Orijinalini görmek için tıklayınız : F30 320 İED Rölantide Titreme Çözülemeyen Arıza.
Herkese merhaba,başımda bir dert var yardımlarınızı esirgemeyin..
2 ay önce 320 ied aldık 85 bin km'de(3bin km kullandım daha),aracı alırken ya böyle bir şey yoktu ya da farketmedik.Araç borusan bakımlı.
Değişen parçalar: siklon valf contası(kürdan deliği kadar 2 delik vardı),yakıt rölesi,buji ve bobin,4.silindir enjektörü,akışmetre.
-rölantide titreme ile ilk tahrik arızamızı aldık. 4.silindir ateşleme vs.
bujiler ve sadece 4.bobini değiştik 2 gün sonra aynı arızayı tekrar verdi.4-3 bobin yer değiştirdik yine aynı 4.silindir..
kompresyon testi yaparken 4.silindirden yukarı benzin atmaya devam ettiğini gördük diğer silindirlerde böyle bir şey yoktu.4.enjektörü değiştik araç düzeldi.
1 ay bu şekilde bin km bindim rölantide hiç sıkıntı yoktu.
-2 gün sabah çalışırken eski arızaya benzer şekilde ilk soğuk marşa pata pata şeklinde sesli bir cold start sonrasında düzensiz sarsıntılı çalışma ve sonrasında tahrik arızası.
yine 4.silindir ve bu sefer 2. silindir de arıza verdi ve bir sadece bir kere akışmetre.kalan 3 bobini de değiştirdik zaten aklımdaydı takım yenilemek.
bobinleri değişince aynı şekilde titreme rölanti bozukluğu devam etti,akışmetreyi bugün takınca biraz daha düzeldi rölantisi şuan çok sallamıyor ama eskisi gibi de tam stabil değil.bugün şuan daha arızaya geçmedi ama eli kulağında gibi..
3 ustanın söylediği subap yuvaları ya da baga düşmesi denilen durum..
ilk çalıştırmada aptal başlıyor sonra sıcak soğuk aynı sarsıntılı çalışmaya devam ediyor.
beyinciye gidildi 4.silindir değerleri + - sayılar arasında çok oynuyor.benlik bir işin yok dedi.
beyinden bobinlere giden tesisat kontrol edildi sorun yok.
komp.testinde sorun yok
borularda delik yırtık görülmedi
anlamadığım nokta enjektörü değişince düzelen araç nasıl aynı haline geri döndü ve üst kapakta problem varsa nasıl 1 ay sorunsuz çalıştı..
Biraz uzun oldu kusura bakmayın,fikirlerinize açığım. En kötü mecburen üst kapağı söktüreceğim.
MURAT_HLX
14-08-2022, 08:36
bmw'nin kendi cihazında silindir başı değerlerine bakın -+1 oynar,bobin değişmisiniz yakıt rolesi değişmiş,buji değişmiş.Bu makinelerde kronik olan silindir kapağındaki yüzük oynatması,sizdeki sorunda bu muhtemelen öncesinde dediğim gibi bmw'nin kendi cihazında silindir başı değerlerine bakın.
bmw'nin kendi cihazında silindir başı değerlerine bakın -+1 oynar,bobin değişmisiniz yakıt rolesi değişmiş,buji değişmiş.Bu makinelerde kronik olan silindir kapağındaki yüzük oynatması,sizdeki sorunda bu muhtemelen öncesinde dediğim gibi bmw'nin kendi cihazında silindir başı değerlerine bakın.
BMW özle serviste ve beyincide değerlere baktığımızda 4.silindir - + çok fazla oynuyor evet..
Kapak problemi
iki alıntıya da sormuş olayım, araç ilk tahrikte de 4.silindir hatası vermişti ve enjektörü değişince herşey düzelmişti. bu nasıl mümkün olabiliyor peki
Teşekkür ederim
iki alıntıya da sormuş olayım, araç ilk tahrikte de 4.silindir hatası vermişti ve enjektörü değişince herşey düzelmişti. bu nasıl mümkün olabiliyor peki
Teşekkür ederim
Cevap basit, ikisi de birbirinden bagimsiz problemler. Ama bunu kesinlestirmenin en kolay yoku, enjektorleri soktur ve kontrol ettir.
