PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : E90 320d / Alım Süreci ve Öncesi



initial-D
24-01-2023, 12:55
Admin başlığı düzeltirse sevinirim,sıkıntı olmasın diye wordde yazıp kopyaladık böyle oldu

Biraz uzun olacak baştan belirteyim. Konunun başrolü E90’ı alana kadar geçen süreci içerir.

https://i.hizliresim.com/169kf5k.jpg (https://www.hizliresim.com/169kf5k)

Uzun yıllar Hayabusa, CBR 1100XX, ZZR 1400 gibi motorlarla gayet mutluyken rahat battı. Motosiklet kullanırken otomobil hiç gözümde değildi.Yaz, kış,kar,yağmur hep kullanırdım. Sürekli şehirlerarası yolculuk vs derken artık otomobili birinci öncelik yapma zamanı geldi ve bir otomobil almaya karar verdim. Neye binebilirim sorusunun cevabı, otomobile ayıracağım para ile alabileceğimin en iyisinin Alfa Romeo 156 SS Sportwagon'du benim için ve aldım.
Evlilik falan derken156’yı sattım. Evlendikten sonra şehir değişikliği de yapınca aceleyle bir otomobil almam gerekti ihtiyaçtan dolayı. İhtiyacım olan az yakmasıydı her gün en az 40 km yapacak olmamdan dolayı. Eşim de kullanacağı için istemesem de otomatik vites olacaktı, bir de bagaj lazımdı.Asıl istediğim 159 SW idi ama temiz düzgün ve mantıklı bir otomobil ha deyince çıkmıyor. Clio SW 1.5 dci EDC uygun bir seçenekti ama EDC’yi sevemedim ve Clio’nun hem benzinli hem dizeli ile 50.000 km üstü yol yaptığım için biraz da sıkıldım. Geriye uygun bir tek seçenek kaldı; Egea. Arkası oynaktır, seversin dediler. Teneke diyorlar ama iyi yol tutar dediler. Sürüşü Clio’yu aratmaz dediler, bende söz dinledim. 2017 1.6 Multijet2 DCT Comfort aldım. Tabiiki her Egea gibi bendeki de beyazdı :)

https://i.hizliresim.com/95zbx7w.jpg (https://www.hizliresim.com/95zbx7w)

Egea ile de aşırı mutluydum, 120 hp çok iyi gidiyordu, frenleri gayet yeterliydi. Yol tutuşu güzeldi, hatta verilen paraya kıyasla çok iyiydi. Şanzıman vites değişim hızı bakımından bir dsg değildi ama güzel çalışıyordu. Bir de üstüne yazılım yaptırdım gidişi daha da iyi oldu. Yazılımın sebebi de her ay çıktığımız pist günlerinde biraz daha zaman kazanmaktı. Evet pistte otomobile yapılacak en iyi yatırımın amortisör fren olduğunu biliyorum ama bu güçlerde +10-20 hp çok farkediyor.Egea için daha doğrusu sedan için herhangi bir aftermarket coil vs yok. Orijinal amortisörlerim de çok iyi durumda olduğundan hiç ellemedim. Otomobile yarardan çok zararı olacağını düşündüğüm saçma sapan markalı yaylardan almadım.Bir kaç seans kullandığım tornalı disklerim sebebiyle patlayan arka kaliperim yüzünden komple fren sistemi elden geçti. Disk balata hidrolik kaliper bakımı vs. ne varsa yapıldı. leventse ‘nin tavsiyesi Alfa 156 GTA Brembo kaliper setiydi, jant lastik büyütmeyle falan otomobilin üçte biri fiyatına geliyordu, Egea’ya okadarı da fazla dedim. Kendi Giulietta’sında aynı motordan 200 hp civarı güçler alınca bana da bir iştah geldi ama pistte patlayan kaliperden sonra yapılan değişikliklere rağmen frende kendime güvenim azaldı.Hatta sürem bile düştü. Unuttuğum bir ekleme daha yapmıştık, Michelin Pilot Sport 4. Otomobilin karakteri değişti resmen. Muhtemelen yollardaki PS4’lü tek Egea idi, ya da ender olanlardan biriydi.

https://i.hizliresim.com/4f7xihd.jpg (https://www.hizliresim.com/4f7xihd)

Düşünenler için sürüşü ile de ufak bir not olsun. Egea sürprizli bir otomobil değildir yolda,güven verir.Yüksek hız stabilitesi çok iyidir,direksiyonu elektrikli olmanın dezavantajını muhakkak yaşatır ama yapay değildir farklı modları olmadığı için. Lift-off ile arkasını istediğiniz açıda salabilirsiniz. Hızlı virajları güzeldir.Limite geldiğinde saçma sapan hareketleri yoktur,birden kopmaz yoldan.Azar azar başlar kayma hareketi lineer bir şekilde artar.Yürüyeni serttir.Ön veya arkadan kaymanın bittiği sanılan yerde dönüp beklemediğiniz yöne fırlamaz önü arkası. Tabiiki bir Focus kapasitesinde değildir ama herşeyi derli toplu bir şekilde bir seviye düşük bile olsa güzelce yapar.Şürüşü tüm disiplinlerde düşünülenden iyidir.
Şöyle bir videomuz vardı benimde sonradan haberim oldu çeken kişiyi tanımadığım için. Pistte iyi araba iyi süre yapar diye bişey yok buradaki herkes biliyor bunu zaten ama o gün oradaki seyirciler time trial seyretmekten sıkıldılar sanırım biraz,pist üstünde birini yakalayıp geçen bir otomobil görmek ve geçenin Egea, geçilenin ise bir 320i olması insanları bayaa gaza getirdi :)

7:08’den sonra benim olduğum kısım başlıyor. O gün kötü bir zaman yaptım ama Egea ile en hızlı turum 1:23.660’tı.Yenilenen fren ve PS4 lastikle zaman yapamadım.1:22.000’a kadar giderdi belki. Egea gibi bir otomobil için çok çok iyi olduğunu düşünüyorum. Üç pist gününde 3.lük kupası almıştım.

YARIŞ PİSTİNE GİREN EGEA | BMW M4 COLD START | HIZLI ARACLAR | GOLF R AUDİ S3 NİSSAN SİLVİA - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=p-Y6qd0Uzu4)

Çok uzattık, Egea’yı 40.000 km kullanıp aldıktan bir sene sonra aynı gün sattım. Satmadan birkaç ay önce bir E60 525i baktım ve birkaç km kullanma fırsatım oldu. Aşık oldum. Önceden kullandığım E38 740’tan gidiş olarak olmasa da genel sürüşü daha canlı ve diri hissettirdi. E39 540 ta kullanmıştım, onun devamı bir otomobil olduğu havası vardı sürüşünde. Kafaya koydum bir kere E60’ı. Ama lanet olsun içimdeki Alfa sevgisine, 159’a karşı da çok büyük ilgim vardı. Hala da var. Piste de çıkmam sebebiyle arkadan itiş bir şey olsun istiyordum. E60 benzinliler yakıt tüketimi yüzünden direk eleniyordu. 520d’ye de pek hevesli değildim kullandığım 218 hp’lik 525’ten sonra. Başladım 530d bakmaya, özellikle de E61 SW olanlara. BMW’ye dayanıklılık ve sorunsuzluk konusunda hiç güvenmem ama hiç te korkmam. Baktığım 530d’lerin birinin ilerleyen günlerde kırıldığını gördüm,6 silindir dizel bir otomobilin motorunu yapmaya hazır mıyım acaba diye sordum kendime, sonra ikinci el her otomobilde -kendi otomobilim de dahil- bu riskin olduğu ile kendimi telkin ettim. Başka ilanlara, muazzam temizlik ve donanımlarda 530d’lere de baktım ama km-fiyat-kondisyon üçlüsünü tutturabildiğim bir otomobil olmadı. O sırada boş durmuyor ve E90-91 bakıyordum.Hem 184 hp ile 520d’den daha güçlü oluşu hem de daha hafif ve küçük olmasıyla beni tatmin eder diye düşünüyordum.

