Orijinalini görmek için tıklayınız : Hangisi Daha Çok Önem Arz Eder Km mi Kaporta mı
Merhaba arkadaşlar.
Misal 2005 model sedan C segmenti aynı marka aynımmodel iki araç var.
Biri değişensiz tavan hariç boyalı kmsi 250-290k bandında diğeri bir yada iki parça değişenli parça boyalı kmsi de 170-200k bandında ikinisinde fiyatı aynı. İkinisinde motorunda yağ yakma yok. Ekstra masraf yok düzgün araçlar.
Ortalama 3 sene sonra satmak isteyince, 2.el piyasada hangisi daha değerli ve daha hızlı satılır.
Siz araç alırken önceliğiniz hangisi kmsi mi kaportası mı?
barakuda26
09-04-2023, 10:23
Eğer ekleme kesme biçme, şasi, paneller vb önemli yerlerde işlem yoksa, mekanik ve yürür aksam daha önemli kilometreden ziyade.
Soru içinde bence kilometre düşük olan. Kapının önünde dururken birinin gelip yan tarafı komple almayacağının garantisi yok *****. Kilometrede kullandığın kadar artar enazından senin kontrolünde
turboman
09-04-2023, 11:55
Şöyle her açıdan 5 metre geriden bakarım, sonra yol testi,ardından şaselere ve kaporta macun olayı ardından motor yağ testi en son km ye bakar kafama yatarsa noterde biter. Yani km ikinci plan ;)
babayimben
09-04-2023, 15:45
Düşük km daha çok tercih ediliyor genelde, en azından benim çevrem böyle...
Şu anki piyasada düşük km katetmiş araçlar daha değerli gözlemlediğim kadarıyla. Tabii sabit parçalarda kesme, biçme, ekleme, kaynatma vs. yoksa. Tavana müdahale edilmediği sürece herhangi bir yerdeki boyaya insanlar eskisi kadar takılmıyor. Günün sonunda dışarıda duran bir makine bu. Alkollünün biri gelir, vurup gider.
Şase, direkler, sütunlar, tavan gibi önemli parçalar hasarsız ise çamurluk değişmiş, kapı sacı değişmiş, cam değişmiş benim için önemli değil.
Km ise göreceli. 300k km'deki bir aracın aksları, amortisörleri, motor içi vs 200k km'ye göre yüzde 50 daha fazla aşınmıştır ve her an masraf açabilir.
Teknik anlamda düzgün olanı tercih ederim. Gerçi makina hepsi ne zaman ne çıkacağı da belli olmuyor. Ama arkadaşların dediği gibi tavan, kesme biçme vs varsa tercihim olmaz.
Zaten neredeyse 20 yaşında bir otomobilden bahsediyoruz :)
Her malın da bir alıcısı var, doğru fiyatlandırma yapılırsa hepsi satılıyor.
darkmoon
09-04-2023, 16:39
Ben şase podye direkler bazı araçlarda kaput içi tüfek saçı denen kısımlara bakarım mesela a3 de .. temiz ise karoseri tavan işlem görmemişse çok mühim olmaz benim için .. kapı saçı değişmiş çamurluk değişmiş zaten artık çekiçleme işi kalmadı gibi orjinal kalsın diye parçayı çekiçleyip üstüne 5 kat macun atıcağına temiz sıfır parçayı taksın benim için daha iyi .. motorda en kabus senaryoda gider motoru yeni tabirle revize edersin eskilerin tabiri ile rektifiye edersin yoluna bakarsın ..
Direklerde boya, macun, tavanda macun boya olmadıktan sonra, ön panelde ve şasilerde sorun olmadıktan sonra her yeri boyalı olabilir.
Şuan kullandığım aracımı 2020 yılında aldığımda kaputu ve çamurluğu solgundu, alır almaz tekrar boyattım :)
km gerçekse kesme biçme yoksa düşük km daha tercih sebebi. hatasız boyasız araç bence patlamaya hazır bomba en azından istanbul trafiğinde. cumartesi ve pazar günleri trafiğe çıkmaya korkuyorum yollar kasap kullanıcılarla dolu. şoför demiyorum çünkü başka bir klasmanda kötü kullanıyorlar.
bir diğer durum km düşürme meselesi. önceki aracımda baskı balata değiştirirken rot ayarı fazla kaçmıştı arıza yaktı araç direksiyon konumu adaptasyonu yapılması gerekiyor diye beyinciye yolum düştü. km düşürmek için gelenlerin haddi hesabı yoktu sene 2016 da. şuan o iş sanırım katlanarak gitmiştir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.