Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nissan Qashqai Blok Catlama Sorunsali



aposport
21-12-2022, 14:54
Merhabalar,

Bir arkadasimda 2015 Nissan Qashqai 1.6 Dizel CVT var. ( 1.5 Renault motoru degil )

Arac orijinal 75.000 Km de. Kaza Boya yok. 3. sahibi. Yaklasik 8 aydir biniyor.

Arkadasim cok sakin araba kullanir, hararet vs. gormedi. Gunluk duzgun biner. Bakimlarini aksatmaz.

Gecen aylarda CVT sanziman F1 hatasi var dendi. Uzun sure bu hatayla binme sanzimani yersin dediler. Beyin degisti. 22.000 TL gibi bir rakam tuttu. ( 2014-2017 modellerde kronikmis )

Tam bunun sokunu atlatmisken motor tarafindan iceriden rahatca duyulabilen bir su sesi gelmeye basladi.

Bakimlari ve sanziman beyni icin daha oncede gittigi ozel servise gitti.

Silecek alti, kapilar vs. tikanabilecek yerler kontrol edildi. Herhangibir tikaniklik gorulmedi.

Arabanin su eksilttigi goruldu. Su tamamlandi. Hortumlar temizlendi. Ancak iceriye su sesi gelmeye devam etti.

Gebze - Kartal arasi gidip geldiler. Yedek depodaki su bitti.

Ustanin soylemesine gore motor blogunda catlak var.

Bu modellerde kronik falan dedi ama biz inanamadik tabi.

Bu kadar cok satan bir arabanin kronik blok catlatma sorunu olsa duyardik.

Konuyla ilgili bilgisi olan, bizi yonlendirebilecek arkadaslarin desteklerini bekliyoruz.

Herkese hayirli gunler.

HaKo
21-12-2022, 15:04
bizde aynı araçtan var 2014 de anneme sıfır almıştık şu an 100 bin km de, hiç bir problem yaşamadık. bu motorda böyle bir problemde ilk kez duyuyorum kronik sorun diye hiç sanmıyorum. Blok çatlatanlar 1.2 benzinli olanlarıydı , kim söylediyse size onu duyup kulaktan dolma konuşmuş.

ef186
21-12-2022, 15:09
Merhabalar,

Bir arkadasimda 2015 Nissan Qashqai 1.6 Dizel CVT var. ( 1.5 Renault motoru degil )

Arac orijinal 75.000 Km de. Kaza Boya yok. 3. sahibi. Yaklasik 8 aydir biniyor.

Arkadasim cok sakin araba kullanir, hararet vs. gormedi. Gunluk duzgun biner. Bakimlarini aksatmaz.

Gecen aylarda CVT sanziman F1 hatasi var dendi. Uzun sure bu hatayla binme sanzimani yersin dediler. Beyin degisti. 22.000 TL gibi bir rakam tuttu. ( 2014-2017 modellerde kronikmis )

Tam bunun sokunu atlatmisken motor tarafindan iceriden rahatca duyulabilen bir su sesi gelmeye basladi.

Bakimlari ve sanziman beyni icin daha oncede gittigi ozel servise gitti.

Silecek alti, kapilar vs. tikanabilecek yerler kontrol edildi. Herhangibir tikaniklik gorulmedi.

Arabanin su eksilttigi goruldu. Su tamamlandi. Hortumlar temizlendi. Ancak iceriye su sesi gelmeye devam etti.

Gebze - Kartal arasi gidip geldiler. Yedek depodaki su bitti.

Ustanin soylemesine gore motor blogunda catlak var.

Bu modellerde kronik falan dedi ama biz inanamadik tabi.

Bu kadar cok satan bir arabanin kronik blok catlatma sorunu olsa duyardik.

Konuyla ilgili bilgisi olan, bizi yonlendirebilecek arkadaslarin desteklerini bekliyoruz.

Herkese hayirli gunler.

Yağda su yoksa (ki okadar eksiliyorsa yağ açık renk bal kıvamına gelir) basınç testi yapıp kaçağın yerini bulsunlar. (Test etmeden binerek aa eksiltiyor diyen ustaya yaptırmasınlar bu testi.)
Belki radyatörde bi delik vardır inceden sızdırıyordur...

8.000rpm
21-12-2022, 15:59
1,5-1,6 dci'larda ben de ilk defa duyuyorum
bu makineler uzun km anahtar istemeyen motorlar normalde

delyyy
21-12-2022, 16:04
Su kaçağı yüzünden bir arabamı yok parasına satmıştım çıldırıp. Aynı şekilde şaldır şuldur su sesi alıyordum ve gözle görülür hiç bir kaçak yoktu.
Bloktan ziyade kapakta sorun olabilir belki. Basınç testinden sağlıklı geri dönüş alamazsanız kapağı söktürüp teste verin derim.

ef186
21-12-2022, 16:12
Bu arada bazen kalorifer sistemi de şaka yapabilir aracın taban halısına torpido altı taraflarına iyice bakın su nem varmı, iç kalorifer radyatörü de su koyuvermiş olabilir.

