Orijinalini görmek için týklayýnýz : 1.6 tdi Hararet problemi
Herkese selam,
1.6TDi DCX 2016 140.000 km aracýmda hararet 90 dereceyi geçiyor. Genelde 90-110 derece arasýnda geziyor
Çözüm için devirdaim, termostat, radyatör, fan ve ek su pompasý deðiþti. Ancak sorun halen devam ediyor, ayný sorunu yaþayan çözüm bulan var mý ?
Bende benzer sorunu yaþýyorum, konuyu takipteyim. yokuþ çýkarken sýkýþtýrdýðýmda 110 derecelere çýkýyor, CLH 120.000 de araba. Triger deðiþirken devirdaim de deðiþmiþti, usta yeni takýlan devirdaimde sýkýntý olabilir tekrar deðiþtirip bir deneyelim demiþti, bir türlü vakit bulamadým.
Aracýn ilk sahibi misiniz? Deðilse ne zamandýr sizde?
Uzun bir süre eksik antifriz veya sadece su veya çeþme suyu ile kullanýlmýþ olabilir mi araba?
Ya da sürekli soðutma suyu eksiltip düz çeþme suyu ile tamamlanma durumu?
Motor kanallarý kireçlenmiþ olabilir.
Aracýn ilk sahibi misiniz? Deðilse ne zamandýr sizde?
Uzun bir süre eksik antifriz veya sadece su veya çeþme suyu ile kullanýlmýþ olabilir mi araba?
Ya da sürekli soðutma suyu eksiltip düz çeþme suyu ile tamamlanma durumu?
Motor kanallarý kireçlenmiþ olabilir.
VW G13 antifriz ve saf su kullanýldý
Bende benzer sorunu yaþýyorum, konuyu takipteyim. yokuþ çýkarken sýkýþtýrdýðýmda 110 derecelere çýkýyor, CLH 120.000 de araba. Triger deðiþirken devirdaim de deðiþmiþti, usta yeni takýlan devirdaimde sýkýntý olabilir tekrar deðiþtirip bir deneyelim demiþti, bir türlü vakit bulamadým.
Termostat Olabilirmi
turboman
30-07-2023, 00:19
Conta gidiyor yavaþtan sinyal veriyor. Bendede ayný sorun vardý herþey deðiþti. 1.5 sene arada bir yükselerek kullandým en son geçen hafta fazla yükseldi ve kýrmýzýya dayandý pazartesi sökeceðim inþallah kapak çatlak çýkmazda bi contayla kurtarýrýz. :)
[QUOTE=turboman;8772443]Conta gidiyor yavaþtan sinyal veriyor. Bendede ayný sorun vardý herþey deðiþti. 1.5 sene arada bir yükselerek kullandým en son geçen hafta fazla yükseldi ve kýrmýzýya dayandý pazartesi sökeceðim inþallah kapak çatlak çýkmazda bi contayla kurtarýrýz. :)
Tek deðiþmeyen conta kaldý, eðer contaysa bu kmde çok erken deðil mi ? 😑
devirdaim orjinalmi? birde sistemdeki hava alýndýmý ?
turboman
30-07-2023, 15:57
[QUOTE=turboman;8772443]Conta gidiyor yavaþtan sinyal veriyor. Bendede ayný sorun vardý herþey deðiþti. 1.5 sene arada bir yükselerek kullandým en son geçen hafta fazla yükseldi ve kýrmýzýya dayandý pazartesi sökeceðim inþallah kapak çatlak çýkmazda bi contayla kurtarýrýz. :)
Tek deðiþmeyen conta kaldý, eðer contaysa bu kmde çok erken deðil mi ?
Valla benimki 340 bin km de daha öncesini bilmiyorum. Ýçine antifiriz koydum ondan sonra oldu ne olduysa.zamanla du eksiltip hava yapýyor bu havanýn olduðu yüzey fazla ýsýnýyor ve ordaki contayý yakýyor veya kapaðý çatlatýyor. 10 tane ustaya gösterdim bi sonuca varamadým en sonunda yaptý yapacaðýný . Eðer biryerde hata olmuþsa km fark etmiyor ama þöyle bi artýsý olur fazla masraf çýkarmaz.
Termostat Olabilirmi
Fan açmasýnda bir anormallik yok, termostat olsa fan geç ya da erken açmasýndan belli olmaz mýydý ?
devirdaim orjinalmi? birde sistemdeki hava alýndýmý ?
