Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rav4 - CRV - XC90 Arasinda karar veremiyorum. Hybrid"ler



Cezmi
01-01-2023, 18:25
Herkese selamlar. Teknoloji gelistikce araclar da muazzam gelisti. Hatta bu gelisimden en cok araclar faydalandi. Ama teknik detaylarda bogulur olduk galiba.
Yeni bir arac almak istiyorum ama hybrid ler hakkinda pek bilgim olmadigini farkettim.
Özellikle pil kapasiteleri ve hybrid kotalari konusunda yardima ihtiyacim varmis.
Sorularima gecmeden birkac detay vermek istiyorum. Bu 3 markadan baska öneri pek düsünmüyorum. Masraf acmama konusunda ozellikle bu 2 japon arasinda kalirken, saglamlik ve güvenlik konusunda volvo da isi bozuyor.
Önceliklerim tabiki masraf acmama konusunda teknik altyapilarinin yeterli olmasi. arza ve sanayiden cidden biktim. bunlar arasinda en az sorun cikartir denilen bir model var mi?
hybrid tercih etmeli miyim diye de kendime sordum tabiki gercekten ciddi bir yakit tasarufu sagliyorlar mi? bilinmesi gereken handikaplari var mi?
hybrid"lerin arza sikinti cikartma durumlari hakkinda bilginiz var mi?
cok agir , yürümeyen bir arac da tercih etmek de istemem dogrusu..
bu bilgiler isiginda yardimci olabilecek arkadaslara simdiden tesekkürler

Berkan
01-01-2023, 20:17
Xc90 varken digerleri tovbe ister arabamiyim ben der.

johnie
01-01-2023, 20:18
eş değeri bile değiller, Volvo apayrı bir sınıf.

.::EmrE::.
01-01-2023, 21:39
XC90 ile diğer araçlar arasında dağlar değil Everest kadar fark var.

mcemrek
01-01-2023, 23:19
bakım masrafı vs bilgim yok sadece görsel ve kalite algısı olarak xc90 diğer seçeneklerle aynı listede olmamalı oylama da öyle söylüyor sanırım

Cezmi
02-01-2023, 02:36
Xc90 hakkında deneyim ve/veya tecrübesi olup da kronik arza, yaygın görülen problemler hakkında soylenebilecekler var mı peki?

eminkilic61
02-01-2023, 08:18
konu galiba isviçre'den açılmış
TR'de kimse bu üçünü kıyaslamazdı :D
xc90 der tek geçerim

8.000rpm
02-01-2023, 08:42
bunların yanına xc90 değil de xc40 bile koysan yine volvo kazanır açık ara
hatta diğerleri ile muhatap bile olmaz :D

d3n1s
02-01-2023, 09:35
Volvo ile ilgili goruslerimi diger forumdaslar yukarida belirtmisler zaten, pek eklenecek bir sey kalmamis.

Hibrit konusunda ise, eger sifir alinacaksa hibrit, yok ikinci el alinacaksa hibrit olmayani tercih edilmeli.

TarikS
02-01-2023, 10:26
Xc90 hakkında deneyim ve/veya tecrübesi olup da kronik arza, yaygın görülen problemler hakkında soylenebilecekler var mı peki?

3 senedir falan arkadaşım xc90 dizel hybrid kullanıyor 0 aldı, adblue'su bitince bile haberim olur, bir sıkıntı olduğunda arar beni muhakkak. hiçbir sorun yaşamadı diyebiliriz

ama ondaki hybrid daha çok destek motoru gibi bir şeydi, varlığı hissedilmiyor. ek güç&tork versin diye var denebilir. Toyota'daki gibi giderken benzinli motoru kapatma olayına denk gelmedim kullandığım sürede. Toyota bu yıl 5. jenerasyondu sanırım hybrid teknolojisini kullanmaya başladı, corolla cross'ta test ettim. özellikle yoğun trafikte benzinli tüketimin %30'una kadar düşüyor. az trafikli karışık kullanımda benzin tüketiminin %60-70'ine inerken trafiksiz gazlamalı kullanımda %10 falan avantajı ya vardır ya yoktur. hybridden beklediğiniz yakıt tüketimi konusunda kullanım tarzınıza göre karar verin.