_Emre_
21-12-2022, 16:38
Merhabalar,

Bir arkadasimda 2015 Nissan Qashqai 1.6 Dizel CVT var. ( 1.5 Renault motoru degil )

Arac orijinal 75.000 Km de. Kaza Boya yok. 3. sahibi. Yaklasik 8 aydir biniyor.

Arkadasim cok sakin araba kullanir, hararet vs. gormedi. Gunluk duzgun biner. Bakimlarini aksatmaz.

Gecen aylarda CVT sanziman F1 hatasi var dendi. Uzun sure bu hatayla binme sanzimani yersin dediler. Beyin degisti. 22.000 TL gibi bir rakam tuttu. ( 2014-2017 modellerde kronikmis )

Tam bunun sokunu atlatmisken motor tarafindan iceriden rahatca duyulabilen bir su sesi gelmeye basladi.

Bakimlari ve sanziman beyni icin daha oncede gittigi ozel servise gitti.

Silecek alti, kapilar vs. tikanabilecek yerler kontrol edildi. Herhangibir tikaniklik gorulmedi.

Arabanin su eksilttigi goruldu. Su tamamlandi. Hortumlar temizlendi. Ancak iceriye su sesi gelmeye devam etti.

Gebze - Kartal arasi gidip geldiler. Yedek depodaki su bitti.

Ustanin soylemesine gore motor blogunda catlak var.

Bu modellerde kronik falan dedi ama biz inanamadik tabi.

Bu kadar cok satan bir arabanin kronik blok catlatma sorunu olsa duyardik.

Konuyla ilgili bilgisi olan, bizi yonlendirebilecek arkadaslarin desteklerini bekliyoruz.

Herkese hayirli gunler.

Bahsettiğiniz su sesi sorununu W204 aracımda yaşamıştım, sorun kalorifer radyatöründen kaynaklı çıkmıştı

turboman
21-12-2022, 20:40
Bu eksilen su nereye gidiyor demedinizmi blok çatlak ise su yere akar ve o seside içerden duyuyorsanız bahçe hortumundan akan su kadar su akması lazım ;) bence sizin su arabanın içine akıyor kalorifer peteği delinmiştir büyük ihtimal.

erh
21-12-2022, 21:08
Bu su sesi gelmesi olayinin asil sebebi su hattinda fazla basinc olmasidir. Gaz verdikce kalorifer radyatorunden su sesi gelir. Su eksilmesi ve bu su sesinin sebebi conta yakmis olmasi, kapakta catlak veya blokta catlak olabilir.

turboman
21-12-2022, 22:16
Bu su sesi gelmesi olayinin asil sebebi su hattinda fazla basinc olmasidir. Gaz verdikce kalorifer radyatorunden su sesi gelir. Su eksilmesi ve bu su sesinin sebebi conta yakmis olmasi, kapakta catlak veya blokta catlak olabilir.

Conta yanık olan araçla gebze kartal arası nasıl gidiyorlar hiçmi hararet yapmıyor. Benim bildiğim sistemde 2 litreye yakın sıiu eksilirse hararet yapar sıkışık trafikte, ama seyir halinde hararet yapmaz normalde.

erh
21-12-2022, 22:38
Conta yanık olan araçla gebze kartal arası nasıl gidiyorlar hiçmi hararet yapmıyor. Benim bildiğim sistemde 2 litreye yakın sıiu eksilirse hararet yapar sıkışık trafikte, ama seyir halinde hararet yapmaz normalde.

Contanin ne kadar yanik olduguna gore degisir.

KÖROĞLU
23-12-2022, 14:45
Ben yakın zamanda yaşadığım bir arızayı söyleyeyim, silindir kapak tapası çivi ucu kadar delinmiş, akan su ( 100 km de 1 lt kadar max) doğrudan egz. maniolduna düşüyor, haliyle buharlaşıp gidiyor. SU çok fazla olmadığından buhar da fazla olmuyor ve aracın motor arkasında kaldığından dolayı görünmüyor.

Taşırma kabından ilgili aparat ile manometre ile ölçerek test yapılır, o arada stop etmiş arabada yapıldığından su çıkarsa sağdan soldan rahatça görülür.

Kendi arızam için kapak sökülecek e söküldü mü motor inecek yapmışken piston vs dedi usta koşarak uzaklaştım. Zira hiç yağ vs eksiltmeyen bir araç.

