PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Modifiyel Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB / Efsane Motor Sesine Yakışan Pininfarina Tasarımı



asit
27-03-2022, 14:53
Herkese Merhabalar,

bu videoda arkadaşım Ata ile ülkemizde nadir olan Alfa Romeo GTV 2.0 V6'yı inceleyip test ettik. Alfisti olmayan bir araç tutkunu bile tasarımı ile etkileyen GTV, V6 motoru ile de adeta bir mekanik senfoni orkestrası yaşatıyor. Videoda ayrıca Giuseppe Busso'nun imzası olan ve Aresede üretilen efsane V6 alfa romeo motorları hakkında detaylı bir şekilde konuştuk. Ayrıca aracımız yine her zamanki gibi stock değil. Ata aracın orjinaliğini bozmadan gerek kozmetik gerek mekanik anlamda güzel dokunuşlar yapmış. Özellikle performans anlamında eksantrik ve daha büyük turbo sayesinde araç stock haline göre 40 beygir güç kazanmış. Ayrıca aracın kronik sorunları, bakımları, yakıt tüketimi ve parçaların bulma konusunda detaylı konuştuk. Ek olarak sesini duyurmak için gazlamalar da mevcut. Umarım hoşunuza gider, teşekkürler.


https://youtu.be/cvd5-o-tioc

kelalper
29-03-2022, 10:10
Yazılımı kime nasıl yaptırdı acaba. GTV ye yazılımı ancak üstündeki beyini açıp chip değiştirilerek yapılır ki Türkiyede yapan yok. Turbo büyütmüş intercooler yok ki kendi orjinal intercooolerı bile yetmiyor çabuk şişiyor. O nedenle 40 hp alabilmiş olması imkansız

ATA156
29-03-2022, 14:30
Selam dostum.

Videoyu izleditsen araçta sadece yazılım yok.
Eepromlar sökülüp uv ışınlarında silinir yeniden yazılır, haklısın.
Bizde öyle yaptık zaten.
Best servis Muzaffer abi ile birlikte Allcarracing firmasinin yazılımını satın aldik. Vaad ettigi güçlere internet sitesinden ulaşabilirsin. Ayrica C&B egzantikler ve egsoz ile birlikte rahatlikla 240hp uzerinde güç aldım.

kelalper
30-03-2022, 11:39
Allcar racing in sitesinde ne GTV ne de 166nın 2.0 turbo motoru için bir yazılım yok kaldı ki custom tuning yapılması gerekiyor turbo egzantrik ve egzoz eklendiği için. Turbo büyütüp intercooler büyütmeden IAT okumadan ne kadar sağlıklı yazılım yapılabilir.

kelalper
30-03-2022, 12:01
Bir de busso ve T.S zaten geri besleme isteyen motorlar egzozun getirisi değil götürüsü var bu motorlarda. Yani egzozdan birşey aldığını düşünme. Colombo Brianni 282 bir derece evet bir nebze kendi egzantriklerinden iyi en azında daha dayanıklı ama maalesef 2.0 turboların üst kapaklarına yaptığınız işlemin de getirisi değil götürüsü var çünkü fabrika 200 hp alabilmek için olması gerekenden daha dar emme ve egzoz portları kullandı bu motorda.

oxygen
30-03-2022, 12:14
Abi sen bazen cok talihsiz ve kaba yorumlarda bulunuyosun.

Nereden biliyosun tr de kimsenin daha once bu chipi yazmadigini?

oxygen
30-03-2022, 12:18
Intercooler degistirmeyi gerektirecek flow da yok basincda, normal haliyle bile lag a musait gtv, neden ihtiyac duysun buyuk coolera? Standart turbo var ustunde diyor adam, dogru duzgun basinc bile basmiyorum diyor.
Sonucta adam demiyor 300-500hp aldik oyle yaptik boyle yaptik. Uc bes tane adam var alfayla ugrasan, onlari da kustureceksiniz :)

ATA156
30-03-2022, 14:33
Bir de busso ve T.S zaten geri besleme isteyen motorlar egzozun getirisi değil götürüsü var bu motorlarda. Yani egzozdan birşey aldığını düşünme. Colombo Brianni 282 bir derece evet bir nebze kendi egzantriklerinden iyi en azında daha dayanıklı ama maalesef 2.0 turboların üst kapaklarına yaptığınız işlemin de getirisi değil götürüsü var çünkü fabrika 200 hp alabilmek için olması gerekenden daha dar emme ve egzoz portları kullandı bu motorda.


