PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : S85B50 Toplama



son_samuray
26-10-2022, 12:30
Herkese selam,
Arkadaşlar Hollanda’da yaşıyorum. Daha önce Türkiye’de çok fazla bulunmayan
N53B30A motor koduna sahip 218 hp 525i kullanıyordum. Kullanıyordum derken ya uzun yola giderken ya da Almanya otobanında çıkıp gazlamak için kullanıyordum. Arabada Supersprint spor kat, son susturucu ve kn filtre vardı.
Fakat gönlümde her zaman son atmosferik olan E60 M5 var. Burada bu makineye sahip olmuş, uğraşmış veya bilgi sahibi arkadaşlar olduğuna inanıyorum. Şimdi size sormak istediğim soru şu elindeki param ile düzenli servis planları belgelenemeyen, genelde Amerika ve Japonya dan ithal edilen otomobilleri satın alabiliyorum.
Hal böyle olunca, bu otomobil motordan dolayı saatli bomba haline geliyor. Bu otomobili almam durumunda standart prosedür ana kol yatak, yağ pompası, su pompası, triger seti gibi şeylerin değişmesi gerekiyor. Ayrıca smg şanzıman bakımı vb işlemlerin yaklaşık maliyeti ne olur? Birde benim bilmediğim, fakat sizin ekstra olarak xyz parçalarında değişmesi gerekiyor veya düzeltilmesi gerekiyor dediğiniz durumlar varsa onlarına belirtebilirsiniz çok sevinirim.
Maalesef Hollanda’da ben ustayım diye gezen insanları Türkiye’de sanayiye çırak diye almazlar. Bu nedenle bu işe Hollanda’da kalkışmak paranızı ve zamanınızı çöpe atmak ile eş anlamlı diyebiliriz.
Hepimize şimdiden teşekkür ederim.

kalipson
26-10-2022, 12:44
Herkese selam,
Arkadaşlar Hollanda’da yaşıyorum. Daha önce Türkiye’de çok fazla bulunmayan
N53B30A motor koduna sahip 218 hp 525i kullanıyordum. Kullanıyordum derken ya uzun yola giderken ya da Almanya otobanında çıkıp gazlamak için kullanıyordum. Arabada Supersprint spor kat, son susturucu ve kn filtre vardı.
Fakat gönlümde her zaman son atmosferik olan E60 M5 var. Burada bu makineye sahip olmuş, uğraşmış veya bilgi sahibi arkadaşlar olduğuna inanıyorum. Şimdi size sormak istediğim soru şu elindeki param ile düzenli servis planları belgelenemeyen, genelde Amerika ve Japonya dan ithal edilen otomobilleri satın alabiliyorum.
Hal böyle olunca, bu otomobil motordan dolayı saatli bomba haline geliyor. Bu otomobili almam durumunda standart prosedür ana kol yatak, yağ pompası, su pompası, triger seti gibi şeylerin değişmesi gerekiyor. Ayrıca smg şanzıman bakımı vb işlemlerin yaklaşık maliyeti ne olur? Birde benim bilmediğim, fakat sizin ekstra olarak xyz parçalarında değişmesi gerekiyor veya düzeltilmesi gerekiyor dediğiniz durumlar varsa onlarına belirtebilirsiniz çok sevinirim.
Maalesef Hollanda’da ben ustayım diye gezen insanları Türkiye’de sanayiye çırak diye almazlar. Bu nedenle bu işe Hollanda’da kalkışmak paranızı ve zamanınızı çöpe atmak ile eş anlamlı diyebiliriz.
Hepimize şimdiden teşekkür ederim.

Şimdiden hayırlısı neyse o olsun...

Bahsettiğiniz ülkelerden araç alımında, hiç mi servis kaydına ilişkin bi veriye ulaşılamıyor? O kısmı anlamadım ben.. Yani yetkili servise gitmişse buna ulaşılamaz mı?? Tabii ki aracın sağlısı açısında yine de kesin güvence vermese de kondüsyonu hakkında önemli tüyo verecektir haliyle.

son_samuray
26-10-2022, 14:06
Şimdiden hayırlısı neyse o olsun...

Bahsettiğiniz ülkelerden araç alımında, hiç mi servis kaydına ilişkin bi veriye ulaşılamıyor? O kısmı anlamadım ben.. Yani yetkili servise gitmişse buna ulaşılamaz mı?? Tabii ki aracın sağlısı açısında yine de kesin güvence vermese de kondüsyonu hakkında önemli tüyo verecektir haliyle.
Yetkili servis tarafında ulaşılan kayıtlar maalesef çok eskiye dayanan kayıtlar olduğu için pek bir anlam ifade etmiyor.
Bu M serisi öyle bir şey ki altından daha değerli ve gün geçtikçe üzerine koyarak gidiyor.
Bu aralar borç harç aldım aldım ilerleyen zamanlarda asla alacağım şuan da gücümün yettiği M5 ler biraz ferah cüzdan seven cinsten

kalipson
26-10-2022, 15:09
Yetkili servis tarafında ulaşılan kayıtlar maalesef çok eskiye dayanan kayıtlar olduğu için pek bir anlam ifade etmiyor.
Bu M serisi öyle bir şey ki altından daha değerli ve gün geçtikçe üzerine koyarak gidiyor.
Bu aralar borç harç aldım aldım ilerleyen zamanlarda asla alacağım şuan da gücümün yettiği M5 ler biraz ferah cüzdan seven cinsten

Aynen aynen.. dediğim gibi; geçmiş servis kayıtları bu gün için belki çok anlam ifade etmez, belki daha 1 ay evvel canını aldılar bilemeyiz. Ama en azından genel bi fikir verir diye düşündüydüm. Şahsen, V10 motor için servis kayıtsız araç bakmazdım yine de.

