PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Araçlarda ki malzeme kalitesindeki düşüş



darkmoon
10-11-2022, 23:22
Lafım bütün markalara yada modellere değil asla genel anlamda bazı premium markalarda dahil malzeme kalitesinde ciddi bir düşüş var gibi geliyor bana bazı markalara bazı şeyleri yakıştıramıyorum mesela premium diye biniyorsun krom etkisi olsun diye mesela parçaları krom rengine boyamışlar ama boya olduğu da belli hani eskiden bazı markalar plastik krom görünümlü parçalar kullanırlardı yada ahşap görünümlü plastik kaukçuk kaplamalar kullanırlardı dokunmadan da onların plastik olduğunu anlayamazdın kolay kolay hatta bazı parçalar dokunduğunda bile sana o krom yada ahşap hissiyatını veriyordu touch and feel olayı artık oda çok kalmamış direk parçayı boyuyorlar ama dediğim gibi boya olduğuda çok belli .. Sağa sola bakıyorsun ucuz sert plastik koltuğa oturuyorsun görüntüsü şekilli falan ama rahatsız yani belli öyle ergonomik seni kavrayan vücudunun şeklini alan konforlu rahat bir şey değil ..

d3n1s
11-11-2022, 08:36
2001 model A3 (facelift 8L) sahibiyken 8V kasa A3 sedan yeni cikmisti. Benim o donem sahibi oldugum A3'un kapi kartonlari plastik ustune suni deri kilikli bir sey kapliydi. Dokundugun hic bir plastik aslinda plastik degildi ozetle, yumusak hisli, premium lafini dibine kadar hak eden bir malzemeydi. Neyse, bu yeni A3 sedana bakmaya gittim, koskoca Audi 11 yilda resmen geri gitmis, plastik gorunen her yuzey takir takir sert plastik. Ayni donem sirket arabasi olarak 8P Facelift kasa A3'umuz vardi, onda da keza bahsettigim yerler direkt sert plastik.

Neyse, yillar gecti, manevi abimdeki W210'u degistirelim dedik. Pek de gonulsuz, zira araba fabrikadan teslim alinma, Almanya'dan buraya surulerek getirilmis falan. Showroom'da duran W213'lere bakiyoruz, ayni malzeme kalitesi yok. W205'lere zaten Mercedes demezsiniz ilk sahibi oldugunuz bir W210'dan sonra.

Malin fiyati da dusmuyor ki arkadas. Eskiden daha pahaliydi, simdi biz daha ucuza satiyoruz deseler anlarim. Eski fiyatlarindan daha da pahalilasiyor her sey, guzide ulkemizden bahsetmiyorum, global piyasada durum boyle. Anlamak guc, ne diyeyim.

berkaym
11-11-2022, 08:39
bu konu her geçen gün dahada kalite azalarak devam ediyor bencede. benim favori yıllarım 2000-2010 arası şuan için favori yıllarım çoğu markada :D

207_TR
11-11-2022, 12:10
8 yılı aşkın süre Mercedes, 3 yıldan biraz fazla bir süredir Vw tecrübem var. ( Kısa süre Audi maceramda oldu )

Kesinlikle eski malzeme kalitesi yada kalite demek yerine hissiyatı yok.

Üretim arttıkça ( seri üretim adedi ) kalite belirli oranda azalıyor. Bunu eğitimlerde de açıklarlardı.

Ancak premium marka için örnek verecek olursam. Eskiden Mercedes-Bwm-Audi bu markalara binen kişilerin profil ve mali durum analizini yaptığınızda şuanki bu markaları kullananlardan çok çok da üst seviyedeydi.

Ulaşım daha zordu. Şimdki fiyatlar pahalı geliyor ama orta seviye bütçede ki kişiler ulaşabiliyor.

Orta seviye dediğime bakmayın, Orta seviyeyi de 3 e ayırmak lazım. Orta alt, orta, orta üstü.

Gerçek orta seviye şuan Bmw3 - 5 serisi, Mercedes C - E serisi, Audi A4-A6 bu araçlara erişebiliyor. ( Bulunabilirlik hariç )

Fiyatlar yüksek gibi görünsede aslında eski seviyelerden farklı durumda.

207_TR
11-11-2022, 12:11
w204 kasadan w205 kasa ya geçtiğinde C serisi çok eleştiri almıştı iç mekanda.
aynı şekilde E90 den F30 a geçtiğinde Bmw aynı durumda.

