Orijinalini görmek için tıklayınız : E30 5 bijon dönüşümü/yardım
merhaba.
e30 araç aldım fakat aracın yürüyenini 5 bijon yapmak ve güçlendirmek istiyorum.
bunun için hangi parçaları değişmem gerekmekte?
hangi bmw modelinin parçalarını kullanmak gerekli?
bu konuda bilgili ve tecrübeli abilerin bilgilerine ihtiyacım var.
şimdiden teşekkürler.
turboman
17-10-2022, 14:01
E36 ön taşıyıcı salıncak ve amortisörleri önlere uyar.
Arkalar ise e36 compact salıncakları ile uğraşma komple arka düzen bul dolu direkt e30 a tak hem arkalarda disk olmuş olur.
E36 ön taşıyıcı salıncak ve amortisörleri önlere uyar.
Arkalar ise e36 compact salıncakları ile uğraşma komple arka düzen bul dolu direkt e30 a tak hem arkalarda disk olmuş olur.
tam aradığım cevap aslında buydu. nokta atışı cevap için teşekkür ederim.
yanlız bir sorum olacak. direksiyon kutusu değişmesi gerekiyormu?
birde araç hidrolik direksiyon değil.
hidrolik yapmak için ne yapmam gerekli o konuda bilginiz varsa ögrenmek isterim.
selamlar.
turboman
17-10-2022, 15:20
[QUOTE=maxima;8749367]tam aradığım cevap aslında buydu. nokta atışı cevap için teşekkür ederim.
yanlız bir sorum olacak. direksiyon kutusu değişmesi gerekiyormu?
birde araç hidrolik direksiyon değil.
hidrolik yapmak için ne yapmam gerekli o konuda bilginiz varsa ögrenmek isterim.
Kutu değişimi eğer direksiyon yumuşak olsun dersen yine e36 kutusu takabilirsin. Eğer hem yumuşak olsun hemde turu kısa olsun dersen z3 direksiyon kutusu takabilirsin. Ama motora direksiyon pompası takmayla uğraşmıyayım dersen renault clio elektrikli pompa takabilirsin. Bana kalırsa orjinal pompasını al tak daha iyi olur.
selamlar.
Kutu değişimi eğer direksiyon yumuşak olsun dersen yine e36 kutusu takabilirsin. Eğer hem yumuşak olsun hemde turu kısa olsun dersen z3 direksiyon kutusu takabilirsin. Ama motora direksiyon pompası takmayla uğraşmıyayım dersen renault clio elektrikli pompa takabilirsin. Bana kalırsa orjinal pompasını al tak daha iyi olur.
selamlar.
Böyle bir ürün buldum.
burada hangi parçalar olduğunu anladım ama hangi araca ait olduğunu tam anlayamadım, sanırım bu set işimi görecektir.
sahibinden.com Hata Sayfası (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-e30-hidrolik-direksiyon-set-1052343925/detay)
turboman
18-10-2022, 07:17
Böyle bir ürün buldum.
burada hangi parçalar olduğunu anladım ama hangi araca ait olduğunu tam anlayamadım, sanırım bu set işimi görecektir.
sahibinden.com Hata Sayfası (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-e30-hidrolik-direksiyon-set-1052343925/detay)
Aynen bu şekilde olması gerek. E30 a benziyor pompanın kasnağı v tipi görünüyor. Yani m40 motora uyumlu sanki
Kendi arabasına kendisi yapmış biri olarak yazıyorum.. e30a e36 compact arka taşıyıcıları alman lazım.. Eğer arkalar kampanaysa komple al değilse porya ve disk değişimiyle 5 bijon yaparsın.. Arkalar Z3,Z3M,E36 compact ile aynı.
Ön düzene gelince ise sıkıntılar başlıyor asıl.E36 ön taşıyıcılarını takabilirsin evet ama tekerleklerin arka çamurluğa sürtecektir. Kamber olarak da negatif kamber olacaktır. Kamber işi üst platele ayarlanır bir şekilde ama tekerleğin geri gitmesi asıl sorun.
Burda önünde bir kaç seçenek mevcut ..
1. 96 model üstü e36 m3 321 lik ön salıncakları alıp m3 egzantirik salıncak burcu da takarsan geometri tam olarak oluyor diyebilirim.
2.üste kamber ayarı yapabileceğin bir aparat takıp arka tarafa ayarlı bir arka burçla sorunu çözebilirsin.Ama arka burçtan dolayı konfor düşer.
3.Ben 2.seçeneği denedim memnun kalmadım kendi aracıma yaptığım setup salıncakları yan yana koyarsan anlarsın zaten dıştaki rollerin olduğu yerleri sağı sola solu sağa olacak şekilde kestirip 1 cm uzatıp kaynattırmak ve m3 egzantirik burcu kullanmak. En son bu şekilde ideal ayarı buldum. Salıncak kesip kaynak oldu risk var mıdır belki de vardır ben altına destek plakası da ekleyip bu riski göze aldım sen ne düşünürsün bilemem.
4.ben bu kadar masrafı ya da işi göze alamam dersen dönüştürücü flanş kullanırsın olur biter.
