PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dip gazda turbo basınç dalgalanması



Fatih06ank
02-06-2022, 16:40
Arkadaşlar herkese merhaba. 1.6TGDI kia aracımda 3 gündür bir sorun var. Normal kullanımda problem yok ama dip gaz yapınca sanki birisi gazı pompalıyor gibi turbo basıncı 0.9 - 1.6 arası gidip geliyor. Aracımda yazılım yok. AFR olması gereken değerlerde. Olası sebepler neler olabilir? Nereleri kontrol etmeliyim?

Aracın olması gereken turbo basıncı 1.0BAR peak 0.9BAR cont.

Not: Arabada HKS blow off (orjinal)
Front mount intercooler
Downpipe var.

Yazılım yok.

5 yıldır sorunsuz kullanıyorum 3 gündür böyle yapmaya başladı. Fikirlerinize açığım.

Edit: yazılım olmadığı için olması gereken basınç 0.9bar.

turboman
02-06-2022, 18:04
Tahminim blowoff un olduğu boruları kontrol edin belli bir basınca ulaşınca kaçırıyordur sonra kapanıp tekrarlıyor olabilir.

MeRtCaN
03-06-2022, 09:49
turbo uzerıınde dumpvalve varmı ? blow of takıldıgında dumpvalwe herhangı bır ıptal ıslemı yapıldımı ?

westgate ne durumda ?

bırde anlamadım downpıpe var ama nasıl yazılım yok
o2 hataları kapatılmadı mı yazılım ıle ?

Fatih06ank
03-06-2022, 09:57
Tahminim blowoff un olduğu boruları kontrol edin belli bir basınca ulaşınca kaçırıyordur sonra kapanıp tekrarlıyor olabilir.

teşekkürler. o zaman benim sorunum kaçak sorunu mu oluyor? Hava kaçaklarına mı bakayım? yakıt sistemiyle alakalı değildir herhalde (yakıt yetiştirememe gibi)

Fatih06ank
03-06-2022, 10:00
turbo uzerıınde dumpvalve varmı ? blow of takıldıgında dumpvalwe herhangı bır ıptal ıslemı yapıldımı ?

westgate ne durumda ?

bırde anlamadım downpıpe var ama nasıl yazılım yok
o2 hataları kapatılmadı mı yazılım ıle ?

DV orjinal intercooler üzerindeydi o değişip front mount yapınca iptal oldu HKS blow offa geçtim.
orjinal wastegate turbonun üzerinde hiç bir işlem yapılmadı ona.
Downpipe ve intercooler montajından sonra yazılım için maslak oto sanayide aracın ECU sunu yakıp üzerine 2defa da arabama hararet yaptırdıkları için arkama bakmadan koşar adım uzaklaştım ve servisten orjinal ECU tekrar aldıktan sonra bir daha da aracın beynine elletmedim.
O2 sensörü hataları için arada flanş var o yüzden arıza lambası yakmıyor.

MeRtCaN
03-06-2022, 10:41
DV orjinal intercooler üzerindeydi o değişip front mount yapınca iptal oldu HKS blow offa geçtim.
orjinal wastegate turbonun üzerinde hiç bir işlem yapılmadı ona.
Downpipe ve intercooler montajından sonra yazılım için maslak oto sanayide aracın ECU sunu yakıp üzerine 2defa da arabama hararet yaptırdıkları için arkama bakmadan koşar adım uzaklaştım ve servisten orjinal ECU tekrar aldıktan sonra bir daha da aracın beynine elletmedim.
O2 sensörü hataları için arada flanş var o yüzden arıza lambası yakmıyor.



blow off un yayını bı kontrol edın bence ılk olarak acık kalıyor olarabılır sokup hafıf sertlestırebılırsınız

turboman
03-06-2022, 11:46
teşekkürler. o zaman benim sorunum kaçak sorunu mu oluyor? Hava kaçaklarına mı bakayım? yakıt sistemiyle alakalı değildir herhalde (yakıt yetiştirememe gibi)
Aynen kaçak gibi görünüyor yakıttan olsa ani bir çekiş kaybı olur

Fatih06ank
03-06-2022, 18:43
Teşekkürler arkadaşlar. Hava kaçaklarına yöneleyim direk.
HKS ssqv4erde yay ayarı olmadığını biliyorum ama kontrol ederim.

KingoAtmo
09-06-2022, 12:23
Bende de benzer bir sorun vardı, N75 valfini değiştirdik düzeldi.

levent
09-06-2022, 13:27
n75 valfi değiştirin düzelecektir.

Fatih06ank
13-06-2022, 19:30
Arkadaşlar yazdıklarınızı şimdi gördüm. Bugün kaçak kontrolü yaptım ve kaçak yok. Turbo basıncının 0.9 1.7 arası gidip geldiğini farkettim. Bu fazla basınç arabaya çok zararlı diye biliyorum. Sadece dip gazda yapıyor günlük kullanımda sorun yok. Benim de aklıma wastegatenin havayı tahliye etmediği geldi. Diyaframdan şüphelendim ama sizin dediğiniz N75 selenoidi de çok mantıklı fakat valf arıza yaptığında arıza kodu yakması gerekmez mi?