Golf 7 den Golf 8 e geçtik aynı şeyleri hep müşterilerimiz belirtiyor.

wolkanku
11-11-2022, 12:33
işte tam da bu sebeple 159 satıp, insiginia brera giulietta dolaşıp 2. kez 159 aldım.

işte tam da bu sebeple e60 satıp , sırasıyla a3 8v, a6 4f kasa, bmw f30 kullanıp , tekrar e60'a döndüm.

2012 sonrası çıkan düzgün bir şey göremiyorum açıkçası.
hele ki yeni 2022 arabalar hepsi aynı, bagaj kapağı üstünde stop birleştir ooo çok fütüristik tasarım , içeri az tuş , hayalet kadran, ortaya ipad ekranı , emisyonlar için camlar incecik, yalıtımlar ince, 110-120 sonrası rüzgarla sohbet ediyorsun , tuşlar çıtır çıtır çubuk kraker gibi. hafiflik , motor ve şanzımanların güzel uyumu sayesinde dinamik otomobiller olmasını sağlıyor ancak ne pistte kullanıyorum ,ne gazlı makaslı kullanıyorum ne yapayım dinamikliği.

120-160 arasında giderken kütüphane gibi sessiz konforlu , akan ,yola oturan, yol tutan arabalar candır.

GökhanO
11-11-2022, 12:33
mercedes diyince aklima bu videolar geliyor

2016 Mercedes Benz C450 HORRIBLE interior quality | BAD CREAKS AND RATTLES - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=miQyerNyjjQ)

2019 Mercedes Benz GLE 43 Bad interior quality - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=nxuhbCHzcKs)

bunung gibi cok var eminim diger markalarda da vardir, yani dediginiz dogru. Bakiyorsun gorsel olarak cok albenili duruyorlar ama dokununca isin gercegi ortaya cikiyor.

GökhanO
11-11-2022, 12:35
işte tam da bu sebeple 159 satıp, insiginia brera giulietta dolaşıp 2. kez 159 aldım.

işte tam da bu sebeple e60 satıp , sırasıyla a3 8v, a6 4f kasa, bmw f30 kullanıp , tekrar e60'a döndüm.

2012 sonrası çıkan düzgün bir şey göremiyorum açıkçası.
hele ki yeni 2022 arabalar hepsi aynı, bagaj kapağı üstünde stop birleştir ooo çok fütüristik tasarım , içeri az tuş , hayalet kadran, ortaya ipad ekranı , emisyonlar için camlar incecik, yalıtımlar ince, 110-120 sonrası rüzgarla sohbet ediyorsun , tuşlar çıtır çıtır çubuk kraker gibi. hafiflik , motor ve şanzımanların güzel uyumu sayesinde dinamik otomobiller olmasını sağlıyor ancak ne pistte kullanıyorum ,ne gazlı makaslı kullanıyorum ne yapayım dinamikliği.

120-160 arasında giderken kütüphane gibi sessiz konforlu , akan ,yola oturan, yol tutan arabalar candır.

yalniz ilginctir, e60 da ilk ciktiginda cok elestiri almisti malzeme kalitesi yuzunden ama sizin deneyiminiz tersi yonunde

wolkanku
11-11-2022, 12:37
yalniz ilginctir, e60 da ilk ciktiginda cok elestiri almisti malzeme kalitesi yuzunden ama sizin deneyiminiz tersi yonunde

e39'dan sonra e60'ın malzeme kalitesi çok düşük tabi ki.

Ancak yeni otomobillerden sonra e60'ın malzeme kalitesi ve yalıtımı pamuk geliyor pamuk :)

gerçek 5 serisi kalitesi her zaman e39'dur.

Diyadin
11-11-2022, 12:42
Ben bu durumu geri dönüşüm maliyetlerine bağlıyorum.

Bir de insanlar çabuk sıkılıyor. Bir MK2 yada MB 190 W201 üretim yıllarına bakarak yorumlarsak. Yeni modeller çok sık değişiyor.

Vw bettle ilk çıktığında bir pense ve tornavida ile her yeri sökülüp takılıyordu. Yeni otomobiller servis bağımlısı garanti adı altında üreticiler bu durumdanda iyi gelir elde ediyorlar.

Siz ilaç üretseniz ya da doktor olsanız herkesin sağlıklı olmasını ister miydiniz?

