Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gelecek budur hyperion xp-1 hidrojen araba



darkmoon
13-11-2022, 18:34
Elektrikli gelecek falan diyorlarda bende 40 dakka 1 saat şarj bekle falan kısacık menzil öyle araca pek gelecek diyemiyorum gelecek yeni teknoloji ise bu olmalı hidrojen yakıt hücresi modülü ürettiği elektriği 4 lastikdeki elektrikli motorlara güç olarak aktarıyor ..

video yu koyamadım bulanlar ekler 1086 mil menzili var 1750 km falan ediyor temiz yakıt üstüne 1500 beygir 356km son hız …olması gereken bence gelecek bu teknoloji..

Üstüne bu sistemin ilerde benzin ve dizel araçlara adapte edilebileceği söyleniyor ..

Blondie videosu var aracın egzozundan duman şeklinde oksijen çıkıyor ..

CloudGrey
13-11-2022, 19:54
https://www.youtube.com/watch?v=Qvk3LWOSewc

Seyfettin777
13-11-2022, 20:49
Bu yakıtla ilgili iki önemli sorun var, biri aşırı yanıcı olması ve oksijenle tepkimeye girebilmesi, diğeri ise depolama ve nakil maliyetleri. Bunu gaz halinde sunmak isteseler sıkıştırmak için, sıvı olarak sunmak isteseler bu hale gelmesi için harcanacak elektrik yakıtın üretim maliyetini etkiliyor, kaza veya kaçak halinde küçük bir bomba gibi patlama olasılığı da cabası. Benzin ve Lpg veya Cng gibi değil, doğrudan parlayabiliyor anladığım kadarıyla ki trafikte hareket eden bir nesne için büyük tehlike demek olur bu durum.

darkmoon
13-11-2022, 21:32
Hydrojen işi yeni bir şey değil zaten 90 lılardan beri üstünde çalışma yapıyor firmalar riski minimize etmeden araç üretim işine asla girmezler buna Amerika Avrupa da ki devlet kurumları izin vermez kimse yollarında gezen seyyar bomba istemez eğer seri üretime geçmişlerse çözmüşler demektir o yanıcı olma patlama gibi mevzuları ..

2jz
13-11-2022, 21:48
Hidrojen çok yeni bir şey değil. Aktif olarak hidrojenli otomobil satışı yapılıyor 2016'dan beri. Toyota Mirai var en güzel örneği. 1000 km üzerinde menzili var. Egzozdan su buharı çıkıyor. Toyotanın Londradaki merkezinde hidrojenle çalışan onlarca alet (robot, drone...) var.

1. Jenerasyon

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/53/Toyota_Mirai_%E2%80%93_Heckansicht%2C_11._November _2018%2C_D%C3%BCsseldorf.jpg/1200px-Toyota_Mirai_%E2%80%93_Heckansicht%2C_11._November _2018%2C_D%C3%BCsseldorf.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/Toyota_Mirai_%E2%80%93_Frontansicht%2C_11._Novembe r_2018%2C_D%C3%BCsseldorf.jpg/1200px-Toyota_Mirai_%E2%80%93_Frontansicht%2C_11._Novembe r_2018%2C_D%C3%BCsseldorf.jpg



2. Jenerasyon

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Toyota_Mirai_%28JPD20%29_Auto_Zuerich_2021_IMG_016 6.jpg/1200px-Toyota_Mirai_%28JPD20%29_Auto_Zuerich_2021_IMG_016 6.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Toyota_Mirai_%28JPD20%29_Auto_Zuerich_2021_IMG_016 4.jpg/2560px-Toyota_Mirai_%28JPD20%29_Auto_Zuerich_2021_IMG_016 4.jpg

8.000rpm
14-11-2022, 08:46
2.nesil mirai şahaneymiş

CüneytIşıkkent
14-11-2022, 08:52
2. Nesil Mirai gerçekten çok iyiymiş.

Schumi
14-11-2022, 11:17
Hidrojen arabaları hep çok cazip geldi bana ama korkutmuyor değil. İkinci bir Hidenburg Faicası olmasın sonra.

