Orijinalini görmek için tıklayınız : e46 316i turbo besleme m52
arkadaşlar merhaba. 2003 model 316i manuel araç sahibiyim. içi dışı sıfır ayarında hiç kazası değişeni olmayan bir araç.
araç fiyatları da ***** günümüzde uçtuğu için hiç değiştiresim de gelmiyor.
aracın tek eksiği performansı 316i manuel cok hantal.
bu aracı m52 motor takabileceğim üstüne ufak tefek de aşırı besleme yapabileceğim bir durum beni ne kadar yorar?
ne kadar bir bütçe gerecektir? (300 hp civarına kadar)
fazlasıyla soft bir beni üzmeyecek cok sorun cıkarmayacak setup yaptırmayı dusunuyorum.
izmir'de beni yönlendirebileceğiniz birisi var mı?
ghibli06
25-04-2023, 21:57
arkadaşlar merhaba. 2003 model 316i manuel araç sahibiyim. içi dışı sıfır ayarında hiç kazası değişeni olmayan bir araç.
araç fiyatları da ***** günümüzde uçtuğu için hiç değiştiresim de gelmiyor.
aracın tek eksiği performansı 316i manuel cok hantal.
bu aracı m52 motor takabileceğim üstüne ufak tefek de aşırı besleme yapabileceğim bir durum beni ne kadar yorar?
ne kadar bir bütçe gerecektir? (300 hp civarına kadar)
fazlasıyla soft bir beni üzmeyecek cok sorun cıkarmayacak setup yaptırmayı dusunuyorum.
izmir'de beni yönlendirebileceğiniz birisi var mı?
evrak kağıt kürek işleri bu ara çok sıkıntılı... haa yok ben illa yaptıracağım dersen ortalama 150-200 bin tl tutar... daha azını vaadedenlere kanma sakın...
turboman
26-04-2023, 02:44
Üzerindeki motora beyin takıp bide turbolayıp gazlaman daha mantıklı olur. Nerde kırılır ondan sonra farklı motora geçerim. Üzerinde m43 b16 motor var 105 hp Bu dediğim setupla 170 lere yakın alırsın. Ha yetmez dersen kol-piston girersin basınç açarsın 250 hp rahat alırsın. Bunu sana söylememin sebebi şimdiki yönetmeliğe göre farklı motor muayneden geçmiyor. Yasal yönle işletmede olmaz 1.6 araca daha büyük motor işlenmiyor en fazla 1.8 ies motoru işletebilirsin oda 140 hp oda istediğin gücün altında. En mantıklısı üstündekini kurcalamak daha mantıklı olur.
Üzerindeki motora beyin takıp bide turbolayıp gazlaman daha mantıklı olur. Nerde kırılır ondan sonra farklı motora geçerim. Üzerinde m43 b16 motor var 105 hp Bu dediğim setupla 170 lere yakın alırsın. Ha yetmez dersen kol-piston girersin basınç açarsın 250 hp rahat alırsın. Bunu sana söylememin sebebi şimdiki yönetmeliğe göre farklı motor muayneden geçmiyor. Yasal yönle işletmede olmaz 1.6 araca daha büyük motor işlenmiyor en fazla 1.8 ies motoru işletebilirsin oda 140 hp oda istediğin gücün altında. En mantıklısı üstündekini kurcalamak daha mantıklı olur.
2003 olduğu için n42b16 var, stok halinde bile blok çok dayanıksız
Oguzhandeniz
26-04-2023, 08:46
1.6 motoru sök, m54 3.0 motoru tak zaten şanzıman manuel. en mantıklı yol bu. sakın kendi motoruna dokunma, boşa kürek çekersin. çok dayanıksız üstündeki motor
dıştan yapacaksan m52b28 alıp dıştan beslemeni tavsiye ederim ama set halinde(2.8lerde zf şanzıman oluyor, 1.6 şanzımanı ile çok ileri gidemezsin) 100k civarına bulsan iyi fiyat derim, üstüne birde turbolama maliyetlerin var. Bence rahat 250k harcarsın. 2.8ler dıştan turbolanacak en iyi motor olarak bilinir. İlla turbolayacaksan, adım adım yapayım önce stroklanmış bir 3000 alayım sonra turboya çeviririm dersen, tekrar içini açman gerekecektir. Ayrıca alacağın motorun ne olacağını da asla bilemeyeceksin. başından vazgeçmen en güzeli olur veya hazır yapılmış, kullanıp alacağın bir arabaya 600-700 ne istiyorlarsa verip alman en cüzzi şekilde bu işten çıkman anlamına gelir.
turboman
26-04-2023, 16:16
2003 olduğu için n42b16 var, stok halinde bile blok çok dayanıksız
Anladım ben m43 sandım. N42 ise el vurulmaz o motora ;)
cevaplarınız için teşekkürler.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.