Tam aksine Turbo V6 busso backpressure ihtiyaci olmayan bir motor. Siz öncr deneyimleyin, sonrasında tekrar oturur konuşuruz ;)

levent
30-03-2022, 14:45
eeprom reader aliex te 300₺. mikroçip 10₺ abi, alıp yazmak kadar kolay bir şey daha yok. Beyinde otp area yok bir defa :)

98 öncesi 1.8t ler nasıl yazildiysa bu araba da öyle yazıldı işte. Gayette güzel yazıldı, yazılım yapilali belki 6-7 yıl belki 10 yıl olmuş, site o haliyle kalmamış yada özelden özel dosya talep edilmiş olamaz mı :)

Abi dönemsel sarma meyilimi için yanlış konuda olduğunu belirtmek isterim yanlış anlamazsan, Ata ve videoda bahsi geçen ortağı Mehmet abi Alfa motorlarına ömür vermiş insanlar. Her şey Aras Dinçer in anlattığı şeylerden ibaret değil, yalan yanlış aşırı bilgi dolaşıyor.

kelalper
30-03-2022, 16:29
Ferhat Albayrakta da aynı araba vardı. Senelerce uğraştı yazılım için İtalyaya beyni göndermek zorunda kaldı. Egzozunu iskender yaptı güç alamadılar. Her yaptıklarında geriye gitti araba.
Ben de 156 ile uğraşıyorum şu anda.

DOHC
30-03-2022, 16:35
http://www.techturkey.com/forum/archive/index.php/t-186467.html

Bu konuda araç sahibi chip tuning yapılabiliyor yazmış, sene 2014.

ATA156
30-03-2022, 20:28
Ferhat Albayrakta da aynı araba vardı. Senelerce uğraştı yazılım için İtalyaya beyni göndermek zorunda kaldı. Egzozunu iskender yaptı güç alamadılar. Her yaptıklarında geriye gitti araba.
Ben de 156 ile uğraşıyorum şu anda.

Ne şans, ben her yaptığımda ileri gittim.Egsozu okan baycu yaptı. Yazılımı izmir çamdibinde yaptık.
156 içinde belli reçetelerim var bu arada. :))

2jz
30-03-2022, 20:55
Çok güzel muhabbet olmuş. Araçta harika.

MURAT_HLX
31-03-2022, 06:50
Ata her makinesini kaliteli hazırlar,916'da öyle idi...

Maxi
31-03-2022, 12:17
güzel çalışma olmuş ata, elinize sağlık.

eski beyinlere yazılım tabiki yapılıyor :D
yani isteyen yapar
yapmak istememek başka birşey çünkü zaman alan operasyon
yazılım yapan insanlar 10dk yazılım yüklemek varken neden sök tak saatlerce epromla uğraşşın :)

benim alfa mesela 94 model evet o da epromlu beyin
ama ben 1 adım hatta 2 adım ilerdeyim :)
Edit: ilerdeyim derken, aracın teknolojisinden ilerdeyim, ATA156 yanlış anlama sakın.
bende eprom emulatorde var yani ben yolda giderken canlı olarak yazılım yapabiliyorum.
yapabiliyorum derken, yazılım yüklüyorum değil. Giderken ateşleme enjektör bilgilerini değişiyorum yani
daha ne olsun?

birde eprom yerinede SST serisi entegre kullanıyorum
epromu uv ışığı altına koyup silmen lazımdır
sök-sil-yaz-tak olmadı tekrar

SST serisi entegreler ise eprom yazıcıda yazıp yerine takıyorsun, uv falan yok.
27C256 > SST27SF256 (pin to pin)

Edit: birde eski arabalar ecu teknolojisi gereği kırılgandır
günümüz araçlarındaki kadar koruma faktörü çok gelişkin değildir.
o yüzden yazılım yaparken çok titiz çalışmak lazım yoksa alırsın eline!
bu sebepten de yazılımcılar pek bulaşmak istemiyorlar

kelalper
31-03-2022, 13:26
Ne şans, ben her yaptığımda ileri gittim.Egsozu okan baycu yaptı. Yazılımı izmir çamdibinde yaptık.
156 içinde belli reçetelerim var bu arada. :))

156 2.0 dan öyle uçuk kaçık bir beklentim olmadığı için yol tutuş ve fren üzerine yoğunlaştım. Zaten her hafta 1000km yapıyor zavallım Zonguldak İstanbul git gel.

.::EmrE::.
03-04-2022, 17:38
Aracın duruşuna, kondüsyonuna, karakterine, yapılanlara bayıldım. Muhteşem güzel bir makineniz var, ömürlük olsun inşallah. Fiat Coupe ile birlikte en beğendiğim Pininfarina tasarımlarından biridir. Zamansız, asla eskimeyecek bir tasarım. Video'da oldukça hoş olmuş, emeğinize sağlık, keyifli sürüşler.

asit
12-04-2022, 10:19
Aracın duruşuna, kondüsyonuna, karakterine, yapılanlara bayıldım. Muhteşem güzel bir makineniz var, ömürlük olsun inşallah. Fiat Coupe ile birlikte en beğendiğim Pininfarina tasarımlarından biridir. Zamansız, asla eskimeyecek bir tasarım. Video'da oldukça hoş olmuş, emeğinize sağlık, keyifli sürüşler.

Çok teşekkürler :o