Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Eski araç algısı ,,, Size de öyle oluyor mu?



Ahmet Saraçoğlu
06-04-2022, 01:15
Arkadaşlar , ekonominin geldiği durum mu , araç fiyatları mı , yoksa gelişen teknoloji ile algımız mı değişti bilmiyorum ama geçmişte sahip olduğum araçlar ve yaşlarıyla ilgili bişey farkettim.Eskiden daha genç olmalarına ramen daha kıymetsiz geliyordu araçlar.Bikaç örnek vericem , daha iyi anlaşılır olucak.

Ailemizin araçlarından 1998 yılında aldığımız bi 90 Taunus vardı.Temiz almış olmamıza ramen o dönem dahi eski geliyordu.En ufak bi hasar üzerine ciddi çürüyordu , bi süre sonrada o dönem bile yok parası denilecek bi rakma satıldı...Şu anaki segment dengi mondeo olarak varsayarsak ; 2014 model bi mondeo ile algı olarak ilgi alakası yok.İkisi de döneminde 8 yaşında.

2001de civic sedan 1.5 almıştık 90 model (11 yaşında o dönem) Az denilecek bi paraya alınmış , ekonomik ve düşük teknoloji bi araçtı.O dönem de sorun çıkartıyordu , sanayide tamiratları yapılıyordu , konforsuzdu , ve ufak bi kaza olsa çürüyordu ((misal direkten anten çıkar o kasalarda , ordan bi hasar olmamasına ramen çürümüştü civarı)).Yaş olarak bugün dengini 2011 fd6 civic olarak varsayarsak , gayet konforlu , şu an da sahip olmak isteyebileceğimiz düzgün araç.FD6 FD7 ikisinide sıfır alıp kullandık ailede.İkisinin de bu günki hissiyatı (10 11 yaşında ), bahsettiğim 90 civicten (sahip olduğumuz yıl 11 yaşında) kat kat yukarıda bi kalite ve sağlamlık hissi.

2007 2011de öğrenciyken , 2004-2006 model arası c2 c3 c4 kullandım.Tamam donanımlı araçlardı ama kalite algıları malzemeleri vs sebeplerden adam akıllı ısınamadım.Şu an 2019 herhanbi bi citroen çok daha albenili ve güzel geliyor.

Tersini düşünelim..2008 Eos sahibiyim şuan (14 yaşında) , 98 99 yıllarında 14 yaşında (84) bi golf mk2 ; o dönem ciddi eski gelirdi.Hadi eos biraz oyuncaklı desek ,, eos yerine 2008 golf 5 koyalım.Yine güzel , sahip olur - kullanır , eski demem.

Ekonominin geldiği nokta ile eski araçlara kıymet algımız mı değişti (ki bunu son 4 5 yıldır eskiye nazaran çok daha fazla ikinci el incelemesi yapan youtube kanallarından farkedebiliyoruz) , yoksa ortalama 100 yıllık araç teknolojisinin son dönemde çok daha hızlı gelişmesini izlediğimiz bi jenerasyona mı denk geldik bilmiyorum.Özellikle benim yaş grubu , yada bi 10 15 yaş daha büyük arkadaşlarda da bu hissiyat varmı geçmişte sahip oldukları araçları kıyasladığında?

Schumi
06-04-2022, 01:53
Bence bu bahsettiğin şey araçların tasarım dillerindeki değişimden kaynaklanıyor. Golf 4 yeni çıktığında bile Golf 3 bana çok eski gelirdi mesela. :) Golf 5 ilk çıktığında vay demiştim ne kadar değişmiş tasarımı. Ki o tasarım dili öyle bir değişti ki ufak ufak farklar ile 6-7 ve en son 8 oldu.

BARR
06-04-2022, 07:08
Hondacıları boklamak gibi olmasın da, VTI dan sonra EP3' e sçksen alınmaz dediler iğrenç dediler ne bu dediler, FN2 geldi, bu ne böle çok elektronik Ep3 erkek arabası dediler sonra Fk2 yumurta kasa gibi dediler, Fk8 geldi tamam işte budur dendi, şimdi boklanan eski modeller Fk2 hariç kıymete bindi hepsi erkek arabası hepsi Type-R budur abi oldu.

Yani bir tasarımcı ve iletişimci olarak bu tarz öznel ve yönlendirilmeli durumlarda (bakınız SUV ve crossover yönlendirilmesi sedanın bitişi) genel algılar daha çok yönlendirmeye dayalı oluyıor ya da sunulana diyelim.

mimarsertac
06-04-2022, 07:09
Aynisi bende de var. Araclar artik eski gelmiyor. 2009 SLK200 aracim var arabadan anlamayanlar zaten yeni ve bayagi pahali zannediyorlar.

CloudGrey
06-04-2022, 08:26
ondan değil yaşlandıız ama bunu inkar ediyorsunuz :)

o yüzden 2009ler 2008ler artık size uzak gelmiyor , daha dünmüş gibi :)

benimde kafamda 2000lerden sonra çıkan arabalar artık kendi gidiyormuş gibi bir izlenim var.
ruhları yokmuş gibi..

misal burda 15 sayfa golf R konusu oldu geçen.
1.5 milyon arabaya para vericek olsam ben sadece şunu alırdım ;

Galeriden Satılık 1968 Model 46000 Km Ford Mustang 1.425.000 TL - 987026621 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-klasik-araclar-klasik-otomobiller-clk-auto-1968-ford-mustang-fastback-987026621/detay/)

16EC813
06-04-2022, 08:33
ondan değil yaşlandıız ama bunu inkar ediyorsunuz :)

o yüzden 2009ler 2008ler artık size uzak gelmiyor , daha dünmüş gibi :)

benimde kafamda 2000lerden sonra çıkan arabalar artık kendi gidiyormuş gibi bir izlenim var.
ruhları yokmuş gibi..

misal burda 15 sayfa golf R konusu oldu geçen.
1.5 milyon arabaya para vericek olsam ben sadece şunu alırdım ;

Galeriden Satılık 1968 Model 46000 Km Ford Mustang 1.425.000 TL - 987026621 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-klasik-araclar-klasik-otomobiller-clk-auto-1968-ford-mustang-fastback-987026621/detay/)

att gibi :D

OMTechJr.
06-04-2022, 08:47
Ben de benzer fikirdeyim. Eskinin aracları gerek tasarim cizgisi gerek o donem teknolojisi sebebiyle bizim jenerasyona hep eski geldi. cunku biz uzay kasalara, kinetik ve dinamik cizgilerin gelistigi bol oyuncakli araclara denk geldik. Ruhen olmasa da gozumuzun alistigi tasarimlar genelde 2000'ler oldu. Nasil ki bizim icin, dediginiz gibi Golf 5'ler, Focus 2'ler, Megane 3'ler hala guncel gibi geliyorsa, cocuklugu amerikan/vari arabalarla taksi dolmus yaparak veya kamyon bozmasi otobus yolculuklari ile gecmis, 55-70 model arası ulkede parcasi zor bulunan ilk ciktigi gunden beri eski gorunen, sahit olduklari en buyuk gelisim otomatik cam olan arabalara alismis jenerasyona da 90lı yillarin araclari 2000lerde guncel geliyordu.