Boost Up
02-01-2023, 10:32
Volvo ile ilgili goruslerimi diger forumdaslar yukarida belirtmisler zaten, pek eklenecek bir sey kalmamis.

Hibrit konusunda ise, eger sifir alinacaksa hibrit, yok ikinci el alinacaksa hibrit olmayani tercih edilmeli.

Neden ikinci elde hibrit tercih edilmemeli peki? Benimde bir yanım hibrite geçmeli gibi düşündürüyor, o yüzden sormaktayım :)

Schumi
02-01-2023, 10:34
Kimse Honda dememiş çok şaşırdım. Burası TechTurkey değil mi yoksa ? Neyse. Tabikide XC90. Ama periyodik bakım masrafları üzebilir.

d3n1s
02-01-2023, 10:35
Neden ikinci elde hibrit tercih edilmemeli peki? Benimde bir yanım hibrite geçmeli gibi düşündürüyor, o yüzden sormaktayım :)

Yegane sebebi pil, veya enerjiyi depolayan uniteye her ne ad verdilerse. Mevzu bahis unitenin kac kere sarj edildigi, degisip degismedigi onem kazaniyor ikinci elde. Degismediyse eger, siz ilk gunku hibrit potansiyelini kullanmak isterseniz abuk bir rakam odemeniz olasi.

Silence45
02-01-2023, 10:36
3 senedir falan arkadaşım xc90 dizel hybrid kullanıyor 0 aldı, adblue'su bitince bile haberim olur, bir sıkıntı olduğunda arar beni muhakkak. hiçbir sorun yaşamadı diyebiliriz

ama ondaki hybrid daha çok destek motoru gibi bir şeydi, varlığı hissedilmiyor. ek güç&tork versin diye var denebilir. Toyota'daki gibi giderken benzinli motoru kapatma olayına denk gelmedim kullandığım sürede. Toyota bu yıl 5. jenerasyondu sanırım hybrid teknolojisini kullanmaya başladı, corolla cross'ta test ettim. özellikle yoğun trafikte benzinli tüketimin %30'una kadar düşüyor. az trafikli karışık kullanımda benzin tüketiminin %60-70'ine inerken trafiksiz gazlamalı kullanımda %10 falan avantajı ya vardır ya yoktur. hybridden beklediğiniz yakıt tüketimi konusunda kullanım tarzınıza göre karar verin.

T8 Recharge diye geçenlerde elektrikle gidilebilen menzil mevcut. Sizin söylediğiniz mild hybrid diye geçenlerden. TR'de az ancak yurtdışında var. Örn;

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-volvo-erol-motors-dan-2022-xc90-t8-recharge-plug-in-hybrid-bayi-boyasz-1068988041/detay

enesy
02-01-2023, 10:43
Volvo xc 90 değil xc10 koy bu listeye yine onu söylerim :).

Yakın arkadaşım XC40 recharge kullanıyor , elektrik yok gibi düşünmek daha mantıklı. Uzun yolda şarjı açıyor 4 saat yol gidiyor anca 30 km elektrik menzili şarj ediyor. Elektrik sadece otoparktan çıkarken işe yarıyor ilk çalıştırmada.

TarikS
02-01-2023, 10:46
Kimse Honda dememiş çok şaşırdım. Burası TechTurkey değil mi yoksa ? Neyse. Tabikide XC90. Ama periyodik bakım masrafları üzebilir.

Yaşlandık. :D

drago
02-01-2023, 11:24
Aynı segment değil zaten ama merak ettim rav4 işaretleyen 2 kişinin motivasyonu neydi :D

d3n1s
02-01-2023, 11:40
Aynı segment değil zaten ama merak ettim rav4 işaretleyen 2 kişinin motivasyonu neydi :D

XC90 isaretlemek isterken elleri kaymis olabilir :D

Cezmi
02-01-2023, 14:36
Volvo xc 90 değil xc10 koy bu listeye yine onu söylerim :).