https://i.hizliresim.com/10uya0n.jpg (https://www.hizliresim.com/10uya0n)
https://i.hizliresim.com/8paxg28.jpg (https://www.hizliresim.com/8paxg28)
https://i.hizliresim.com/ojl3yq1.jpg (https://www.hizliresim.com/ojl3yq1)

initial-D
24-01-2023, 12:56
Egea’yı satmış bulundum, 500.000TL’lik otomobillerin ilanları her hafta 30-40 bin fiyat yükseltiyordu. İki hafta parayı elde tutup kafama göre bir şey bulamazsam dönüp sattığım otomobil ayarında bir şey de alamayacağım korkusuyla önceden baktığım bir E90’a kaporayı verdim. Sıkı bir BTCC-WTCC takipçisi olduğum yıllarda tasarımını hiç sevmediğim E90, yarışlar ve şampiyonluklar kazanmaya başladıkça gözüme güzel gelmeye başlamıştı.

https://i.hizliresim.com/d6vc787.jpg (https://www.hizliresim.com/d6vc787)

Beyaz, LCİ olmayan, ekransız ve sunroofsuz bir E90 bulamadım tabiki. Ekran ve sunroof sevmeyen biriyim evet :)LCİ’yi çok sevmesem de eksikleri giderilmiş, artık son üretim dönemine girmiş model almak tabiki daha iyiydi. Herkesin problemli gördüğü N47 yerine tutulanın M47 olması da bende yine tezat yaratan birşeydi. Bu kasaya girdiği 2005 yılından beri iki kere güncelleme almış 20 hp daha güçlü bir motoru neden istemeyeyimki? Bu yüzden rengini tutturamasam da sunroofsuz, ekransız 2011 model bir E90’dı kaparo verdiğim otomobil.

https://i.hizliresim.com/61dnm23.jpg (https://www.hizliresim.com/61dnm23)

https://i.hizliresim.com/gq64dle.jpg (https://www.hizliresim.com/gq64dle)

https://i.hizliresim.com/6mnh9cc.jpg (https://www.hizliresim.com/6mnh9cc)


İki günlük arabasızlığın ardından E90’ı aldım. Eşimin, Egea’dan km ve yaş olarak daha eski olması sebebiyle hiç istemediği bir otomobildi. Bakmaya gittiğimizde sadece arka kapısını açıp eğilip baktıktan sonra kapısını kapayıp, bana; ‘fazla zorlama adamları, düşündüğünden 20-30 fazla ver alalım bunu demişti :)

https://i.hizliresim.com/gqf614x.jpg (https://www.hizliresim.com/gqf614x)

2011 model, 196.000km’de,Comfort donanım,Işık Paket, 184’lük,ekransız,sunroofsuz,335i jantlı, 225/18 ön, 255/18 arka Eagle F1 Asy 3 lastikli,bi-xenonlu,BMW Professional müzik sistemli (sonradan değişen koltuk altı Focal hoparlörler,amfi ve Pb marka Bass var),maalesef recarosuz, çok şükür servotronicsiz bir 320d’miz oldu. Bir yada iki kere el değiştirmiş, İzmir dışına çıkmamış, yetkili ve özel tüm servis kayıtları olan bir otomobil olması da bu otomobili almamda etkili oldu. Kronik eksantrik zinciri takım olarak yağ pompası ile birlikte değişmiş. Dış ve iç kondisyonunun mükemmel olması da cabası. Ayrıca kitapçıkları, çantası, yedek anahtarı da pırıl pırıl duruyor.

Olmazsa olmaz bagajda sergi fotosu, “TR’de tek”çiler beğendi :)

https://i.hizliresim.com/szbduc3.jpg (https://www.hizliresim.com/szbduc3)

BMW’ci bir abime verdiğim sözü de tuttum noterden çıktığım gibi ilk köşede ufaktan bir yanladım :) Ben almadan önce yağ bakımları yapılmış olsa da birkaç gün kullanıp neler eksik gördükten sonra hemen bakıma gittim.

https://i.hizliresim.com/q4rcbiq.jpg (https://www.hizliresim.com/q4rcbiq)

initial-D
24-01-2023, 12:57
Ön disk ve balataları değiştirdim hemen, sonrasında rot ayarı yaptırdım.Egea’dan sonra tatmin edici gidişi olduğu için yazılıma falan girmedim. Bunu yılda 40.000 km yapacak kadar çok kullanmam dediğim dönemde sürekli İzmir-İstanbul yapmaya başladım.

Kapılar yandaki otomobillerin kapıları ile harita gibi olmasın diye otopark sığırları gibi iki arabalık yeri işgal etmeden bu kadar koruyabiliyoruz��Ha bir de BMW klasiği plakalıklarım ve app plakamı da taktım.

https://i.hizliresim.com/6igd9qp.jpg (https://www.hizliresim.com/6igd9qp)

Piste de gittim ama seyirci olarak. Bugün yarın çıkarız derken pist de kapandı.

https://i.hizliresim.com/gvb8srv.jpg (https://www.hizliresim.com/gvb8srv)

Bir ay olmadan 200.000’i devirdik.Kasım ayında hem Borusan’ın kampanyasından yararlanıp hem de otomobilin yetkili serviste benim üzerime de bir kaydı olsun,Joy indirimleri vs’den ilerde işimize yarayan bir şey olur,hem de bilmediğimiz bir şey varsa geçmişi ile ilgili onu halledelim diye Özgörkey BMW’de servise girdim. Bir gece yine 500 km kadar yol yapacakken bir yanık kokusu geldi otomobilden. Kaputu açınca bir kemirgenin veya kedinin her yeri kapalı kaput altına nerden girip stokladığını bilmediğim 5-6 dilim ıspanaklı peynirli böreği temizledim gece yarısı arkadaşımla. Sol tekerleği kaldırıma çıkarıp, karterin altında yağ boşaltma aralığından parmaklarımı sokarak,arkadaşımda yukarıdan demir parçasıyla ittirerek temizledik.Serviste bunun kalıntılarını da kontrol etme şansımız oldu.

https://i.hizliresim.com/h1trbvb.jpg (https://www.hizliresim.com/h1trbvb)

https://i.hizliresim.com/4t84aut.jpg (https://www.hizliresim.com/4t84aut)

Sürekli İstanbul-İzmir-Tekirdağ ve İzmir-Çandarlı otobanlarında hem kilometre artıyor hem de yoğunluktan ve hava durumundan fırsat bulup temizleyemiyordum. Normalde otomobilin en kirli hali aldığımda çektiğim yukarıdakı haliydi, yani sürekli tertemiz biniyordum ama ipin ucu kaçtı bugün yarın derken, bu hale geldi. Bu arada jantlar balata tozuna bulanınca gunmetal boyasammı acaba diye bir düşündüm.

https://i.hizliresim.com/3nampfz.jpg (https://www.hizliresim.com/3nampfz)

https://i.hizliresim.com/qhn4rcn.jpg (https://www.hizliresim.com/qhn4rcn)

https://i.hizliresim.com/brj1jr7.jpg (https://www.hizliresim.com/brj1jr7)

Aldığımda üstünkörü bir deri temizliği yapmıştım, benzinlikte asla yıkamam, kendim bahçemde yıkarım, hortumla ve Meguiars vb ürünleri ile. Dedim artık yağmurlar dinsin falan demeyeceğim yıkayacağım. Torpido, koltuklar, yıkama, pasta, cila ile iki günde sekiz saat uğraştım. Benden önce çok iyi olmayan bir seramik yapılmış ama yine zamanla oluşan hareler vardı. Bir daha elle pasta işine hayatta girmem.