Bilgisayara baðlayýp hava alýndý, devirdaim orijinal
turboman
31-07-2023, 18:31
[QUOTE=mert5;8772446]
Valla benimki 340 bin km de daha öncesini bilmiyorum. Ýçine antifiriz koydum ondan sonra oldu ne olduysa.zamanla du eksiltip hava yapýyor bu havanýn olduðu yüzey fazla ýsýnýyor ve ordaki contayý yakýyor veya kapaðý çatlatýyor. 10 tane ustaya gösterdim bi sonuca varamadým en sonunda yaptý yapacaðýný . Eðer biryerde hata olmuþsa km fark etmiyor ama þöyle bi artýsý olur fazla masraf çýkarmaz.
Bugün açtým silindir kapaðýný 4. Silindir etrafýndan suya kompresör vermiþ. Sökerken 2 tane montaj hatasý buldum daha önceki sözde ustalarýn 1. Su hortumu manifoldun altýnda kalýyor ondan daha önce görmedim bildiðiniz katlanmýþ su geçmesi imkansýz. 2. Silindir kapaðýnýn arka tarafýnda su flanþý var onun oringini takarken yarýsýný araya sýkýþtýrmýþ. Bunlara sebep biz bu araba neden su eksiltiyor diye kafa patlattýk. Yani arabayý usta bozuyor anlýyacaðýnýz memleket bildiðiniz kasap tamircilerle dolu.neyseki elimizden geliyorda söküp yapýyoruz. Allah kimseyi sanayiye düþürmesin. Ha sanayiye düþmüssün ha kötüyola düþmüþsün. Hiç fark yok 2 türlüde uzun atlýyorlar…
[QUOTE=turboman;8772462]
Bugün açtým silindir kapaðýný 4. Silindir etrafýndan suya kompresör vermiþ. Sökerken 2 tane montaj hatasý buldum daha önceki sözde ustalarýn 1. Su hortumu manifoldun altýnda kalýyor ondan daha önce görmedim bildiðiniz katlanmýþ su geçmesi imkansýz. 2. Silindir kapaðýnýn arka tarafýnda su flanþý var onun oringini takarken yarýsýný araya sýkýþtýrmýþ. Bunlara sebep biz bu araba neden su eksiltiyor diye kafa patlattýk. Yani arabayý usta bozuyor anlýyacaðýnýz memleket bildiðiniz kasap tamircilerle dolu.neyseki elimizden geliyorda söküp yapýyoruz. Allah kimseyi sanayiye düþürmesin. Ha sanayiye düþmüssün ha kötüyola düþmüþsün. Hiç fark yok 2 türlüde uzun atlýyorlar…
Çözüldüyse bunla geçmiþ olsun
Baþka belirti var mý taþýrma kabýný su taþma yada tersi vakumlama yada ýsýnýnca duman felan
Baþka belirti var mý taþýrma kabýný su taþma yada tersi vakumlama yada ýsýnýnca duman felan
Su kaynatma, duman vs. yok. Enteresan þekilde çoðu 1.6 tdi kullanan bu sorunu yaþýyor, kullaným kýlavuzu 110 dereceye kadar normal gösteriyor.
Su kaynatma, duman vs. yok. Enteresan þekilde çoðu 1.6 tdi kullanan bu sorunu yaþýyor, kullaným kýlavuzu 110 dereceye kadar normal gösteryor.
Bende cay motor vardý en fazla 102 felan hatýrlýyorum obd baglýydý sürekli.. en son kapak catlak cýktý beným ama setuplý araba 30binkm kullandýktan sonra
ddy kodlu 1.6 tdi da antifriz deðiþiminden sonra bir kere baþýma geldi. kýþ günü olmasý þansýmaydý kaloriferi açtým anýnda düþtü o ara termostat açmýþ sanýrým. havasýný alýnca üzerinden 1 yýl geçti bir daha karþýlaþmadým. büyük bir sýkýntý yaþamadan sorunu çözmüþ olmanýz güzel.
Sefa_vts
01-08-2023, 08:45
Bilgisayara baðlayýp hava alýndý, devirdaim orijinal
Merhabalar, umarým kýsa sürede sorunu çözersiniz. Bu parça deðiþikliklerini ve bakýmý nerede yaptýrýyorsunuz ?
Devirdaim için marka olarak orjinal dediðinizi var sayýyorum, deðiþmedi anlamýnda deðil zaten ilk mesajýnýzda deðiþtiðini yazmýþsýnýz zaten.
Sormak istediðim ;
1. Problemi yaþadýktan sonra mý deðiþtirdiniz Devirdaim'i, Yoksa herkesin bahsettiði 120.000 Km gibi aðýr bakýmda mý deðiþti? Maalesef deðiþse bile sorun çözülmemiþ olabiliyor onun için soruyorum.