Yakın arkadaşım XC40 recharge kullanıyor , elektrik yok gibi düşünmek daha mantıklı. Uzun yolda şarjı açıyor 4 saat yol gidiyor anca 30 km elektrik menzili şarj ediyor. Elektrik sadece otoparktan çıkarken işe yarıyor ilk çalıştırmada.

dostum merak ettigim konular daha cok bunlar uzerine.
elektrige bagalanarak sarj etmeden kendini sarj etmesi ve verdigi menzil mesela. bence cok belirleyici. sanirim bu konuda RAV4 biraz önde. ama dedigim gibi hem ben hem etrafimdaki kimsenin cok bilgisi yok. Volvo turkiye forumlari tarafim ama hicbir icerik yok. Youtube"de ise bombos icerikler. hicbir seye ulasamadim desem abartmis olmam.
Ayrica 2.0 olan 224 PS olan motor secenegini almayi dusunuyorum. O kasanin agirligi icin yeterli mi?
Tabi bunu soruyorum ama gercekten de Hybrid tasaruf sagliyor ve sorun cikartmiyor, uzun vadeli mi?
bunlari tam bilmeden almak istemiyorum. bu konularda nasil bilgiye ulasabilirim. memlekette herkes bir kismin taraftari gibi. Illede almandan sasma diyenler. japon candir diyenler ki sorunsuzluk konusunda Honda cidden tecrubelerime göre hic kafa agritmiyor. en azindan 10 yildir bende agirtmadi.. sanirim derdimi biraz anlatabildim

Cezmi
02-01-2023, 14:38
Yegane sebebi pil, veya enerjiyi depolayan uniteye her ne ad verdilerse. Mevzu bahis unitenin kac kere sarj edildigi, degisip degismedigi onem kazaniyor ikinci elde. Degismediyse eger, siz ilk gunku hibrit potansiyelini kullanmak isterseniz abuk bir rakam odemeniz olasi.

bu elementlerin saglik ve ömürlerini neye göre tespit edebilirim mesela.. ayri bir konu olsa da mühim. sanirim bu hybridler hakkinda istediklerime ulasmam epey vakit alacak

d3n1s
02-01-2023, 15:15
bu elementlerin saglik ve ömürlerini neye göre tespit edebilirim mesela.. ayri bir konu olsa da mühim. sanirim bu hybridler hakkinda istediklerime ulasmam epey vakit alacak

Telefondaki gibi pil omrunu veya kac kere sarj edildigini gosterir bir sayac vardir diye dusunuyorum, ama hangi menuden gorulur, beyne mi baglanmak gerekir, ya da sadece servis mi gorur, onu bilemem. Butun pilleri bir sarj edilme omru vardir, belli bir sarj etme sayisindan sonra sarj tutmamaya baslarlar. Eger direkt iPhone'lardaki gibi yuzdesel olarak omrunu gorebiliyorsaniz %80'in altina dusmus pilin degismesi gerekecektir.

.::EmrE::.
02-01-2023, 16:07
Telefondaki gibi pil omrunu veya kac kere sarj edildigini gosterir bir sayac vardir diye dusunuyorum, ama hangi menuden gorulur, beyne mi baglanmak gerekir, ya da sadece servis mi gorur, onu bilemem. Butun pilleri bir sarj edilme omru vardir, belli bir sarj etme sayisindan sonra sarj tutmamaya baslarlar. Eger direkt iPhone'lardaki gibi yuzdesel olarak omrunu gorebiliyorsaniz %80'in altina dusmus pilin degismesi gerekecektir.

"Toyota Hybrid'lerdeki öncü batarya teknolojisi, aracın tüm ömrü boyunca dayanacak şekilde geliştirilmiştir."

Toyota'nın sitesindeki bilgi bu şekilde.

Genel bilgi de yabancı kaynaklarda 80 ila 100 bin mil diyor. O yüzden bence bahsettiğiniz batarya mevzusuna yeni veya nispeten yeni (2019+) model düşük km bir hibrit araçta takılmak mantıksız.

