Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 tdi Hararet problemi



mert5
29-07-2023, 19:50
Herkese selam,

1.6TDi DCX 2016 140.000 km aracımda hararet 90 dereceyi geçiyor. Genelde 90-110 derece arasında geziyor


Çözüm için devirdaim, termostat, radyatör, fan ve ek su pompası değişti. Ancak sorun halen devam ediyor, aynı sorunu yaşayan çözüm bulan var mı ?

jr1905
29-07-2023, 20:49
Bende benzer sorunu yaşıyorum, konuyu takipteyim. yokuş çıkarken sıkıştırdığımda 110 derecelere çıkıyor, CLH 120.000 de araba. Triger değişirken devirdaim de değişmişti, usta yeni takılan devirdaimde sıkıntı olabilir tekrar değiştirip bir deneyelim demişti, bir türlü vakit bulamadım.

DOHC
29-07-2023, 21:19
Aracın ilk sahibi misiniz? Değilse ne zamandır sizde?

Uzun bir süre eksik antifriz veya sadece su veya çeşme suyu ile kullanılmış olabilir mi araba?
Ya da sürekli soğutma suyu eksiltip düz çeşme suyu ile tamamlanma durumu?
Motor kanalları kireçlenmiş olabilir.

mert5
29-07-2023, 21:29
Aracın ilk sahibi misiniz? Değilse ne zamandır sizde?

Uzun bir süre eksik antifriz veya sadece su veya çeşme suyu ile kullanılmış olabilir mi araba?
Ya da sürekli soğutma suyu eksiltip düz çeşme suyu ile tamamlanma durumu?
Motor kanalları kireçlenmiş olabilir.


VW G13 antifriz ve saf su kullanıldı

gökan
29-07-2023, 22:52
Bende benzer sorunu yaşıyorum, konuyu takipteyim. yokuş çıkarken sıkıştırdığımda 110 derecelere çıkıyor, CLH 120.000 de araba. Triger değişirken devirdaim de değişmişti, usta yeni takılan devirdaimde sıkıntı olabilir tekrar değiştirip bir deneyelim demişti, bir türlü vakit bulamadım.


Termostat Olabilirmi

turboman
30-07-2023, 00:19
Conta gidiyor yavaştan sinyal veriyor. Bendede aynı sorun vardı herşey değişti. 1.5 sene arada bir yükselerek kullandım en son geçen hafta fazla yükseldi ve kırmızıya dayandı pazartesi sökeceğim inşallah kapak çatlak çıkmazda bi contayla kurtarırız. :)

mert5
30-07-2023, 05:05
[QUOTE=turboman;8772443]Conta gidiyor yavaştan sinyal veriyor. Bendede aynı sorun vardı herşey değişti. 1.5 sene arada bir yükselerek kullandım en son geçen hafta fazla yükseldi ve kırmızıya dayandı pazartesi sökeceğim inşallah kapak çatlak çıkmazda bi contayla kurtarırız. :)


Tek değişmeyen conta kaldı, eğer contaysa bu kmde çok erken değil mi ? 😑

bilalMW
30-07-2023, 15:29
devirdaim orjinalmi? birde sistemdeki hava alındımı ?

turboman
30-07-2023, 15:57
[QUOTE=turboman;8772443]Conta gidiyor yavaştan sinyal veriyor. Bendede aynı sorun vardı herşey değişti. 1.5 sene arada bir yükselerek kullandım en son geçen hafta fazla yükseldi ve kırmızıya dayandı pazartesi sökeceğim inşallah kapak çatlak çıkmazda bi contayla kurtarırız. :)


Tek değişmeyen conta kaldı, eğer contaysa bu kmde çok erken değil mi ? ��
Valla benimki 340 bin km de daha öncesini bilmiyorum. İçine antifiriz koydum ondan sonra oldu ne olduysa.zamanla du eksiltip hava yapıyor bu havanın olduğu yüzey fazla ısınıyor ve ordaki contayı yakıyor veya kapağı çatlatıyor. 10 tane ustaya gösterdim bi sonuca varamadım en sonunda yaptı yapacağını . Eğer biryerde hata olmuşsa km fark etmiyor ama şöyle bi artısı olur fazla masraf çıkarmaz.

jr1905
30-07-2023, 19:49
Termostat Olabilirmi

Fan açmasında bir anormallik yok, termostat olsa fan geç ya da erken açmasından belli olmaz mıydı ?

mert5
30-07-2023, 22:29
devirdaim orjinalmi? birde sistemdeki hava alındımı ?