initial-D
24-01-2023, 12:58
E90 sürüşü ile de kendimce birkaç şey yazayım. Sonra da diğer fotoğraflarını paylaşayım.
Bir kere sert bir otomobil. Tüm kontrolleri sert. Bende elektrikli direksiyon yok ve çok çok ağır. Cidden ağır. Ama yolda kullanımı ve kontradaki ağırlığı harika.50/50 ağırlık dağılımı ile arkadan çekiş çok güzel bir kombinasyon. Ön koltukların arasında kol dayama yerinin oradan yere dik geçen bir eksen etrafında hareket ediyor gibi hissettiriyor. FWD otomobillerdeki gibi virajda ağırlığın ön tekerleklerden dıştaki üzerinde döndüğü hissi yok. Dıştaki arka tekerleğin, bütün ağırlığı üstünde taşıyıp ön tarafı sadece yönlendirme işi ile uğraşması için rahatlatan bir sistem gibi çalıştığını düşündürüyor. Ön taraf döndükçe dönüyor, daha fazla dönemez dediğin noktada bile biraz daha direksiyonu çevirerek daha fazla içeri alabiliyorsunuz otomobili ve bunu yaparken arkası bıçak gibi kesilmiyor yoldan. Sistem basit, viraja gelmeden frenini yap, direksiyonu çevirdiğin andan itibaren gittikçe artan gaz girdisiyle otomobilin kıçını yere sabitle, direksiyonla sadece dönmek istediğin yayı çiz. Ha baktın ki arkanın stabilitesine ayak uyduracak kapasitede dönemiyor kafası, iki farklı yol izleyebilirsin kontrol dışı bir şey yaşamamak için. Ya gazı kesip arkanın dağılması ihtimaline karşı kontraya hazır ol, ama bu çok profesyonel sürüş becerisi gerektirecek bir durum değil, ya da direksiyonu hafif düzeltip viraj dışına bir miktar açılarak gazı kes, trenin bir raydan öbürüne otururken yaşadığın hissi yaşayarak otomobili bozmadan yoluna devam et. Ne olursa olsun kullanması kolay ve zevkli. Binek otomobil sporlarında, yurtdışındaki track daylerde neden bu kadar çok tercih edildiği belli. Her aksamı için çok farklı markaların üretimi aftermarket parçalar var. Bu sınıfta RWD seçeneği olan bir-iki otomobilden biri olması da iyi bir özellik. FWD bir otomobil önden kaydığında hem gaz hem direksiyon artık komut alamaz hale gelirken, RWD otomobilde hala hükmedebildiğin bir çift arka tekerlek doğru ellerde hayat bile kurtarır. Ama bilinçsiz ellerde en büyük handikapı insanı aldatması. Limitlerini, yapabileceğinden çok daha yüksek gösterebiliyor bazen (imkansız makaslarda patlayan apaçi tayfaya selam olsun).Diğer zayıf noktası ise DSC kapalıyken tek tekerleğin patinaja düşüp, tutunduğunda arabayı o yöne anlık çekmesi. Açık diferansiyelli her otomobilde yaşanan bir şey. Motorun 2.0lt dizel için çok iyi olduğunu söylemeye gerek yok hem performans hem yakıt anlamında. Çok alt devirlerde bile tepkisi çok iyi,elektronik gaz kelebekli otomobillerdeki gazı geç algılama olayı yok(bahsettiğim turbo lag değil,gaz pedalından gelen komutun algılanmasındaki yavaşlık).Hatta gaz pedalının doluluk oranını da iyi ayarlamışlar. Yeni dizel otomobillerdeki gibi pedalın ilk %30-40’lık bölümünde olup bitmiyor herşey. Pedalın hareket mesafesi içinde %’de kaç basarsanız o kadar gaz vermiş oluyorsunuz. Düzde 260’ı kadranda görmek çok kolay, sabit 120 km hızda sürüşlerde ortalama 5-5.5 lt arasında. Sürüşü ile ilgili söyleyebileceğim olumsuz tek şey şanzıman. Manuel modda değil spor modda kullanmak hızlı sürüş için en iyisi. Seri virajlı yollarda tempolu kullanımda vites düşürmekte biraz geç kalmasının tadı kaçırdığı oluyor. Bir virajdan diğerine atlarken tek düşündüğüm şanzımanın ne yapacağı.

Bilindiği gibi İzmir pisti şuan kapalı, zaten açık olsa da piste uygun hale getirmek yine çok maliyetli olacak. Coil, kilitli diferansiyel, fren kiti, lastik, jant ıvır zıvır derken falan yine 200.000’leri buluyoruz bugünkü kurla. Bu da her şeyi bir anda mantıksız kılıyor. Böyle devam edeyim diyorsunuz. Belki de otomobili yine dört tekerlekli ulaşım aracı olarak görüp motosiklete dönerim :)

https://i.hizliresim.com/biziv5b.jpg (https://www.hizliresim.com/biziv5b)
https://i.hizliresim.com/kwq8kzx.jpg (https://www.hizliresim.com/kwq8kzx)
https://i.hizliresim.com/grpdfdd.jpg (https://www.hizliresim.com/grpdfdd)
https://i.hizliresim.com/iv2n9zd.jpg (https://www.hizliresim.com/iv2n9zd)


Bonus :)
https://i.hizliresim.com/1p9eh22.jpg (https://www.hizliresim.com/1p9eh22)

Sti_Ozan
24-01-2023, 13:12
Maşallah, Egea bence de kaporta olarak son derecede dandik olsa da o yüksekliğe rağmen virajlarda beklenenden fazla dönüyor. 320d için zaten denecek bir şey yok :D

delyyy
24-01-2023, 14:02
Maşallah, hayırlı olsun.
Sonradan M pakete döndürülmemiş E90 görünce seviniyorum :)

8.000rpm
24-01-2023, 14:26
çok güzel anlatmışsın eline sağlık :)
hayırlı uğurlu olsun :)
m olmayan , recaro'suz , ekransız , "şipildak"sız :D e90'lar da bir e90'dır , onlar da iyidir , fazlasıyla iş görür :D
katılıyorum :D

8.000rpm
24-01-2023, 14:29
https://i.hizliresim.com/4f7xihd.jpg (https://www.hizliresim.com/4f7xihd)


yaa o bu değil de , bu nasıl bir frendir arkadaş :D:D:D:D
öööööhhh dedim resmen :D:D:D:D

initial-D
24-01-2023, 14:48
Maşallah, hayırlı olsun.
Sonradan M pakete döndürülmemiş E90 görünce seviniyorum :)
M paket ve msport jantli e90 benim de hosuma gidiyor ama bu kondisyondayken M'e cevirmem


çok güzel anlatmışsın eline sağlık :)
hayırlı uğurlu olsun :)
m olmayan , recaro'suz , ekransız , "şipildak"sız :D e90'lar da bir e90'dır , onlar da iyidir , fazlasıyla iş görür :D
katılıyorum :D
Teşekkür ederim

yaa o bu değil de , bu nasıl bir frendir arkadaş :D:D:D:D
öööööhhh dedim resmen :D:D:D:D

Egea yapar :)

wolkanku
24-01-2023, 14:54
e90 kesinlikle e60dan daha dinamik daha atak bir otomobil. Kullanırken eldiven gibi hissettiriyor, e60 da biraz kütle ile boğuşmak gerekiyor :) virajdı pistti o işler için e90 biçilmiş kaftan, tabi uzun yol konforunda artılar e60'a dönüyor .

fthdrn
24-01-2023, 15:31
Keyifle okudum, Maşallah kazasız belasız sürüşler dilerim.

rahmitanir
24-01-2023, 15:32
Grubun çılgın Egea'sının gitmiş olmasına üzülmekle beraber, kaliteli bir e90 kullanıcısı kazanmış olmamıza çok sevindim Burak.