Kisacasi belki bize 2020li yıllarda 2000li tasarimlar normal, 80ler 90lar eski geliyorsa, bizim 1 yada 2 ust jenerasyona da 2000li yıllarin basinda 60'lar 70'ler eski ama 90lar guncel geliyordu. Insanin yapisi geregi yas ilerledikce, birseyleri kaybettikce gecmise olan hasret artiyor, insanlar mutlu anilari oldugu zamanlardaki dokuyu (imkanlari dahilinde) eskinin araclari ile yasamaya calisiyor. Benim icimde kalan arac cicek bir E36 ci oldu, abimin (11 yas buyuk benden) icinde kalan arac sifir bir e30 coupe oldu, babam (57'li) icinde kalan aracsa 26m direksiz deri tavan Ford P7B oldu. Buda jenerasyon farki demek istedim. Ucumuzde hala isteriz ama biliriz ki o biraktigimiz araclar o zamanki araclar degiller. Denemek icin bir 106 gti bir e39 aldim sattim. 106 hayatimin en buyuk pismanligi oldu, ama e39 beni her binisimde 98 senesine goturdu goturdu getirdi. Cok yazdim kusura bakmayin. Ben de eskiyi ozledim sanirim :)

turboman
06-04-2022, 08:53
Bence tamamen coğrafi konumla alakalı yani türkiyedeyseniz böyle düşünmeniz normal.maddi ve manevi olarak ruh sağlığımız bozulduğu için değişik duygular yaşıyoruz... şimdi amerikadaki coniye sorsan zaten 3 kuruşa aldığı için arabayı banane arkadaş der beğenmezsem değiştiririm der çarptıysam çöpe atar başka alırım der yani. Bu sorun bize mahsustur bence made in turkey ;)

sword
06-04-2022, 10:13
mazda 626 1992 deki kasa değişince oha olmuştum uzay kasa :) seksen sonu 90 başı kasa geçişlerine dikkat edin hep yuvarlak tasarımlar ef kasa honda eg kasa gibi yada supra rx7 fd crx del sol

Yarbay
06-04-2022, 10:48
Motorlar: sene 1996 Passat B5 için VW 1.8t motoru üretir, altı dolu dolu yazılımla 200-210hp olabilen şehir içi 10tl- şehir dışı 6lt civarı yakan araç, sene 2022 Honda Civic 1.5Turbo 182lik, altı dolu dolu yazılımla 210-220hp civarı olan motor ve şehir içi 9.6lt şehir dışı 6lt civarı yakan motor , değişen? benim gözümde pek birşey yok

Şase: yine Passat B5 ele alalım evet öncesi arabaları 2-3 senede çürürdü heleki tuzlanmış kış yollarından giden araçlar ise ama 1996da VW 12 yıl paslanmaz garantisi ile satmıştı arabalarını (sanırım KTL uygulaması gibi birşey uygulamıştı) peki şimdi ne durumdayız? tamamen aynı :)

konfor: güncel bir 5 serisine bindiğinizde 1996da üretilmiş E39'dan gerçekten konforlumu? gerek sönümleme gerek rezonans gerek yalıtım? buna evet cevabı veriyorsanız muhtemelen bindiğiniz E39'un turşusu çıkmıştır

Yol tutuş: 1999 model bir S2000 dan gerçek anlamda ne kadar ileriye gittik? youtube'da S2000 Moose test diyin alman bir yayın evinin çok eski videosu var therealme 75 tarafından yüklenmiş, ben buraya atamadım :) izleyin ve güncel bir spor araba ile kıyaslayın moose test yazıp.

Şanzıman: evet bu noktada kuşkusuz çift kavramalı resmen bir başyapıt ve rakipsiz hakkını vermek lazım


şahsen benim gözümde otomotiv diğer ürün gruplarına kıyasla (cep tlf,pc oyunları ,medikal) çok ama çok az ilerledi

ChuckBartowsKi
06-04-2022, 10:59
2010 dan sonra arabalar yaşlanmayı bıraktı :)

MeRtCaN
06-04-2022, 11:07
Hondacıları boklamak gibi olmasın da, VTI dan sonra EP3' e sçksen alınmaz dediler iğrenç dediler ne bu dediler, FN2 geldi, bu ne böle çok elektronik Ep3 erkek arabası dediler sonra Fk2 yumurta kasa gibi dediler, Fk8 geldi tamam işte budur dendi, şimdi boklanan eski modeller Fk2 hariç kıymete bindi hepsi erkek arabası hepsi Type-R budur abi oldu.

Yani bir tasarımcı ve iletişimci olarak bu tarz öznel ve yönlendirilmeli durumlarda (bakınız SUV ve crossover yönlendirilmesi sedanın bitişi) genel algılar daha çok yönlendirmeye dayalı oluyıor ya da sunulana diyelim.

Senın bu soyledıgını anca VAG Severler söyler :D

Vtı ım varken ep3 hastasıydım ep3 um varken fk2 hastasıyım su an fk2 ım var kafamda delı sorular fk8 ıcın...

Honda seven bır kısı baska bır Honda modelini boklayacagını sanmıyorum.

TarikS
06-04-2022, 11:17
Bence tecrübeler etken

98'de babamın 94 E34 520i ile sokağın köşesinden dönüşünü hiç unutmam, sonrasında da uçak gibi geliyordu o araba, tamam yaş çok küçüktü ama ilk o arabada kucakta kullanmaya falan başlamıştım, oturaklılığı, içinin kalitesi, kokusu, tasarımının muhteşemliğiyle falan über bir hissiyatı vardı

ondan öncesinde W124 250D'miz vardı o da benzer şekilde. E34'ten hemen öncesinde yine W124 200E'miz oldu, onun da bambaşka konforu ve rahatlığı vardı hatırlarım.

Sonra aklım erip kendim araba kullanmaya başladığımızda 2003 GC 2.7 CRD vardı, araba lüks imajlı, aşırı yumuşak ama teknolojik olmasa da dışarıdan çok modern, içeriden klasik amerikan dandikliğiyle hem eski hem çirkin görünüyordu yalan yok

GC'den sonra 99 E46 320i kullandık, zamanında Mert tuning'den 400 liraya mı ne sıfır Supersprint oval son alıp takmıştım hey gidi :hehe: ne para varmış mk ajhahahha
E46 320i mercekli xenonlarıyla sunroofuyla falan yine uçak gelirdi, sesine mest olurdum zaten.

sene 2005, babamın patron da sıfır X5 3.0D almış, marşına basamadığımı hatırlarım uçağa binmiş gibi hissetmiştim. Hala binsem aşırı kaliteli gelir E53 X5.

Bugün halen 2003 W211 E320'ye biniyoruz 350bin km'dir falan, kendi aracım da 2012 Mini'den sonra geçtiğim 2003 Z4 oldu. Eski diyebileceğim tek şeyi teybi olur heralde. Bir şeyleri yopranıyor yeniliyoruz illa ki ama kötü veya eski görünümlü diyemem. Zaten Z4'ü gören hala kaç model diye sorduğunda 2003 cevabına inanmıyor. Dışarıdan hala milyoner arabası :hehe:

TarikS
06-04-2022, 11:18
Son bir söz daha ekleyelim

Eski görünen araba yoktur yıpranmış araba vardır :)

CloudGrey
06-04-2022, 11:22
Motorlar: sene 1996 Passat B5 için VW 1.8t motoru üretir, altı dolu dolu yazılımla 200-210hp olabilen şehir içi 10tl- şehir dışı 6lt civarı yakan araç, sene 2022 Honda Civic 1.5Turbo 182lik, altı dolu dolu yazılımla 210-220hp civarı olan motor ve şehir içi 9.6lt şehir dışı 6lt civarı yakan motor , değişen? benim gözümde pek birşey yok

Şase: yine Passat B5 ele alalım evet öncesi arabaları 2-3 senede çürürdü heleki tuzlanmış kış yollarından giden araçlar ise ama 1996da VW 12 yıl paslanmaz garantisi ile satmıştı arabalarını (sanırım KTL uygulaması gibi birşey uygulamıştı) peki şimdi ne durumdayız? tamamen aynı :)

konfor: güncel bir 5 serisine bindiğinizde 1996da üretilmiş E39'dan gerçekten konforlumu? gerek sönümleme gerek rezonans gerek yalıtım? buna evet cevabı veriyorsanız muhtemelen bindiğiniz E39'un turşusu çıkmıştır

Yol tutuş: 1999 model bir S2000 dan gerçek anlamda ne kadar ileriye gittik? youtube'da S2000 Moose test diyin alman bir yayın evinin çok eski videosu var therealme 75 tarafından yüklenmiş, ben buraya atamadım :) izleyin ve güncel bir spor araba ile kıyaslayın moose test yazıp.