Bilgisayara bağlayıp hava alındı, devirdaim orijinal

turboman
31-07-2023, 18:31
[QUOTE=mert5;8772446]
Valla benimki 340 bin km de daha öncesini bilmiyorum. İçine antifiriz koydum ondan sonra oldu ne olduysa.zamanla du eksiltip hava yapıyor bu havanın olduğu yüzey fazla ısınıyor ve ordaki contayı yakıyor veya kapağı çatlatıyor. 10 tane ustaya gösterdim bi sonuca varamadım en sonunda yaptı yapacağını . Eğer biryerde hata olmuşsa km fark etmiyor ama şöyle bi artısı olur fazla masraf çıkarmaz.

Bugün açtım silindir kapağını 4. Silindir etrafından suya kompresör vermiş. Sökerken 2 tane montaj hatası buldum daha önceki sözde ustaların 1. Su hortumu manifoldun altında kalıyor ondan daha önce görmedim bildiğiniz katlanmış su geçmesi imkansız. 2. Silindir kapağının arka tarafında su flanşı var onun oringini takarken yarısını araya sıkıştırmış. Bunlara sebep biz bu araba neden su eksiltiyor diye kafa patlattık. Yani arabayı usta bozuyor anlıyacağınız memleket bildiğiniz kasap tamircilerle dolu.neyseki elimizden geliyorda söküp yapıyoruz. Allah kimseyi sanayiye düşürmesin. Ha sanayiye düşmüssün ha kötüyola düşmüşsün. Hiç fark yok 2 türlüde uzun atlıyorlar…

mert5
31-07-2023, 20:34
[QUOTE=turboman;8772462]

Bugün açtım silindir kapağını 4. Silindir etrafından suya kompresör vermiş. Sökerken 2 tane montaj hatası buldum daha önceki sözde ustaların 1. Su hortumu manifoldun altında kalıyor ondan daha önce görmedim bildiğiniz katlanmış su geçmesi imkansız. 2. Silindir kapağının arka tarafında su flanşı var onun oringini takarken yarısını araya sıkıştırmış. Bunlara sebep biz bu araba neden su eksiltiyor diye kafa patlattık. Yani arabayı usta bozuyor anlıyacağınız memleket bildiğiniz kasap tamircilerle dolu.neyseki elimizden geliyorda söküp yapıyoruz. Allah kimseyi sanayiye düşürmesin. Ha sanayiye düşmüssün ha kötüyola düşmüşsün. Hiç fark yok 2 türlüde uzun atlıyorlar…

Çözüldüyse bunla geçmiş olsun

sword
31-07-2023, 23:20
Başka belirti var mı taşırma kabını su taşma yada tersi vakumlama yada ısınınca duman felan

mert5
31-07-2023, 23:26
Başka belirti var mı taşırma kabını su taşma yada tersi vakumlama yada ısınınca duman felan


Su kaynatma, duman vs. yok. Enteresan şekilde çoğu 1.6 tdi kullanan bu sorunu yaşıyor, kullanım kılavuzu 110 dereceye kadar normal gösteriyor.

sword
31-07-2023, 23:36
Su kaynatma, duman vs. yok. Enteresan şekilde çoğu 1.6 tdi kullanan bu sorunu yaşıyor, kullanım kılavuzu 110 dereceye kadar normal gösteryor.

Bende cay motor vardı en fazla 102 felan hatırlıyorum obd baglıydı sürekli.. en son kapak catlak cıktı benım ama setuplı araba 30binkm kullandıktan sonra

mcemrek
01-08-2023, 07:50
ddy kodlu 1.6 tdi da antifriz değişiminden sonra bir kere başıma geldi. kış günü olması şansımaydı kaloriferi açtım anında düştü o ara termostat açmış sanırım. havasını alınca üzerinden 1 yıl geçti bir daha karşılaşmadım. büyük bir sıkıntı yaşamadan sorunu çözmüş olmanız güzel.

Sefa_vts
01-08-2023, 08:45
Bilgisayara bağlayıp hava alındı, devirdaim orijinal

Merhabalar, umarım kısa sürede sorunu çözersiniz. Bu parça değişikliklerini ve bakımı nerede yaptırıyorsunuz ?

Devirdaim için marka olarak orjinal dediğinizi var sayıyorum, değişmedi anlamında değil zaten ilk mesajınızda değiştiğini yazmışsınız zaten.

Sormak istediğim ;

1. Problemi yaşadıktan sonra mı değiştirdiniz Devirdaim'i, Yoksa herkesin bahsettiği 120.000 Km gibi ağır bakımda mı değişti? Maalesef değişse bile sorun çözülmemiş olabiliyor onun için soruyorum.