2. Hararet sürekli 90-110 Dereceyken araç faný sürekli açýk olmasý gerekir ? Oradaki durum nasýl ? Sürekli fan açýk mý geziyorsunuz yoksa ara ara mý açýyor. Ayrýca OBD baðlantýsý ile beyinden de deðerlere bakmanýzý tavsiye ederim, eðer sadece kadrandan takip ediyorsanýz. Sensörel bir problem de olabilir, hiç ummadýk sýcaklýk ölçer (Hava ya da Su ) elektronik sensörlerde problem olabiliyor.
Merhabalar, umarým kýsa sürede sorunu çözersiniz. Bu parça deðiþikliklerini ve bakýmý nerede yaptýrýyorsunuz ?
Devirdaim için marka olarak orjinal dediðinizi var sayýyorum, deðiþmedi anlamýnda deðil zaten ilk mesajýnýzda deðiþtiðini yazmýþsýnýz zaten.
Sormak istediðim ;
1. Problemi yaþadýktan sonra mý deðiþtirdiniz Devirdaim'i, Yoksa herkesin bahsettiði 120.000 Km gibi aðýr bakýmda mý deðiþti? Maalesef deðiþse bile sorun çözülmemiþ olabiliyor onun için soruyorum.
2. Hararet sürekli 90-110 Dereceyken araç faný sürekli açýk olmasý gerekir ? Oradaki durum nasýl ? Sürekli fan açýk mý geziyorsunuz yoksa ara ara mý açýyor. Ayrýca OBD baðlantýsý ile beyinden de deðerlere bakmanýzý tavsiye ederim, eðer sadece kadrandan takip ediyorsanýz. Sensörel bir problem de olabilir, hiç ummadýk sýcaklýk ölçer (Hava ya da Su ) elektronik sensörlerde problem olabiliyor.
Merhaba, umarým çözülür. Ýyi dilekleriniz için teþekkür ederim
1- Sorunu yaþamaya baþlayýnca önce termostat sonra devirdaim deðiþti. Söktüðümüz devirdaimde herhangi bir sorun yoktu, tedbir amaçlý deðiþtirdik .
2-90 dereceyi geçtiði anda fan soðutmak için elinden geleni yapýyor. Isýndýðý zaman fan doðru þekilde çalýþýyor.
3- OBD ile bilgisayardan kontrol ettim, 110 dereceye kadar gösterge 90 da sabit. 110 dan sonra 90 dereceyi geçiyor .
4-Ataþehir Reset garajda deðiþim yapýldý.
96 98 dereceye geldiðinde normalde termostat açmasý gerekiyor. termostat açtýktan sonra fan çalýþýyorsa kesinlikle düþmesi gerekir sýcaklýðýn. enteresan bir sorun gerçekten. umarým büyük bir sýkýntý olmadan çözersiniz sorunu
Sefa_vts
03-08-2023, 09:34
Merhaba, umarým çözülür. Ýyi dilekleriniz için teþekkür ederim
1- Sorunu yaþamaya baþlayýnca önce termostat sonra devirdaim deðiþti. Söktüðümüz devirdaimde herhangi bir sorun yoktu, tedbir amaçlý deðiþtirdik .
2-90 dereceyi geçtiði anda fan soðutmak için elinden geleni yapýyor. Isýndýðý zaman fan doðru þekilde çalýþýyor.
3- OBD ile bilgisayardan kontrol ettim, 110 dereceye kadar gösterge 90 da sabit. 110 dan sonra 90 dereceyi geçiyor .
4-Ataþehir Reset garajda deðiþim yapýldý.
Açýkçasý hiç umduðum cevaplar gelmedi, iyi tecrübeli bir usta daha bakmalý bence.
Öncelikle adýný çok duydum Reset Garaj'ýn ancak tecrübesini bilemiyorum. VW Tech servise de derdinizi anlatmanýzý öneririm. Bostancý'da yerleri, kýsa bir araþtýrma da yaparsýnýz gitmeden önce.
Soruna gelecek olursak aslýnda potansiyel sebeplerin hepsini burada sýralayabiliriz. Ama usta gözüyle bakýlmasý daha mantýklý.
