Orijinalini görmek için tıklayınız : Hala su eksiltiyor
olcay_bora
21-11-2022, 12:02
Benzinli 307.
Conta değisti. Üst kapak rektefiye gordu. Radyatör değişti. Antifiriz kondu.
Aracın altında akma damlama da yok.
Ama hala her +/-100km'de yarım su bardağı su ilave ediyorum.
Neden olabilir?
Kalorifer radyatörü veya kapak çatlak
Genleşme kabından basınç testi yapıldı mı? Basınç sabtse başka şeylere, basınç düşüyorsa başka şeylere yoğunlaşmak lazım.
EGR var mı araçta?
kapak çatlak gibi duruyor.
olcay_bora
21-11-2022, 13:47
Kapak çatlak olsa rektefiyeci anlamaz mıydı onu ?
Basınç testi yapılmadı.
Egr var araçta.
Bir de uzun yolda bir süre sonra hararet yine yükselmeye devam ediyor
Jön Türk
21-11-2022, 13:53
Kapak çatlak olsa rektefiyeci anlamaz mıydı onu ?
Basınç testi yapılmadı.
Egr var araçta.
Bir de uzun yolda bir süre sonra hararet yine yükselmeye devam ediyor
Devirdaim den olabilir mi
Merhaba, kapak çatlak olsa kapakçı anlamaz mı demişsiniz. Evet anlamaz ama şöyle anlamaz , kapaktan süphelenip su basınç testi yapmazsa veya siz talep etmezseniz bu atlanmış olabilir. usta hatası yüzünden başımıza geldi , bak dememize rağmen bakmadan baktım dedi 3 kere motor söküldü sorunu bulmak için. Sonuç başka kapakcıya gittik kapak çatlak çıktı.
blok tapalarına bakıldımı
olcay_bora
21-11-2022, 18:37
Basınç testi ve devirdaim için yine götüreyim o zaman. Tapalara bakılmıştı çünkü.
Basınç testi inşallah iyi çıkar yoksa masraf görünüyor demek anlaşılan
fatihdurutuna
21-11-2022, 19:46
Basınç testi ve devirdaim için yine götüreyim o zaman. Tapalara bakılmıştı çünkü.
Basınç testi inşallah iyi çıkar yoksa masraf görünüyor demek anlaşılan
Lpg varmı araçta
olcay_bora
22-11-2022, 01:41
Evet lpg var.
OMTechJr.
24-11-2022, 13:17
LPG regülatörünün içinden motor suyu geçer, sıcaklığı ölçer, hem uygun sıcaklığa gelince aracın tüpe geçmesini sağlar, hem de regülatörün donmasını engeller. Rölantide veya durduğu yerde kaçırmıyor olabilir ama tüpteyken yüklendiğinizde yolda giderken kaçırır ve siz bir ıslaklık görmezsiniz. Tekrar kapak açtırmadan önce bir kontrol ettirin derim. Sorun yoksa kapak, blok..vs devam edilir. Geçmiş olsun, umarım kısa zamanda ucuza çözülür sorununuz, can sıkıcı bir durum.
olcay_bora
24-11-2022, 16:12
Tesekkur ederim ilk once lpgciye gideyim o zaman
kalorifer radyatorune de baktirin kapagi tekrar acmadan once.
Kalorifer radyatorunu anlamanin bir yolu, on cama, tam sicak pozisyonda, fan sonda hava verdirmek (klima kapali olmali). Eger on camda yagli bir bugu / iz birakiyorsa kalorifer radyatorunde kacak var demek.
Yerinde olsam satardım
Sonrası.... Alan kişi uğraşsın
En pis arızalardan biri bu, ben de benzer bir sorun yaşıyorum. Nereden olduğunu bildiğim için 10 TL lik tapa yüzünden 10k para harcamamak ve özellikle sorunsuz yürüyen aracın kapağını söktürmemek için ellemiyorum şimdilik.
O yüzden şu ürünün liquy moly olanını kullandım şimdi de bunu aldım. Bir deneyin. Olmadı bakır katkılı olanları var daha etkili olduğunu düşünüyorum.
