Ayrıca diyelimki 250nm limiti var, volvoların ağırlığı ile meganelerin bir değil. Meganede limitte olan o aracın kütlesi ile anında bozulacaktır.

DQ200'ler içinde yıllarca tork limiti 250nm olarak söylendi, bir tane resmi yazı yok bununla alakalı. Maksimum torku 250nm'ye kadar olan motorlarda bu şanzıman kullanılır cümlesi ile maksimum tork dayanımı 250nm'dir demek yanlış bir cümle.

Volvolardan anlamam ama şahsi fikrim boş ağırlığı 1650kg olan bir araçta ne olursa olsun ıslak kavrama kullanılmıştır diye düşünüyorum, kuru kavrama motor torkundan değil bu kadar yük altında kavrama ömrü çok kısa olacaktır.

Yarbay
18-04-2022, 14:56
Bu arada mühendislik olarak 250nm'ye dayanıklı şanzıman üretilirse o aracın torku max 210nm civarı olmalı ki güvenlik katsayı 1.2 alınsın. Ayrıca diyelimki 250nm limiti var, volvoların ağırlığı ile meganelerin bir değil. Meganede limitte olan o aracın kütlesi ile anında bozulacaktır.

DQ200'ler içinde yıllarca tork limiti 250nm olarak söylendi, bir tane resmi yazı yok bununla alakalı. Maksimum torku 250nm'ye kadar olan motorlarda bu şanzıman kullanılır cümlesi ile maksimum tork dayanımı 250nm'dir demek yanlış bir cümle.

Volvolardan anlamam ama şahsi fikrim boş ağırlığı 1650kg olan bir araçta ne olursa olsun ıslak kavrama kullanılmıştır diye düşünüyorum, kuru kavrama motor torkundan değil bu kadar yük altında kavrama ömrü çok kısa olacaktır.


aşağıdaki link sizi doğruluyor,haklı olabilirsiniz. esasında kafada soru işareti kalmaması için konu sahibi arkadaş volvo bayisine sorsa en net cevabı onlar verecektir

Volvo using Getrag Powershift 6DCT450 dual clutch transmission with start-stop in diesel models - Green Car Congress (https://www.greencarcongress.com/2012/02/volvo-20120201.html)

drago
20-04-2022, 08:16
Dizel motorlar ıslak kavrama Ford'da, volvo'da da aynıdır.

Normal kullanımda kolay kolay sorun çıkartmazlar ıslak olanlar, ama s60 gibi bir arabada ben bunları yapmazdım. Hedef kitlesi çok farklı bir araç ve yapılanlar iyileştirme olarak değil, kitlesi tarafından, sorunlu kullanıcı olarak algılanır.

Nazlı ve yavaş yorumu için de sizin aracı kullanmadığım için net bir karşılaştırma olmayacaktır ama; benzinli kuru kavrama pws 2 tane aracım oldu, vites yükseltirken ha gayret DSG, ama düşürürken maalesef eski tip bir otomatik şanzıman hızındaydı.

Akü orta ömürden biraz düşükken, "piyasada sıfırı geçtim 2. el TCM bile karaborsa, bir bozulursa biteriz" diyerek aküyü yeniledim, yenilemişken de daha yüksek amperli taktırdım yetkili serviste. Vites geçişleri, şanzıman kararlılığı bariz şekilde değişmişti. Benzer yorumları EDC kullananlardan da duymuş/okumuştum. İyi ak,ü otomatik/otomatikleştirilmiş her şanzıman için candır; hele PWS ve EDC için.

Özetleyeyim; aracın satılıp satılmaması çok önemli değil ben bu işi yapacağım diyorsanız; önce aküyü ölçtürün ve gerekirse değiştirin. Sonra da şanzıman yağını değiştirin. Biraz öyle kullanıp, şanzıman güven verirse yapın.

Yarbay
20-04-2022, 09:05
Dizel motorlar ıslak kavrama Ford'da, volvo'da da aynıdır.