Şanzıman: evet bu noktada kuşkusuz çift kavramalı resmen bir başyapıt ve rakipsiz hakkını vermek lazım


şahsen benim gözümde otomotiv diğer ürün gruplarına kıyasla (cep tlf,pc oyunları ,medikal) çok ama çok az ilerledi

amme hizmeti :)

s2000de tren gibi gidiyor bu nasıl moose test :D


https://www.youtube.com/watch?v=kyw9hdO5jy0

BARR
06-04-2022, 11:36
Senın bu soyledıgını anca VAG Severler söyler :D

Vtı ım varken ep3 hastasıydım ep3 um varken fk2 hastasıyım su an fk2 ım var kafamda delı sorular fk8 ıcın...

Honda seven bır kısı baska bır Honda modelini boklayacagını sanmıyorum.

Valla ben hepsi ilk çıktığında çok beğenmiştim o dönem çevremde VTI a binen benden yaşça büyükler, sonrasında bizim yaş grubumuzds Ep3 alalnlar hep dediğimi dedi.

Yanlış anlaşılmasın ben öle düşünmedim :)

220T
06-04-2022, 14:07
Kinetik tasarım dilinin yansımaları diyebiliriz.

16EC813
06-04-2022, 14:15
Son bir söz daha ekleyelim

Eski görünen araba yoktur yıpranmış araba vardır :)

bende diyorum ki,çirkin kadın yoktur az votka vardır :D

CloudGrey
06-04-2022, 14:34
bende diyorum ki,çirkin kadın yoktur az votka vardır :D

dede sen bi dur zaten ortalık karışık :D

KÖROĞLU
06-04-2022, 15:11
Yeni araçların en büyük +sı tamamen güvenlik ve elektronik oyuncaklar.

90 ların japon tasarımları kesinlikle müthiş. Sonra 00 lerde çıkan araçlar, gayet güzel. Eg kasa civic ler mesela. Mg f - alfa gtv - 147 vs. mx5 i anma dan olmaz.

gsı'lar mesela corsa sı astra sı 90 larda ne güzel aletlerdi. Genel olarak vag sevmesem de beetle ve rocco çok güzel araçlar, tasarımları çok güzel.

O sadelik yok güncel araçlarda, uçak kokpiti gibi 512 tane tuş vs var. Ben nedense bu kadar çok tuşlu araçları sevmiyorum.

147 mesela müthiş değil mi ?

https://galeri7.uludagsozluk.com/289/alfa-romeo-147_481953.jpg

Gsı,

https://2.bp.blogspot.com/-g7hNvfWHj5I/WJ4wyxHgMZI/AAAAAAAA9mA/nHi6i_CCDNAT9jNvSAKZzBiLCJvxubwDQCLcB/s1600/opel-astra-gsi-1991-2.jpg
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.sekizsilindir.com%2F2018%2F0 9%2Fen-unutulmaz-8-sportif-otomobil-modeli.html%2Fopel-astra-gsi-astra-f-1991-2001&psig=AOvVaw1VCoF-G-m4GjejpTglZta_&ust=1649336722497000&source=images&cd=vfe&ved=0CAoQjRxqFwoTCMC-7J_A__YCFQAAAAAdAAAAABAI

Tigra mesela,

https://www.veikl.com/api/Download/Preview/35621?page=8


tabiki alfa gtv olmadan bu liste olmaz,

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/00/Alfa_Romeo_GTV_20TB.jpg/1280px-Alfa_Romeo_GTV_20TB.jpg?1649250531801

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/AlfaRomeo30-24V.JPG

MBuğra
06-04-2022, 16:42
Bence birden fazla dinamiği var bu konunun:

-İlki otomotiv donanım teknolojisinin son 20 yılında, çığır açan bir gelişim olmaması ve ulaşılabilirliğinin kolaylaşması. Örn. lüks donanımlardan olan soğutmalı koltuk, buzdolabı vs vs bunların hepsi eski jenerasyonda da olan donanımlar. Elektronik oyuncaklar haricinde otomobillerin donanımlarında eski jenerasyonlarıyla aman aman bir fark yok. Üstelik eskiden bu türden donanımlara ulaşmak nispeten zor ya da üreticinin bunu sunması ve sizin de sipariş edebilmeniz sayesinde mümkünken, şimdi isterseniz Şahin'e bile buzdolabı takıp, hayalet kadran koyabilirsiniz.

-İkincisi araç tasarımlarının tamamen birbirine benzediği şu günlerde eski dahi olsa tasarım farkı sebebiyle hala göze hitap etmesi. Misal yeni CLS ile CLA resmen birbirinin kopyası ve yakından ayrıt edilemiyorken, eski jenerasyonların hepsi birbirinden rahatlıkla ayırt edilebiliyor.

-Üçüncü olarak elektrikli otomobillerin hayatımıza girmesi. Eskiden araç güçleri genelde motor hacimlerine ya da turboya bağlı olurdu. Dolayısıyla daha hızlı bir araba istiyorsan daha güçlü olan üst modeli almak durumundaydın. Ama artık elektrikli otomobiller var ve güçler üreticiden satın alabildiğin yazılıma bağlı. Bu konuda geçen Hagerty videosunda çok güzel bir tespit yapmışlar: Güç olarak elektrikli otomobillerle baş edebilcek sürdürülebilir bir akaryakıtla çalışan otomobil yok. Orta model bir Tesla dahi biraz update ile bugün 0-100'de M5 CS'yi bile madara ediyor. O yüzden madem güçte EV ile baş edemiyoruz, o zaman artık sürerken keyif veren otomobillere yönelelim. Bunun içinde seçtikleri otomobil ise Cadillac CT5-V Blackwing V8 660 HP RWD ve manual :D

-Manuel demişken buraya çift kavramanın da yazılması lazım. Şüphesiz çift kavrama sayesinde pek çok yenilik ve kolaylık hayatımıza girdi. Ama şanzıman teknolojisindeki gelişmeler yüzünden bugün kim iyi sürücü kim değil bilemiyoruz. Dolayısıyla bileği olan değil, parası olan güçlü. Zira paran varsa güçlü bir araba alıp, launch modu sayesinde usta bir şoför gibi kaldırabiliyorsun arabayı.

Son olarak, her daim birazda nostalji ve geçmişin her daim bizlere daha tatlı gelmesi, diğer ifade ile yaşlanmamız :)

207_TR
06-04-2022, 18:42
Yakıt sıkıntı olmasa ülkemiz ekonomisinde dahi keyifli araçlara binebiliriz ama sırf yakıttan korkumuza duruyoruz.

konu sahibinin demek istediğine katılıyorum.

