Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo downpipe hakkında
Fatih06ank
31-08-2022, 17:23
Arkadaşlar merhaba. Aracımda 70lik paslanmaz çelik downpipe var. Gerek kaput altına sıcaklık vermesinden gerekse egsoz gazlarının transferini hızlandırdığını düşünerek yanmaz sargı sarmıştım. Geçenlerde amerikadaki arkadaşımın downpipe çürüyünce satıcı sargıdan olduğunu söylemiş ben de işkillendim. Bu aralar muayene için orjinale döneceğim sargıyı iptal etmem gerekir mi? 2 yıldır sargılı kullanıyorum alttaki boruya zarar vermiş midir veya ilerde zarar verir mi? Teşekkürler.
https://i.hizliresim.com/cmhgrsl.jpg (https://www.hizliresim.com/cmhgrsl)
https://i.hizliresim.com/o1lxt57.jpg (https://www.hizliresim.com/o1lxt57)
Söktüğünüzde sargıyı açıp bakın, fiziksel olarak bi değişime uğramamışsa sargıyla devam edebilirsiniz diye düşünüyorum.
turboman
01-09-2022, 10:03
Sargıyı çok sıkı ve üstüste sarmamak lazım alt tarafı hava alması gerek. Bende kullandım yıllarca bir sıkıntı olmadı hemde normal demir boruda.
Islandığı zaman altında kalan kısımın sıcaklık etkisi ile çürüdüğünü duymuştum.
Fatih06ank
02-09-2022, 14:46
teşekkürler arkadaşlar 15 gün sonra belli olacak bakalım... sonucu buraya yazarım, ama gene de o zamana kadar fikirlere açığım...
Not: bu arada hiç ıslanmayan yerde.
Fatih06ank
27-09-2022, 10:19
Arkadaşlar güncel çekelim, downpipeyi ve üzerindeki 2 yıllık çin malı sargıyı söktüm, hazır sökmüşken de izmire Mert arkadaşıma termal seramik kaplama yaptırdım bence güzel oldu... Firma ismi isteyenler: MRT Termal seramik kaplama. Mert kardeşimin hem açıklamaları hem yaklaşımı hem de işçiliği mükemmeldi...
Bu, 2 yıllık sargı söküldükten sonraki hali:
https://i.hizliresim.com/d2v8x8l.jpg (https://www.hizliresim.com/d2v8x8l)
Bu, kaplama öncesi hazırlık:
https://i.hizliresim.com/ksxf15o.jpg (https://www.hizliresim.com/ksxf15o)
Bu da kaplama sonrası fotolar:
https://i.hizliresim.com/m4ybz33.jpg (https://www.hizliresim.com/m4ybz33)
https://i.hizliresim.com/poes3jg.jpg (https://www.hizliresim.com/poes3jg)
https://i.hizliresim.com/kuhdyay.jpg (https://www.hizliresim.com/kuhdyay)
Fatih06ank
06-10-2022, 20:18
Sonucu paylaşıyorum. Aracı çok gazlamadan trafikte ara ara seri hızlanmalı kullandım. Eski halinde 580 - 600 civarı gezinen egsoz gaz sıcaklığım 300 - 350lerde geziyordu. Dip gazda rampa çıkarken bile EGT eskisine nazaran düşük. Asıl olayı aracı kullanıp benzin aldıktan sonra farkettim. 600dereceye çıkmış sıcaklık benzin alıp benzinlikten çıkana kadar 150 dereceye düşmüş 5 dakika gibi bir sürede. Gözlerime inanamadım önce sensör bozuldu zannettim bi baktım çalışıyor. Tekrar teşekkürler Mert Baldan
Sonucu paylaşıyorum. Aracı çok gazlamadan trafikte ara ara seri hızlanmalı kullandım. Eski halinde 580 - 600 civarı gezinen egsoz gaz sıcaklığım 300 - 350lerde geziyordu. Dip gazda rampa çıkarken bile EGT eskisine nazaran düşük. Asıl olayı aracı kullanıp benzin aldıktan sonra farkettim. 600dereceye çıkmış sıcaklık benzin alıp benzinlikten çıkana kadar 150 dereceye düşmüş 5 dakika gibi bir sürede. Gözlerime inanamadım önce sensör bozuldu zannettim bi baktım çalışıyor. Tekrar teşekkürler Mert Baldan
Yanlis anlasilmasin ama o iste baska bir gariplik var. bu degerler gercek olamaz :)
Fatih06ank
10-10-2022, 23:56
Yanlis anlasilmasin ama o iste baska bir gariplik var. bu degerler gercek olamaz :)
Valla gerçek. Isterseniz aynı koşullar altında EGT göstergemin videolarını çekebilirim. Bugün günlük kullanımda 450 500 arası gidip geliyordu. Isı sensörüm turbo tribünde değil tabiki downpipe girişinde o yüzden belki 100derece eksik görüyorumdur ama eski sargılı haline göre hızlı soğuma var.
KingoAtmo
18-10-2022, 14:49
Ben yanlış düşünüyor olabilirim ancak egzoz sistemine sargı, kaplama vb. yalıtım işlemi yapıldığında daha geç soğuması gerekmez mi? zaten amaç egzoz sisteminin sıcak kalıp gazı daha hızlı tahliye etmesi değil mi ?
Ben yanlış düşünüyor olabilirim ancak egzoz sistemine sargı, kaplama vb. yalıtım işlemi yapıldığında daha geç soğuması gerekmez mi? zaten amaç egzoz sisteminin sıcak kalıp gazı daha hızlı tahliye etmesi değil mi ?
bir olayıda extra yüklenen araçlarda egzozdan çıkan ısının çevresine yayılmasını engellemesi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.