Tam tersi de olabilir ki bu konuda yabancılar daha hassas olabiliyor, çoğunun parası kıymetli. Markette önümde dakikalarca bozuk para ayıklayan müşterileri görmüşlüğüm çoktur. Bu tarz adamlar yetkili servise gitmemiş olabilir ama dışarıda işin ehline gereken herşeyi yaptırmış da olabilir. Tamamen şans

Karakuş
26-10-2022, 15:32
S85 çok ince işçilik isteyen bir motor, toplayan adamın gerçekten işinin ehli olması lazım. Geçmiş yıllarda toplattıktan 1000 km sonra tekrar kırıp, sandık motor takanlar oldu. Bu nedenle siz sandık motor fiyatlarını araştırsanız, daha garanti olur. SMG ise başlı başına bi bela maalesef..

son_samuray
26-10-2022, 15:38
Aynen aynen.. dediğim gibi; geçmiş servis kayıtları bu gün için belki çok anlam ifade etmez, belki daha 1 ay evvel canını aldılar bilemeyiz. Ama en azından genel bi fikir verir diye düşündüydüm. Şahsen, V10 motor için servis kayıtsız araç bakmazdım yine de.

Tam tersi de olabilir ki bu konuda yabancılar daha hassas olabiliyor, çoğunun parası kıymetli. Markette önümde dakikalarca bozuk para ayıklayan müşterileri görmüşlüğüm çoktur. Bu tarz adamlar yetkili servise gitmemiş olabilir ama dışarıda işin ehline gereken herşeyi yaptırmış da olabilir. Tamamen şans

Aslına bakarsan, hem maddi anlamda yorulmamak için hem de M5 için bir geçiş basamağı olması adına E60 535i almak istedim. Bir kaç tane 535i kullandıktan sonra fark ettim ki ne kadar güçlü olursa olsun aşırı beslemeye sahip bir otomobil beni mutlu etmeyecekti.

Bu nedenle elimde olan paranın üzerine biraz borçlanarak bir tane M5 almaya karar verdim. Fakat dediğim gibi burada önemli soru, bu otomobilin motorunu soru işaretine mahal vermeyecek şekilde gerekli bakım ve onarım işlemlerinin bakım maliyeti ne olacak? Arabanın fiyatı 27.000 ile 45.000 Euro arasında, örneğin bu motor, şanzıman bakım onarım maliyeti Türkiye şartlarında 20.000 Euro olacaksa yine hayallerimi ertelemek zorunda kalacağım. Kaldı ki 1-2 sene bekledikten sonra km nin orijinalliği garanti edilen, orijinal Hollanda arabası alırım.
Dediğim gibi aradığım sorunun cevabı maliyet.

son_samuray
26-10-2022, 15:47
S85 çok ince işçilik isteyen bir motor, toplayan adamın gerçekten işinin ehli olması lazım. Geçmiş yıllarda toplattıktan 1000 km sonra tekrar kırıp, sandık motor takanlar oldu. Bu nedenle siz sandık motor fiyatlarını araştırsanız, daha garanti olur. SMG ise başlı başına bi bela maalesef..
Kesinlikle öyle, bir sanat eserine nasıl davranılması gerektiğini bilen bir kişiye teslim edilmesi gerekiyor.
Sandık motor da bir çözüm yolu fakat yine aynı noktada takılıyorum. Sandık motor alsam bile Hollanda’da o motoru yerinden çıkartıp, yerine yeni motoru koyabilecek bir usta ile daha karşılaşmadım.
Yetkili servis ise böyle bir işlem için korkunç bir fatura koyar önüme.
Şöyle örnek vereyim önceki arabamın ön iki disk balata değişimi için 1000 Euro dan fazla bir para ödemiştim.

DOHC
27-10-2022, 13:57
Komşu ülke Almanya'dan araç bulmak zor mu?

son_samuray
27-10-2022, 17:38
Komşu ülke Almanya'dan araç bulmak zor mu?

Fiyat konusunda çok bir şey değişmiyor, kaldı ki Almanya sınırında oturuyorum.

Schumi
27-10-2022, 20:48
Fiyat konusunda çok bir şey değişmiyor, kaldı ki Almanya sınırında oturuyorum.