Hindenburg Felaketi - Vikipedi (https://tr.wikipedia.org/wiki/Hindenburg_Fel%C3%A2keti)

GokhanRS
14-11-2022, 11:54
gelecek için umut verici ama henüz hidrojen güvenli hale gelmiş değil. şuana kadar çıkanlar gelecekte çıkacakların temelleri zaten.

darkmoon
14-11-2022, 14:36
Hidrojen geleceğin çözüm kaynağı öyle bir şeyki kit ile lpg cng gibi benzin arabalara adapte edilebiliyor dizelede edilir .. elektrikli araca enerji verebiliyor üstelik bataryalardan bin kat faydalı doğa dostu uzun menzilli bir şekilde ..

eminkilic61
14-11-2022, 15:04
https://www.youtube.com/watch?v=Qvk3LWOSewc

arabanın tipi, uzay çağı tasarımı yerine diretk uzaylı tasarımı gibi olmuş :D hiç beğenmedim
teknik veriler çok başarılı
hidrojen güvenli midir değil midir bilmiyorum

tiMachine
14-11-2022, 22:26
Hidrojen yakıtlı araçların yaygın olmamasının iki nedeni var, bunlardan birincisi hidrojenin tepkimeye çok çabuk girebiliyor olması.
Kimyasal olarak dünyanın en kararsız maddesi, başka elementlerle sürekli bir tepkimeye girmek halinde.
Malzeme olarak çok küçük, sızdırmazlığı sağlamak çok zor.
Bu nedenle çok yüksek basınç şartlarında (700 bar) depolanıyor. 700 bar bir yakıt deposu yapmak çok maliyetli.
Ayrıca hidrojen pahalı.
Bugun amerikada bir tesla 500 mil yol için 8-10 dolar arası elektrik parası öderken, toyota mirai 500 mil yol için 175 dolar hidrojen yakıtı alıyor. ( via : reuters )

Sektör önce hibrit, sonra tam elektrikli, ardından fuel cell ve hidrojen yakıtlı araçlar olarak devam edecek ancak belki yarın, belki bir ay sonra, belki bir yıl sonra.

Ha burda alternatif markaların ya da start-up'ların hidrojenli araç çıkartabilir olduğu gerçeğini atlamamak lazım. Çünkü büyük firmaların nereden baksanız milyar euro yatırım yaptığı üretim platformları ve metodolojisi hemen değişemiyor ancak start-up firmalar karar alma ve üretim proseslerinde çok daha esnek ve hızlı olabiliyorlar.

Özgür Güneş
14-11-2022, 22:38
Bu borla çalışan araba muhabbetti hidrojenden gelmiyor muydu? Hidrojenin kararsız yapısını stabilleştiren bor diye biliyorum

2jz
14-11-2022, 22:38
Hidrojen yakıtlı araçların yaygın olmamasının iki nedeni var, bunlardan birincisi hidrojenin tepkimeye çok çabuk girebiliyor olması.
Kimyasal olarak dünyanın en kararsız maddesi, başka elementlerle sürekli bir tepkimeye girmek halinde.
Malzeme olarak çok küçük, sızdırmazlığı sağlamak çok zor.
Bu nedenle çok yüksek basınç şartlarında (700 bar) depolanıyor. 700 bar bir yakıt deposu yapmak çok maliyetli.
Ayrıca hidrojen pahalı.
Bugun amerikada bir tesla 500 mil yol için 8-10 dolar arası elektrik parası öderken, toyota mirai 500 mil yol için 175 dolar hidrojen yakıtı alıyor. ( via : reuters )

Sektör önce hibrit, sonra tam elektrikli, ardından fuel cell ve hidrojen yakıtlı araçlar olarak devam edecek ancak belki yarın, belki bir ay sonra, belki bir yıl sonra.