Hayırlı olsun, çok da güzel anlatmışsın Egea'dan e90'a geçiş hikayeni, keyifle okuduk.

drago
24-01-2023, 15:51
yaa o bu değil de , bu nasıl bir frendir arkadaş :D:D:D:D
öööööhhh dedim resmen :D:D:D:D

billy gean | Pintura de rosto, Papel de parede do michael jackson, Arte de silhueta (https://tr.pinterest.com/pin/734860864178210334/)

:)

Maşallah, siyah araba zor ama biblo gibi, e90a da çok yakışıyor

Ssamet
24-01-2023, 16:18
Hayırlı uğurlu olsun.

Ne kadar keyifli olduğunu yazınızdan anlamamak imkansız.Güle güle kullanın. :)

initial-D
24-01-2023, 19:18
e90 kesinlikle e60dan daha dinamik daha atak bir otomobil. Kullanırken eldiven gibi hissettiriyor, e60 da biraz kütle ile boğuşmak gerekiyor :) virajdı pistti o işler için e90 biçilmiş kaftan, tabi uzun yol konforunda artılar e60'a dönüyor .
E60 biraz bana da oyle hissettirdi kutle olarak, o yuzden 90 alirken hic düşünmedim ama konfor olayında e60 bununla kiyaslanmaz bile

Keyifle okudum, Maşallah kazasız belasız sürüşler dilerim.
Teşekkür ederim

Grubun çılgın Egea'sının gitmiş olmasına üzülmekle beraber, kaliteli bir e90 kullanıcısı kazanmış olmamıza çok sevindim Burak.

Hayırlı olsun, çok da güzel anlatmışsın Egea'dan e90'a geçiş hikayeni, keyifle okuduk.
Egea'ya bende üzüldüm de neyseki gelen gideni aratmadi:)


billy gean | Pintura de rosto, Papel de parede do michael jackson, Arte de silhueta (https://tr.pinterest.com/pin/734860864178210334/)

:)

Maşallah, siyah araba zor ama biblo gibi, e90a da çok yakışıyor
Siyah yikadiktan sonra cok guzel, kullanirken cok kötü:)


Hayırlı uğurlu olsun.

Ne kadar keyifli olduğunu yazınızdan anlamamak imkansız.Güle güle kullanın. :)

Ya aslinda 4 kapili aile otomobili sonucta, ama kendi otomobili olunca insana Ferrari gibi hissettirdiginden dolayi yaziliyor boyle şeyler:)

131mirafiori
25-01-2023, 06:35
Abi maşallah... Egea fiyat performans olarak beklentiyi fazlasıyla veren bir araç bence, ki sen hakkını fazlasıyla vermişsin :)

E90 içinde piste çıkmasan bile yapılması gereken kesinlikle style216 jant koymak. Keyifli sürüşler olsun :)

initial-D
25-01-2023, 12:42
Abi maşallah... Egea fiyat performans olarak beklentiyi fazlasıyla veren bir araç bence, ki sen hakkını fazlasıyla vermişsin :)

E90 içinde piste çıkmasan bile yapılması gereken kesinlikle style216 jant koymak. Keyifli sürüşler olsun :)
Style 216 cok guzel ama m paketlere yakisan bir jant bence, egeanin hakki verildi :)

TahaKaradeniz
25-01-2023, 13:02
Çok güzel konu olmuş elinize sağlık. Siyah araba çok şık oluyor ama tam zulüm ya, Allah'tan yıkayacak uygun yeriniz falan varmış.

initial-D
25-01-2023, 13:07
Çok güzel konu olmuş elinize sağlık. Siyah araba çok şık oluyor ama tam zulüm ya, Allah'tan yıkayacak uygun yeriniz falan varmış.
Otoparkta siyah, yolda beyaz veya gri en iyisi
:)

AşkınS.
25-01-2023, 19:39
Egea görünce dayanamıyorum :) cidden ben aldığım her egeadan memnun kaldım, insanlar tü kaka şeklinde baksa da fp ürünü bence :) siz biraz daha dışa çıkıp pistte denemişsiniz, eminim güzel tecrübe olmuştur :)

E90 da çok güzel maşallah kazasız belasız

initial-D
25-01-2023, 21:27
Egea görünce dayanamıyorum :) cidden ben aldığım her egeadan memnun kaldım, insanlar tü kaka şeklinde baksa da fp ürünü bence :) siz biraz daha dışa çıkıp pistte denemişsiniz, eminim güzel tecrübe olmuştur :)

E90 da çok güzel maşallah kazasız belasız

Pistte de beni üzmedi zaten, tamf/p dediginiz gibi

Şahan
26-01-2023, 11:04
Bulunursa Sachs Performance amortisörler ve eibach/h&R yay ile bambaşka bir araba oluyor bilginiz olsun :) Maliyet de uçmamış olur. Güzel günlerde kullanın. Fren için de zimmerman hava kanallı disk ve ate seramik balata ile standart frenlemenin çok üstüne taşıyorsunuz arabayı.

initial-D
26-01-2023, 12:38
Bulunursa Sachs Performance amortisörler ve eibach/h&R yay ile bambaşka bir araba oluyor bilginiz olsun :) Maliyet de uçmamış olur. Güzel günlerde kullanın. Fren için de zimmerman hava kanallı disk ve ate seramik balata ile standart frenlemenin çok üstüne taşıyorsunuz arabayı.

Zimmerman ate ikilisini oneren olmuştu daha oncede, deneyecegim degisim zamani geldiginde

Sachs spor amortisör, koni, st vs iyi bisey oldugunda neler yapabilecegini dusunemiyorum

zOnstyLe
26-01-2023, 19:02
e90 cok guzelmiş masallah kazasız belasız belki bigun candarlı otobanında denk geliriz kazasız belasız.

orkuteren
26-01-2023, 20:21
Güzel günlerde kazasız belasız kullanın.

initial-D
26-01-2023, 21:55
e90 cok guzelmiş masallah kazasız belasız belki bigun candarlı otobanında denk geliriz kazasız belasız.
Plaka hep acik, gordugunuz yerde çevirin :)


Güzel günlerde kazasız belasız kullanın.

Teşekkür ederim :)

Evrenoz
27-01-2023, 08:08
Hikâyesi olan araçlara, alımlara bayılıyorum. Ayrıca egea'nın frenlemesine de ciddi şaşırdım, ne yapmış o öyle.
Kazasız belasız kullanmak nasip olsun.

Kediyi de arabadan uzak tut derim :)
Şu ara en ciddi sıkıntım. Otoparkta 100 araba olsun illa gelip benimkine çıkıyorlar, sağa sola işiyorlar.

Boost Up
27-01-2023, 08:23
Güzel güllerde kullanın aracınızı maşallah, E90 kullanımı ciddi zevkli arabadır :).



Hikâyesi olan araçlara, alımlara bayılıyorum. Ayrıca egea'nın frenlemesine de ciddi şaşırdım, ne yapmış o öyle.
Kazasız belasız kullanmak nasip olsun.

Kediyi de arabadan uzak tut derim :)
Şu ara en ciddi sıkıntım. Otoparkta 100 araba olsun illa gelip benimkine çıkıyorlar, sağa sola işiyorlar.

Abi arabasına titizlenen insanların sorunu:D. İnsanlar bizler kadar titizlenmiyor arabasına. Cila vs kullanmadığı için diğer araçları tercih etmiyorlar. Üstünde koku olan araçları tercih ediyorlar hep:D.

SkY
27-01-2023, 11:04
hayırlı olsun kazasız belasız kullanın :) temiz araba olunca ne yaşı ne km si farketmiyor her türlü güzel görünüyor

initial-D
27-01-2023, 13:10
Hikâyesi olan araçlara, alımlara bayılıyorum. Ayrıca egea'nın frenlemesine de ciddi şaşırdım, ne yapmış o öyle.
Kazasız belasız kullanmak nasip olsun.

Kediyi de arabadan uzak tut derim :)
Şu ara en ciddi sıkıntım. Otoparkta 100 araba olsun illa gelip benimkine çıkıyorlar, sağa sola işiyorlar.
Kedi kendi kedim, otelde acik alanda besliyorum, geceleri icerde yatacak yeri oldugundan cikmiyor hic ustune :)


Güzel güllerde kullanın aracınızı maşallah, E90 kullanımı ciddi zevkli arabadır :).




