Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyundai i20N Performance ile Gazladık / Stock Pop & Bangs



asit
19-09-2022, 07:00
Herkese merhabalar,

bu videoda Göksel abi ile yeni Hyundai i20N Performance inceledik ve test ettik, video'da aracın genel teknik bilgilerine ek yurtdışına göre türkiye paketinin farklarından da bahsetik.

Ek olarak aracın ara hızlanmaları da ekledik, umarım hoşunuza gider. Araç hakkında yorumlarınızı merak ediyorum. Teşekkürler.


https://www.youtube.com/watch?v=a3mpeY1ef5g

burak_2885
20-09-2022, 20:50
Emeğinize sağlık. Bu arabayı ne zaman görsem “gerçekten 1m ₺ eder mi aceba ya?” diye düşünmeden kendimi alamıyorun

BARR
21-09-2022, 07:02
Araba çok güzel çok keyifli belli ki ama üst süratlarde baya beklentimin altında hızlanıyor 200 sonrası nanay.

drago
21-09-2022, 08:36
Araba çok güzel çok keyifli belli ki ama üst süratlarde baya beklentimin altında hızlanıyor 200 sonrası nanay.

Dedi 1549lu tork canavarı besleyen adam :)

BARR
21-09-2022, 08:48
Dedi 1549lu tork canavarı besleyen adam :)

Yok baya iyi gidiyor araba elek eder çoğu aracı benimki de dahil ayrı konu ama üst hızlar sanki 1.6T bir arabaya göre yavaş geldi şanzıman oranları vs sebebi ile de olabilir.

FRTDI
21-09-2022, 10:20
Ara hızlanmaları gerçekten keyifli ama son sürat konusunda gerçekten çok yavaş kalıyor 190-200 den sonra arkadan bişey tutuyor gibi gidiyor

asit
22-09-2022, 11:01
Araba çok güzel çok keyifli belli ki ama üst süratlarde baya beklentimin altında hızlanıyor 200 sonrası nanay.

Part 2 ne zaman çekiyoruz bro :)

kalipson
22-09-2022, 11:02
Ara hızlanmaları gerçekten keyifli ama son sürat konusunda gerçekten çok yavaş kalıyor 190-200 den sonra arkadan bişey tutuyor gibi gidiyor

1.6 olması buna sebep ne yazık ki... Teselli şu olmalı ki kaç kere 200+ görüyoruz ki :)

BARR
22-09-2022, 12:10
1.6 olması buna sebep ne yazık ki... Teselli şu olmalı ki kaç kere 200+ görüyoruz ki :)

Valla her gün ve her hafta sonu diyebilirim :) Yüksek sürat otoban kullanımım daha yüksek benim. 1.6 olması ile ilgilisinden ziyade bence vites oranları ile ilgili. Stage 2 bir 160lık twincharge üst hızlarda daha iyi yürüyor sanki.

kalipson
22-09-2022, 12:14
Valla her gün ve her hafta sonu diyebilirim :) Yüksek sürat otoban kullanımım daha yüksek benim. 1.6 olması ile ilgilisinden ziyade bence vites oranları ile ilgili. Stage 2 bir 160lık twincharge üst hızlarda daha iyi yürüyor sanki.

Çok tutulan bi model haline geldiği için ileride o konuya el atmaları muhtemeldir sanıyorum. Fazlaca aftermarket parça da bekliyorum ben şahsen

FRTDI
23-09-2022, 09:10
1.6 olması buna sebep ne yazık ki... Teselli şu olmalı ki kaç kere 200+ görüyoruz ki :)


Otoban kullanımı arabadan soğutuyor :) en güzeli şehir içinde yavaşlarken 92 m3 gibi downshift yapa yapa yavaşlamak, bu rev match olayını çok güzel yapmışlar bence..

8.000rpm
23-09-2022, 09:54
daha bunun parçaları gelip montajlara geçilmedi , projeler başlamadı
bir de satış adetleri artsın biraz hele
garantiler de ufak ufak delinmeye başlasın
yazılımlar mıncıklansın
:)
b16'ların , k20'lerin , 1,8T'lerin , 1,4-twincharge'ların , 2,0tsi'ların ilk zamanlarını hatırlıyorum , bir de şimdi geldikleri duruma bak...
bunda neler çıkacak ortaya kim bilir
:)

Dragger
23-09-2022, 10:13
Araba çok güzel çok keyifli belli ki ama üst süratlarde baya beklentimin altında hızlanıyor 200 sonrası nanay.

Benim de direk o dikkatimi çekti, stok olarak otobanda vs üzülür.