Bu soruna ek olarak araba hiç rejenerasyon yapmamaya baþladý. Bilgisayara baðladýðýmýzda kül miktarý 0 olarak gözüküyor. En azýndan 5-10 gr göstermesi gerekiyor. Bilgisayardan rejenerasyon komutu verdiðimde yakýt sýcaklýk (73 derece ) hatasý nedeniyle yarýda kalýyor . Acaba DPF'de bi problem olduðu için hararet yapýyor olabilir mi?
battalgazi
16-08-2023, 20:24
su bidonu kapaðýný deðiþtirdiniz mi,kapaðýn içinde termostad var o bozulduðunda motorda ýsýnýp genleþen su bidona gidemiyor ve hararete sebep oluyor,sýfýr aldýðýmýz passat 300 km hararet yaptý devirdaimler vs hep deðiþti çözüm olmadý bir hafta inceledikten sonra bayideki sýfýr araçlardan birinden bidon kapaðý alýp denediler birdaha yapmadý bir deneyin derim
Eðer aracýn ilk sahibi deðilsen, geçmiþini bilmediðin araca antifriz eklemeni þahsen tavsiye etmiyorum eðer kireç,su borularýnda pas durumu var ise, pasý kiri temizlesin niyeti ile eklediðin antifriz borularda delinmelerden tut demir su borularýnýn paslý yerlerinin açýlmasýna kadar gider, ayrýyetten clh da devirdayim problemleri herkesin baþýnýn belasý, kroniktir çözülebilir
Onur Fatih
05-11-2023, 19:11
Herkese selamlar
Dcx kodlu 1.6 tdi passat aracım 1449 turbo ve düzgün bi yazılımla aracımı dumansız kullanıyordum. Downpipe dahil.
Herşey o kadar güzeldi ki arabamı bakım maksadıyla km si gelmeden triger devirdaim değiştirmek istedim.
Ve sanayide bir ustaya triger değişimi için arabamı bıraktım. 2 gün sonra aldım ve arabayı park ederken kasıntılı bir yolda araç su koyuverdi. Ne oldu boru mu patladı diye bakarken lifte kaldırdık ve blok patladığını gördük.
Triger değişen usta motor kulağından bloğa giden 3 tane saplama var biri uzun iki tanesi kısa. Yerlerini şaşırıp uzunu kısaya kısayı uzuna takmış ve motor kasıncada blok su kanalınım dibinden kırıldı.
Neyse gittim dedim durum böyleyken böyle sorumluluk senin. Sökeriz dedi kaynatırız. Söktük kaynattık sonrasında araç rampalarda hararet yapıyor gazı bırakmasam 130-140-150 gidecek hararet. Tekrar ustaya gittim aramızda bi şekilde anlaşıp aracı motor hasarlı sattım. Araçtan setup ı söktüm bu arada.
Emek ver uğraş çabala tam oturdu herşey keyifle kullanacağız derken bakım yapalım derken ustanın gazabına geldik.
Kimisi suratsız kimisinin işi çok bazısı artık doymuş insanın suratına bakmıyor. Para veriyorsun nazını çekiyor rezil oluyorsun gına geldi.
Şimdi 2.0 tdi aldım setıp ı ona takmayı düşünüyorum ama yine uğraşacağız aynı şeyler başımıza gelecek diye elim gitmiyor.
Bazen bazı şeyleri parayla çözmek mümkün değil ayrıca yıllarca sanayide esnaflık yapan birisiyim ama olmuyor işte bazen...
Herkese selamlar
Dcx kodlu 1.6 tdi passat aracım 1449 turbo ve düzgün bi yazılımla aracımı dumansız kullanıyordum. Downpipe dahil.
Herşey o kadar güzeldi ki arabamı bakım maksadıyla km si gelmeden triger devirdaim değiştirmek istedim.
Ve sanayide bir ustaya triger değişimi için arabamı bıraktım. 2 gün sonra aldım ve arabayı park ederken kasıntılı bir yolda araç su koyuverdi. Ne oldu boru mu patladı diye bakarken lifte kaldırdık ve blok patladığını gördük.
Triger değişen usta motor kulağından bloğa giden 3 tane saplama var biri uzun iki tanesi kısa. Yerlerini şaşırıp uzunu kısaya kısayı uzuna takmış ve motor kasıncada blok su kanalınım dibinden kırıldı.
Neyse gittim dedim durum böyleyken böyle sorumluluk senin. Sökeriz dedi kaynatırız. Söktük kaynattık sonrasında araç rampalarda hararet yapıyor gazı bırakmasam 130-140-150 gidecek hararet. Tekrar ustaya gittim aramızda bi şekilde anlaşıp aracı motor hasarlı sattım. Araçtan setup ı söktüm bu arada.
Emek ver uğraş çabala tam oturdu herşey keyifle kullanacağız derken bakım yapalım derken ustanın gazabına geldik.
Kimisi suratsız kimisinin işi çok bazısı artık doymuş insanın suratına bakmıyor. Para veriyorsun nazını çekiyor rezil oluyorsun gına geldi.