Abi arabasına titizlenen insanların sorunu:D. İnsanlar bizler kadar titizlenmiyor arabasına. Cila vs kullanmadığı için diğer araçları tercih etmiyorlar. Üstünde koku olan araçları tercih ediyorlar hep:D.

Zevkli, hareketli, canlı bir otomobil hele ki zamanına göre


hayırlı olsun kazasız belasız kullanın :) temiz araba olunca ne yaşı ne km si farketmiyor her türlü güzel görünüyor

Giulietta 1.4 170 liklere de zaman zaman bakmadim desem yalan :)

mrtysn
29-01-2023, 13:47
Egeaa king :D Kazasız belasız abi

initial-D
29-01-2023, 16:37
Egeaa king :D Kazasız belasız abi
Yani 320d konusunda bile Egea :cool:

turci
29-01-2023, 21:44
araba diri temiz güzel, kazasız belasız tekrardan kardeşim ��

initial-D
29-01-2023, 22:19
araba diri temiz güzel, kazasız belasız tekrardan kardeşim ��
Sagol abi :)

bilalMW
29-01-2023, 23:10
kalemine sağlık abi. Çok güzel yazmışsın abi. Bir çırpıda okudum.

initial-D
30-01-2023, 07:40
kalemine sağlık abi. Çok güzel yazmışsın abi. Bir çırpıda okudum.

Sağol Bilal :)

XoR
30-01-2023, 07:50
Şahane anlatım :) güle güle kazasız belasız kullanman dileğiyle.

tuner faruk
30-01-2023, 08:41
Maşallah M' e dönmeyen E90 görünce seviniyorum artık :) LCİ olması iyi olmuş güzel günlerde kullanın :)

initial-D
30-01-2023, 10:22
Şahane anlatım :) güle güle kazasız belasız kullanman dileğiyle.

Teşekkür ederim :)


Maşallah M' e dönmeyen E90 görünce seviniyorum artık :) LCİ olması iyi olmuş güzel günlerde kullanın :)
Tamponlara bisey olmadigi surece m pakete donmez :)

etc
30-01-2023, 11:13
Aracınız çok güzel gözüküyor, kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.

Sürüş dinamikleri ile ilgili yorumlarınızı okumak hem çok keyifli, hem de oldukça bilgilendiriciydi. İflah olmayan bir Citroën takıntım var ancak son aracımı almadan önce E90 içimden geçen otomobillerden birisiydi. Performans olarak PSA'nın 2.0 dizel ünitesinin çok üzerinde tabi ki 184 hp'lik motor, bu hacimde en verimli ve başarılı motor sanırım bu. Tadını çıkarın. :)




Sürekli İstanbul-İzmir-Tekirdağ ve İzmir-Çandarlı otobanlarında hem kilometre artıyor hem de yoğunluktan ve hava durumundan fırsat bulup temizleyemiyordum. Normalde otomobilin en kirli hali aldığımda çektiğim yukarıdakı haliydi, yani sürekli tertemiz biniyordum ama ipin ucu kaçtı bugün yarın derken, bu hale geldi. Bu arada jantlar balata tozuna bulanınca gunmetal boyasammı acaba diye bir düşündüm.

İzmir > Tekirdağ istikametini ben de sıklıkla kullanıyorum, Kaz dağlarına yapılan Assos ve Troya tünelleri, Çanakkale köprüsü ve Gelibolu > Malkara arası otoban işleri çok kolaylaştırdı.


Kedi kendi kedim, otelde acik alanda besliyorum, geceleri icerde yatacak yeri oldugundan cikmiyor hic ustune :)

Smokin'lere bayılırız, çok konuşkan ve sıcak kanlı olurlar. Bu arkadaş biraz da cüsseliymiş.

Shadow_Dancer
30-01-2023, 11:37
güzel valla, kazasız belasız.. siyah çok yakışıyor..

initial-D
30-01-2023, 18:02
Aracınız çok güzel gözüküyor, kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.

Sürüş dinamikleri ile ilgili yorumlarınızı okumak hem çok keyifli, hem de oldukça bilgilendiriciydi. İflah olmayan bir Citroën takıntım var ancak son aracımı almadan önce E90 içimden geçen otomobillerden birisiydi. Performans olarak PSA'nın 2.0 dizel ünitesinin çok üzerinde tabi ki 184 hp'lik motor, bu hacimde en verimli ve başarılı motor sanırım bu. Tadını çıkarın. :)



İzmir > Tekirdağ istikametini ben de sıklıkla kullanıyorum, Kaz dağlarına yapılan Assos ve Troya tünelleri, Çanakkale köprüsü ve Gelibolu > Malkara arası otoban işleri çok kolaylaştırdı.



Smokin'lere bayılırız, çok konuşkan ve sıcak kanlı olurlar. Bu arkadaş biraz da cüsseliymiş.

Motor hem performans hem tuketimde rakipsiz neredeyse donemine gore
Yolun tadi kacti ama muthis kisaldi sure olarak. 4 saatte gule oynaya gidiliyor
Smokin canli beslendigi icin oyle. Otelin bahcesinde 15 donum arazide takılıyor, sincap, tavşan, kuş ne yakalarsa onlarla besleniyor. Hazir mamayla veya restoran musterilerinin masa altindan attigi hicbirseye ilgisi yok :)


güzel valla, kazasız belasız.. siyah çok yakışıyor..

Teşekkür ederim :)

viper22
30-01-2023, 19:15
öncelikle çok güzel yazmışsınız, derli toplu ve yol gösterici bir yazı olmuş.
2017 Egea 1.6 Dizel otomatik yerine 5. jenerasyon 2011 Bmw 3.20d otomatik e geçmek bence cesaret işi. Modelli araç her zaman iyidirden yola çıkarak bir kaç kelam edeyim; yürütme maliyetleri, bmw nin premium marka olmasından ötürü her zaman 3x olacaktır normal bir araca göre, bu fark her konuda karşınıza çıkar. Aracı Zevk için kullanacaksanız bu fark gözardı edilebilir. Geçen zaman içersinde bmw 7. jenerasyonla kendini epey geliştirdi dizeli olmasa da yeni 320i ler fiyatları 2 milyon olan güzel oyuncaklar. Egea mi 320d mi günün sonunda yaşattırdıkları ve hissettirdikleri sebebiyle tabi ki 320d. Güle güle kullanın.

initial-D
30-01-2023, 21:42
öncelikle çok güzel yazmışsınız, derli toplu ve yol gösterici bir yazı olmuş.
2017 Egea 1.6 Dizel otomatik yerine 5. jenerasyon 2011 Bmw 3.20d otomatik e geçmek bence cesaret işi. Modelli araç her zaman iyidirden yola çıkarak bir kaç kelam edeyim; yürütme maliyetleri, bmw nin premium marka olmasından ötürü her zaman 3x olacaktır normal bir araca göre, bu fark her konuda karşınıza çıkar. Aracı Zevk için kullanacaksanız bu fark gözardı edilebilir. Geçen zaman içersinde bmw 7. jenerasyonla kendini epey geliştirdi dizeli olmasa da yeni 320i ler fiyatları 2 milyon olan güzel oyuncaklar. Egea mi 320d mi günün sonunda yaşattırdıkları ve hissettirdikleri sebebiyle tabi ki 320d. Güle güle kullanın.

Teşekkür ederim

3x olmuyor masrafı ya, çünkü hem cok eski degil, hem de parca konusumda sıkıntısı yok.

Misal egeanin debriyaj parasina bunun sanziman komple elden gecirilir. Yuruyende de ikisinin cok farki yok birbirinden

Kayis ve zincir masrafi arasinda ucurum olur sadece, yoksa motor toplamaya kalksak Egea'yı 50 ye bunu 100-150 ye toplamayiz.