PiscocuK
23-09-2022, 10:17
Araba kendi başına çok hızlı :) Bende öyle sanıyordum.Golf R gecesi yaptık içimden geçtiler :)
stage 2 polo gti geçtim ama rollde

onur_S
23-09-2022, 10:18
Valla her gün ve her hafta sonu diyebilirim :) Yüksek sürat otoban kullanımım daha yüksek benim. 1.6 olması ile ilgilisinden ziyade bence vites oranları ile ilgili. Stage 2 bir 160lık twincharge üst hızlarda daha iyi yürüyor sanki.

bunun sanziman orani ya da hacimle alakasi yok, ben de sen yazinca ozellikle izledim, parasut acmis uzunda.
ya da bi 211 hp jcw olsaydi 6.viteste kesiciye dogru giderdi 264 gibi :)
yuksek ihtimalle isinma sorunu var aracin ve top speed gidince gucu kisiyor da kisiyor..

DOHC
23-09-2022, 10:31
Türkiye broşüründeki 0-100 verisi avrupa broşüründen 1 sn kadar daha hızlı nedense.

kalipson
23-09-2022, 10:35
bunun sanziman orani ya da hacimle alakasi yok, ben de sen yazinca ozellikle izledim, parasut acmis uzunda.
ya da bi 211 hp jcw olsaydi 6.viteste kesiciye dogru giderdi 264 gibi :)
yuksek ihtimalle isinma sorunu var aracin ve top speed gidince gucu kisiyor da kisiyor..

Paraşüt hikayesi bana da çok mantıklı geldi.. Eğer şayet öyleyse, inşallah ilerde bülbül yuvası gibi delikler görmeyiz arka tamponda ://

Schumi
25-09-2022, 23:18
Paraşüt hikayesi bana da çok mantıklı geldi.. Eğer şayet öyleyse, inşallah ilerde bülbül yuvası gibi delikler görmeyiz arka tamponda ://

Mecazi olarak paraşüt dedi. Yavaşlıyor anlamında. :) Bence OBD ile baksalar aracın kıstığını göreceklerdir. Intercooler küçük kalıyor olabilir.

kalipson
25-09-2022, 23:51
Mecazi olarak paraşüt dedi. Yavaşlıyor anlamında. :) Bence OBD ile baksalar aracın kıstığını göreceklerdir. Intercooler küçük kalıyor olabilir.

Haklısınız. Bi de gerçekten paraşüt etkisi hikayesi olan araçlar var. Araç altı alengilli olunca falan

onur_S
26-09-2022, 11:14
Mecazi olarak paraşüt dedi. Yavaşlıyor anlamında. :) Bence OBD ile baksalar aracın kıstığını göreceklerdir. Intercooler küçük kalıyor olabilir.

demek istedigim aslinda suydu; 1.6 lt olmasi ya da kisa sanzimana sahip olmasindan oturu bu kadar yavaslamamali, 211 hp olan r56 mini jcw miz vardi, o da kisa sanzimana sahipti, uzunda boyle tikanmiyordu ki o araclarda da ufak 3 kusur lt intercooler var, isinir ve 220 den sonra aerodinami'den oturu biraz daha hizlanmasi zayiflar..
sanki parasut acmis gibi cok net yavasliyor demek istedim :)
belki gercekten arka tampon parasut yapiyodur, ileride cikar kokusu :)

kalipson
26-09-2022, 11:45
demek istedigim aslinda suydu; 1.6 lt olmasi ya da kisa sanzimana sahip olmasindan oturu bu kadar yavaslamamali, 211 hp olan r56 mini jcw miz vardi, o da kisa sanzimana sahipti, uzunda boyle tikanmiyordu ki o araclarda da ufak 3 kusur lt intercooler var, isinir ve 220 den sonra aerodinami'den oturu biraz daha hizlanmasi zayiflar..
sanki parasut acmis gibi cok net yavasliyor demek istedim :)
belki gercekten arka tampon parasut yapiyodur, ileride cikar kokusu :)

Aynen benim de aklıma arka tamponla alakalı bi husus olabilir diye geldi

eminkilic61
20-10-2022, 14:59
evet araba üst hızlarda bence de yavaş,top speed konusunda şöyle bir şey diyebilirim;
-aero büyük etken, 204 beygir gücüne göre arkada gereksiz kocaman bir kanat var, bu downforve iyileştirse de drag arttırıyor.
(kanadın büyüklüğü tartışmaya açık, kimine göre küçük gelebilir ama bu arabaya büyük, orta hızlarda virajlarda katkısı tartışılmazdır herhalde)
-aracın altı açık, karter koruma bile yok hızlı soğutma için
-aracın ısınma derdi bence yok, gaza bastıkça soğutma sistemi daha hızlı çalışıyor, buyrun video linki
Hyundai i20 N 6th Gear Pull - Overboost Fuction - YouTube (https://youtube.com/shorts/toTHlcuKvg4?feature=share)
-yüksek hızlarda daha stabil gitsin diye, ön tampondaki sağ-sol açıklıklar 'hava perdesi' yapıyor, bu da drag arttırır
-panjur gereksiz büyük :D


top speed'e karşı gelmek için her şey yapılmış araçta, aftermarket aero parçalar çıktıkça belki 3-5 faydası olur

Victiz
23-10-2022, 11:01
6. viteste o kadar alttan oturmanız o tarz bir araçta bence çok çok ama çok yanlış bir hareket :)