Hyrenayt
14-06-2022, 08:32
Bende de böyle bir grafik var alt devirden basınca özellikle yüksek viteste basınç dalgalanıyor. 1.6tdı cay motor araç n75 değiştiricem ilk olarak. https://i.hizliresim.com/b7s15zz.jpeg (https://www.hizliresim.com/b7s15zz)

Fatih06ank
14-06-2022, 09:57
basınç kaç ile kaç bar arasında dalgalanıyor? Grafikten pek anlamam da. Olması gereken stabil basınç kaç şu an?

Hyrenayt
14-06-2022, 21:36
Bendeki problem biraz farklı. Peak ve cont olması gerektiği gibi fakat peak vururken 1-1.5 psi anlık kesmeler yapıp tekrar tırmanışa geçiyor. Levent abinin dediği gibi sizde önceliği N75 valfine verin bencede sorununuz çözülücek.

Fatih06ank
14-06-2022, 21:37
Pierburg marka alacağım.

levent
15-06-2022, 14:55
Arkadaşlar yazdıklarınızı şimdi gördüm. Bugün kaçak kontrolü yaptım ve kaçak yok. Turbo basıncının 0.9 1.7 arası gidip geldiğini farkettim. Bu fazla basınç arabaya çok zararlı diye biliyorum. Sadece dip gazda yapıyor günlük kullanımda sorun yok. Benim de aklıma wastegatenin havayı tahliye etmediği geldi. Diyaframdan şüphelendim ama sizin dediğiniz N75 selenoidi de çok mantıklı fakat valf arıza yaptığında arıza kodu yakması gerekmez mi?

dalgalanma sebepli arıza yakmaz. tjet ve multiair turbo motorlarda çok karşılaştık benzer problem ile.


Bende de böyle bir grafik var alt devirden basınca özellikle yüksek viteste basınç dalgalanıyor. 1.6tdı cay motor araç n75 değiştiricem ilk olarak. https://i.hizliresim.com/b7s15zz.jpeg (https://www.hizliresim.com/b7s15zz)

yazılım var mı yada turbo revizyon gördü mü? map sensörü limitine takılıyor gibi, imkanın varsa vcds ile log almanı öneririm istenen ve uygulanan basınçları karşılaştıracak şekilde

Fatih06ank
15-06-2022, 15:02
[QUOTE=levent;8739717]dalgalanma sebepli arıza yakmaz. tjet ve multiair turbo motorlarda çok karşılaştık benzer problem ile.

teşekkürler üstad, pierburg valfim gelsin sonucu buradan yazacağım.

Hyrenayt
15-06-2022, 19:09
Levent abi Kağan ben hatırlarsın belki :D loglara vcds ile bakma fırsatım olmadı abi araçta yazılım var. Turbonun geçmişini hiç bilmiyorum fakat N75 sesli çalışıyor özellikle alt devirden 5. Vites (1300-2000rpm arası) basınca hissettiriyor. N75’den ticking noise derler ya hani öyle ses geliyor ve grafik yükselirken kesme yapıyo.

Fatih06ank
15-06-2022, 19:11
Levent abi Kağan ben hatırlarsın belki :D loglara vcds ile bakma fırsatım olmadı abi araçta yazılım var. Turbonun geçmişini hiç bilmiyorum fakat N75 sesli çalışıyor özellikle alt devirden 5. Vites (1300-2000rpm arası) basınca hissettiriyor. N75’den ticking noise derler ya hani öyle ses geliyor ve grafik yükselirken kesme yapıyo.

Motorun sesinden thicking noise nasıl duyuyorsun? Maşallah efsane kulak var sende. :D

Hyrenayt
15-06-2022, 19:21
N75 Polo cay motorda sol kulenin hizasında ve önünde konumlandırılmış bu yüzden çok net duyuluyor sesi. Bendeki ekstra gürültülü :D

Fatih06ank
16-06-2022, 09:31
N75 Polo cay motorda sol kulenin hizasında ve önünde konumlandırılmış bu yüzden çok net duyuluyor sesi. Bendeki ekstra gürültülü :D

vay bee, ben anca tezgahın üstünde voltaj verdiğimde ufak bir çıt çıt sesi duabiliyorum normal röle gibi.

Fatih06ank
30-06-2022, 19:57
Merhabalar. Wastegate selenoidini değiştirince sorun düzeldi arkadaşlar. Herkese yardımları için teşekkürler.

Hyrenayt
26-07-2022, 22:47
Bende de böyle bir grafik var alt devirden basınca özellikle yüksek viteste basınç dalgalanıyor. 1.6tdı cay motor araç n75 değiştiricem ilk olarak. https://i.hizliresim.com/b7s15zz.jpeg (https://www.hizliresim.com/b7s15zz)
Benimde N75 değişimi sonrası sorun çözülmüştür :)