Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 Akis sorunu
Cumleten selam :) 106 gti Aracimi aldigimda gazlayinca kafada sallama vardi 2 aksida degistirdim 0
Krafvoll marka, ama sallama az da olsa hala var. *****
Ustalar bunlarin cogu boyle aracini yukselteceksin felan diyor ama, onceki aracim bundan daha dusuktu herhangi bir sorun yasamamistim. Varmi tavsiyesi olan ? Basina gelen
Cozumunu bilen? Biraz takintili birisiyim ozellikle yuruyen konusunda onerisi olanlara simdiden tesekkurler.
Lastikler 0 bu arada
Jantlarda balans problemi de yok.
SedatAdanurr
08-01-2023, 00:42
106 olmasa da çoğu Peugeot grubu araç kuzenimde vardı (306,206,207,307,berlingo,partner) ve hepsini en basık şekilde kullandım. Üzülerek söylüyorum ki hepsinde titreme vardı :( Fransız grubunda malesef böyle bir sorun var Reno grubu bazı araçlarda da bu sorunu yaşadık. Custom coil yapan firmalar aks arasına pul koymak gibi çözümler önerdi fakat hiçbir araca bu işlemi yaptırmadık. Özellikle 2. viteste hızlanma esnasında çok titreme yapıyordu hatırladığım kadarı ile.
106 olmasa da çoğu Peugeot grubu araç kuzenimde vardı (306,206,207,307,berlingo,partner) ve hepsini en basık şekilde kullandım. Üzülerek söylüyorum ki hepsinde titreme vardı :( Fransız grubunda malesef böyle bir sorun var Reno grubu bazı araçlarda da bu sorunu yaşadık. Custom coil yapan firmalar aks arasına pul koymak gibi çözümler önerdi fakat hiçbir araca bu işlemi yaptırmadık. Özellikle 2. viteste hızlanma esnasında çok titreme yapıyordu hatırladığım kadarı ile.
Ama şöyle söyleyeyim
eski aracım
https://i.hizliresim.com/i7xw12w.jpg (https://www.hizliresim.com/i7xw12w)
herhangi bir sallama yoktu hatta akis bozuldugundan değişim yapmıştım bundada.
buda yeni aracım
https://i.hizliresim.com/qnkbfaa.jpg (https://www.hizliresim.com/qnkbfaa)
siyah olan da yay vardı bunda coil var. siyah dediğim gibi bundan 1 tık da daha düşüktü.
rain man
08-01-2023, 11:16
Alfa romeo 147'de de 2 cm düşürmüş olmama rağmen bu sebeple çok sorun yaşadım. Ki zaten fabrikasyon dayanıksız bir malzeme idi. Orjinal aks mı takmadık (komple), revizyon mu yapmadık hatta Antepli sivri bir ustanın ürettiği sözde dayanıklı aks mı imal ettirmedik... Sonuç değişmedi. 6 yılda en az 6-7 kez aks konusunda sorun yaşamışımdır. 106 veya diğer markalar bazında bir şey söyleyemem ama mantıken olması gerekenden daha aşağıda konumlanan aracın aksları haliyle daha eğik açı ile çalışmak zorunda kaldığından kaçınılmaz son. Bazı markaların kullandığı malzeme kalitesi daha düşük olduğundan bu sorun daha çabuk gelişiyor olabilir.
Ya düşürülmeyecek ya da masrafına katlanılacak gibi bir durum.
Aklıma ilk gelen süspansiyon sisteminde bir boşluk olması.
Basıklık titreşim tetikliyor ama bu dereceler 106 için sorun yaratmayan seviyeler.
Alfa romeo 147'de de 2 cm düşürmüş olmama rağmen bu sebeple çok sorun yaşadım. Ki zaten fabrikasyon dayanıksız bir malzeme idi. Orjinal aks mı takmadık (komple), revizyon mu yapmadık hatta Antepli sivri bir ustanın ürettiği sözde dayanıklı aks mı imal ettirmedik... Sonuç değişmedi. 6 yılda en az 6-7 kez aks konusunda sorun yaşamışımdır. 106 veya diğer markalar bazında bir şey söyleyemem ama mantıken olması gerekenden daha aşağıda konumlanan aracın aksları haliyle daha eğik açı ile çalışmak zorunda kaldığından kaçınılmaz son. Bazı markaların kullandığı malzeme kalitesi daha düşük olduğundan bu sorun daha çabuk gelişiyor olabilir.
Ya düşürülmeyecek ya da masrafına katlanılacak gibi bir durum.
Akis ler daha 0 toplasan 100 kmde anca binmişimdir, belki o kadar bile değil. En azından ilk takıldıgında olmaması lazım diye düşünüyorum.
Aklıma ilk gelen süspansiyon sisteminde bir boşluk olması.
Basıklık titreşim tetikliyor ama bu dereceler 106 için sorun yaratmayan seviyeler.
Rot rotiller direksiyon kutusu gibimi Eren abi?
Rot rotiller direksiyon kutusu gibimi Eren abi?
Onlara zaten bakmışsındır sanırım.
Ben daha çok amortisör, takoz, rulman boşluklarından bahsediyorum
turboman
08-01-2023, 19:10
6 yıl önce takasta 2008 fiesta gelmişti ve air süspansiyon vardı. Belli bir basıklığa indirince sağ akis 2. Viteste titreme yapıyordu buda akis bozuk olmamasına rağmen yapıyordu. Akiste belirli bir çalışma açısı vardır bu açı bozulursa titreme yapması kaçınılmazdır. Benim görüşüm araç basıldığı için şanzıman çıkışı ve porya arasında uzun gelip kasıntı yapıyor. Çözümü ise dış akisin poryaya oturan yerinden 2-3 mm tornada alınması eğer pay varsa 5mm alıp denemek böylelikle kasıntı alınmış olur.
Motor sol kulaklarına müdahale edip motoru yükseltin. Aks açısı doğruya yaklaşır. :)
aksla taşıyıcı arasına pul koyun
Dediklerinizde önce yeni aldıgım akslar garantili idi garantiden değiştirip birde öyle deneyeceğim. Çoğu kişinin söylediğine göre bu şekilde sıkıntılar olabiliyormuş. Duruma göre bilgilendireceğimde sizleri :)
En dusuk seviyese bile zamaninda 106da bu tip sikinti yasamadim, hatta orjinal aks’lari koparmamak icin yan sanayi taktigimda sanayiden cikmadan bu tip sorunlar oldu, orjinal akslari geri taktigimda duzeldi,
Ozaman konusulan en kalite yan sanayide bile hep problemler olduguydu,
Simdi orjin sifir kalmismidir kaldiysa kacadir bilmem ama en dogru islem olur.
Hatirladigim o senelerde sikintiyi cozmek icin icinde varsa yaylari sokup aliyolardi,
Yada gaddar bi sekilde ic kafalardaki boslugu cekic yordiyla duzeltiyolardi, gunumuze saglam bisey kesin kalmamistir.
Arkadaşlar sorun çözüldü denildiği gibi aks ile taşıyıcı arasına pul koyduk problemi çözdük :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.