Diğer bulduğum bir bilgi de şu şekilde (ABD'de Toyota servisi yapan bir firmanın sitesinde geçiyor)

"Most hybrid vehicle manufacturers say that, on average, a hybrid battery pack will last from 80,000 to 100,000 miles. Prior to 2020, Toyota went further by offering a warranty that covered its hybrid batteries for eight years or 100,000 miles, whichever came first. However, in 2019, the manufacturer announced that, from the 2020 model year, it was extending its hybrid battery warranty to 10 years from the date of first use, or 150,000 miles."

2020 İtibariyle batarya garantisi 10 sene 150 bin mil olmuş.

drago
02-01-2023, 16:09
"Toyota Hybrid'lerdeki öncü batarya teknolojisi, aracın tüm ömrü boyunca dayanacak şekilde geliştirilmiştir."

Toyota'nın sitesindeki bilgi bu şekilde.

Aracın tüm ömrü ne ama? :)

d3n1s
02-01-2023, 16:14
"Toyota Hybrid'lerdeki öncü batarya teknolojisi, aracın tüm ömrü boyunca dayanacak şekilde geliştirilmiştir."

Toyota'nın sitesindeki bilgi bu şekilde.

Genel bilgi de yabancı kaynaklarda 80 ila 100 bin mil diyor. O yüzden bence bahsettiğiniz batarya mevzusuna yeni veya nispeten yeni (2019+) model düşük km bir hibrit araçta takılmak mantıksız.

koyu ile isaretledigim yere katiliyorum, yine de nispeten yeni bir teknoloji oldugu icin sifir alirsam icim daha rahat eder. Mantikli aciklamak zor, takinti diyelim :)


Aracın tüm ömrü ne ama? :)

bizim bi arkadasin sifir sahibi oldugu bir VTEC 2 Civic'i vardi, kullanim kilavuzunda aracin ekonomik omrunu 10 yil olarak belirledigini beyan ediyordu Honda, Toyota'da da farkli bir yaklasim olacagini sanmiyorum :)

Omak
02-01-2023, 22:13
Aracın tüm ömrü ne ama? :)

Valla japonlara gore 70-80k km deki arac mekanik olarak omrunu tamamlamis sayiliyor adamlardaki mantik, kültür yasam tarzi vsvsv artik ne derseniz deyin boyle. Onlarin kafasinda olcu bu. Firmada onu soylemistir bence :)

TarikS
03-01-2023, 12:24
bu elementlerin saglik ve ömürlerini neye göre tespit edebilirim mesela.. ayri bir konu olsa da mühim. sanirim bu hybridler hakkinda istediklerime ulasmam epey vakit alacak

Türkçe kaynaklarla araştırmaya çalışıyorsunuz sanırım, forumlarda da youtube'da da yeterli bilgi bulamayabilirsiniz. ingilizce araştırmanızı öneririm. hybridler konusunda Amerika'da uzun yılların deneyimi var

ayrıca evet otomobillerin ekonomik ömrü 10 yıldır max. 100bin mil diye biliyordum 150bin mil demiş Toyota, çok bile demiş. :D

eminkilic61
03-01-2023, 13:04
ayrıca evet otomobillerin ekonomik ömrü 10 yıldır max. 100bin mil diye biliyordum 150bin mil demiş Toyota, çok bile demiş. :D

ohoo, daha yeni başlıyorduk :D on yıl ne

CüneytIşıkkent
03-01-2023, 14:53
ne olursa olsun Xc90 der çekilirim:D

kalipson
03-01-2023, 17:08
xc90 ile kıyaslanan araçlar olmamış. Tamam iyi güzel onlar da ama xc90 ile yanyana koymasak iyi olur bence