Bahsedilen su zaten motor içine giriyor olsa yağınıza su karışır rengi griye döner yağın. Suya yağ karıştırıyor olsa taşırma kabınızın etrafında beyazımtrak köpüklenmeler olur.

Ustanızın sizi doğru yönlendirmediğini düşünüyorum.

emre43
23-12-2022, 20:28
Bazı cvt şanzımanlarda yağ soğutucu var. Şanzımana işlem yapılırken hasar görmüş olabilir. Bence şanzıman yağını kontrol edin.

aposport
31-01-2023, 06:15
Merhabalar,

Konuyu açalı 1 ayı geçmiş.

1 Aylık süreçte araçta su eksiltme ve motor yağına su karışma belirtileri arttı.

İnşallah kapak ya da contadır diyerek motoru açtık ancak maalesef ilk ustanın dediği gibi BLOK çıktı.

Konuştuğumuz farklı şehir ve sanayideki ustalar gerek QASHQAI gerekse aynı 1.6 Renault Talisman motorunu kullanan diğer marka modellerden sık sık BLOK şikayetiyle araç geldiğini söylediler.

Dava açanlar varmış. Ama davayı kazanıp komple motor ya da araba alan duymadım.

Durum bu şekilde.

Yeni BLOK / BLOK tamir ya da yeni MOTOR konusunda nasıl yapacağımızı düşünüyoruz.

Fiyatlar maalesef uçuk.

Allah yardımcımız olsun.

Yarbay
31-01-2023, 08:26
sirkülasyonu çok olan bir model olsa atıyorum bir 1.5 dci vs olsa çıkma motor bakın diyecem ama sanırım bu motor çok nadirdir ama yinede çıkma sorgulamakta fayda var ,alacağınız çıkmanın üzerinde gelen ne varsa (var ise turbo,enjektör vb) satıp en azından paranınızın bir kısmını kurtarmaya çalışabilirsiniz.

çok geçmiş olsun can sıkıcı cidden

muzurasd
31-01-2023, 10:04
blok tamiri yapılsada tutmuyor kendi gözlemim en güzel sandık motor bulmak

bilalMW
31-01-2023, 10:13
Merhabalar,

Konuyu açalı 1 ayı geçmiş.

1 Aylık süreçte araçta su eksiltme ve motor yağına su karışma belirtileri arttı.

İnşallah kapak ya da contadır diyerek motoru açtık ancak maalesef ilk ustanın dediği gibi BLOK çıktı.

Konuştuğumuz farklı şehir ve sanayideki ustalar gerek QASHQAI gerekse aynı 1.6 Renault Talisman motorunu kullanan diğer marka modellerden sık sık BLOK şikayetiyle araç geldiğini söylediler.

Dava açanlar varmış. Ama davayı kazanıp komple motor ya da araba alan duymadım.

Durum bu şekilde.

Yeni BLOK / BLOK tamir ya da yeni MOTOR konusunda nasıl yapacağımızı düşünüyoruz.

Fiyatlar maalesef uçuk.

Allah yardımcımız olsun.

1.5 dCİ k9k değilse 1.6 dCİ gözellikle qashqai ve C200d özelinde bu sorunu yaşayanlar varmış. Bunu önlemek içinde bloğun tapalarında bir değişikliğe gidiliyor diye bir ustanın çektiği video izlemiştim.

8.000rpm
31-01-2023, 12:59
1,6dci demek ki anca bu arızaları vermeye başladı, yıllar ilerledikçe..
bizim ailede de vardı 1,6 qashqai-cvt
200.000km'den fazla kullanıldı , beylikdüzü-maslak-kadıköy + bol bol bodrum-istanbul
yani uzun yola da gitti , her gün beylikdüzü-maslak yaptı sabah akşam , köprüye de girdi her hafta sonu
sadece şanzıman su koyverdi bizimkinde de
ama motor tık dememişti
hele ki blok...???!?!?!?!
yuh derler adama
yıllara bağlı arıza say deseler contayı anlarım turboyu enjektörü subapları falan anlarım , ulan silindiri segmanları krankı da anlarım da , blok ne yaa ??!?!?!

Omak
01-02-2023, 16:39
w205 kasa c200d lerdeki 1.6 dci motorda yatak sarıyor 60-70k -80k-100k km lerde bolca örneği mevcut.

yesil
01-02-2023, 18:47
Ben de bu 1.6 dci motorlu qashqai'da 50 bin km'de turboya revizyon yaptırdım. Sanayiye her gidişimde de mutlaka turbo revizyonu yapılan 1.6 dizel motorlu bir mercedes görüyorum. Acaba turboda yaşanan ve fark edilmeyen bir arıza blok sorununa sebep olabilir mi?