Orijinalini görmek için tıklayınız : Ds3 1.6 thp forged için görüş, tavsiye ve öneriler
canimrecepcim
31-10-2022, 11:41
Genel bir thp konusu var ancak içinde kaybolup net bi cevaba ulaşamadığımdan konuyu açmış bulunuyorum.
Yakın bi tarihte 2. el aldığım aracımın motorunu kırılmadan açmak istiyorum. Hazır açmışken tarifesine uyarak forged yapalım dedik fakat kafamda şöyle bir sorun var mevcut maliyetleri de göz önüne alarak.
İlk opsiyon ; Cp Piston, Zrp Kol vs. vs. standart forged setupu
İkinci opsiyon ; Nural Piston , kol oem veya zrp vs.
İki opsiyonda da, profec. meth kit vs olacak.
Turbom şuan için RC hybrid 42mm, kenarda vf43 ve vf48 turbom da mevcut subarudan kalma onları da kullanabilirim.
Üç aşağı beş yukarı aynı maaliyetlerle gtx serisi 28 gen2 turbo da kullanabilirim fakat aracı çoğu zaman günlük kullanmayı seviyorum, 100-200 10 sn altı ve pist vs. için sizin önerileriniz ne olurdu.
Şimdiden fikrini esirgemeyen herkese teşekkürler.
Oem hibrit setup nural tavsiye ederim.
100-200 süre hedefiyle pist seçeneği aynı setupta olacaksa turbo olabildiğince küçük ve erken gelen bişey olmalı.
Önden çeker otomobille 300-350 HP üzeri kilit slick vs maliyetler çok artacaktır.
Hayırlı olsun kolay gelsin.
canimrecepcim
31-10-2022, 12:53
Oem hibrit setup nural tavsiye ederim.
100-200 süre hedefiyle pist seçeneği aynı setupta olacaksa turbo olabildiğince küçük ve erken gelen bişey olmalı.
Önden çeker otomobille 300-350 HP üzeri kilit slick vs maliyetler çok artacaktır.
Hayırlı olsun kolay gelsin.
Pist için demek istediğim iddaalı bi mesele değil aslında, şöyle düşünebiliriz yazlığımıza giden yol gidiş geliş 100 km ve keyifli virajları olan biyer günlük kullanımda veya pistte de full boost kullanacağımı düşünmüyorum.
Şöyle izah edeyim hatta size daha mantıklı olur üstte yazdıklarım biraz kafa karıştırmış olabilir belki o açıdan ;
Full boost + yakıtlı zart zurt 9-10 sn arası rolling mod.
Profec off yakıtsız veya A yakıtlı modunda şehiriçi & şehirdışı tapa gaz + pist .
Pist için demek istediğim iddaalı bi mesele değil aslında, şöyle düşünebiliriz yazlığımıza giden yol gidiş geliş 100 km ve keyifli virajları olan biyer günlük kullanımda veya pistte de full boost kullanacağımı düşünmüyorum.
Şöyle izah edeyim hatta size daha mantıklı olur üstte yazdıklarım biraz kafa karıştırmış olabilir belki o açıdan ;
Full boost + yakıtlı zart zurt 9-10 sn arası rolling mod.
Profec off yakıtsız veya A yakıtlı modunda şehiriçi & şehirdışı tapa gaz + pist .
Profecten WG tahliyesini ayarlarsın tam açık ya da kapalı olması turbonun dolduğu deviri değiştirmez. Konumuz turbonun güç vermeye başladığı devir.
Büyük turbolar geç geldiği için böyle bir otomobille viraj çizgisi yapmak ya da virajda gaza basmak zor oluyor. Birden gelen tork patinaja ve kafadan kaymalara sebep oluyor.
Konumuz turbonun güç vermeye başladığı devir. Büyük turbo ile daha güçlü ama geç gelen bir otomobil mi? Küçük turbo ile erken dolan daha yavaş otomobil mi? Cevabı sende...
Ayrıca profec açıp basınç arttırmak mümkün, yakıt koyduğunda verim almak için avans açmanız gerekir. Bir de düzgün AFR ayarı.
THP motorda vuruntu sensörü yada gözleme yoktu yanlış hatırlamıyorsam. Bir AFR saati de almanı tavsiye ederim.
canimrecepcim
31-10-2022, 13:21
Profecten WG tahliyesini ayarlarsın tam açık ya da kapalı olması turbonun dolduğu deviri değiştirmez. Konumuz turbonun güç vermeye başladığı devir.