Motul Radyator Sızıntı Onleyici Su Kacak Tıkayıcı 300 Ml(UT:29/03/2021) Fiyatı, Yorumları - TRENDYOL (https://www.trendyol.com/motul/radyator-sizinti-onleyici-su-kacak-tikayici-300-ml-ut-29-03-2021-p-33059350)
Bir de kaçak olan nokta sıcak bir yerde ise siz görmeden buharlaşıyor olabilir. dumanlı cihazlar var bu işler için, süper alet bence bundan olan bir tamirhane de kaçak varsa çok kolay bulunur.
BU APARAT CAN KURTARIR ( KACAK TEST CİHAZI ) - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=6IauzLDAs3E&ab_channel=TAM%C4%B0RHANE)
Talih.b16
28-11-2022, 15:59
307 de su genleşme kabı sabah batığınızda az, araba sıcakken baktığınızda cok görünür.
su eksikken ellemeyin, bi 100 km daha yapıp sabah tekrar bakın bakalım aynı orandamı eksik sizi yanıltmasın, benim böyleydi tecrübe ile sabit ,
yani genleşme kabında hep minimumda su olurdu sabah, ama hiç bitmezdi.
köroğlu arkadaşın yazdığı cok güzel bi alet, ulaşamıyorsan böyle bir şeye antifiriz koyup sisteme pompa ile hava bastır,
çok kolay bir işlem, basınç kaybı yoksa sorun yok varsa zaten bir yerden kaçırması lazım, antifiriz rengi işini kolaylaştırır.
geçmiş olsun
Talih.b16
28-11-2022, 16:12
pardon hararet yapıyor yazmışsın onu kaçırmışım,
bir bardak eksik suyla hararet yapmaz araba.
hararet yükseldiğinde fanınınız dönüyor mu ? uzun yolda ekseri fan dönme ihtiyacı duymuyor , problem su ise bir kaç yere birden bakmalı termostat müşür fan termiği gibi bileşenlerede bakılması gerek , birde denilen gibi bir basınç testide yapılabilir
Bence komple devirdaim borularına baktır ya da komple yenilet boruları. Aynı sorunu bende yaşamıştım hiç bişey bulunamadı, suyun içine ilaç sıktılar borularda görünmeyen delik yıpranma varsa kapatır diye, 5 gün sonra boru yarıldı. İlk önce boruları değiştirip kontrol etmeni tavsiye ederim
olcay_bora
29-11-2022, 13:03
Lpg ciye gittim. Birkac gun sırf benzin ile dene eksiltmezse bakariz dedi. Denedim yine eksiliyor su.
Yani uzun yolda kapta su doluyken bile hararet yukseliyor. Ama sehir icinde kisa mesafe kullanirken hararet yukselmedigi halde su eksiltme yapiyor. Akan yerde yok. Yasadigim yerde o cihaza sahip olan usta da yok. Fan dönüyor hararet yukselince.
wolkanku
29-11-2022, 13:09
Lpg ciye gittim. Birkac gun sırf benzin ile dene eksiltmezse bakariz dedi. Denedim yine eksiliyor su.
Yani uzun yolda kapta su doluyken bile hararet yukseliyor. Ama sehir icinde kisa mesafe kullanirken hararet yukselmedigi halde su eksiltme yapiyor. Akan yerde yok. Yasadigim yerde o cihaza sahip olan usta da yok. Fan dönüyor hararet yukselince.
eksiltmeyi bilemiyorum ama A6 'da başıma gelen hadise,
otobanda 110 km hızla 1500-2000 devir civarında gittiğimde hararet giderek artıyor, gazlayınca hararet düşüyordu.
bir sürü işlem yapıldı , komple sistem temizliği , 2 termostat müşürü, kalorifer petek temizleme ... ancak sorun bir türlü geçmedi , en son Radyatörü söküp şişlediler. Radyatörün içinde resmen çamur birikmiş ve tıkanmıştı, devir arttıkça oluşan basınçla bir yerlerden su dolaşıp harareti kesiyordu. Düşük devirde yeterli basınç olmadığı için su ilerlemiyor ve araç hararet yapmaya başlıyordu.