Normal kullanımda kolay kolay sorun çıkartmazlar ıslak olanlar, ama s60 gibi bir arabada ben bunları yapmazdım. Hedef kitlesi çok farklı bir araç ve yapılanlar iyileştirme olarak değil, kitlesi tarafından, sorunlu kullanıcı olarak algılanır.

Nazlı ve yavaş yorumu için de sizin aracı kullanmadığım için net bir karşılaştırma olmayacaktır ama; benzinli kuru kavrama pws 2 tane aracım oldu, vites yükseltirken ha gayret DSG, ama düşürürken maalesef eski tip bir otomatik şanzıman hızındaydı.

Akü orta ömürden biraz düşükken, "piyasada sıfırı geçtim 2. el TCM bile karaborsa, bir bozulursa biteriz" diyerek aküyü yeniledim, yenilemişken de daha yüksek amperli taktırdım yetkili serviste. Vites geçişleri, şanzıman kararlılığı bariz şekilde değişmişti. Benzer yorumları EDC kullananlardan da duymuş/okumuştum. İyi ak,ü otomatik/otomatikleştirilmiş her şanzıman için candır; hele PWS ve EDC için.

Özetleyeyim; aracın satılıp satılmaması çok önemli değil ben bu işi yapacağım diyorsanız; önce aküyü ölçtürün ve gerekirse değiştirin. Sonra da şanzıman yağını değiştirin. Biraz öyle kullanıp, şanzıman güven verirse yapın.


bahsi geçen Volvo 1.6d çok cins bir yere oturuyor ve insan emin olamıyor, eğer yanılmıyorsam ford içinde durum şöyle:

1) bahsi geçen motor 1.6d yani focustaki 1.5 değil ztn 1.5dakide getrag değil hatta çift kavrama bile değil Fordun kendi üretimi tam otomatik şanzıman
2) ford'daki getrag 6DCT450 yani yağlı olan 2.0tdci ve 1.6 turbo benzinli ve üstünde vardı
3) fiestada getrag 6DCT250 yani kuru olanı var
4) bildiğim kadarıyla bahsi geçen 1.6 volvo motorunun (yani PSA motorunun) diğer hiçbir alternatifi Getrag kullanmıyorki örnek alalım (citroen,peugeot,Mini)


özetle emin olmak cidden zor, çokca yayınevinin GETRAG ile ilgili yanlış yayınlar yaptığınada tanık oldum o sebeble en doğru bilgi serviste..

KaradumanBerke
20-04-2022, 10:11
Bu arada mühendislik olarak 250nm'ye dayanıklı şanzıman üretilirse o aracın torku max 210nm civarı olmalı ki güvenlik katsayı 1.2 alınsın. Ayrıca diyelimki 250nm limiti var, volvoların ağırlığı ile meganelerin bir değil. Meganede limitte olan o aracın kütlesi ile anında bozulacaktır.

DQ200'ler içinde yıllarca tork limiti 250nm olarak söylendi, bir tane resmi yazı yok bununla alakalı. Maksimum torku 250nm'ye kadar olan motorlarda bu şanzıman kullanılır cümlesi ile maksimum tork dayanımı 250nm'dir demek yanlış bir cümle.

Volvolardan anlamam ama şahsi fikrim boş ağırlığı 1650kg olan bir araçta ne olursa olsun ıslak kavrama kullanılmıştır diye düşünüyorum, kuru kavrama motor torkundan değil bu kadar yük altında kavrama ömrü çok kısa olacaktır.

Çok teşekkür ederim. Kavrama olarak volvolarda 210 bin 220 bin kmlere kadar sorun yaşayan çok çok az Öğrendiğim bilgiye göre Renault ve PSA grubunda kullanılan şanzımanlar genel yapıda aynı ama ford ve volvolarda biraz daha dayanıklı bir versiyon kullandığı. Bu sebeple hybrid olmasa da yazılım ile yola devam edeceğim gibi.


Dizel motorlar ıslak kavrama Ford'da, volvo'da da aynıdır.