Büyük turbolar geç geldiği için böyle bir otomobille viraj çizgisi yapmak ya da virajda gaza basmak zor oluyor. Birden gelen tork patinaja ve kafadan kaymalara sebep oluyor.
Konumuz turbonun güç vermeye başladığı devir. Büyük turbo ile daha güçlü ama geç gelen bir otomobil mi? Küçük turbo ile erken dolan daha yavaş otomobil mi? Cevabı sende...
Ayrıca profec açıp basınç arttırmak mümkün, yakıt koyduğunda verim almak için avans açmanız gerekir. Bir de düzgün AFR ayarı.
THP motorda vuruntu sensörü yada gözleme yoktu yanlış hatırlamıyorsam. Bir AFR saati de almanı tavsiye ederim.
Afr, yağ basınç saatlerim vs var. Hatta şuanki ayarımda da avans bi tık açık toluen için.
Demek istediğinizin çok iyi farkındayım aslında, büyük turbo ve viraj ikilisi önden çeker için zıt diyebileceğimiz unsurlar. Hatta şöyle ekliyim ds3 şuanki haliyle bile virajda berbat coiloversiz. ( En azından benim gibi peşto mod gidiyorsanız )
İşte bu noktada geriye aklıma tek takılan şu, nural piston ile 10 saniye altı koşmak ve yeri geldiğinde gezip tozmak, yeri geldiğinde piste çıkmak için tam olarak hangi kolu ve hangi turboyu seçmek en verimli seçenek olur.
İlk opsiyon ; Cp Piston, Zrp Kol vs. vs. standart forged setupu
Turbom şuan için RC hybrid 42mmÜç aşağı beş yukarı aynı maaliyetlerle gtx serisi 28 gen2 turbo da kullanabilirim fakat aracı çoğu zaman günlük kullanmayı seviyorum, 100-200 10 sn altı ve pist vs. için sizin önerileriniz ne olurdu.
Kesinlikle Nurol a girmezdim. Motor açma rektefiye külfetine girmişken döküm piston ile motor toplatmayı verimsiz buluyorum. Kesinlikle forged girin. İlla CP diye düşünmeyin ben olsam Wössner alırdım.
VF43-48 yerine RC hibrit ile devam edin. İlla turbo değiştiricem derseniz GTX28 Gen 2 çok uygun olacaktır. Yada G25-550 gibi bir turbo da düşünebilirsin.
1.4 TSI olsaydı araç kesinlikle OEM hibrit devam edin derdim. Charger dahi olsa 1.4 makina altlarda çok kötü oluyor big turbo ile. Ama 1.6 THP nin büyük turbo ile altları gayet kullanılabilir halde.
canimrecepcim
01-11-2022, 07:41
Kesinlikle Nurol a girmezdim. Motor açma rektefiye külfetine girmişken döküm piston ile motor toplatmayı verimsiz buluyorum. Kesinlikle forged girin. İlla CP diye düşünmeyin ben olsam Wössner alırdım.
VF43-48 yerine RC hibrit ile devam edin. İlla turbo değiştiricem derseniz GTX28 Gen 2 çok uygun olacaktır. Yada G25-550 gibi bir turbo da düşünebilirsin.
1.4 TSI olsaydı araç kesinlikle OEM hibrit devam edin derdim. Charger dahi olsa 1.4 makina altlarda çok kötü oluyor big turbo ile. Ama 1.6 THP nin büyük turbo ile altları gayet kullanılabilir halde.
Wössner ile ilgili pek bilgim yoktu açıkçası daha evvel duydum ama, bir yoruma rastlamadım ( yeterince araştırmamış da olabilirim ), zaten dediğim gibi marka takıntım yok wössner de olabilir.Cp hazırda bulması kolay diye yazmıştım.
Gelinen noktada o zaman wössner veya cp hangisinin kaplaması iyiyse,hangisinde lanet forged şıkırtısı az ise onu tercih ederiz gibi.Tabi aralarında başka fark yoksa.
