PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4HDI DV4; turbo revizesi ve belalar hk…



Yekworks
21-07-2022, 15:53
Merhaba sevgili abilerim, dostlarım.

Aralık ayında gözüme kestirip 2007 207 1.4 HDI aldım.
Araç 211 binde turbo kesti. Allah yüzümüze baktı da sadece turbo ile durumu kurtardık diye düşünürken belalar silsilesine düştüm. Sizlere danışmak istedim.

Araç turbo kestiğinde Ankara’da 207’ler için adı sayılan bir ustamızın yolunu tuttum. O da uygun yollu olarak revize yapmamızı tavsiye etti ve giriştik. Turboyu içi sıfır şekilde revize ettik.

Aracı teslim aldığımdan itibaren özellikle alt devirlerde çekiş düşüklüğü ve yakıtta 2 katına yükselme yaşıyordum. Yetmediği gibi revize olmuş turbodan gelen ıslık sesi cabası. Dükkana geri gittiğimde sorunun turbofan olmadığını, aracın Turboyu kestiğinde EGR’yi patlatmış olma ihtimalinin yüksek olduğunu, ve akışmetresinin arızalı olması sebebiyle durumun normal olduğu, turboda bir problem olmadığı söylenince lanet olsun parası batsın diyerek dükkandan çıktım.

Başka bir ustada turboyu söküp kontrol ettik. Balansınaı, Wastegate ayarına bakıldı turboda bir problem olmadığını usta teyit etti. Ben sıfır turboya kadar razıyım yeter ki sorunumuz çözülsün, aracımıza yine keyifle binelim istiyorum.

Son çare olarak araca Stage1 yazılım ve yazılımdan içerisinden EGR iptali yaptık, ayrıca Hava Akışmetre fişi sökük geziyorum. Bir nebze olsun araç rahat gidiyor ancak sorun çözülmediği için rahatsızım. Artı olarak aldığımız “Antipollution” arızası beni kanser ediyor.

Şimdi bilgili ve tecrübeli abilerimi dostlarımı konuya davet ediyorum, daha önce böyle bir durum yaşayan var mı?

207_TR
22-07-2022, 00:05
Merhaba sevgili abilerim, dostlarım.

Aralık ayında gözüme kestirip 2007 207 1.4 HDI aldım.
Araç 211 binde turbo kesti. Allah yüzümüze baktı da sadece turbo ile durumu kurtardık diye düşünürken belalar silsilesine düştüm. Sizlere danışmak istedim.

Araç turbo kestiğinde Ankara’da 207’ler için adı sayılan bir ustamızın yolunu tuttum. O da uygun yollu olarak revize yapmamızı tavsiye etti ve giriştik. Turboyu içi sıfır şekilde revize ettik.

Aracı teslim aldığımdan itibaren özellikle alt devirlerde çekiş düşüklüğü ve yakıtta 2 katına yükselme yaşıyordum. Yetmediği gibi revize olmuş turbodan gelen ıslık sesi cabası. Dükkana geri gittiğimde sorunun turbofan olmadığını, aracın Turboyu kestiğinde EGR’yi patlatmış olma ihtimalinin yüksek olduğunu, ve akışmetresinin arızalı olması sebebiyle durumun normal olduğu, turboda bir problem olmadığı söylenince lanet olsun parası batsın diyerek dükkandan çıktım.

Başka bir ustada turboyu söküp kontrol ettik. Balansınaı, Wastegate ayarına bakıldı turboda bir problem olmadığını usta teyit etti. Ben sıfır turboya kadar razıyım yeter ki sorunumuz çözülsün, aracımıza yine keyifle binelim istiyorum.

Son çare olarak araca Stage1 yazılım ve yazılımdan içerisinden EGR iptali yaptık, ayrıca Hava Akışmetre fişi sökük geziyorum. Bir nebze olsun araç rahat gidiyor ancak sorun çözülmediği için rahatsızım. Artı olarak aldığımız “Antipollution” arızası beni kanser ediyor.

Şimdi bilgili ve tecrübeli abilerimi dostlarımı konuya davet ediyorum, daha önce böyle bir durum yaşayan var mı?

Antipollution arızasaı hava yakıt karışımı vb bir arızaydı galiba, babamın aracında da veriyor arada. (2008 model 207 1.4 hdi)

levent
22-07-2022, 17:14
antipollution u her şeyden yakabilir, arıza tespite bağlayıp kod görmek sağlıklı olanı.

muhtemelen turbocunun kullandığı malzemeler orj inden daha ağır, moment kazanması zaman alıyor spool sırasında dönerken o da size lag olarak geri dönüyor.
çıkma temiz yada sıfır orj turbo takıp deneyin en kısa sürede derim ben. ıslık sesini egr den yapmaz.

srkns
22-07-2022, 19:23
Duman olayı nedir?
Sistemde kaçak testi de yaptırabilirsiniz

KÖROĞLU
12-09-2022, 19:46
Kat var mı aracın üzerinde ? DP + mekanik egr iptali ile biraz daha rahatlatılabilir. Lexia ile bağlandınız mı araca ? hdi de antip... hatası can sıkıcıdır. Montaj esnasında yırtık vs bi hortum gözden kaçmış olmasın ? Emmeyi sökmek kolay 1.4 hdi'da söküp bi temizlik yapılsa belki kurum vs de etki ediyor olabilir.

8.000rpm
12-09-2022, 19:55
turboda sorun yok ama dolmuyorsa akışı etkileyen unsurlara bakmak lazım
bu arada toplarken kullanılan malzemelerin ağır olma ihtimali de önemli bir ihtimal

yilmazcatalbas
13-09-2022, 11:34
206+ da antıpollution arızasıyla fazla haşır neşir olmuştum. Kat dolu denildi ve onun iptaliyle başlayan hikaye enjektör temizliği, akışmetre vs derken oksijen sensöründe son buldu. Kesinlikle arıza kodu üzerinden gitmenizi öneririm yoksa çok harcatıyor. Bu arada ıslık sesi turbo dışında nadiren de olsa basınç hattında bir kaçak sebebiyle de duyulabilir.

Schumi
16-09-2022, 08:34
Antipollution Fault bir yerlerim ağrıyor diye çevrilir Peugeot'ta. :) Yani bu emisyonu etkileyebilecek herşeye karşı tek bir hata mesajı. Mümkünse orjinal servis yazılımı yani DiagBox yada PP2000 ile bakılmadı. Olmadı universal cihazlar ile OBD hata kodunu bulup bu kodun Peugeot taki karşılığından yürünmeli. Orjinal karşılık diyorum bazen atıyorum. P2023 gibi bir hata internette yada cihazda 7inci enjektör kısa devre der 4 silindir bir araba için. Peugeot için aratırsın gerçek manası çıkar.