DeNNis
03-01-2023, 17:22
Herkese selamlar. Teknoloji gelistikce araclar da muazzam gelisti. Hatta bu gelisimden en cok araclar faydalandi. Ama teknik detaylarda bogulur olduk galiba.
Yeni bir arac almak istiyorum ama hybrid ler hakkinda pek bilgim olmadigini farkettim.
Özellikle pil kapasiteleri ve hybrid kotalari konusunda yardima ihtiyacim varmis.
Sorularima gecmeden birkac detay vermek istiyorum. Bu 3 markadan baska öneri pek düsünmüyorum. Masraf acmama konusunda ozellikle bu 2 japon arasinda kalirken, saglamlik ve güvenlik konusunda volvo da isi bozuyor.
Önceliklerim tabiki masraf acmama konusunda teknik altyapilarinin yeterli olmasi. arza ve sanayiden cidden biktim. bunlar arasinda en az sorun cikartir denilen bir model var mi?
hybrid tercih etmeli miyim diye de kendime sordum tabiki gercekten ciddi bir yakit tasarufu sagliyorlar mi? bilinmesi gereken handikaplari var mi?
hybrid"lerin arza sikinti cikartma durumlari hakkinda bilginiz var mi?
cok agir , yürümeyen bir arac da tercih etmek de istemem dogrusu..
bu bilgiler isiginda yardimci olabilecek arkadaslara simdiden tesekkürler

3 aracında yaşadığınız yerdeki satış fiyatlarını paylaşabilir misiniz?

Boost Up
03-01-2023, 21:15
Türkçe kaynaklarla araştırmaya çalışıyorsunuz sanırım, forumlarda da youtube'da da yeterli bilgi bulamayabilirsiniz. ingilizce araştırmanızı öneririm. hybridler konusunda Amerika'da uzun yılların deneyimi var

ayrıca evet otomobillerin ekonomik ömrü 10 yıldır max. 100bin mil diye biliyordum 150bin mil demiş Toyota, çok bile demiş. :D

daha vti ların ömrü dolmamış:D

_opeth
06-01-2023, 18:55
alabileceğiniz yerde rav4 prime yani phev modeli varsa oyum rav'ten yana. 301Hp mi ne olmalı. gerçi Volvo'nun yanında elma armut modunda. segment farkı var. Lexus'un hybrid modelleri daha bir eşdeğer olur sanki rx serisi iyidir.

darkmoon
07-01-2023, 17:14
İkinci el hybrid almazdım pilllerin durumu belirsiz .. en son yaris hybrid pillerinin değişim fiyatı geçen sene 20 bin tl idi hatırladığım kadarı ile oda 2021 fiyatı geçen sene derken .. şu anda artık ufak ufak 2016-2017 hybridlerin pilleri su koyu veriyor garantisi uzatılmışsa iyi garantisi uzatılmamışsa maliyetli iş ..

İkincisi dizel hybrid hiç almazdım bu devirde tüm dünya dizelden çekiliyor Avrupa’da yasaklar geliyor pompada benzini geçmiş as blue su ayrı dert enjektörü pompası ayrı dert ..

Üçüncüsü Toyota derdim niye Toyota derdim hybrid elektrik teknolojisinde 5.nesil yada 6.nesile geçtiler adamlar bu konuda 90 lılardan beri seri üretim yapıp innavasyon Ar-Ge sokaklardan müşteriden geri dönüşler Feedback yaparak hybrid sistemlerini en ileri seviyeye getirmeye çalışıyor piyasadaki en uzman firma bu konuda ve ben her şeyi uzmanından almayı tercih ederim .. diğer firmalar gibi bu elektrik işi popüler kültür oldumu girmediler Bu işe 90 lı yıllardan beri prius serisinden beri üretiyorlar hybrid hatta o zamanlar millet dalga geçiyordu hybrid arabamı olurmuş falan diye ..

Evet Volvo kalitelidir kıyaslanmaz bile ama bu eski içden yanmalı motor kafası hybrid elektrikli araçta teknolojiye bakıcaksın öncelik.. yani bilgisayar cep telefonu nasıl alıyorsan ekran kalitesi işlemcisi osu busu bu tür elektrikli yada hybrid araçları da o kafada değerlendirip alıcaksın .. bu benim şahsi fikrim ..