Cevap basit, ikisi de birbirinden bagimsiz problemler. Ama bunu kesinlestirmenin en kolay yoku, enjektorleri soktur ve kontrol ettir.
Denk geldi diyelim o zaman abi,bugün kapak söküldü contanın yanık olduğunu gördük 4.silindir kısmında..
golgeoyunu03
16-08-2022, 11:35
Denk geldi diyelim o zaman abi,bugün kapak söküldü contanın yanık olduğunu gördük 4.silindir kısmında..
umarım sorununuz çok fazla dallanıp budaklanmadan çözülür.
canimrecepcim
16-08-2022, 11:56
Aynısı başıma geldi kapak + conta ile kurtulduk. Açmışken sekmanları da kontrol etttirdim resmen oem sekmanlar çöp.
ghibli06
18-08-2022, 19:38
maalesef kapak problemi gibi duruyor...
maalesef kapak problemi gibi duruyor...
Güncelleyeyim, kapak rektefiye oldu.subap ve subap lastikleri vs yenilendi araç toplandı titreme ile arızaya geçiyor hala.
Valvetronic ve 3.egzantrik mi ne deyeceğiz dediler. Conta yanıktı tamam ama hala titreme ile arıza vermesi…
ghibli06
20-08-2022, 19:03
Güncelleyeyim, kapak rektefiye oldu.subap ve subap lastikleri vs yenilendi araç toplandı titreme ile arızaya geçiyor hala.
Valvetronic ve 3.egzantrik mi ne deyeceğiz dediler. Conta yanıktı tamam ama hala titreme ile arıza vermesi…
kapağın içinde:
egzantrikler
subaplar
subap lastikleri
timing zincirleri
timing kasnakları
varsa eğer vanoslar
vs vs
yani öyle açtım subapları yayları değiştirdimle iş bitmeyebilir...
kapağın içinde:
egzantrikler
subaplar
subap lastikleri
timing zincirleri
timing kasnakları
varsa eğer vanoslar
vs vs
yani öyle açtım subapları yayları değiştirdimle iş bitmeyebilir...
Valvetronik denenmiş olmadı, takım egzantrik denenecek pazartesi. Contadan sonra hiç düzelmeyip hatta öncesinde 4 ve 2.silindirin değerlerini bozan durum şuan hepsinde var. Zamanlamayı ayarlayan şeylerde sıkıntı var gibi ama mecbur deneme yanılma yapıyoruz.
Yoksa dolu kapak mı almalı?
Teşekkür ederim.. çözülmeyip uzayan arızalar çok can sıkıyor
Kapak problemi demistim.. ama probleminiz sadece conta degil.. :)
MURAT_HLX
22-08-2022, 13:11
merhaba sibob'un bastığı yüzükler kontrol edildi mi ?
Zaten yüzük baga neyse onlarda sıkıntı varmış kapakta,halledilmiş ve bize teslim edildi.bu sorundan sonra usta kapakçıyla görüştü kapakta sıkıntı yok diye konuşmuşlar.o yüzden farklı yerlere yöneldik.
Ne olacak bilmiyorum valla :)
Güncelleyeyim..
Egzantrikler denendi,yüksek basınç pompası da hala aynı.
Soğuk marş 2-3 dk sarsıntılı ve pc de değerler bozuk,ısınınca araba hiç problem yokmuşcasına düzeliyor silindir değerleri de..dolaşıp geliyoruz 3-5 dakika duruyor sıcak olduğu halde marştan sonra 1-2 dakika yine sarsıntı sonra yine hiçbirşey yok.
Vanoslar arasında +6 -20 gibi değer farkı vardı.vanoslar boşaltmış mı diye baktık problem yok.
Yarın beyinciye gidecek araç. Başka da ne kaldı bilmiyorum,belki sıfır kapak ya da yetkili servise bırakırım belki onlar birşey bulur.
Güncelleyeyim..
Egzantrikler denendi,yüksek basınç pompası da hala aynı.
Soğuk marş 2-3 dk sarsıntılı ve pc de değerler bozuk,ısınınca araba hiç problem yokmuşcasına düzeliyor silindir değerleri de..dolaşıp geliyoruz 3-5 dakika duruyor sıcak olduğu halde marştan sonra 1-2 dakika yine sarsıntı sonra yine hiçbirşey yok.