2. Hararet sürekli 90-110 Dereceyken araç fanı sürekli açık olması gerekir ? Oradaki durum nasıl ? Sürekli fan açık mı geziyorsunuz yoksa ara ara mı açıyor. Ayrıca OBD bağlantısı ile beyinden de değerlere bakmanızı tavsiye ederim, eğer sadece kadrandan takip ediyorsanız. Sensörel bir problem de olabilir, hiç ummadık sıcaklık ölçer (Hava ya da Su ) elektronik sensörlerde problem olabiliyor.

mert5
01-08-2023, 12:24
Merhabalar, umarım kısa sürede sorunu çözersiniz. Bu parça değişikliklerini ve bakımı nerede yaptırıyorsunuz ?

Devirdaim için marka olarak orjinal dediğinizi var sayıyorum, değişmedi anlamında değil zaten ilk mesajınızda değiştiğini yazmışsınız zaten.

Sormak istediğim ;

1. Problemi yaşadıktan sonra mı değiştirdiniz Devirdaim'i, Yoksa herkesin bahsettiği 120.000 Km gibi ağır bakımda mı değişti? Maalesef değişse bile sorun çözülmemiş olabiliyor onun için soruyorum.

2. Hararet sürekli 90-110 Dereceyken araç fanı sürekli açık olması gerekir ? Oradaki durum nasıl ? Sürekli fan açık mı geziyorsunuz yoksa ara ara mı açıyor. Ayrıca OBD bağlantısı ile beyinden de değerlere bakmanızı tavsiye ederim, eğer sadece kadrandan takip ediyorsanız. Sensörel bir problem de olabilir, hiç ummadık sıcaklık ölçer (Hava ya da Su ) elektronik sensörlerde problem olabiliyor.


Merhaba, umarım çözülür. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim


1- Sorunu yaşamaya başlayınca önce termostat sonra devirdaim değişti. Söktüğümüz devirdaimde herhangi bir sorun yoktu, tedbir amaçlı değiştirdik .

2-90 dereceyi geçtiği anda fan soğutmak için elinden geleni yapıyor. Isındığı zaman fan doğru şekilde çalışıyor.

3- OBD ile bilgisayardan kontrol ettim, 110 dereceye kadar gösterge 90 da sabit. 110 dan sonra 90 dereceyi geçiyor .

4-Ataşehir Reset garajda değişim yapıldı.

mcemrek
01-08-2023, 21:54
96 98 dereceye geldiğinde normalde termostat açması gerekiyor. termostat açtıktan sonra fan çalışıyorsa kesinlikle düşmesi gerekir sıcaklığın. enteresan bir sorun gerçekten. umarım büyük bir sıkıntı olmadan çözersiniz sorunu

Sefa_vts
03-08-2023, 09:34
Merhaba, umarım çözülür. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim


1- Sorunu yaşamaya başlayınca önce termostat sonra devirdaim değişti. Söktüğümüz devirdaimde herhangi bir sorun yoktu, tedbir amaçlı değiştirdik .

2-90 dereceyi geçtiği anda fan soğutmak için elinden geleni yapıyor. Isındığı zaman fan doğru şekilde çalışıyor.

3- OBD ile bilgisayardan kontrol ettim, 110 dereceye kadar gösterge 90 da sabit. 110 dan sonra 90 dereceyi geçiyor .

4-Ataşehir Reset garajda değişim yapıldı.

Açıkçası hiç umduğum cevaplar gelmedi, iyi tecrübeli bir usta daha bakmalı bence.

Öncelikle adını çok duydum Reset Garaj'ın ancak tecrübesini bilemiyorum. VW Tech servise de derdinizi anlatmanızı öneririm. Bostancı'da yerleri, kısa bir araştırma da yaparsınız gitmeden önce.