Normal kullanımda kolay kolay sorun çıkartmazlar ıslak olanlar, ama s60 gibi bir arabada ben bunları yapmazdım. Hedef kitlesi çok farklı bir araç ve yapılanlar iyileştirme olarak değil, kitlesi tarafından, sorunlu kullanıcı olarak algılanır.

Nazlı ve yavaş yorumu için de sizin aracı kullanmadığım için net bir karşılaştırma olmayacaktır ama; benzinli kuru kavrama pws 2 tane aracım oldu, vites yükseltirken ha gayret DSG, ama düşürürken maalesef eski tip bir otomatik şanzıman hızındaydı.

Akü orta ömürden biraz düşükken, "piyasada sıfırı geçtim 2. el TCM bile karaborsa, bir bozulursa biteriz" diyerek aküyü yeniledim, yenilemişken de daha yüksek amperli taktırdım yetkili serviste. Vites geçişleri, şanzıman kararlılığı bariz şekilde değişmişti. Benzer yorumları EDC kullananlardan da duymuş/okumuştum. İyi ak,ü otomatik/otomatikleştirilmiş her şanzıman için candır; hele PWS ve EDC için.

Özetleyeyim; aracın satılıp satılmaması çok önemli değil ben bu işi yapacağım diyorsanız; önce aküyü ölçtürün ve gerekirse değiştirin. Sonra da şanzıman yağını değiştirin. Biraz öyle kullanıp, şanzıman güven verirse yapın.

Şöyle ki araba 20 ve 60 km hızlar arasında yarıdan fazla gaz tepkisiyle düşüp kavrayana kadar yapman gereken her şey yok oluyor mecbur gazdan çekiyorsun (Tabi ki mübalağ var şu yazdığımda ama bazen gerçekten bunu tam kelimesi kelimesine yaşatıyor). Ama 60 ve üstü hızlarda düşüşlerde arabayı da tanıyorsan istediğini yapıyorsun. Hybrid konusu tamamen arabayı uzun süre kullanmak amaçlandığı için. 2.0 a geçişimiz ekonomik olarak bu devirde zor olduğundan dolayı önlem amaçlı turbo ve enjektörlerin bakım için sökülmesi söz konusu olunca hantallık en orjinal şekilde üstünden kalksın diyeydi. Lakin şu an vazgeçtim. Standart bir yazılım ile devam edeceğim gibi duruyor.


bahsi geçen Volvo 1.6d çok cins bir yere oturuyor ve insan emin olamıyor, eğer yanılmıyorsam ford içinde durum şöyle:

1) bahsi geçen motor 1.6d yani focustaki 1.5 değil ztn 1.5dakide getrag değil hatta çift kavrama bile değil Fordun kendi üretimi tam otomatik şanzıman
2) ford'daki getrag 6DCT450 yani yağlı olan 2.0tdci ve 1.6 turbo benzinli ve üstünde vardı
3) fiestada getrag 6DCT250 yani kuru olanı var
4) bildiğim kadarıyla bahsi geçen 1.6 volvo motorunun (yani PSA motorunun) diğer hiçbir alternatifi Getrag kullanmıyorki örnek alalım (citroen,peugeot,Mini)


özetle emin olmak cidden zor, çokca yayınevinin GETRAG ile ilgili yanlış yayınlar yaptığınada tanık oldum o sebeble en doğru bilgi serviste..

Çok teşekkür ederim. 1.6 D Volvo'lar Türkiye şartlarında hayat kurtarıyor aslında. Çok soru işaretleriyle dolu olduğu kesin. 3 senedir C30 6 aydır S60 1.6 dizel Volvo kullanıyoruz. Her fikir isteyene söylediğim tek bir şey var araban senin için kıymetliyse al bin hiçbir sorun yaşamazsın keyifte alırsın. S60 ta da otomatik olmadan olmayacağı için diğer motor kardeşlerinden ayrı olarak bu çift kavramayı kullanmışlar. Yani özet olarak araba şu an geliştirilip üretildiği yılların kurbanı durumda ama onu da zamanında bakımlarla sürdürmek bizim elimizde.

drago
20-04-2022, 12:05
bahsi geçen Volvo 1.6d çok cins bir yere oturuyor ve insan emin olamıyor, eğer yanılmıyorsam ford içinde durum şöyle:

1) bahsi geçen motor 1.6d yani focustaki 1.5 değil ztn 1.5dakide getrag değil hatta çift kavrama bile değil Fordun kendi üretimi tam otomatik şanzıman
2) ford'daki getrag 6DCT450 yani yağlı olan 2.0tdci ve 1.6 turbo benzinli ve üstünde vardı
3) fiestada getrag 6DCT250 yani kuru olanı var
4) bildiğim kadarıyla bahsi geçen 1.6 volvo motorunun (yani PSA motorunun) diğer hiçbir alternatifi Getrag kullanmıyorki örnek alalım (citroen,peugeot,Mini)


özetle emin olmak cidden zor, çokca yayınevinin GETRAG ile ilgili yanlış yayınlar yaptığınada tanık oldum o sebeble en doğru bilgi serviste..

Focus 3-3.5 ta tam otomatik yok yahu, baya yağlı çift kavrama dizelleri

Dizel tam otomatik (8 ileri) benim kasayla focus 4 ile geldi

Benzinlilerde fiesta focus ayırt etmeksizin kuru çift kavrama, ama makyajla birlikte revizyon gördü diye biliyorum, 2011-2013 modellerden görece daha sorunsuz

Volvonun hacmi yanıltmasın, kodu belki farklıdır, 1-2 parçayı daha farklı bükmüşlerdir falan ama baya baya powershift Volvo'daki de.

T4 benzin pompası çok benziyor olmasına, temelde aynı motor olmasına rağmen benim 1.6 ecoboost focusta çalışmamıştı mesela.

Yarbay
20-04-2022, 12:51
Focus 3-3.5 ta tam otomatik yok yahu, baya yağlı çift kavrama dizelleri

Dizel tam otomatik (8 ileri) benim kasayla focus 4 ile geldi

Benzinlilerde fiesta focus ayırt etmeksizin kuru çift kavrama, ama makyajla birlikte revizyon gördü diye biliyorum, 2011-2013 modellerden görece daha sorunsuz

Volvonun hacmi yanıltmasın, kodu belki farklıdır, 1-2 parçayı daha farklı bükmüşlerdir falan ama baya baya powershift Volvo'daki de.

T4 benzin pompası çok benziyor olmasına, temelde aynı motor olmasına rağmen benim 1.6 ecoboost focusta çalışmamıştı mesela.


focus 3 ve 3.5de 1.6 tdcilar sadece manuel, 1.5tdci lar ise powershift ford yapımı tam otomatik değilmi? getrag çift kavrama olduğuna eminmisiniz 1.5 tdciların?

drago
20-04-2022, 15:02
focus 3 ve 3.5de 1.6 tdcilar sadece manuel, 1.5tdci lar ise powershift ford yapımı tam otomatik değilmi? getrag çift kavrama olduğuna eminmisiniz 1.5 tdciların?

Evet :) dediğim gibi focus 4 ile 8 ileri tam otomatikler geldi, 1.5 tdci ıslak kavrama pws

O kasada tam otomatik bir tek 1.0 st line focus

Yarbay
20-04-2022, 16:51
Evet :) dediğim gibi focus 4 ile 8 ileri tam otomatikler geldi, 1.5 tdci ıslak kavrama pws

O kasada tam otomatik bir tek 1.0 st line focus


Anladım ozmn ben sanırım sizin kasa focuslarla karıştırdım, peki o focus 3lerdeki Getrag mıydı biliyormusunuz? Hergün yeni birşey öğreniyor insan

drago
20-04-2022, 17:14
Anladım ozmn ben sanırım sizin kasa focuslarla karıştırdım, peki o focus 3lerdeki Getrag mıydı biliyormusunuz? Hergün yeni birşey öğreniyor insan

Getrag, hatta emin olmamakla birlikte edc de aynı diye biliyorum

akko
06-05-2022, 14:48
focus 3 ve 3.5de 1.6 tdcilar sadece manuel, 1.5tdci lar ise powershift ford yapımı tam otomatik değilmi? getrag çift kavrama olduğuna eminmisiniz 1.5 tdciların?