Artık kuş serisi hariç eski araç gördüğümde bende de önceki yıllardaki gibi bir algı oluşmuyor. Hatta beğeniyorum bile :)

ckrc
06-04-2022, 22:29
O yillarda agresif dizayn degisiklikleri vardi.

Golf 4 ile Golf 5 arasinda daglar kadar fark vardi, keza Golf 3 ile Golf 4 arasinda da.

O yuzden 5-6 senelik araclar 2-3 defa dizayn degistirdiginden bize eski geliyordu.

cookies
06-04-2022, 23:57
Geçen yıl leon aldığımda otomobillere pek yakın olmayan konu komşu sıfır mı aldın demişti..
Led far, omuz çizgileri, ufak tefek dokunuşlar, sıfır jant lastik takmıştık, pasta cila ile ben bile inanacaktım neredeyse.. Araç 2013 model 120K deydi o sıralar..
Tasarım anlayışı 2000 lerin ortalarından itibaren biraz futüristik bir hal aldığından sanırım böyle bir durum oluşuyor birazda..
Keza cam tavanlı optik farlı temiz bir meganeII privigale, astraG coupe v.s gibi bir çok örnek sayılabilir.. Tabi motor, şase, yazılım v.b pek güncel diyemeyiz..
Bundan sonraki kırılma noktası hybrid/ elektrik / otonom kısmında olacak ve şuan hala güzel ve güncel dediklerimiz, güzel ve güncel birer yakın zaman nostaljisi olacak..

Bad-Fast
07-04-2022, 00:08
hepsinin ayrı bir güzelliği var bende , 93 civic si hb vardı hala aklımdadır , 3 tane ies im oldu hala severim , şuan fr a geçtim fakat eski araçları görünce aklım gider onlara :)

atituti
07-04-2022, 00:54
bostancıda senin cabrioyu 300 500 binlik sanmışlardı o geldi aklıma :D

sekizsilindir
07-04-2022, 01:48
bazı tasarımlar hiç eskimiyor, mk1 focus hb hala çok güzel,


https://i.hizliresim.com/z03q8jl.jpg (https://www.hizliresim.com/z03q8jl)

https://i.hizliresim.com/ffig78z.jpg (https://www.hizliresim.com/ffig78z)

kelalper
07-04-2022, 08:39
bu tamamen ekonomik koşullarla ilgili. Egea gibi 301 gibi ticari olarak tasarlanmışları ayrı tutuyorum. Yeni megane a binmeye başladığın zaman 2011 de sahip olduğum full donanımlı 2005 megane RS işçilik olarak malzeme kalitesi olarak çok geride kalıyor ki o zaman aldığımda fena gelmiyordu. Yeni arabalara binemediğimiz için 2010 model arabalara daha ılımlı bakabiliyoruz. Ama ekonomik olarak eskisi gibi 2 senede 1 araba değiştirebiliyor olsaydınız o arabalar şu anda gördüğünüz şekilde hoş gelmeyecekti.
Şimdi 156 kullanıyorum yol tutuş olarak sportif hissiyat ve sürücüye verdiği geri bildirim olarak şu anki otomobillerin çok üzerinde. Fk8 de bile o geri bildirim hissi yok belki ama genelini değerlendirdiğin zaman eski geliyor her ne kadar tasarımı eskimese de. O yüzden şimdi hadi anahtarsız giriş yapiim ses sistemi yapiim yalıtım yapiim diye uğraşıyorum. 2 litrenin ürettiği 155 hp manuel olmasına rağmen çok cazip gelmiyor asfalt üstünde, yeni nesil araçların üzerindeki şanzımanlar performans anlamında çok şey kattıkları için. 99 volvo s70 T5 im yazılımla şu anda 270 hp civarındadır E300 Coupe yi anca yüksek hızlarda yakalayıp geçebiliyor. 150kg daha hafif olmasına rağmen.

drago
07-04-2022, 08:57
Konu resmen buram buram naftalin kokuyor :)

Şahsen ben de öyleyim; geçen önümden ya çok iyi saklanmış ya da çok iyi restore olmuş bir e36 estoril coupe geçti; 200 metre boyunca arabanın süzülmesini izledim.

Hiç bir f3x kasaya o şekilde bakmazdım yani.

arda35
07-04-2022, 09:04
Bu algının iki sebebi var.

1) Yaşlanıyor oluşumuz. Farzı misal e46 birçoğumuzun gözüne eski gelmez. Çünkü çocukluğumuzda tanıtılan bir otomobil. Gözümüzdeki yeni algısı kolay kolay kaybolmuyor.

2) Teknoloji farkı. 90'ların başına dek öyle ahım şahım teknolojili araç yok gibiydi. Bazı donanımlar premium markaların üst segment araçlarında bulunabiliyordu. Bugün led far, dijital klima, hız sabitleyici gibi donanımlar çoğu araçta standart hale geldi. Teknolojiye erişim kolaylaştı.
Bununla birlikte üretim teknikleri gelişti. Çürüme, paslanma gibi sorunlar bugün abes karşılanıyor. Çünkü bu çağda kolay paslanabilen araç üretmek büyük başarı.

CloudGrey
07-04-2022, 09:48
bazı tasarımlar hiç eskimiyor, mk1 focus hb hala çok güzel,



ben bu konuda alfa 159'u tek geçerim.
bugün ortalama 12-13 yaşındalar,ama asla eskimediler.

hatta birçok 2022'e dizayn açısından taş çıkartır.

C2VTS
07-04-2022, 10:17
ben bu konuda alfa 159'u tek geçerim.
bugün ortalama 12-13 yaşındalar,ama asla eskimediler.

hatta birçok 2022'e dizayn açısından taş çıkartır.

Geçmişte iki kere 159 sahibi oldum. Hala kendimi 159 ilanlarına bakarken buluyorum. Eşsiz bir tasarım gerçekten, sadece oda değil yol tutuşu 2022 deki d sınıfı bir çok arabadan iyidir. Direksiyon hissi desen markaların spor modelleri dışında artık zaten yok. Ekonomi sağolsun bir çok markanın spor modelleri veya eğlenceli sayılabilecek motor hacmindeki seçeneklerini kullanmayı bırak görme şansımız bile olmuyor bu ülkede. Hothatch kavramı vardı eskiden.Türkiye'de sıfır hothatch almak istediğin noktada, artık seçenek bulamıyorsunuz. Bir marka 3-5 tane getirdiyse de çok saçma bir fiyata satıyorki bu normal kazanan insanlar için ulaşılabilir değil. Elimizdeki eğlenceli seçeneklerin az olması sebebi ile en ufak potansiyele sahip eğlenceli arabanın bile piyasası ederinden çok değerli. Bu ve benzeri sebeplerden belli üretim kalitesi olan veya göze hitap eden tasarımı olan standart arabalarda gözden kolay düşmüyor.

Ome_RS
07-04-2022, 11:30
159 gibi yüzü eskimeyenlerden birisi de bence Accord.
2005-2006 temiz bir 2.4 bulsam alırım ömürlük binilir. 2011 de 26.000 Tl ye almıştım. Hey gidi günler....

https://i.pinimg.com/originals/7a/11/16/7a1116a5d5cc4ae000ed761745f59a8f.jpg
https://grandtourismeimport.com/wp-content/uploads/2020/03/1-86.jpg

EOZDAG
07-04-2022, 12:21
bu tamamen ekonomik koşullarla ilgili. Egea gibi 301 gibi ticari olarak tasarlanmışları ayrı tutuyorum. Yeni arabalara binemediğimiz için 2010 model arabalara daha ılımlı bakabiliyoruz. Ama ekonomik olarak eskisi gibi 2 senede 1 araba değiştirebiliyor olsaydınız o arabalar şu anda gördüğünüz şekilde hoş gelmeyecekti.