Radyatörle ilgili bir işlem yapıldı mı?
turboman
29-11-2022, 15:47
Bi tahmin ama aracın su eksiltmesiyle hararet yapması birbirinden alakasız 1 bardak eksilen su ile ancak hava yapması lazım,hava yapıncada düşük devirde ve sıkışık trafikte gösterge zikzak yaparak artar devri yükseltince normale döner. Sizin hararet düşük devir sabit giderkenmi yapıyor yoksa gazlayıncamı yapıyor. Gazlayınca yapıyorsa conta veya kapak arızalıdır. Düşük devirde yükseliyorsa radyatör tıkalı olabilir ve termostat düzensiz çalışarak bazen tam açmayabilir. Eğer termostat değiştiyse arızalı olabilir. Başıma gelmişti. Bu hararet yüzündende su eksilebilir normal olarak.
olcay_bora
29-11-2022, 18:15
Radyatör degisti yeni takildi.
Sehir icinde kullanirken hararet sorunum yok hic artmiyor ama uzun yolda bir saat filan molasiz 3000 3500 devirde gidince hararet 90ı geciyor hatta 2 tık gectigi de oldu. Ama ekstra bi su eksiltmesi olmadi o gunden sonrada onceki ve sonraki gunlerde de hep ayni ölçüde su ekliyorum
turboman
29-11-2022, 18:25
O zaman ısı ölçme tabancası olan bir tamircide aracı rolantide çalıştırıp bekleyin ve ısı ölçme cihazıyla radyatörü , giriş çıkış hortumları,termostat giriş çıkış hortumlarını ölçerek aradaki ısı farkıyla sorunun nerde olduğunu bulabilirsiniz hem araç hareket etmediği için daha çabuk ısınmış olur.
radyatör kaçak ilaçları kullanmamanı öneririm.
https://www.ciceksepeti.com/wurth-radyator-kacak-arama-sivisi-30-ml-kacak-tespit-etme-sivisi-kc3718123
liqui moly ninde benzer bir sıvısı vardı
livaneli
29-11-2022, 19:07
Devirdaimi söküp bakmak lazım, belki pervaneleri eriyip shurikene dönmüştür.
OMTechJr.
23-12-2022, 09:11
Sorun çözüldü mü acaba? Yada tespit edildi mi?
RafetAraç
25-12-2022, 21:11
problem çözüldüyse bizide bilgilendirirseniz sevinirim
olcay_bora
25-08-2023, 14:28
problem çözüldüyse bizide bilgilendirirseniz sevinirim
Şuan ki son durum olarak yapılanlar; conta, kapak rektefiye, radyatör, devirdaime giren boru, blok tapaları ve alt radyatör hortumları değistirildi.
Sadece benzinde kullanıyorum. Su eksiltmesi epey azaldı ama yinede haftada 1 parmak kadar su koyuyorum.
Sanırım son çare olarak sızıntı önleyici koyduracağım.
turboman
25-08-2023, 19:34
Şuan ki son durum olarak yapılanlar; conta, kapak rektefiye, radyatör, devirdaime giren boru, blok tapaları ve alt radyatör hortumları değistirildi.
Sadece benzinde kullanıyorum. Su eksiltmesi epey azaldı ama yinede haftada 1 parmak kadar su koyuyorum.
Sanırım son çare olarak sızıntı önleyici koyduracağım.
Sakın sızıntı önleyici koymayın uzun dönemde kanalları tıkıyor bilhasa lpg beyninin içini. 1 parmak eksiltme derken, 1 ay gözlemleyin su koymadan belki biryerde durur. Ona göre yol izlersiniz
Basınç testi yaptılar mı ?
bana ulasın izmirde çözelim
olcay_bora
04-09-2023, 10:44
Basınç testi yaptılar mı ?
Bandırma'dayım buralarda basınç testi yapan hiç usta bupamadım.
huseyinturk
04-09-2023, 14:50
Şuan ki son durum olarak yapılanlar; conta, kapak rektefiye, radyatör, devirdaime giren boru, blok tapaları ve alt radyatör hortumları değistirildi.
Sadece benzinde kullanıyorum. Su eksiltmesi epey azaldı ama yinede haftada 1 parmak kadar su koyuyorum.
Sanırım son çare olarak sızıntı önleyici koyduracağım.
Yedek su deposu ve kapağı orjinal mi?
olcay_bora
07-09-2023, 10:02
Yedek su deposu ve kapağı orjinal mi?
Bilmiyorum neresinden anlarım ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.