Focus 3.5 1.5 tdci powershift aracım oldu.
ıslak ve çift kavramalı bir şanzımandır.

KaradumanBerke
27-06-2022, 11:25
Tekrardan merhaba umarım konu başlığından dolayı istediğim yol gösterimini alabilirim. Ayrı bir konu açıp kalabalık yapmak istemediğimden buradan devam edeyim. Sanırsam şanzıman yavaştan sona yaklaşıyor. 2 gün önceye kadar her şey sorunsuzdu. 2 gündür 2 ye geçerken hafif bir silkeleme ve 3 e geçerken normalinden fazla bir gecikeme başladı. Yokuş kalkışlarında hala daha bir problem yok. Biraz araştırma yaptım artık ne kadar doğrudur bilemiyorum ama bazı kişiler bir büyük amperajda aküye geçmek sorunu çözebileceğini söylüyor. Tabi mekatronikte bir problem yok ise. Arabanın üzerinde ki akü eski sayılır. Ölçüm yaptık babamla beraber herhangi bir problem yok gibi gözüküyor ama yine de önce işin ehli gerçekten yaptığı işin kalitesine önem veren bir ustaya göstermek istiyorum. Çünkü aküyü değiştirmek geçici ve üstünü göstermelik kapatıcı bir çözüm olsun istemiyorum. Öneriniz var mıdır İstanbul da böyle bir usta ?

drago
27-06-2022, 11:30
Tekrardan merhaba umarım konu başlığından dolayı istediğim yol gösterimini alabilirim. Ayrı bir konu açıp kalabalık yapmak istemediğimden buradan devam edeyim. Sanırsam şanzıman yavaştan sona yaklaşıyor. 2 gün önceye kadar her şey sorunsuzdu. 2 gündür 2 ye geçerken hafif bir silkeleme ve 3 e geçerken normalinden fazla bir gecikeme başladı. Yokuş kalkışlarında hala daha bir problem yok. Biraz araştırma yaptım artık ne kadar doğrudur bilemiyorum ama bazı kişiler bir büyük amperajda aküye geçmek sorunu çözebileceğini söylüyor. Tabi mekatronikte bir problem yok ise. Arabanın üzerinde ki akü eski sayılır. Ölçüm yaptık babamla beraber herhangi bir problem yok gibi gözüküyor ama yine de önce işin ehli gerçekten yaptığı işin kalitesine önem veren bir ustaya göstermek istiyorum. Çünkü aküyü değiştirmek geçici ve üstünü göstermelik kapatıcı bir çözüm olsun istemiyorum. Öneriniz var mıdır İstanbul da böyle bir usta ?

Olabilitesi var,

bkz bu konudaki 12 numaları postum

Akü kaç senelik bilmiyorum, ama ben riske girmezdim TCM karaborsa

KaradumanBerke
27-06-2022, 19:28
Olabilitesi var,

bkz bu konudaki 12 numaları postum

Akü kaç senelik bilmiyorum, ama ben riske girmezdim TCM karaborsa

Evet. Zaten sizin yazınızdan sonra aklıma gelipte araştırma yapmıştım belirtmeyi atlamışım. Akünün kaç senelik olduğunu açıkçası bende bilmiyorum. Çünkü üzerinde ki yazılar vs yavaştan silinmeye başlamış bir de akşam vakti kontrol ettim. En iyisi ben ne olur ne olmaz bir aküyü değiştirip bakayım olmadı yine güzel bir usta aramaya devam.

drago
27-06-2022, 21:37
Evet. Zaten sizin yazınızdan sonra aklıma gelipte araştırma yapmıştım belirtmeyi atlamışım. Akünün kaç senelik olduğunu açıkçası bende bilmiyorum. Çünkü üzerinde ki yazılar vs yavaştan silinmeye başlamış bir de akşam vakti kontrol ettim. En iyisi ben ne olur ne olmaz bir aküyü değiştirip bakayım olmadı yine güzel bir usta aramaya devam.