G25-550 aslında çok istediğim turbo ama, bütçeye uyduramıyorum.G25'le beraber manifold vs herşey değişmesi gerekiyor muhtemelen benden çok daha iyi biliyorsundur. 28 gen2 için öyle bir fiyat aldım ki " turbo + manifold + borular + enjektörler + ext. wg " gibi hepsi dahil G25'ten bir tık ucuz. Yine de benim kafamdaki güçlerin çok üstüne çıkıyor ve turbo hariç geri kalan herşeyimin tam olması sebebiyle kafama pek yatmıyor.
Vakit ayırıp tavsiyelerde bulunduğunuz için teşekkürler abiler.
Pist kovalıyorum diyorsan kilit diff de olmazsa olmaz bence. Kilit diff ve güzel lastik ile önden çeker büyük güç tahmin ettiğin kadar dezavantaj olmuyor.
canimrecepcim
01-11-2022, 09:00
Pist kovalıyorum diyorsan kilit diff de olmazsa olmaz bence. Kilit diff ve güzel lastik ile önden çeker büyük güç tahmin ettiğin kadar dezavantaj olmuyor.
Yok canım öyle aman aman piste gireyim vs gibi derdim yok ama döviz kurları biraz düşük olsa kilit bayağı keyifli olurdu eminim.2024'e kadar kullanıp tekrar subaruya geçme planım var tabi herşey umduğumuz gibi giderse.
Lastikle ilgili de şöyle bi tecrübem oldu PS4 alırken arkadaşın yoğun ısrarına dayanamayıp PZERO NERO GT diye bi lastik aldım. Açıkçası pek tatmin etmedi PS4 nemli veya hafif tozlu yüzeylerde bana bir tık daha iyi geldi.
Hazır konusu açılmışken frenler için pratik bir çözüm önerisi varsa ona da açığım.
Bilindik markalarla forged yap. Bu işe girip yarım yamalak yapınca başın daha çok ağrıyor :)
Turbo için vf ler eski kaldı, günlükte bineceksen 42mm hibrit hakıyla yapılabilirse güzel. Yoksa manifold la beraber gtx28 gen2 devam. Frenleri de güçlendirmeyi unutma :D
Edit : Frenleri de sormuşsun, yine bilinen bir markanın universal 4 piston kiti ve iyi bir montaj ustasıyla işini görür... Bulamazsanda en azından iyi bir disk balata, hortum hidrolik kesin yap :)
canimrecepcim
01-11-2022, 11:59
Bilindik markalarla forged yap. Bu işe girip yarım yamalak yapınca başın daha çok ağrıyor :)
Turbo için vf ler eski kaldı, günlükte bineceksen 42mm hibrit hakıyla yapılabilirse güzel. Yoksa manifold la beraber gtx28 gen2 devam. Frenleri de güçlendirmeyi unutma :D
Edit : Frenleri de sormuşsun, yine bilinen bir markanın universal 4 piston kiti ve iyi bir montaj ustasıyla işini görür... Bulamazsanda en azından iyi bir disk balata, hortum hidrolik kesin yap :)
Çok tşk değerli görüş ve vaktin için fren hortumlarını çelik olarak siparişlerini verdik bir de balata geldi mi yeter inş.
vf ile alakalı söyledikleriniz üzdü ama kendileriyle gönül bağımız var :D
Yok canım öyle aman aman piste gireyim vs gibi derdim yok ama döviz kurları biraz düşük olsa kilit bayağı keyifli olurdu eminim.2024'e kadar kullanıp tekrar subaruya geçme planım var tabi herşey umduğumuz gibi giderse.
Lastikle ilgili de şöyle bi tecrübem oldu PS4 alırken arkadaşın yoğun ısrarına dayanamayıp PZERO NERO GT diye bi lastik aldım. Açıkçası pek tatmin etmedi PS4 nemli veya hafif tozlu yüzeylerde bana bir tık daha iyi geldi.
Hazır konusu açılmışken frenler için pratik bir çözüm önerisi varsa ona da açığım.
Sadece pist diye düşünme. Kullanım zevkini ciddi derecede arttıran bir olgu kilit diff. Ayrıca güvenliğide arttırıyor. Kafadan kaymayı kafadan tutunma ile değiştirdiğini düşün. Fren olarak şöyle diyebilirim. Yaklaşık 10 bin TL ye 323 mm disk ile 4 piston Brembo kaliperli bir setup kurabilirsin.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.