GökhanO
11-11-2022, 12:45
yalniz bazi markalarda is daha iyiye gitti gibi ornek olarak en son cikan civic'in malzeme ve uretim kalitesi baya iyi inceledigim kadari ile, bizim eski 2008 civic ile kiyas goturmez
sanirim asil sorun insanlarin hep premium diye tanimladigi alman markalarindaki ciddi dusus

akko
11-11-2022, 12:48
Özellikle vag grubu vw de ciddi bir düşüş var.
Golf 7-7.5 ön göğüs vs incelediğinizde yumuşacık iken, golf 8 de şok olmuştum.
Aynı şekilde troc(makyajsız) modelini de bayide incelemiştim ve bildiğimiz semsert plastikti.
Bence de bunun sebebi, seri üretim ve maliyet.

eminkilic61
11-11-2022, 13:05
yıllardan beridir vag grubu kullandığım için kıyaslayacağım;
malzeme kalitesindeki düşüş korkunç, ciddi manada insanı arabadan soğutuyor.
bugün 1.5-2 milyona c segmenti hızlı bir vag alsan, motor dışında bir şey yok resmen

yeni a3, iç dış tasarım bence başarılı (tasarım tartışmaya açık bir konudur)
arabaya bir biniyorsun güzel tasarlanmış malzemelere dokun, meyve kasası plastiğindenn resmen
aynısı golf 8 içinde geçerli

6 ay önce aldığım 0km b segmenti hyundai'de direksiyondan başka bir şeye dokunasım gelmiyor plastik kalitesinden dolayı.
hadi her yer plastik, bari onun güzelini koyun.

gerçi hyundai ve vw benzer malzeme kullanıyor olabilir, hyundai'yi kötülemiş olmayayım.

gerçekten premium araç istiyorsanız, artık tek çare Yeni S,A8,7 :D

eminkilic61
11-11-2022, 13:06
bu arada vag'ın rakiplerinde iyileşme olması normal,
hepsi vag'a rakip olmaya çalışıyordu

vag'ın üstün çabası ve kötüleşmesiyle, rakipleri malzeme konusunda ona yetişmiş olabilir :D

Oznsrl
11-11-2022, 13:32
12 yıldır Clio kullanıyorum malzeme kalitesi hep aynı ne geri gidiyor ne ileri tertemiz :D

207_TR
11-11-2022, 14:43
Vag rakipleri iyileşmedi aslında makyaja önem verdiler, infotainment sistemlere önem verdiler.

Marka kıyaslamam ama fransızlardaki durum bu bence.

darkmoon
11-11-2022, 22:36
Biraz bence arabacı o titiz tayda da kalmadı yeni nesil çok önemsemiyor araba olsun tamam mantığında camlar elektrikli olmuş manuel olmuş o bile çok önemsemiyorlar ..
Bostancı maslak dudullu iki telli sanayilere devamlı gidiyorum hepsinde ustalarım arkadaşlarım var dikkat ettiğim artık araba toplayan kovalayan modifiye tunning revize işleri falan yapan kesim genelde 30-35 yaş üstü kesim nerdeyse genç hiç görmüyorum Buda bence belli bir etken olabilir çünkü firmalar birazda inanların kitlelerin talebine göre araç üretir ..

livaneli
12-11-2022, 00:11
Bkz. kasıtlı eskitme

207_TR
12-11-2022, 08:35
Biraz bence arabacı o titiz tayda da kalmadı yeni nesil çok önemsemiyor araba olsun tamam mantığında camlar elektrikli olmuş manuel olmuş o bile çok önemsemiyorlar ..
Bostancı maslak dudullu iki telli sanayilere devamlı gidiyorum hepsinde ustalarım arkadaşlarım var dikkat ettiğim artık araba toplayan kovalayan modifiye tunning revize işleri falan yapan kesim genelde 30-35 yaş üstü kesim nerdeyse genç hiç görmüyorum Buda bence belli bir etken olabilir çünkü firmalar birazda inanların kitlelerin talebine göre araç üretir ..

Biraz son dönemim üretim-fiyat-arz&talep dengesi de bu işi etkiledi. 4-5 yıl önce böyle değildi.

Eskiden premium markalara iyi bir arabaya binmek için (öncelikli sebep) binilirdi.

Son dönemlerde etiket-şov-gösteriş amaçlı alınıyor.

Bir grafik yapılsa aracın güvenliği-asistanları-vb durumlar için araç alan sayısı azalmıştır.