Åimdi 2.0 tdi aldım setıp ı ona takmayı düşünüyorum ama yine uÄŸraÅŸacağız aynı ÅŸeyler başımıza gelecek diye elim gitmiyor.
Bazen bazı şeyleri parayla çözmek mümkün değil ayrıca yıllarca sanayide esnaflık yapan birisiyim ama olmuyor işte bazen...
"Herkese selamlar
Dcx kodlu 1.6 tdi passat aracým 1449 turbo ve düzgün bi yazýlýmla aracýmý dumansýz kullanýyordum. Downpipe dahil.
Herþey o kadar güzeldi ki arabamý bakým maksadýyla km si gelmeden triger devirdaim deðiþtirmek istedim.
Ve sanayide bir ustaya triger deðiþimi için arabamý býraktým. 2 gün sonra aldým ve arabayý park ederken kasýntýlý bir yolda araç su koyuverdi. Ne oldu boru mu patladý diye bakarken lifte kaldýrdýk ve blok patladýðýný gördük.
Triger deðiþen usta motor kulaðýndan bloða giden 3 tane saplama var biri uzun iki tanesi kýsa. Yerlerini þaþýrýp uzunu kýsaya kýsayý uzuna takmýþ ve motor kasýncada blok su kanalýným dibinden kýrýldý.
Neyse gittim dedim durum böyleyken böyle sorumluluk senin. Sökeriz dedi kaynatýrýz. Söktük kaynattýk sonrasýnda araç rampalarda hararet yapýyor gazý býrakmasam 130-140-150 gidecek hararet. Tekrar ustaya gittim aramýzda bi þekilde anlaþýp aracý motor hasarlý sattým. Araçtan setup ý söktüm bu arada.
Emek ver uðraþ çabala tam oturdu herþey keyifle kullanacaðýz derken bakým yapalým derken ustanýn gazabýna geldik.
Kimisi suratsýz kimisinin iþi çok bazýsý artýk doymuþ insanýn suratýna bakmýyor. Para veriyorsun nazýný çekiyor rezil oluyorsun gýna geldi.
Þimdi 2.0 tdi aldým setýp ý ona takmayý düþünüyorum ama yine uðraþacaðýz ayný þeyler baþýmýza gelecek diye elim gitmiyor.
Bazen bazý þeyleri parayla çözmek mümkün deðil ayrýca yýllarca sanayide esnaflýk yapan birisiyim ama olmuyor iþte bazen...
Herkese selamlar"
Herkese selamlar
Dcx kodlu 1.6 tdi passat aracım 1449 turbo ve düzgün bi yazılımla aracımı dumansız kullanıyordum. Downpipe dahil.
Herşey o kadar güzeldi ki arabamı bakım maksadıyla km si gelmeden triger devirdaim değiştirmek istedim.
Ve sanayide bir ustaya triger değişimi için arabamı bıraktım. 2 gün sonra aldım ve arabayı park ederken kasıntılı bir yolda araç su koyuverdi. Ne oldu boru mu patladı diye bakarken lifte kaldırdık ve blok patladığını gördük.
Triger değişen usta motor kulağından bloğa giden 3 tane saplama var biri uzun iki tanesi kısa. Yerlerini şaşırıp uzunu kısaya kısayı uzuna takmış ve motor kasıncada blok su kanalınım dibinden kırıldı.
Neyse gittim dedim durum böyleyken böyle sorumluluk senin. Sökeriz dedi kaynatırız. Söktük kaynattık sonrasında araç rampalarda hararet yapıyor gazı bırakmasam 130-140-150 gidecek hararet. Tekrar ustaya gittim aramızda bi şekilde anlaşıp aracı motor hasarlı sattım. Araçtan setup ı söktüm bu arada.
Emek ver uğraş çabala tam oturdu herşey keyifle kullanacağız derken bakım yapalım derken ustanın gazabına geldik.
Kimisi suratsız kimisinin işi çok bazısı artık doymuş insanın suratına bakmıyor. Para veriyorsun nazını çekiyor rezil oluyorsun gına geldi.
Åimdi 2.0 tdi aldım setıp ı ona takmayı düşünüyorum ama yine uÄŸraÅŸacağız aynı ÅŸeyler başımıza gelecek diye elim gitmiyor.
Bazen bazı şeyleri parayla çözmek mümkün değil ayrıca yıllarca sanayide esnaflık yapan birisiyim ama olmuyor işte bazen...
Gecmis olsun. Malesef dedigin gibi artik sanayi isleri. Sen yine araci vererek ucuz atlatmissin. 2.0 tdi 150 lik olani mi aldin?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.