Tabiiki daha pahali bakmasi binmesi ama sansliyim birazda 215.000 km de olmasina ragmen ben aldigimdan beri sadece bakim yapiyorum, extra bisey yok henüz. Simdi aile biraz daha buyudu, sw egea veya baska bisey alsammi diye dusunuyorum ben de arada ama aldigimin ikinci gunu pisman olacagimi biliyorum. Durmayacak, donmeyecek, gitmeyecek. Bir tablet ekran birkac oyuncakla kanmayacagimi biliyorum cunku

initial-D
11-10-2024, 11:14
Boş bırakmışız kendi konumuzu. Başlıkta belirttiğim gibi alma sürecini anlattım. Yılda 20.000 km den toplamda 2 yıl 40.000 km yapar 230.000 km civarında satmış olurum diye düşünüyordum. Düşündüğüm gibi olmadı.

Autobox youtube kanalımızda da sürekli farklı otomobillerin incelemelerini yapıyorken, her çekim sırasında 'şöyle sıfır bir araba alayım bak her özelliği var çiçek gibi' diye düşüp, çekimden sonra kendi arabamla biraz yol yapınca 'yemişim yenisini, ekranını, özelliğini' dediğimi farkettim. Seviyorum E90'ı ve tahmin ettiğimden daha çok sevmeye başladım kullandıkça.

215.000 km civarında Hankook Ventus S1 Evo 3 lastikler aldım. O dönem hala belki satarım düşüncesiyle f/p oranında zirve bir lastik seçimiydi benim için. Michelin PS4 13-14bin tl iken 8.500 tl'ye Hankook cazipti..Çok memnun kaldım.Özellikle ıslak performansından. Yine BMW'nin E90 için verdiği orjinal ölçüden şaşmadım 225/40/18-255/35/18. Lastik ile ilgili en çok eleştirilen kısım ömrüydü. 60.000 km kullandım ama evet resmen ömrünün sonuna geldi.

https://i.hizliresim.com/gzbssun.jpg (https://hizliresim.com/gzbssun)

https://i.hizliresim.com/6ortktc.jpg (https://hizliresim.com/6ortktc)

initial-D
11-10-2024, 11:46
Ortalama bir E90'ın otomatik vites tork konvertörü arızası 200.000 km civarında baş gösterir.Benimki de aldığım 196.000km de ufak ufak 1500 devir civarındaki dalgalanmayla kendini hissettiriyordu. 238.000 km ye geldiğimde bu dalgalanmanın yük altında hızlanırken bile 1250-2000 devir arasına yayılması artık dur dedirtti.

Bakımlarını yaptırdığım İzmir Teknik Oto Necmettin ve Barış ustaya aracı emanet ettim.

https://i.hizliresim.com/sjrvnln.jpg (https://hizliresim.com/sjrvnln)

https://i.hizliresim.com/ju57i2c.jpg (https://hizliresim.com/ju57i2c)


Şanzımanı indirince tork konvertörü revizyonundan vazgeçip komple şanzımanda ne gerekiyorsa değiştirdim. Yine söylüyorum, sorun/bakım konusunda BMW'ye güvenmeyebilirsin ama korkma :)



https://i.hizliresim.com/ir0pfbu.jpg (https://hizliresim.com/ir0pfbu)

https://i.hizliresim.com/9lsrxwt.jpg (https://hizliresim.com/9lsrxwt)

mrtysn
11-10-2024, 12:58
Bisi dicem, niye M yapmıyoruz ?

initial-D
11-10-2024, 16:33
Bisi dicem, niye M yapmıyoruz ?
Farklı olsun diye :) Vurur kırarsak m pakete döneriz

initial-D
13-10-2024, 09:10
Yukarıda da yazdığım gibi 2 sene binip 40.000 km yapıp satma işi yalan oldu. İki sene binip 80.000 km yaptık.Bu kilometrenin yarısı izmir istanbul arasında yapıldı desem yalan olmaz.yoksa 80.000 kilometre boyunca aynı ön balatayı kullanıyor olmamı başka şekilde açıklayamam :)

Aracı alalı tam iki sene oldu ve kilometrenin 275.000e gelmesi umrumda bile değildi. Çok sevdiğimden satmak istemiyordum ama bir ev alma durumu yüzünden ilana koydum. 2 ay ilanda durdu ve saçma sapan birkaç teklif haricinde gerçek bir alıcı çıkmaması piyasanın durumunu da gösteriyordu.Satarsam yine bir arabaya ihtiyacım olacaktı ve ona vereceğim para E90 dan 200-300 bin az olacaktı. Bukadar ufak bir meblağ yüzünden aracımdan olmaktan vazgeçtim ve ilanı yenilemedim.Şanzımanım yeni,zincirim ve yağ pompam yeni,hiçbir problemim yok kendi arabama binmeye devam edeceğim dedim ve eksiklerini gidermeye başladım.

Gönül istiyor KW Clubsportlar, 6-8 piston büyük fren kitleri, yarı slick lastikler, OZ, BBS jantlar. Ama arabanın tamamına yakın para harcamak ve sonunda evden işe işten eve gitmek,arada sırada gittimiz güzel bir yolda gazlamak ve yılda 1-2 defa piste çıkmak için değer mi? sorusuna. Değer elbet ama bir 335 veya M3 olduğunda. Günlük kullanım 320d için fazla olur diye düşündüm. Tamamen orjinal de olmasın,bir tık üstü olsun istiyordum.Başladım almaya;

Yan sanayi BMW replikası jantlar istemedim çabuk yamulur balans tutmaz korkusundan. Çıkma BBS,OZ vs de istemedim yine durumunu bilemeyeceğimden. Style 216 320si jantlarını çok istedim. M paket olmayan E90a yakışıyordu ama düzgün bi takım bulamadım.

BBS CH veya Style 216 :(

https://i.hizliresim.com/ssiaoxe.JPG (https://hizliresim.com/ssiaoxe)

https://i.hizliresim.com/ipnw0d9.jpg (https://hizliresim.com/ipnw0d9)


Yurtdışına da sattığından ve kötü yorumlara sahip olmadığından,pistlerde de bazı arabaların üzerinde gördüğümden, yerli malı yurdun malı dedim ve Arceo Monaco aldım.

https://i.hizliresim.com/6dckj2j.jpg (https://hizliresim.com/6dckj2j)

https://i.hizliresim.com/kqzxhlr.jpg (https://hizliresim.com/kqzxhlr)

https://i.hizliresim.com/4by5ke9.jpg (https://hizliresim.com/4by5ke9)

initial-D
13-10-2024, 09:52
E90 ın üzerindeki style 189 335i coupe jantlarının ağırlığı ile ilgili internette farklı farklı bilgiler var. En doğrusu burada

18" 8.5J arka jantın tanesi 13.25 kg. 18" 8J ön jantın tanesi de 12.9kg.

https://i.hizliresim.com/7pnaucx.jpg (https://hizliresim.com/7pnaucx)


Aldığım Arceo Moneco jantların kilosunu ölçtüğüm fotoğrafı bulamadım ama onlarda da ön 18" 8J 10.25kg, 18" 9J arkalar 10.75kg. Böylece yürüyenden 2.5 kg hafiflemiş olduk jant başına.


Gelelim lastik konusuna

225/18-255/18 mi? yoksa hepsi 225/18 mi? hepsi 235/18 mi? ya da ön 235/18 arka 255/18 mi?

Nasıl bir setup yapacağım konusunda çok kararsızdım. Ön arka değiştirebileyim diye kare setup istiyordum ama arabanın alıştığım tepkilerinden farklı gelirse diye de çekiniyordum.

235-255 setupta ön taraf yanakla yükselecek ve direksiyon daha da ağırlaşacak sorun değildi ama yanak yükseleceği için ön taraftaki keskinliği kaybeder mi acaba diye düşünüyordum.Bildiğimizden şaşmayalım dedim ve yine 225-255 devam ettim.Zaten jantı da o yüzden arka 9J almıştım.