Ha burda alternatif markaların ya da start-up'ların hidrojenli araç çıkartabilir olduğu gerçeğini atlamamak lazım. Çünkü büyük firmaların nereden baksanız milyar euro yatırım yaptığı üretim platformları ve metodolojisi hemen değişemiyor ancak start-up firmalar karar alma ve üretim proseslerinde çok daha esnek ve hızlı olabiliyorlar.

Sence karbon ayak izi, emisyon, sürdürülebilirlik çerçevesinde Lpg - Cng mi yoksa tam elektrik mi? Atık pil, elektrik üretmede hala fosil yakıt kullanılması gibi konuları düşünürsek lpg - cng daha çevre dostu bir çözüm gibi geliyor.

ardicli2000
14-11-2022, 22:48
Şu an Bosch ciddi manada Hidrojen üzerinde çalışıyor.

tiMachine
14-11-2022, 22:51
Sence karbon ayak izi, emisyon, sürdürülebilirlik çerçevesinde Lpg - Cng mi yoksa tam elektrik mi? Atık pil, elektrik üretmede hala fosil yakıt kullanılması gibi konuları düşünürsek lpg - cng daha çevre dostu bir çözüm gibi geliyor.

Abi şöyle izah edeyim, karbon ayak izi konusunda elektrik üretiminin metodu ve aynı zamanda pillerin geri dönüşümü ile ilgili çalışmalar hali hazırda devam ediyor. Otomotiv sektöründen ayıklanan 18650 piller ve pouch (kese) tipi pillerin metallerin geri dönüştürülmesi gibi projeler de var.

Doğalgaz tabanlı yakıtlar, (cng,lpg) benzine göre daha az olsa bile çevreye yine de karbon monoksit yayıyorlar.

Otomotivde dönüşüm sadece yakıt tabanlı değil aynı zamanda imalat sektöründe de yansıyor. Geri dönüşümü olmayan materyallerin kullanımı neredeyse yasaklanacak, bunun için üniversiteler ile ileri malzeme araştırma merkezleri kuruluyor. Bakınız TÜBİTAK MAM.

tiMachine
14-11-2022, 22:54
Bu borla çalışan araba muhabbetti hidrojenden gelmiyor muydu? Hidrojenin kararsız yapısını stabilleştiren bor diye biliyorum

Sodyum bor oksit kullanılıyor abi. Ancak dedigim gibi eldesi ve kullanımı pratikte hala zor. Ayrıca 40 lt benzin ile aldığın enerjiyi (kJ) bazında sodyum bor hidrür ile alman için yaklaşık 115 kilo bileşim kullanman gerekiyor.

tiMachine
14-11-2022, 22:55
sodyum bor hidrür*

flood yapmanın içinden geçtim yöneticilerden özür dilerim

2jz
14-11-2022, 23:29
sodyum bor hidrür*

flood yapmanın içinden geçtim yöneticilerden özür dilerim

Bir okuyucu olarak sorun yok. Bedava bilgi :)

Yalnız benzin dışındaki tüm enerji çözümleri ağırmış. 40 nere 115 nere. Elektriktede batarya var.. Roll muhabbetine kilo veren nesile ters bunlar :D

tiMachine
14-11-2022, 23:46
Bir okuyucu olarak sorun yok. Bedava bilgi :)

Yalnız benzin dışındaki tüm enerji çözümleri ağırmış. 40 nere 115 nere. Elektriktede batarya var.. Roll muhabbetine kilo veren nesile ters bunlar :D

Abi gun gelir kompozit urunler artar, batarya hafifler, sasi-govde hafifler, bu sorunlar da cozulur, her sey arge yatırımı, tecrube,zamana bagli kaliyor.

onurgoyunc
15-11-2022, 04:48
Yakın gelecekte yakıt hücresi ve içten yanmalı motorlarda hidrojen kullanımı binek araçlar dışında çok yaygınlaşıp, kullanımları artacak