Volvo mesela bu konuda güzel bir çizgi yakaladı. Gerçekten güvenlik öncelikli giden müşteri volvo ya yöneliyor. ( Bilinçli kullanıcı )

CND
12-11-2022, 09:19
Tüketici alışkanlıklarının hemen hemen tamamı salt ürüne sahip olmak üzerine kurulu değildir. Ama farkında ama değil her tüketici aldığı ürünün kendisi, markası veya diğer kullanıcıları ile bağ kurar / kurmak için sahip olmayı arzular.

Mevcut s90 ve xc90 satışlarında artan müteahhit payı aracın güvenlik ekipmanlarından değil s / e kasanın bulunurluğu ve fiyat artışının geldiği nokta sebebi ile :D

Konuya dönecek olursak artık insanlar 10 yıl önceye göre çok daha hızlı sıkılıyor. Yenilik sunmayan fakat çok iyi ürünler üreten firmaların zorlanmasında ve geleneklerinden vazgeçme noktasına gelmesindeki temel sebep bu. Öte yandan z kuşağı mülkiyete de yakın duran bir topluluk değil. Tesla bu sebep ile bir anahtar ile tüm ayarları dünyanın her yanındaki tesla filosunda kullanılabilir kılmak istiyor :D ( Fiziken satın alma, üst kullanım haklarını al x adet ülkede kullan gibi. )

Tüm bu ürün değişim hızı yanında bir de nur topu gibi planlı eskitme departmanlarımız var. Bir ürün hiç sorun çıkartmadığı zaman, servislerden para kazanamıyoruz çığlıkları yükseliyor. Servis gibi ana marka da yedek parçadan kazanamayıp, üstüne yeni ürün de satamayınca çılgın fikirler üst düzey toplantılarda kulağa daha doğru gelmeye başlıyor.

Yaşam boyu gelir eğrisinin orta noktasını çoktan geçmiş ve bundan sonra grafiğin trendi aşağı dönmüş satın alıcılar yerine, markaların henüz gelir eğrilerinin ilk ivmelendiği noktalarında olan müşterilere göre ürün üretmesi maalesef hayatın olağan akışı. Sevdiğiniz markalar artık size konuşmuyor gibi geliyorsa bu sebeple olabilir :)

denizhandinc
12-11-2022, 11:49
Yıllar önce uydu telefonlu ilk E39 u gördüğümde ağzımın suyu akmıştı. Tasarım olsun, deri koltukları olsun bambaşka birşey gibi geliyordu gözüme. Şimdi G20 ye biniyosun o hazzı vermiyor.

bilalMW
12-11-2022, 23:47
Otomotiv satış sonrası hizmetler sektöründe 9.yıla giderken Renault ile başlayıp VW-Skoda'da şuanda da bir Ağır Vasıta markasında Bölge Servis Müdürüyüm.

Şunu söylemek daha doğru olur. Üretilen araçların birim başına düşen maliyetini azaltma çabası. Kar maksimizasyonu.

Ayrıca re-cycle denilen olay zorunlu kaçış yok. bir malzeme çok kalite hissiyatı verebilir belki de uygunda maliyeti ama geri dönüştürebilir değilse artık kullanılması çok güç.

Araçlarda uzun süredir ürün yaşam döngüsü planlaması ile yönetiliyor. Yani akıllı telefon gibi hiçbir yüksek hacimli üretici firma araçları çok uzun dönem kullanılmasını istemez.

Hatta şöyle sıfır alsın aracı en fazla 8 sene kullansın tüm servislerde bana gelsin, kaskosunu marka kasko yapsın, aksesuarı benden alsın. Sonra aracı bana bıraksın tekrar yenisini alsın. Eko sistem mantığı.

Çünkü kaliteli malzemeyi kullanmak artık maliyet arttırıyor ve karlı değil. (Trim,izolasyon) olarak konuşuyorum. Diğer taraflarda da maliyet kısma tabi ki var ama bu kadar hunharca değil.

Artık marka algısı yaratılıp satılan araçlar, ilerde akıllı telefon gibi ek servisler ile ücretlendirilecek bu da yakın zamanda başlayacak.

Hatta Mercedes bayiilerin karınıda elinden alacak. Tesla gibi distribütör direk fatura kesecek. Showroom sadece deneyim merkezi olacak.

Bayii stoklu araba çekip parka koyayım 2 ay sonra tezgaha koyarım olayı bitirecek. Artık ürünlerdeki maliyet kısma bence gelebilecek son safhaya geldi piramitte aşağıya doğru ilerliyor.