Bold kısmına çok katılıyorum, w212 facelift bana hala yeni gelirken bababama gösterdiğimde eski bu s*tir et diyor. Aynı şekilde piyasaya çıktığından beri a5 veya tt roadster mk2 istiyorum, ikisi de 15 yaşını geçti ama bence hala güncel duruyorlar. Veya kendime araba bakarken 2011 modeller gerçekten yeni gibi geliyor.

uniquel
07-04-2022, 13:08
90lı yılların başından itibaren her markanın lokomotif modeli oluştu.
Mercedes - E serisi
BMW - 3 serisi
VW - Golf
Honda - Civic
Peugeot - 106,206
Toyota - Corolla
Ford - Focus
Mitsubishi - Lancer
gibi.
Bu lokomotif modeller, çok sık kasa degiştirmiyor; ama değiştirince de yepyeni birşey ortaya çıkmış gibi hissediyoruz. Bir önceki eskiyor mu? Hayır, cünkü hepimiz bu lokomotif modelleri dönemiyle kabulleniyoruz.

Lokomotiflerin yanında bir de kült modeller var,
Mercedes, BMW - Roadsterlar
Audi - Avantlar
VW - Beetle, Scirocco
Fiat - 500
Alfa Romeo - 159
gibi.
Bu tür modeller ise, hiç bir zaman eskimeyen ve her zaman güncelliğini koruyan modeller.

Bu 2 grubun yanında bir de GSi, RS, GTI, STI, R, S vs. bilimum hızlılar var. Bunlar da eskimiyor. Çünkü parası olan adam her zaman gidip yenisini almıyor. 20 yaşındaki arabaya harcadığı para ile sıfırını alabilecek olan insanlar var. Bu tip araçlar zaten araç olmaktan çıkıp hobiye dönüşüyor ve ciddi kitleleri arkasından sürüklüyor.

Şimdi bu yukarıdaki 3 grubun kesiştiği araçları düşünelim... Ne güzeller değil mi? Hiç eskimiyorlar değil mi?

Bir de bunların dışında kalan, tamamen markaların ticari amaçla o segmentte yer bulmak amacıyla ürettiği araçlar var.
Onlar zaten hayatımızda yokmuş gibi davranıyoruz. Çünkü devamlı yenisi çıkıyor, sürekli bi arayış içindeler. Ama hiç birisi arkasından ne kitleleri sürüklüyor ne de hayatımıza iz bırakabiliyor. İşte bu kategorideki araçlar (ki tüm modellerin büyük çoğunluğunu oluşturduğu grup) çok çabuk eski sıfatını ediniyor.

Dragger
07-04-2022, 13:10
Eskiden tasarımın hakkını veriyorlardı o nedenle 90s araçları hepsinden güzel.

Şimdi herşey birbirinin kopyası.

mert_can 41
07-04-2022, 13:18
Konu resmen buram buram naftalin kokuyor :)

Şahsen ben de öyleyim; geçen önümden ya çok iyi saklanmış ya da çok iyi restore olmuş bir e36 estoril coupe geçti; 200 metre boyunca arabanın süzülmesini izledim.

Hiç bir f3x kasaya o şekilde bakmazdım yani.

Genelikle F30 lara bende bakamıyorum kaplamalarındaki simler gözümü alıyor :D

Bence tamamen kullanıcı kitlesinden dolayı örneğin çok iyi bakılmış tamamiyle sıfırdan elden geçmiş bir astra gsi boynumu koparabilir ama bakımsız artık son dönemlerini oynayan bir astra ilgimi bile çekmez. Eskiden alım gücü iyi olduğundan insanlar eldekine bakmak yerine yenisini alıyordu bu yüzden eski araçlar ilgi çekmiyordu şimdi herkes elindeki araçlara gözü gibi bakıyor hal böyle oluncada sıfır gibi zamanın efsane otomobileri yine günümüzde başımızı döndürebiliyor. Heh tabi birde arabaların eskimemesinde zamanla gelişen teknolojininde payı büyük artık çoğu araç bir birine çok yakın malzeme kalitesi donanım olarak :) heh unutuyordum artık en ucuz binilebilir arabanın 150 bin Tl olmasıda vay be kim bilir ne kadardır diye tıpkı döneminin süper lüx araçlarına döneminde iç çektirdiği gibi günümüzdede iç çektirebilir oda ayrı bir konu :D

bosporuss06
07-04-2022, 14:01
Motorlar: sene 1996 Passat B5 için VW 1.8t motoru üretir, altı dolu dolu yazılımla 200-210hp olabilen şehir içi 10tl- şehir dışı 6lt civarı yakan araç, sene 2022 Honda Civic 1.5Turbo 182lik, altı dolu dolu yazılımla 210-220hp civarı olan motor ve şehir içi 9.6lt şehir dışı 6lt civarı yakan motor , değişen? benim gözümde pek birşey yok

Şase: yine Passat B5 ele alalım evet öncesi arabaları 2-3 senede çürürdü heleki tuzlanmış kış yollarından giden araçlar ise ama 1996da VW 12 yıl paslanmaz garantisi ile satmıştı arabalarını (sanırım KTL uygulaması gibi birşey uygulamıştı) peki şimdi ne durumdayız? tamamen aynı :)

konfor: güncel bir 5 serisine bindiğinizde 1996da üretilmiş E39'dan gerçekten konforlumu? gerek sönümleme gerek rezonans gerek yalıtım? buna evet cevabı veriyorsanız muhtemelen bindiğiniz E39'un turşusu çıkmıştır

Yol tutuş: 1999 model bir S2000 dan gerçek anlamda ne kadar ileriye gittik? youtube'da S2000 Moose test diyin alman bir yayın evinin çok eski videosu var therealme 75 tarafından yüklenmiş, ben buraya atamadım :) izleyin ve güncel bir spor araba ile kıyaslayın moose test yazıp.

Şanzıman: evet bu noktada kuşkusuz çift kavramalı resmen bir başyapıt ve rakipsiz hakkını vermek lazım


şahsen benim gözümde otomotiv diğer ürün gruplarına kıyasla (cep tlf,pc oyunları ,medikal) çok ama çok az ilerledi

Güncel 5 serisi veya önceki(f10) veya bir önceki(e60) 5 serisi,e39dan bahsettiğin konularda iyi.Yeni illaki bir önceki eskiden iyi olmak zorunda zaten.Burda ayırdedici özellik çıktığı zamana göre kapasitesi.e39 96da yollara çıktı,o zaman için çok fazlaydı.Ama üst kasalardan sessizlik,yalıtım,süspansiyon tepkisi,yol tutuş olarak iyi olması çok ironik olur zaten...

Octavia RS
07-04-2022, 16:47
Teknolojinin gelişmesi tasarım dillerinin değişmesi tamam bunların hepsi kabul ama şunu kabul edelim bunun en büyük sebebi kişisel algılar başka bişey değil.

Şöyle bir örnek vereyim mesele e46 m3 veya mercedes Clk benim gözüme hala çok güzel geliyor(örnekler çoğaltılabilir) neden çünkü onlar benim çocukluk dönemimin arabaları fakat bugün 10 yaşlarında bir çocuğa e46 gösterdiğiniz zaman muhtemelen ne kadar eski hurda bir araç diyecektir, çünkü onun dünya algısına göre o araç gerçekten çok eski. Tıpkı benim çocukluğumda(2000 li yıllarda) 1980 model bir otomobilinde bana çok eski gelmesi gibi. Örnek hiç hatalı değil çünkü e46 dediğimiz araçta artık 20 senelik. Mesela 90 lı yılların tasarımları örnek verilmiş güzel diye fakat o araçlar size güzel geliyor, bugün çocuk olan birisi için o otomobiller büyük ihtimalle çok eski ve tarih öncesi klasikler gibi geliyor ve çoğu ilgi çekici değil onlar için, onlar sizler için ilgi çekici.