Yakıt hücresi çalışma mantığı - Fuel Cell Basics — Fuel Cell & Hydrogen Energy Association (https://www.fchea.org/fuelcells)

d3n1s
15-11-2022, 08:28
2 gun once The Grand Tour'un ikinci sezon birinci bolumunu izledim. Hammond Rimac Concept One ile kaza yapiyordu bir tirmanma yarisi sonrasinda. Kazadan gunler sonra dahi arabanin durup durup alev aldigini soylediler. Sebebi de bu pillerdeki hucreler. Hammond kaza yaptiginda hucrelerden birine veya bazilarina zarar veriyor, kisa devre ile alev aliyor hasarli hucre. O sirada saglam olan komsu hucre bu alevle beraber hasar almis oluyor ve zincirleme bir reaksiyon basliyor. Arabada binlerce hucre oldugundan ve bu yanginin hic bitmeyeceginden bahsederek dalga geciyorlardi.

Netice itibariyle bir kaza durumunda pilli araba da cok guvenilir degilmis.

Meraklisina dipnot, mevzu bahis bolum 8 aralik 2017'de yayinlanmis. Yani bundan 5 sene once.

atmv8
15-11-2022, 09:44
Pilli araç yangınlarına ilişkin oldukça eğlenceli bir video: Our first EV "Fire" at the world's Biggest Car Show - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=6F1EbYS2Skc)

Kısaca videoda karşılaşılan durumda ortada hiç alev yok, batarya modülleri içerisinde yangın önleyici kullanılmış. Sadece dumanın bitmesi bekleniyor araca müdahele edilmeden. Son durumda ise 3 batarya modulünden sadece 1 tanesi hasar görüyor, diğerleri tekrar kullanılıyor. Olayın kaynağı ise pilin fiziksel olarak zarar görmesi, vida girmiş.

Tüm batarya kaynaklı yangınlar aynı sonucu vermiyor. Bu araçtaki tarzda batarya kullanımında içten yanmalı motorlu araçlara göre daha güvenilir bir tablo oluştuğu söylenebilir.

eminkilic61
15-11-2022, 12:37
Ayrıca hidrojen pahalı.
Bugun amerikada bir tesla 500 mil yol için 8-10 dolar arası elektrik parası öderken, toyota mirai 500 mil yol için 175 dolar hidrojen yakıtı alıyor. ( via : reuters )

rakam çok ciddi farklıymış

MetalliHead
16-11-2022, 23:35
Çevreci olarak adlandırılan lityum pilli otomobiller de çevreci değil. Lityum madenciliği çevreyi çok kirletiyor. Egzozundan su çıkaran hidrojen çok daha çevreci diye biliyorum. Fakat denildiği gibi hidrojen çok tehlikeli.

darkmoon
17-11-2022, 18:12
Çözerler büyük ihtimal çünkü dünyadaki lityum rezervi sınırlı 80 milyon ton falandı toplam rezerv bunların hepside arabalara kullanılmıycak neticede cep telefonundan laptop tablet şarj olabilen a dan z tüm elektronik alet hatta şarj olmayan kalp pillerine kadar lityum piller kullanılıyor yani rezerv sınırlı .. o yüzden elektrikli pilli araçların ben uzun vadede olucağını sanmıyorum.. elektrikli araç gene olur aöa yakıt kaynağı hidrojen gibi daha farklı yakıt kaynakları olabilir ..

d3n1s
18-11-2022, 08:55
Çözerler büyük ihtimal çünkü dünyadaki lityum rezervi sınırlı 80 milyon ton falandı toplam rezerv bunların hepside arabalara kullanılmıycak neticede cep telefonundan laptop tablet şarj olabilen a dan z tüm elektronik alet hatta şarj olmayan kalp pillerine kadar lityum piller kullanılıyor yani rezerv sınırlı .. o yüzden elektrikli pilli araçların ben uzun vadede olucağını sanmıyorum.. elektrikli araç gene olur aöa yakıt kaynağı hidrojen gibi daha farklı yakıt kaynakları olabilir ..

bir de dipnot olsun, bu kisitli lityum rezervinin onemli kismi Ukrayna'da bulunuyor. Rusya'nin ozellikle saldirdigi, isgal etmeye calistigi, kendi topraklarina katmak istedigi bolgelerde daha bir yogun imis bazi kaynaklara gore.