Aküyü nasıl ölçtünüz? Nerde ölçtürdünüz? Cold startta kaç volta düştü? Isınmış arabada ölçüm yanıltır çünkü

En basit hesaplama, araçta start stop varsa ve devreye giriyorsa akü sağlamdır diyorum ben :)

mcemrek
28-06-2022, 08:00
Aküyü nasıl ölçtünüz? Nerde ölçtürdünüz? Cold startta kaç volta düştü? Isınmış arabada ölçüm yanıltır çünkü

En basit hesaplama, araçta start stop varsa ve devreye giriyorsa akü sağlamdır diyorum ben :)

o da yanıltıyor akü bitikken leon dizel aracımda devreye giriyordu

akücülerde farklı bir test cihazı var onunla ölçtüklerinde anlaşılmıştı akünün bitik olduğu. voltaj tam çıkıyordu ama park halinde araç çalışmıyorken 5 dk müzik dinlediğimde marş zor basıyordu

KaradumanBerke
01-07-2022, 12:47
Aküyü nasıl ölçtünüz? Nerde ölçtürdünüz? Cold startta kaç volta düştü? Isınmış arabada ölçüm yanıltır çünkü

En basit hesaplama, araçta start stop varsa ve devreye giriyorsa akü sağlamdır diyorum ben :)

Akü ölçüm cihazı ile ölçtük. Araba yaklaşık 24 saate yakın kapalı kalıp üzerine 2 kmlik yol yaptıktan sonra ölçüm yapıldı tam voltajı veriyordu. Arabada start stop ve akü ihtiyacı olan her şey gayet aktif ve sorunsuz şekilde çalışıyor. Zaten start stop hiç kullanılmıyor gibi bir şey biner binmez kapatıyorum. Çok nadiren unutursam devreye 1 kereliğine giriyor o kadar. Lakin akünün tarihini aküyü yerinden kaldırıp baktım. Aracın fabrikasyon aküsü yani neredeyse 8 senelik akü. Akü çok eski ama sorunsuz görevlerini yapması şaşrtıcı. Citan da 0 km iken 2 yıl yatmasından dolayı değiştirip vermişlerdi onun üzerine 2. aküsü. Akü değişimi kesin kesin şart oldu. Değiştirip bir bakacağım duruma ama yine de işimi garantiye almak için ustaya göstermek istiyorum. Ama ondan da biraz çekiniyorum. Çünkü maalesef ki ne sorunsuz arabalara ne masraflar çıkarıldığına şahit oldum.

drago
01-07-2022, 13:38
Aracın orjinal aküleri gerçekten piyasa akülerine göre daha uzun dayanıyor

F20 de enegizer tavsiye etmişti usta, bir değerlendirin derim

KaradumanBerke
18-07-2022, 15:17
Konuya bir güncelleme getireyim belki başkalarının da işine yarar. Akü kontrolü sonrası arabayı pek kullanma fırsatım olmadı. Aküyü daha değiştiremeden Adana ya geldim bu sabah. İstanbul dan 2 mola harici hiç kontak kapatmadan Adana ya gedim. Bir videoda izlemiştim seneler önce şimdi arıyorum ama daha bulamadım. Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum ama yarı otomatik araçlarda ilk 4 vitesi düze getirerek bitirince kalibrasyon olur diye hatrımda kalmış ve denemek istedim. İstanbul dan 115 sabit şekilde çıktım körfezde partikül rejenerasyonu başladı. Bolu tünel yoluna kadar uzun bir şekilde devam etti. Sonrasında bulduğum iniş yollarda akıtarakta üst hızlarda seyrettim. 3 defa durup ilk hareketi aldırıp 4 viteside bitirdim. Sonuç olarak şanzıman kusursuz çalışmaya başladı. Özellikle durur halden sadece freni bıraktığımda ki hareketlenme daha akıcı bir hale geldi. Dik yokuşlarda daha kararlı kalkmaya başladı. Biraz daha gözlemleyip tekrardan yazacağım. Umarım aküyüde değiştirince sorun tamamen ortadan kalkar.