Mesela bugün 10 lu yaşlarında olan bir çocukta bundan 20 sene sonra muhtemelen bugünün otomobil tasarımlarını hala sevmeye devam edecektir çünkü bu zamanın araçlarıda 20 sene sonra o genç için nostaljik olacaktır. Yani olay tamamen kişisel algılardan ibaret ve insanın geçmişe özlem duymasıyla alakalı biraz. İnsanın yaşı ilerledikçe zaman algısıda ciddi şekilde değişiyor 2000 li yıllar banada hiç uzak değilmiş gibi geliyor ama aslında üstünden çoook zaman geçti, bugünün çocuklarıda 2000 li yılları çok eski olarak algılıyor çünkü onların dünyayı algılayışları kendi içlerinde ki zaman kavramı bu şekilde yani bu bugün bizim için böyle, yarın bugünün çocukları için öyle olacak ve bu döngü muhtemelen hep böyle devam edecek.

Schumi
07-04-2022, 20:24
Konu eskiler daha iyi değil ki. Konu araçların size eski gelip gelmemesi. Valla bana 2005 yılında bile E36 eski gelirdi. Belki taşa tutucaksınız beni ama öyleydi. Ama şuan bile E46 eski gelmiyor. E30 ile E36 ise inanılmaz eski geliyor bana.

livaneli
07-04-2022, 21:52
Eski adı programlı eskitme yeni adı planlı eskitim. Bir de bu yönden bakın

Tayfun.O
07-04-2022, 23:15
katılıyorum buna 2003 yılında e36 320i sedan alıcaktı babam çok eski göründüğü için almamıştık e46-e39 hala gözüme modern yeni geliyor

initial-D
08-04-2022, 01:03
Bende durum tam tersi

Bu aslında biraz otomobil tasarimina teknolojiye bakisinizla da alakali

1998 de Renault 21 concorde vardi 92 model.jilet gibi keskin hatlara sahip on ve arka tasarimin basli basina bisey ifade etmesi,ic tasariminin zamaninin otesinde olmasi,

Ayni yil 96 model laguna 2.0 115 e de sahip olduk.concorde gene eski gelmiyordu.tasarimi hala cok guzeldi,donanimi hala fazlasiyla iyiydi,konfor ve performans hala cok iyiydi.ki reno 21 84 te uretime basladi sanirim.

1998 de sahip olamamis olsakta 0km olarak e 46 alinabiliyordu.ama 21 yine eski degildi.donanimda e46 320den tek eksigi abs/havayastigi olmamasiydi(abs liler tr ye gelmedi)

Evet e46 nin ici reno 21 den cok farkli hatta disida, ama orada olay eskilik yenilik degil,fabrikalarin tasarim dili ve teknolojik imkanlarin kullanilabilirligi.ayni hala kutu gibi volvolar uretilmeye devam ediyordu ama 98 yilinda 92 model bir 850 asla eski degildi.markalarin ayristigi noktalar bunlar,oyle bakmak lazim.bu arabalar zamaninda degersiz de degildi hatta.

98 de alfa 156 ciktiginda butun otomobiller bir anda eskidi benim gozumde eger biraz duz bakarsak.uzaydan gelme sanziman var,daha gecen gun dergilerde testi yayinlanan ferrarinin sanzimani varmis gibiydi uzerinde.arka kapisi var ama yok gibi bir otomobil.2012 yilinda sahip oldum 2002 modeline, suanki 2011 159 dan daha degerliydi benim gozumde.2021 yilinda 2001 modeline sahip oldum tekrardan.hala da bir deger kaybetmemisti vasif olarak

initial-D
08-04-2022, 01:12
Duzen tamamen herseyi hizla eskitip yenisini aldirmak uzere kurulu.o yuzden gunumuzde otomobiller daha cabuk eskiyor.

2022 de 2012 model araba, 2012 de 2002 modelden daha eski.

2032 de 2022 cag disi olacak bu gidisle.

Bu arabalar 70-80 sene halojen ampulluydu
Sonra bi 10-20 sene xenon olmayan farlar demode oldu
Sonra ki bikac senede led olmayanlar demode oldu

Simdi yeni yeni farlar cikiyor xenonlu 10 yasindaki e90 gibiaraba demode oldu.

MURAT_HLX
08-04-2022, 06:42
kendi şahsi olarak kullandığım 46 coupe'm var.işim gereği gün içerisinde bmw'nin genellikle f serilerini kullanıyorum,f30dan inip 46ya binince 46 bana daha duygulu,daha tok ve hisli geliyor.özellikle 46'nın yattığında kapıyı açtığınızda verdiği o deri kokusu cidden bambaşka geliyor bana.dışarda hakkıyla orjinal kalmış abidik kubidik şeyler yapılmamış 39 46 görsem döne döne halen bakıyorum, gerçi sadece bmw genelinde değil alfa'dada (2003'e kadarki modellerinde) böyle,misalen çocukkende w203'lerin mercedes-benz yazılı fren kaliperini görünce baka kalıyordum bu olay değişmedi misalen.

tamamen bizim 90'larda çocukluğumuz geçtiği için böyle olduğumuzu düşünüyorum ben,kullandığım otomobilin yaşının farkındayımda,kalkıpta 301,egea,punto,vs kullanacağıma 46 ile yaşlanırım ben.

16EC813
08-04-2022, 07:45
biz fakirizde ondan bu eskileri konuşuyoz ,paramız olsa binsek bi poçeye bu konuları konuşuyo olmazdı kimse ,eskiye ragbet olsaydı bit pazarına nur yagardı :D

Yarbay
08-04-2022, 08:23
Güncel 5 serisi veya önceki(f10) veya bir önceki(e60) 5 serisi,e39dan bahsettiğin konularda iyi.Yeni illaki bir önceki eskiden iyi olmak zorunda zaten.Burda ayırdedici özellik çıktığı zamana göre kapasitesi.e39 96da yollara çıktı,o zaman için çok fazlaydı.Ama üst kasalardan sessizlik,yalıtım,süspansiyon tepkisi,yol tutuş olarak iyi olması çok ironik olur zaten...



vermeye çalıştığım mesaj şu


1) Telefonlar: ev telefonları ortadan kalktı, cep telefonları en fazla döner sipariş etmek ve Snake/Yılan oyunu oynama kabiliyeti varken şu an yüzyüze görüşme yapabilen bunu bedava yapabilen,nete bağlanabilen canavarlar oldular

2) Televizyonlar: 2 damacana kadar yer kapalayan bu canavar şimdi parmak kadar ince yetmedi nete bağlanıyor vs vs

3) anfi vs gibi elektronikler: eskiden 4 yol aktif şöyle 120rms x 6 kanal sistem yapamak için çok uçuk fiyatlı bir teyp, 2 adet (2+4 kanak) çapça ve ağırlığınca oldukça büyük dahası aküyü hızla tüketen sistemlerken şimdi bunun tamamı bir okul defteri kadar bir yerde tek parça bir ürün vede aküyü hiç zorlamadan (helix p six)


özetle arabaların diğer 90lar ürünlerine kıyasla benzer şekilde ilerlediğini düşünmüyorum.

bugün araba üretmenin tüm mantığıda bence çok değişti eskiden her arabanın kendine has şasesi olurdu, bağımsız süspansiyon 1989 model basit bir honda civicte bile var ve böbürlenecek bir konu değilken bugün neredeyse ev parasına denk gelen sıfır bir Audi A3ü bağımsız süspansiyondan yoksun alabiliyorsunuz ve arkasındaki tüm sebeb para.. technoloji yada ileri gitmek değil..