Vanoslar arasında +6 -20 gibi değer farkı vardı.vanoslar boşaltmış mı diye baktık problem yok.
Yarın beyinciye gidecek araç. Başka da ne kaldı bilmiyorum,belki sıfır kapak ya da yetkili servise bırakırım belki onlar birşey bulur.
Ya her konuya aynı şeyi yazıyormuşum gibi olacak ama demek ki her yaştaki bmw de bunlar oluyor
Ben n42b20 e46da bu sorunların aynısını (soğukken sarsıntılı ısınınca normal) yaşadığımda konple motor elektrik tesisatını değiştirerek çözmüştüm
Allah sabır versin, deneme bulma işleri yıpratıcı
OMTechJr.
26-08-2022, 10:28
Yazan arkadaslar genellikle kapaga odaklanmis ihtimalen tabiki kapaktan olabilir. Yalnizca daha once basimiza geldiginden bir durumu paylasmak istedim. Arkada depo kisminda arka pompanin ve geri donus hattinin oringlerinde asinma ve yirtilmalar vardi. once hpfp degistik 5750 + iscilik fiyatina. sonra duzelmeyince kapaga da baktik temiz cikti, en son tesadufen samandira uzerindeki geri donusun, pompanin vs oringlerini zaten 2 lira yeaa hadi degiselim deyip degistirdik. marsa bastik arac gayet stabil calisiyordu. Birdaha da ayni durum tekrarlamadi, hpfp'yi de iade ettik.
Bizde de 2, bazen 3 silindir hatasi aliyorduk, yalnizca bizim sorunda sizinkinden farkli olarak soguk motor titredikten sonra cold start normale donemeden arac stop ediyordu, tekrar calistirinca normal calisiyodu. Umarim kisa surede cozersiniz. yalnizca basit ve ucuz bir alternatif fikir sunmak istedim.
Ya her konuya aynı şeyi yazıyormuşum gibi olacak ama demek ki her yaştaki bmw de bunlar oluyor
Ben n42b20 e46da bu sorunların aynısını (soğukken sarsıntılı ısınınca normal) yaşadığımda konple motor elektrik tesisatını değiştirerek çözmüştüm
Allah sabır versin, deneme bulma işleri yıpratıcı
Teşekkür ederim,zaten n13 biraz problemli,bilerek aldım biraz biner satar farklı birşey alırım diye düşünüyordum ama bu kadar çabuk sıkıntı çıkarması süpriz oldu banada :)
Yazan arkadaslar genellikle kapaga odaklanmis ihtimalen tabiki kapaktan olabilir. Yalnizca daha once basimiza geldiginden bir durumu paylasmak istedim. Arkada depo kisminda arka pompanin ve geri donus hattinin oringlerinde asinma ve yirtilmalar vardi. once hpfp degistik 5750 + iscilik fiyatina. sonra duzelmeyince kapaga da baktik temiz cikti, en son tesadufen samandira uzerindeki geri donusun, pompanin vs oringlerini zaten 2 lira yeaa hadi degiselim deyip degistirdik. marsa bastik arac gayet stabil calisiyordu. Birdaha da ayni durum tekrarlamadi, hpfp'yi de iade ettik.
Bizde de 2, bazen 3 silindir hatasi aliyorduk, yalnizca bizim sorunda sizinkinden farkli olarak soguk motor titredikten sonra cold start normale donemeden arac stop ediyordu, tekrar calistirinca normal calisiyodu. Umarim kisa surede cozersiniz. yalnizca basit ve ucuz bir alternatif fikir sunmak istedim.
Teşekkürler,aslında düşününce 3-5 dakikada sonra bile basınca bunu yapması ilk benzin gelirken mi problem var diye düşündürebilir. Ama bunun için basmadan 2-3 kere kontak açıp kapatırsak sanırım bu sorunu yapmaması lazım diye düşünüyorum.bunu da müsait zamanda denerim artık teşekkürler.
Aslında beyinciden gelicek habere göre aracı daha çok tavsiye edilen bilinen bir yere götüreceğim
İnşallah çözersiniz, dediğim gibi, tesisatı da bir kontrol ettirin bence
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.