Soruna gelecek olursak aslında potansiyel sebeplerin hepsini burada sıralayabiliriz. Ama usta gözüyle bakılması daha mantıklı.

mert5
10-08-2023, 08:46
Bu soruna ek olarak araba hiç rejenerasyon yapmamaya başladı. Bilgisayara bağladığımızda kül miktarı 0 olarak gözüküyor. En azından 5-10 gr göstermesi gerekiyor. Bilgisayardan rejenerasyon komutu verdiğimde yakıt sıcaklık (73 derece ) hatası nedeniyle yarıda kalıyor . Acaba DPF'de bi problem olduğu için hararet yapıyor olabilir mi?

battalgazi
16-08-2023, 20:24
su bidonu kapağını değiştirdiniz mi,kapağın içinde termostad var o bozulduğunda motorda ısınıp genleşen su bidona gidemiyor ve hararete sebep oluyor,sıfır aldığımız passat 300 km hararet yaptı devirdaimler vs hep değişti çözüm olmadı bir hafta inceledikten sonra bayideki sıfır araçlardan birinden bidon kapağı alıp denediler birdaha yapmadı bir deneyin derim

Yokej
15-09-2023, 22:51
Eğer aracın ilk sahibi değilsen, geçmişini bilmediğin araca antifriz eklemeni şahsen tavsiye etmiyorum eğer kireç,su borularında pas durumu var ise, pası kiri temizlesin niyeti ile eklediğin antifriz borularda delinmelerden tut demir su borularının paslı yerlerinin açılmasına kadar gider, ayrıyetten clh da devirdayim problemleri herkesin başının belası, kroniktir çözülebilir

Onur Fatih
05-11-2023, 19:11
Herkese selamlar
Dcx kodlu 1.6 tdi passat aracım 1449 turbo ve düzgün bi yazılımla aracımı dumansız kullanıyordum. Downpipe dahil.
Herşey o kadar güzeldi ki arabamı bakım maksadıyla km si gelmeden triger devirdaim değiştirmek istedim.
Ve sanayide bir ustaya triger değişimi için arabamı bıraktım. 2 gün sonra aldım ve arabayı park ederken kasıntılı bir yolda araç su koyuverdi. Ne oldu boru mu patladı diye bakarken lifte kaldırdık ve blok patladığını gördük.
Triger değişen usta motor kulağından bloğa giden 3 tane saplama var biri uzun iki tanesi kısa. Yerlerini şaşırıp uzunu kısaya kısayı uzuna takmış ve motor kasıncada blok su kanalınım dibinden kırıldı.
Neyse gittim dedim durum böyleyken böyle sorumluluk senin. Sökeriz dedi kaynatırız. Söktük kaynattık sonrasında araç rampalarda hararet yapıyor gazı bırakmasam 130-140-150 gidecek hararet. Tekrar ustaya gittim aramızda bi şekilde anlaşıp aracı motor hasarlı sattım. Araçtan setup ı söktüm bu arada.
Emek ver uğraş çabala tam oturdu herşey keyifle kullanacağız derken bakım yapalım derken ustanın gazabına geldik.
Kimisi suratsız kimisinin işi çok bazısı artık doymuş insanın suratına bakmıyor. Para veriyorsun nazını çekiyor rezil oluyorsun gına geldi.
Şimdi 2.0 tdi aldım setıp ı ona takmayı düşünüyorum ama yine uğraşacağız aynı şeyler başımıza gelecek diye elim gitmiyor.
Bazen bazı şeyleri parayla çözmek mümkün değil ayrıca yıllarca sanayide esnaflık yapan birisiyim ama olmuyor işte bazen...

mcemrek
06-11-2023, 07:50
Herkese selamlar
Dcx kodlu 1.6 tdi passat aracım 1449 turbo ve düzgün bi yazılımla aracımı dumansız kullanıyordum. Downpipe dahil.
Herşey o kadar güzeldi ki arabamı bakım maksadıyla km si gelmeden triger devirdaim değiştirmek istedim.
Ve sanayide bir ustaya triger değişimi için arabamı bıraktım. 2 gün sonra aldım ve arabayı park ederken kasıntılı bir yolda araç su koyuverdi. Ne oldu boru mu patladı diye bakarken lifte kaldırdık ve blok patladığını gördük.
Triger değişen usta motor kulağından bloğa giden 3 tane saplama var biri uzun iki tanesi kısa. Yerlerini şaşırıp uzunu kısaya kısayı uzuna takmış ve motor kasıncada blok su kanalınım dibinden kırıldı.
Neyse gittim dedim durum böyleyken böyle sorumluluk senin. Sökeriz dedi kaynatırız. Söktük kaynattık sonrasında araç rampalarda hararet yapıyor gazı bırakmasam 130-140-150 gidecek hararet. Tekrar ustaya gittim aramızda bi şekilde anlaşıp aracı motor hasarlı sattım. Araçtan setup ı söktüm bu arada.
Emek ver uğraş çabala tam oturdu herşey keyifle kullanacağız derken bakım yapalım derken ustanın gazabına geldik.
Kimisi suratsız kimisinin işi çok bazısı artık doymuş insanın suratına bakmıyor. Para veriyorsun nazını çekiyor rezil oluyorsun gına geldi.
Şimdi 2.0 tdi aldım setıp ı ona takmayı düşünüyorum ama yine uğraşacağız aynı şeyler başımıza gelecek diye elim gitmiyor.
Bazen bazı şeyleri parayla çözmek mümkün değil ayrıca yıllarca sanayide esnaflık yapan birisiyim ama olmuyor işte bazen...