Michelin PS4-PS5, Conti Sport Contact 7, P Zero, seçeneklerim arasındaydı.Hankook S1 Evo 3 ten farklı bir lastik istiyordum.çok övülen,yeni bir lastik olan ve Pilot Sport serisinden farklı bir şekilde ucuza bulabildiğim Continental Sport Contact 7 2024 yeni üretim bulabildim.

Lastik karşılaştırması testlerinde kuru yoltutuş,ıslak yol tutuş,kuru ıslak fren mesafesi gibi çeşitli kriterler vardır, bunlardan biri de yön değiştirme olarak geçer.100 üzerinden puanlanan bir testte sport contact 7'nin yön değiştirme puanı diğerlerinden birkaç puan farklıydı. 100 üzerinden bu iki üç puan farkı nasıl hissettin de verdin diye düşünüyordum test pilotu için. Ben bunu kullanınca anladım. Gerçekten bu lastiğin en belirgin özelliği yön değiştirme hızı.Freni viraj içine kadar taşıyıp direksiyon sağa dönükken birden sola kırdığınızda verdiği cevap çok net.Hatta lastiğin dönüp arabanın tepki vermekte geç kaldığını bile hissediyorsunuz.Bir de lastiğin ısındıkça cadde kullanımda nasıl değiştiğini çok iyi gösteriyor.Ben her klasmanda çok beğendim.Sadece Hankooka kıyasla daha fazla gürültü yapıyor gibi.Sorun mu?Performans aradığım bir lastikte asla.

https://i.hizliresim.com/dq3txzc.jpg (https://hizliresim.com/dq3txzc)


Jantlarla buluşma :)


https://i.hizliresim.com/8a190q9.jpg (https://hizliresim.com/8a190q9)


Bu arada merak edenler için lastiğin de ağırlığı vereyim. 225/40/18 ön ikisi 9.1kg çıktı. 255/35/18 arkaların biri 9.8 diğeri 9.9 kilo çıktı.Bu 100 gram fark garip gelmesin, aynı ölçüde 300 grama kadar fark olabiliyor.

https://i.hizliresim.com/fxs31uh.jpg (https://hizliresim.com/fxs31uh)


https://i.hizliresim.com/1d5ka1d.jpg (https://hizliresim.com/1d5ka1d)

tlgylmz106
22-10-2024, 13:35
Öncelikle aracınıza maşalah çok güzel duruyor, güzel günlerde kullanın :)

Ben de 30 binde 1.2 Tsi İbizamı satıp ilk E90'ımı almıştım. Tayin olunca Van'a buralarda usta bulamam, Bmwdir masraflı olur diyerek sattım Egea 1.6 E torq almıştım :) Çok mutlu ve sorunsuzken Egeayı satıp yine dayanamayıp E90 aldım :D Tek araba olunca hem aile ile hem bizlere hitap edebilen otomobil E90'lar.

Konusu açılmışken, ben de fotoğrafta gördüğünüz jant takımı aldım. Yeni lastik alıcam, önleri 225 40 18 yapıcam ama arkaları 255 35 mi yapsam, yoksa elimdeki 2cmlik spaceri kullanıp 235 40 mı yapsam kararsızım, önler 8 arkalar 9 ofset bu arada. Şimdilik orijinal yükseklikte ama prokit kıvamında indirmek istiyorum, spacer ve 235 40 kombinasyonunda sürter mi bilmiyorum.

https://i.hizliresim.com/df12151.jpg

dulger007
22-10-2024, 20:15
Öncelikle aracınıza maşalah çok güzel duruyor, güzel günlerde kullanın :)

Ben de 30 binde 1.2 Tsi İbizamı satıp ilk E90'ımı almıştım. Tayin olunca Van'a buralarda usta bulamam, Bmwdir masraflı olur diyerek sattım Egea 1.6 E torq almıştım :) Çok mutlu ve sorunsuzken Egeayı satıp yine dayanamayıp E90 aldım :D Tek araba olunca hem aile ile hem bizlere hitap edebilen otomobil E90'lar.

Konusu açılmışken, ben de fotoğrafta gördüğünüz jant takımı aldım. Yeni lastik alıcam, önleri 225 40 18 yapıcam ama arkaları 255 35 mi yapsam, yoksa elimdeki 2cmlik spaceri kullanıp 235 40 mı yapsam kararsızım, önler 8 arkalar 9 ofset bu arada. Şimdilik orijinal yükseklikte ama prokit kıvamında indirmek istiyorum, spacer ve 235 40 kombinasyonunda sürter mi bilmiyorum.

https://i.hizliresim.com/df12151.jpg

Merhaba aracınızın maşallahı var, Vanda usta olarak oto barlık var Rıdvan usta kendisi iyi bir bmw ustasıdır tavsiye ederim :)

initial-D
22-10-2024, 22:39
Öncelikle aracınıza maşalah çok güzel duruyor, güzel günlerde kullanın :)

Ben de 30 binde 1.2 Tsi İbizamı satıp ilk E90'ımı almıştım. Tayin olunca Van'a buralarda usta bulamam, Bmwdir masraflı olur diyerek sattım Egea 1.6 E torq almıştım :) Çok mutlu ve sorunsuzken Egeayı satıp yine dayanamayıp E90 aldım :D Tek araba olunca hem aile ile hem bizlere hitap edebilen otomobil E90'lar.

Konusu açılmışken, ben de fotoğrafta gördüğünüz jant takımı aldım. Yeni lastik alıcam, önleri 225 40 18 yapıcam ama arkaları 255 35 mi yapsam, yoksa elimdeki 2cmlik spaceri kullanıp 235 40 mı yapsam kararsızım, önler 8 arkalar 9 ofset bu arada. Şimdilik orijinal yükseklikte ama prokit kıvamında indirmek istiyorum, spacer ve 235 40 kombinasyonunda sürter mi bilmiyorum.



Merhaba, sizin de aracınız çok güzel maşallah.

Ben yürüyende de bir takım iyileştirmeler yaptım ve 225 kare setup 235 kare setup veya spacer ile hiç kullanmadım. Şuan kullandığım jantlar et olarak ön 1 arka 3 mm dışarıda. 225-255 8-9 inç genişlikte. Hiç sürtme yoktu orjinal amortisör yay ile

Lastik olarak şu ara favorim ve kullandığım conti sport contact 7 diyorum

İndirmek olarak orjinal amortisör eibach pro kit yurtdışında standart reçete zaten. Kullanmadım ama eibach iyidir. Sırf düşsün diye saçma sapan yay coil alıp aracın sürüşünü baltalamayın derim sadece :)

drago
23-10-2024, 10:45
Öncelikle aracınıza maşalah çok güzel duruyor, güzel günlerde kullanın :)

Ben de 30 binde 1.2 Tsi İbizamı satıp ilk E90'ımı almıştım. Tayin olunca Van'a buralarda usta bulamam, Bmwdir masraflı olur diyerek sattım Egea 1.6 E torq almıştım :) Çok mutlu ve sorunsuzken Egeayı satıp yine dayanamayıp E90 aldım :D Tek araba olunca hem aile ile hem bizlere hitap edebilen otomobil E90'lar.

Konusu açılmışken, ben de fotoğrafta gördüğünüz jant takımı aldım. Yeni lastik alıcam, önleri 225 40 18 yapıcam ama arkaları 255 35 mi yapsam, yoksa elimdeki 2cmlik spaceri kullanıp 235 40 mı yapsam kararsızım, önler 8 arkalar 9 ofset bu arada. Şimdilik orijinal yükseklikte ama prokit kıvamında indirmek istiyorum, spacer ve 235 40 kombinasyonunda sürter mi bilmiyorum.

https://i.hizliresim.com/df12151.jpg

9 inç genişlikte 235 fena kavun yapar

tlgylmz106
24-10-2024, 10:22
Merhaba aracınızın maşallahı var, Vanda usta olarak oto barlık var Rıdvan usta kendisi iyi bir bmw ustasıdır tavsiye ederim :)

Teşekkür ederim sağ olun :) Kendisini tanıyorsanız selamınızla bir gidip tanışmak isterim :)


Merhaba, sizin de aracınız çok güzel maşallah.