OMTechJr.
08-04-2022, 09:20
Endustriyel tasarimin ilerlemesi, malzeme ve metalurjik kabiliyetlerin ilerlemesi, endustri 4.0 ve her gecen gun kuvvetlenen kapitalizm dalgasi en cok otomotivi vurdu. biz sadece dalganin ustunde sorf yapan tarafinda degilde altinda bogulan tarafta kaldik. bize baska oyuncaklar sunarak agzimiza bir parmak bal caldilar. biz de eski tadi arayarak omrumuzu heba etmeyi tercih ettik (ben oyle en azindan) :)

bosporuss06
08-04-2022, 09:38
vermeye çalıştığım mesaj şu


1) Telefonlar: ev telefonları ortadan kalktı, cep telefonları en fazla döner sipariş etmek ve Snake/Yılan oyunu oynama kabiliyeti varken şu an yüzyüze görüşme yapabilen bunu bedava yapabilen,nete bağlanabilen canavarlar oldular

2) Televizyonlar: 2 damacana kadar yer kapalayan bu canavar şimdi parmak kadar ince yetmedi nete bağlanıyor vs vs

3) anfi vs gibi elektronikler: eskiden 4 yol aktif şöyle 120rms x 6 kanal sistem yapamak için çok uçuk fiyatlı bir teyp, 2 adet (2+4 kanak) çapça ve ağırlığınca oldukça büyük dahası aküyü hızla tüketen sistemlerken şimdi bunun tamamı bir okul defteri kadar bir yerde tek parça bir ürün vede aküyü hiç zorlamadan (helix p six)


özetle arabaların diğer 90lar ürünlerine kıyasla benzer şekilde ilerlediğini düşünmüyorum.

bugün araba üretmenin tüm mantığıda bence çok değişti eskiden her arabanın kendine has şasesi olurdu, bağımsız süspansiyon 1989 model basit bir honda civicte bile var ve böbürlenecek bir konu değilken bugün neredeyse ev parasına denk gelen sıfır bir Audi A3ü bağımsız süspansiyondan yoksun alabiliyorsunuz ve arkasındaki tüm sebeb para.. technoloji yada ileri gitmek değil..

90lar zaten otomotiv endüstrisinin altın yıllarıdır.Nirvanaya ulaşılmış,sonrasında gerileme dönemi başlamıştır.Kalite algısınında bu döngüde,teknolojiyle beraber azaldığı görüşünede kısmen katılıyorum.Şimdi ne kadar ekmek o kadar köfte diyorsun,haklısın.Ben sadece 5 serisi özelindeki sorunu yanıtlamıştım.

Ahmet Saraçoğlu
08-04-2022, 10:56
Konu eskiler daha iyi değil ki. Konu araçların size eski gelip gelmemesi. Valla bana 2005 yılında bile E36 eski gelirdi. Belki taşa tutucaksınız beni ama öyleydi. Ama şuan bile E46 eski gelmiyor. E30 ile E36 ise inanılmaz eski geliyor bana.

tüm mesajları oludum , aynen demek istediğim birebir ;eskiden kullandığımız araçların daha eski , ama şu an aynı yaştaki araçların daha yeni gelmesi.

mehmetRS
11-04-2022, 00:32
Volvolar yakın zamana kadar ne olursa olsun bana hep eskilermiş gibi gelirdi. Bakıyorum arabaya mesela; o derece donanımlı, malzeme kalitesi o biçim vs hatta param bile yetmiyor almaya ama.. bende bıraktığı etki "eski ya bunlar"
2019 Model Lada Niva almak istersem de sanırım benzer fikre kapılırdım. Konu başlarda Schumi 'nin de dediği gibi bana göre de, tasarımın ne konuştuğu..

nineleven
22-05-2022, 15:38
E36'ya uzay kasa diyen kim o zaman :D
E36 ; 2005'te inanılmaz eski geliyordu bana da. BMW'ciler ; özellikle E30'cular E46'ya sürekli b*k atsalar da olay hiç öyle değil.

Tofaş - Civic'ten sonra binen tiplerin arabası algısı yerleşmişti bende. Adam belki de M3'e biniyor ama benim gözümde Tofaşçı falan :D
(O zamanlar ufaktım , takdir edersiniz ki M3 olması birşeyi değiştirmiyordu benim için :D )

Ya da 190E , W124 E , W140 S 'te işte 90'ların kutu Mercedes'leri de inanılmaz eski geliyor. Gerçi onlar sadece eski değil de , mesela 20 yaşında çocuğu içinde düşünemezdim.
Şu an w204 - w205 C serisi , E serisi içinde 20 yaşında çocuk çok sırıtmaz. Ya da güncel Mercedes'lerde kadınlar da görüyorum , hiç garip gelmiyor.
w124 , w140 kullanan bir kadın düşünemiyorum :D

w204 C180 meh , sonra CLA , A serisi , GLA derken on numara kadın arabası oldu.

Mercedes için söylediklerim Volvo için de geçerli gibi.
V40 Cross Country tam akademisyen kadına gider mesela.

Eski Volvo'lar tam amca arabasıydı.

Vectra A mesela daha 2000 yılında daha hurda gibi gelirken , Vectra B hala çok eski gelmiyor.

Ya zaten son 15 senede hepsi çizgisinden şaştı.

He bu arada sadece tasarım olarak algı değil de ; hali vakti yerinde arabalarla da çok içli dışlı olmayan insanlarla konuştuğumuzda. Eski Mercedes - BMW'lere binenleri öyle bir eziyorlar ki ..
Almanya'dan emekli amca Mercedes'i diyorlar , o Mercedes kapının önünde durur.. Köye girince arkasından çocuklar koşacak sanıyordur hala amca falan diyorlar :D

Hani W124 E500 mesela görse de aynı şeyleri söyleyecek. Öyle Modern Classic falan dersin de Dünya'nın %90'ın umrunda değil :D

kelalper
25-05-2022, 10:15
Ben şu anda mesela 156 nın yerine E39 5.30İ bakmak istiyorum. Benzin masrafım yok şirket karşılıyor ama parça fiyatlarından dolayı uzak duruyorum. Parça fiyatları saçma sapan yerlerde. Almanya da bile pahalı nedenini anlamadığım nedenlerden dolayı. O nedenle S60R ya da 2.4T5 bakınıyorum. Hem de içini dışını çok iyi bildiğim bir araba.