"Herkese selamlar
Dcx kodlu 1.6 tdi passat aracım 1449 turbo ve düzgün bi yazılımla aracımı dumansız kullanıyordum. Downpipe dahil.
Herşey o kadar güzeldi ki arabamı bakım maksadıyla km si gelmeden triger devirdaim değiştirmek istedim.
Ve sanayide bir ustaya triger değişimi için arabamı bıraktım. 2 gün sonra aldım ve arabayı park ederken kasıntılı bir yolda araç su koyuverdi. Ne oldu boru mu patladı diye bakarken lifte kaldırdık ve blok patladığını gördük.
Triger değişen usta motor kulağından bloğa giden 3 tane saplama var biri uzun iki tanesi kısa. Yerlerini şaşırıp uzunu kısaya kısayı uzuna takmış ve motor kasıncada blok su kanalınım dibinden kırıldı.
Neyse gittim dedim durum böyleyken böyle sorumluluk senin. Sökeriz dedi kaynatırız. Söktük kaynattık sonrasında araç rampalarda hararet yapıyor gazı bırakmasam 130-140-150 gidecek hararet. Tekrar ustaya gittim aramızda bi şekilde anlaşıp aracı motor hasarlı sattım. Araçtan setup ı söktüm bu arada.
Emek ver uğraş çabala tam oturdu herşey keyifle kullanacağız derken bakım yapalım derken ustanın gazabına geldik.
Kimisi suratsız kimisinin işi çok bazısı artık doymuş insanın suratına bakmıyor. Para veriyorsun nazını çekiyor rezil oluyorsun gına geldi.
Şimdi 2.0 tdi aldım setıp ı ona takmayı düşünüyorum ama yine uğraşacağız aynı şeyler başımıza gelecek diye elim gitmiyor.
Bazen bazı şeyleri parayla çözmek mümkün değil ayrıca yıllarca sanayide esnaflık yapan birisiyim ama olmuyor işte bazen...
Herkese selamlar"

Omak
13-11-2023, 23:40
Herkese selamlar
Dcx kodlu 1.6 tdi passat aracım 1449 turbo ve düzgün bi yazılımla aracımı dumansız kullanıyordum. Downpipe dahil.
Herşey o kadar güzeldi ki arabamı bakım maksadıyla km si gelmeden triger devirdaim değiştirmek istedim.
Ve sanayide bir ustaya triger değişimi için arabamı bıraktım. 2 gün sonra aldım ve arabayı park ederken kasıntılı bir yolda araç su koyuverdi. Ne oldu boru mu patladı diye bakarken lifte kaldırdık ve blok patladığını gördük.
Triger değişen usta motor kulağından bloğa giden 3 tane saplama var biri uzun iki tanesi kısa. Yerlerini şaşırıp uzunu kısaya kısayı uzuna takmış ve motor kasıncada blok su kanalınım dibinden kırıldı.
Neyse gittim dedim durum böyleyken böyle sorumluluk senin. Sökeriz dedi kaynatırız. Söktük kaynattık sonrasında araç rampalarda hararet yapıyor gazı bırakmasam 130-140-150 gidecek hararet. Tekrar ustaya gittim aramızda bi şekilde anlaşıp aracı motor hasarlı sattım. Araçtan setup ı söktüm bu arada.
Emek ver uğraş çabala tam oturdu herşey keyifle kullanacağız derken bakım yapalım derken ustanın gazabına geldik.
Kimisi suratsız kimisinin işi çok bazısı artık doymuş insanın suratına bakmıyor. Para veriyorsun nazını çekiyor rezil oluyorsun gına geldi.
Şimdi 2.0 tdi aldım setıp ı ona takmayı düşünüyorum ama yine uğraşacağız aynı şeyler başımıza gelecek diye elim gitmiyor.
Bazen bazı şeyleri parayla çözmek mümkün değil ayrıca yıllarca sanayide esnaflık yapan birisiyim ama olmuyor işte bazen...

Gecmis olsun. Malesef dedigin gibi artik sanayi isleri. Sen yine araci vererek ucuz atlatmissin. 2.0 tdi 150 lik olani mi aldin?