Aşırı derecede işçilik ve maliyet isteyen işler bunu unutma.. St coillerin değeriyle birlikte 5 bijon dönüşüm arka viraj demiri vs bana motor swap maliyetine mal oldu diyebilirim. Desteğe ihtiyacın olursa seve seve yardımcı olurum. İyi forumlar..
https://www.k-tec-germany.com/media/image/product/50020/md/k-sport-bmw-3seies-e30-3-1-3-r-3d-chamber-caster-adjustable-aluminium-pillow-ball-top-mounts-front.jpg
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0161/4694/products/image_750be385-6e37-4540-b3bd-e99c1be8f03b_1200x1200.jpg?v=1588954784
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0283/8868/7971/products/e30e36-adjustable-front-control-arm-mount-garagistic-2_740x.png?v=1661446074
Hidrolik direksiyon olarak da seçenekler mevcut istersen elektirikli kango-peugeot kullan istersen oem pompa. Kutu e30-e36 kullanabilirsin ama direksiyon mafsalının da tipi farklı onu mutlaka unutma onu edinmeden başlama değişime. Ben kendi aracıma epas sistemi uyguladım fantezi seviyorum biraz.Twingonun elektirik destekli direksiyon sistemi kısaca aktif olarak 6 aydır kullanıyorum çalışırıp çalıştıramayacağımı merak ettiğim için taktım. İlerleyen günlerde orjinal sisteme geri dönücem kutum zaten hidrolik olarak değişmişti. Ben epasın direksiyon hissini sevmedim hafif ama o ruha uygun değil.
Kendi arabasına kendisi yapmış biri olarak yazıyorum.. e30a e36 compact arka taşıyıcıları alman lazım.. Eğer arkalar kampanaysa komple al değilse porya ve disk değişimiyle 5 bijon yaparsın.. Arkalar Z3,Z3M,E36 compact ile aynı.
Ön düzene gelince ise sıkıntılar başlıyor asıl.E36 ön taşıyıcılarını takabilirsin evet ama tekerleklerin arka çamurluğa sürtecektir. Kamber olarak da negatif kamber olacaktır. Kamber işi üst platele ayarlanır bir şekilde ama tekerleğin geri gitmesi asıl sorun.
Burda önünde bir kaç seçenek mevcut ..
1. 96 model üstü e36 m3 321 lik ön salıncakları alıp m3 egzantirik salıncak burcu da takarsan geometri tam olarak oluyor diyebilirim.
2.üste kamber ayarı yapabileceğin bir aparat takıp arka tarafa ayarlı bir arka burçla sorunu çözebilirsin.Ama arka burçtan dolayı konfor düşer.
3.Ben 2.seçeneği denedim memnun kalmadım kendi aracıma yaptığım setup salıncakları yan yana koyarsan anlarsın zaten dıştaki rollerin olduğu yerleri sağı sola solu sağa olacak şekilde kestirip 1 cm uzatıp kaynattırmak ve m3 egzantirik burcu kullanmak. En son bu şekilde ideal ayarı buldum. Salıncak kesip kaynak oldu risk var mıdır belki de vardır ben altına destek plakası da ekleyip bu riski göze aldım sen ne düşünürsün bilemem.
4.ben bu kadar masrafı ya da işi göze alamam dersen dönüştürücü flanş kullanırsın olur biter.
Aşırı derecede işçilik ve maliyet isteyen işler bunu unutma.. St coillerin değeriyle birlikte 5 bijon dönüşüm arka viraj demiri vs bana motor swap maliyetine mal oldu diyebilirim. Desteğe ihtiyacın olursa seve seve yardımcı olurum. İyi forumlar..
https://www.k-tec-germany.com/media/image/product/50020/md/k-sport-bmw-3seies-e30-3-1-3-r-3d-chamber-caster-adjustable-aluminium-pillow-ball-top-mounts-front.jpg
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0161/4694/products/image_750be385-6e37-4540-b3bd-e99c1be8f03b_1200x1200.jpg?v=1588954784
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0283/8868/7971/products/e30e36-adjustable-front-control-arm-mount-garagistic-2_740x.png?v=1661446074
Merhaba
Bilgiler cok güzel ve para versen bile alamayacağın bilgiler. Teşekkür ederim
Bizim amacımız arabaya jant takmak değil, DURDURABİLMEK ve DAHA GÜVENLİ OLSUN.
Araca m50 turbo swap. o yüzden korkutuyor.
bunu biraz güvenli hale getirmem gerek.
Sanırım en mantıklısı arkalara taşıyıcı değişimi ile pistonlu fren yapmak, önlerede flans kullanıp frenlerei ileştireceğim.
Bu iş böyle giderse numaranızı isteyebilirim :)
selamlar.
Fren sistemi güçlendirmek isterseniz eğer e36 yürüyene dönerseniz e46 330 fren kaliper disk gayet verimli oluyor. Benim de kaygılarım aynı fren ve yol tutuş geliştirmek için bunca uğraşa girdim.Wp dan yazıp önce arayabilirsiniz öğretmen olduğum için derste olabiliyorum 05077166005 numaram
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.