İşçiliği Almanya'da yaptırın o zaman. Sonuçta anavatanı.

ghibli06
27-10-2022, 21:29
BMW V10 motorları genetik sorunları olan bir tasarım... V10 olasından kaynaklı (5+5 çalıştığı için) vibrasyondan kaynaklı yatak problemleri kroniktir... yatak değişimi zamanında yapılmazsa sorun silindirlere doğru yürüyor, silindirlerde bore olmamasına dikkat etmek lazım orj piston haricinde verimli olmuyor, krankın da tamamen sorunsuz olması gerekiyor balansına kadar kontrol etmek lazım, pompa da yenisiyle değişmeli ki oldukça pahalı bir parça...

aracın her yeri elektronik desteklerle dolu, tesisat ve beyinlerin sorunsuz olduğu kontrol edilmeli, SMG ise apayrı bir sorun, sıfırını alıp takmak lazım çıkmalara da güven olmaz... BMW bu motordan çok çabuk vazgeçti M6 da da aynı motor var başka yok... ama ah o ses yok mu o ses, o yankı sesi F1 araçları gibi, keşke daha güvenilir bir motor yapabilselerdi de daha uzun yıllar bu ses devam etseydi...

son_samuray
29-10-2022, 11:18
İşçiliği Almanya'da yaptırın o zaman. Sonuçta anavatanı.

Bulgaristan, Romanya vb ülkeler hariç işçik ücretleri çok yüksek. Belki parça konusunda Almanya daha uygun olabilir.

son_samuray
29-10-2022, 18:13
BMW V10 motorları genetik sorunları olan bir tasarım... V10 olasından kaynaklı (5+5 çalıştığı için) vibrasyondan kaynaklı yatak problemleri kroniktir... yatak değişimi zamanında yapılmazsa sorun silindirlere doğru yürüyor, silindirlerde bore olmamasına dikkat etmek lazım orj piston haricinde verimli olmuyor, krankın da tamamen sorunsuz olması gerekiyor balansına kadar kontrol etmek lazım, pompa da yenisiyle değişmeli ki oldukça pahalı bir parça...

aracın her yeri elektronik desteklerle dolu, tesisat ve beyinlerin sorunsuz olduğu kontrol edilmeli, SMG ise apayrı bir sorun, sıfırını alıp takmak lazım çıkmalara da güven olmaz... BMW bu motordan çok çabuk vazgeçti M6 da da aynı motor var başka yok... ama ah o ses yok mu o ses, o yankı sesi F1 araçları gibi, keşke daha güvenilir bir motor yapabilselerdi de daha uzun yıllar bu ses devam etseydi...

Anladığım kadarıyla bu sanat eserini satın almam durumunda, gönül rahatlığıyla binebilmek için komple motor ve şanzıman değişmesi gerekiyor. Ama sormak istediğim, piyasada gezen makinelerin sahiplerinin hepsimi yada önemli bir bölümü motor ve şanzıman değişimi yaparak kullanıyor.
Ana kol yatak vs bunların hepsi orijinal parçalar ile işin ehli kişilerce değiştirilse yine de problem yaşarmıyım?
Senelik taş çatlasa yapacağım km 3000 i geçmez.

utkunoa
29-10-2022, 18:28
hollandada yaşıyorsanız van kronenburg firması garantili bir şekilde en son guncel kodlu yag pompası ve vanos yag pompası ile beraber s85 motorları 8500 € ya rektefiye yapıyor sizdekini vermek şartı ile. Ben olsam kesinlikle o şekilde yaptırırım

son_samuray
07-11-2022, 18:42
hollandada yaşıyorsanız van kronenburg firması garantili bir şekilde en son guncel kodlu yag pompası ve vanos yag pompası ile beraber s85 motorları 8500 € ya rektefiye yapıyor sizdekini vermek şartı ile. Ben olsam kesinlikle o şekilde yaptırırım

Bilgilendirme için teşekkür ederim. Henüz araştırma yapamadım ama yapılan yorumlardan yola çıkarak. Sanki bekleyerek, servis geçmişi olan orijinal Hollanda arabası almak daha mantıklı gibime geliyor. Ortalama 27.000 Euro civarına arabayı alıp, yuvarlak hesap 10k motora, belki 5k şanzımana,2-3k civarda da disk,balata vb sarf malzemeleri tutsa yuvarlak hesap araba bana 45.000 Euro civarında bir tutara mal olur ki bu fiyat aralığında çok temiz servis geçmişi olan, düşük km bir M5 alınabiliyor.

Cimmeria
30-11-2022, 16:16
ben olsam borçlanarak m5 almam, hele ki import hic almam.

yukarıda yazmışlar zaten, motor ciddi riskli, şanzıman her daim riskli, sandık motor ve sıfır şanzıman koyacak kadar para kenarda olmadan ben olsam girişmem bu ise.

evet m5 modern klasik sayılıyor ama bu genel problemler dolayisiyla da ikinci elde herkesin korkarak yaklastigi bir araba, eğer modern klasik olacak ve yatırım amaçlı bakıyorsanız ben olsam supra ya da skyline importlara bakarım

darkmoon
30-11-2022, 16:19
Bu forumda birinde bir ara M5 vardı ama kimde vardı unuttum hatta metalik gri idi egzozlarına biraz iş atmıştı..