8.000rpm
25-05-2022, 14:54
güncel arabalarda o mekanik ruh kalmadı
hepsi dijitalleşti
her yer ekran
tamam şahane
ama ekranlarla beraber ruh yok oldu bana göre
arabanın dashboard'unu boydan boya ekran yapsak , zilyon tane foksiyon eklesek de bence bişeyler kayboldu
ilk çıktığında bu ekranlar , vaaaay emenike demiştik , bir heves , bir akım.. oooff o biçim havalı..

bana şu an en kıymetli arabalar 95-2010 arasında üretilenler gibi geliyor
kıymetten kastım hissiyat falan
ama belki de bilinç altında "ulen sen zaten alsan alsan anca bu yılların arabalarını alırsın , var mı cebinde 3 milyonun?" algısı da olabilir
onu ayıramıyorum açıkçası

turboman
25-05-2022, 15:40
Aklıma gelmişken yazayım 94 model gümrükten çıkma e34 almıştı arkadaş otomatik ve 25 bin km de idi. Ben sıfır zannettim 22 model 5 kasayada bindim arasında bariz fark vardı sessizlik olsun konfor olsun e34 daha güzeldi. Yani eski ve turşu arabaları yeni arabalarla kıyaslamak mantıksız bana denk geldi eski ve düzgünü kıyasladım...

omery
26-05-2022, 10:40
Benim merak ettiğim konu E36 1991'de yollara çıktığında insanların tepkisi nasıl oldu? Bunu çok merak ediyorum, özellikle ülkemizde 90larda aktif kullanılan araçları göz önüne alınca tam olarak "uzay kasa" tabirini karşılıyor bence de. Bu kasayla 2010'da tanıştım, hayranlıkla incelediğimi hatırlıyorum (çocukluk haliyle cabrio olması belki de en büyük etkendir) özellikle de iç kısmı. Şu an ise halen ilk gördüğüm hayranlıkla bakıyorum bu kasaya. E46 kasayla ise 2013 yılında tanıştım, birçok insan gibi benim de gözümde halen güncelliğini koruyan bir kasa. Bu iki kasayı çıktığı zamanlarda tanıyıp deneyimlemeyi çok isterdim. Sonraki kasaları da severim ama nedense bu ikisi kadar ilgimi çekmedi, o zamanlarda yeni tasarımlara çok çabuk alıştık belki de. İşin özünü yukarıda da denildiği gibi tamamen kişisel algılar oluşturuyor bence de.

kelalper
26-05-2022, 11:35
E36 nedense M3 çıkana kadar bende Wooov etkisi yaratmadı. Ne zaman ki M3 gördüm evveliyatını s....m dedim. Makyaj gelip 321 hp olunca amonyak ile uyandırdılar.

Octane
04-06-2022, 14:28
Tasarım diline göre değişiyor bende. Mesela 99 model bir new beetle ya da 2002 model bir mini bana eski gelmiyor çünkü retro bir tasarım. Aynısı 2005 2006 dodge challenger veya camaro veya mustang için de geçerli.
Mesela F10 artık benim gözüme eski geliyor garip bir şekilde. Ama 5 serisi GT sanki yeni gibi. Çünkü tasarım dili şimdiki bmwler ile aynı GTnin, kambur ve çirkin.
Mercedes resmen bütün kullanıcılarını mağdur etti, her yeni çıkan bir öncekinden çok başka çıktı. Şu anda bile mesela 2021 model C serisini görünce 2019 model C serisi sahibine üzülüyorum.
Audide de durum tam tersi, 2007 model bir TT görsen dökük değilse yeni sanırsın. Zaten yenisi de onun şasi olarak aynısı olduğundan dolayı muhtemelen öyle.
Yani eski ya da yeni gibi genel bir görüşüm yok, bence eski görünen veya yeni gibi görünen araçlar var. Mesela golf 5 çok eski görünüyor scirocco aynı aracın iki kapısı olmasına rağmen 3-4 yaşında araç. Golf 6 cabrio mesela Golf 8den daha yeni görünüyor led stop varsa, halbuki eosta aynı model yılına sahip ama eski duruyor.
Gibi işte...

BARR
09-06-2022, 08:13
Tasarım diline göre değişiyor bende. Mesela 99 model bir new beetle ya da 2002 model bir mini bana eski gelmiyor çünkü retro bir tasarım. Aynısı 2005 2006 dodge challenger veya camaro veya mustang için de geçerli.
Mesela F10 artık benim gözüme eski geliyor garip bir şekilde. Ama 5 serisi GT sanki yeni gibi. Çünkü tasarım dili şimdiki bmwler ile aynı GTnin, kambur ve çirkin.
Mercedes resmen bütün kullanıcılarını mağdur etti, her yeni çıkan bir öncekinden çok başka çıktı. Şu anda bile mesela 2021 model C serisini görünce 2019 model C serisi sahibine üzülüyorum.
Audide de durum tam tersi, 2007 model bir TT görsen dökük değilse yeni sanırsın. Zaten yenisi de onun şasi olarak aynısı olduğundan dolayı muhtemelen öyle.
Yani eski ya da yeni gibi genel bir görüşüm yok, bence eski görünen veya yeni gibi görünen araçlar var. Mesela golf 5 çok eski görünüyor scirocco aynı aracın iki kapısı olmasına rağmen 3-4 yaşında araç. Golf 6 cabrio mesela Golf 8den daha yeni görünüyor led stop varsa, halbuki eosta aynı model yılına sahip ama eski duruyor.
Gibi işte...

Benim de hissiyatım ve görüşüm buna paralel.

Yarbay
10-06-2022, 14:44
Tasarım diline göre değişiyor bende. Mesela 99 model bir new beetle ya da 2002 model bir mini bana eski gelmiyor çünkü retro bir tasarım. Aynısı 2005 2006 dodge challenger veya camaro veya mustang için de geçerli.
Mesela F10 artık benim gözüme eski geliyor garip bir şekilde. Ama 5 serisi GT sanki yeni gibi. Çünkü tasarım dili şimdiki bmwler ile aynı GTnin, kambur ve çirkin.
Mercedes resmen bütün kullanıcılarını mağdur etti, her yeni çıkan bir öncekinden çok başka çıktı. Şu anda bile mesela 2021 model C serisini görünce 2019 model C serisi sahibine üzülüyorum.
Audide de durum tam tersi, 2007 model bir TT görsen dökük değilse yeni sanırsın. Zaten yenisi de onun şasi olarak aynısı olduğundan dolayı muhtemelen öyle.
Yani eski ya da yeni gibi genel bir görüşüm yok, bence eski görünen veya yeni gibi görünen araçlar var. Mesela golf 5 çok eski görünüyor scirocco aynı aracın iki kapısı olmasına rağmen 3-4 yaşında araç. Golf 6 cabrio mesela Golf 8den daha yeni görünüyor led stop varsa, halbuki eosta aynı model yılına sahip ama eski duruyor.
Gibi işte...



önce buna tamamen katıldım ama sonradan kendi kendime dedimki:


1) değil 2022 yılında bana 2009 yılında bile 2005 mustang basit,çirkin ve demode duruyordu hele 99 beetle aman yarabbim (ben kanada'da yaşarken) ama ilginç şekilde şu an cidden banada daha yeni durur oldu

2) Audi TT, BMW GT hakkındaki olumlu F10 hakkındaki olumsuz düşüncelerinizin tamamını bende paylaşıyorum


ama durdum durdum kendi kendime dedimki bunun sebebi tasarım değil bence şahsi fikrim bence ne kadar sık karşılaştığınızla alakalı. düşünsenize:

3) Kaç fena new beetle görüyor gözünüz yolda? 100binde 1? yada 2005 stang vs
4) F10 kaç defa görüyor gözünüz? muhtemelen her mahalleden 1 tane çıkar hele F30 direk corolla gibi araç oldu memleketde ama aynı aracı ona erişemeyen Pakistanlıya sor muhtemelen dün çıkmış gibi yeni algısı vardır onda.


90lar corolla,civic çokkk sık görüyorduk yıllarca (artık kusacaktık) ve muhtemelen halen piyasadaki en çok bulunan 90lar araçları deli dehşet eski duruyorken çok daha nadir gördüğümüz bir 2003 SAAB 9-3 çok daha yeni duruyor ama aralarında max 3-4 yıl var.