Ben yürüyende de bir takım iyileştirmeler yaptım ve 225 kare setup 235 kare setup veya spacer ile hiç kullanmadım. Şuan kullandığım jantlar et olarak ön 1 arka 3 mm dışarıda. 225-255 8-9 inç genişlikte. Hiç sürtme yoktu orjinal amortisör yay ile

Lastik olarak şu ara favorim ve kullandığım conti sport contact 7 diyorum

İndirmek olarak orjinal amortisör eibach pro kit yurtdışında standart reçete zaten. Kullanmadım ama eibach iyidir. Sırf düşsün diye saçma sapan yay coil alıp aracın sürüşünü baltalamayın derim sadece :)

İndirmeye karar verirsem sadece prokit olur haricini düşünmüyorum, ilk önce lastik konusunu halletmem lazım :) Şimdiki lastiklerim eski sahibinden kalma ve ön arka 245 40 malesef.


9 inç genişlikte 235 fena kavun yapar

Kavun derken abi tam olarak anlayamadım.

İnternette bulmuştum bu aracı, önler 225 40, arkalar 255 35 duruşu bu şekilde benim kullanmış olduğum jantla. Spacer istiyor bu duruşla, elimdeki 2 cm'yi kullanamam gibi görünüyor, hele ki prokit kullanırsam.

https://i.hizliresim.com/tqymoe4.jpg

https://i.hizliresim.com/5zdkelr.jpg

Jön Türk
25-10-2024, 07:54
https://irs2.4sqi.net/img/general/width960/64268402_KtE1QBEnVukrkzc4uFis-RLPeckQyVNFU0NCl-nvZNI.jpg


18" BMW Style 162 ön arka ofset farkı vardı arkalar 255 35 18
Eibach yay

2014 de bu kombindeydim

initial-D
25-10-2024, 23:18
Devam;

Lastik ve jant fazlasıyla içime sinmişti. Hem görünüm hem fiyat hem performans olarak fazla fazla memnundum. Arabayı gereğinden fazla basıp instagrama özlü sözlerle hayırlı cumalar mesajı atmak değildi derdim. Ama normaline göre indirdim tabi.Nasıl mı?

Arabayı satma fikrimde önce yay alıp biraz canlandırma niyetim vardı. Baktım ki kaliteli yay parası coiloverdan çok çok az değil. Coilover bakmaya başladım.E90'ın en güzel yanı her parçası için çeşit çeşit aftermarket imkanı olması ve tr de bile stok bulunabilmesi. KW harika bir coilover ama sürekli pist yapmadığım için pahalı buldum. Tabiiki ST bakmaya başladım, alayım almayım derken AP markasının da ST gibi KW 'ya ait olduğunu öğrendim.KW>ST>AP gibi bir durum var şirket içinde.KW veya ST kadar geniş model yelpazesi yoktu AP'nin ama E90 listedeki araçlardan biriydi. Sadece yükseklik ayarlı yaylara sahip bir coilover ve fiyatı KW v1'in yarı parasıydı. KW gibi bir markanın alt markası olan AP, alman bir üretici, alman üretimi BMW'ye, avrupada hala pistlerde yarışan pist günlerine katılan veya kiralanan bir E90 için "ne kadar kötü bir coilover yapabilir ki?"dedim. Sonuç; harika bir fiyat performans ürünü.

TR distribütörü Alpinestar'dan aldım ve alım sürecinde de hiçbir problem yaşamadım.

https://i.hizliresim.com/alz2kh7.jpg (https://hizliresim.com/alz2kh7)

https://i.hizliresim.com/gpn3ad1.jpg (https://hizliresim.com/gpn3ad1)

https://i.hizliresim.com/by289bm.jpg (https://hizliresim.com/by289bm)



Takması zahmetli bir coilover değil. Lemförder kule takozları, sünger takozları,Z rotlar, rot başları hepsini hazırlamıştık zaten yapmışken ön taraf tam takım olsun diye. İzmir Dino Garaj Deniz abi montajını sorunsuzca halletti sağolsun.


https://i.hizliresim.com/nczvxkv.jpg (https://hizliresim.com/nczvxkv)


https://i.hizliresim.com/n43nrxt.jpg (https://hizliresim.com/n43nrxt)

initial-D
26-10-2024, 00:09
Meğer ben basık araba seviyormuşum :)

https://i.hizliresim.com/pe0oupm.jpg (https://hizliresim.com/pe0oupm)

https://i.hizliresim.com/nm36hmd.jpg (https://hizliresim.com/nm36hmd)

https://i.hizliresim.com/9kbo1p9.jpg (https://hizliresim.com/9kbo1p9)

https://i.hizliresim.com/rfibvdf.jpg (https://hizliresim.com/rfibvdf)


Evet fotolarda çok güzel, park halinde bakınca çok güzel, otobanda çok iyi ama şehir içinde günlük kullanması çok zahmetli bu basıklıkta bir aracı. Kimseyi küçümsemek, kötülemek için söylemiyorum ama saçma sapan basıklıkta, amacını aşan arabalar gibi kasis görünce trafiği durdurup çapraz geçmek falan benlik işler değilmiş onu da anlamış oldum. 2 cm kaldırdım ve yine eski haline döndü, hiçbir yere sürtmüyor ama görüntü hala yeterince güzel.

AP için konuşacak olursam, coiloverlı başka bir E90 kullanmadığım için kıyas yapamıyorum ama şu çok açık; konfordan ödün vermeden daha yüksek viraj kapasitesine çıktı. KW ve ST'li çok arabaya bindim, ondaki his bunda da var. Önceden yol sabitti ve araba yolun şekline paralel gidiyordu. Şimdi ise araba deniz seviyesine paralel, yol arabanın altında ve arabanın gidişine göre gidiyor hissi. Daha farklı nasıl anlatayım bilmiyorum, "amma abarttın" diyeceksiniz ama bilenler anladı :)

-Şehiriçi sürüşlerinde ve kasislerde sertlik net şekilde hissediliyor ama bam güm değil.
-Otoban konforunda zerre azalma yok
-Direksiyon netliği arttı.
-Yanlama kontrolü arttı ama daha zor yanlayıp daha kolay çizgiye giriyor.
-Virajda kıçı başı dağılmadan fren yapabilme kapasitesi yükseldi.

-En sevdiğim iyileşme ise; önceden otoyolda diyelim ki 150 ile sağ viraj dönerken bir köprü bağlantısına vurunca önce burun yukarı sekiyordu, sonra havadayken sola-sağa bir kafayı gezdirip yerçekimiyle amortisör bayağı bir kapanarak aşağı oturuyordu. En son hareketi ise oturduğu yerden normal sürüş yüksekliğine gelmek oluyordu. Artık aynı senaryoda kafa tümseğe vurunca burun dümdüz yukarı kalkıp, havada hiç sol-sağ gezinmeden direk aşağı iniyor ve anında sürüş yüksekliğine oturuyor. Şimdi biz ilk senaryoda yaşananı konfor sayıyorsak evet eski haline göre konfor biraz azaldı bu şekilde sürüşlerde. Ama arabanın sürüşü ile ilgiliysek keyif almak istiyorsak bu konfor eksikliğini hissetmiyoruz bile. Kaldıki ben eşimi işyerine bırakırken, veya gece nöbetçi eczaneden bebeğe mama almaya giderken bile bu arabayı kullanmanın keyfini alan bir adamım :)

Sonuç: AP markası fiyat performans olarak inanılmaz kalitede bir coilover.


https://i.hizliresim.com/4lokl4d.jpg (https://hizliresim.com/4lokl4d)



Gariban işi sürüş otomobilimizin devamında frene sıra gelir mi? :)